Heb dus vorig jaar wel met RWD en B-merk achterbanden rondgereden in de sneeuw, in een auto zonder elektronica. En dat ging eigenlijk prima, dus ik neem aan dat ik dat dit jaar nog steeds kanquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
In normaal gebruik bieden ze ook weinig voordeel, vandaar dat ik ze normaal gesproken pas monteer als het echt nodig is.
Ik heb ook jaren met zomerbanden gereden in de echte winterse omstandigheden (weliswaar niet met RWD) en dat ging prima, maar het verschil met winterbanden merk je echt wel en geeft een veiliger gevoel. Dus ik zou zeggen: lekker laten zitten en even afwachten tot het echt koud wordt en winterig wordt, dan merk je het wel.
Tot die tijd is het gewoon een compromis. Want eerlijk is eerlijk: ze presteren onder extremere omstandigheden prima, maar de rest van de tijd heb je ze niet nodig. Het is pure marketing voor 95% van het jaar, omdat anders niemand die krengen koopt. En men blaat het 7 graden-verhaal gewoon klakkeloos na.
as said; ik reed hiervoor op cheapass rommel, omdat er 4 nieuwe onder zaten toen ik hem kocht, heb ik vorig jaar ook sneeuw mee gedaan en dat viel niet tegen, zelfs meg regen waren ze best goed; béter als die smackzooi die ik er nu onder heb iig. Van de week nam ik de afrit van de snelweg op een redelijk relaxte manier in de regen, en toen ik wilde remmen lag ik bijna achterop mijn voorganger, het is dat ik de boelkloedigheid had om alles los te laten, opnieuw aan te zetten en erlangs te sturen, anders had ik een beste klapper gemaakt. Ik reed gewoon normaal, had zéker 35-40 meter remafstand, en ging ook niet als een dolle in de ankers. Bij mij is het vertrouwen behoorlijk onder 0 op het moment. Met mijn ouwe 'rommel' banden was me dat zéker niet gebeurd; die blokkeerden nóóitquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik je visie deel, heb ze er nu een maandje onder zitten maar echt overtuigd ben ik niet van de nut en noodzaak. De afgelopen jaren heb ik het hele jaar rondgereden op normale banden; ook bij sneeuwval. En dat ging prima, als je je maar aanpast aan de omstandiheden.
Dit jaar heb ik voor het eerst winterbanden, gewoon om te kijken hoe het is. En tot nu toe valt het tegen.
[..]
Nou heb ik ook vrij stille normale banden, dus het is echt een verschil van dag en nacht. Plus ik rij zo'n 1000km in een week, dus ik word er aardig horendol van.
mijn antieke hok uit 84 heeft geen ABS of andere spannende afkortingenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:31 schreef JohnB52 het volgende:
Banden horen ook niet te blokkeren met ABS toch?
Welk merk heb je er nu onder?
Welk merk zomerbanden?
Bij mijn Saab 9-3 had ik er eerst C-merk banden onder, drama, niet mee te rijden in natte omstandigheden, daarna Continental zomerbanden. Goede grip in droog, prima in nat. En nu Michelin Alpin banden, die geven wel voldoende grip, zowel droog als nat, en omdat ze er vorig jaar ook onder zaten, weet ik dat ik met sneeuw ook normaal kan rijden, en heel gemakkelijk: ook normaal wegrijden in de sneeuw!
Ja, voor heeft 0.0 grip bij remmen (gevoel) blokkert echt lang voordat ik een fatsoenlijke vertraging heb. En achter breekt domweg uit bij (flink) nat wegdek.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:08 schreef JohnB52 het volgende:
Oh het stond in die linkjes.
Voor heb je Bridgestone en achter Toyo (vind ik geen a merk, Maargoed) en in verschillende breedte?
Dan denk ik dat het daarin te vinden is...
Precies, hoevaak je auto's ziet die de banden in de verkeerde rijrichting hebben liggen... Dat zijn er best veel als je er op gaat letten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat hoort niet.
Stomme vraag misschien, maar liggen ze er wel in de goede rijrichting op?
Ook dat natuurlijkquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:33 schreef JohnB52 het volgende:
En er staat op : <----------- rotation
Ik heb dat 4 weken terug al gedaan...quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:23 schreef artm het volgende:
Alweer tijd om de winterbanden eraf te gooien?
was het überhaupt weer voor winterbanden??quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:23 schreef artm het volgende:
Alweer tijd om de winterbanden eraf te gooien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |