Tijd om wat regels door te nemen voor je de weg op gaat dus.quote:
Je bent in Duitsland verplicht om je banden aan te passen aan het weer. Met winterse omstandigheden (sneeuw) dan moeten ze eronder liggen. Aangezien je in de winterperiode van te voren nooit weet of het gaat sneeuwen zodra je Duitsland in rijdt, is het verstandig om ze er gewoon onder te hebben liggen.quote:
Klopt. Maar dit topic gaat over banden, niet over de rest.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
En dus niet alleen je banden!
Ook je ruitenwissers moeten nog goed zijn en voldoende ruitenwisservloeistof.
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Indien je namelijk een ongeluk krijgt dan en ze er niet onder liggen, kun je gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden. Iets wat je eenvoudig kunt voorkomen.
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
Maar het blijft een keuze om je auto wel of niet aan te passen aan winterse omstandigheden.
Preciesquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.
Net als dat je ervoor kiest om te hard te rijden, door rood te rijden, met alcohol op te rijden etc etc
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, maar je blijft de keuze houden om je eraan te houden of niet.
Elke keuze die je maakt heeft bepaalde consequenties.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.
right.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geldquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft.
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
right.
Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet.
Zolang het niet verplicht gesteld wordt in de wet, blijf ik vinden dat ik ze niet nodig heb; ik pas mijn rijgedrag wel gewoon aan, net zoals ik altijd al gedaan heb.
Als ik in .de zou wonen zou ik geen keus hebben, nu lekker nog wel.
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).quote:Op zondag 10 november 2013 00:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geld
Je wordt ook aansprakelijk gesteld als het ongeluk zelf niet jouw fout is, maar je dus onderweg bent op banden die niet voldoen voor de weersomstandigheden. In Nederland kennen we die regel eigenlijk niet.quote:Op zondag 10 november 2013 09:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).
Als je namelijk nooit aansprakelijk gesteld kunt worden als je een ongeluk maakt in het buitenland, dan zouden Nederlandse verzekeraars niet blij zijn.
Dat is juist het punt, pas als je ze nodig had wist je dat je ze nodig had.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet.
Dat komt omdat het overgrote meerendeel van de mensen niet meer zelf kan rijden, want dat doet de elektronica icm winterbanden wel voor zequote:Op zondag 10 november 2013 00:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.
Eerste vlokje sneeuw dat valt en heel Nederland staat vast. Nee wij passen ons rijgedrag wel aan, want dat gaat op droog ook zo goed_!
Preziez.quote:Op zondag 10 november 2013 10:03 schreef daNpy het volgende:
SD is nog van de oude stempel. Vroeger hadder ze ook geen winterbanden toen ze met paard en wagen rondtrokken.
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijkquote:Op zondag 10 november 2013 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
Nou wordt het wel een enorm kip - ei verhaal
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maarquote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijk
Het is net als met zijwieltjes; als je kunt fietsen heb je ze niet nodig, maar ja, je kunt altijd een keertje op je bek gaan, en dan hádden ze misschien enig nut gehad.![]()
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt.quote:Op zondag 10 november 2013 10:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maar
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.quote:Op zondag 10 november 2013 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt.![]()
Imho ontstaat de onveiligheid in winterse omstandigheden door dat deel van de mensen die wél op winterrubber rijden met een hele elektronica kermis, en daar dus hogere snelheden mee rijden, omdat het kan. Maar dat wil niet zegen dat ik, en mijn mede niet-winterband rijders dan onveiliger bezig zijn me dunkt.
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt.quote:Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.quote:Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt.
Of allweather banden alleen voor de zomerquote:Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef JohnB52 het volgende:
Alsof winterbanden alleen bedoeld zijn om in de sneeuw te rijden?
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopersquote:Op zondag 10 november 2013 10:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteektquote:Op zondag 10 november 2013 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopers
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktquote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt
Daar hebben we de Jehova's voor toch?quote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hiermee wil ik natuurlijk niet het scheppen van kinderen goedpraten.
Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.quote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt
Een kind met blikschadequote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktEn als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
Precies mijn puntquote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktEn als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
Weet ik niet, mijn kennis van Jehova Getuigen is vrij beperkt.quote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Daar hebben we de Jehova's voor toch?
Euj, 10 cm te kort zei hij, dat is een tikkie; kids kunnen wel wat hebben hoorquote:
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.quote:Op zondag 10 november 2013 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.quote:Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.
Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Waarvan de laatste wel het allerbelangrijkste is.quote:Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.
En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand.quote:Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.
Rijstijl veranderen is geen alternatief voor gebrek aan grip.quote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
Dat wordt föhnen.quote:Op zondag 10 november 2013 11:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wil vandaag de auto zijn winterslofjes aandoen, maar het blijft maar regenen hier
Dat is vooral prut voor de LM zomervelgen, die maak ik altijd schoon voor ze naar zolder gaan. Maar zo drogen ze niet buiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |