Wie spreekt dat tegen dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Maar wat is goedkoop, Hankook is gewoon een prima merk. Het is echt niet zo'n drama als Wanli o.i.d.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Het was toen een paar maanden na de introductie van een nieuwe serie banden van Toyo, dus ouder dan een half jaar konden ze niet zijnquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.
Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.
Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is....
Wat zijn goede all-season banden dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.
Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.
Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is....
gewicht?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Ja, meestal zijn goedkopere banden net als goedkopere velgen erg zwaar. Vind het zelf niet lekker rijden.quote:
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
Dat is een hele andere discussie en ik bepaald zelf wel hoe "ver" ik ga. Mijn ervaring is dat zware wielen het weggedrag nadelig beīnvloeden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:48 schreef artm het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.
Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?
Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..quote:Op zondag 3 november 2013 00:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?
T is een eenmalige investering.
quote:Op zondag 3 november 2013 22:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen.
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?quote:Op zondag 3 november 2013 23:00 schreef JohnB52 het volgende:
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.
Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.
Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.
Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.
Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.
Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
Als het alleen 8.000 km in de winter is...quote:Op maandag 4 november 2013 10:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
Neem je andere velgen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:33 schreef artm het volgende:
[..]
[..]
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
Dat begrijp ik niet...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |