quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:28 schreef DonRaja het volgende:
Trouwens: Vandaag een gesprek gehad in Halle, kwamen daar ook mijn interesses ter sprake, dus ik geef aan voetbal en meer in het bijzonder Feyenoord. Trekt die kerel lijkbleek weg, blijkbaar heeft hij een terrasstoel op z'n hoofd gehad rond Nancy. Ik weet niet of er nog een 2e gesprek komt...
Hij kon ermee lachen, weliswaar als een boer met kiespijn. Ik heb maar benadrukt dat ik nog nooit in Nancy ben geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]Ik denk niet dat zoiets goed is voor je kansen daar
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zier er stiekem toch wel mooi uit.
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind de impressie die Red de Kuip laat zien echt afschuwelijk.
Maar goed, dat ontwerp van die architect gisteren was ook niet om aan te zien.
Dan zijn we het daarover eens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vind met name de binnenkant wel mooi hoor, buitenkant is bombastisch.
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Toch schijnt het nieuwbouwplan van Feyenoord al grotendeels gedekt te zijn door externe financiërs. Die stappen ook niet zomaar in zo'n megaproject. Uiteraard denken die eraan te kunnen verdienen, maar uiteraard zijn zij dan ook gebaat bij succes.
Schijnbaar ligt er dus toch een redelijk plan, maar dat gaan we spoedig zien (hopelijk).
Nu gaat de gemeenteraad die plannen nog onderzoeken, en een onafhankelijk onderzoek instellen. Ze gaan niet zomaar af op wat uitspraken van een stadiondirecteur natuurlijk, ookal zijn de plannen volledig doorgerekend ingeleverd. Met uitzondering van de plannen van Red de Kuip waarschijnlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.
Daarmee is eigenlijk de kous af.
Ik vraag me af of RDK überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:42 schreef Caland het volgende:
Het ReddeKuip plan voldoet niet aan de eisen die Feyenoord heeft. En als het dat wel zou doen zouden de kosten zo'n 140 miljoen hoger uitvallen.
Daarmee is eigenlijk de kous af.
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vraag me af of RDL überhaupt heeft gedacht dat ze een serieuze kans maakten...
Ja of dat ze blijkbaar duidelijke eisen over businessunits en een parkeergarage onder het stadion niet hebben meebegroot.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat ze een keer of 10 aanpassingen hebben gedaan en constant de 117 miljoen is blijven staan als bedrag. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Doe niet zo kortzichtig man.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Jaja, het schijnt icm schijnbaar. Sprookjes knul.
En tegen welke prijs denken zij eraan te verdienen? Wat gaat dat ons kosten?
Kan echt de kortizchtigheid van sommige hier niet bevatten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Crisis. Bouwbedrijven het hardst geraakt. Architecten ook. Gemeente mannetjes laten zich graag in de watten leggen. Nieuwe kuip! Prestige project en levensader, MAAR NIET VOOR ONS.
Wij hebben dat ding niet nodig. Het kan goedkoper en mooier. Simpel toch?
Of zullen we het eens van een andere kant bekijken. Een club, financieel nog lang niet gezond, wil een nieuw onderkomen kopen. Misschien nog te lastig voor sommige, laat ik het anders stellen. Stel, je bent werkeloos en je hebt schulden. Zou je dan een nieuw huis kopen?
En iedereen die voorbaat bij een nieuw stadion heeft, is slechts tijdelijk in zijn functie. Die zijn al lang weg wanneer een nieuwe Kuip een financiele strop blijkt te zijn voor de gemeente en de club, als er geen 70k man blijken te zitten tegen Willem 2 en wanneer de concerten er niet of nauwelijks zijn.
Vermoeiend.
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoofdreden om de renovatie constant af te schieten is een niet openbaar achterhaald onderzoekje uit 2006. Dat geeft alleen maar aan hoe serieus je het allemaal moet nemen.
Waarheid als een koe.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat wordenquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord heeft blijkbaar onderzocht dat een gerenoveerd stadion dat aan de eisen voldoet 259 miljoen gaat kosten. Dat gaat nu nog een keer gecheckt worden door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Als zij hetzelfde stellen lijkt me dat er weinig argumenten meer zijn voor renovatie.
Het definitieve besluit wil men voor het zomerreces nemen maar ik ben er bang voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus dat zal wel weer een maand of 3 duren alvorens er een definitief besluit genomen gaat worden
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:52 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Ik hoop eigenlijk ook dat dat onafhankelijk onderzoeksbureau de verwachte inkomenskant van zowel de nieuwe kuip als gerenoveerde ook gaat toetsten voor een totaal plaatje.
Alles openbaar maken zou dan helemaal een ultieme wens zijn, dan speel je openheid naar sponsoren en supporters. Dat zou veel good-will kunnen kweken.
Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja. Je weet zelf ook dat ze die optie nooit serieus hebben genomen, er moest en zou een nieuw stadion komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nadat dat is opgelegd door de gemeenteraad ja.
Weet ik. Maar een nieuw stadion kan wel eventuele nieuwe sponsors aantrekken, daar gaat het mij om. Dat Feyenoord lak heeft aan supporters ben ik me van bewust. Het was een soort ideaal-plaatje.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Sponsoren hoeven geen openheid in dit geval. Die gaat het enkel om de prestige/naamsbekendheid. En Feyenoord heeft lak aan de supporters.
Precies, zover de geloofwaardigheid van ReddeKuip niet nu al grotendeels is verdwenen overigens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die 259 miljoen onjuist is dan gaat Van Merwijk heel hard op zijn bek. Vandaar het onafhankelijke onderzoek dat nu gaat plaatsvinden.
Als het wel juist is dan is de geloofwaardigheid van ReddeKuip ook volledig verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |