abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122893794
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer.

Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest...
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winter
Hier ook gesneeuwd, maar het ging over in natte sneeuw en is nu weer weg aan het smelten, het is immers 2 graden boven nul (hier dus).
Inderdaad ook de 4e keer sneeuw in dit deel van het land, evenals de andere keren is alles weg op de doorgaande wegen en in dit specifieke geval door de dooi zelfs op de wegen in een woonwijk.
Een heer met stijl
pi_122894468
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest. :)
Gelukkig wordt in de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd.

Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier. :P
pi_122894600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest. :)
Gelukkig wordt de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd.

Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier. :P
Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.

En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake. :P
Een heer met stijl
pi_122894847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.

En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake. :P
Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).
pi_122895090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).
Klopt, zo zijn er filmpjes van auto's die de Amsterdamse grachten maar met moeite kunnen beklimmen. Hier (Leiden) wordt er de dag voor verwachte gladheid en sneeuw excessief op bruggen, dijkjes en grachten gestrooid, zodat het er op den duur altijd sneeuw en ijsvrij is.
Een heer met stijl
pi_122895252
Waar is onze vriend eigenlijk gebleven? Ik had hem wel verwacht met zijn "Daarom Winterbanden!!!!!" reacties na zo een sneeuwbui'tje als vandaag. :')
Een heer met stijl
pi_123511125
Dit weekend gooi ik de zomerbanden er weer onder. :)

Overigens heb ik afgelopen week nog over een stuk weg gereden waar 10 cm sneeuw lag. Dat is best interessant om eens te doen, maar harder dan 20 km/h ben ik niet gegaan. Op een bepaald moment stuurde ik naar rechts om rechtdoor te kunnen rijden om de de weg daar schuin af liep. :P

Op naar de volgende winter.
pi_123511563
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen...

Nadeel is wel dat het ook in maart en april kan sneeuwen, maar ik denk dat ik het er toch maar eens op ga wagen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_123514349
Ik heb de zomerbanden er woensdag onder gegooid. Gezien de weersvoorspellingen vind ik het wel prima. Dat ene sneeuwbuitje overleef ik ook wel.
pi_123533880
Vandaag ook maar de zomerwielen gemonteerd.
pi_123945657
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien. :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 07:50:31 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123945690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:33 schreef DS4 het volgende:
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen...
De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123951021
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:50 schreef Pietverdriet het volgende:

De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.

Maar ik was verder wel wat te snel met wisselen. ;)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:28:13 #189
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_123966156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.

Alsnog verkapt (nouja, verkapt) "kijk mij een supersonische ride hebben" post..
;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_123966923
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm.
pi_123967449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm.
ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240. daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:17:45 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123968299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien. :P
In jóuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:18:45 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_123968340
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240.
Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_123968887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240.
Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.

quote:
daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.
Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.
pi_123968907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240.
Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden. :')
Hoe weet jij dat laatste!
pi_123968949
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.

[..]

Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.
keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijl :@
pi_123969479
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In jóuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.
Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter... :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:50:57 #198
45206 Pietverdriet
pi_123969738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kon je dan ook niet met je zomerbanden
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 18:52:06 #199
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:54:42 #200
45206 Pietverdriet
pi_123969893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
Is het verpissen weer begonnen? (8>
verpissen of verpissen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')