abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:56:02 #51
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_122583249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet van op de hoogte. Daar moet Feyenoord tzt mee naar buiten komen. Waarschijnlijk als de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd gaan worden. Maar dat kan nog wel enige maanden duren.

Maar waarschijnlijk zal Volker-Wessels daar ook bij zitten, en allerlei andere grote ondernemingen.

Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_122583270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:50 schreef PIETR het volgende:

[..]

Wat zijn die externe bronnen dan?
Jij betaalt mee aan het nieuwe stadion en in ruil daarvoor mag je voor een x-aantal jaren je product verkopen bij ons in het stadion. Zo simpel moet je dan denken volgens mij als je het hebt over investeerders.

Investeerders die nu al ingesprongen zijn, dus blijkbaar heeft Feyenoord wel een goed verhaal.

Vaak wordt dat te negatief uitgelegd imo, als in ze zullen wel winsten maken over de rug van Feyenoord maar ook zij zijn er bij gebaat dat Feyenoord goed presteert natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122583323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:56 schreef PIETR het volgende:

[..]

Het nieuwe stadion is af. Moet Feyenoord dan de komende 10/15 jaar al die externe partijen gaan afbetalen?
Ik weet niet hoe ze dat in het vat gaan gieten. Wellicht wel, misschien zelfs nog langer. Al kan het ook in afspraken zoals Caland die voorstelt inderdaad.

Op zich hoeft dat niet meteen een ramp te zijn, als de voorwaarden maar aanwezig zijn om je omzet gegarandeerd - minimaal - te verdubbelen. :)

Maar vergis je niet, ook de plannen van Red de Kuip kost Feyenoord veel geld, en wellicht nog wel meer dan nieuwbouw, want minder opbrengsten te verwachten.

Bovendien is niet alles begroot in de plannen van Red de Kuip, die kosten komen er dan nog bij, en aangezien de financiëring bij de plannen van Red de Kuip helemaal nog onzeker is, krijg ik de indruk dat die plannen wel uitgaan van een bijdrage van de gemeente, iets wat de gemeente dus absoluut niet van plan is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122583421

Maar wat dit precies moest voorstellen? _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122583440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:06 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is dat voorbeeld waar die architect bij Pauw en Witteman vanavond mee kwam.

Niet bepaald een schoonheid nee. :')

Dat renovatieplan zou overigens 200 miljoen kosten geloof ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122583488
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt me niks al was die gast bij P&W kennelijk ook verantwoordelijk voor de laatste verbouwing + overdekking en die is toch wel redelijk gelukt mogen we stellen :P
pi_122584371
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:08 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Inderdaad.
Mag de huidige Kuip eigenlijk gesloopt worden? Is toch een Rijksmonument.
Serieus gast, wtf :')
Als je er dan een mening over wil hebben, lees dan ook eens wat.
Is hier al 30 keer voorbij gekomen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_122584412
quote:
[ afbeelding ]

Dafug _O-

Volgens mi doen ze het gewoon express zo lelijk dat iedereen spontaan voor een nieuw stadion is.
Vind ik de renders van RdK beduidend aantrekkelijker ogen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_122584716
Dat stadion lol, zo'n plat dak net een uitvaartcentrum.
  donderdag 7 februari 2013 @ 06:11:06 #60
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122584738
quote:
[ afbeelding ]

Ik moest gewoon hardop lachen toen dit voorbijkwam _O-
pi_122585168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar goed, van de financiëring van de plannen van Red de Kuip weten we feitelijk ook nog 0,0.
Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.

Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 08:14:52 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122585301
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Daar is het RdK toch ook helemaal niet om te doen? Ze bieden een alternatief tegen nieuwbouw. Ze zijn geen zakelijke tegenstander van de club. Zegt de gemeenteraad dat het plan van RdK beter haalbaar is dan die plannen van Volkert Wessels, dan zal de club naar financiering voor dat plan gaan moeten zoeken.

Niet dat ik denk dat de club en De Kuip ook maar enigszins van plan zijn iets van doen willen hebben met een paar romantici.
Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.

Voor complete nieuwbouw zijn wel redelijk wat investeerders te vinden. Of dat de 300 miljoen gaat dekken die men nodig denkt te hebben weet ik niet. Ook kan je je afvragen of je dit ten tijden van een crisis wel moet willen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_122585451
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat het niets meer dan gebakken lucht is van RDK. Ze kunnen een mooi plan presenteren, maar er is niemand die daar ook maar een stuiver in wil steken. Want behalve wat nostalgische gevoelens voor de oude Kuip is er eigenlijk geen gegronde reden voor een investeerder om achter dit plan te staan.

Voor complete nieuwbouw zijn wel redelijk wat investeerders te vinden. Of dat de 300 miljoen gaat dekken die men nodig denkt te hebben weet ik niet. Ook kan je je afvragen of je dit ten tijden van een crisis wel moet willen.
Wat is de gegronde reden van een investeerder voor nieuwbouw?
Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:37:35 #64
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122585503
quote:
[ afbeelding ]

:')
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:03:04 #65
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122585811
quote:
[ afbeelding ]

-O- u mad bro ? :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_122585822
Wat een mooi winkelcentrum... oh wacht.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:03:53 #67
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122585826
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 05:51 schreef tammepiet het volgende:
Dat stadion lol, zo'n plat dak net een uitvaartcentrum.
zal ik em maar inkoppen dan.
Dat wordt t ook ^O^ we sturen alles en iedereen terug in kisten :Y

:')
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_122585963
Wat een gedrocht.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:13:13 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122585981
Dat is inderdaad niet echt een mooi ontwerp, maar de Kuip is toch een monument, dat mag je toch niet zomaar enorm veranderen?
pi_122586068
hmmm, die online ticketshop van feyenoord ligt eruit. Ik wilde evnen kaartjes halen voor PSV thuis
Hope is the first step on the road to dissapointment
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:39:24 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122586486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Elke normaal denkende investeerder blijft er ver vanaf, sowieso, voetbal en investeren...
Exploitatie natuurlijk, what else? :')

Bij een nieuw stadion zal het niet alleen meer op voetbal gebaseerd zijn maar wordt het een multifunctioneel inzetbaar gebouw.

Denk aan concerten/evenementen/voetbal etc. Dát was het hele idee achter een nieuw multifunctioneel stadion.

Bij de verbouwing van de huidige Kuip zal het alleen maar gaan om verbetering van de positie van Feyenoord. Natuurlijk staat dat voor iedereen hier voorop, maar anno 2013 is dat niet meer realistisch om te denken.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:42:05 #72
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:18 schreef Bittere_Bal het volgende:
hmmm, die online ticketshop van feyenoord ligt eruit. Ik wilde evnen kaartjes halen voor PSV thuis
welke vakken zijn dr nog beschikbaar?
pi_122586605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef Jimbo het volgende:

[..]

welke vakken zijn dr nog beschikbaar?
genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...
Hope is the first step on the road to dissapointment
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:07 #74
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

genoeg volgens mij...maar je kan opeens niet meer met creditcard betalen...kutzooi, want ik zit op mijn werk en heb mijn e-dentifier niet bij me...
Foutmelding

Beste bezoeker,

Er is een fout opgetreden! Probeert u het later nog een keer. Excuses voor het ongemak.

gay.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:55 #75
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122586653
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:46:39 #76
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122586669
fey-p$v is 1:1 trouwens?

Mn collega wil graag mee maar die heeft geen club card. Ik neem aan dat ik die dan ook niet kan meenemen?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 09:51:39 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122586794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:

[..]

De vraag is echter in hoeverre die extra exploitatie realistisch is te noemen - concerten kun je vergeten met MOJO's belangen in Gelre- & Ziggo Dome, en je gaat geen nieuw stadion bouwen zodat er wellicht 2 interlands per jaar in gespeeld gaan worden.
Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houden :)
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:54:57 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122586881
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed punt. Alhoewel ik wel denk dat potentiële investeerders hun huiswerk hebben gedaan alvorens zij hier brood in zien. Vergeet niet dat die investeerders het niet voor de grap willen investeren, uiteindelijk willen zij er ook nog wat aan over houden :)
Ik ben er wel benieuwd naar hoe ze een stadion wat 300 miljoen? kost rendabel kunnen maken
pi_122587010
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bij een nieuw stadion zal het niet alleen meer op voetbal gebaseerd zijn maar wordt het een multifunctioneel inzetbaar gebouw.

Denk aan concerten/evenementen/voetbal etc. Dát was het hele idee achter een nieuw multifunctioneel stadion.

Bij de verbouwing van de huidige Kuip zal het alleen maar gaan om verbetering van de positie van Feyenoord. Natuurlijk staat dat voor iedereen hier voorop, maar anno 2013 is dat niet meer realistisch om te denken.
Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.

De enige winnaars zijn de bouwbedrijven / aanverwanten en de ambtenaren die dit project op hun naam kunnen zetten en zich lekker laten fêteren door de bouwbedrijven. De gemeente Rotterdam betaalt zich blauw voor een illusie, namelijk dat zo'n project ook maar iets verandert aan het grotendeels verpauperde Zuid, de voetbalclub Feyenoord betaalt zich blauw aan leningen én verliest een ontzettend belangrijk deel van haar historie én verliest trouwe supporters. Voor mij betekent het het einde van mijn scc-periode.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:02:39 #80
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122587056
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ? :+ Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet :P (ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:04:36 #81
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122587102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
Kan iemand mij even over die tickets antwoorden ? :+ Dan weet ik of ik ze kan bestellen of niet :P (ik heb dus een scc, collega niet. kan ik dan wel samen naar de wedstrijd? fey-psv)
Is vrije verkoop staat er op de website.
pi_122587114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Jimbo het volgende:
ja je kan kaarten kopen dan.

En volgens mij zie je meteen bij het bestellen of het wel of niet lukt hoor.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:05:59 #83
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122587138
DD en F zijn nu de gezinsvakken. Zit liever eerste ring, maar zo schuin onder het uitvak, is dat nog problematisch? :{
pi_122587183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef ursel het volgende:
DD en F zijn nu de gezinsvakken. Zit liever eerste ring, maar zo schuin onder het uitvak, is dat nog problematisch? :{
Als bekers pis koppen je hobby is niet (geintje).

Leker gallen als we winnen, flink kut als we verliezen, dat wel.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:13:41 #85
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122587343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:00 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mooi hoe jij blijft geloven in concerten en andere aangelegenheden, die er niet / nauwelijks zullen komen. Let maar op, wanneer er daadwerkelijk een nieuw stadion komt, financiert geen privé partij mee via aandelenkapitaal, maar enkel via gesecuriseerde leningen.

De enige winnaars zijn de bouwbedrijven / aanverwanten en de ambtenaren die dit project op hun naam kunnen zetten en zich lekker laten fêteren door de bouwbedrijven. De gemeente Rotterdam betaalt zich blauw voor een illusie, namelijk dat zo'n project ook maar iets verandert aan het grotendeels verpauperde Zuid, de voetbalclub Feyenoord betaalt zich blauw aan leningen én verliest een ontzettend belangrijk deel van haar historie én verliest trouwe supporters. Voor mij betekent het het einde van mijn scc-periode.
Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt niet :)

Waar het hier wel omgaat is het geloof van investeerders. En die zijn door de jaren heen niet zo groot en kapitaalkrachtig te worden door maar rücksichtslos met geld te smijten.

Of het een illusie is weet ik niet. Doorgaans is nieuwbouw wel een goede impuls om verpaupering tegen te gaan :)

Wat houdt een gesecuriseerde lening in?
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:18:06 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122587467
gesecureerd is gegarandeerd er staat dus iemand garant voor
pi_122587581
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik geloof. Ik weet zelf niet wat ik moet geloven. Zowel een verbouwing van de huidige Kuip als het bouwen van een compleet nieuw stadion... Dat is een beetje cda-achtig, geen mening hebben maar ik weet het echt niet :)

Waar het hier wel omgaat is het geloof van investeerders. En die zijn door de jaren heen niet zo groot en kapitaalkrachtig te worden door maar rücksichtslos met geld te smijten.

Of het een illusie is weet ik niet. Doorgaans is nieuwbouw wel een goede impuls om verpaupering tegen te gaan :)

Wat houdt een gesecuriseerde lening in?
Mijn punt was eigenlijk de volgende.

In feite is het met investeren zo dat wanneer je een hoger rendement wil op je investering, je meer risico loopt. Dat is met aandelen zo, omdat je een deel van de winst krijgt, maar niets wanneer de tent failliet is. Met een lening ben je verzekerd van een vast percentage (je rendement). Dit is vele malen zekerder dan een investering in aandelen. Wanneer die lening ook nog een gesecuriseerd betekent dit dat je rechten hebt tot oa beslaglegging wanneer de de club waar je geld aan hebt geleend dit niet terug kan betalen. Bijvoorbeeld onderpand als spelers oid.

Nu lijk jij veel geloof te hebben in investeerders, maar ik vraag mij zeer af, en weet bijna zeker dat ze er niet zullen zijn, in hoeverre partijen geïnteresseerd zijn om via aandelen geld in te leggen voor een nieuw stadion... En daarmee deels laten zien hoe zeker zij zijn van grote winst (not), en zij ook risico willen lopen of alles op het bordje van Feyenoord en de gemeente laten liggen.

Daarnaast is nieuwbouw indd een goede oplossing om verpaupering tegen te gaan, maar dan wel nieuwbouw huizen en geen stadion. Als "ze" die miljoenen steken in goed onderwijs, banen en meer politie (geen me'ers...) dan is Zuid veel meer geholpen dan via een prestigieus nieuwbouw project waar de bewoners (wij) niet op zitten te wachten...
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:28:01 #88
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_122587746
:') Godverdomme.

wil tickets kopen, blijft alles hangen en kom er niet meer doorheen nu.

Vervolgens denk ik, ik ga wat werk doen. slaat de kluis hier op tilt :') nu zit ie dicht tot minimaal 4uur -O- beetje jammer dat de spullen die erin zitten broodnodig zijn :')
pi_122587754
Fokmeet op Y3 tijdens Feyenoord-psv?
JAAAAH JAAAA!!!
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 10:31:03 #90
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122587832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mijn punt was eigenlijk de volgende.

In feite is het met investeren zo dat wanneer je een hoger rendement wil op je investering, je meer risico loopt. Dat is met aandelen zo, omdat je een deel van de winst krijgt, maar niets wanneer de tent failliet is. Met een lening ben je verzekerd van een vast percentage (je rendement). Dit is vele malen zekerder dan een investering in aandelen. Wanneer die lening ook nog een gesecuriseerd betekent dit dat je rechten hebt tot oa beslaglegging wanneer de de club waar je geld aan hebt geleend dit niet terug kan betalen. Bijvoorbeeld onderpand als spelers oid.

Nu lijk jij veel geloof te hebben in investeerders, maar ik vraag mij zeer af, en weet bijna zeker dat ze er niet zullen zijn, in hoeverre partijen geïnteresseerd zijn om via aandelen geld in te leggen voor een nieuw stadion... En daarmee deels laten zien hoe zeker zij zijn van grote winst (not), en zij ook risico willen lopen of alles op het bordje van Feyenoord en de gemeente laten liggen.

Daarnaast is nieuwbouw indd een goede oplossing om verpaupering tegen te gaan, maar dan wel nieuwbouw huizen en geen stadion. Als "ze" die miljoenen steken in goed onderwijs, banen en meer politie (geen me'ers...) dan is Zuid veel meer geholpen dan via een prestigieus nieuwbouw project waar de bewoners (wij) niet op zitten te wachten...
Ik heb niet zoveel geloof in investeerders, ik vraag me enkel af wie straks dan die ¤ 117.000.000 gaat betalen voor dat plan van RDK.

Want waar ik hoor dat investeerders liever een nieuw stadion zien, hoor ik bij de plannen van rdk niets over financiering. Daarom denk ik dat het bij gebakken lucht blijft van rdk.
4045
onlogisch
pi_122587843
Feyenoord gaat haar financiele plan vanmiddag tot in detail uitleggen dus ben benieuwd.

De gemeenteraad werkt toch soms ook met livestreams, is dit nu ook het geval en weet iemand hoelaat?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122588871
quote:
[ afbeelding ]

Wat een gedrocht, ze kunnen er dan beter Station Feyenoord boven zetten!
pi_122589337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:31 schreef Caland het volgende:
Feyenoord gaat haar financiele plan vanmiddag tot in detail uitleggen dus ben benieuwd.

De gemeenteraad werkt toch soms ook met livestreams, is dit nu ook het geval en weet iemand hoelaat?
Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.

Zover ik op de hoogte ben is de presentatie van Red de Kuip op dit moment bezig, maar een livestream heb ik nog niet kunnen vinden. :)
pi_122589437
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Hoe moet de gemeente nu de haalbaarheid toetsen als de financiële kant niet is meegenomen in de plannen? :')

Het gaat om meer dan alleen de technische haalbaarheid hé. Als een verbouwing vele malen minder gaat opleveren dan een nieuw stadion kan een nieuw stadion uiteindelijk toch voordeliger uitpakken.
Bovendien moet de gemeente inschatten hoe groot het risico is dat de gemeente zal moeten bijspringen, en aangezien Feyenoord het nieuwbouwplan al voor 90% gedekt schijnt te hebben staat het Red de Kuip plan al bij voorbaat op enorme achterstand, als daar blijkbaar niet is nagedacht over financiëring en exploitatie.

quote:
Dat denk ik ook niet. Met romantici verdien je uiteindelijk geen geld. Hier moet je eigenlijk puur zakelijk naar kijken.
pi_122589522
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.

Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk). :)
pi_122589584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Gaat Feyenoord haar financiële plan vanmiddag tot in detail uitleggen? Daar is me niks van bekend? Maar absoluut interessant als dat het geval is.
Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122589630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kun jij 10 jaar in de toekomst kijken? :P

Ik weet dat Mojo langlopende contracten heeft en aandelen in de Ziggo Dome en het Gelredome. Maar het blijft een commerciële onderneming. Indien de faceliteiten in een nieuw Feyenoord stadion dusdanig zijn dat Mojo - of een andere evenementenorganisator - daar geld inziet, dan komen er ongetwijfeld weer wat evenementen naar Rotterdam op termijn. Dat hoeft niet meteen binnen enkele jaren het geval te zijn, en ook niet meteen 10 evenementen per jaar, maar toch. Nu al neerleggen bij het feit dat er nooit meer concerten in Rotterdam gehouden zullen worden, en dat het dus zinloos is om je daarop te richten is niet erg ambitieus, en daar is Rotterdam ook niet groot mee geworden.

Ik denk dat het best realistisch is dat een nieuw stadion weer een aantal evenementen naar Rotterdam zal halen in de toekomst.
pi_122589705
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat hebben ze daar anders te zoeken? ReddeKuip komt met haar plan en Feyenoord met het nieuwbouwplan, dat lijkt me het meest logisch aangezien Feyenoord zelf toch al de renovatie- en sloop-nieuwbouwoptie heeft afgeschoten?
Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.

Feyenoord heeft een zgn "kleine" renovatie-optie onderzocht, en een "grote" renovatie-optie (groter dan de renovatieplannen van Red de Kuip), en presenteert dat dus inclusief onderbouwing aan de gemeenteraad.

Maar het is uiteraard geen geheim dat Feyenoord zelf het liefste een nieuw stadion heeft.
pi_122589874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het schijnt dat Feyenoord zelf 2 renovatie-opties gaat presenteren. Dit in opdracht van de gemeenteraad die vond dat Feyenoord ook renovatie moest onderzoeken.

Feyenoord heeft een zgn "kleine" renovatie-optie onderzocht, en een "grote" renovatie-optie (groter dan de renovatieplannen van Red de Kuip), en presenteert dat dus inclusief onderbouwing aan de gemeenteraad.

Maar het is uiteraard geen geheim dat Feyenoord zelf het liefste een nieuw stadion heeft.
Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:48:47 #100
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122589957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus ze gaan plannen presenteren waar ze zelf pertinent op tegen zijn. Het wordt alsmaar vreemder. _O-
Heb je gisteren PenW gezien? Daar lieten ze ook een ontwerp zien, dat was zo lelijk mogelijk gemaakt.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')