abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122578824
Deze is eerder, kon geen TT bedenken. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122578830
Heb maar even gejat omdat het wel wat lang duurde

Van Hanegem's eerste opmerking _O_
pi_122579070
Benieuwd wat beide heren te melden hebben. Morgen is overigens de presentatie van de renovatie-opties van De Kuip aan de gemeenteraad. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122579217
Ha
Groot fan van User Wotte
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:17:10 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122579661
WvH _O_

"Ik vind je het geweldig uitleggen, maar we hebben er niks aan" :D
pi_122579990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Benieuwd wat beide heren te melden hebben. Morgen is overigens de presentatie van de renovatie-opties van De Kuip aan de gemeenteraad. :)
Door?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:23:12 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122580048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Door?
RDK.
pi_122580059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Door?
Iemand van Red de Kuip, en Feyenoord schijnt ook 2 renovatie-opties voor te leggen, wat uiteraard niet de voorkeur heeft. De nieuwbouwplannen zijn nog niet helemaal rond dus die worden later gepresenteerd aan de gemeenteraad.
pi_122580232
De presentatie van de renovatieplannen aan de gemeenteraad schijnt hier morgen trouwens live te volgen te zijn:

http://rotterdam.raadsinformatie.nl/

Ik heb alleen geen idee rond welk tijdstip.
pi_122580274
quote:
De late 1-1 van Marco Verratti viel namelijk nadat de Italianen overschakelden van 4-4-2 naar 4-3-3. In dat geval had Daryl Janmaat, zo legde de keuzeheer uit, door moeten schuiven naar het middenveld. “Dat gebeurde niet en dat was tegen de afspraak. Iedereen is plots de kluts kwijt en dan valt die goal”, zei de zichtbaar balende keuzeheer, die daarbij vergat te vermelden dat de Feyenoorder op het moment van de gelijkmaker al was gewisseld.
:') :D
pi_122580586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:27 schreef Grifte het volgende:

[..]

Viel me ook al op, lekker slim Louitje :P
pi_122580637
Btw, als we het over mijn held Willem van Hanegem hebben, dan schiet mij altijd dit emotionele moment te binnen, zegt veel over Willem :)

Ik heb die emotie altijd mooi gevonden bij Van Hanegem.
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:37:15 #14
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122580794
Mooi fragment inderdaad.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 23:42:14 #15
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122581015
De kuip, nu bij p&w
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_122581249
Willem eeuwige held, wel sentimenteel gelul we moeten verder.
pi_122581409
Haha dat dak :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:52:30 #18
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122581483
Wtf was dat voor ontwerp
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:53:55 #19
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_122581533
grote kleuter aan tafel bij P&W
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_122581611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:53 schreef Rickazio het volgende:
grote kleuter aan tafel bij P&W
Irritante mongool inderdaad met zijn lelijke bouwplannen.
pi_122581617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:52 schreef PIETR het volgende:
Wtf was dat voor ontwerp
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:56:43 #22
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_122581645
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Irritante mongool inderdaad met zijn lelijke bouwplannen.
had Willem weer zitten schilderen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_122581653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?
pi_122581657
quote:

[..]

Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.
pi_122581685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Rickazio het volgende:

[..]

had Willem weer zitten schilderen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakkes over Willem in dit topic.
pi_122581763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.
Hadden ze beter kunnen kiezen voor zo'n RDK-architect vs deze boelerarchitect, met de supportersvisie van Willem op de ideeën. Nu heb je architect vs emotie, dat leidt nergens toe.
pi_122581928
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?
Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122582114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.
Inderdaad.
Mag de huidige Kuip eigenlijk gesloopt worden? Is toch een Rijksmonument.
pi_122582210
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Inderdaad.
ik hoop dat jij een keer gesloopt word
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_122582270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:11 schreef Cara het volgende:

[..]

ik hoop dat jij een keer gesloopt word
Breek je lul.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:15:00 #31
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122582302
quote:

[..]

Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
pi_122582335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:

[..]

Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122582418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:

[..]

Derde ring kan wel binnen hun plannenl omdat het fundament verstevigd zou worden met betonnen zuilen. Ziet er alleen niet uit maar daar malen die gasten niet om.
pi_122582454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:16 schreef Caland het volgende:

[..]

Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.
Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.

Zo is er nog altijd niet naar buiten getreden hoe zij dan denken die 117 miljoen te financiëren, terwijl Feyenoord het bussinessplan voor het nieuwe stadion al bijna rond heeft (zonder noodzakelijke gemeentesteun), zo heeft Red de Kuip geen rekening gehouden met een aantal eisen van Feyenoord, zoals een parkeergarage onder het stadion (die is al meegenomen in de bussinessplannen van het nieuwe stadion, maar die kosten zijn dus niet meegenomen in de plannen van Red de Kuip), en zo heeft Red de Kuip lak aan de eisen van Feyenoord met betrekking tot de hoeveelheid businessboxen, omdat zij van mening zijn dat het er niet zoveel hoeven te zijn. Verder wordt ook het Maasgebouw in de plannen van Red de Kuip niet uitgebreid, terwijl daar nu al geklaagd wordt over ruimtegebrek.

Bovendien zijn de plannen van Red de Kuip al een aantal malen gewijzigd, maar desondanks blijft het begrote bedrag op 117 miljoen staan. :')

Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar op mij maken ze bij Red de Kuip geen al te beste indruk. Maar ik heb uiteraard niet overal inzicht in. Ik ben dan ook benieuwd naar de presentatie aan de gemeenteraad morgen.
pi_122582501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:27 schreef Grifte het volgende:

[..]

Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:28:58 #36
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122582662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.

Zo is er nog altijd niet naar buiten getreden hoe zij dan denken die 117 miljoen te financiëren, terwijl Feyenoord het bussinessplan voor het nieuwe stadion al bijna rond heeft (zonder noodzakelijke gemeentesteun), zo heeft Red de Kuip geen rekening gehouden met een aantal eisen van Feyenoord, zoals een parkeergarage onder het stadion (die is al meegenomen in de bussinessplannen van het nieuwe stadion, maar die kosten zijn dus niet meegenomen in de plannen van Red de Kuip), en zo heeft Red de Kuip lak aan de eisen van Feyenoord met betrekking tot de hoeveelheid businessboxen, omdat zij van mening zijn dat het er niet zoveel hoeven te zijn. Verder wordt ook het Maasgebouw in de plannen van Red de Kuip niet uitgebreid, terwijl daar nu al geklaagd wordt over ruimtegebrek.

Bovendien zijn de plannen van Red de Kuip al een aantal malen gewijzigd, maar desondanks blijft het begrote bedrag op 117 miljoen staan. :')

Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar op mij maken ze bij Red de Kuip geen al te beste indruk. Maar ik heb uiteraard niet overal inzicht in. Ik ben dan ook benieuwd naar de presentatie aan de gemeenteraad morgen.
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
pi_122582701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
90%

Een moderner stadion trekt meer zakelijke klanten. Zo simpel ligt het wel. Ons boeien verouderde faciliteiten niks. Een zakenman die eigenlijk niet zoveel met Feyenoord heeft wel. En jammerlijk genoeg komt het meeste geld van laatstgenoemde af.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122582757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:

[..]

Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.

Er is nu inderdaad slechts een wachtlijst van 3 gegadigden voor een bussinessunit, maar waar Fc Twente zelfs eenvoudig 60 units gevuld krijgt, moet Feyenoord dat toch ook makkelijk kunnen lukken? Feyenoord heeft er nu slechts 40.

Wat ik me heb laten vertellen is het een publiek geheim dat vele sponsors zich hebben laten wegjagen door de slechte prijs/kwaliteitverhouding van zo'n unit in De Kuip. Voor het bedrag dat je betaald voor een unit zijn de voorzieningen echt niet meer bij de tijd.

In een nieuw stadion komen dergelijke potentiële sponsors al makkelijker bij je binnen.
pi_122582758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.
Alleen die luie Strootman stopte met meelopen.
pi_122582813
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:30 schreef Caland het volgende:

[..]

90%

Een moderner stadion trekt meer zakelijke klanten. Zo simpel ligt het wel. Ons boeien verouderde faciliteiten niks. Een zakenman die eigenlijk niet zoveel met Feyenoord heeft wel. En jammerlijk genoeg komt het meeste geld van laatstgenoemde af.
Zegt Van Geel ja.
Maar hij zei ook dat die laatste 10% het lastigste zijn en een nieuw stadion dus nog steeds op losse schroeven staat.
Eerlijk gezegd denk ik dat gezien de economische mailaise pas over 10-15 jaar een definitief knopen doorgehakt zullen worden.
pi_122582868
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:35 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Zegt Van Geel ja.
Maar hij zei ook dat die laatste 10% het lastigste zijn en een nieuw stadion dus nog steeds op losse schroeven staat.
Eerlijk gezegd denk ik dat gezien de economische mailaise pas over 10-15 jaar een definitief knopen doorgehakt zullen worden.
Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:38:10 #42
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122582869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.

Er is nu inderdaad slechts een wachtlijst van 3 gegadigden voor een bussinessunit, maar waar Fc Twente zelfs eenvoudig 60 units gevuld krijgt, moet Feyenoord dat toch ook makkelijk kunnen lukken? Feyenoord heeft er nu slechts 40.

Wat ik me heb laten vertellen is het een publiek geheim dat vele sponsors zich hebben laten wegjagen door de slechte prijs/kwaliteitverhouding van zo'n unit in De Kuip. Voor het bedrag dat je betaald voor een unit zijn de voorzieningen echt niet meer bij de tijd.

In een nieuw stadion komen dergelijke potentiële sponsors al makkelijker bij je binnen.
Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..
pi_122582983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef PIETR het volgende:

[..]

Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..
Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?

Dat is juist de reden dat de plannen een aantal malen opnieuw zijn opgesteld. Eerst hadden ze namelijk nog uitgebreidere plannen (zoals een verschuifbaar veld en een hele boulevard om het stadion heen als het ware), dat hebben ze allemaal laten varen omdat de gemeente er geen geld in wilt steken en zelfs niet garant wenst te staan, en nu weten ze zo'n 300 miljoen te financiëren uit allerlei externe bronnen. Eerst gingen de plannen wel richting de 400 miljoen.

Maar nu wordt het nieuwe stadion dus volledig extern gefinancierd.
pi_122582989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.
Wat Pieter zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.
pi_122583010
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat Tomatenboer zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.
Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.

De historie herhaalt zich wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122583075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.

De historie herhaalt zich wat dat betreft.
Ja precies. :)

Verder bespeur ik bij de voorstanders van Red de Kuip toch een hoop conservatisme.

Als er in de jaren 30 zoveel conservatisme was geweest mbt een nieuw stadion had De Kuip er nooit gekomen destijds. :)
pi_122583105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja precies. :)

Verder bespeur ik bij de voorstanders van Red de Kuip toch een hoop conservatisme.

Als er in de jaren 30 zoveel conservatisme was geweest mbt een nieuw stadion had De Kuip er nooit gekomen destijds. :)
Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.

Je kan gewoon niet rationeel nadenken als je het over de Kuip hebt en dat je daar over 10 jaar misschien niet meer speelt. Ik zou mijn kinderen ook het liefst meenemen naar de Kuip.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:50:59 #48
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122583149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?

Dat is juist de reden dat de plannen een aantal malen opnieuw zijn opgesteld. Eerst hadden ze namelijk nog uitgebreidere plannen (zoals een verschuifbaar veld en een hele boulevard om het stadion heen als het ware), dat hebben ze allemaal laten varen omdat de gemeente er geen geld in wilt steken en zelfs niet garant wenst te staan, en nu weten ze zo'n 300 miljoen te financiëren uit allerlei externe bronnen. Eerst gingen de plannen wel richting de 400 miljoen.

Maar nu wordt het nieuwe stadion dus volledig extern gefinancierd.
Wat zijn die externe bronnen dan?
pi_122583161
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.

Je kan gewoon niet rationeel nadenken als je het over de Kuip hebt en dat je daar over 10 jaar misschien niet meer speelt. Ik zou mijn kinderen ook het liefst meenemen naar de Kuip.
Ja natuurlijk, ik heb ook speciale gevoelens en herinneringen bij De Kuip.

Maar de (financiële) toekomst van Feyenoord vind ik toch belangrijker, en ik denk dat Feyenoord een nieuw stadion nodig heeft om te groeien en de benodigde stappen te maken zodat ze echt decennia met de top meekunnen.
Met een verbouwing zullen ze ook weer eventjes wat stappen kunnen maken, maar dan blijven ze begrensd in de mogelijkheden en worden ze binnen 10 jaar alweer achterhaald door clubs als Fc Twente en PSV en zelfs Vitesse die ook hun omzet proberen te vergroten.
pi_122583202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:50 schreef PIETR het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.

Maar waarschijnlijk zal Volker-Wessels daar ook bij zitten, en allerlei andere grote ondernemingen.

Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:56:02 #51
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122583249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.

Maar waarschijnlijk zal Volker-Wessels daar ook bij zitten, en allerlei andere grote ondernemingen.

Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?
pi_122583270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:50 schreef PIETR het volgende:

[..]

Jij betaalt mee aan het nieuwe stadion en in ruil daarvoor mag je voor een x-aantal jaren je product verkopen bij ons in het stadion. Zo simpel moet je dan denken volgens mij als je het hebt over investeerders.

Investeerders die nu al ingesprongen zijn, dus blijkbaar heeft Feyenoord wel een goed verhaal.

Vaak wordt dat te negatief uitgelegd imo, als in ze zullen wel winsten maken over de rug van Feyenoord maar ook zij zijn er bij gebaat dat Feyenoord goed presteert natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122583323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:56 schreef PIETR het volgende:

[..]

Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?
Ik weet niet hoe ze dat in het vat gaan gieten. Wellicht wel, misschien zelfs nog langer. Al kan het ook in afspraken zoals Caland die voorstelt inderdaad.

Op zich hoeft dat niet meteen een ramp te zijn, als de voorwaarden maar aanwezig zijn om je omzet gegarandeerd - minimaal - te verdubbelen. :)

Maar vergis je niet, ook de plannen van Red de Kuip kost Feyenoord veel geld, en wellicht nog wel meer dan nieuwbouw, want minder opbrengsten te verwachten.

Bovendien is niet alles begroot in de plannen van Red de Kuip, die kosten komen er dan nog bij, en aangezien de financiëring bij de plannen van Red de Kuip helemaal nog onzeker is, krijg ik de indruk dat die plannen wel uitgaan van een bijdrage van de gemeente, iets wat de gemeente dus absoluut niet van plan is.
pi_122583421

Maar wat dit precies moest voorstellen? _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122583440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is dat voorbeeld waar die architect bij Pauw en Witteman vanavond mee kwam.

Niet bepaald een schoonheid nee. :')

Dat renovatieplan zou overigens 200 miljoen kosten geloof ik.
pi_122583488
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt me niks al was die gast bij P&W kennelijk ook verantwoordelijk voor de laatste verbouwing + overdekking en die is toch wel redelijk gelukt mogen we stellen :P
pi_122584371
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Inderdaad.
Serieus gast, wtf :')
Als je er dan een mening over wil hebben, lees dan ook eens wat.
Is hier al 30 keer voorbij gekomen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_122584412
quote:
[ afbeelding ]

Dafug _O-

Volgens mi doen ze het gewoon express zo lelijk dat iedereen spontaan voor een nieuw stadion is.
Vind ik de renders van RdK beduidend aantrekkelijker ogen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_122584716
Dat stadion lol, zo'n plat dak net een uitvaartcentrum.
  donderdag 7 februari 2013 @ 06:11:06 #60
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122584738
quote:
[ afbeelding ]

Ik moest gewoon hardop lachen toen dit voorbijkwam _O-
pi_122585168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.

Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 08:14:52 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122585301
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.

Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.

Voor complete nieuwbouw zijn wel redelijk wat investeerders te vinden. Of dat de 300 miljoen gaat dekken die men nodig denkt te hebben weet ik niet. Ook kan je je afvragen of je dit ten tijden van een crisis wel moet willen.
4045
onlogisch
pi_122585451
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.

Voor complete nieuwbouw zijn wel redelijk wat investeerders te vinden. Of dat de 300 miljoen gaat dekken die men nodig denkt te hebben weet ik niet. Ook kan je je afvragen of je dit ten tijden van een crisis wel moet willen.
Wat is de gegronde reden van een investeerder voor nieuwbouw?
Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:37:35 #64
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122585503
quote:
[ afbeelding ]

:')
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:03:04 #65
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122585811
quote:
[ afbeelding ]

-O- u mad bro ? :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_122585822
Wat een mooi winkelcentrum... oh wacht.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:03:53 #67
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122585826
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 05:51 schreef tammepiet het volgende:
Dat stadion lol, zo'n plat dak net een uitvaartcentrum.
zal ik em maar inkoppen dan.
Dat wordt t ook ^O^ we sturen alles en iedereen terug in kisten :Y

Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_122585963
Wat een gedrocht.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:13:13 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122585981
Dat is inderdaad niet echt een mooi ontwerp, maar de Kuip is toch een monument, dat mag je toch niet zomaar enorm veranderen?
pi_122586068
hmmm, die online ticketshop van feyenoord ligt eruit. Ik wilde evnen kaartjes halen voor PSV thuis
Hope is the first step on the road to dissapointment
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:39:24 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122586486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
Exploitatie natuurlijk, what else? :')

Bij een nieuw stadion zal het niet alleen meer op voetbal gebaseerd zijn maar wordt het een multifunctioneel inzetbaar gebouw.

Denk aan concerten/evenementen/voetbal etc. Dát was het hele idee achter een nieuw multifunctioneel stadion.

Bij de verbouwing van de huidige Kuip zal het alleen maar gaan om verbetering van de positie van Feyenoord. Natuurlijk staat dat voor iedereen hier voorop, maar anno 2013 is dat niet meer realistisch om te denken.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:42:05 #72
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:18 schreef Bittere_Bal het volgende:
hmmm, die online ticketshop van feyenoord ligt eruit. Ik wilde evnen kaartjes halen voor PSV thuis
welke vakken zijn dr nog beschikbaar?
pi_122586605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef Jimbo het volgende:

[..]

welke vakken zijn dr nog beschikbaar?
genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...
Hope is the first step on the road to dissapointment
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:07 #74
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...
Foutmelding

Beste bezoeker,

Er is een fout opgetreden! Probeert u het later nog een keer. Excuses voor het ongemak.

gay.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:55 #75
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122586653
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:46:39 #76
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586669
fey-p$v is 1:1 trouwens?

Mn collega wil graag mee maar die heeft geen club card. Ik neem aan dat ik die dan ook niet kan meenemen?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:51:39 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122586794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:

[..]

De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houden :)
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:54:57 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122586881
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houden :)
Ik ben er wel benieuwd naar hoe ze een stadion wat 300 miljoen? kost rendabel kunnen maken
pi_122587010
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bij een nieuw stadion zal het niet alleen meer op voetbal gebaseerd zijn maar wordt het een multifunctioneel inzetbaar gebouw.

Denk aan concerten/evenementen/voetbal etc. Dát was het hele idee achter een nieuw multifunctioneel stadion.

Bij de verbouwing van de huidige Kuip zal het alleen maar gaan om verbetering van de positie van Feyenoord. Natuurlijk staat dat voor iedereen hier voorop, maar anno 2013 is dat niet meer realistisch om te denken.
Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.

De enige winnaars zijn de bouwbedrijven / aanverwanten en de ambtenaren die dit project op hun naam kunnen zetten en zich lekker laten fêteren door de bouwbedrijven. De gemeente Rotterdam betaalt zich blauw voor een illusie, namelijk dat zo'n project ook maar iets verandert aan het grotendeels verpauperde Zuid, de voetbalclub Feyenoord betaalt zich blauw aan leningen én verliest een ontzettend belangrijk deel van haar historie én verliest trouwe supporters. Voor mij betekent het het einde van mijn scc-periode.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:02:39 #80
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122587056
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ? :+ Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet :P (ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:04:36 #81
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122587102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ? :+ Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet :P (ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
Is vrije verkoop staat er op de website.
pi_122587114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
ja je kan kaarten kopen dan.

En volgens mij zie je meteen bij het bestellen of het wel of niet lukt hoor.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:05:59 #83
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122587138
DD en F zijn nu de gezinsvakken. Zit liever eerste ring, maar zo schuin onder het uitvak, is dat nog problematisch? :{
pi_122587183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef ursel het volgende:
DD en F zijn nu de gezinsvakken. Zit liever eerste ring, maar zo schuin onder het uitvak, is dat nog problematisch? :{
Als bekers pis koppen je hobby is niet (geintje).

Leker gallen als we winnen, flink kut als we verliezen, dat wel.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:13:41 #85
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122587343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:00 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.

De enige winnaars zijn de bouwbedrijven / aanverwanten en de ambtenaren die dit project op hun naam kunnen zetten en zich lekker laten fêteren door de bouwbedrijven. De gemeente Rotterdam betaalt zich blauw voor een illusie, namelijk dat zo'n project ook maar iets verandert aan het grotendeels verpauperde Zuid, de voetbalclub Feyenoord betaalt zich blauw aan leningen én verliest een ontzettend belangrijk deel van haar historie én verliest trouwe supporters. Voor mij betekent het het einde van mijn scc-periode.
Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt niet :)

Waar het hier wel omgaat is het geloof van investeerders. En die zijn door de jaren heen niet zo groot en kapitaalkrachtig te worden door maar rücksichtslos met geld te smijten.

Of het een illusie is weet ik niet. Doorgaans is nieuwbouw wel een goede impuls om verpaupering tegen te gaan :)

Wat houdt een gesecuriseerde lening in?
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:18:06 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122587467
gesecureerd is gegarandeerd er staat dus iemand garant voor
pi_122587581
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt niet :)

Waar het hier wel omgaat is het geloof van investeerders. En die zijn door de jaren heen niet zo groot en kapitaalkrachtig te worden door maar rücksichtslos met geld te smijten.

Of het een illusie is weet ik niet. Doorgaans is nieuwbouw wel een goede impuls om verpaupering tegen te gaan :)

Wat houdt een gesecuriseerde lening in?
Mijn punt was eigenlijk de volgende.

In feite is het met investeren zo dat wanneer je een hoger rendement wil op je investering, je meer risico loopt. Dat is met aandelen zo, omdat je een deel van de winst krijgt, maar niets wanneer de tent failliet is. Met een lening ben je verzekerd van een vast percentage (je rendement). Dit is vele malen zekerder dan een investering in aandelen. Wanneer die lening ook nog een gesecuriseerd betekent dit dat je rechten hebt tot oa beslaglegging wanneer de de club waar je geld aan hebt geleend dit niet terug kan betalen. Bijvoorbeeld onderpand als spelers oid.

Nu lijk jij veel geloof te hebben in investeerders, maar ik vraag mij zeer af, en weet bijna zeker dat ze er niet zullen zijn, in hoeverre partijen geïnteresseerd zijn om via aandelen geld in te leggen voor een nieuw stadion... En daarmee deels laten zien hoe zeker zij zijn van grote winst (not), en zij ook risico willen lopen of alles op het bordje van Feyenoord en de gemeente laten liggen.

Daarnaast is nieuwbouw indd een goede oplossing om verpaupering tegen te gaan, maar dan wel nieuwbouw huizen en geen stadion. Als "ze" die miljoenen steken in goed onderwijs, banen en meer politie (geen me'ers...) dan is Zuid veel meer geholpen dan via een prestigieus nieuwbouw project waar de bewoners (wij) niet op zitten te wachten...
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:28:01 #88
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122587746
:') Godverdomme.

wil tickets kopen, blijft alles hangen en kom er niet meer doorheen nu.

Vervolgens denk ik, ik ga wat werk doen. slaat de kluis hier op tilt :') nu zit ie dicht tot minimaal 4uur -O- beetje jammer dat de spullen die erin zitten broodnodig zijn :')
pi_122587754
Fokmeet op Y3 tijdens Feyenoord-psv?
JAAAAH JAAAA!!!
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:31:03 #90
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122587832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mijn punt was eigenlijk de volgende.

In feite is het met investeren zo dat wanneer je een hoger rendement wil op je investering, je meer risico loopt. Dat is met aandelen zo, omdat je een deel van de winst krijgt, maar niets wanneer de tent failliet is. Met een lening ben je verzekerd van een vast percentage (je rendement). Dit is vele malen zekerder dan een investering in aandelen. Wanneer die lening ook nog een gesecuriseerd betekent dit dat je rechten hebt tot oa beslaglegging wanneer de de club waar je geld aan hebt geleend dit niet terug kan betalen. Bijvoorbeeld onderpand als spelers oid.

Nu lijk jij veel geloof te hebben in investeerders, maar ik vraag mij zeer af, en weet bijna zeker dat ze er niet zullen zijn, in hoeverre partijen geïnteresseerd zijn om via aandelen geld in te leggen voor een nieuw stadion... En daarmee deels laten zien hoe zeker zij zijn van grote winst (not), en zij ook risico willen lopen of alles op het bordje van Feyenoord en de gemeente laten liggen.

Daarnaast is nieuwbouw indd een goede oplossing om verpaupering tegen te gaan, maar dan wel nieuwbouw huizen en geen stadion. Als "ze" die miljoenen steken in goed onderwijs, banen en meer politie (geen me'ers...) dan is Zuid veel meer geholpen dan via een prestigieus nieuwbouw project waar de bewoners (wij) niet op zitten te wachten...
Ik heb niet zoveel geloof in investeerders, ik vraag me enkel af wie straks dan die ¤ 117.000.000 gaat betalen voor dat plan van RDK.

Want waar ik hoor dat investeerders liever een nieuw stadion zien, hoor ik bij de plannen van rdk niets over financiering. Daarom denk ik dat het bij gebakken lucht blijft van rdk.
4045
onlogisch
pi_122587843
Feyenoord gaat haar financiele plan vanmiddag tot in detail uitleggen dus ben benieuwd.

De gemeenteraad werkt toch soms ook met livestreams, is dit nu ook het geval en weet iemand hoelaat?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122588871
quote:
[ afbeelding ]

Wat een gedrocht, ze kunnen er dan beter Station Feyenoord boven zetten!
pi_122589337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:31 schreef Caland het volgende:
Feyenoord gaat haar financiele plan vanmiddag tot in detail uitleggen dus ben benieuwd.

De gemeenteraad werkt toch soms ook met livestreams, is dit nu ook het geval en weet iemand hoelaat?
Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.

Zover ik op de hoogte ben is de presentatie van Red de Kuip op dit moment bezig, maar een livestream heb ik nog niet kunnen vinden. :)
pi_122589437
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Hoe moet de gemeente nu de haalbaarheid toetsen als de financiële kant niet is meegenomen in de plannen? :')

Het gaat om meer dan alleen de technische haalbaarheid hé. Als een verbouwing vele malen minder gaat opleveren dan een nieuw stadion kan een nieuw stadion uiteindelijk toch voordeliger uitpakken.
Bovendien moet de gemeente inschatten hoe groot het risico is dat de gemeente zal moeten bijspringen, en aangezien Feyenoord het nieuwbouwplan al voor 90% gedekt schijnt te hebben staat het Red de Kuip plan al bij voorbaat op enorme achterstand, als daar blijkbaar niet is nagedacht over financiëring en exploitatie.

quote:
Dat denk ik ook niet. Met romantici verdien je uiteindelijk geen geld. Hier moet je eigenlijk puur zakelijk naar kijken.
pi_122589522
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.

Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk). :)
pi_122589584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.
Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122589630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kun jij 10 jaar in de toekomst kijken? :P

Ik weet dat Mojo langlopende contracten heeft en aandelen in de Ziggo Dome en het Gelredome. Maar het blijft een commerciële onderneming. Indien de faceliteiten in een nieuw Feyenoord stadion dusdanig zijn dat Mojo - of een andere evenementenorganisator - daar geld inziet, dan komen er ongetwijfeld weer wat evenementen naar Rotterdam op termijn. Dat hoeft niet meteen binnen enkele jaren het geval te zijn, en ook niet meteen 10 evenementen per jaar, maar toch. Nu al neerleggen bij het feit dat er nooit meer concerten in Rotterdam gehouden zullen worden, en dat het dus zinloos is om je daarop te richten is niet erg ambitieus, en daar is Rotterdam ook niet groot mee geworden.

Ik denk dat het best realistisch is dat een nieuw stadion weer een aantal evenementen naar Rotterdam zal halen in de toekomst.
pi_122589705
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?
Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.

Feyenoord heeft een zgn "kleine" renovatie-optie onderzocht, en een "grote" renovatie-optie (groter dan de renovatieplannen van Red de Kuip), en presenteert dat dus inclusief onderbouwing aan de gemeenteraad.

Maar het is uiteraard geen geheim dat Feyenoord zelf het liefste een nieuw stadion heeft.
pi_122589874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.

Feyenoord heeft een zgn "kleine" renovatie-optie onderzocht, en een "grote" renovatie-optie (groter dan de renovatieplannen van Red de Kuip), en presenteert dat dus inclusief onderbouwing aan de gemeenteraad.

Maar het is uiteraard geen geheim dat Feyenoord zelf het liefste een nieuw stadion heeft.
Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:48:47 #100
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122589957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder. _O-
Heb je gisteren PenW gezien? Daar lieten ze ook een ontwerp zien, dat was zo lelijk mogelijk gemaakt.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_122589975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Inderdaad, in opdracht van de gemeenteraad. Daar heb je maar naar te handelen hé, zij besluiten tenslotte of er nieuwbouw mag komen of niet. :P
pi_122590037
Wat Twitter-berichten trouwens over de presentatie aan de gemeenteraad:

Renovatie zoals @reddekuip voorstaat kan niet voor 117mln volgens stadiondirecteur, kost in ieder geval 143mln. #informatiesessie #raad010

Maar als initiatief @reddekuip volledig naar wens van Stadion Feyenoord wordt aangepast dan gaat renovatie 259mln kosten. #informatiesessie
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:52:55 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122590130
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:56:52 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122590264
259 miljoen in renovatie of 350 (?) miljoen in nieuwbouw.

Als de cijfers kloppen is dat wel een redelijke no-brainer. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:07:17 #105
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122590587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:56 schreef Caland het volgende:
259 miljoen in renovatie of 350 (?) miljoen in nieuwbouw.

Als de cijfers kloppen is dat wel een redelijke no-brainer. _O-
Als die cijfers kloppen ja. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit debat. Want een verschil van 142 miljoen verdient wel verdere uitleg lijkt me zo :')
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:09:01 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122590637
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Als die cijfers kloppen ja. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit debat. Want een verschil van 142 miljoen verdient wel verdere uitleg lijkt me zo :')
De 117 miljoen leek me al niet erg realistisch. Maar zoals het er staat, de eisen die Feyenoord stelt zijn stukken hoger blijkbaar dan wat ReddeKuip voor ogen heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:10:49 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122590701
Het stadion van Bayern heeft 340 miljoen gekost en als ik het goed begrijp hadden die een financiering tot 2028 maar die schijnen dat al in 2018 af te kunnen lossen.

Maar de inkomsten van Bayern zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van Feyenoord of welke NL club dan ook.
pi_122590710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]

De 117 miljoen leek me al niet erg realistisch. Maar zoals het er staat, de eisen die Feyenoord stelt zijn stukken hoger blijkbaar dan wat ReddeKuip voor ogen heeft.
Een dak en roltrappen?
pi_122590719
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Feyenoord heeft een Plan van Eisen opgesteld, waarin ze ondermeer een parkeergarage onder het stadion willen, en een minimaal aantal bussinessboxen. Beide zaken heeft Red de Kuip niet in hun plan meegenomen, dus daar zal een (groot) deel van de extra kosten in zitten.
pi_122590728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:10 schreef Tarado het volgende:
Het stadion van Bayern heeft 340 miljoen gekost en als ik het goed begrijp hadden die een financiering tot 2028 maar die schijnen dat al in 2018 af te kunnen lossen.

Maar de inkomsten van Bayern zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van Feyenoord of welke NL club dan ook.
Bouwprojecten kosten in NL wel altijd minstens 2 keer zoveel.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:12:53 #111
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122590770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bouwprojecten kosten in NL wel altijd minstens 2 keer zoveel.
Dat is alleen in 020 het geval hé. Met die faal noordzuidlijn van hunnie :')
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:14:01 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122590812
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat is alleen in 020 het geval hé. Met die faal noordzuidlijn van hunnie :')
Dat is zelfs meer dan 2 keer, ik geloof inmiddels 8 keer de oorspronkelijke begroting
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:15:44 #113
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122590862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is zelfs meer dan 2 keer, ik geloof inmiddels 8 keer de oorspronkelijke begroting
quote:
Kosten

Volgens de oorspronkelijke plannen zou de Noord/Zuidlijn in 2011 klaar zijn en 1,46 miljard euro kosten. Door tegenvallers is de opleverdatum inmiddels verschoven naar op zijn vroegst 2017 en zijn de kosten gestegen tot ruim 3,1 miljard euro. De vertraging en extra kosten zijn vooral ontstaan door technische tegenslagen in de binnenstad; de aanleg van de diepgelegen stations aan het Rokin, de Vijzelgracht en de Ferdinand Bolstraat kosten fors meer dan begroot.

Van de oorspronkelijk begrote 1,46 miljard euro zou Amsterdam 317 miljoen euro voor zijn rekening nemen, het Rijk zou de rest betalen. Inmiddels ligt het bedrag dat voor rekening van de gemeente Amsterdam komt rond de 900 miljoen euro.
Aldus wiki :')

Echt bizar :D
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:17:47 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122590930
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Aldus wiki :')

Echt bizar :D
Ik kan niet zo snel terug vinden maar toen het plan door de gemeente raad ging lag die begroting nog een stuk lager
pi_122590969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kan niet zo snel terug vinden maar toen het plan door de gemeente raad ging lag die begroting nog een stuk lager
Alleen die 4 huizen aan de vijzelgracht hebben al een miljard aan vertraging gekost gok ik :')
pi_122592127
Gaan we hier nou over Amsterdam zitten lullen joh. :P

pi_122592142
van de telegraaf:

quote:
Extra probleem voor Koeman door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - Bondscoach Louis van Gaal heeft Ronald Koeman er als trainer van Feyenoord een probleem bij gegeven. Het sterke optreden van het centrale duo Bruno Martins Indi (20) en Stefan de Vrij (21) tegen Italië zal de roep om dat koppel in De Kuip doen toenemen. Bij de Rotterdammers opereert Martins Indi als linksback, omdat routinier Joris Mathijsen met al zijn ervaring voor de positie van centrale verdediger nog de voorkeur geniet.

Maar op weg naar de eindronden van het WK in Brazilië lijken De Vrij en Martins Indi veel in huis te hebben om daar ook een duo te gaan vormen. Zelfs het deels Amsterdamse Oranje-publiek in de ArenA keek met bewondering toe hoe de twee jongste pionnen in de hele defensie van het Nederlands elftal zonder schroom en zonder aarzelingen overeind bleven tegen de sterspelers van de vice-kampioen van Europa als Mario Balotelli en Stephan El Shaarawy.

In Rotterdam zal de druk toenemen om Martins Indi naar het centrum te laten verhuizen. Te meer daar de jonge verdediger met Portugese ‘roots’ in de nationale ploeg ook nog eens fraaie cijfers kan overleggen. Martins Indi, in het veld verbaal en coachend ook nog eens het meest dominant van alle internationals, speelde zijn zevende achtereenvolgende interland. In de eerste vijf (waarvan vier WK-kwalificatieduels) incasseerde Oranje met hem in de defensie slechts twee doelpunten.

De Vrij was dit seizoen een paar maanden geblesseerd, voetbalde een half partijtje mee tegen Duitsland (0-0), maar liep in de ArenA rond alsof hij al twintig in plaats van twee interlands achter zijn naam had staan. Hij durfde ook onder druk zichzelf uit de problemen te voetballen. Om bij de cijfers te blijven: De Vrij en Martins Indi gaven in de eerste helft samen 53 passes. Daarvan waren er 48 goed en in totaal slechts vijf verkeerd. Op drie cruciale momenten blokkeerden ze ook nog twee schoten en een kopbal van Balotelli.

De Vrij en Martins Indi hadden ook een makkelijke samenwerking met de andere Feyenoorders Daryl Janmaat en Jordy Clasie en ook met Tim Krul. De doelman van Newcastle United heeft met zijn ploeg dit seizoen al 44 goals geïncasseerd en staat daardoor slechts op een vijftiende plek in de Premier League. Maar daar heeft zijn vorm in Oranje, op basis van zijn optreden tegen de Italianen, niet onder te lijden gehad.

Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande? En mooi dat Koeman er een "probleem" bij heeft hierdoor.... alleen maar goed.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:10 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122592205
Het probleem wordt alleen maar door de buitenwacht aangepraat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:56:02 #119
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_122592234
Er zat WEL genoeg koriander in.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:56:23 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef ender_xenocide het volgende:
van de telegraaf:

[..]

Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande? En mooi dat Koeman er een "probleem" bij heeft hierdoor.... alleen maar goed.
Ze speelden baas ja. En dit zal de critici de mond snoeren die het er steeds op gooien : Tja, de spitsen van Willem II en Groningen zijn nou niet je van het...

Gisteren kwam Balotelli er gewoon niet aan te pas. En dat is niet omdat Italië er met de pet naar gooide, nee Nederland speelde gewoon een zeer degelijke wedstrijd, met BMI/de Vrij als gouden duo.
4045
onlogisch
pi_122592286
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ze speelden baas ja. En dit zal de critici de mond snoeren die het er steeds op gooien : Tja, de spitsen van Willem II en Groningen zijn nou niet je van het...

Gisteren kwam Balotelli er gewoon niet aan te pas. En dat is niet omdat Italië er met de pet naar gooide, nee Nederland speelde gewoon een zeer degelijke wedstrijd, met BMI/de Vrij als gouden duo.
Ik snapte alleen de opmerking van Louis over Janmaat niet.
BFF met GGMM
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:58:33 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592326
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik snapte alleen de opmerking van Louis over Janmaat niet.
Wat zei ie dan?
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:59:11 #123
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122592347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef ender_xenocide het volgende:
van de telegraaf:

[..]

Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande?
Ja.
Al moet gezegd dat toen de Italianen op het laatst nog even écht druk gingen zetten, er wel flinke gaten vielen.
Maar het zag er solide uit en met name De Vrij liet overzicht, sterk positiespel, lef en een goede timing zien.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:59:26 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122592355
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat zei ie dan?
Ging over het doordekken omdat Italië 4-4-2 ging spelen, dat deed hij te laat
pi_122592394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Janmaat was toen al gewisseld hé. :')
pi_122592401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

In een periode dat Janmaat al gewisseld was _O-
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:00:53 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122592419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Janmaat was toen al gewisseld hé. :')
Dat zei hij niet, toen de goal viel stond het goed volgens Van Gaal
pi_122592423
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat zei ie dan?
Dat toen Italië van 4-3-3 naar 4-2-2 ging Janmaat had moeten doorschuiven en daardoor het doelpunt viel. Maar Janmaat was al gewisseld toen het doelpunt viel...
BFF met GGMM
pi_122592453
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:00 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Dat toen Italië van 4-3-3 naar 4-2-2 ging Janmaat had moeten doorschuiven en daardoor het doelpunt viel. Maar Janmaat was al gewisseld toen het doelpunt viel...
Het doelpunt viel toch door een aanval van de rechterkant, waar Blind stond?
Feyenoord Rotterdam
pi_122592492
quote:
19s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:01 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Het doelpunt viel toch door een aanval van de rechterkant, waar Blind stond?
Hij had ook wel door dat hij onzin verkocht en zei toen snel dat het bij het doelpunt wel goed stond, maar dat die nooit had mogen vallen...
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:03:31 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122592515
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:02 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hij had ook wel door dat hij onzin verkocht en zei toen snel dat het bij het doelpunt wel goed stond, maar dat die nooit had mogen vallen...
Ik dacht het Strootman was die aan de verkeerde kant liep, maar kan ook een ander zijn geweest
pi_122592529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik dacht het Strootman was die aan de verkeerde kant liep, maar kan ook een ander zijn geweest
Dat ook inderdaad :P
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:04:31 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122592545
Het slechte optreden van Blind daarentegen zou wel een argument kunnen zijn om BMI en De Vrij in het centrum te laten spelen. Er wordt nu namelijk steeds geroepen dat je niet met nelom kan spelen op linksback.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:05:34 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122592574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Caland het volgende:
Het slechte optreden van Blind daarentegen zou wel een argument kunnen zijn om BMI en De Vrij in het centrum te laten spelen. Er wordt nu namelijk steeds geroepen dat je niet met nelom kan spelen op linksback.
:) jodar
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:06:30 #135
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Caland het volgende:
Wat backs ook doen of vooral niet doen is niet relevant. BMI/de Vrij is gewoon een ijzersterk duo. Ze spelen al vanaf hun 13e met elkaar.
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:06:31 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122592602
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gisteren niet gekeken?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:06:42 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592611
quote:

[..]

Jo-wattes?
4045
onlogisch
pi_122592644
quote:

[..]

Radar voor joden?
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:08:01 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122592653
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Gisteren niet gekeken?
Jawel vond Blind niet slecht, maar dat betekent niet dat ik vind dat hij in het NL elftal hoort
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:09:48 #140
393530 Moin
genne pruus
pi_122592720
Bericht nummer zoveel in de soap rondom het nieuwe stadion :N
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:10:17 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592736
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:09 schreef Moin het volgende:
Bericht nummer zoveel in de soap rondom het nieuwe stadion.
Wat voor bericht?
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:10:52 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122592757
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:09 schreef Moin het volgende:
Bericht nummer zoveel in de soap rondom het nieuwe stadion.
Ben vooral benieuwd wanneer er echt knopen worden doorgehakt, denk ergens in 2016 ofzo. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jawel vond Blind niet slecht, maar dat betekent niet dat ik vind dat hij in het NL elftal hoort
Ik vond hem verreweg de zwakste schakel, liet bijna constant de hele defensie in de steek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:11:33 #143
393530 Moin
genne pruus
pi_122592781
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat voor bericht?
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ie-van-De-Kuip.dhtml

Maar ik zal vast wel weer achterlopen met het nieuws :')
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:11:36 #144
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122592782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Ben vooral benieuwd wanneer er echt knopen worden doorgehakt, denk ergens in 2016 ofzo. :')

[..]

Ik vond hem verreweg de zwakste schakel, liet bijna constant de hele defensie in de steek.
Tsja, het is moeilijk een goede LB te vinden...
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:12:05 #145
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122592796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Moin het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ie-van-De-Kuip.dhtml

Maar ik zal vast wel weer achterlopen met het nieuws :')
Oh, ja :P

Dit was hier al een maand of 6 geleden bekend :')
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:12:08 #146
393530 Moin
genne pruus
pi_122592800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit dus ja. Beetje duidelijk zou fijn zijn :Y
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:13:19 #147
393530 Moin
genne pruus
pi_122592844
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh, ja :P

Dit was hier al een maand of 6 geleden bekend :')
Dat is al tijden bekend ja, maar werd nu maar weer eens gemeld..
Ergste is nog dat die Van Merwijk het woord voetbalstadion niet eens noemt :')
pi_122593104
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:13 schreef Moin het volgende:

[..]

Dat is al tijden bekend ja, maar werd nu maar weer eens gemeld..
Ergste is nog dat die Van Merwijk het woord voetbalstadion niet eens noemt :')
Ach, gezeik over de vorm omdat men schijnbaar een hekel heeft aan Van Merwijk en het bestuur. :')

De plannen zullen de komende tijd in ieder geval worden onderzocht, en er zal over enkele weken een debat plaatsvinden in de gemeenteraad over deze kwestie.

Feit is in ieder geval dat Feyenoord de plannen goed heeft moeten onderbouwen, dus we zullen zien of het de raad weet te overtuigen.

Overigens komt er ook een onafhankelijk onderzoek - ingesteld door de gemeenteraad - naar de stadionplannen. Dan zien we vanzelf welke plannen het meest realistisch en het beste voor Feyenoord zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tomatenboer op 07-02-2013 13:26:16 ]
pi_122593367
Trouwens: Vandaag een gesprek gehad in Halle, kwamen daar ook mijn interesses ter sprake, dus ik geef aan voetbal en meer in het bijzonder Feyenoord. Trekt die kerel lijkbleek weg, blijkbaar heeft hij een terrasstoel op z'n hoofd gehad rond Nancy. Ik weet niet of er nog een 2e gesprek komt... :')
BFF met GGMM
pi_122593436
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:28 schreef DonRaja het volgende:
Trouwens: Vandaag een gesprek gehad in Halle, kwamen daar ook mijn interesses ter sprake, dus ik geef aan voetbal en meer in het bijzonder Feyenoord. Trekt die kerel lijkbleek weg, blijkbaar heeft hij een terrasstoel op z'n hoofd gehad rond Nancy. Ik weet niet of er nog een 2e gesprek komt... :')
:D Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar :P
Feyenoord Rotterdam
pi_122593643
quote:
19s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef Fuszy het volgende:

[..]

:D Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar :P
Hij kon ermee lachen, weliswaar als een boer met kiespijn. Ik heb maar benadrukt dat ik nog nooit in Nancy ben geweest
BFF met GGMM
pi_122593708
quote:
Zier er stiekem toch wel mooi uit.
BFF met GGMM
pi_122593757
Van Merwijk: 'Renovatie naar onze wensen kost 259

De renovatieplannen van de Kuip zijn onhaalbaar. Dat heeft stadiondirecteur Jan van Merwijk donderdagochtend gezegd tijdens een informatiebijeenkomst op het Rotterdamse stadhuis. Volgens Van Merwijk zijn de wensen om het stadion voor de toekomst aan te passen te duur. Het plan van Red De Kuip kost volgens Van Merwijk niet 117 miljoen, maar 143 miljoen. En om het plan aan te passen aan de wensen van de stadiondirectie zou dat plan zelfs 259 miljoen euro kosten.Van Merwijk pleit dan ook voor een nieuwe Kuip op Varkenoord, waarmee minder geld gemoeid zou zijn dan de restauratieplannen. Tijdens de bijeenkomst op het stadhuis wordt de gemeenteraad geïnformeerd over de plannen. De gemeenteraad neemt later dit jaar een beslissing.Van Merwijk had nog een wellicht opmerkelijke uitspraak. 'Wij willen ons niet alleen focussen op popconcerten, maar ook een EO-Jongerendag of een bijeenkomst van jehova getuigen zouden in het nieuwe stadion georganiseerd kunnen worden.'

Jeej eo jongerendag en jehova getuigen, geweldig _O_
* Verwijderd *
pi_122593788
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Zier er stiekem toch wel mooi uit.
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk. :D

Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
pi_122593827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk. :D

Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:42:33 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122593851
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.

Daarmee is eigenlijk de kous af.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122593859
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:41 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
Dan zijn we het daarover eens. :)

De binnenkant van het ontwerp van die architect gisteren was overigens ook mooi (namelijk ongeveer hetzelfde).
pi_122593882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.

Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk). :)
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?

Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?

Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?

En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.

Vermoeiend.
pi_122593897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.

Nu gaat de gemeenteraad die plannen nog onderzoeken, en een onafhankelijk onderzoek instellen. Ze gaan niet zomaar af op wat uitspraken van een stadiondirecteur natuurlijk, ookal zijn de plannen volledig doorgerekend ingeleverd. Met uitzondering van de plannen van Red de Kuip waarschijnlijk. :)
pi_122593904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:

Ik vraag me af of RDK überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:46:03 #162
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122593960
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vraag me af of RDL überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Ja of dat ze blijkbaar duidelijke eisen over businessunits en een parkeergarage onder het stadion niet hebben meebegroot.
BFF met GGMM
pi_122594012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
pi_122594057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:43 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?

Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?

Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?

En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.

Vermoeiend.
Doe niet zo kortzichtig man. :')'

Ten eerste hoeft een stadion bouwen in crisistijd niet per definitie een probleem te zijn. De huidige kuip is ook in crisistijd gebouwd. Bovendien gaat het over de toekomst van de komende - pakweg - 50 jaar. Dat laat je niet afhangen van een paar crisisjaren waar we nu inzitten, maar over enkele jaren vast wel weer bovenop zijn.

Ten tweede wordt alles extern gefinancierd en schijnt VW het risico op zich te nemen van kostenoverschrijding bij de bouw van het nieuwe stadion.

Ten derde kost zo'n nieuw stadion immens veel geld inderdaad, maar dat kan dan nog altijd voordeliger uitpakken dan het behouden van de huidige Kuip en renovatie daarvan als het nieuwe stadion veel meer gaat opleveren.

Daar zal vast wel over nagedacht zijn omdat de bouwbedrijven en architectenbureaus, investeerders etc ook hun geld willen terugzien en eraan willen verdienen. Die stappen echt niet in als ze bang zijn dat geld te gaan verdienen, of als ze denken dat er meer geld te verdienen valt met een renovatie.

Maar we zullen het allemaal zien zodra Feyenoord de bussinesscase voor het nieuwe stadion volledig rond heeft, en zodra het onafhankelijke onderzoek van de gemeente is afgerond. :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:49:52 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:51:52 #167
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122594143
Sowieo, bij welk bouwproject dan ook, valt het aan het eind minstens 30% duurder uit. Soms ook rustig 200%
De burger betaalt wel joh, en de verantwoordelijken worden er alleen maar rijker van. Zo gaat het altijd. En da's geen cynisme maar een constatering.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_122594145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Waarheid als een koe.

Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.

Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:52:34 #169
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122594161
quote:

[..]

Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden :')
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:53:05 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594173
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden :')
Het definitieve besluit wil men voor het zomerreces nemen maar ik ben er bang voor. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Waarheid als een koe.

Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.

Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
BFF met GGMM
pi_122594197
quote:

[..]

Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja. Je weet zelf ook dat ze die optie nooit serieus hebben genomen, er moest en zou een nieuw stadion komen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:55:31 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja.
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.

Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594295
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.
pi_122594353
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.

Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Precies, zover de geloofwaardigheid van ReddeKuip niet nu al grotendeels is verdwenen overigens. :P

Een onafhankelijk onderzoek wordt btw vrijwel altijd geëist door de gemeenteraad en zal over het algemeen altijd op details afwijken van de uitkomsten die zijn aangedragen, omdat er in plannen nu eenmaal uitgegaan wordt van verwachtingen en aannames, en deze kunnen op details uiteraard afwijken. Zolang de grote lijnen overeenkomen, en dat is gebruikelijk het geval, dan zal de gemeenteraad de plannen van Feyenoord wel onderschrijven verwacht ik. :)
pi_122594361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:58 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.
Ik vrees dat straks de eerste 100 jaar alle business seats bezet zijn door bedrijven die de bouw van het nieuwe stadion hebben mogelijk gemaakt en Feyenoord er uiteindelijk dus toch geen hol aan heeft.
BFF met GGMM
pi_122594468
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vrees dat straks de eerste 100 jaar alle business seats bezet zijn door bedrijven die de bouw van het nieuwe stadion hebben mogelijk gemaakt en Feyenoord er uiteindelijk dus toch geen hol aan heeft.
op de volker-wessels tribune waarschijnlijk.
* Verwijderd *
pi_122594498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

op de volker-wessels tribune waarschijnlijk.
Aan de van Merwijk zijde.
pi_122594564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Doe niet zo kortzichtig man. :')'

Ten eerste hoeft een stadion bouwen in crisistijd niet per definitie een probleem te zijn. De huidige kuip is ook in crisistijd gebouwd. Bovendien gaat het over de toekomst van de komende - pakweg - 50 jaar. Dat laat je niet afhangen van een paar crisisjaren waar we nu inzitten, maar over enkele jaren vast wel weer bovenop zijn.
Toen de originele kuip werd gebouwd, was er geen alternatief. Nu wel, non-argument dus.
quote:
Ten tweede wordt alles extern gefinancierd en schijnt VW het risico op zich te nemen van kostenoverschrijding bij de bouw van het nieuwe stadion.
Jij gelooft dat alles extern gefinancierd wordt en dat wij er enkel beter van worden?
Er weer het woordje "schijnt". Wanneer VW dingen op zich nemen, zouden ze er dan misschien eventueel iets tegenover willen?
quote:
Ten derde kost zo'n nieuw stadion immens veel geld inderdaad, maar dat kan dan nog altijd voordeliger uitpakken dan het behouden van de huidige Kuip en renovatie daarvan als het nieuwe stadion veel meer gaat opleveren.
Hoe zou een nieuw stadion zoveel meer kunnen opbrengen? Zoals ik al aangaf, geen concerten, geen 70/k elke wedstrijd. Enkel businessseats. Die kunnen prima verwerkt worden in een restauratie.
quote:
Daar zal vast wel over nagedacht zijn omdat de bouwbedrijven en architectenbureaus, investeerders etc ook hun geld willen terugzien en eraan willen verdienen. Die stappen echt niet in als ze bang zijn dat geld te gaan verdienen, of als ze denken dat er meer geld te verdienen valt met een renovatie.
Bouwbedrijven en architecten verdienen centen omdat de opdracht er komt, niet omdat er winst of verlies wordt gemaakt erop. Zij krijgen gewoon betaald. Die investeerders waar jij het over hebt bestaan gewoon grotendeels uit de gemeente, de overheid en de staat. De andere aanmerkelijk kleinere groep investeerders, waar de pientere jongens werken voor veel geld, zorgen namelijk heel goed voor henzelf, en zij hebben indd de investering zo terug. Zoals ook al aangegeven, dit worden gewoon schulden die met voorrang terug betaald worden, of het nou goed of slecht met Feyenoord gaat.
quote:
Maar we zullen het allemaal zien zodra Feyenoord de bussinesscase voor het nieuwe stadion volledig rond heeft, en zodra het onafhankelijke onderzoek van de gemeente is afgerond. :)
Een onafhankelijk onderzoek van de gemeente... Ooit gehoord van bouwfraudes en koninkrijkjes bouwen? De mensen die het nu beslissen zitten er over 6 jaar niet meer, wanneer de bouwplannen ineens een stuk duurder zijn uitgevallen, Feyenoord en de gemeente Rotterdam krom lopen vd schulden en wij zijn afgehaakt omdat het nieuwe stadion een fuckin' theater is geworden.

Je bent gewoon in feite te naïef.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:12:02 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Toen de originele kuip werd gebouwd, was er geen alternatief. Nu wel, non-argument dus.

Ook toen zal je vast een protestgroep hebben gehad die liever op de kromme zandweg wou blijven.

´Wat moeten wij nou met zo´n lelijk ovaal multifunctioneel stadion voor 65.000 man, dat komt toch nooit vol´
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594784
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Ook toen zal je vast een protestgroep hebben gehad die liever op de kromme zandweg wou blijven.

´Wat moeten wij nou met zo´n lelijk ovaal multifunctioneel stadion voor 65.000 man, dat komt toch nooit vol´
Weinig protest in die tijd anders werd je gewoon gerammeld door één of andere knokploeg :+
BFF met GGMM
pi_122594790
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je kuip niet multifunctioneel noemt.
Daarnaast, leuk, maar verder is het gewoon gelul van je.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:15:51 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dat was wel degelijk de insteek toen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594860
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat was wel degelijk de insteek toen.
Yep: Ter lerinck ende vermaeck.
BFF met GGMM
pi_122594930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Renovatie is geen reeël alternatief.

quote:
Jij gelooft dat alles extern gefinancierd wordt en dat wij er enkel beter van worden?
Er weer het woordje "schijnt". Wanneer VW dingen op zich nemen, zouden ze er dan misschien eventueel iets tegenover willen?
Uiteraard gebruik ik het woordje schijnt omdat de bussinesscase van Feyenoord voor het nieuwe stadion nog niet is gepubliceerd. Het is nog afwachten wat er exact in komt te staan.

Natuurlijk willen externe financiers er iets voor terug. Maar nogmaals, dat hoeft geen probleem te zijn als je met een nieuw stadion de omzet minmaal kunt verdubbelen of zelfs meer.

quote:
Hoe zou een nieuw stadion zoveel meer kunnen opbrengen? Zoals ik al aangaf, geen concerten, geen 70/k elke wedstrijd. Enkel businessseats. Die kunnen prima verwerkt worden in een restauratie.
Een nieuw stadion kan veel meer opbrengen dan renovatie omdat je bij een nieuw stadion bijna volledig de vrije hand hebt in het verwezenlijken van jouw wensen. Bij renovatie van de huidige Kuip ben je toch gebonden aan grenzen en de structuur van het huidige stadion.

Zo kan er gewoon meer ruimte verwezenlijkt worden in een nieuw stadion.

En wat betreft die concerten, daar ben ik in een vorige post al ingegaan, maar waarom wordt daar nu al zo kansloos vanuit gegaan dat Rotterdam nooit meer concerten zal binnenhalen. :')

Ik weet ook wel dat Mojo langlopende contracten en aandelen in de Ziggo Dome en Gelredome heeft zitten, maar kan jij 10 jaar in de toekomst kijken? Contracten lopen af, en als Mojo geld ziet komen er ongetwijfeld wel weer wat evenementen naar het nieuwe stadion hoor. Bovendien is Mojo niet de enige evenementenorganisator. Verder gaat het ook om het organiseren van congressen etc.

Wat een instelling is dat zeg, je nu al neerleggen bij het feit dat Rotterdam niet meer meetelt in de concert- en evenementenagenda. Is Rotterdam daar nou groot mee geworden? :')

quote:
Bouwbedrijven en architecten verdienen centen omdat de opdracht er komt, niet omdat er winst of verlies wordt gemaakt erop. Zij krijgen gewoon betaald. Die investeerders waar jij het over hebt bestaan gewoon grotendeels uit de gemeente, de overheid en de staat. De andere aanmerkelijk kleinere groep investeerders, waar de pientere jongens werken voor veel geld, zorgen namelijk heel goed voor henzelf, en zij hebben indd de investering zo terug. Zoals ook al aangegeven, dit worden gewoon schulden die met voorrang terug betaald worden, of het nou goed of slecht met Feyenoord gaat.
Als Feyenoord verlies draait en een nieuw stadion als een molensteen om de nek hangt van Feyenoord hebben investeerders daar ook weinig aan hé. :')

quote:
Een onafhankelijk onderzoek van de gemeente... Ooit gehoord van bouwfraudes en koninkrijkjes bouwen? De mensen die het nu beslissen zitten er over 6 jaar niet meer, wanneer de bouwplannen ineens een stuk duurder zijn uitgevallen, Feyenoord en de gemeente Rotterdam krom lopen vd schulden en wij zijn afgehaakt omdat het nieuwe stadion een fuckin' theater is geworden.

Je bent gewoon in feite te naïef.
En jij bent een complotdenker en hebt schijnbaar zo'n hekel aan het bestuur dat alles wat zij bedenken per definitie kut is.

Zo'n "bestuur tegen de muur" type. :')

Ik geef toe dat ik wat zakelijk hier tegenaan kijk, terwijl ik ook gehecht ben aan De Kuip. Maar op basis van emoties neem je niet altijd de beste beslissingen.
pi_122594968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Daarnaast, leuk, maar verder is het gewoon gelul van je.
Waarom niet? Dat zijn toch gewoon extra inkomsten? Wat is daar mis mee?

De huidige Kuip is ook multifunctioneel hoor. Zij het niet zo multifunctioneel als gewenst.

Maar je lijkt wel principieel tegenstander van multifunctionaliteit.

Conservatieveling.
pi_122595023
Deze discussie draait er straks toch weer op uit dat 1 van jullie de andere voor Ritmo uitmaakt... :{
BFF met GGMM
pi_122595065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat zijn toch gewoon extra inkomsten? Wat is daar mis mee?

De huidige Kuip is ook multifunctioneel hoor. Zij het niet zo multifunctioneel als gewenst.

Maar je lijkt wel principieel tegenstander van multifunctionaliteit.

Conservatieveling.
Inkomsten voor wie? Het zal me persoonlijk aan mn reet roesten of we hardtstyle aan de maas deel 23 in de kuip kunnen organiseren; daarvan ziet Feyenoord niks terug, de functionaliteit om dat te kunnen organiseren komt de voetbalsfeer niet ten goede en voor we het weten spelen we een bekerwedstrijd in Kralingen.
pi_122595152
quote:
13s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inkomsten voor wie? Het zal me persoonlijk aan mn reet roesten of we hardtstyle aan de maas deel 23 in de kuip kunnen organiseren; daarvan ziet Feyenoord niks terug, de functionaliteit om dat te kunnen organiseren komt de voetbalsfeer niet ten goede en voor we het weten spelen we een bekerwedstrijd in Kralingen.
In hoeverre de inkomsten ten goede komen aan de BVO-tak van Feyenoord is inderdaad nog afwachten. Daar ben ik ook benieuwd naar. :)

Al is ook het stadion Feyenoord gebaat bij goede prestaties van Feyenoord, als uithangbord.

Wat betreft sfeer denk ik echt dat de supporters daar de grootste invloed op hebben. In de betonbak in Amsterdam is de sfeer ruk inderdaad, maar bij Schalke en Bayern schijnt het weer goed voor elkaar te zijn. Wat dat betreft denk ik dat Feyenoorders in staat zijn om overal sfeer te creeëren. ^O^
pi_122595165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Renovatie is geen reeël alternatief.

[..]

Uiteraard gebruik ik het woordje schijnt omdat de bussinesscase van Feyenoord voor het nieuwe stadion nog niet is gepubliceerd. Het is nog afwachten wat er exact in komt te staan.

Natuurlijk willen externe financiers er iets voor terug. Maar nogmaals, dat hoeft geen probleem te zijn als je met een nieuw stadion de omzet minmaal kunt verdubbelen of zelfs meer.

[..]

Een nieuw stadion kan veel meer opbrengen dan renovatie omdat je bij een nieuw stadion bijna volledig de vrije hand hebt in het verwezenlijken van jouw wensen. Bij renovatie van de huidige Kuip ben je toch gebonden aan grenzen en de structuur van het huidige stadion.

Zo kan er gewoon meer ruimte verwezenlijkt worden in een nieuw stadion.

En wat betreft die concerten, daar ben ik in een vorige post al ingegaan, maar waarom wordt daar nu al zo kansloos vanuit gegaan dat Rotterdam nooit meer concerten zal binnenhalen. :')

Ik weet ook wel dat Mojo langlopende contracten en aandelen in de Ziggo Dome en Gelredome heeft zitten, maar kan jij 10 jaar in de toekomst kijken? Contracten lopen af, en als Mojo geld ziet komen er ongetwijfeld wel weer wat evenementen naar het nieuwe stadion hoor. Bovendien is Mojo niet de enige evenementenorganisator. Verder gaat het ook om het organiseren van congressen etc.

Wat een instelling is dat zeg, je nu al neerleggen bij het feit dat Rotterdam niet meer meetelt in de concert- en evenementenagenda. Is Rotterdam daar nou groot mee geworden? :')

[..]

Als Feyenoord verlies draait en een nieuw stadion als een molensteen om de nek hangt van Feyenoord hebben investeerders daar ook weinig aan hé. :')

[..]

En jij bent een complotdenker en hebt schijnbaar zo'n hekel aan het bestuur dat alles wat zij bedenken per definitie kut is.

Zo'n "bestuur tegen de muur" type. :')

Ik geef toe dat ik wat zakelijk hier tegenaan kijk, terwijl ik ook gehecht ben aan De Kuip. Maar op basis van emoties neem je niet altijd de beste beslissingen.
Ja hoor, jij denkt zakelijk. Jij denkt zakelijk zonder enige praktijkervaring. Ik heb het zakelijke gedeelte van dichtbij mogen meemaken.

Ik zeg nergens dat Rotterdam geen concerten kan regelen, meer dat het tijdperk van grote concerten gewoon voorbij is. Festivals en kleinere zalen. Geen U2's, bon jovis, acdc c.s. meer. Klaar. Dat je zoiets niet snapt is gewoon treurig.

De particuliere investeerder dekken zich keurig in hoor. Zoals aangegeven, de grootste investeerders worden de gemeente en het rijk en dan wij. Vraag anders maar 's aan volkerswessel hoeveel aandelenkapitaal zij van plan zij erin te steken...

En hele studies zijn gedaan naar empire building en jij doet het af als complotdenken?
Goeie!

Je denkt zakelijk vanuit een triest naïeve insteek. Kom je ook geen bal verder mee.
pi_122595173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In hoeverre de inkomsten ten goede komen aan de BVO-tak van Feyenoord is inderdaad nog afwachten. Daar ben ik ook benieuwd naar. :)

Al is ook het stadion Feyenoord gebaat bij goede prestaties van Feyenoord, als uithangbord.

Wat betreft sfeer denk ik echt dat de supporters daar de grootste invloed op hebben. In de betonbak in Amsterdam is de sfeer ruk inderdaad, maar bij Schalke en Bayern schijnt het weer goed voor elkaar te zijn. Wat dat betreft denk ik dat Feyenoorders in staat zijn om overal sfeer te creeëren. ^O^
Feyenoord is failliet, ze dragen niks bij en jij denkt toch dat inkomsten uit externe evenmenten Feyenoord ten goede zullen komen _O-
pi_122595209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Feyenoord is failliet, ze dragen niks bij en jij denkt toch dat inkomsten uit externe evenmenten Feyenoord ten goede zullen komen _O-
dit precies. Is gewoon te treurig voor woorden.
pi_122595288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het afwachten is in hoeverre die inkomsten Feyenoord ten goede zullen komen. Als stadion Feyenoord slim is laten ze wel enige inkomsten ten goede laten komen aan de betaald voetbaltak, aangezien het van vitaal belang is dat die het goed doen.
pi_122595332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het afwachten is in hoeverre die inkomsten Feyenoord ten goede zullen komen. Als stadion Feyenoord slim is laten ze wel enige inkomsten ten goede laten komen aan de betaald voetbaltak, aangezien het van vitaal belang is dat die het goed doen.
Er staat gewoon in de businesscase nieuwe kuip dat de enige inkomsten die de BVO Feyenoord mag verwachten kaartverkoop aan het gewone publiek zijn. Nu jij weer :W
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 14:31:51 #195
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122595342
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:22 schreef DonRaja het volgende:
Deze discussie draait er straks toch weer op uit dat 1 van jullie de andere voor Ritmo uitmaakt... :{
_O-
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:33:09 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122595379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er staat gewoon in de businesscase nieuwe kuip dat de enige inkomsten die de BVO Feyenoord mag verwachten kaartverkoop aan het gewone publiek zijn. Nu jij weer :W
Die businesscase is alweer achterhaald.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122595382
Zoals ik het lees in de businesscase komt de horecaexploitatie bij wedstrijden ook ten goede aan het stadion en niet aan Feyenoord :o
pi_122595395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Die businesscase is alweer achterhaald.
Die van reddekuip ook maar die mag je hier ook nog afbranden.
pi_122595397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ja hoor, jij denkt zakelijk. Jij denkt zakelijk zonder enige praktijkervaring. Ik heb het zakelijke gedeelte van dichtbij mogen meemaken.

Ik zeg nergens dat Rotterdam geen concerten kan regelen, meer dat het tijdperk van grote concerten gewoon voorbij is. Festivals en kleinere zalen. Geen U2's, bon jovis, acdc c.s. meer. Klaar. Dat je zoiets niet snapt is gewoon treurig.

De particuliere investeerder dekken zich keurig in hoor. Zoals aangegeven, de grootste investeerders worden de gemeente en het rijk en dan wij. Vraag anders maar 's aan volkerswessel hoeveel aandelenkapitaal zij van plan zij erin te steken...

En hele studies zijn gedaan naar empire building en jij doet het af als complotdenken?
Goeie!

Je denkt zakelijk vanuit een triest naïeve insteek. Kom je ook geen bal verder mee.
Als jij er zo'n verstand van hebt, heb je wel een verdomd bekrompen en kortzichtige kijk op 't geheel moet ik zeggen. :')

Verder vind ik je stelling nogal zwart - wit. Ik had het over concerten cq evenementen, die hoeven niet persé van Mojo af te komen, en wie weet duurt het nog 10 of 20 jaar, maar concerten of evenementen zullen er ongetwijfeld weer gehouden gaan worden. Wie dat dan zullen zijn dat zal mij een worst zijn. Het mooiste zou zijn dat er weer grote internationale artiesten komen optreden, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar zomaar zeggen dat dat nooit meer het geval zal zijn gaat me ook wat ver.
pi_122595422
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als jij er zo'n verstand van hebt, heb je wel een verdomd bekrompen en kortzichtige kijk op 't geheel moet ik zeggen. :')

Verder vind ik je stelling nogal zwart - wit. Ik had het over concerten cq evenementen, die hoeven niet persé van Mojo af te komen, en wie weet duurt het nog 10 of 20 jaar, maar concerten of evenementen zullen er ongetwijfeld weer gehouden gaan worden. Wie dat dan zullen zijn dat zal mij een worst zijn. Het mooiste zou zijn dat er weer grote internationale artiesten komen optreden, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar zomaar zeggen dat dat nooit meer het geval zal zijn gaat me ook wat ver.
Waarom zouden die niet naar de Kuip kunnen komen dan?
pi_122595431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Red de Kuip heeft uberhaupt nooit enige financiële onderbouwing aangeleverd man. :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:34:40 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122595441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

ReddeKuip blijft maar spreken over 117 miljoen. Dat dat achterhaald is is nu wel duidelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122595488
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef Caland het volgende:

[..]

ReddeKuip blijft maar spreken over 117 miljoen. Dat dat achterhaald is is nu wel duidelijk.
De insteek van reddekuip is altijd geweest een renovatie bespreekbaar maken. Jij, zij hebben daarvoor een plan gelanceerd anders was dat nieuwe stadion ons sowieso door de strot gedrukt. Dat Feyenoord nu ook gedwongen is naar andere opties te kijken maakt de actie van reddekuip al een succes.
pi_122595505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Red de Kuip heeft uberhaupt nooit enige financiële onderbouwing aangeleverd man. :')
Met jou hoef ik het niet meer over financiën te hebben, mijnheer GELD GELD GELD !!!Einz door concerten _O_

pi_122595508
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zouden die niet naar de Kuip kunnen komen dan?
Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan. Ik hoef het er niet persé mee eens te zijn, maar op die gebieden is De Kuip niet perfect voor evenementen, en dus logisch dat evenementenorganisaties eerder kiezen voor Amsterdam of zelfs Arnhem. Nog even los van het aandelenverhaal van Mojo in de Ziggo Dome en het Gelredome dan hé. Want dat is natuurlijk ook een belangrijke reden dat die organisatie daar vrijwel alles organiseert.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:36:54 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122595527
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De insteek van reddekuip is altijd geweest een renovatie bespreekbaar maken. Jij, zij hebben daarvoor een plan gelanceerd anders was dat nieuwe stadion ons sowieso door de strot gedrukt. Dat Feyenoord nu ook gedwongen is naar andere opties te kijken maakt de actie van reddekuip al een succes.
Renovatie is allang onderzocht en terecht afgeschoten zo blijkt. Of zou jij wel 259 miljoen in renovatie gaan stoppen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122595533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan. Ik hoef het er niet persé mee eens te zijn, maar op die gebieden is De Kuip niet perfect voor evenementen, en dus logisch dat evenementenorganisaties eerder kiezen voor Amsterdam of zelfs Arnhem. Nog even los van het aandelenverhaal van Mojo in de Ziggo Dome en het Gelredome dan hé. Want dat is natuurlijk ook een belangrijke reden dat die organisatie daar vrijwel alles organiseert.
Gelul, door heel europa worden concerten in open stadia gegeven die net zo oud of ouder dan de kuip zijn :W
pi_122595544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Met jou hoef ik het niet meer over financiën te hebben, mijnheer GELD GELD GELD !!!Einz door concerten _O_

Bekrompen samenvatting van mijn standpunt. Ga lekker naar Lunaticnews ofzo, daar zijn ze ook zo genuanceerd. :')

Ik heb het nergens over concerten alleen.
pi_122595572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gelul, door heel europa worden concerten in open stadia gegeven die net zo oud of ouder dan de kuip zijn :W
Ja, en ik heb daar zelf ook niks op tegen. Heeft vaak wel een lekker sfeertje.

Maar het gaat om de concurrentie in Nederland (en België), en in de Benelux heeft de verwende consument nu eenmaal comfortabelere opties. Schijnbaar vinden concertgangers in Nederland dat belangrijk (en spelen de evenementenorganisators daarop in).
pi_122595577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Renovatie is allang onderzocht en terecht afgeschoten zo blijkt. Of zou jij wel 259 miljoen in renovatie gaan stoppen?
Die 259 miljoen is net door van Merwijk geroepen man :') Die heeft al zoveel bullshit gelanceerd.

De renovatie is onderzocht in 2006 toen men nog dacht aan een uitbreiding naar 80000 zitplaatsen voor het wk in 2018. Dat lijkt me een totaal ander verhaal dan de 63k waar men het nu over heeft.
pi_122595610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bekrompen samenvatting van mijn standpunt. Ga lekker naar Lunaticnews ofzo, daar zijn ze ook zo genuanceerd. :')

Ik heb het nergens over concerten alleen.
Het gaat dus ook alleen maar over de verkoop van extra zitplaatsen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:39:24 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122595613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die 259 miljoen is net door van Merwijk geroepen man :') Die heeft al zoveel bullshit gelanceerd.
Daarom wordt dat bedrag nu ook onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122595620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De renovatie is onderzocht in 2006 toen men nog dacht aan een uitbreiding naar 80000 zitplaatsen voor het wk in 2018. Dat lijkt me een totaal ander verhaal dan de 63k waar men het nu over heeft.
Jij denkt dat Van Merwijk maar wat roept?

Met het risico volledig op z'n bek te gaan voor de gemeenteraad?
pi_122595636
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, en ik heb daar zelf ook niks op tegen. Heeft vaak wel een lekker sfeertje.

Maar het gaat om de concurrentie in Nederland (en België), en in de Benelux heeft de verwende consument nu eenmaal comfortabelere opties. Schijnbaar vinden concertgangers in Nederland dat belangrijk (en spelen de evenementenorganisators daarop in).
Ik geloof daar dus totaal niet in. Als Justin Bieber naar Nederland komt heeft ie ineens maar een halfvolle kuip ipv een volle arena? Nee.
pi_122595653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het gaat dus ook alleen maar over de verkoop van extra zitplaatsen.
Ja, en met name extra bussinessunits en seats, en sponsormogelijkheden.
pi_122595655
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Daarom wordt dat bedrag nu ook onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau.
Precies, maar jij en anderen hebben daar nu al een mening over.
pi_122595678
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mooi zo, je hele betoog al geminimaliseerd naar concerten.
Komt 'ie:

Als jij alleen wil gokken op concerten die waarschijnlijk niet meer komen in de toekomst ben je 1) stapelgek), 2 zelf kortzichtig.
Daarnaast, makkelijke vraag en aanbod: Meer grote venues voor mojo om uit te kiezen en meer eisen te stellen EN dus om minder te betalen.

Simpele kijk op de wereld heh?
pi_122595695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja omdat het verhaal van Feyenoord tot dusverre aannemelijk lijkt, en het eveneens niet aannemelijk is dat Van Merwijk maar wat roept. Tevens is hij verplicht zijn plannen met cijfers en onderzoeken te onderbouwen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:42:00 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122595711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als dat onjuist blijkt te zijn dan denk ik dat Van Merwijk dat nieuwe stadion ook wel kan vergeten bij de gemeenteraad. Wat dat betreft ga ik er inderdaad niet vanuit dat hij hier aan het liegen is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122595714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ie al vaker gedaan namelijk.
pi_122595735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Als dat onjuist blijkt te zijn dan denk ik dat Van Merwijk dat nieuwe stadion ook wel kan vergeten bij de gemeenteraad. Wat dat betreft ga ik er inderdaad niet vanuit dat hij hier aan het liegen is.
Hij kan het sowieso wel vergeten want er is geen geld meer in Rotterdam.
pi_122595740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Caland het volgende:

[..]

het is politiek heh... Simpel voorbeeldje, ik had dit jaar 1000 euro van Rutte tegemoet kunnen zien. Helaas.
pi_122595822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hij kan het sowieso wel vergeten want er is geen geld meer in Rotterdam.
Alleen Rotterdam hoeft er geen geld in te steken. :)

Wel voor de plannen van Red de Kuip overigens, aangezien daar totaal nog niets bekend is over financiers etc. en waarbij Feyenoord het maar zelf moet uitzoeken.
pi_122595854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mooi zo, je hele betoog al geminimaliseerd naar concerten.
Komt 'ie:

Als jij alleen wil gokken op concerten die waarschijnlijk niet meer komen in de toekomst ben je 1) stapelgek), 2 zelf kortzichtig.
Daarnaast, makkelijke vraag en aanbod: Meer grote venues voor mojo om uit te kiezen en meer eisen te stellen EN dus om minder te betalen.

Simpele kijk op de wereld heh?
Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.
pi_122595857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alleen Rotterdam hoeft er geen geld in te steken. :)

_O-
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:47:30 #226
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_122595958
Lekker sfeertje hier
pi_122595965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.
Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
pi_122595966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

_O-
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.

Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.

Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 14:47:58 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122595980
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Deze post is waarheid.

1 van de 2 gaat binnenkort hard door het stof. Lood om oud ijzer imo.
4045
onlogisch
pi_122596001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.

Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
pi_122596044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Een garantstelling is niet gratis. Zelfs niet als alles goed gaat.
pi_122596073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.

Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.

Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
pi_122596116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.

Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
En waarom betere sponsormogelijkheden?
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:51:22 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.

De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
pi_122596179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Dat zeg ik ook niet.
Maar dit is wel de rekensom en rekening die door iemand voldaan moet worden aan iemand anders.
pi_122596187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
pi_122596213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.

De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:54:09 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596221
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De begroting verdubbelen?
Je ben je ervan bewust dat we de afgelopen jaren op een houtje hebben moeten bijten?
pi_122596282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.

Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
pi_122596285
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer.
pi_122596294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]

nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:56:50 #244
364829 elCholo
Facta non Verba
pi_122596326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer
Als dat zo is, zeg ik: 2 nieuwe stadions bouwen!
pi_122596334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion :')
Feyenoord wil naar een begroting van 100 miljoen. Nu is het 38 miljoen geloof ik?

Red de Kuip had het geloof ik toch ook over een begroting van 60 miljoen ofzo?

Dus verdubbelen lijkt me helemaal niet zo vreemd als je nu op 38 miljoen zit nee.
pi_122596342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.

Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
pi_122596353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus?
pi_122596356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dus renovatie. Klaar?
Door sponsors.
pi_122596391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dus renovatie. Klaar?
Nee, omdat de mogelijkheden tot uitbreiding en invulling hiervan beperkt zijn bij renovatie.
pi_122596395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Door sponsors.
Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.
En dan nog, dat ding staat los van de kuip, zo aan te passen.
pi_122596463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.
Bovendien is dat een voordeel voor NV het Stadion, niet voor BVO Feyenoord.
pi_122596469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:58 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.
Okee, maar dan komen die kosten er nog wel bij. Net als de parkeergarage overigens, en de extra business-units en seats.

Mijn bron dat sponsors klagen is divers, ik heb het zelf opgevangen, ik heb contacten bij ASR, en als ik toevallig dezelfde signalen van anderen oppik vind ik dat te toevallig om niet serieus te nemen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:00:24 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596479
quote:

[..]

Juist het businessgedeelte is nauwelijks aan te passen. Je kan niet de diepte inbouwen omdat je dan tegen de stalen trapconstructies aankomt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596571
quote:

[..]

quote:

[..]

Waarom? Omdat ze ruk zijn op het moment.

En meer business seats en units betekent ook meer mensen = meer auto's. Waar ga je die laten? Klein voorbeeld maar hoor, maar zo simpel is het allemaal niet. Weet je hoeveel gezeik Feyenoord heeft gehad met parkeren afgelopen jaren? Mensen die vanaf de parkeergarage door de regen naar de Kuip moesten lopen. Ik hoor je denken: lekker boeiend. Maar dat is dus wel boeiend als je het over business seats en units hebt. Zomaar een voorbeeld.

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat je vanaf het Maasgebouw de Kuip niet in kunt kijken. Je zou veel meer klandizie hebben in bijvoorbeeld de Brasserie, maar wat te denken van evenementen, congressen en dergelijke. Sponsorbijeenkomsten bijvoorbeeld... Er valt bij Feyenoord zoveel meer uit te halen. En daar wordt echt wel aan verdiend.

Maar goed, het is gewoon een lastig verhaal. ik zou ook het liefste in de Kuip blijven, maar of dat haalbaar is: ik vraag het me af.
pi_122596632
Ok dus de bottomline is dat we een heel nieuw stadion moeten bouwen voor business-seats?
Onzin natuurlijk. En waar een wil is, is een weg. Als er meer b seats bij moeten komen kan dat natuurlijk gerealiseerd worden.
pi_122596695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:02 schreef nomnom het volgende:

[..]

[..]

En meer business seats en units betekent ook meer mensen = meer auto's. Waar ga je die laten? Klein voorbeeld maar hoor, maar zo simpel is het allemaal niet. Weet je hoeveel gezeik Feyenoord heeft gehad met parkeren afgelopen jaren? Mensen die vanaf de parkeergarage door de regen naar de Kuip moesten lopen. Ik hoor je denken: lekker boeiend. Maar dat is dus wel boeiend als je het over business seats en units hebt. Zomaar een voorbeeld.

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat je vanaf het Maasgebouw de Kuip niet in kunt kijken. Je zou veel meer klandizie hebben in bijvoorbeeld de Brasserie, maar wat te denken van evenementen, congressen en dergelijke. Sponsorbijeenkomsten bijvoorbeeld... Er valt bij Feyenoord zoveel meer uit te halen. En daar wordt echt wel aan verdiend.

Maar goed, het is gewoon een lastig verhaal. ik zou ook het liefste in de Kuip blijven, maar of dat haalbaar is: ik vraag het me af.
Hahaha, dude. Lees nog maar 's terug wat je typt.

Jij wil voor enkele bobo's een nieuw stadion fixen? omdat ze misschien een stukkie moeten lopen?
Serieus? Lijkt jou dat kosten-baten technisch handig?
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:05:45 #257
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:04 schreef mister_popcorn het volgende:
Ok dus de bottomline is dat we een heel nieuw stadion moeten bouwen voor business-seats?
Het ging erover waar Feyenoord de extra inkomsten vandaan gaat halen. En dat is primair uit de business seats, ja.

Daarin loopt Feyenoord qua faciliteiten zwaar achter op clubs als Twente en Ajax. Zelfs bij Den Haag zijn er betere faciliteiten wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:06:03 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122596712
Is er in het verleden weleens overwogen om een parkeergarage boven het spoor te bouwen?
pi_122596714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:02 schreef nomnom het volgende:

[..]

[..]

In de nieuwe kuip ziet Feyenoord ook daar niets van terug. Niet zien dat je genomen wordt in alle gaten als je zelf niet betaald :'(
pi_122596742
quote:

[..]

Dat zou je nog tegenvallen denk ik.

Bij Twente word je als je businessclublid vele, maar dan ook echt vele malen beter ontvangen. En dat kan eigenlijk niet voor een club als Feyenoord. Dat zie je toch ook aan die hospitalityruimte voor van KK, dat is er dan maar weer naast gezet, de ruimte is er gewoon niet. Plus het feit dat het er allemaal niet mooier en efficiënter mee wordt.
pi_122596746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Het ging erover waar Feyenoord de extra inkomsten vandaan gaat halen. En dat is primair uit de business seats, ja.

Daarin loopt Feyenoord qua faciliteiten zwaar achter op clubs als Twente en Ajax. Zelfs bij Den Haag zijn er betere faciliteiten wat dat betreft.
Nou prima, renoveren dus.
Dat gelul dat dat zou niet zou kunnen is natuurlijk onzin.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:08:14 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:07 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nou prima, renoveren dus.
Dat gelul dat dat zou niet zou kunnen is natuurlijk onzin.
Dan blijf je beperkte business-units houden. Die zijn bij Feyenoord nu al schrikbarend klein omdat je eigenlijk direct al tegen de trappen aan zit. Daarom is toen ook het Maasgebouw eraan vastgeplakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:06 schreef nomnom het volgende:

[..]

Dat zou je nog tegenvallen denk ik.

Bij Twente word je als je businessclublid vele, maar dan ook echt vele malen beter ontvangen. En dat kan eigenlijk niet voor een club als Feyenoord. Dat zie je toch ook aan die hospitalityruimte voor van KK, dat is er dan maar weer naast gezet, de ruimte is er gewoon niet. Plus het feit dat het er allemaal niet mooier en efficiënter mee wordt.
nee valt niet mee.

En leuk dat je bij twente goed wordt ontvangen, kan hier ook. Dat gebouw bij KK is gewoon een treurige zet van het bestuur. Kunnen ze nu op wijzen: Kijk hoe slecht het hier is geregeld" hulie hulie doen. Had dan zelf iets beters neergezet. (of kon dat niet vanwege tegenvallende financiele resultaten? Nee, dan kan je indd beter een heel nieuw stadion bouwen...)
pi_122596847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:05 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Hahaha, dude. Lees nog maar 's terug wat je typt.

Jij wil voor enkele bobo's een nieuw stadion fixen? omdat ze misschien een stukkie moeten lopen?
Serieus? Lijkt jou dat kosten-baten technisch handig?
Enkele bobo's?

Weet je wat een business seat kost? 3.500,- ex btw.

Daarvoor wil je niet 5 min. door de stromende regen lopen nee. Zo werkt dat tegenwoordig nou eenmaal.
pi_122596901
De sponsors brengen het geld binnen, zo is het nu eenmaal.

Fc Twente krijgt al moeiteloos 60 units gevuld. Dat moet Feyenoord dan toch ook kunnen lukken? Moeten ze wel wat te bieden hebben natuurlijk. :)
pi_122596905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:10 schreef nomnom het volgende:

[..]

Enkele bobo's?

Daarvoor wil je niet 5 min. door de stromende regen lopen nee. Zo werkt dat tegenwoordig nou eenmaal.
Zet je een paar nette jongens neer en doe je aan valet parking, dat vinden die bobo's nog mooier ook. Stel je voor dat je helemaal zelf de auto moet parkeren :{w
pi_122596920
quote:
Stichtingskosten ‘Red de Kuip’

De integrale benadering van de ‘Red de Kuip’-variant gaat uit van een renovatie van de Kuip waarbij het aantal business units worden verdubbeld en de commerciële ruimten vergroot. Het ontwerp is gemaakt op basis van het Programma van Eisen. Let wel, bij deze renovatievariant voldoet het ontwerp niet aan de wensen en eisen van gebruiker Feyenoord. Het betreffende hoofdstuk van het Masterplan geeft meer inzicht in de ‘Red de Kuip’-variant. De stichtingskosten van de ‘Red de Kuip’-variant worden onderverdeeld in een aantal componenten die onderstaand verder zullen worden uitgewerkt en toegelicht:
• Grondkosten
• Bouwkosten
• Honoraria
• Overige kosten
• Onvoorzien
• Financieringkosten
• Trainingsaccommodatie
• Totaalkosten inclusief beheerkosten en algemene kosten

Grondkosten
‘Red de Kuip’ neemt geen investeringen mee voor de grondkosten.

In de plannen geeft de ‘Red de Kuip’-groep aan circa 16 meter te willen uitbouwen ten opzichte van de huidige Kuip. Dit betekent dat er extra grond aangekocht/gepacht moet gaan worden wat echter niet in de sommen wordt meegenomen.

In de investeringsraming zijn kosten opgenomen voor sloopwerkzaamheden. Deze worden opgenomen in de bouwkosten. Verder is geen stelpost meegenomen voor asbestsanering. Gezien de aard van de verbouwing is te verwachten dat nog op diverse plaatsen asbest gevonden kan worden.

Geadviseerd wordt om hiervoor een stelpost mee te nemen. Ook wordt geadviseerd om adviseurs in te schakelen voor sloop- en andere werkzaamheden, zoals voor asbestrapportage, sloopadviezen en dergelijke. Hiervoor is geen post gereserveerd. Behalve deze kosten zal ‘Red de Kuip’ ook aanpassingen moeten doen aan de aansluitingen op de bestaande infrastructuur. Hiervoor is geen kostenpost opgenomen. Geadviseerd wordt om voor de ontbrekende kosten een post op te nemen van in totaal ¤ 3,5 mio, vergelijkbaar met de ‘kleine renovatievariant’.

Bouwkosten
In de plannen van ‘Red de Kuip’ zal de Kuip na renovatie een capaciteit hebben van 63.000 toeschouwers. Het ruimtelijke Programma van Eisen (29 augustus 2011) omvat in totaal 100.000 m3 BVO (bruto vloeroppervlakte). Deze zijn in het ontwerp ingepast, maar het stadion krijgt geen afsluitbaar dak.
In het stadion is verder ook geen overmaat aan ruimte te realiseren voor aanvullende en aanverwante functies waarmee de multifunctionaliteit wordt vergroot. Hiermee biedt de ‘Red de Kuip’-variant geen flexibiliteit om in de toekomst verder uit te breiden indien dat wenselijk zou zijn of om multifunctioneel gebruik verder vorm te geven. De huidige parkeerplaatsen naast het stadion worden verwijderd, aan die ruimte zal een groenachtige invulling gegeven worden. Ook wordt niet voorzien in een parkeerfaciliteit van 1500 parkeerplaatsen (40.000 m2 BVO).
De totale bouwkosten die door ‘Red de Kuip’ worden opgevoerd, zijn:

[Tabel 3.15: Overzicht Bouwkosten ‘Red de Kuip’]

De bouwkosten zijn door ‘Red de Kuip’ aangeleverd. Feyenoord heeft deze laten analyseren en toetsen. Daarover wordt opgemerkt dat de bouwkosten in deze fase aan de lage kant zijn gecalculeerd. Verder zijn een aantal kostenposten niet benoemd waarvan verwacht wordt dat deze kosten wel gemaakt moeten worden. Geadviseerd wordt om deze kosten mee te nemen in de kostenopstelling. Het gaat om de volgende kostenposten:
• Bouwrijp maken van de locatie rondom de Kuip (verplaatsen ondergrondse infrastructuur, verwijderen tijdelijke bestrating en aanleg tijdelijke looproutes)
• Fundering aanpassen aan de bestaande fundering en constructie van de Kuip
• Upgraden bestaande installaties ten aanzien van de uitbreidingen
• Het upgraden van de bestaande tribunes in relatie met de nieuwe te realiseren tribunes. Dit geeft een groot onwenselijk contrast
• Het borgen van de stabiliteit van de staalconstructie
• Opknappen van het veld gedurende de realisatie (veld zal gebruikt worden voor diverse werkzaamheden)

Verder is de beoordeling van Feyenoord dat een aantal kostenposten te laag zijn gecalculeerd. Geadviseerd wordt om deze kosten te verhogen in de kostenopstelling. Het gaat om de volgende kostenposten:
• Kosten fundering (realiseren poeren, balken naast bestaande fundering)
• Het opvijzelen van de dakconstructie, dat als één element in één keer opgevijzeld dient te worden
• De RVS-kabelnet buitenschil
• De trappen naar de derde ring die worden aangelegd en bevestigd deels aan de huidige trapconstructies en deels opgehangen aan de nieuwe constructie
• De installaties ten behoeve van de diverse te realiseren ruimten (zo is bijvoorbeeld niet voorzien in koeling)
• De te realiseren nieuwe veldtribunes (parterre) rondom het veld
• De kosten voor de realisatie van de parkeergarage
Geadviseerd wordt om hiervoor een totaalbedrag van ¤ 54 mio te reserveren.

In de beantwoording van de vragen is voor de bouwkosten voor de parkeergarage van circa 40.000 m2 BVO (bruto vloeroppervlakte) een investering van ¤ 17 mio geraamd inclusief droogloop naar het stadion. Dit is wanneer de parkeergarage wordt geëxploiteerd door een exploitant. Echter dit is een aanzienlijk risico, om hiervan uit te gaan. Zeker gezien het gebied rondom de parkeergarage geen betaald parkeren regime kent. Geadviseerd wordt om een kostenpost van ¤ 32,3 mio mee te nemen voor de bouw van de parkeergarage (1500 plaatsen) op de Veranda. Dit zijn alleen de bouwkosten, kosten voor de verwerving zijn hierin niet meegenomen. Wanneer blijkt dat een exploitant interesse heeft in de exploitatie van de parkeergarage, kan de investering van de exploitant gebruikt worden voor verlaging van de financieringsbehoefte.

Ook de infrastructurele kosten zijn niet meegenomen. Dit zijn de kosten van de terreinafwerking rondom het stadion, de aanpassing van de Coen Moulijnweg, de omlegging van de Breeweg naar de Olympiaweg en de bovengrondse passage naar de business lounge. Geadviseerd wordt om hier een kostenpost van ¤ 30 mio voor te reserveren. Bekeken moet worden wie deze kosten gaat betalen.

Verder wordt geadviseerd om aansluitkosten mee te nemen voor de WKO-voorziening die door de desbetreffende partij geëxploiteerd kan worden. Geadviseerd wordt om hier een bedrag van ¤ 1,4 mio voor te reserveren.

Geadviseerd om de bouwkosten van ¤ 206,9 mio op te nemen. Deze is als volgt opgebouwd. De bouwkosten van Red de Kuip bedragen ¤ 116,54 mio. Hierbij worden opgeteld de geadviseerde aanvullende bouwkosten (¤ 54 mio), de kosten voor de parkeergarage (¤32,3 mio), de kosten voor de wko (¤1,4 mio) en de indexering (¤2,66 mio).

Honoraria
Voor de uitwerking van de renovatie worden diverse adviseurs ingeschakeld om te zorgen dat alle wensen en eisen bouwkundig en technisch conform de wet- en regelgeving worden uitgewerkt. Ook wordt gezorgd dat de bouwvergunning wordt verkregen.

De totale honoraria die door Red de Kuip worden opgevoerd, zijn:

[Tabel 3.16: Overzicht kosten Honoraria ‘Red de Kuip’]

Voor het verkrijgen van de benodigde vergunningen dient een bestemmingsplanwijziging inclusief MER (Mileu Effect Rapportage) doorlopen te worden. De kosten hiervoor zijn niet meegenomen in de kostenopstelling. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 1,0 mio mee te nemen. Als gevolg hiervan moet rekening worden gehouden met de doorlooptijd van een bestemmingsplanprocedure, die circa 2 – 2,5 jaar bedraagt. Dit heeft consequenties voor de indexering van de bouwkosten. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 2,8 mio op te nemen.

Overige kosten
‘Red de Kuip’ heeft geen overige kosten gedefinieerd. De kosten voor tijdelijke maatregelen tijdens de renovatie heeft ‘Red de Kuip’ begroot op ¤ 8,2 mio. Overige kosten zijn de kosten voor presentatie- en promotiemateriaal en de historische kosten van de opdrachtgever. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 2,35 mio te reserveren.

Onvoorzien
Gezien de fase van het project is een post onvoorzien opgenomen. ‘Red de Kuip’ heeft hiervoor een bedrag van ¤ 9,34 mio opgenomen.

Financieringskosten
‘Red de Kuip’ heeft in de stichtingskosten ¤ 5,13 mio meegenomen voor de financiering. De totale financiering moet echter worden aangepast vanwege de doorlooptijd van de bestemmingsplanwijziging inclusief MER. Omdat de financieringskosten tijdens de bouw deel uitmaken van de totale financiering, wijzigen de financieringskosten.

De financiering vindt plaats door stortingen van eigen vermogen en trekkingen van vreemd vermogen van bancaire financieringen gedurende de uitgebreide renovatie van de Kuip. Het gehele proces start begin 2013 en de oplevering is gepland begin 2018. Over deze periode wordt ook rente betaald over het getrokken vreemd vermogen. Mede gezien de afhankelijkheid van de structurering van de financiering en de modellering van het financieel model, is in het overzicht van de stichtingskosten hiervoor een bedrag van ¤ 18,8 mio opgenomen. De exacte financieringslasten zijn in het financieringsplan terug te vinden. Geadviseerd wordt om de financieringskosten van 18,8 mio mee te nemen.

Trainingsaccommodatie SC Feyenoord en BVO Feyenoord
‘Red de Kuip’ heeft geen kosten meegenomen voor de trainingsaccommodatie op de locatie Varkenoord. Voor een juiste vergelijking met een nieuw stadion en de uitgewerkte renovatievarianten wordt geadviseerd deze kosten mee te nemen. De totale kosten voor de trainingsaccommodatie bedragen ¤ 14 mio. Bij de stichtingskosten van de Kleine renovatie wordt een toelichting gegeven van de kosten voor de trainingsaccommodatie.

Totaal overzicht bouwkosten
De totale stichtingskosten, exclusief financieringslasten, die door ‘Red de Kuip’ worden opgevoerd, zijn:

[Tabel 3.17: Overzicht totale stichtingskosten ‘Red de Kuip’]

In deze kosten zijn niet de financieringslasten zoals Red de Kuip deze heeft benoemd opgenomen. Op basis van het financieringsplan komen de financieringslasten uit op ¤ 18,840 mio. De totale stichtingskosten zijn derhalve ¤ 162,120 mio.

Op basis van de aangedragen adviezen wordt geadviseerd de diverse kostenposten op te hogen en toe te voegen. In onderstaand overzicht worden de totale stichtingskosten, exclusief financiering, weergegeven. Dit zijn de posten zoals deze bovenstaand zijn uitgewerkt en toegelicht met daarbij een post voor de algemene dekking van het project en Winst en Risico voor de organisatie, die evenmin door ‘Red de Kuip’ zijn meegenomen. Let wel, hierin zijn nog niet de kosten voor de aanpassingen van de infrastructurele wijzigingen meegenomen. Dit geeft nog eens een verhoging van de stichtingskosten van circa ¤ 30 mio.

[Tabel 3.18: Overzicht totale stichtingskosten ‘Red de Kuip’]

Onderhoud
‘Red de Kuip’ heeft geen aanbieding gedaan voor het onderhoud. Aangezien het ‘Red de Kuip’-plan een renovatie is die gelijk is aan het Programma van Eisen van Feyenoord, is voor de onderhoudskosten het bedrag van de grote renovatie meegenomen.
De gemiddelde onderhoudsprijs voor beheer en onderhoud voor de komende 30 jaar is berekend op basis van het prijspeil van november 2012. Voor de bepaling van de kosten voor het onderhoud zijn voor de diverse onderdelen MJOP’s uitgewerkt voor zowel het bouwkundig als het installatietechnisch onderhoud. In het financiële model zijn deze lasten opgenomen inclusief indexering.

[Tabel 3.19: Overzicht onderhoudskosten ‘Red de Kuip’]

Het energieverbruik
Het energieverbruik voor de ‘Red de Kuip’-variant is sterk afhankelijk van het ontwerp, de verschillende functies in het stadion, de omvang van de verschillende onderdelen en de keuze voor installaties. In dit geval wordt de inschatting van het energieverbruik van Het Nieuwe Stadion ook meegenomen voor de renovatievariant van ‘Red de Kuip’. De totale energielasten komen uit op circa ¤ 800.000,- tot 1.000.000,- per jaar (prijspeil 2012).
Ik heb het gevonden op 't Feyenoord netwerk overigens.
pi_122596952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:10 schreef nomnom het volgende:

[..]

Enkele bobo's?

Haha. Die 3 wedstrijden per jaar dat het regent. En de paraplu kennen ze niet?
Nee. ON-ZIN.

Als dit het beste argument is dat er is en veel mensen hier daardoor denken dat het goed is om een nieuw stadion te bouwen dan is het vrij treurig gesteld hier.

Daarnaast zou ik graag de kosten voor de BVO Feyenoord zien.
pi_122596959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zet je een paar nette jongens neer en doe je aan valet parking, dat vinden die bobo's nog mooier ook. Stel je voor dat je helemaal zelf de auto moet parkeren :{w
Maar als je 't stadion uitbreid heb je wel parkeerproblemen, die zijn er nu al, kun je nagaan. Dus sowieso zijn nieuwe parkeervoorzieningen noodzakelijk.
pi_122596972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar als je 't stadion uitbreid heb je wel parkeerproblemen, die zijn er nu al, kun je nagaan. Dus sowieso zijn nieuwe parkeervoorzieningen noodzakelijk.
Tuurlijk, maar er zijn meer oplossingen dan de allerduurste onder het stadion.
pi_122596973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Parkeergarage erbij.
pi_122597003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nee. ON-ZIN.

Als dit het beste argument is dat er is en veel mensen hier daardoor denken dat het goed is om een nieuw stadion te bouwen dan is het vrij treurig gesteld hier.

Je kunt je ogen blijven sluiten en alles als een echte diehard Feyenoord supporter blijven benaderen. Maar daarmee haal je geen sponsors binnen.
pi_122597021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Parkeergarage erbij.
Okee, nog weer extra kosten.

Dan zitten we al op 2 extra posten die Red de Kuip niet in hun plannen hebben meegenomen. :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:15:32 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122597026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden op 't Feyenoord netwerk overigens.
Wat is het?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122597036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je kunt je ogen blijven sluiten en alles als een echte diehard Feyenoord supporter blijven benaderen. Maar daarmee haal je geen sponsors binnen.
Jij kan je ogen blijven sluiten voor het feit dat vooral andere partijen er beter van worden. Als je dan als normale niet bobo Feyenoord supporter in een prachtig stadion zit snap ik niet dat je dat zo graag op wil geven.
pi_122597058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nee. ON-ZIN.

Natuurlijk kennen ze die, maar als ze een half uur verderop dezelfde paraplu niet nodig hebben omdat ze daar voor hetzelfde geld wel dicht bij het stadion kunnen parkeren...

Kijk, voor mij geldt het ook niet, maar voor een hoop sponsoren wel. En zij betalen uiteindelijk.
pi_122597076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, nog weer extra kosten.

Dan zitten we al op 2 extra posten die Red de Kuip niet in hun plannen hebben meegenomen. :)
Nope, parkeergarage gewoon door een onafhankelijk uitbater laten doen. Klaar. Kost niemand wat behalve de uitbater.
pi_122597090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat is het?
Feyenoord's doorrekening op het plan van Red de Kuip als ik het goed interpreteer.
pi_122597094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef nomnom het volgende:

[..]

Natuurlijk kennen ze die, maar als ze een half uur verderop dezelfde paraplu niet nodig hebben omdat ze daar voor hetzelfde geld wel dicht bij het stadion kunnen parkeren...

Kijk, voor mij geldt het ook niet, maar voor een hoop sponsoren wel. En zij betalen uiteindelijk.
Dikke lul. Als je niet voor Feyenoord of 't Rotterdamsche naar de Kuip komt dan heb je er ook niets te zoeken. Klaar.
pi_122597127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nope, parkeergarage gewoon door een onafhankelijk uitbater laten doen. Klaar. Kost niemand wat behalve de uitbater.
Maar dan moet het nog wel neergezet worden. Die kosten moeten wel meegenomen worden in de plannen neem ik aan. Tenzij Red de Kuip al toezeggingen zou hebben dat er financiers klaar staan om de bouw (en evt exploitatie) van een parkeergarage voor hun rekening te nemen.
pi_122597134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Is alles zo simpel bij jou?

Wel eens van bestemmingsplannen gehoord? Feyenoord wilde een tweede laag boven de bestaande parkeerplaatsen laten bouwen... Afgewezen door de gemeente. Dezelfde gemeente die de weinige parkeerplaatsen zo even inruilde voor een topsportcentrum.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:20:04 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122597167
quote:
‘Red de Kuip’ neemt geen investeringen mee voor de grondkosten.
Zo, lekker begin. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122597170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dan moet het nog wel neergezet worden. Die kosten moeten wel meegenomen worden in de plannen neem ik aan. Tenzij Red de Kuip al toezeggingen zou hebben dat er financiers klaar staan om de bouw (en evt exploitatie) van een parkeergarage voor hun rekening te nemen.
Nee die kosten worden dus gedragen door een prive-partij. Buitenstaander. Klaar.
pi_122597192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nee die kosten worden dus gedragen door een prive-partij. Buitenstaander. Klaar.
Zo simpel ligt het niet. Bovendien moet die grond dus gehuurd of aangekocht worden van de gemeente.
pi_122597227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef nomnom het volgende:

[..]

Is alles zo simpel bij jou?

Wel eens van bestemmingsplannen gehoord? Feyenoord wilde een tweede laag boven de bestaande parkeerplaatsen laten bouwen... Afgewezen door de gemeente. Dezelfde gemeente die de weinige parkeerplaatsen zo even inruilde voor een topsportcentrum.
Nee jij bouwt liever een nieuw stadion voor 300 mln, verwacht dat Feyenoord er enkel op vooruit gaan vanwege enkele business seats zonder dat er kosten tegenover staan. Dat er verder niemand baat bij heeft bij enkele grote derden-partijen vergeet je ook maar even.

Gebruik je vaker zo weinig van je verstand?
pi_122597262
Maar Popcorn, die externe partijen hebben toch net zo goed baat bij een financieel gezond en goed presterend Feyenoord?

Je hebt gelijk dat die externe partijen daar ook een graantje van mee willen pikken. Uiteraard, dat is commercie, maar er valt weinig mee te pikken als zij met hun plannen en investeringen Feyenoord de afgrond in helpen. Daar zijn ze sowieso niet op uit, en de plannen zullen toch wel redelijk overdacht worden lijkt mij zo.
pi_122597265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het niet. Bovendien moet die grond dus gehuurd of aangekocht worden van de gemeente.
Heh? Nitwit.
Die grond moet gekocht of gehuurd van de gemeente, correct, maar dat betaald een andere partij die dezelfde parkeergarage weer uitbaat. Hier heeft Feyenoord niets mee te maken.
pi_122597361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:23 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Heh? Nitwit.
Die grond moet gekocht of gehuurd van de gemeente, correct, maar dat betaald een andere partij die dezelfde parkeergarage weer uitbaat. Hier heeft Feyenoord niets mee te maken.
Je lijkt erg zeker van je zaak. Dus die andere partij is er al?

Verder is dat dan een mogelijkheid inderdaad, maar dan zal Feyenoord er verder nooit op verdienen. In het nieuwbouwplan kost een nieuwe parkeergarage Feyenoord zo'n 60 miljoen ofzo (is een schatting mijnerzijds), maar op termijn haalt het hier wel weer inkomsten uit.
pi_122597424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar Popcorn, die externe partijen hebben toch net zo goed baat bij een financieel gezond en goed presterend Feyenoord?

Je hebt gelijk dat die externe partijen daar ook een graantje van mee willen pikken. Uiteraard, dat is commercie, maar er valt weinig mee te pikken als zij met hun plannen en investeringen Feyenoord de afgrond in helpen. Daar zijn ze sowieso niet op uit, en de plannen zullen toch wel redelijk overdacht worden lijkt mij zo.
Jij hebt echt een bunker voor je kop heh?

De partijen die profiteren, INVESTEREN niet. Zij ontwikkelen en bouwen en krijgen betaald van partijen die de centen bijeen brengen, te weten de gemeente Rotterdam, het rijk en Feyenoord. Als er nog meer geld bijkomt is dat zeer waarschijnlijk in de vorm van leningen met zekerheidjes erin gebouwd.

Verder ben ik er nu klaar mee. Je bent gewoon te simpel om verder mee in gesprek te gaan. Sorry.
pi_122597477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:27 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Jij hebt echt een bunker voor je kop heh?

De partijen die profiteren, INVESTEREN niet. Zij ontwikkelen en bouwen en krijgen betaald van partijen die de centen bijeen brengen, te weten de gemeente Rotterdam, het rijk en Feyenoord. Als er nog meer geld bijkomt is dat zeer waarschijnlijk in de vorm van leningen met zekerheidjes erin gebouwd.

Verder ben ik er nu klaar mee. Je bent gewoon te simpel om verder mee in gesprek te gaan. Sorry.
Er zegt er één wat. :')
pi_122597630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan.
Tuurlijk, daarom speelde Coldplay op het Malieveld en staat Bruce Springsteen dit jaar in het Goffertpark.
pi_122597651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Nee jij bouwt liever een nieuw stadion voor 300 mln, verwacht dat Feyenoord er enkel op vooruit gaan vanwege enkele business seats zonder dat er kosten tegenover staan. Dat er verder niemand baat bij heeft bij enkele grote derden-partijen vergeet je ook maar even.

Gebruik je vaker zo weinig van je verstand?
Jij denkt dat renovatie niks kost?

Verder zijn hoge kosten ook geen probleem, als je het maar terugverdient. En ik hoef btw de Kuip helemaal niet uit. Probleem is alleen dat sponsors en seathouders het overgrote deel bijeenbrengen en die mensen gaan op den duur ergens anders kijken want die geven hun 7.000 euro voor twee stoelen (wat kost jou dat?) ook maar een keer uit. En als die mensen vertrekken heb je straks geen club meer over.
pi_122597672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:32 schreef Luni het volgende:

[..]

Tuurlijk, daarom speelde Coldplay op het Malieveld en staat Bruce Springsteen dit jaar in het Goffertpark.
Goh, je haalt 2 voorbeelden aan.

Ik zeg ook niet alle concerten.

Waarom kunnen zulke discussies nooit eens genuanceerd gevoerd worden. :')
pi_122597709
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:32 schreef Luni het volgende:

[..]

Waar wou jij anders 60.000 man kwijt dan?
pi_122597730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Goh, je haalt 2 voorbeelden aan.

Ik zeg ook niet alle concerten.

Waarom kunnen zulke discussies nooit eens genuanceerd gevoerd worden. :')
Omdat je het dan ook niet meer als argument voor een multifunctioneel stadion kan gebruiken.
pi_122597735
Het is allemaal niet zo simpel mensen, en er mist inderdaad een hoop nuance.
pi_122597761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:34 schreef nomnom het volgende:

[..]

Waar wou jij anders 60.000 man kwijt dan?
Volgens diverse leute hier kan je niet eens 60000 man bij elkaar krijgen op een open vlakte, daarvoor zijn we te verwend.
pi_122597783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef nomnom het volgende:

[..]

Jij denkt dat renovatie niks kost?

Verder zijn hoge kosten ook geen probleem, als je het maar terugverdient. En ik hoef btw de Kuip helemaal niet uit. Probleem is alleen dat sponsors en seathouders het overgrote deel bijeenbrengen en die mensen gaan op den duur ergens anders kijken want die geven hun 7.000 euro voor twee stoelen (wat kost jou dat?) ook maar een keer uit. En als die mensen vertrekken heb je straks geen club meer over.
Laten we even 1 ding heel duidelijk maken. Zonder ONS is er geen club. Zonder bobo's heb je minder inkomsten, maar wel een club. Heb je een seizoenskaart?

Daarnaast kost een renovatie ook veel geld, maar veel minder terwijl hetzelfde effect (meer business-seats) bereikt kan worden. Daarnaast behoudt je de Kuip als voetbaltempel. Dus tja.

Nog steeds geen enkele reden voor nieuwbouw.
pi_122597803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens diverse leute hier kan je niet eens 60000 man bij elkaar krijgen op een open vlakte, daarvoor zijn we te verwend.
?

Ze stonden op het Malieveld omdat ze 60.000 kaarten konden verkopen voor Coldplay. Het kon dus niet in een stadion...
pi_122597805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Omdat je het dan ook niet meer als argument voor een multifunctioneel stadion kan gebruiken.
Maar als je genuanceerd tegenaan kijkt kun je bijna niet om een meer multifunctioneel stadion heen. Jij kunt ook niet ontkennen dat veel evenementenbezoekers of organisatoren schijnbaar graag naar stadions trekken die meer te bieden hebben dan De Kuip, ondermeer vanwege het dak en de omliggende voorzieningen.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 15:38:26 #301
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122597844
Dicht!
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: