Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet alleen om concerten en evenementen. Typerend dat daar toch alleen zo op gefocust wordt.
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.quote:
Deze post is waarheid.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.
Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oh dat is wel hetgeen waar jij zo zwaar op inzet.
Een garantstelling is niet gratis. Zelfs niet als alles goed gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aldus de bussinesscase van Feyenoord dan hé. Het stadion wordt volledig door externe financiers gefinancierd.
Wellicht dat daarna de gemeente alsnog moet bijspringen mocht het niet goed gaan. Dat risico heb je inderdaad.
Maar de Red de Kuip plannen zijn wat dat betreft niet veel beter, zelfs slechter, omdat de gemeente daar waarschijnlijk volledig voor de kosten zal opdraaien.
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, ik gaf antwoord op jullie vragen en reacties.
Maar meer bussinessunits, bussiness-seats en meer en betere sponsormogelijkheden spelen een veel belangrijkere en grotere rol voor Feyenoord uiteraard.
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok. plm 300 mln (waarschijnlijk aan de krappe kant) tegen plm 8% per jaar.
24 mln per jaar aan rente. Terugbetalen in 20 jaar = 15 mln erbij. Wie gaat dat betalen?
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Die 300 miljoen is natuurlijk nooit het bedrag dat Feyenoord ook moet terugbetalen.
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadionquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.
De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Feyenoord moet extra huur betalen inderdaad.
De begroting verdubbelen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 miljoen ook optimistisch is beraamd inderdaad. Ik denk ook dat je een realistische schatting maakt van de lasten die dat met zich meebrengt, maar nogmaals, mits de begroting van Feyenoord minimaal kan verdubbelen dankzij een nieuw stadion, moet dat wel op te hoesten zijn, en kan het wel een vooruitgang zijn.
De lasten met een renovatie zullen weliswaar lager liggen, maar als de opbrengsten ook vele malen lager uitvallen dan is nog maar de vraag wat er onder de streep voordeliger uitpakt.
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ok top. Business-seats kunnen dus prima in een renovatie gebeuren. Zijn we eruit toch?
En waarom betere sponsormogelijkheden?
Als er echt bier komt ben ik om. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Verder zal coca cola niet veel lappen, want er wordt gewoon niet veel cola (en andere meuk) gedronken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Als dat zo is, zeg ik: 2 nieuwe stadions bouwen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stadioninkomsten waren in 2012 maar 27% van de netto inkomsten. Maar met een nieuw stadion gaan we onze complete begroting verdubbelen. Aldus financieel wonder Tomatenboer
Feyenoord wil naar een begroting van 100 miljoen. Nu is het 38 miljoen geloof ik?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dude, de begroting van Feyenoord gaat NOOIT verdubbelen door een nieuw stadion
Dus renovatie. Klaar?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Business-seats kunnen ook met een renovatie verwezenlijkt worden inderdaad. Al vraag ik me dan toch af waarom Red de Kuip het nodig vond om - ik meen - zo'n 6300 businessseats minder te verwezenlijken dan Feyenoord wenst in zijn Plan van Eisen.
Maar omdat de huidige Kuip begrensd is in de mogelijkheden, qua ruimte en constructie, zal je nooit kunnen uitbreiden. Ik bedoel; er wordt nu al geklaagd over drukte in het Maasgebouw. In een nieuw stadion kun je veel meer ruimte en meer sponsorvoorzieningen realiseren.
Dus?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, bedrijven krijgen bijvoorbeeld het alleenrecht om in het stadion producten te leveren. Bijvoorbeeld coca cola en grolsch hebben ook miljoenen in de arena gepompt.
Door sponsors.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
Nee, omdat de mogelijkheden tot uitbreiding en invulling hiervan beperkt zijn bij renovatie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dus renovatie. Klaar?
en door wie wordt er geklaagd? Door de knvb? Door de uefa?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |