abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132749943
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:10:17 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132751922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Wie spreekt dat tegen dan?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:01:41 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132753138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Maar wat is goedkoop, Hankook is gewoon een prima merk. Het is echt niet zo'n drama als Wanli o.i.d.

Ik heb ook wel eens Toyo's in Duitsland gekocht voor 50 euro per stuk, waar exact dezelfde banden in Nederland meer dan 2x zo duur waren (had te maken met verschil in marketing tussen de twee landen, velgenboer heeft me zijn inkoopprijzen laten zien), zijn die banden die je in Nederland koopt dan ineens een stuk beter omdat ze duurder zijn?
Don't let my username fool you...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56:55 #229
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_132754770
Hankook is echt prima _O_.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_132754787
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.

Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.

Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is.... ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:34:29 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132761386
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.

Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.

Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is.... ;)
Het was toen een paar maanden na de introductie van een nieuwe serie banden van Toyo, dus ouder dan een half jaar konden ze niet zijn ;) Heb ook nooit iets gemerkt aan die banden dat ze oud of slecht waren, qua grip waren ze geweldig.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:57:03 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794335
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:

Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:59:47 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132794427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
gewicht?
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:10:52 #234
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

gewicht?
Ja, meestal zijn goedkopere banden net als goedkopere velgen erg zwaar. Vind het zelf niet lekker rijden.
and made it rain upward
pi_132794903
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...

Dan moet je ook beginnen om de rest van het onafgeveerde gewicht te verlagen...
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:18:16 #236
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794948
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
and made it rain upward
pi_132795030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:09:59 #238
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132796362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
Dat is een hele andere discussie en ik bepaald zelf wel hoe "ver" ik ga. Mijn ervaring is dat zware wielen het weggedrag nadelig beīnvloeden.

Iemand nog ervaring met goede all season banden?
and made it rain upward
pi_132802253
Ik geloof het goed, ik voel bijvoorbeeld ook meteen aan de auto als er 0.1 bar minder in 1 van de wielen zit dan normaal. De meesten verklaren me dan ook voor gek ;)

225/50 17 is nieteens een rare maat. Volgensmij zelfs de standaard bmw 3serie 17" maat.

Je moet wat dingen afwegen: geluid, slijtage en grip zijn vaak de hoofdzaken. Veel grip betekend meestal ook hoge slijtage en/of geluid. Minder geluid is dan vaak: of ook minder grip of meer slijtage.

Ik ga meestal voor pirelli, weinig geluid in combi met veel grip. Alleen neem ik de prijs en de hoge slijtage voor lief
pi_132842383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?

T is een eenmalige investering.
pi_132843522
Voor mij omdat ik heel het jaar door op mijn mooie velgen wil rijden. Ik ga niet op die saaie zwarte stalen velgen rijden, ik vind dat geen gezicht. Elk jaar de banden 2 keer de banden laten verwisselen op de huidige velgen is er ook niet goed voor en een extra set mooie wintervelgen vind ik het geld weer niet waard. Eigenlijk is dat voor mij de hoofd reden.
(Daarnaast heb ik voor de echte winterdagen een 4x4 met off road banden die het goed doen door de sneeuw)
  zondag 3 november 2013 @ 01:00:49 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132843575
Dan neem je toch ook lichtmetaal voor de winter?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132874421
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.

Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
pi_132874834
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:48 schreef artm het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.

Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen. :)
pi_132875023
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.

Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.

Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.

Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.

Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.

Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
  maandag 4 november 2013 @ 10:40:38 #246
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132882574
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 00:08 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?

T is een eenmalige investering.
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
and made it rain upward
pi_132941190
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:00 schreef JohnB52 het volgende:
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.

Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.

Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.

Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.

Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.

Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
pi_132942074
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
Als het alleen 8.000 km in de winter is...
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:43:12 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132944686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:33 schreef artm het volgende:

[..]

[..]

Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
Neem je andere velgen?
Alleen als de velgen een dikker hart hebben of een andere vorm voor de boutkop (conisch of kogelvormig) moet je ook andere bouten hebben.

Maar als je gewoon OEM velgen neemt is het zo goed als altijd samen te gebruiken.
(Kleine tip; je bouten moeten minstens 10 volle slagen in de naaf kunnen draaien, anders zijn ze te kort).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133069589
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
Dat begrijp ik niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')