abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:47:30 #226
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_122595958
Lekker sfeertje hier
pi_122595965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.
Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_122595966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

_O-
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.

Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.

Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 14:47:58 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122595980
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.

Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Deze post is waarheid.

1 van de 2 gaat binnenkort hard door het stof. Lood om oud ijzer imo.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_122596001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.

Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122596044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Een garantstelling is niet gratis. Zelfs niet als alles goed gaat.
pi_122596073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.

Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.

Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_122596116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.

Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
En waarom betere sponsormogelijkheden?
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:51:22 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.

De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
pi_122596179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Dat zeg ik ook niet.
Maar dit is wel de rekensom en rekening die door iemand voldaan moet worden aan iemand anders.
pi_122596187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
pi_122596213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.

De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:54:09 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122596221
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122596245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De begroting verdubbelen?
Je ben je ervan bewust dat we de afgelopen jaren op een houtje hebben moeten bijten?
pi_122596282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
En waarom betere sponsormogelijkheden?
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.

Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
pi_122596285
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer.
pi_122596294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]

nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:56:50 #244
364829 elCholo
Facta non Verba
pi_122596326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer
Als dat zo is, zeg ik: 2 nieuwe stadions bouwen!
pi_122596334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion :')
Feyenoord wil naar een begroting van 100 miljoen. Nu is het 38 miljoen geloof ik?

Red de Kuip had het geloof ik toch ook over een begroting van 60 miljoen ofzo?

Dus verdubbelen lijkt me helemaal niet zo vreemd als je nu op 38 miljoen zit nee.
pi_122596342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.

Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
pi_122596353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus?
pi_122596356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dus renovatie. Klaar?
Door sponsors.
pi_122596391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dus renovatie. Klaar?
Nee, omdat de mogelijkheden tot uitbreiding en invulling hiervan beperkt zijn bij renovatie.
pi_122596395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Door sponsors.
Bron? Denk dat sponsoren hele andere issues hebben met Feyenoord dan het maasgebouw.
En dan nog, dat ding staat los van de kuip, zo aan te passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')