Bron? En check dinsdag 29 januari eens?quote:
En 35 meter in de sneeuw.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
De rest zeker gelezen, dat jij een dergelijke sturing van de ANWB nodig hebt, wil niet zeggen dat ik dat ook nodig heb. Ik handel op grond van de feiten, meer niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
Onder welke omstandigheden? Het is de meeste dagen ruim boven 0 graden in de periode dat men met winterbanden rijdt. Die dagen ben je met winterbanden niet beter af. En dan moeten je winterbanden trouwens ook nog eens een goed profiel hebben en van een fatsoenlijk merk zijn, anders is het onder alle omstandigheden troep. En ja, dat is met gewone banden wel iets anders, daar heeft het profiel verhoudingsgewijs minder invloed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij vind het onzin.
Iedere serieuze test laat zien dat degelijke winterbanden de remweg duidelijk verkorten.
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat ik nooit heb tegengesproken, maarre hebben we nu sneeuw of niet?
Knmi? En 9.1gr nou oeh!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bron? En check dinsdag 29 januari eens?
Nog even de test overigens: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Damn, gewoon 7-8 meter remverschil! En maar zeuren over mijn 2 m remverschil tov winterbanden.quote:
Zo, daar sta ik wel van te kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Volgens ANWB, ADAC en andere nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, en met deze temperaturen ben je dus met winterbanden eerder slechter dan beter af.
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Volgens ANWB, ADAC en andere niet
Goeie vergelijkingquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Ik ook, maar ik durf te wedden dat Mr Estolan niet op die post gaat reageren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo, daar sta ik wel van te kijken.
Dit dus. Piet heeft hier in het Oosten blijkblijkbaar winterbanden nodig, ik heb ze geen moment (op 1 dag na) gemist. Misschien rij ik rustiger en heb ik een auto die beter met de omstandigheden om kan gaan. Prima toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.
Ah toch wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
Toch raar dat zij het zelf adviserenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!
Nee,quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ah toch wel.
Alsof die Skoda jouw auto veiliger maakt.![]()
Jouw auto is mèt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc.quote:
Wegpiraatquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Toch raar dat zij het zelf adviseren
7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee,
Maar die gebruik ik het meest
Want die testresultaten heb jij?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jouw auto is mèt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc.![]()
![]()
Waar een ontwikkeld mens zoals ik dus uithaalt dat dit voor mensen is die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Stel dat we een ongelooflijk zachte winter hebben, met als laagste temperatuur 8 graden (en dat is weleens voorgekomen), dan zet jij ze er toch onder omdat de ANWB het zegt? Doe niet zo bespottelijk man, hun feiten zijn waar, hun adviezen blijven adviezen en zijn geen feiten dus niet standaard op elk weertype en iedereen van toepassing.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Toch raar dat zij het zelf adviseren
7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt
Uhuhquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op.
Daar zeg je het zelf. Dus 7gr regel vervalt daarme, dus geen WBquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waar een ontwikkeld mens zoals ik dus uithaalt dat dit voor mensen is die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Stel dat we een ongelooflijk zachte winter hebben, met als laagste temperatuur 8 graden (en dat is weleens voorgekomen), dan zet jij ze er toch onder omdat de ANWB het zegt? Doe niet zo bespottelijk man, hun feiten zijn waar, hun adviezen blijven adviezen en zijn geen feiten dus niet standaard op elk weertype en iedereen van toepassing.
Ik heb de testresultaten dat jouw auto 8 m slechter remt dan een Golf. (NCAP)quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
Want die testresultaten heb jij?
Hahahaquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb de testresultaten dat jouw auto 8 m slechter remt dan een Golf. (NCAP)
En dat zomerbanden 2 m slechter remmen dan zomerbanden. (ANWB en ADAC)
Dus ja.
Ik zeg dus dat je zelf moet nadenken en moet kijken naar het weertype. Als er bijvoorbeeld vanaf februari alleen nog maar temperaturen boven de 10 graden zijn zoals 4 jaar geleden, dan ben je nogal stompzinnig er winterbanden onder te laten omdat de ANWB het adviseert.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar zeg je het zelf. Dus 7gr regel vervalt daarme, dus geen WB
Dit keer gingen ze 1week voor sneeuwval erop
Je sprak de vergelijking:quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hahaha
Zo werkt dat niet man, 1&1=3
Hahahja
zelf niet tegen:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Je begon alleen over je (vadersquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
Ja, en dat ontken ik ook nergensquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat je zelf moet nadenken en moet kijken naar het weertype. Als er bijvoorbeeld vanaf februari alleen nog maar temperaturen boven de 10 graden zijn zoals 4 jaar geleden, dan ben je nogal stompzinnig er winterbanden onder te laten omdat de ANWB het adviseert.
Je mag het doen hoor, maar zomerbanden zijn dan feitelijk beter.
Dus nog beterquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/t(...)I-90KW/ELEGANCE/1130 37,2.
Maar daar gaat het hier niet over, sneeuwval ben ik eens, meerdere keren gezegd. Volgens jou zijn zomerbanden nu met natte wegen heel onveilig en onverantwoord. Terwijl je Citroën dat zelf gewoon het hele jaar door is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, en dat ontken ik ook nergens
Maar sinds 1e sneeuwval zijn WB veiliger
Niet op het nieuws die brandweerwagen gezien??
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3quote:
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heer met stijl
Je auto??????????quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3
Maar wel slechter dan een Golf.
Nogmaals, je auto maakt het verschil tijdens regen, niet je banden.
Ga nu maar terug naar je hok. Als het regent, maakt het niet uit welke banden je monteert. Alleen op sneeuw en ijs zin winterbanden onverslaanbaar.
En dit laatste heb ik altijd ondersteund. In mijn woonplaats waren dit 2 ochtenden waarbij ik de keuze had niet met de auto te gaan, daarom zijn winterbanden voor mijn persoonlijke situatie niet noodzakelijk en overbodig. Zo zullen er dus wel meer zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3
Maar wel slechter dan een Golf.
Nogmaals, je auto maakt het verschil tijdens regen, niet je banden.
Ga nu maar terug naar je hok. Als het regent, maakt het niet uit welke banden je monteert. Alleen op sneeuw en ijs zin winterbanden onverslaanbaar.
Dream Onquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hier niet over, sneeuwval ben ik eens, meerdere keren gezegd. Volgens jou zijn zomerbanden nu met natte wegen heel onveilig en onverantwoord. Terwijl je Citroën dat zelf gewoon het hele jaar door is.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.
Ten tweede het feit blijft dat er auto's met zomerbanden (een Golf IV) bij het weer dat nu hebben vandaag de dag een kortere remafstand hebben dan jouw Citroën met winterbanden en ontken je ook nergens toch?Waar is die uitslag dan??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik heb nu genoeg bewezen dat alleen winterbanden met regen niet veiliger zijn dan zomerbanden. Je eigen auto kun je beter laten staan, zowel met regen, droog als sneeuw, die staat nooit op tijd stil.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je auto??????????
Hahahhaha
Je banden en remmen zijn het belangrijkste!
Hij bedoelt dat de remmen tussen auto's onderling (bijvoorbeeld een Golf IV of jouw Xsara) meer significant verschil maken dan een Golf IV met winterbanden of een Golf IV met zomerbanden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je auto??????????
Hahahhaha
Je banden en remmen zijn het belangrijkste!
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.
Ten tweede het feit blijft dat er auto's met zomerbanden (een Golf IV) bij het weer dat nu hebben vandaag de dag een kortere remafstand hebben dan jouw Citroën met winterbanden en ontken je ook nergens toch?Het is wel komisch om te zien dat hij zich keer op keer vast lultSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je ontkende het zelf niet? Nu toch weer wel? Als je om de seconde van mening veranderd dan heeft het allemaal weinig zin.quote:
Watquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En je ontkende het zelf niet? Nu toch weer wel? Als je om de seconde van mening veranderd dan heeft het allemaal weinig zin.
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is wel komisch om te zien dat hij zich keer op keer vast lult
Je zegt "Dream On" tegen mij op iets wat je zelf 'niet ontkent' en dus ook vond. Lees maar terug.quote:
Klopt. Maar dat is ook omdat ik mijn auto niet kan laten staan, en ik binnen 15 minuten in de Ardennen zit en in Duitsland ben ik binnen 2 minuten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.![]()
Wat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je zegt "Dream On" tegen mij op iets wat je zelf 'niet ontkent' en dus ook vond. Lees maar terug.
Tuurlijk en als ik elke dag het land door moest kruizen per auto dan zou ik dat zeker ook gedaan hebben. Maar ik woon in een stad, doe alles te voet of per fiets (werk is vooralsnog nabij), de auto gebruik ik alleen voor familiebezoek in een naburige stad of soms om veel boodschappen te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is ook omdat ik mijn auto niet kan laten staan, en ik binnen 15 minuten in de Ardennen zit en in Duitsland ben ik binnen 2 minuten.
Maar iedereen moet zelf weten wat hij eronder gooit.
Aan het model is in 7 jaar vrijwel niets veranderd qua remmen, het resultaat van eentje uit 2005 zal niet zo veel beter zijn dan dat uit 1998. Het zal een metertje of 3 schelen als je geluk hebt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef Estolan het volgende:
Trouwens, welk bj is die xsara? Artikel is uit '98?
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1equote:Op donderdag 7 februari 2013 21:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Aan het model is in 7 jaar niets veranderd, het resultaat van eentje uit 2005 zal niet zo veel beter zijn dan dat uit 1998. Het zal een metertje of 3 schelen als je geluk hebt.
Remmerij is nagenoeg hetzelfde gebleven. Die 5mm extra schijf maakt je remweg geen 10 meter korter.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1e
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
En dan ineens als ik bevestig wat je zelf niet ontkent en dus ook zegt over winterbanden bij niet-sneeuw en niet-ijs:quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, en dat ontken ik ook nergens
Maar sinds 1e sneeuwval zijn WB veiliger
Niet op het nieuws die brandweerwagen gezien??
Je spreekt jezelf dus falikant tegen. Als je het nu nog niet snapt jammer dan, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Vraag het maar aan je vader (quote:
Bron?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1e
Huh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan ineens als ik bevestig wat je zelf niet ontkent en dus ook zegt over winterbanden bij niet-sneeuw en niet-ijs:
[..]
Je spreekt jezelf dus falikant tegen. Als je het nu nog niet snapt jammer dan, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Vraag het maar aan je vader ().
Ik ben vrij neutraal, als iemand winterbanden neemt heb ik daar wel begrip voor. Ik vind het voor mijzelf echter niet nodig zo lang ik binnen de Nederlandse grenzen blijf, ik pas mijn rijgedrag die paar dagen dat het nodig is wel aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.![]()
Jij wel dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geen wetenschappelijke bron.
Wèl een wetenschappelijke bron.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://carsmind.com/specification.php?id=9605 1998
http://carsmind.com/specification.php?id=9794 2005
Remmen hetzelfde...
Wat was dat dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Je vader, zijn Skoda, je vorige auto.......we leven in het heden. Je hebt nu niet meer dan een kut Xsara met slechtere remmen dan een Golf IV met zomerbanden. Face it.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Waar naastquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dude...je zit er weer eens naast
Boeiend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Dat er wat veranderd was aan de remmen tussen een nieuwe en een oude Xsara qua remverschil, dat is er dus niet:quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://carsmind.com/specification.php?id=9605 1998
http://carsmind.com/specification.php?id=9794 2005
Remmen hetzelfde...
Denk daar maar aan als je weer in je Xsara met kutremmen stapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
Ik zie alleem maar disc staan, verder geen dataquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat er wat veranderd was aan de remmen tussen een nieuwe en een oude Xsara qua remverschil, dat is er dus niet:
[..]
Ik wil je best een auto noemen die beter remt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Denk daar maar aan als je weer in je Xsara met kutremmen stapt.
Uhuhquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil je best een auto noemen die beter remt.
Jij snapt weer eens niet wat er staat, dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik zie alleem maar disc staan, verder geen data
Je weet dat die achterwiel aandrijving heeft he? Niet zo handig in de sneeuw...quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
Was FWD hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je weet dat die achterwiel aandrijving heeft he? Niet zo handig in de sneeuw...
Ja jullie jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Maar jij zegt dat daar niemand tegenaan kon.
Wat maakt dat ook uit, het gaat hier om winterbanden en zomerbanden, niet om welk type auto we allemaal hebben.quote:
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.quote:
De ene was niet meer voor dagelijks gebruik ( 65L tank op na 250km )quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:48 schreef leolinedance het volgende:
Hoe bedenk je het trouwens om die toffe Nissan te verkopen en dan zo'n kut Xsara te kopen
DUHquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.
Einde topic nu.
Je hebt je nu onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Ja, hij heeft blijkbaar een 2-deurs Nissan Sentra gehad. Die wordt per abuis ook wel 200SX genoemd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder voor een 200SX dan
Nopquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Denken dat voorwiel of achterwielaandrijving in de sneeuw niets uitmaakt.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft blijkbaar een 2-deurs Nissan Sentra gehad. Die wordt per abuis ook wel 200SX genoemd.
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig.quote:
Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.
Einde topic nu.
Je hebt je nu onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Gast ik lig dubbelquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:54 schreef Estolan het volgende:
[..]was ook een grapje
Had 2x 200SX en 1x 240SX
Bron niet nodigquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterwielaandrijving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwielaandrijving
Een redelijk betrouwbare bron, jij noemt er iig helemaal geen.
[..]
Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt.
Het enige wat overeind staat van wat hij zegt is dat winterbanden beter zijn op sneeuw en ijs, dit vindt iedereen hier tot nu toe en spreekt niemand tegen. Geen discussie meer over mogelijk, we zijn het immers allemaal eens.
Op een nat en droogwegdek, maakt het in principe geen bal uit* en is meneers auto in die omstandigheden met winterbanden ook nog eens slechter dan bepaalde auto's met zomerbanden.
Hier waren we een pagina geleden al over uit, hij vindt graag iedereen keer het wiel weer opnieuw uit, ik kom hier wel weer langs wanneer het er wat andere users met hun inzichten over het onderwerp langskomen.![]()
* http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, niet nameetbaar, niet representatief en/of niet betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bron niet nodig
Heb in auto's gereden van 65pk tot 600pk. So?
Heb ik nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, je gevoel voor 'humor'.
Nu spreek je jezelf en de rest tegenquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, nameetbaar, representatief of betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf en de rest tegen
Met reacties als: ik reed prima, merk er niks van
Enz
En dat is veiligerquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.
Ondersteund door de ANWB test: op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.quote:
Is dat bewezen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ondersteund door de ANWB test op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.
In jouw geval is een Xsare met winterbanden wel onveiliger dan een Golf IV met zomerbanden.
Dat er op droog en nat weer weinig verschil tussen zit? Ja en dat ontkende jij ook niet.quote:
Kortom je hebt je zelf weer klem gelult en meteen ook aangetoond dat we in cirkeltjes praten, we zijn immers weer terug bij af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Wat ik al zeiquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter staal kan ik niet op.
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op.
Zonder test kan je niet zo rekenen neequote:Op donderdag 7 februari 2013 22:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.
Jij niet, dat blijkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:16 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zonder test kan je niet zo rekenen nee
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.quote:
Wat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Heren, dames en meelurkers, ik ben nu echt weg, ik zie u graag tegemoet in een nieuwe discussie over dit onderwerp.
[..]
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.quote:
quote:Hahaha
Huh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.
[..]![]()
Damn het is inderdaad bijna te vermakelijk om te stoppen.
Kappen met de discussie ja, ben ik toch ook mee gekapt?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Huh?
Jij zegt dat je gaat kappen
Fuck dan toch op
Ipv toch weer reageren
Wees een man
Fuckin' Poser
Zeg sneu figuur, kap er nou eens meequote:Op donderdag 7 februari 2013 22:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Huh?
Jij zegt dat je gaat kappen
Fuck dan toch op
Ipv toch weer reageren
Wees een man
Fuckin' Poser
Blijf jij dan wel van de weg met je Xsara. Zelfs met winterbanden is dat ding onder alle omstandigheden onveiliger dan heel veel auto's op All Season banden. Je kunt beter prediken voor veiligere auto's.quote:
Blijf die troll dan ook niet steeds voeren...quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op.
Reageer jij ook weleens inhoudelijk, of heb jij het alleen maar over wie er al dan niet trollt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Blijf die troll dan ook niet steeds voeren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heer met stijl
Wat een onzinquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijf jij dan wel van de weg met je Xsara. Zelfs met winterbanden is dat ding onder alle omstandigheden onveiliger dan heel veel auto's op All Season banden. Je kunt beter prediken voor veiligere auto's.
Ik hoop niet dat ik je ooit tegenkomt, want als jij achter me zou rijden, dan moet ik nog meer afstand houden dan ik al doe, zodat jij mij niet op mijn voorganger duwt als het plotseling remt...
Ga nu maar gewoon ergens anders prediken. Je wint het niet, je auto is namelijk te kut om aan het verkeer deel te nemen tijdens de winterperiode.
Niet uit de tests van Autobild. Daar komen alleen bepaalde winterbanden (4 merken: Continental, Semperit, Falken en Pirelli) beter uit de nat test dan de zomerband. Sneeuw en ijs hoeven we niet over te hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:11 schreef Estolan het volgende:
En ja even serieus
Als je elke winter veiliger wilt zijn, dan zou je idd elk jaar de beste auto op dat moment moeten kopen met de beste WB
Maar dat slaat natuurlijk nergens op
Iedereen heeft een bepaalde "setting" die op moment van aankoop goed is
Een auto van 2000 kan je niet vergelijken met een auto ( of banden ) uit 2012/2013
Maar voor in 2000 was het op dat moment prima
En dan nog
Uit ALLE tests blijkt dat WB nu veiliger zijn. In sneeuw, ijs en gewoon een natte weg. Meer grip, betere remweg, en dit allemaal alleen maar omdat het rubber anders is en de band een ander profiel hebt
Daarnaast hebben we je proberen duidelijk te maken, dat als het nat buiten is (zoals nu, er ligt nergens sneeuw meer), dat het verschil maar 2 meter is. En die 2 meter merk je vrijwel niet, dan is de remmerij van de auto veel belangrijker dan de band.quote:Kan je hoog of laag springen. Dit zijn nu de feiten
Dat je het niet wilt, is altijd nog je eigen probleem. Maar wil je net als ik naar een land buiten NL. Dan moet je ze er nu er op hebben, bij wet.
Dus tja.
Mijn merk staat gewoon in de top 10 best getest door de ANWB van dat jaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn laatste serieuze reactie, waar ik alleen nog verder op in ga qua discussie als je het normaal kunt houden met goede argumenten.
[..]
Niet uit de tests van Autobild. Daar komen alleen bepaalde winterbanden (4 merken: Continental, Semperit, Falken en Pirelli) beter uit de nat test dan de zomerband. Sneeuw en ijs hoeven we niet over te hebben.
[..]
Daarnaast hebben we je proberen duidelijk te maken, dat als het nat buiten is (zoals nu, er ligt nergens sneeuw meer), dat het verschil maar 2 meter is. En die 2 meter merk je vrijwel niet, dan is de remmerij van de auto veel belangrijker dan de band.
Je hebt dan inderdaad een iniemiene betere remweg (in verhouding) als je een winterband eronder hebt liggen die beter preseert dan de zomerband, maar lang niet alle dus (waaronder die van jou). Het is dus sterk afhankelijk van het merk en type winterband/zomerband dat je gebruikt. Ik sta op die van mij dus wel eerder stil met dit weer dan met zomerbanden, maar dat kleine beetje gaat je niet redden als het er op aan komt.
Laten we hopen dat je dit nu ook gewoon accepteert. Rijden met dit weer (nat, geen sneeuw) ben je niet per definitie beter af met winterbanden. Zoals het merk dat jij hanteert, daar preseteert de winterband onder deze omstandigheden slechter dan een zomerband.
Klopt. Maar de ANWB test dan winterbanden onderling, en die winterband presteert dan best goed ten op zichte van andere winterbanden (nog steesd niet super, maar goed), maar ten opzichte van een zomerband word niet getest door de ANWB.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Mijn merk staat gewoon in de top 10 best getest door de ANWB van dat jaar
Remt als een jekko
http://www.anwb.nl/bestan(...)b12_205-55-r-16h.pdfquote:*** (maximaal 5)
Goed op bijna alle veiligheidsrelevante testcriteria. Licht tekort-
komingen op nat wegdek waardoor de band is afgewaardeerd.
Inhoudsloos? Ik heb de meeste feiten gepost onder diverse omstandighedenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:45 schreef jitzzzze het volgende:
Estolan; je wilt misschien ophouden met typen. Je punt is duidelijk en ik begin je gezever en inhoudsloze posts een beetje zat te worden.
Zou ze dan pas na as zomer doenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:49 schreef dribbel79 het volgende:
Eindelijk gaan de BF Goodrich's er onderuit en krijg ik Michelins...twijfel alleen wanneer ik dit laat doen: over een week kan de winter voorbij zijn en kan ik volgend jaar nieuwe Michelins laten monteren...
Precies, de leasemaatschappijen zijn zo traag als dikke stront, en anders wisselen ze ze volgende week (Michelin voor BFG) en over 3 weken naar de zomerbanden...moet wel ff in de gaten houden dat de Michelins niet op zijn volgend jaarquote:
Ah, maar nu is het droog, temp 3,2 met een luchtvochtigheid van 34%, wind 7.9 km/uur uit NNO, 1016.0 hPa en dan is de ZB weer beter......quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:40 schreef Estolan het volgende:
Maar het is nu droog en gladheid voorspelt, dus is het weer veiliger met een WB
Voor zover ik weet, heb ik toch veel meer feiten gepost. En ook nog veel uitgebreidere feiten dan alleen maar 1 band (allemaal die filmpjes van je) waarmee getest wordt (en niet eens welke, alleen dat het een "winterband" zou zijn (bij geen enkele van die tests wordt over het merk gesproken, en jij probeert dat nu te reflecteren op ALLE winterbanden). Daar waar ik zelfs met feiten bewezen heb, dat jouw winterband nu (geen sneeuw) slechter presteert dan de zomerband.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
Inhoudsloos? Ik heb de meeste feiten gepost onder diverse omstandigheden
Daaruit blijkt dat WB over het algemeen beter scoren dan ZB in onze weer conditie van de afgelopen weken
Conti's dus. Nummer 1 van 2012.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mij alleen Michelin of Conti onder de auto
Ligt er ook aan hoe het met je leasecontract zitquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Precies, de leasemaatschappijen zijn zo traag als dikke stront, en anders wisselen ze ze volgende week (Michelin voor BFG) en over 3 weken naar de zomerbanden...moet wel ff in de gaten houden dat de Michelins niet op zijn volgend jaar
Again, volgens alle tests van ADAC en ANWB nietquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:03 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah, maar nu is het droog, temp 3,2 met een luchtvochtigheid van 34%, wind 7.9 km/uur uit NNO, 1016.0 hPa en dan is de ZB weer beter......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |