abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122593436
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:28 schreef DonRaja het volgende:
Trouwens: Vandaag een gesprek gehad in Halle, kwamen daar ook mijn interesses ter sprake, dus ik geef aan voetbal en meer in het bijzonder Feyenoord. Trekt die kerel lijkbleek weg, blijkbaar heeft hij een terrasstoel op z'n hoofd gehad rond Nancy. Ik weet niet of er nog een 2e gesprek komt... :')
:D Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar :P
Feyenoord Rotterdam
pi_122593643
quote:
19s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef Fuszy het volgende:

[..]

:D Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar :P
Hij kon ermee lachen, weliswaar als een boer met kiespijn. Ik heb maar benadrukt dat ik nog nooit in Nancy ben geweest
BFF met GGMM
pi_122593708
quote:
Zier er stiekem toch wel mooi uit.
BFF met GGMM
pi_122593757
Van Merwijk: 'Renovatie naar onze wensen kost 259

De renovatieplannen van de Kuip zijn onhaalbaar. Dat heeft stadiondirecteur Jan van Merwijk donderdagochtend gezegd tijdens een informatiebijeenkomst op het Rotterdamse stadhuis. Volgens Van Merwijk zijn de wensen om het stadion voor de toekomst aan te passen te duur. Het plan van Red De Kuip kost volgens Van Merwijk niet 117 miljoen, maar 143 miljoen. En om het plan aan te passen aan de wensen van de stadiondirectie zou dat plan zelfs 259 miljoen euro kosten.Van Merwijk pleit dan ook voor een nieuwe Kuip op Varkenoord, waarmee minder geld gemoeid zou zijn dan de restauratieplannen. Tijdens de bijeenkomst op het stadhuis wordt de gemeenteraad geïnformeerd over de plannen. De gemeenteraad neemt later dit jaar een beslissing.Van Merwijk had nog een wellicht opmerkelijke uitspraak. 'Wij willen ons niet alleen focussen op popconcerten, maar ook een EO-Jongerendag of een bijeenkomst van jehova getuigen zouden in het nieuwe stadion georganiseerd kunnen worden.'

Jeej eo jongerendag en jehova getuigen, geweldig _O_
* Verwijderd *
pi_122593788
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Zier er stiekem toch wel mooi uit.
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk. :D

Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122593827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk. :D

Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:42:33 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122593851
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.

Daarmee is eigenlijk de kous af.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122593859
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:41 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
Dan zijn we het daarover eens. :)

De binnenkant van het ontwerp van die architect gisteren was overigens ook mooi (namelijk ongeveer hetzelfde).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122593882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.

Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk). :)
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?

Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?

Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?

En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.

Vermoeiend.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_122593897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.

Nu gaat de gemeenteraad die plannen nog onderzoeken, en een onafhankelijk onderzoek instellen. Ze gaan niet zomaar af op wat uitspraken van een stadiondirecteur natuurlijk, ookal zijn de plannen volledig doorgerekend ingeleverd. Met uitzondering van de plannen van Red de Kuip waarschijnlijk. :)
pi_122593904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:

Ik vraag me af of RDK überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
BFF met GGMM
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:46:03 #162
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122593960
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vraag me af of RDL überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Ja of dat ze blijkbaar duidelijke eisen over businessunits en een parkeergarage onder het stadion niet hebben meebegroot.
BFF met GGMM
pi_122594012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
pi_122594057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:43 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?

Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?

Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?

En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.

Vermoeiend.
Doe niet zo kortzichtig man. :')'

Ten eerste hoeft een stadion bouwen in crisistijd niet per definitie een probleem te zijn. De huidige kuip is ook in crisistijd gebouwd. Bovendien gaat het over de toekomst van de komende - pakweg - 50 jaar. Dat laat je niet afhangen van een paar crisisjaren waar we nu inzitten, maar over enkele jaren vast wel weer bovenop zijn.

Ten tweede wordt alles extern gefinancierd en schijnt VW het risico op zich te nemen van kostenoverschrijding bij de bouw van het nieuwe stadion.

Ten derde kost zo'n nieuw stadion immens veel geld inderdaad, maar dat kan dan nog altijd voordeliger uitpakken dan het behouden van de huidige Kuip en renovatie daarvan als het nieuwe stadion veel meer gaat opleveren.

Daar zal vast wel over nagedacht zijn omdat de bouwbedrijven en architectenbureaus, investeerders etc ook hun geld willen terugzien en eraan willen verdienen. Die stappen echt niet in als ze bang zijn dat geld te gaan verdienen, of als ze denken dat er meer geld te verdienen valt met een renovatie.

Maar we zullen het allemaal zien zodra Feyenoord de bussinesscase voor het nieuwe stadion volledig rond heeft, en zodra het onafhankelijke onderzoek van de gemeente is afgerond. :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:49:52 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:51:52 #167
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122594143
Sowieo, bij welk bouwproject dan ook, valt het aan het eind minstens 30% duurder uit. Soms ook rustig 200%
De burger betaalt wel joh, en de verantwoordelijken worden er alleen maar rijker van. Zo gaat het altijd. En da's geen cynisme maar een constatering.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_122594145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Waarheid als een koe.

Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.

Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:52:34 #169
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122594161
quote:

[..]

Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:53:05 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594173
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden :')
Het definitieve besluit wil men voor het zomerreces nemen maar ik ben er bang voor. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Waarheid als een koe.

Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.

Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
BFF met GGMM
pi_122594197
quote:

[..]

Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja. Je weet zelf ook dat ze die optie nooit serieus hebben genomen, er moest en zou een nieuw stadion komen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:55:31 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122594241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja.
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.

Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122594295
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.
pi_122594353
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.

Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
Precies, zover de geloofwaardigheid van ReddeKuip niet nu al grotendeels is verdwenen overigens. :P

Een onafhankelijk onderzoek wordt btw vrijwel altijd geëist door de gemeenteraad en zal over het algemeen altijd op details afwijken van de uitkomsten die zijn aangedragen, omdat er in plannen nu eenmaal uitgegaan wordt van verwachtingen en aannames, en deze kunnen op details uiteraard afwijken. Zolang de grote lijnen overeenkomen, en dat is gebruikelijk het geval, dan zal de gemeenteraad de plannen van Feyenoord wel onderschrijven verwacht ik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')