abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122631747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, heb ik toch veel meer feiten gepost. En ook nog veel uitgebreidere feiten dan alleen maar 1 band (allemaal die filmpjes van je) waarmee getest wordt (en niet eens welke, alleen dat het een "winterband" zou zijn (bij geen enkele van die tests wordt over het merk gesproken, en jij probeert dat nu te reflecteren op ALLE winterbanden). Daar waar ik zelfs met feiten bewezen heb, dat jouw winterband nu (geen sneeuw) slechter presteert dan de zomerband. :')

Bij feiten horen meer dan alleen een remafstand.

Alleen tellen die feiten voor jou niet. Zelfs niet als de ANWB ze onderschrijft in recente testen, blijf jij hameren op die van oudere testen zonder absolute waarden.
er zijn testen gedan met diverse merken, kan je zelfs zien, maargoed, jij blijkbaar niet

en dan nog, het heft met type rubber te maken onder deze temp, niet over het merk, aangezien alle WB hetzelfde type rubber gebruiken
pi_122631773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:15 schreef Estolan het volgende:

[..]

er zijn testen gedan met diverse merken, kan je zelfs zien, maargoed, jij blijkbaar niet

en dan nog, het heft met type rubber te maken onder deze temp, niet over het merk, aangezien alle WB hetzelfde type rubber gebruiken
Goed, nu praat je weer poep. Het heeft niet alleen met het rubber te maken, anders zouden ALLE winterbanden precies hetzelfde presteren (en je ziet zelf ook dat dit niet waar is). Er komt meer bij kijken dan alleen het rubber. :')

Tot zover weer de discussie. Einde voor vandaag vanuit hier. Misschien als je weer met goede argumenten komt dat ik nog eens overweeg om het te proberen, maar het draait weer op niets uit.
pi_122631776
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn conclusie tijdens de winterperiode:

Droog: zomerbanden.
Nat/regen: zomerbanden of winterbanden.
Sneeuw/ijs: winterbanden.

En als het sneeuwt of er ligt sneeuw, dan ben ik van mening dat zomerbandrijders van de weg moeten blijven. En geen linglong shit en aanverwanten, die doen het bij geen enkele weertype goed. :)

Maar aangezien het steeds wisselen geen optie is, heb ik er winterbanden onder liggen aangezien ik vaak in Duitsland ben en ik geen gezeik wil hebben daar (ook al zijn ze niet nodig), en omdat ik in notime in de Ardennen ben waar wel gewoon sneeuw kan liggen. Dat is mijn afweging om ze eronder te hebben, niet omdat mensen het prediken en de feiten niet eens kennen.
Ik heb ze er alleen onder wanneer er winterse omstandigheden zijn, daara gewoon terug naar de ZB
pi_122631787
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:14 schreef Estolan het volgende:

[..]

Again, volgens alle tests van ADAC en ANWB niet

dit heeft met het rubber te maken, die blijft bij WB zachter, dus meer contact op het wegdek dan ZB
Ah, maar die hebben niet getest bij 1016 aPh en dan is echt de ZB een stuk beter.

O-)
pi_122631804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Goed, nu praat je weer poep. Het heeft niet alleen met het rubber te maken, anders zouden ALLE winterbanden precies hetzelfde presteren (en je ziet zelf ook dat dit niet waar is). Er komt meer bij kijken dan alleen het rubber. :')
dat is de basis waarom WB beter presteren en meer grip hebben onder de 7gr dan ZB. Daarna gaat het pas over het profiel enz
pi_122631818
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ah, maar die hebben niet getest bij 1016 aPh en dan is echt de ZB een stuk beter.

O-)
Gast er is zelfs een filmpje van temp 25gr

en dan NOG presteert de WB behoorlijk goed tov een ZB bij nat wegdek
pi_122631831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef Estolan het volgende:

[..]

dat is de basis waarom WB beter presteren en meer grip hebben onder de 7gr dan ZB. Daarna gaat het pas over het profiel enz
quote:
*** (maximaal 5)
Goed op bijna alle veiligheidsrelevante testcriteria. Licht tekort-
komingen op nat wegdek waardoor de band is afgewaardeerd.

pi_122631836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:18 schreef Estolan het volgende:

[..]

Gast er is zelfs een filmpje van temp 25gr

en dan NOG presteert de WB behoorlijk goed tov een ZB bij nat wegdek
_O-
pi_122631842
alleen slijten WB ( door zachtere compound ) dus rete snel in de zomer
pi_122631858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[..]

Ja nu ja.. Maar toen niet, dat zeg ik net, zo kan je niet het beredeneren
pi_122631872
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:18 schreef D0808 het volgende:

[..]

_O-
Feitelijk post bewezen

kan er niet veel aan doen, het was een test.
pi_122631885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:20 schreef Estolan het volgende:

[..]

Feitelijk post bewezen

kan er niet veel aan doen, het was een test.
Druif :W
pi_122631886
Zullen we inderdaad eens ophouden en even laten voor wat het is? We vallen in herhaling.
pi_122631897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:19 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ja nu ja.. Maar toen niet, dat zeg ik net, zo kan je niet het beredeneren
Toen waren de eisen minder streng. Het is niet dat die banden toen zo veel beter zouden zijn als nu. Nu haalt geen enkeleband meer 5 sterren. Ik denk dat als ze de banden van toen met de eisen van nu zouden doen, dat er geen enkele meer dan 2 sterren zou halen.
pi_122631993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Toen waren de eisen minder streng. Het is niet dat die banden toen zo veel beter zouden zijn als nu. Nu haalt geen enkeleband meer 5 sterren. Ik denk dat als ze de banden van toen met de eisen van nu zouden doen, dat er geen enkele meer dan 2 sterren zou halen.
Nee ok, dat snap ik en is ook logisch.

Maar je kan gewoon die vergelijking niet zo maken. Een auto of banden van toen ( bijv uit de top 5 ) vergelijken met nieuwe banden van nu

nee, maar zo doet de ANWB het ook uiteraard niet.

Wel maken ze een statement voor hun klanten dat als je een veiligere keuze wilt maken voor de winters die wij de afgelopen paar jaar gehad hebben, het met advies wel verstandiger is om WB aan te schaffen
pi_122632117
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:24 schreef Estolan het volgende:

[..]

Nee ok, dat snap ik en is ook logisch.

Maar je kan gewoon die vergelijking niet zo maken. Een auto of banden van toen ( bijv uit de top 5 ) vergelijken met nieuwe banden van nu

nee, maar zo doet de ANWB het ook uiteraard niet.

Wel maken ze een statement voor hun klanten dat als je een veiligere keuze wilt maken voor de winters die wij de afgelopen paar jaar gehad hebben, het met advies wel verstandiger is om WB aan te schaffen
Nee, de ANWB test niet in verglijking met een zomerband, ze testen winterbanden onderling en geven dan een advies welke winterband het beste zou zijn. Die testen van de ANWB kun je niet gebruiken om te verglijken met zomerbanden, wat jij wel de hele tijd probeert.

Testen van de Autobild doen dat wel en zijn daarom veel waardevoller in deze discussie dan die van de ANWB. De enige test waar de ANWB verglijkt met zomerbanden is er eentje waar niet het merk en type wordt vermeld en waar je dus eigenlijk helemaal niets aan hebt (net als in die filmpjes waar ook geen merk gegeven wordt). Op die manier kan ik wel elk resultaat krijgen wat ik wil. ;)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:28:50 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122632155
Laat die druif (Estolan) alsjeblieft links liggen....
pi_122632544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, de ANWB test niet in verglijking met een zomerband, ze testen winterbanden onderling en geven dan een advies welke winterband het beste zou zijn. Die testen van de ANWB kun je niet gebruiken om te verglijken met zomerbanden, wat jij wel de hele tijd probeert.

Testen van de Autobild doen dat wel en zijn daarom veel waardevoller in deze discussie dan die van de ANWB. De enige test waar de ANWB verglijkt met zomerbanden is er eentje waar niet het merk en type wordt vermeld en waar je dus eigenlijk helemaal niets aan hebt (net als in die filmpjes waar ook geen merk gegeven wordt). Op die manier kan ik wel elk resultaat krijgen wat ik wil. ;)
Oja, mijn banden staan alsnog in 2012 in de top 10, nummer 8 namelijk!
http://www.anwb.nl/bestan(...)b12_165-70-r-14t.pdf
zag dat het andere pdfje op R16 was, maar daar staat hij ook op 8.

Dus zo slecht is dat ook weer niet, maar wel minder geworden dan de concurent

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 11:44:33 ]
pi_122632777
quote:
*** (maximaal 5)
Band met gewogen eindcijfer op 3-sterren niveau. Licht tekort-
komingen op droog wegdek, op nat wegdek en op sneeuw.
Lekker goed resultaat inderdaad (niet). Ze halen die 3 sterren dus net zeg maar.
Maar goed, ik ben blij dat je eingelijk schrijft welke banden je hebt, ik dacht steeds dat je het over de Bridgestone had. Maar het was nog slechter zelfs. :)

Plaats 21 in de Autobild test qua remmen. Nee, dat zijn geen goede winterbanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 08-02-2013 11:58:20 ]
pi_122642345
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:18 schreef D0808 het volgende:

[..]

_O-
Is inderdaad onjuist, zomerbanden presteren onder zomerse omstandigheden op een nat wegdek beter. Ze hebben immers bredere lamellen om het water af te voeren.
Een heer met stijl
pi_122892769
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer.

Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest...
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:11:08 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122893429
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer.

Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest...
Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122893794
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winter
Hier ook gesneeuwd, maar het ging over in natte sneeuw en is nu weer weg aan het smelten, het is immers 2 graden boven nul (hier dus).
Inderdaad ook de 4e keer sneeuw in dit deel van het land, evenals de andere keren is alles weg op de doorgaande wegen en in dit specifieke geval door de dooi zelfs op de wegen in een woonwijk.
Een heer met stijl
pi_122894468
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest. :)
Gelukkig wordt in de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd.

Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier. :P
pi_122894600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest. :)
Gelukkig wordt de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd.

Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier. :P
Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.

En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake. :P
Een heer met stijl
pi_122894847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.

En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake. :P
Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).
pi_122895090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).
Klopt, zo zijn er filmpjes van auto's die de Amsterdamse grachten maar met moeite kunnen beklimmen. Hier (Leiden) wordt er de dag voor verwachte gladheid en sneeuw excessief op bruggen, dijkjes en grachten gestrooid, zodat het er op den duur altijd sneeuw en ijsvrij is.
Een heer met stijl
pi_122895252
Waar is onze vriend eigenlijk gebleven? Ik had hem wel verwacht met zijn "Daarom Winterbanden!!!!!" reacties na zo een sneeuwbui'tje als vandaag. :')
Een heer met stijl
pi_123511125
Dit weekend gooi ik de zomerbanden er weer onder. :)

Overigens heb ik afgelopen week nog over een stuk weg gereden waar 10 cm sneeuw lag. Dat is best interessant om eens te doen, maar harder dan 20 km/h ben ik niet gegaan. Op een bepaald moment stuurde ik naar rechts om rechtdoor te kunnen rijden om de de weg daar schuin af liep. :P

Op naar de volgende winter.
pi_123511563
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen...

Nadeel is wel dat het ook in maart en april kan sneeuwen, maar ik denk dat ik het er toch maar eens op ga wagen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_123514349
Ik heb de zomerbanden er woensdag onder gegooid. Gezien de weersvoorspellingen vind ik het wel prima. Dat ene sneeuwbuitje overleef ik ook wel.
pi_123533880
Vandaag ook maar de zomerwielen gemonteerd.
pi_123945657
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien. :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 07:50:31 #187
45206 Pietverdriet
pi_123945690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:33 schreef DS4 het volgende:
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen...
De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...
pi_123951021
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:50 schreef Pietverdriet het volgende:

De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.

Maar ik was verder wel wat te snel met wisselen. ;)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:28:13 #189
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_123966156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.

Alsnog verkapt (nouja, verkapt) "kijk mij een supersonische ride hebben" post..
;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_123966923
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm.
pi_123967449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm.
ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240. daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:17:45 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123968299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien. :P
In jķuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:18:45 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_123968340
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240.
Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_123968887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240.
Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.

quote:
daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.
Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.
pi_123968907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240.
Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden. :')
Hoe weet jij dat laatste!
pi_123968949
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.

[..]

Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.
keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijl :@
pi_123969479
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In jķuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.
Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter... :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:50:57 #198
45206 Pietverdriet
pi_123969738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kon je dan ook niet met je zomerbanden
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 18:52:06 #199
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:54:42 #200
45206 Pietverdriet
pi_123969893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
Is het verpissen weer begonnen? (8>
verpissen of verpissen?
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 18:55:19 #201
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:16:55 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123970907
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter... :)
Helemaal niks, geen restje, nada. Het is hier schoon en droog. Mét laag zout, dat dan weer wel, maar niet dat het nut heeft ofzo :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:17:42 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123970941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
Is het verpissen weer begonnen? (8>
Nee, het is nu weer afgelopen.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 19:33:30 #204
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123975086
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat kon je dan ook niet met je zomerbanden
Op de Mercedes liggen nog winterwielen. Dus ik mag nog steeds mijn huis verlaten.
pi_123975198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijl :@
Ik was ontopic voordat jij het nodig vond om jouw persoonlijke irritatie te moeten delen met mij, hetgeen je het beste via een pm kan doen, of een dm.

Het is maar een idee...
pi_123975231
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik was ontopic voordat jij het nodig vond om jouw persoonlijke irritatie te moeten delen met mij, hetgeen je het beste via een pm kan doen, of een dm.

Het is maar een idee...
volgens mij had jij het heul niet over winterbanden aanschaffen :P
pi_123975568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

volgens mij had jij het heul niet over winterbanden aanschaffen :P
Jawel. Door tijdig te wisselen hoef ik ze komend jaar niet opnieuw aan te schaffen!

;)
pi_123975713
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel. Door tijdig te wisselen hoef ik ze komend jaar niet opnieuw aan te schaffen!

;)
ik verwerp het! :P
pi_123987285
Hier (Zuid-Holland) heb ik ze sinds de kou terug is totaal niet nodig gehad, af en toe kwamen er wat sneeuwvlokken langs, maar die bleven niet liggen. De komende dagen zijn de temperaturen overdag redelijk boven nul, hierdoor koelt de grond doorgaans niet genoeg af om neerslag te laten bevriezen.

Over een week of wat zal het toch wel uit zijn met de winter of er wordt een historisch record gevestigd. ;)
Een heer met stijl
pi_125327948
vandaag weer de zomerbandjes er weer onder, binnen een uur gewisseld en schoon gemaakt
pi_125333838
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 21:23 schreef maart78 het volgende:
vandaag weer de zomerbandjes er weer onder, binnen een uur gewisseld en schoon gemaakt
Ik heb het zaterdag al gedaan :P

Genieten van de rust en minder verbruik :)
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:38:45 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125345500
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125347561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:57:14 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_125347799
quote:
eens
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:15:32 #216
45206 Pietverdriet
pi_125359808
quote:
:') :')
pi_125361305
quote:
lekker stoken :W
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:57:51 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_125361398
quote:
Je hebt gelijk BHFH
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_132742057
Begint toch tijd te worden om aan de winterbanden te denken.
Moet nog 4 nieuwe banden + velgen kopen (hopelijk komen er nog leuke aanbiedingen). Rond half november laat ik ze denk ik dan monteren.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14:22 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_132742832
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:00 schreef Eppie_NL het volgende:
Begint toch tijd te worden om aan de winterbanden te denken.
Moet nog 4 nieuwe banden + velgen kopen (hopelijk komen er nog leuke aanbiedingen). Rond half november laat ik ze denk ik dan monteren.
Zonde van je geld.

Ik heb tijdens de onderhoudsbeurt paar maanden geleden mijn voorbanden laten vervangen, omdat met slicks door de sneeuw karren af en toe leuke effecten geeft, maar toch niet heel praktisch is. Maar nu nog nieuwe winterbanden is het me absoluut niet waard voor die drie dagen dat er sneeuw valt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:30:37 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132746084
Dit jaar voor het eerst winterbanden. Heb het altijd onzin gevonden. Nu lease en BMW (dus achterwielaandrijving) dus winterbanden. Ben benieuwd.
pi_132746788
Voor mij geen winterbanden want zoals ieder jaar staat er op dagen dat je ze nodig hebt zo'n 1500km file. Dan ga ik sowieso de weg niet op.
  Spellchecker donderdag 31 oktober 2013 @ 00:07:32 #223
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132747274
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Voor mij geen winterbanden want zoals ieder jaar staat er op dagen dat je ze nodig hebt zo'n 1500km file. Dan ga ik sowieso de weg niet op.
Is niet altijd een keuze, vrind, tenzij je werkloos thuis zit of op de 1 of andere manier vanuit huis werkt.
Tevens -purist.
pi_132747584
Van de week een setje Hankook-banden besteld via autobanden365.nl voor 57 euro per stuk. Had nog een setje velgen liggen en wilde er niet teveel aan uitgeven, dus deze banden hadden wel een goede prijs/kwaliteit-verhouding (merk klonk me niet heel bekend, maar reviews waren wel goed). Banden werden afgeleverd bij een montagepunt in de buurt, waar ze voor 11 euro per stuk gemonteerd werden. Voor 280 euro wel klaar dus.

Ook overwogen om een setje tweedehands te kopen, maar dan ben je ook al snel 200 euro kwijt en weet je nooit precies wat je krijgt. Sowieso denken sommige mensen dat winterbanden goud zijn met de prijzen die ze durven te vragen voor een setje gare banden met 4mm profiel.

Overigens ben ik wel mening dat winterbanden eigenlijk niet nodig zijn met de hoeveelheid sneeuw die we hier hebben en de wegen die eigenlijk direct alweer schoongeveegd zijn. Maar zou mezelf voor de kop slaan als ik toch eens door gladheid tegen een lantaarnpaal beland, wat misschien voorkomen had kunnen worden door die nog geen 300 euro aan winterbanden.
pi_132749725
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_132749943
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:10:17 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132751922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Wie spreekt dat tegen dan?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:01:41 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132753138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Maar wat is goedkoop, Hankook is gewoon een prima merk. Het is echt niet zo'n drama als Wanli o.i.d.

Ik heb ook wel eens Toyo's in Duitsland gekocht voor 50 euro per stuk, waar exact dezelfde banden in Nederland meer dan 2x zo duur waren (had te maken met verschil in marketing tussen de twee landen, velgenboer heeft me zijn inkoopprijzen laten zien), zijn die banden die je in Nederland koopt dan ineens een stuk beter omdat ze duurder zijn?
Don't let my username fool you...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56:55 #229
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_132754770
Hankook is echt prima _O_.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_132754787
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.

Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.

Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is.... ;)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:34:29 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132761386
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.

Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.

Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is.... ;)
Het was toen een paar maanden na de introductie van een nieuwe serie banden van Toyo, dus ouder dan een half jaar konden ze niet zijn ;) Heb ook nooit iets gemerkt aan die banden dat ze oud of slecht waren, qua grip waren ze geweldig.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:57:03 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794335
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:

Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:59:47 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132794427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
gewicht?
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:10:52 #234
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

gewicht?
Ja, meestal zijn goedkopere banden net als goedkopere velgen erg zwaar. Vind het zelf niet lekker rijden.
and made it rain upward
pi_132794903
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...

Dan moet je ook beginnen om de rest van het onafgeveerde gewicht te verlagen...
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:18:16 #236
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132794948
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
and made it rain upward
pi_132795030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:09:59 #238
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132796362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
Dat is een hele andere discussie en ik bepaald zelf wel hoe "ver" ik ga. Mijn ervaring is dat zware wielen het weggedrag nadelig beīnvloeden.

Iemand nog ervaring met goede all season banden?
and made it rain upward
pi_132802253
Ik geloof het goed, ik voel bijvoorbeeld ook meteen aan de auto als er 0.1 bar minder in 1 van de wielen zit dan normaal. De meesten verklaren me dan ook voor gek ;)

225/50 17 is nieteens een rare maat. Volgensmij zelfs de standaard bmw 3serie 17" maat.

Je moet wat dingen afwegen: geluid, slijtage en grip zijn vaak de hoofdzaken. Veel grip betekend meestal ook hoge slijtage en/of geluid. Minder geluid is dan vaak: of ook minder grip of meer slijtage.

Ik ga meestal voor pirelli, weinig geluid in combi met veel grip. Alleen neem ik de prijs en de hoge slijtage voor lief
pi_132842383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?

T is een eenmalige investering.
pi_132843522
Voor mij omdat ik heel het jaar door op mijn mooie velgen wil rijden. Ik ga niet op die saaie zwarte stalen velgen rijden, ik vind dat geen gezicht. Elk jaar de banden 2 keer de banden laten verwisselen op de huidige velgen is er ook niet goed voor en een extra set mooie wintervelgen vind ik het geld weer niet waard. Eigenlijk is dat voor mij de hoofd reden.
(Daarnaast heb ik voor de echte winterdagen een 4x4 met off road banden die het goed doen door de sneeuw)
  zondag 3 november 2013 @ 01:00:49 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132843575
Dan neem je toch ook lichtmetaal voor de winter?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132874421
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.

Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
pi_132874834
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:48 schreef artm het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.

Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen. :)
pi_132875023
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.

Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.

Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.

Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.

Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.

Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
  maandag 4 november 2013 @ 10:40:38 #246
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_132882574
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 00:08 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?

T is een eenmalige investering.
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
and made it rain upward
pi_132941190
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:00 schreef JohnB52 het volgende:
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.

Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.

Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.

Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.

Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.

Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
pi_132942074
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
Als het alleen 8.000 km in de winter is...
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:43:12 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132944686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:33 schreef artm het volgende:

[..]

[..]

Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
Neem je andere velgen?
Alleen als de velgen een dikker hart hebben of een andere vorm voor de boutkop (conisch of kogelvormig) moet je ook andere bouten hebben.

Maar als je gewoon OEM velgen neemt is het zo goed als altijd samen te gebruiken.
(Kleine tip; je bouten moeten minstens 10 volle slagen in de naaf kunnen draaien, anders zijn ze te kort).
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133069589
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
Dat begrijp ik niet...
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:41:25 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133069619
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:40 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet...
Tijd om wat regels door te nemen voor je de weg op gaat dus.
pi_133070778
quote:

[..]

Dat begrijp ik niet...
Dat is daar verplicht.

Zie: http://www.anwb.nl/auto/t(...)rbanden-in-duitsland
pi_133072733
quote:

[..]

Dat begrijp ik niet...
Je bent in Duitsland verplicht om je banden aan te passen aan het weer. Met winterse omstandigheden (sneeuw) dan moeten ze eronder liggen. Aangezien je in de winterperiode van te voren nooit weet of het gaat sneeuwen zodra je Duitsland in rijdt, is het verstandig om ze er gewoon onder te hebben liggen. :)

Indien je namelijk een ongeluk krijgt dan en ze er niet onder liggen, kun je gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden. Iets wat je eenvoudig kunt voorkomen.
pi_133072800
En dus niet alleen je banden!

Ook je ruitenwissers moeten nog goed zijn en voldoende ruitenwisservloeistof.
pi_133073432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
En dus niet alleen je banden!

Ook je ruitenwissers moeten nog goed zijn en voldoende ruitenwisservloeistof.
Klopt. Maar dit topic gaat over banden, niet over de rest. ;)
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:53:39 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133073839
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Indien je namelijk een ongeluk krijgt dan en ze er niet onder liggen, kun je gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden. Iets wat je eenvoudig kunt voorkomen.
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 10:55:13 #257
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:56:46 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133073885
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
Maar het blijft een keuze om je auto wel of niet aan te passen aan winterse omstandigheden.
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.
Net als dat je ervoor kiest om te hard te rijden, door rood te rijden, met alcohol op te rijden etc etc ;)
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 10:57:28 #259
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133073903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.
Net als dat je ervoor kiest om te hard te rijden, door rood te rijden, met alcohol op te rijden etc etc ;)
Precies :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:57:44 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133073906
Oftewel het is verplicht.
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:00:27 #261
208890 June.
Seriously?
pi_133073947
Ik heb dit jaar ook maar winterbanden aangeschaft, setje inclusief velgen aangeschaft bij marktplaats. Als is het alleen maar om een beetje meer grip bij parkeerplaats te hebben, man wat was dat vorig jaar een ramp. Thuisblijven gaat niet, patiënten komen niet zo makkelijk naar mij toe :+
Shine bright like a diamond.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 11:00:40 #262
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:38:42 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133075447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, maar je blijft de keuze houden om je eraan te houden of niet.
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 12:39:45 #264
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133075459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
Elke keuze die je maakt heeft bepaalde consequenties. :)
pi_133083410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft. :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:18:02 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133083555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

right. :')

Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet.

Zolang het niet verplicht gesteld wordt in de wet, blijf ik vinden dat ik ze niet nodig heb; ik pas mijn rijgedrag wel gewoon aan, net zoals ik altijd al gedaan heb.

Als ik in .de zou wonen zou ik geen keus hebben, nu lekker nog wel.
  zondag 10 november 2013 @ 00:28:37 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097147
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft. :)
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geld :)
  zondag 10 november 2013 @ 00:30:03 #268
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

right. :')

Zolang het niet verplicht gesteld wordt in de wet, blijf ik vinden dat ik ze niet nodig heb; ik pas mijn rijgedrag wel gewoon aan, net zoals ik altijd al gedaan heb.

Als ik in .de zou wonen zou ik geen keus hebben, nu lekker nog wel.
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.

Eerste vlokje sneeuw dat valt en heel Nederland staat vast. Nee wij passen ons rijgedrag wel aan, want dat gaat op droog ook zo goed :')_!
pi_133101857
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geld :)
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).

Als je namelijk nooit aansprakelijk gesteld kunt worden als je een ongeluk maakt in het buitenland, dan zouden Nederlandse verzekeraars niet blij zijn. ;)
  zondag 10 november 2013 @ 09:56:58 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133102243
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 09:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).

Als je namelijk nooit aansprakelijk gesteld kunt worden als je een ongeluk maakt in het buitenland, dan zouden Nederlandse verzekeraars niet blij zijn. ;)
Je wordt ook aansprakelijk gesteld als het ongeluk zelf niet jouw fout is, maar je dus onderweg bent op banden die niet voldoen voor de weersomstandigheden. In Nederland kennen we die regel eigenlijk niet.
  zondag 10 november 2013 @ 10:00:52 #271
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133102289
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, pas als je ze nodig had wist je dat je ze nodig had.
  zondag 10 november 2013 @ 10:03:58 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133102323
SD is nog van de oude stempel. Vroeger hadder ze ook geen winterbanden toen ze met paard en wagen rondtrokken.
  zondag 10 november 2013 @ 10:39:00 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133102778
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.

Eerste vlokje sneeuw dat valt en heel Nederland staat vast. Nee wij passen ons rijgedrag wel aan, want dat gaat op droog ook zo goed :')_!
Dat komt omdat het overgrote meerendeel van de mensen niet meer zelf kan rijden, want dat doet de elektronica icm winterbanden wel voor ze :) :)
  zondag 10 november 2013 @ 10:40:28 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133102797
quote:
12s.gif Op zondag 10 november 2013 10:03 schreef daNpy het volgende:
SD is nog van de oude stempel. Vroeger hadder ze ook geen winterbanden toen ze met paard en wagen rondtrokken.
Preziez.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 10:40:33 #275
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 10 november 2013 @ 10:41:13 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133102812
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
Nou wordt het wel een enorm kip - ei verhaal :D
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijk :)

Het is net als met zijwieltjes; als je kunt fietsen heb je ze niet nodig, maar ja, je kunt altijd een keertje op je bek gaan, en dan hádden ze misschien enig nut gehad. >:O
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 10:44:29 #277
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133102864
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijk :)

Het is net als met zijwieltjes; als je kunt fietsen heb je ze niet nodig, maar ja, je kunt altijd een keertje op je bek gaan, en dan hádden ze misschien enig nut gehad. >:O
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maar :)
  zondag 10 november 2013 @ 10:49:04 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133102937
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maar :)
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt. ;)

Imho ontstaat de onveiligheid in winterse omstandigheden door dat deel van de mensen die wél op winterrubber rijden met een hele elektronica kermis, en daar dus hogere snelheden mee rijden, omdat het kan. Maar dat wil niet zegen dat ik, en mijn mede niet-winterband rijders dan onveiliger bezig zijn me dunkt.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 10:50:59 #279
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133102978
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 10:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt. ;)

Imho ontstaat de onveiligheid in winterse omstandigheden door dat deel van de mensen die wél op winterrubber rijden met een hele elektronica kermis, en daar dus hogere snelheden mee rijden, omdat het kan. Maar dat wil niet zegen dat ik, en mijn mede niet-winterband rijders dan onveiliger bezig zijn me dunkt.
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.
  zondag 10 november 2013 @ 10:54:01 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133103052
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt. ^O^
pi_133103055
Alsof winterbanden alleen bedoeld zijn om in de sneeuw te rijden?
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 10:56:12 #282
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133103087
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt. ^O^
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.
  zondag 10 november 2013 @ 10:59:00 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133103133
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef JohnB52 het volgende:
Alsof winterbanden alleen bedoeld zijn om in de sneeuw te rijden?
Of allweather banden alleen voor de zomer :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopers B-)
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:00:21 #284
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133103158
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopers
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt :D

Hiermee wil ik natuurlijk niet het scheppen van kinderen goedpraten.
pi_133103182
Ik heb voor mijn 9-3 wel winterbanden, omdat we daar wel elke dag mee weg moeten.

De 9-5 heeft ze niet, omdat die niet perse gebruikt hoeft te worden...
  zondag 10 november 2013 @ 11:02:29 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133103202
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt :D
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaakt :+ En als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
pi_133103208
quote:

[..]

Hiermee wil ik natuurlijk niet het scheppen van kinderen goedpraten.
Daar hebben we de Jehova's voor toch?
pi_133103224
Ik zou ook wel graag winterbanden willen hebben, maar heb het geld er op dit moment niet voor (over; andere prioriteiten).

Mocht het weer echt zo erg zijn, dan stap ik bij mijn moeder in de auto, die wel winterbanden heeft :Y).
Die werkt toch maar 1 afslag verder.

Vorig jaar en het jaar ervoor ook op die manier gedaan.
  zondag 10 november 2013 @ 11:04:07 #289
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103229
quote:

[..]

Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.
pi_133103230
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaakt :+ En als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
Een kind met blikschade :o ?
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:04:29 #291
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133103236
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Precies mijn punt :)
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Daar hebben we de Jehova's voor toch?
Weet ik niet, mijn kennis van Jehova Getuigen is vrij beperkt.
  zondag 10 november 2013 @ 11:05:03 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133103246
quote:
12s.gif Op zondag 10 november 2013 11:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Een kind met blikschade :o ?
Euj, 10 cm te kort zei hij, dat is een tikkie; kids kunnen wel wat hebben hoor :+
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:05:23 #293
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133103252
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:05:49 #294
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 10 november 2013 @ 11:06:16 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103268
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:07:59 #296
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_133103303
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Waarvan de laatste wel het allerbelangrijkste is.
  zondag 10 november 2013 @ 11:08:27 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133103322
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand.
  zondag 10 november 2013 @ 11:09:00 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103330
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
Rijstijl veranderen is geen alternatief voor gebrek aan grip.
pi_133103331
Ik wil vandaag de auto zijn winterslofjes aandoen, maar het blijft maar regenen hier :{

Dat is vooral prut voor de LM zomervelgen, die maak ik altijd schoon voor ze naar zolder gaan. Maar zo drogen ze niet buiten.
pi_133103343
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wil vandaag de auto zijn winterslofjes aandoen, maar het blijft maar regenen hier :{

Dat is vooral prut voor de LM zomervelgen, die maak ik altijd schoon voor ze naar zolder gaan. Maar zo drogen ze niet buiten.
Dat wordt föhnen.
  zondag 10 november 2013 @ 11:09:54 #301
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103344
quote:
3s.gif Op zondag 10 november 2013 11:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand.
Klopt, ik heb ook nergens anders beweerd.
Maar mensen die zonder winterbanden rijden zijn ook alles behalve in staat om hun gebrek aan grip op te lossen met anticiperen.
Of ze gaan 20kmh gaan rijden op 80 weg, ja dat is lekker veilig. Blijf dan thuis |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')