Gast ik lig dubbelquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:54 schreef Estolan het volgende:
[..]was ook een grapje
Had 2x 200SX en 1x 240SX
Bron niet nodigquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterwielaandrijving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwielaandrijving
Een redelijk betrouwbare bron, jij noemt er iig helemaal geen.
[..]
Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt.
Het enige wat overeind staat van wat hij zegt is dat winterbanden beter zijn op sneeuw en ijs, dit vindt iedereen hier tot nu toe en spreekt niemand tegen. Geen discussie meer over mogelijk, we zijn het immers allemaal eens.
Op een nat en droogwegdek, maakt het in principe geen bal uit* en is meneers auto in die omstandigheden met winterbanden ook nog eens slechter dan bepaalde auto's met zomerbanden.
Hier waren we een pagina geleden al over uit, hij vindt graag iedereen keer het wiel weer opnieuw uit, ik kom hier wel weer langs wanneer het er wat andere users met hun inzichten over het onderwerp langskomen.![]()
* http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, niet nameetbaar, niet representatief en/of niet betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bron niet nodig
Heb in auto's gereden van 65pk tot 600pk. So?
Heb ik nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, je gevoel voor 'humor'.
Nu spreek je jezelf en de rest tegenquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, nameetbaar, representatief of betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf en de rest tegen
Met reacties als: ik reed prima, merk er niks van
Enz
En dat is veiligerquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.
Ondersteund door de ANWB test: op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.quote:
Is dat bewezen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ondersteund door de ANWB test op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.
In jouw geval is een Xsare met winterbanden wel onveiliger dan een Golf IV met zomerbanden.
Dat er op droog en nat weer weinig verschil tussen zit? Ja en dat ontkende jij ook niet.quote:
Kortom je hebt je zelf weer klem gelult en meteen ook aangetoond dat we in cirkeltjes praten, we zijn immers weer terug bij af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Wat ik al zeiquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter staal kan ik niet op.
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op.
Zonder test kan je niet zo rekenen neequote:Op donderdag 7 februari 2013 22:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.
Jij niet, dat blijkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:16 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zonder test kan je niet zo rekenen nee
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.quote:
Wat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Heren, dames en meelurkers, ik ben nu echt weg, ik zie u graag tegemoet in een nieuwe discussie over dit onderwerp.
[..]
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.quote:
quote:Hahaha
Huh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.
[..]![]()
Damn het is inderdaad bijna te vermakelijk om te stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |