Door?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Benieuwd wat beide heren te melden hebben. Morgen is overigens de presentatie van de renovatie-opties van De Kuip aan de gemeenteraad.
Iemand van Red de Kuip, en Feyenoord schijnt ook 2 renovatie-opties voor te leggen, wat uiteraard niet de voorkeur heeft. De nieuwbouwplannen zijn nog niet helemaal rond dus die worden later gepresenteerd aan de gemeenteraad.quote:
quote:De late 1-1 van Marco Verratti viel namelijk nadat de Italianen overschakelden van 4-4-2 naar 4-3-3. In dat geval had Daryl Janmaat, zo legde de keuzeheer uit, door moeten schuiven naar het middenveld. “Dat gebeurde niet en dat was tegen de afspraak. Iedereen is plots de kluts kwijt en dan valt die goal”, zei de zichtbaar balende keuzeheer, die daarbij vergat te vermelden dat de Feyenoorder op het moment van de gelijkmaker al was gewisseld.
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.quote:
had Willem weer zitten schilderen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Irritante mongool inderdaad met zijn lelijke bouwplannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♔ KoningenUitGroningen ♔
Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Rickazio het volgende:
[..]
had Willem weer zitten schilderen?Bakkes over Willem in dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hadden ze beter kunnen kiezen voor zo'n RDK-architect vs deze boelerarchitect, met de supportersvisie van Willem op de ideeën. Nu heb je architect vs emotie, dat leidt nergens toe.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.
Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.
ik hoop dat jij een keer gesloopt wordquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mag de huidige Kuip eigenlijk gesloopt worden? Is toch een Rijksmonument.
Breek je lul.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:11 schreef Cara het volgende:
[..]
ik hoop dat jij een keer gesloopt word
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
Derde ring kan wel binnen hun plannenl omdat het fundament verstevigd zou worden met betonnen zuilen. Ziet er alleen niet uit maar daar malen die gasten niet om.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.
Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.quote:
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.
Zo is er nog altijd niet naar buiten getreden hoe zij dan denken die 117 miljoen te financiëren, terwijl Feyenoord het bussinessplan voor het nieuwe stadion al bijna rond heeft (zonder noodzakelijke gemeentesteun), zo heeft Red de Kuip geen rekening gehouden met een aantal eisen van Feyenoord, zoals een parkeergarage onder het stadion (die is al meegenomen in de bussinessplannen van het nieuwe stadion, maar die kosten zijn dus niet meegenomen in de plannen van Red de Kuip), en zo heeft Red de Kuip lak aan de eisen van Feyenoord met betrekking tot de hoeveelheid businessboxen, omdat zij van mening zijn dat het er niet zoveel hoeven te zijn. Verder wordt ook het Maasgebouw in de plannen van Red de Kuip niet uitgebreid, terwijl daar nu al geklaagd wordt over ruimtegebrek.
Bovendien zijn de plannen van Red de Kuip al een aantal malen gewijzigd, maar desondanks blijft het begrote bedrag op 117 miljoen staan.
Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar op mij maken ze bij Red de Kuip geen al te beste indruk. Maar ik heb uiteraard niet overal inzicht in. Ik ben dan ook benieuwd naar de presentatie aan de gemeenteraad morgen.
90%quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
Alleen die luie Strootman stopte met meelopen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.
Zegt Van Geel ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:30 schreef Caland het volgende:
[..]
90%
Een moderner stadion trekt meer zakelijke klanten. Zo simpel ligt het wel. Ons boeien verouderde faciliteiten niks. Een zakenman die eigenlijk niet zoveel met Feyenoord heeft wel. En jammerlijk genoeg komt het meeste geld van laatstgenoemde af.
Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zegt Van Geel ja.
Maar hij zei ook dat die laatste 10% het lastigste zijn en een nieuw stadion dus nog steeds op losse schroeven staat.
Eerlijk gezegd denk ik dat gezien de economische mailaise pas over 10-15 jaar een definitief knopen doorgehakt zullen worden.
Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.
Er is nu inderdaad slechts een wachtlijst van 3 gegadigden voor een bussinessunit, maar waar Fc Twente zelfs eenvoudig 60 units gevuld krijgt, moet Feyenoord dat toch ook makkelijk kunnen lukken? Feyenoord heeft er nu slechts 40.
Wat ik me heb laten vertellen is het een publiek geheim dat vele sponsors zich hebben laten wegjagen door de slechte prijs/kwaliteitverhouding van zo'n unit in De Kuip. Voor het bedrag dat je betaald voor een unit zijn de voorzieningen echt niet meer bij de tijd.
In een nieuw stadion komen dergelijke potentiële sponsors al makkelijker bij je binnen.
Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef PIETR het volgende:
[..]
Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..
Wat Pieter zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.
Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat Tomatenboer zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.
Ja precies.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.
De historie herhaalt zich wat dat betreft.
Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja precies.
Verder bespeur ik bij de voorstanders van Red de Kuip toch een hoop conservatisme.
Als er in de jaren 30 zoveel conservatisme was geweest mbt een nieuw stadion had De Kuip er nooit gekomen destijds.
Wat zijn die externe bronnen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?
Dat is juist de reden dat de plannen een aantal malen opnieuw zijn opgesteld. Eerst hadden ze namelijk nog uitgebreidere plannen (zoals een verschuifbaar veld en een hele boulevard om het stadion heen als het ware), dat hebben ze allemaal laten varen omdat de gemeente er geen geld in wilt steken en zelfs niet garant wenst te staan, en nu weten ze zo'n 300 miljoen te financiëren uit allerlei externe bronnen. Eerst gingen de plannen wel richting de 400 miljoen.
Maar nu wordt het nieuwe stadion dus volledig extern gefinancierd.
Ja natuurlijk, ik heb ook speciale gevoelens en herinneringen bij De Kuip.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.
Je kan gewoon niet rationeel nadenken als je het over de Kuip hebt en dat je daar over 10 jaar misschien niet meer speelt. Ik zou mijn kinderen ook het liefst meenemen naar de Kuip.
Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.quote:
Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.
Maar waarschijnlijk zal Volker-Wessels daar ook bij zitten, en allerlei andere grote ondernemingen.
Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
Jij betaalt mee aan het nieuwe stadion en in ruil daarvoor mag je voor een x-aantal jaren je product verkopen bij ons in het stadion. Zo simpel moet je dan denken volgens mij als je het hebt over investeerders.quote:
Ik weet niet hoe ze dat in het vat gaan gieten. Wellicht wel, misschien zelfs nog langer. Al kan het ook in afspraken zoals Caland die voorstelt inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:56 schreef PIETR het volgende:
[..]
Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?
Dat is dat voorbeeld waar die architect bij Pauw en Witteman vanavond mee kwam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wat dit precies moest voorstellen?
Lijkt me niks al was die gast bij P&W kennelijk ook verantwoordelijk voor de laatste verbouwing + overdekking en die is toch wel redelijk gelukt mogen we stellenquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Serieus gast, wtfquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mag de huidige Kuip eigenlijk gesloopt worden? Is toch een Rijksmonument.
Dafugquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest gewoon hardop lachen toen dit voorbijkwamquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.
Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Wat is de gegronde reden van een investeerder voor nieuwbouw?quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.
Voor complete nieuwbouw zijn wel redelijk wat investeerders te vinden. Of dat de 300 miljoen gaat dekken die men nodig denkt te hebben weet ik niet. Ook kan je je afvragen of je dit ten tijden van een crisis wel moet willen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
zal ik em maar inkoppen dan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 05:51 schreef tammepiet het volgende:
Dat stadion lol, zo'n plat dak net een uitvaartcentrum.
Exploitatie natuurlijk, what else?quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Wat is de gegronde reden van een investeerder voor nieuwbouw?
Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
welke vakken zijn dr nog beschikbaar?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:18 schreef Bittere_Bal het volgende:
hmmm, die online ticketshop van feyenoord ligt eruit. Ik wilde evnen kaartjes halen voor PSV thuis
genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
welke vakken zijn dr nog beschikbaar?
Foutmeldingquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...
De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Exploitatie natuurlijk, what else?
Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houdenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
Ik ben er wel benieuwd naar hoe ze een stadion wat 300 miljoen? kost rendabel kunnen makenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houden
Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Exploitatie natuurlijk, what else?
Bij een nieuw stadion zal het niet alleen meer op voetbal gebaseerd zijn maar wordt het een multifunctioneel inzetbaar gebouw.
Denk aan concerten/evenementen/voetbal etc. Dát was het hele idee achter een nieuw multifunctioneel stadion.
Bij de verbouwing van de huidige Kuip zal het alleen maar gaan om verbetering van de positie van Feyenoord. Natuurlijk staat dat voor iedereen hier voorop, maar anno 2013 is dat niet meer realistisch om te denken.
Is vrije verkoop staat er op de website.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ?Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet
(ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
ja je kan kaarten kopen dan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ?Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet
(ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
Als bekers pis koppen je hobby is niet (geintje).quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef ursel het volgende:
DD en F zijn nu de gezinsvakken. Zit liever eerste ring, maar zo schuin onder het uitvak, is dat nog problematisch?
Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.
De enige winnaars zijn de bouwbedrijven / aanverwanten en de ambtenaren die dit project op hun naam kunnen zetten en zich lekker laten fêteren door de bouwbedrijven. De gemeente Rotterdam betaalt zich blauw voor een illusie, namelijk dat zo'n project ook maar iets verandert aan het grotendeels verpauperde Zuid, de voetbalclub Feyenoord betaalt zich blauw aan leningen én verliest een ontzettend belangrijk deel van haar historie én verliest trouwe supporters. Voor mij betekent het het einde van mijn scc-periode.
Mijn punt was eigenlijk de volgende.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt niet
Waar het hier wel omgaat is het geloof van investeerders. En die zijn door de jaren heen niet zo groot en kapitaalkrachtig te worden door maar rücksichtslos met geld te smijten.
Of het een illusie is weet ik niet. Doorgaans is nieuwbouw wel een goede impuls om verpaupering tegen te gaan
Wat houdt een gesecuriseerde lening in?
Ik heb niet zoveel geloof in investeerders, ik vraag me enkel af wie straks dan die ¤ 117.000.000 gaat betalen voor dat plan van RDK.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Mijn punt was eigenlijk de volgende.
In feite is het met investeren zo dat wanneer je een hoger rendement wil op je investering, je meer risico loopt. Dat is met aandelen zo, omdat je een deel van de winst krijgt, maar niets wanneer de tent failliet is. Met een lening ben je verzekerd van een vast percentage (je rendement). Dit is vele malen zekerder dan een investering in aandelen. Wanneer die lening ook nog een gesecuriseerd betekent dit dat je rechten hebt tot oa beslaglegging wanneer de de club waar je geld aan hebt geleend dit niet terug kan betalen. Bijvoorbeeld onderpand als spelers oid.
Nu lijk jij veel geloof te hebben in investeerders, maar ik vraag mij zeer af, en weet bijna zeker dat ze er niet zullen zijn, in hoeverre partijen geïnteresseerd zijn om via aandelen geld in te leggen voor een nieuw stadion... En daarmee deels laten zien hoe zeker zij zijn van grote winst (not), en zij ook risico willen lopen of alles op het bordje van Feyenoord en de gemeente laten liggen.
Daarnaast is nieuwbouw indd een goede oplossing om verpaupering tegen te gaan, maar dan wel nieuwbouw huizen en geen stadion. Als "ze" die miljoenen steken in goed onderwijs, banen en meer politie (geen me'ers...) dan is Zuid veel meer geholpen dan via een prestigieus nieuwbouw project waar de bewoners (wij) niet op zitten te wachten...
Wat een gedrocht, ze kunnen er dan beter Station Feyenoord boven zetten!quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:31 schreef Caland het volgende:
Feyenoord gaat haar financiele plan vanmiddag tot in detail uitleggen dus ben benieuwd.
De gemeenteraad werkt toch soms ook met livestreams, is dit nu ook het geval en weet iemand hoelaat?
Hoe moet de gemeente nu de haalbaarheid toetsen als de financiële kant niet is meegenomen in de plannen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.
Dat denk ik ook niet. Met romantici verdien je uiteindelijk geen geld. Hier moet je eigenlijk puur zakelijk naar kijken.quote:Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Wat is de gegronde reden van een investeerder voor nieuwbouw?
Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.
Kun jij 10 jaar in de toekomst kijken?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?
Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.
Feyenoord heeft een zgn "kleine" renovatie-optie onderzocht, en een "grote" renovatie-optie (groter dan de renovatieplannen van Red de Kuip), en presenteert dat dus inclusief onderbouwing aan de gemeenteraad.
Maar het is uiteraard geen geheim dat Feyenoord zelf het liefste een nieuw stadion heeft.
Heb je gisteren PenW gezien? Daar lieten ze ook een ontwerp zien, dat was zo lelijk mogelijk gemaakt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder.
Inderdaad, in opdracht van de gemeenteraad. Daar heb je maar naar te handelen hé, zij besluiten tenslotte of er nieuwbouw mag komen of niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder.
Als die cijfers kloppen ja. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit debat. Want een verschil van 142 miljoen verdient wel verdere uitleg lijkt me zoquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:56 schreef Caland het volgende:
259 miljoen in renovatie of 350 (?) miljoen in nieuwbouw.
Als de cijfers kloppen is dat wel een redelijke no-brainer.
De 117 miljoen leek me al niet erg realistisch. Maar zoals het er staat, de eisen die Feyenoord stelt zijn stukken hoger blijkbaar dan wat ReddeKuip voor ogen heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als die cijfers kloppen ja. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit debat. Want een verschil van 142 miljoen verdient wel verdere uitleg lijkt me zo
Een dak en roltrappen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
De 117 miljoen leek me al niet erg realistisch. Maar zoals het er staat, de eisen die Feyenoord stelt zijn stukken hoger blijkbaar dan wat ReddeKuip voor ogen heeft.
Feyenoord heeft een Plan van Eisen opgesteld, waarin ze ondermeer een parkeergarage onder het stadion willen, en een minimaal aantal bussinessboxen. Beide zaken heeft Red de Kuip niet in hun plan meegenomen, dus daar zal een (groot) deel van de extra kosten in zitten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als die cijfers kloppen ja. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit debat. Want een verschil van 142 miljoen verdient wel verdere uitleg lijkt me zo
Bouwprojecten kosten in NL wel altijd minstens 2 keer zoveel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:10 schreef Tarado het volgende:
Het stadion van Bayern heeft 340 miljoen gekost en als ik het goed begrijp hadden die een financiering tot 2028 maar die schijnen dat al in 2018 af te kunnen lossen.
Maar de inkomsten van Bayern zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van Feyenoord of welke NL club dan ook.
Dat is alleen in 020 het geval hé. Met die faal noordzuidlijn van hunniequote:Op donderdag 7 februari 2013 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bouwprojecten kosten in NL wel altijd minstens 2 keer zoveel.
Dat is zelfs meer dan 2 keer, ik geloof inmiddels 8 keer de oorspronkelijke begrotingquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is alleen in 020 het geval hé. Met die faal noordzuidlijn van hunnie
quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is zelfs meer dan 2 keer, ik geloof inmiddels 8 keer de oorspronkelijke begroting
Aldus wikiquote:Kosten
Volgens de oorspronkelijke plannen zou de Noord/Zuidlijn in 2011 klaar zijn en 1,46 miljard euro kosten. Door tegenvallers is de opleverdatum inmiddels verschoven naar op zijn vroegst 2017 en zijn de kosten gestegen tot ruim 3,1 miljard euro. De vertraging en extra kosten zijn vooral ontstaan door technische tegenslagen in de binnenstad; de aanleg van de diepgelegen stations aan het Rokin, de Vijzelgracht en de Ferdinand Bolstraat kosten fors meer dan begroot.
Van de oorspronkelijk begrote 1,46 miljard euro zou Amsterdam 317 miljoen euro voor zijn rekening nemen, het Rijk zou de rest betalen. Inmiddels ligt het bedrag dat voor rekening van de gemeente Amsterdam komt rond de 900 miljoen euro.
Ik kan niet zo snel terug vinden maar toen het plan door de gemeente raad ging lag die begroting nog een stuk lagerquote:
Alleen die 4 huizen aan de vijzelgracht hebben al een miljard aan vertraging gekost gok ikquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan niet zo snel terug vinden maar toen het plan door de gemeente raad ging lag die begroting nog een stuk lager
Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande? En mooi dat Koeman er een "probleem" bij heeft hierdoor.... alleen maar goed.quote:Extra probleem voor Koeman door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - Bondscoach Louis van Gaal heeft Ronald Koeman er als trainer van Feyenoord een probleem bij gegeven. Het sterke optreden van het centrale duo Bruno Martins Indi (20) en Stefan de Vrij (21) tegen Italië zal de roep om dat koppel in De Kuip doen toenemen. Bij de Rotterdammers opereert Martins Indi als linksback, omdat routinier Joris Mathijsen met al zijn ervaring voor de positie van centrale verdediger nog de voorkeur geniet.
Maar op weg naar de eindronden van het WK in Brazilië lijken De Vrij en Martins Indi veel in huis te hebben om daar ook een duo te gaan vormen. Zelfs het deels Amsterdamse Oranje-publiek in de ArenA keek met bewondering toe hoe de twee jongste pionnen in de hele defensie van het Nederlands elftal zonder schroom en zonder aarzelingen overeind bleven tegen de sterspelers van de vice-kampioen van Europa als Mario Balotelli en Stephan El Shaarawy.
In Rotterdam zal de druk toenemen om Martins Indi naar het centrum te laten verhuizen. Te meer daar de jonge verdediger met Portugese ‘roots’ in de nationale ploeg ook nog eens fraaie cijfers kan overleggen. Martins Indi, in het veld verbaal en coachend ook nog eens het meest dominant van alle internationals, speelde zijn zevende achtereenvolgende interland. In de eerste vijf (waarvan vier WK-kwalificatieduels) incasseerde Oranje met hem in de defensie slechts twee doelpunten.
De Vrij was dit seizoen een paar maanden geblesseerd, voetbalde een half partijtje mee tegen Duitsland (0-0), maar liep in de ArenA rond alsof hij al twintig in plaats van twee interlands achter zijn naam had staan. Hij durfde ook onder druk zichzelf uit de problemen te voetballen. Om bij de cijfers te blijven: De Vrij en Martins Indi gaven in de eerste helft samen 53 passes. Daarvan waren er 48 goed en in totaal slechts vijf verkeerd. Op drie cruciale momenten blokkeerden ze ook nog twee schoten en een kopbal van Balotelli.
De Vrij en Martins Indi hadden ook een makkelijke samenwerking met de andere Feyenoorders Daryl Janmaat en Jordy Clasie en ook met Tim Krul. De doelman van Newcastle United heeft met zijn ploeg dit seizoen al 44 goals geïncasseerd en staat daardoor slechts op een vijftiende plek in de Premier League. Maar daar heeft zijn vorm in Oranje, op basis van zijn optreden tegen de Italianen, niet onder te lijden gehad.
Ze speelden baas ja. En dit zal de critici de mond snoeren die het er steeds op gooien : Tja, de spitsen van Willem II en Groningen zijn nou niet je van het...quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef ender_xenocide het volgende:
van de telegraaf:
[..]
Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande? En mooi dat Koeman er een "probleem" bij heeft hierdoor.... alleen maar goed.
Ik snapte alleen de opmerking van Louis over Janmaat niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze speelden baas ja. En dit zal de critici de mond snoeren die het er steeds op gooien : Tja, de spitsen van Willem II en Groningen zijn nou niet je van het...
Gisteren kwam Balotelli er gewoon niet aan te pas. En dat is niet omdat Italië er met de pet naar gooide, nee Nederland speelde gewoon een zeer degelijke wedstrijd, met BMI/de Vrij als gouden duo.
Wat zei ie dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:57 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik snapte alleen de opmerking van Louis over Janmaat niet.
Ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef ender_xenocide het volgende:
van de telegraaf:
[..]
Heb zelf de wedstrijd niet gezien, maar hielden onze jongens zich echt zo goed staande?
Janmaat was toen al gewisseld hé.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ging over het doordekken omdat Italië 4-4-2 ging spelen, dat deed hij te laat
In een periode dat Janmaat al gewisseld wasquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ging over het doordekken omdat Italië 4-4-2 ging spelen, dat deed hij te laat
Dat zei hij niet, toen de goal viel stond het goed volgens Van Gaalquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Janmaat was toen al gewisseld hé.
Dat toen Italië van 4-3-3 naar 4-2-2 ging Janmaat had moeten doorschuiven en daardoor het doelpunt viel. Maar Janmaat was al gewisseld toen het doelpunt viel...quote:
Het doelpunt viel toch door een aanval van de rechterkant, waar Blind stond?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:00 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat toen Italië van 4-3-3 naar 4-2-2 ging Janmaat had moeten doorschuiven en daardoor het doelpunt viel. Maar Janmaat was al gewisseld toen het doelpunt viel...
Hij had ook wel door dat hij onzin verkocht en zei toen snel dat het bij het doelpunt wel goed stond, maar dat die nooit had mogen vallen...quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:01 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het doelpunt viel toch door een aanval van de rechterkant, waar Blind stond?
Ik dacht het Strootman was die aan de verkeerde kant liep, maar kan ook een ander zijn geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij had ook wel door dat hij onzin verkocht en zei toen snel dat het bij het doelpunt wel goed stond, maar dat die nooit had mogen vallen...
Dat ook inderdaadquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht het Strootman was die aan de verkeerde kant liep, maar kan ook een ander zijn geweest
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Caland het volgende:
Het slechte optreden van Blind daarentegen zou wel een argument kunnen zijn om BMI en De Vrij in het centrum te laten spelen. Er wordt nu namelijk steeds geroepen dat je niet met nelom kan spelen op linksback.
Wat backs ook doen of vooral niet doen is niet relevant. BMI/de Vrij is gewoon een ijzersterk duo. Ze spelen al vanaf hun 13e met elkaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Caland het volgende:
Het slechte optreden van Blind daarentegen zou wel een argument kunnen zijn om BMI en De Vrij in het centrum te laten spelen. Er wordt nu namelijk steeds geroepen dat je niet met nelom kan spelen op linksback.
Jawel vond Blind niet slecht, maar dat betekent niet dat ik vind dat hij in het NL elftal hoortquote:
Wat voor bericht?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:09 schreef Moin het volgende:
Bericht nummer zoveel in de soap rondom het nieuwe stadion.
Ben vooral benieuwd wanneer er echt knopen worden doorgehakt, denk ergens in 2016 ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:09 schreef Moin het volgende:
Bericht nummer zoveel in de soap rondom het nieuwe stadion.
Ik vond hem verreweg de zwakste schakel, liet bijna constant de hele defensie in de steek.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jawel vond Blind niet slecht, maar dat betekent niet dat ik vind dat hij in het NL elftal hoort
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ie-van-De-Kuip.dhtmlquote:
Tsja, het is moeilijk een goede LB te vinden...quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wanneer er echt knopen worden doorgehakt, denk ergens in 2016 ofzo.
[..]
Ik vond hem verreweg de zwakste schakel, liet bijna constant de hele defensie in de steek.
Oh, jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Moin het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ie-van-De-Kuip.dhtml
Maar ik zal vast wel weer achterlopen met het nieuws
Dit dus ja. Beetje duidelijk zou fijn zijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wanneer er echt knopen worden doorgehakt, denk ergens in 2016 ofzo.
Dat is al tijden bekend ja, maar werd nu maar weer eens gemeld..quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh, ja
Dit was hier al een maand of 6 geleden bekend
Ach, gezeik over de vorm omdat men schijnbaar een hekel heeft aan Van Merwijk en het bestuur.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:13 schreef Moin het volgende:
[..]
Dat is al tijden bekend ja, maar werd nu maar weer eens gemeld..
Ergste is nog dat die Van Merwijk het woord voetbalstadion niet eens noemt
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:28 schreef DonRaja het volgende:
Trouwens: Vandaag een gesprek gehad in Halle, kwamen daar ook mijn interesses ter sprake, dus ik geef aan voetbal en meer in het bijzonder Feyenoord. Trekt die kerel lijkbleek weg, blijkbaar heeft hij een terrasstoel op z'n hoofd gehad rond Nancy. Ik weet niet of er nog een 2e gesprek komt...
Hij kon ermee lachen, weliswaar als een boer met kiespijn. Ik heb maar benadrukt dat ik nog nooit in Nancy ben geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zier er stiekem toch wel mooi uit.
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk.
Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
Dan zijn we het daarover eens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.
Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk).
Nu gaat de gemeenteraad die plannen nog onderzoeken, en een onafhankelijk onderzoek instellen. Ze gaan niet zomaar af op wat uitspraken van een stadiondirecteur natuurlijk, ookal zijn de plannen volledig doorgerekend ingeleverd. Met uitzondering van de plannen van Red de Kuip waarschijnlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.
Daarmee is eigenlijk de kous af.
Ik vraag me af of RDK überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.
Daarmee is eigenlijk de kous af.
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vraag me af of RDL überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
Ja of dat ze blijkbaar duidelijke eisen over businessunits en een parkeergarage onder het stadion niet hebben meebegroot.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Doe niet zo kortzichtig man.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?
Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?
Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?
En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.
Vermoeiend.
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Waarheid als een koe.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat wordenquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Het definitieve besluit wil men voor het zomerreces nemen maar ik ben er bang voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.
Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja. Je weet zelf ook dat ze die optie nooit serieus hebben genomen, er moest en zou een nieuw stadion komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja.
Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
Precies, zover de geloofwaardigheid van ReddeKuip niet nu al grotendeels is verdwenen overigens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.
Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Ik vrees dat straks de eerste 100 jaar alle business seats bezet zijn door bedrijven die de bouw van het nieuwe stadion hebben mogelijk gemaakt en Feyenoord er uiteindelijk dus toch geen hol aan heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:58 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.
op de volker-wessels tribune waarschijnlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vrees dat straks de eerste 100 jaar alle business seats bezet zijn door bedrijven die de bouw van het nieuwe stadion hebben mogelijk gemaakt en Feyenoord er uiteindelijk dus toch geen hol aan heeft.
Aan de van Merwijk zijde.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
op de volker-wessels tribune waarschijnlijk.
Toen de originele kuip werd gebouwd, was er geen alternatief. Nu wel, non-argument dus.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig man.'
Ten eerste hoeft een stadion bouwen in crisistijd niet per definitie een probleem te zijn. De huidige kuip is ook in crisistijd gebouwd. Bovendien gaat het over de toekomst van de komende - pakweg - 50 jaar. Dat laat je niet afhangen van een paar crisisjaren waar we nu inzitten, maar over enkele jaren vast wel weer bovenop zijn.
Jij gelooft dat alles extern gefinancierd wordt en dat wij er enkel beter van worden?quote:Ten tweede wordt alles extern gefinancierd en schijnt VW het risico op zich te nemen van kostenoverschrijding bij de bouw van het nieuwe stadion.
Hoe zou een nieuw stadion zoveel meer kunnen opbrengen? Zoals ik al aangaf, geen concerten, geen 70/k elke wedstrijd. Enkel businessseats. Die kunnen prima verwerkt worden in een restauratie.quote:Ten derde kost zo'n nieuw stadion immens veel geld inderdaad, maar dat kan dan nog altijd voordeliger uitpakken dan het behouden van de huidige Kuip en renovatie daarvan als het nieuwe stadion veel meer gaat opleveren.
Bouwbedrijven en architecten verdienen centen omdat de opdracht er komt, niet omdat er winst of verlies wordt gemaakt erop. Zij krijgen gewoon betaald. Die investeerders waar jij het over hebt bestaan gewoon grotendeels uit de gemeente, de overheid en de staat. De andere aanmerkelijk kleinere groep investeerders, waar de pientere jongens werken voor veel geld, zorgen namelijk heel goed voor henzelf, en zij hebben indd de investering zo terug. Zoals ook al aangegeven, dit worden gewoon schulden die met voorrang terug betaald worden, of het nou goed of slecht met Feyenoord gaat.quote:Daar zal vast wel over nagedacht zijn omdat de bouwbedrijven en architectenbureaus, investeerders etc ook hun geld willen terugzien en eraan willen verdienen. Die stappen echt niet in als ze bang zijn dat geld te gaan verdienen, of als ze denken dat er meer geld te verdienen valt met een renovatie.
Een onafhankelijk onderzoek van de gemeente... Ooit gehoord van bouwfraudes en koninkrijkjes bouwen? De mensen die het nu beslissen zitten er over 6 jaar niet meer, wanneer de bouwplannen ineens een stuk duurder zijn uitgevallen, Feyenoord en de gemeente Rotterdam krom lopen vd schulden en wij zijn afgehaakt omdat het nieuwe stadion een fuckin' theater is geworden.quote:Maar we zullen het allemaal zien zodra Feyenoord de bussinesscase voor het nieuwe stadion volledig rond heeft, en zodra het onafhankelijke onderzoek van de gemeente is afgerond.
Ook toen zal je vast een protestgroep hebben gehad die liever op de kromme zandweg wou blijven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Toen de originele kuip werd gebouwd, was er geen alternatief. Nu wel, non-argument dus.
Weinig protest in die tijd anders werd je gewoon gerammeld door één of andere knokploegquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook toen zal je vast een protestgroep hebben gehad die liever op de kromme zandweg wou blijven.
´Wat moeten wij nou met zo´n lelijk ovaal multifunctioneel stadion voor 65.000 man, dat komt toch nooit vol´
Ik heb liever dat je kuip niet multifunctioneel noemt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook toen zal je vast een protestgroep hebben gehad die liever op de kromme zandweg wou blijven.
´Wat moeten wij nou met zo´n lelijk ovaal multifunctioneel stadion voor 65.000 man, dat komt toch nooit vol´
Dat was wel degelijk de insteek toen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je kuip niet multifunctioneel noemt.
Yep: Ter lerinck ende vermaeck.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was wel degelijk de insteek toen.
Renovatie is geen reeël alternatief.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Toen de originele kuip werd gebouwd, was er geen alternatief. Nu wel, non-argument dus.
Uiteraard gebruik ik het woordje schijnt omdat de bussinesscase van Feyenoord voor het nieuwe stadion nog niet is gepubliceerd. Het is nog afwachten wat er exact in komt te staan.quote:Jij gelooft dat alles extern gefinancierd wordt en dat wij er enkel beter van worden?
Er weer het woordje "schijnt". Wanneer VW dingen op zich nemen, zouden ze er dan misschien eventueel iets tegenover willen?
Een nieuw stadion kan veel meer opbrengen dan renovatie omdat je bij een nieuw stadion bijna volledig de vrije hand hebt in het verwezenlijken van jouw wensen. Bij renovatie van de huidige Kuip ben je toch gebonden aan grenzen en de structuur van het huidige stadion.quote:Hoe zou een nieuw stadion zoveel meer kunnen opbrengen? Zoals ik al aangaf, geen concerten, geen 70/k elke wedstrijd. Enkel businessseats. Die kunnen prima verwerkt worden in een restauratie.
Als Feyenoord verlies draait en een nieuw stadion als een molensteen om de nek hangt van Feyenoord hebben investeerders daar ook weinig aan hé.quote:Bouwbedrijven en architecten verdienen centen omdat de opdracht er komt, niet omdat er winst of verlies wordt gemaakt erop. Zij krijgen gewoon betaald. Die investeerders waar jij het over hebt bestaan gewoon grotendeels uit de gemeente, de overheid en de staat. De andere aanmerkelijk kleinere groep investeerders, waar de pientere jongens werken voor veel geld, zorgen namelijk heel goed voor henzelf, en zij hebben indd de investering zo terug. Zoals ook al aangegeven, dit worden gewoon schulden die met voorrang terug betaald worden, of het nou goed of slecht met Feyenoord gaat.
En jij bent een complotdenker en hebt schijnbaar zo'n hekel aan het bestuur dat alles wat zij bedenken per definitie kut is.quote:Een onafhankelijk onderzoek van de gemeente... Ooit gehoord van bouwfraudes en koninkrijkjes bouwen? De mensen die het nu beslissen zitten er over 6 jaar niet meer, wanneer de bouwplannen ineens een stuk duurder zijn uitgevallen, Feyenoord en de gemeente Rotterdam krom lopen vd schulden en wij zijn afgehaakt omdat het nieuwe stadion een fuckin' theater is geworden.
Je bent gewoon in feite te naïef.
Waarom niet? Dat zijn toch gewoon extra inkomsten? Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je kuip niet multifunctioneel noemt.
Daarnaast, leuk, maar verder is het gewoon gelul van je.
Inkomsten voor wie? Het zal me persoonlijk aan mn reet roesten of we hardtstyle aan de maas deel 23 in de kuip kunnen organiseren; daarvan ziet Feyenoord niks terug, de functionaliteit om dat te kunnen organiseren komt de voetbalsfeer niet ten goede en voor we het weten spelen we een bekerwedstrijd in Kralingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat zijn toch gewoon extra inkomsten? Wat is daar mis mee?
De huidige Kuip is ook multifunctioneel hoor. Zij het niet zo multifunctioneel als gewenst.
Maar je lijkt wel principieel tegenstander van multifunctionaliteit.
Conservatieveling.
In hoeverre de inkomsten ten goede komen aan de BVO-tak van Feyenoord is inderdaad nog afwachten. Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inkomsten voor wie? Het zal me persoonlijk aan mn reet roesten of we hardtstyle aan de maas deel 23 in de kuip kunnen organiseren; daarvan ziet Feyenoord niks terug, de functionaliteit om dat te kunnen organiseren komt de voetbalsfeer niet ten goede en voor we het weten spelen we een bekerwedstrijd in Kralingen.
Ja hoor, jij denkt zakelijk. Jij denkt zakelijk zonder enige praktijkervaring. Ik heb het zakelijke gedeelte van dichtbij mogen meemaken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Renovatie is geen reeël alternatief.
[..]
Uiteraard gebruik ik het woordje schijnt omdat de bussinesscase van Feyenoord voor het nieuwe stadion nog niet is gepubliceerd. Het is nog afwachten wat er exact in komt te staan.
Natuurlijk willen externe financiers er iets voor terug. Maar nogmaals, dat hoeft geen probleem te zijn als je met een nieuw stadion de omzet minmaal kunt verdubbelen of zelfs meer.
[..]
Een nieuw stadion kan veel meer opbrengen dan renovatie omdat je bij een nieuw stadion bijna volledig de vrije hand hebt in het verwezenlijken van jouw wensen. Bij renovatie van de huidige Kuip ben je toch gebonden aan grenzen en de structuur van het huidige stadion.
Zo kan er gewoon meer ruimte verwezenlijkt worden in een nieuw stadion.
En wat betreft die concerten, daar ben ik in een vorige post al ingegaan, maar waarom wordt daar nu al zo kansloos vanuit gegaan dat Rotterdam nooit meer concerten zal binnenhalen.
Ik weet ook wel dat Mojo langlopende contracten en aandelen in de Ziggo Dome en Gelredome heeft zitten, maar kan jij 10 jaar in de toekomst kijken? Contracten lopen af, en als Mojo geld ziet komen er ongetwijfeld wel weer wat evenementen naar het nieuwe stadion hoor. Bovendien is Mojo niet de enige evenementenorganisator. Verder gaat het ook om het organiseren van congressen etc.
Wat een instelling is dat zeg, je nu al neerleggen bij het feit dat Rotterdam niet meer meetelt in de concert- en evenementenagenda. Is Rotterdam daar nou groot mee geworden?
[..]
Als Feyenoord verlies draait en een nieuw stadion als een molensteen om de nek hangt van Feyenoord hebben investeerders daar ook weinig aan hé.
[..]
En jij bent een complotdenker en hebt schijnbaar zo'n hekel aan het bestuur dat alles wat zij bedenken per definitie kut is.
Zo'n "bestuur tegen de muur" type.
Ik geef toe dat ik wat zakelijk hier tegenaan kijk, terwijl ik ook gehecht ben aan De Kuip. Maar op basis van emoties neem je niet altijd de beste beslissingen.
Feyenoord is failliet, ze dragen niks bij en jij denkt toch dat inkomsten uit externe evenmenten Feyenoord ten goede zullen komenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In hoeverre de inkomsten ten goede komen aan de BVO-tak van Feyenoord is inderdaad nog afwachten. Daar ben ik ook benieuwd naar.
Al is ook het stadion Feyenoord gebaat bij goede prestaties van Feyenoord, als uithangbord.
Wat betreft sfeer denk ik echt dat de supporters daar de grootste invloed op hebben. In de betonbak in Amsterdam is de sfeer ruk inderdaad, maar bij Schalke en Bayern schijnt het weer goed voor elkaar te zijn. Wat dat betreft denk ik dat Feyenoorders in staat zijn om overal sfeer te creeëren.
dit precies. Is gewoon te treurig voor woorden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Feyenoord is failliet, ze dragen niks bij en jij denkt toch dat inkomsten uit externe evenmenten Feyenoord ten goede zullen komen
Nee, ik zeg dat het afwachten is in hoeverre die inkomsten Feyenoord ten goede zullen komen. Als stadion Feyenoord slim is laten ze wel enige inkomsten ten goede laten komen aan de betaald voetbaltak, aangezien het van vitaal belang is dat die het goed doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Feyenoord is failliet, ze dragen niks bij en jij denkt toch dat inkomsten uit externe evenmenten Feyenoord ten goede zullen komen
Er staat gewoon in de businesscase nieuwe kuip dat de enige inkomsten die de BVO Feyenoord mag verwachten kaartverkoop aan het gewone publiek zijn. Nu jij weerquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het afwachten is in hoeverre die inkomsten Feyenoord ten goede zullen komen. Als stadion Feyenoord slim is laten ze wel enige inkomsten ten goede laten komen aan de betaald voetbaltak, aangezien het van vitaal belang is dat die het goed doen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:22 schreef DonRaja het volgende:
Deze discussie draait er straks toch weer op uit dat 1 van jullie de andere voor Ritmo uitmaakt...
Die businesscase is alweer achterhaald.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er staat gewoon in de businesscase nieuwe kuip dat de enige inkomsten die de BVO Feyenoord mag verwachten kaartverkoop aan het gewone publiek zijn. Nu jij weer
Die van reddekuip ook maar die mag je hier ook nog afbranden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Die businesscase is alweer achterhaald.
Als jij er zo'n verstand van hebt, heb je wel een verdomd bekrompen en kortzichtige kijk op 't geheel moet ik zeggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ja hoor, jij denkt zakelijk. Jij denkt zakelijk zonder enige praktijkervaring. Ik heb het zakelijke gedeelte van dichtbij mogen meemaken.
Ik zeg nergens dat Rotterdam geen concerten kan regelen, meer dat het tijdperk van grote concerten gewoon voorbij is. Festivals en kleinere zalen. Geen U2's, bon jovis, acdc c.s. meer. Klaar. Dat je zoiets niet snapt is gewoon treurig.
De particuliere investeerder dekken zich keurig in hoor. Zoals aangegeven, de grootste investeerders worden de gemeente en het rijk en dan wij. Vraag anders maar 's aan volkerswessel hoeveel aandelenkapitaal zij van plan zij erin te steken...
En hele studies zijn gedaan naar empire building en jij doet het af als complotdenken?
Goeie!
Je denkt zakelijk vanuit een triest naïeve insteek. Kom je ook geen bal verder mee.
Waarom zouden die niet naar de Kuip kunnen komen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als jij er zo'n verstand van hebt, heb je wel een verdomd bekrompen en kortzichtige kijk op 't geheel moet ik zeggen.
Verder vind ik je stelling nogal zwart - wit. Ik had het over concerten cq evenementen, die hoeven niet persé van Mojo af te komen, en wie weet duurt het nog 10 of 20 jaar, maar concerten of evenementen zullen er ongetwijfeld weer gehouden gaan worden. Wie dat dan zullen zijn dat zal mij een worst zijn. Het mooiste zou zijn dat er weer grote internationale artiesten komen optreden, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar zomaar zeggen dat dat nooit meer het geval zal zijn gaat me ook wat ver.
Red de Kuip heeft uberhaupt nooit enige financiële onderbouwing aangeleverd man.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die van reddekuip ook maar die mag je hier ook nog afbranden.
ReddeKuip blijft maar spreken over 117 miljoen. Dat dat achterhaald is is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die van reddekuip ook maar die mag je hier ook nog afbranden.
De insteek van reddekuip is altijd geweest een renovatie bespreekbaar maken. Jij, zij hebben daarvoor een plan gelanceerd anders was dat nieuwe stadion ons sowieso door de strot gedrukt. Dat Feyenoord nu ook gedwongen is naar andere opties te kijken maakt de actie van reddekuip al een succes.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
ReddeKuip blijft maar spreken over 117 miljoen. Dat dat achterhaald is is nu wel duidelijk.
Met jou hoef ik het niet meer over financiën te hebben, mijnheer GELD GELD GELD !!!Einz door concertenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Red de Kuip heeft uberhaupt nooit enige financiële onderbouwing aangeleverd man.
Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan. Ik hoef het er niet persé mee eens te zijn, maar op die gebieden is De Kuip niet perfect voor evenementen, en dus logisch dat evenementenorganisaties eerder kiezen voor Amsterdam of zelfs Arnhem. Nog even los van het aandelenverhaal van Mojo in de Ziggo Dome en het Gelredome dan hé. Want dat is natuurlijk ook een belangrijke reden dat die organisatie daar vrijwel alles organiseert.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet naar de Kuip kunnen komen dan?
Renovatie is allang onderzocht en terecht afgeschoten zo blijkt. Of zou jij wel 259 miljoen in renovatie gaan stoppen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De insteek van reddekuip is altijd geweest een renovatie bespreekbaar maken. Jij, zij hebben daarvoor een plan gelanceerd anders was dat nieuwe stadion ons sowieso door de strot gedrukt. Dat Feyenoord nu ook gedwongen is naar andere opties te kijken maakt de actie van reddekuip al een succes.
Gelul, door heel europa worden concerten in open stadia gegeven die net zo oud of ouder dan de kuip zijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan. Ik hoef het er niet persé mee eens te zijn, maar op die gebieden is De Kuip niet perfect voor evenementen, en dus logisch dat evenementenorganisaties eerder kiezen voor Amsterdam of zelfs Arnhem. Nog even los van het aandelenverhaal van Mojo in de Ziggo Dome en het Gelredome dan hé. Want dat is natuurlijk ook een belangrijke reden dat die organisatie daar vrijwel alles organiseert.
Bekrompen samenvatting van mijn standpunt. Ga lekker naar Lunaticnews ofzo, daar zijn ze ook zo genuanceerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met jou hoef ik het niet meer over financiën te hebben, mijnheer GELD GELD GELD !!!Einz door concerten![]()
Ja, en ik heb daar zelf ook niks op tegen. Heeft vaak wel een lekker sfeertje.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gelul, door heel europa worden concerten in open stadia gegeven die net zo oud of ouder dan de kuip zijn
Die 259 miljoen is net door van Merwijk geroepen manquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Renovatie is allang onderzocht en terecht afgeschoten zo blijkt. Of zou jij wel 259 miljoen in renovatie gaan stoppen?
Het gaat dus ook alleen maar over de verkoop van extra zitplaatsen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bekrompen samenvatting van mijn standpunt. Ga lekker naar Lunaticnews ofzo, daar zijn ze ook zo genuanceerd.
Ik heb het nergens over concerten alleen.
Daarom wordt dat bedrag nu ook onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die 259 miljoen is net door van Merwijk geroepen manDie heeft al zoveel bullshit gelanceerd.
Jij denkt dat Van Merwijk maar wat roept?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die 259 miljoen is net door van Merwijk geroepen manDie heeft al zoveel bullshit gelanceerd.
De renovatie is onderzocht in 2006 toen men nog dacht aan een uitbreiding naar 80000 zitplaatsen voor het wk in 2018. Dat lijkt me een totaal ander verhaal dan de 63k waar men het nu over heeft.
Ik geloof daar dus totaal niet in. Als Justin Bieber naar Nederland komt heeft ie ineens maar een halfvolle kuip ipv een volle arena? Nee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, en ik heb daar zelf ook niks op tegen. Heeft vaak wel een lekker sfeertje.
Maar het gaat om de concurrentie in Nederland (en België), en in de Benelux heeft de verwende consument nu eenmaal comfortabelere opties. Schijnbaar vinden concertgangers in Nederland dat belangrijk (en spelen de evenementenorganisators daarop in).
Ja, en met name extra bussinessunits en seats, en sponsormogelijkheden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gaat dus ook alleen maar over de verkoop van extra zitplaatsen.
Precies, maar jij en anderen hebben daar nu al een mening over.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom wordt dat bedrag nu ook onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau.
Mooi zo, je hele betoog al geminimaliseerd naar concerten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als jij er zo'n verstand van hebt, heb je wel een verdomd bekrompen en kortzichtige kijk op 't geheel moet ik zeggen.
Verder vind ik je stelling nogal zwart - wit. Ik had het over concerten cq evenementen, die hoeven niet persé van Mojo af te komen, en wie weet duurt het nog 10 of 20 jaar, maar concerten of evenementen zullen er ongetwijfeld weer gehouden gaan worden. Wie dat dan zullen zijn dat zal mij een worst zijn. Het mooiste zou zijn dat er weer grote internationale artiesten komen optreden, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar zomaar zeggen dat dat nooit meer het geval zal zijn gaat me ook wat ver.
Ja omdat het verhaal van Feyenoord tot dusverre aannemelijk lijkt, en het eveneens niet aannemelijk is dat Van Merwijk maar wat roept. Tevens is hij verplicht zijn plannen met cijfers en onderzoeken te onderbouwen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Precies, maar jij en anderen hebben daar nu al een mening over.
Als dat onjuist blijkt te zijn dan denk ik dat Van Merwijk dat nieuwe stadion ook wel kan vergeten bij de gemeenteraad. Wat dat betreft ga ik er inderdaad niet vanuit dat hij hier aan het liegen is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Precies, maar jij en anderen hebben daar nu al een mening over.
Ja, dat heeft ie al vaker gedaan namelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij denkt dat Van Merwijk maar wat roept?
Met het risico volledig op z'n bek te gaan voor de gemeenteraad?
Hij kan het sowieso wel vergeten want er is geen geld meer in Rotterdam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Als dat onjuist blijkt te zijn dan denk ik dat Van Merwijk dat nieuwe stadion ook wel kan vergeten bij de gemeenteraad. Wat dat betreft ga ik er inderdaad niet vanuit dat hij hier aan het liegen is.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij denkt dat Van Merwijk maar wat roept?
Met het risico volledig op z'n bek te gaan voor de gemeenteraad?
het is politiek heh... Simpel voorbeeldje, ik had dit jaar 1000 euro van Rutte tegemoet kunnen zien. Helaas.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Als dat onjuist blijkt te zijn dan denk ik dat Van Merwijk dat nieuwe stadion ook wel kan vergeten bij de gemeenteraad. Wat dat betreft ga ik er inderdaad niet vanuit dat hij hier aan het liegen is.
Alleen Rotterdam hoeft er geen geld in te steken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij kan het sowieso wel vergeten want er is geen geld meer in Rotterdam.
Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Mooi zo, je hele betoog al geminimaliseerd naar concerten.
Komt 'ie:
Als jij alleen wil gokken op concerten die waarschijnlijk niet meer komen in de toekomst ben je 1) stapelgek), 2 zelf kortzichtig.
Daarnaast, makkelijke vraag en aanbod: Meer grote venues voor mojo om uit te kiezen en meer eisen te stellen EN dus om minder te betalen.
Simpele kijk op de wereld heh?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen Rotterdam hoeft er geen geld in te steken.
Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.quote:
Deze post is waarheid.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.
Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
Een garantstelling is niet gratis. Zelfs niet als alles goed gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.
Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.
Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.
Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadionquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.
De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
De begroting verdubbelen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.
De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
En waarom betere sponsormogelijkheden?
Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Als dat zo is, zeg ik: 2 nieuwe stadions bouwen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer
Feyenoord wil naar een begroting van 100 miljoen. Nu is het 38 miljoen geloof ik?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion
Dus renovatie. Klaar?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.
Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
Dus?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Door sponsors.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
Nee, omdat de mogelijkheden tot uitbreiding en invulling hiervan beperkt zijn bij renovatie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.quote:
Bovendien is dat een voordeel voor NV het Stadion, niet voor BVO Feyenoord.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.
Okee, maar dan komen die kosten er nog wel bij. Net als de parkeergarage overigens, en de extra business-units en seats.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.
En dan nog, dat ding staat los van de kuip, zo aan te passen.
Juist het businessgedeelte is nauwelijks aan te passen. Je kan niet de diepte inbouwen omdat je dan tegen de stalen trapconstructies aankomt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
Waarom? Omdat ze ruk zijn op het moment.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Hahaha, dude. Lees nog maar 's terug wat je typt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:02 schreef nomnom het volgende:
[..]
[..]
Waarom? Omdat ze ruk zijn op het moment.
En meer business seats en units betekent ook meer mensen = meer auto's. Waar ga je die laten? Klein voorbeeld maar hoor, maar zo simpel is het allemaal niet. Weet je hoeveel gezeik Feyenoord heeft gehad met parkeren afgelopen jaren? Mensen die vanaf de parkeergarage door de regen naar de Kuip moesten lopen. Ik hoor je denken: lekker boeiend. Maar dat is dus wel boeiend als je het over business seats en units hebt. Zomaar een voorbeeld.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat je vanaf het Maasgebouw de Kuip niet in kunt kijken. Je zou veel meer klandizie hebben in bijvoorbeeld de Brasserie, maar wat te denken van evenementen, congressen en dergelijke. Sponsorbijeenkomsten bijvoorbeeld... Er valt bij Feyenoord zoveel meer uit te halen. En daar wordt echt wel aan verdiend.
Maar goed, het is gewoon een lastig verhaal. ik zou ook het liefste in de Kuip blijven, maar of dat haalbaar is: ik vraag het me af.
Het ging erover waar Feyenoord de extra inkomsten vandaan gaat halen. En dat is primair uit de business seats, ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:04 schreef mister_popcorn het volgende:
Ok dus de bottomline is dat we een heel nieuw stadion moeten bouwen voor business-seats?
In de nieuwe kuip ziet Feyenoord ook daar niets van terug. Niet zien dat je genomen wordt in alle gaten als je zelf niet betaaldquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:02 schreef nomnom het volgende:
[..]
[..]
Waarom? Omdat ze ruk zijn op het moment.
En meer business seats en units betekent ook meer mensen = meer auto's. Waar ga je die laten? Klein voorbeeld maar hoor, maar zo simpel is het allemaal niet. Weet je hoeveel gezeik Feyenoord heeft gehad met parkeren afgelopen jaren? Mensen die vanaf de parkeergarage door de regen naar de Kuip moesten lopen. Ik hoor je denken: lekker boeiend. Maar dat is dus wel boeiend als je het over business seats en units hebt. Zomaar een voorbeeld.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat je vanaf het Maasgebouw de Kuip niet in kunt kijken. Je zou veel meer klandizie hebben in bijvoorbeeld de Brasserie, maar wat te denken van evenementen, congressen en dergelijke. Sponsorbijeenkomsten bijvoorbeeld... Er valt bij Feyenoord zoveel meer uit te halen. En daar wordt echt wel aan verdiend.
Maar goed, het is gewoon een lastig verhaal. ik zou ook het liefste in de Kuip blijven, maar of dat haalbaar is: ik vraag het me af.
Dat zou je nog tegenvallen denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nou prima, renoveren dus.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Het ging erover waar Feyenoord de extra inkomsten vandaan gaat halen. En dat is primair uit de business seats, ja.
Daarin loopt Feyenoord qua faciliteiten zwaar achter op clubs als Twente en Ajax. Zelfs bij Den Haag zijn er betere faciliteiten wat dat betreft.
Dan blijf je beperkte business-units houden. Die zijn bij Feyenoord nu al schrikbarend klein omdat je eigenlijk direct al tegen de trappen aan zit. Daarom is toen ook het Maasgebouw eraan vastgeplakt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nou prima, renoveren dus.
Dat gelul dat dat zou niet zou kunnen is natuurlijk onzin.
nee valt niet mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:06 schreef nomnom het volgende:
[..]
Dat zou je nog tegenvallen denk ik.
Bij Twente word je als je businessclublid vele, maar dan ook echt vele malen beter ontvangen. En dat kan eigenlijk niet voor een club als Feyenoord. Dat zie je toch ook aan die hospitalityruimte voor van KK, dat is er dan maar weer naast gezet, de ruimte is er gewoon niet. Plus het feit dat het er allemaal niet mooier en efficiënter mee wordt.
Enkele bobo's?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:05 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Hahaha, dude. Lees nog maar 's terug wat je typt.
Jij wil voor enkele bobo's een nieuw stadion fixen? omdat ze misschien een stukkie moeten lopen?
Serieus? Lijkt jou dat kosten-baten technisch handig?
Zet je een paar nette jongens neer en doe je aan valet parking, dat vinden die bobo's nog mooier ook. Stel je voor dat je helemaal zelf de auto moet parkerenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:10 schreef nomnom het volgende:
[..]
Enkele bobo's?
Weet je wat een business seat kost? 3.500,- ex btw.
Daarvoor wil je niet 5 min. door de stromende regen lopen nee. Zo werkt dat tegenwoordig nou eenmaal.
Ik heb het gevonden op 't Feyenoord netwerk overigens.quote:Stichtingskosten ‘Red de Kuip’
De integrale benadering van de ‘Red de Kuip’-variant gaat uit van een renovatie van de Kuip waarbij het aantal business units worden verdubbeld en de commerciële ruimten vergroot. Het ontwerp is gemaakt op basis van het Programma van Eisen. Let wel, bij deze renovatievariant voldoet het ontwerp niet aan de wensen en eisen van gebruiker Feyenoord. Het betreffende hoofdstuk van het Masterplan geeft meer inzicht in de ‘Red de Kuip’-variant. De stichtingskosten van de ‘Red de Kuip’-variant worden onderverdeeld in een aantal componenten die onderstaand verder zullen worden uitgewerkt en toegelicht:
• Grondkosten
• Bouwkosten
• Honoraria
• Overige kosten
• Onvoorzien
• Financieringkosten
• Trainingsaccommodatie
• Totaalkosten inclusief beheerkosten en algemene kosten
Grondkosten
‘Red de Kuip’ neemt geen investeringen mee voor de grondkosten.
In de plannen geeft de ‘Red de Kuip’-groep aan circa 16 meter te willen uitbouwen ten opzichte van de huidige Kuip. Dit betekent dat er extra grond aangekocht/gepacht moet gaan worden wat echter niet in de sommen wordt meegenomen.
In de investeringsraming zijn kosten opgenomen voor sloopwerkzaamheden. Deze worden opgenomen in de bouwkosten. Verder is geen stelpost meegenomen voor asbestsanering. Gezien de aard van de verbouwing is te verwachten dat nog op diverse plaatsen asbest gevonden kan worden.
Geadviseerd wordt om hiervoor een stelpost mee te nemen. Ook wordt geadviseerd om adviseurs in te schakelen voor sloop- en andere werkzaamheden, zoals voor asbestrapportage, sloopadviezen en dergelijke. Hiervoor is geen post gereserveerd. Behalve deze kosten zal ‘Red de Kuip’ ook aanpassingen moeten doen aan de aansluitingen op de bestaande infrastructuur. Hiervoor is geen kostenpost opgenomen. Geadviseerd wordt om voor de ontbrekende kosten een post op te nemen van in totaal ¤ 3,5 mio, vergelijkbaar met de ‘kleine renovatievariant’.
Bouwkosten
In de plannen van ‘Red de Kuip’ zal de Kuip na renovatie een capaciteit hebben van 63.000 toeschouwers. Het ruimtelijke Programma van Eisen (29 augustus 2011) omvat in totaal 100.000 m3 BVO (bruto vloeroppervlakte). Deze zijn in het ontwerp ingepast, maar het stadion krijgt geen afsluitbaar dak.
In het stadion is verder ook geen overmaat aan ruimte te realiseren voor aanvullende en aanverwante functies waarmee de multifunctionaliteit wordt vergroot. Hiermee biedt de ‘Red de Kuip’-variant geen flexibiliteit om in de toekomst verder uit te breiden indien dat wenselijk zou zijn of om multifunctioneel gebruik verder vorm te geven. De huidige parkeerplaatsen naast het stadion worden verwijderd, aan die ruimte zal een groenachtige invulling gegeven worden. Ook wordt niet voorzien in een parkeerfaciliteit van 1500 parkeerplaatsen (40.000 m2 BVO).
De totale bouwkosten die door ‘Red de Kuip’ worden opgevoerd, zijn:
[Tabel 3.15: Overzicht Bouwkosten ‘Red de Kuip’]
De bouwkosten zijn door ‘Red de Kuip’ aangeleverd. Feyenoord heeft deze laten analyseren en toetsen. Daarover wordt opgemerkt dat de bouwkosten in deze fase aan de lage kant zijn gecalculeerd. Verder zijn een aantal kostenposten niet benoemd waarvan verwacht wordt dat deze kosten wel gemaakt moeten worden. Geadviseerd wordt om deze kosten mee te nemen in de kostenopstelling. Het gaat om de volgende kostenposten:
• Bouwrijp maken van de locatie rondom de Kuip (verplaatsen ondergrondse infrastructuur, verwijderen tijdelijke bestrating en aanleg tijdelijke looproutes)
• Fundering aanpassen aan de bestaande fundering en constructie van de Kuip
• Upgraden bestaande installaties ten aanzien van de uitbreidingen
• Het upgraden van de bestaande tribunes in relatie met de nieuwe te realiseren tribunes. Dit geeft een groot onwenselijk contrast
• Het borgen van de stabiliteit van de staalconstructie
• Opknappen van het veld gedurende de realisatie (veld zal gebruikt worden voor diverse werkzaamheden)
Verder is de beoordeling van Feyenoord dat een aantal kostenposten te laag zijn gecalculeerd. Geadviseerd wordt om deze kosten te verhogen in de kostenopstelling. Het gaat om de volgende kostenposten:
• Kosten fundering (realiseren poeren, balken naast bestaande fundering)
• Het opvijzelen van de dakconstructie, dat als één element in één keer opgevijzeld dient te worden
• De RVS-kabelnet buitenschil
• De trappen naar de derde ring die worden aangelegd en bevestigd deels aan de huidige trapconstructies en deels opgehangen aan de nieuwe constructie
• De installaties ten behoeve van de diverse te realiseren ruimten (zo is bijvoorbeeld niet voorzien in koeling)
• De te realiseren nieuwe veldtribunes (parterre) rondom het veld
• De kosten voor de realisatie van de parkeergarage
Geadviseerd wordt om hiervoor een totaalbedrag van ¤ 54 mio te reserveren.
In de beantwoording van de vragen is voor de bouwkosten voor de parkeergarage van circa 40.000 m2 BVO (bruto vloeroppervlakte) een investering van ¤ 17 mio geraamd inclusief droogloop naar het stadion. Dit is wanneer de parkeergarage wordt geëxploiteerd door een exploitant. Echter dit is een aanzienlijk risico, om hiervan uit te gaan. Zeker gezien het gebied rondom de parkeergarage geen betaald parkeren regime kent. Geadviseerd wordt om een kostenpost van ¤ 32,3 mio mee te nemen voor de bouw van de parkeergarage (1500 plaatsen) op de Veranda. Dit zijn alleen de bouwkosten, kosten voor de verwerving zijn hierin niet meegenomen. Wanneer blijkt dat een exploitant interesse heeft in de exploitatie van de parkeergarage, kan de investering van de exploitant gebruikt worden voor verlaging van de financieringsbehoefte.
Ook de infrastructurele kosten zijn niet meegenomen. Dit zijn de kosten van de terreinafwerking rondom het stadion, de aanpassing van de Coen Moulijnweg, de omlegging van de Breeweg naar de Olympiaweg en de bovengrondse passage naar de business lounge. Geadviseerd wordt om hier een kostenpost van ¤ 30 mio voor te reserveren. Bekeken moet worden wie deze kosten gaat betalen.
Verder wordt geadviseerd om aansluitkosten mee te nemen voor de WKO-voorziening die door de desbetreffende partij geëxploiteerd kan worden. Geadviseerd wordt om hier een bedrag van ¤ 1,4 mio voor te reserveren.
Geadviseerd om de bouwkosten van ¤ 206,9 mio op te nemen. Deze is als volgt opgebouwd. De bouwkosten van Red de Kuip bedragen ¤ 116,54 mio. Hierbij worden opgeteld de geadviseerde aanvullende bouwkosten (¤ 54 mio), de kosten voor de parkeergarage (¤32,3 mio), de kosten voor de wko (¤1,4 mio) en de indexering (¤2,66 mio).
Honoraria
Voor de uitwerking van de renovatie worden diverse adviseurs ingeschakeld om te zorgen dat alle wensen en eisen bouwkundig en technisch conform de wet- en regelgeving worden uitgewerkt. Ook wordt gezorgd dat de bouwvergunning wordt verkregen.
De totale honoraria die door Red de Kuip worden opgevoerd, zijn:
[Tabel 3.16: Overzicht kosten Honoraria ‘Red de Kuip’]
Voor het verkrijgen van de benodigde vergunningen dient een bestemmingsplanwijziging inclusief MER (Mileu Effect Rapportage) doorlopen te worden. De kosten hiervoor zijn niet meegenomen in de kostenopstelling. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 1,0 mio mee te nemen. Als gevolg hiervan moet rekening worden gehouden met de doorlooptijd van een bestemmingsplanprocedure, die circa 2 – 2,5 jaar bedraagt. Dit heeft consequenties voor de indexering van de bouwkosten. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 2,8 mio op te nemen.
Overige kosten
‘Red de Kuip’ heeft geen overige kosten gedefinieerd. De kosten voor tijdelijke maatregelen tijdens de renovatie heeft ‘Red de Kuip’ begroot op ¤ 8,2 mio. Overige kosten zijn de kosten voor presentatie- en promotiemateriaal en de historische kosten van de opdrachtgever. Geadviseerd wordt om hiervoor een kostenpost van ¤ 2,35 mio te reserveren.
Onvoorzien
Gezien de fase van het project is een post onvoorzien opgenomen. ‘Red de Kuip’ heeft hiervoor een bedrag van ¤ 9,34 mio opgenomen.
Financieringskosten
‘Red de Kuip’ heeft in de stichtingskosten ¤ 5,13 mio meegenomen voor de financiering. De totale financiering moet echter worden aangepast vanwege de doorlooptijd van de bestemmingsplanwijziging inclusief MER. Omdat de financieringskosten tijdens de bouw deel uitmaken van de totale financiering, wijzigen de financieringskosten.
De financiering vindt plaats door stortingen van eigen vermogen en trekkingen van vreemd vermogen van bancaire financieringen gedurende de uitgebreide renovatie van de Kuip. Het gehele proces start begin 2013 en de oplevering is gepland begin 2018. Over deze periode wordt ook rente betaald over het getrokken vreemd vermogen. Mede gezien de afhankelijkheid van de structurering van de financiering en de modellering van het financieel model, is in het overzicht van de stichtingskosten hiervoor een bedrag van ¤ 18,8 mio opgenomen. De exacte financieringslasten zijn in het financieringsplan terug te vinden. Geadviseerd wordt om de financieringskosten van 18,8 mio mee te nemen.
Trainingsaccommodatie SC Feyenoord en BVO Feyenoord
‘Red de Kuip’ heeft geen kosten meegenomen voor de trainingsaccommodatie op de locatie Varkenoord. Voor een juiste vergelijking met een nieuw stadion en de uitgewerkte renovatievarianten wordt geadviseerd deze kosten mee te nemen. De totale kosten voor de trainingsaccommodatie bedragen ¤ 14 mio. Bij de stichtingskosten van de Kleine renovatie wordt een toelichting gegeven van de kosten voor de trainingsaccommodatie.
Totaal overzicht bouwkosten
De totale stichtingskosten, exclusief financieringslasten, die door ‘Red de Kuip’ worden opgevoerd, zijn:
[Tabel 3.17: Overzicht totale stichtingskosten ‘Red de Kuip’]
In deze kosten zijn niet de financieringslasten zoals Red de Kuip deze heeft benoemd opgenomen. Op basis van het financieringsplan komen de financieringslasten uit op ¤ 18,840 mio. De totale stichtingskosten zijn derhalve ¤ 162,120 mio.
Op basis van de aangedragen adviezen wordt geadviseerd de diverse kostenposten op te hogen en toe te voegen. In onderstaand overzicht worden de totale stichtingskosten, exclusief financiering, weergegeven. Dit zijn de posten zoals deze bovenstaand zijn uitgewerkt en toegelicht met daarbij een post voor de algemene dekking van het project en Winst en Risico voor de organisatie, die evenmin door ‘Red de Kuip’ zijn meegenomen. Let wel, hierin zijn nog niet de kosten voor de aanpassingen van de infrastructurele wijzigingen meegenomen. Dit geeft nog eens een verhoging van de stichtingskosten van circa ¤ 30 mio.
[Tabel 3.18: Overzicht totale stichtingskosten ‘Red de Kuip’]
Onderhoud
‘Red de Kuip’ heeft geen aanbieding gedaan voor het onderhoud. Aangezien het ‘Red de Kuip’-plan een renovatie is die gelijk is aan het Programma van Eisen van Feyenoord, is voor de onderhoudskosten het bedrag van de grote renovatie meegenomen.
De gemiddelde onderhoudsprijs voor beheer en onderhoud voor de komende 30 jaar is berekend op basis van het prijspeil van november 2012. Voor de bepaling van de kosten voor het onderhoud zijn voor de diverse onderdelen MJOP’s uitgewerkt voor zowel het bouwkundig als het installatietechnisch onderhoud. In het financiële model zijn deze lasten opgenomen inclusief indexering.
[Tabel 3.19: Overzicht onderhoudskosten ‘Red de Kuip’]
Het energieverbruik
Het energieverbruik voor de ‘Red de Kuip’-variant is sterk afhankelijk van het ontwerp, de verschillende functies in het stadion, de omvang van de verschillende onderdelen en de keuze voor installaties. In dit geval wordt de inschatting van het energieverbruik van Het Nieuwe Stadion ook meegenomen voor de renovatievariant van ‘Red de Kuip’. De totale energielasten komen uit op circa ¤ 800.000,- tot 1.000.000,- per jaar (prijspeil 2012).
Haha. Die 3 wedstrijden per jaar dat het regent. En de paraplu kennen ze niet?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:10 schreef nomnom het volgende:
[..]
Enkele bobo's?
Weet je wat een business seat kost? 3.500,- ex btw.
Daarvoor wil je niet 5 min. door de stromende regen lopen nee. Zo werkt dat tegenwoordig nou eenmaal.
Maar als je 't stadion uitbreid heb je wel parkeerproblemen, die zijn er nu al, kun je nagaan. Dus sowieso zijn nieuwe parkeervoorzieningen noodzakelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zet je een paar nette jongens neer en doe je aan valet parking, dat vinden die bobo's nog mooier ook. Stel je voor dat je helemaal zelf de auto moet parkeren
Tuurlijk, maar er zijn meer oplossingen dan de allerduurste onder het stadion.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar als je 't stadion uitbreid heb je wel parkeerproblemen, die zijn er nu al, kun je nagaan. Dus sowieso zijn nieuwe parkeervoorzieningen noodzakelijk.
Parkeergarage erbij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar als je 't stadion uitbreid heb je wel parkeerproblemen, die zijn er nu al, kun je nagaan. Dus sowieso zijn nieuwe parkeervoorzieningen noodzakelijk.
Je kunt je ogen blijven sluiten en alles als een echte diehard Feyenoord supporter blijven benaderen. Maar daarmee haal je geen sponsors binnen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Haha. Die 3 wedstrijden per jaar dat het regent. En de paraplu kennen ze niet?
Nee. ON-ZIN.
Als dit het beste argument is dat er is en veel mensen hier daardoor denken dat het goed is om een nieuw stadion te bouwen dan is het vrij treurig gesteld hier.
Daarnaast zou ik graag de kosten voor de BVO Feyenoord zien.
Okee, nog weer extra kosten.quote:
Wat is het?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb het gevonden op 't Feyenoord netwerk overigens.
Jij kan je ogen blijven sluiten voor het feit dat vooral andere partijen er beter van worden. Als je dan als normale niet bobo Feyenoord supporter in een prachtig stadion zit snap ik niet dat je dat zo graag op wil geven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kunt je ogen blijven sluiten en alles als een echte diehard Feyenoord supporter blijven benaderen. Maar daarmee haal je geen sponsors binnen.
Natuurlijk kennen ze die, maar als ze een half uur verderop dezelfde paraplu niet nodig hebben omdat ze daar voor hetzelfde geld wel dicht bij het stadion kunnen parkeren...quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Haha. Die 3 wedstrijden per jaar dat het regent. En de paraplu kennen ze niet?
Nee. ON-ZIN.
Als dit het beste argument is dat er is en veel mensen hier daardoor denken dat het goed is om een nieuw stadion te bouwen dan is het vrij treurig gesteld hier.
Daarnaast zou ik graag de kosten voor de BVO Feyenoord zien.
Nope, parkeergarage gewoon door een onafhankelijk uitbater laten doen. Klaar. Kost niemand wat behalve de uitbater.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, nog weer extra kosten.
Dan zitten we al op 2 extra posten die Red de Kuip niet in hun plannen hebben meegenomen.
Feyenoord's doorrekening op het plan van Red de Kuip als ik het goed interpreteer.quote:
Dikke lul. Als je niet voor Feyenoord of 't Rotterdamsche naar de Kuip komt dan heb je er ook niets te zoeken. Klaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef nomnom het volgende:
[..]
Natuurlijk kennen ze die, maar als ze een half uur verderop dezelfde paraplu niet nodig hebben omdat ze daar voor hetzelfde geld wel dicht bij het stadion kunnen parkeren...
Kijk, voor mij geldt het ook niet, maar voor een hoop sponsoren wel. En zij betalen uiteindelijk.
Maar dan moet het nog wel neergezet worden. Die kosten moeten wel meegenomen worden in de plannen neem ik aan. Tenzij Red de Kuip al toezeggingen zou hebben dat er financiers klaar staan om de bouw (en evt exploitatie) van een parkeergarage voor hun rekening te nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nope, parkeergarage gewoon door een onafhankelijk uitbater laten doen. Klaar. Kost niemand wat behalve de uitbater.
Is alles zo simpel bij jou?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nope, parkeergarage gewoon door een onafhankelijk uitbater laten doen. Klaar. Kost niemand wat behalve de uitbater.
Zo, lekker begin.quote:‘Red de Kuip’ neemt geen investeringen mee voor de grondkosten.
Nee die kosten worden dus gedragen door een prive-partij. Buitenstaander. Klaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan moet het nog wel neergezet worden. Die kosten moeten wel meegenomen worden in de plannen neem ik aan. Tenzij Red de Kuip al toezeggingen zou hebben dat er financiers klaar staan om de bouw (en evt exploitatie) van een parkeergarage voor hun rekening te nemen.
Zo simpel ligt het niet. Bovendien moet die grond dus gehuurd of aangekocht worden van de gemeente.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nee die kosten worden dus gedragen door een prive-partij. Buitenstaander. Klaar.
Nee jij bouwt liever een nieuw stadion voor 300 mln, verwacht dat Feyenoord er enkel op vooruit gaan vanwege enkele business seats zonder dat er kosten tegenover staan. Dat er verder niemand baat bij heeft bij enkele grote derden-partijen vergeet je ook maar even.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef nomnom het volgende:
[..]
Is alles zo simpel bij jou?
Wel eens van bestemmingsplannen gehoord? Feyenoord wilde een tweede laag boven de bestaande parkeerplaatsen laten bouwen... Afgewezen door de gemeente. Dezelfde gemeente die de weinige parkeerplaatsen zo even inruilde voor een topsportcentrum.
Heh? Nitwit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het niet. Bovendien moet die grond dus gehuurd of aangekocht worden van de gemeente.
Je lijkt erg zeker van je zaak. Dus die andere partij is er al?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Heh? Nitwit.
Die grond moet gekocht of gehuurd van de gemeente, correct, maar dat betaald een andere partij die dezelfde parkeergarage weer uitbaat. Hier heeft Feyenoord niets mee te maken.
Jij hebt echt een bunker voor je kop heh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar Popcorn, die externe partijen hebben toch net zo goed baat bij een financieel gezond en goed presterend Feyenoord?
Je hebt gelijk dat die externe partijen daar ook een graantje van mee willen pikken. Uiteraard, dat is commercie, maar er valt weinig mee te pikken als zij met hun plannen en investeringen Feyenoord de afgrond in helpen. Daar zijn ze sowieso niet op uit, en de plannen zullen toch wel redelijk overdacht worden lijkt mij zo.
Er zegt er één wat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Jij hebt echt een bunker voor je kop heh?
De partijen die profiteren, INVESTEREN niet. Zij ontwikkelen en bouwen en krijgen betaald van partijen die de centen bijeen brengen, te weten de gemeente Rotterdam, het rijk en Feyenoord. Als er nog meer geld bijkomt is dat zeer waarschijnlijk in de vorm van leningen met zekerheidjes erin gebouwd.
Verder ben ik er nu klaar mee. Je bent gewoon te simpel om verder mee in gesprek te gaan. Sorry.
Tuurlijk, daarom speelde Coldplay op het Malieveld en staat Bruce Springsteen dit jaar in het Goffertpark.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Slechte voorzieningen naar hun mening. De hedendaagse concertbezoeker is ook nog eens erg verwend geraakt en wil bijvoorbeeld droog staan.
Jij denkt dat renovatie niks kost?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Nee jij bouwt liever een nieuw stadion voor 300 mln, verwacht dat Feyenoord er enkel op vooruit gaan vanwege enkele business seats zonder dat er kosten tegenover staan. Dat er verder niemand baat bij heeft bij enkele grote derden-partijen vergeet je ook maar even.
Gebruik je vaker zo weinig van je verstand?
Goh, je haalt 2 voorbeelden aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom speelde Coldplay op het Malieveld en staat Bruce Springsteen dit jaar in het Goffertpark.
Waar wou jij anders 60.000 man kwijt dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom speelde Coldplay op het Malieveld en staat Bruce Springsteen dit jaar in het Goffertpark.
Omdat je het dan ook niet meer als argument voor een multifunctioneel stadion kan gebruiken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goh, je haalt 2 voorbeelden aan.
Ik zeg ook niet alle concerten.
Waarom kunnen zulke discussies nooit eens genuanceerd gevoerd worden.
Volgens diverse leute hier kan je niet eens 60000 man bij elkaar krijgen op een open vlakte, daarvoor zijn we te verwend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:34 schreef nomnom het volgende:
[..]
Waar wou jij anders 60.000 man kwijt dan?
Laten we even 1 ding heel duidelijk maken. Zonder ONS is er geen club. Zonder bobo's heb je minder inkomsten, maar wel een club. Heb je een seizoenskaart?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef nomnom het volgende:
[..]
Jij denkt dat renovatie niks kost?
Verder zijn hoge kosten ook geen probleem, als je het maar terugverdient. En ik hoef btw de Kuip helemaal niet uit. Probleem is alleen dat sponsors en seathouders het overgrote deel bijeenbrengen en die mensen gaan op den duur ergens anders kijken want die geven hun 7.000 euro voor twee stoelen (wat kost jou dat?) ook maar een keer uit. En als die mensen vertrekken heb je straks geen club meer over.
?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens diverse leute hier kan je niet eens 60000 man bij elkaar krijgen op een open vlakte, daarvoor zijn we te verwend.
Maar als je genuanceerd tegenaan kijkt kun je bijna niet om een meer multifunctioneel stadion heen. Jij kunt ook niet ontkennen dat veel evenementenbezoekers of organisatoren schijnbaar graag naar stadions trekken die meer te bieden hebben dan De Kuip, ondermeer vanwege het dak en de omliggende voorzieningen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat je het dan ook niet meer als argument voor een multifunctioneel stadion kan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |