Door?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Benieuwd wat beide heren te melden hebben. Morgen is overigens de presentatie van de renovatie-opties van De Kuip aan de gemeenteraad.
Iemand van Red de Kuip, en Feyenoord schijnt ook 2 renovatie-opties voor te leggen, wat uiteraard niet de voorkeur heeft. De nieuwbouwplannen zijn nog niet helemaal rond dus die worden later gepresenteerd aan de gemeenteraad.quote:
quote:De late 1-1 van Marco Verratti viel namelijk nadat de Italianen overschakelden van 4-4-2 naar 4-3-3. In dat geval had Daryl Janmaat, zo legde de keuzeheer uit, door moeten schuiven naar het middenveld. “Dat gebeurde niet en dat was tegen de afspraak. Iedereen is plots de kluts kwijt en dan valt die goal”, zei de zichtbaar balende keuzeheer, die daarbij vergat te vermelden dat de Feyenoorder op het moment van de gelijkmaker al was gewisseld.
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.quote:
had Willem weer zitten schilderen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Irritante mongool inderdaad met zijn lelijke bouwplannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♔ KoningenUitGroningen ♔
Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo ongeveer het enige dat nog mogelijk is. Ook deze architect geeft aan dat een derde ring praktisch onmogelijk is.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Rickazio het volgende:
[..]
had Willem weer zitten schilderen?Bakkes over Willem in dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hadden ze beter kunnen kiezen voor zo'n RDK-architect vs deze boelerarchitect, met de supportersvisie van Willem op de ideeën. Nu heb je architect vs emotie, dat leidt nergens toe.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar had verder een iets inhoudelijkere / technische discussie verwacht cq gehoopt.
Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat platte dak zag er echt niet uit man, vond je niet?
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar gelul. Renovatie zal er toch niet komen.
ik hoop dat jij een keer gesloopt wordquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mag de huidige Kuip eigenlijk gesloopt worden? Is toch een Rijksmonument.
Breek je lul.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:11 schreef Cara het volgende:
[..]
ik hoop dat jij een keer gesloopt word
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
Derde ring kan wel binnen hun plannenl omdat het fundament verstevigd zou worden met betonnen zuilen. Ziet er alleen niet uit maar daar malen die gasten niet om.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:15 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk dat die gasten van Reddekuip die mogelijkheid al onderzocht hebben, alvorens een ontwerp te maken?
Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zal theoretisch vast mogelijk zijn. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de praktische haalbaarheid ervan.
Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.quote:
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ook, simpele dingen tonen - wat mij betreft - al aan dat de plannen van Red de Kuip niet voldoende zijn doordacht.
Zo is er nog altijd niet naar buiten getreden hoe zij dan denken die 117 miljoen te financiëren, terwijl Feyenoord het bussinessplan voor het nieuwe stadion al bijna rond heeft (zonder noodzakelijke gemeentesteun), zo heeft Red de Kuip geen rekening gehouden met een aantal eisen van Feyenoord, zoals een parkeergarage onder het stadion (die is al meegenomen in de bussinessplannen van het nieuwe stadion, maar die kosten zijn dus niet meegenomen in de plannen van Red de Kuip), en zo heeft Red de Kuip lak aan de eisen van Feyenoord met betrekking tot de hoeveelheid businessboxen, omdat zij van mening zijn dat het er niet zoveel hoeven te zijn. Verder wordt ook het Maasgebouw in de plannen van Red de Kuip niet uitgebreid, terwijl daar nu al geklaagd wordt over ruimtegebrek.
Bovendien zijn de plannen van Red de Kuip al een aantal malen gewijzigd, maar desondanks blijft het begrote bedrag op 117 miljoen staan.
Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar op mij maken ze bij Red de Kuip geen al te beste indruk. Maar ik heb uiteraard niet overal inzicht in. Ik ben dan ook benieuwd naar de presentatie aan de gemeenteraad morgen.
90%quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Feyenoord de financiering al bijna rond heeft? Dit is helemaal niet het geval. Qua boxen heeft Reddekuip gewoon een punt, aangezien er nu een wachtlijst is van 3 (!) gegadigden.
Alleen die luie Strootman stopte met meelopen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tegen Hans Kraaij zei hij ook er ook bij dat op het moment van de tegengoal het wel goed stond. Maar dat staat dan weer niet in dit stukje.
Zegt Van Geel ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:30 schreef Caland het volgende:
[..]
90%
Een moderner stadion trekt meer zakelijke klanten. Zo simpel ligt het wel. Ons boeien verouderde faciliteiten niks. Een zakenman die eigenlijk niet zoveel met Feyenoord heeft wel. En jammerlijk genoeg komt het meeste geld van laatstgenoemde af.
Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zegt Van Geel ja.
Maar hij zei ook dat die laatste 10% het lastigste zijn en een nieuw stadion dus nog steeds op losse schroeven staat.
Eerlijk gezegd denk ik dat gezien de economische mailaise pas over 10-15 jaar een definitief knopen doorgehakt zullen worden.
Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eric Gudde heeft in z'n nieuwjaarstoespraak gezegd dat de bussinescase voor 90% rond is, maar dat de laatste 10% nog absoluut geen appeltje-eitje is. Maar 90% noem ik toch bijna rond.
Er is nu inderdaad slechts een wachtlijst van 3 gegadigden voor een bussinessunit, maar waar Fc Twente zelfs eenvoudig 60 units gevuld krijgt, moet Feyenoord dat toch ook makkelijk kunnen lukken? Feyenoord heeft er nu slechts 40.
Wat ik me heb laten vertellen is het een publiek geheim dat vele sponsors zich hebben laten wegjagen door de slechte prijs/kwaliteitverhouding van zo'n unit in De Kuip. Voor het bedrag dat je betaald voor een unit zijn de voorzieningen echt niet meer bij de tijd.
In een nieuw stadion komen dergelijke potentiële sponsors al makkelijker bij je binnen.
Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef PIETR het volgende:
[..]
Die laatste 10% heeft betrekking op de financiering, en daar hebben ze de steun van de gemeente voor nodig. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren ..
Wat Pieter zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe het spelletje wordt gespeeld. Het is nu al zo vaak uitgesteld. Het zal mij niks verbazen als het in maart weer na de zomer wordt getild.
Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat Tomatenboer zegt, ze zullen uitendelijk tocg de gemeente nodig hebben. Maar de gemeente zelf staat er financieel dramatisch voor.
Ja precies.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze gaan juist het geld volledig uit de private sector trekken, dat begreep ik tenminste. In dat geval kost het de gemeente niks en zullen ze ook weinig weerstand meer bieden. Ik denk dat dat het plan is.
De historie herhaalt zich wat dat betreft.
Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja precies.
Verder bespeur ik bij de voorstanders van Red de Kuip toch een hoop conservatisme.
Als er in de jaren 30 zoveel conservatisme was geweest mbt een nieuw stadion had De Kuip er nooit gekomen destijds.
Wat zijn die externe bronnen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, de gemeente wordt juist helemaal niet benaderd voor de financiering van dit plan. Hoe kom je daarbij?
Dat is juist de reden dat de plannen een aantal malen opnieuw zijn opgesteld. Eerst hadden ze namelijk nog uitgebreidere plannen (zoals een verschuifbaar veld en een hele boulevard om het stadion heen als het ware), dat hebben ze allemaal laten varen omdat de gemeente er geen geld in wilt steken en zelfs niet garant wenst te staan, en nu weten ze zo'n 300 miljoen te financiëren uit allerlei externe bronnen. Eerst gingen de plannen wel richting de 400 miljoen.
Maar nu wordt het nieuwe stadion dus volledig extern gefinancierd.
Ja natuurlijk, ik heb ook speciale gevoelens en herinneringen bij De Kuip.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap dat ook volledig eigenlijk. Dat is het moeilijke ervan.
Je kan gewoon niet rationeel nadenken als je het over de Kuip hebt en dat je daar over 10 jaar misschien niet meer speelt. Ik zou mijn kinderen ook het liefst meenemen naar de Kuip.
Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |