SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews, dopingerelateerde filmpjes (dank aan KilgoreTrout)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
![]()
Niermann
![]()
Volgens mij heb ik hier in het verleden een keer gepost dat het vreemd was dat Niermann in de epo jaren beter klom dan in de jaren daarna. Maar ik kan het niet meer terug vinden.
- verwijderd door admin -![]()
Andy heeft z'n beste grote rondes gereden zonder Fränk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:32 schreef j0rdiiii het volgende:
Andy zit wel dik in de shit natuurlijk nu, die heeft zijn broer wel nodig.![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:58 schreef groenen het volgende:
Niermann
![]()
Volgens mij heb ik hier in het verleden een keer gepost dat het vreemd was dat Niermann in de epo jaren beter klom dan in de jaren daarna. Maar ik kan het niet meer terug vinden.Heb je flink feest gevierd de laatste dagen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik had de afgelopen dagen weinig tijd. Maar ik wist dat jullie op mijn reactie zaten te wachten. Ik stel jullie nooit teleur als het om Niermann gaat.- verwijderd door admin -![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:07 schreef groenen het volgende:
Ik had de afgelopen dagen weinig tijd. Maar ik wist dat jullie op mijn reactie zaten te wachten. Ik stel jullie nooit teleur als het om Niermann gaat.![]()
![]()
Ik heb ook even gezocht, en ik vond wel dit:quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:58 schreef groenen het volgende:
Niermann
![]()
Volgens mij heb ik hier in het verleden een keer gepost dat het vreemd was dat Niermann in de epo jaren beter klom dan in de jaren daarna. Maar ik kan het niet meer terug vinden.quote:quote:quote:quote:quote:quote:quote:quote:quote:![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gezocht, en ik vond wel dit:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]![]()
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gezocht, en vond wel dit:![]()
![]()
Ik schoot in de lach.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
In mei, juni en juli ben ik extra fan zie ik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gezocht, en ik vond wel dit:
- verwijderd door admin -![]()
Heb je er een sneltoets voor?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:34 schreef groenen het volgende:
[..]
In mei, juni en juli ben ik extra fan zie ik.![]()
Maxime jongen, zit niet te zwetsen. Dat hij nou uitgerekend dit moet zeggen, terwijl hij de laatste tijd zo blij is dat het doping teruggedrongen wordt aangezien hij mee kan doen voor leuke klassementen.quote:Maxime Monfort: "Incompréhensible"
Maxime Monfort s'est montré très surpris par la sanction infligée à son équipier.
Le coureur belge était le compagnon de chambre de Fränk Schleck durant le Tour de France. Monfort s'était présenté devant le CDD le 15 octobre en qualité de témoin.
«C'est incompréhensible. Un an de suspension c'est surprenant. Surtout que le produit incriminé n'est pas considéré comme dopant. Je pense qu'il faudra quelques jours avant de digérer cela», dit-il.
Et le coureur de l'équipe RadioShack-Leopard-Trek de poursuivre: «Un an pour une négligence, c'est lourd. Chaque coureur est responsable de son corps, c'est la règle dans la lutte antidopage mais c'est difficile à accepter. Dans ce contexte, Fränk savait qu'il serait sanctionné mais pas de cette façon. Cette sanction ne remet pas en cause la suite de sa carrière.»
Wort.lu![]()
Ze vinden tegenwoordig allemaal dat de dopeurs aangepakt moeten worden. Maar als het dichtbij komt schieten ze weer in de traditionele stuip."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Voor degenen die Frans spreken:
http://www.alad.lu/upload(...)GPK/TMWYHXVIAYCT.pdf
Schleck was blijkbaar bereid om een test met een leugendetector af te nemen, maar die test hebben ze genegeerd, omdat het resultaat niet betrouwbaar is. Dat lijkt me ook wel logisch.![]()
Iedereen is het er mee eens tot ze in de buurt van hun vriendjes komen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maxime jongen, zit niet te zwetsen. Dat hij nou uitgerekend dit moet zeggen, terwijl hij de laatste tijd zo blij is dat het doping teruggedrongen wordt aangezien hij mee kan doen voor leuke klassementen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Daar had Phinney het laatst dus over.quote:Frank SCHLECK déclare avoir pris pendant les 2 premières semaines du Tour de France les compléments alimentaires suivants :
- SIS Go Gel Isotonic Energy ;
- SIS Go Gel Plus Nitrates ;
- SIS Go Gel Plus Caffeine ;
- AM Sport L-Carnitine 2000mg ;
- Alpha-Liponsäure ;
- First Endurance Ultragen RS-Recovery ;
- AM Sport Aminosaüren Pulver ;
- First Endurance Optygen ;
- Deba Pharma Mineral Complex ;
- Sportpharm Bar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 21:16:14 ]![]()
Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Daar had Phinney het laatst dus over.![]()
neequote:Op woensdag 30 januari 2013 21:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.![]()
Tja, ik snap best dat ze de grenzen opzoeken en dat het naïef is om te denken dat ze zo'n ronde op alleen een bruine boterham uitrijden. Maar volgens Phinney moet het ook zonder kunnen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.![]()
Onderdelen van je spel, niet sporten....quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo?
Voetbal en wielrennen hebben toch andere instituten dus waarom zou je eerst onderdelen moet controleren waar uithoudingsvermogen belangrijker is?Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Een kwart ook nog wel. L-Carnitine werkt niet, Alpha Liponzuur is ook onzin. Optygen, ook crap. Die Ultragen is gewoon een te duur vitamine/mineralen preparaat met toegevoegde aminozuren. Beetje dubbel om dan ook nog losse amino's te nemen van AM Sport die ook een discutabel werking hebben. Net zo goed als een extra mineralen complex als je ook Ultragen neemt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.
Zie geen Beta Alanine en ook geen creatine, heb je dan nog meer aan dan de helft van de troep die nu wordt ingenomen.
Die SIS-gels op zich niks mis mee maar waarom neemt die gast een gel met cafeïne als hij ook nog los cafeïne er bij slikt.
Echt doordacht is het niet in ieder geval al die zooi die Schleck neemt. Maar goed zijn prestaties komen niet uit een potje vitamine of gels, we weten wel waar Frankie de mosterd haalde.![]()
twitter:MichielElijzen twitterde op woensdag 30-01-2013 om 22:49:30Frank Schleck heeft 1 jaar schorsing gekregen voor een middel dat hem waarschijnlijk hielp maskeren om 2 jaar schorsing te krijgen. reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
als ik dit zo lees, plast hij de helft ongebruikt weer uitquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een kwart ook nog wel. L-Carnitine werkt niet, Alpha Liponzuur is ook onzin. Optygen, ook crap. Die Ultragen is gewoon een te duur vitamine/mineralen preparaat met toegevoegde aminozuren. Beetje dubbel om dan ook nog losse amino's te nemen van AM Sport die ook een discutabel werking hebben. Net zo goed als een extra mineralen complex als je ook Ultragen neemt.
Zie geen Beta Alanine en ook geen creatine, heb je dan nog meer aan dan de helft van de troep die nu wordt ingenomen.
Die SIS-gels op zich niks mis mee maar waarom neemt die gast een gel met cafeïne als hij ook nog los cafeïne er bij slikt.
Echt doordacht is het niet in ieder geval al die zooi die Schleck neemt. Maar goed zijn prestaties komen niet uit een potje vitamine of gels, we weten wel waar Frankie de mosterd haalde.
DeLuna vindt me dik ;(
quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Echt doordacht is het niet in ieder geval al die zooi die Schleck neemt. Maar goed zijn prestaties komen niet uit een potje vitamine of gels, we weten wel waar Frankie de mosterd haalde.quote:'Ik ben teleurgesteld', reageert Schleck. 'Deze straf is te streng, zeker gezien het tribunaal zelf aangaf dat ik het product niet bewust innam. Jammer genoeg schrijft de UCI voor dat ook zo'n onvrijwillige vergiftiging genoeg is om gestraft te worden. Toch ben ik blij dat de rechters bevestigden dat ik geen doping nam. Ik ben dus geen valsspeler. Dat is belangrijk voor mij, mijn familie, mijn team en al wie me steunt.'
De oudere broer van Andy Schleck beraadt zich nu over verdere stappen.![]()
Stop de persen, vanmiddag om 14u gaat Michael Rasmussen doping bekennen. Het Deense anti-doping instituut komt daarna met een persconferentie om 15u30.
Man, ik kan niet wachten..
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 31-01-2013 om 09:06:4512 years!!! RT @MikeKaltoft: TV 2 Sporten has learned that Michael Rasmussen will admit to doping from 1998-2010: http://t.co/ce39z5cm reageer retweet
Zijn al die wielrenners nou zo egoïstisch dat ze minimaal een dag in de spotlights willen staan met hun bekentenis? Waarom komen ze niet allemaal tegelijk met hun verhaal, maar wachten ze tot een moment voor zichzelf? Om hun 'goede' naam te behouden? Daar is na een bekentenis toch al weinig meer van over...
Met om de dag een bekentenis zal het nog wel even duren voordat iedereen toegegeven heeft. Lekker voor het wielrennen, waar ze allemaal zogenaamd het beste mee voor hebben.http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:54 schreef Timm-E het volgende:
Zijn al die wielrenners nou zo egoïstisch dat ze minimaal een dag in de spotlights willen staan met hun bekentenis? Waarom komen ze niet allemaal tegelijk met hun verhaal, maar wachten ze tot een moment voor zichzelf? Om hun 'goede' naam te behouden? Daar is na een bekentenis toch al weinig meer van over...
Met om de dag een bekentenis zal het nog wel even duren voordat iedereen toegegeven heeft. Lekker voor het wielrennen, waar ze allemaal zogenaamd het beste mee voor hebben.![]()
![]()
twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 10:01:11Volgens getuige reed Rasmussen de Tour van 2007 op vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen. #NRCvorigeweek reageer retweet
![]()
Dat zou bij de artikels in de OP geplaatst mogen worden, inderdaad een goed stuk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:48 schreef Steven184 het volgende:
Goed, maar redelijk lang stuk.
http://sportmagazine.knac(...)ie-4000191790272.htm![]()
Michael Rasmussen gaat volgens Deensequote:Op donderdag 31 januari 2013 10:04 schreef Pino112 het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 10:01:11Volgens getuige reed Rasmussen de Tour van 2007 op vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen. #NRCvorigeweek reageer retweet
media vandaag zijn dopingverleden uit
de doeken doen.De Deense renner,die in
2007 ontslagen werd door Rabobank,geeft
om 14.00 uur een persconferentie.
Rasmussen gaat volgens de Deense media
bekennen dat hij van 1998 tot 2010
prestatiebevorderende middelen gebruikt
heeft.Tijdens de Tour de France in 2007
werd de Deen,met de gele trui om de
schouders,door Rabo uit de Tour gehaald
toen bekend werd dat hij gerommeld had
met zijn whereabouts,vermoedelijk om
dopingjagers te misleiden.
Over dat ontslag loopt nog een civiele
rechtszaak tussen hem en de inmiddels
opgeheven Raboploeg.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
goede samenvatting van al dat geen wat hierboven besproken isquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Michael Rasmussen gaat volgens Deense
opgeheven Raboploeg.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Ik zou er een eigen topic over openen tong. Met een leuke woordgrap enzo.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Michael Rasmussen gaat volgens Deense
opgeheven Raboploeg.![]()
Ja, wel gek dat niet alle renners dat op precies hetzelfde moment doen. Is er niet een dopingbekentenis facebookpagina waar ze dat even kunnen coördineren?quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het is echt de gedroomde 15 minutes of fame; een doping bekentenis.![]()
Ik ben benieuwd wat de Rabobank van zijn dopinggebruik wist en of ze hem daadwerkelijk zwijggeld hebben betaald. Daar was op radio 1 sprake van.![]()
Ik word echt helemaal leip van dieonderaan die posts...
Enne, die bekentenissen lopen via Madrid, wachtlijstje met gecodeerde namen enzo
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Dank!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:48 schreef Steven184 het volgende:
Goed, maar redelijk lang stuk.
http://sportmagazine.knac(...)ie-4000191790272.htm
Leuk om al die tour edities zo eens terug te lezen, je krijgt er ook bijna zin in om etappe's terug te kijken maar dan met hedendaags commentaar met de kennis van nu![]()
![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik word echt helemaal leip van dieonderaan die posts...
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Er komt als het goed is een TRC (waarheidscommissie). Renners kunnen natuurlijk ook wachten tot ze daarvoor worden opgeroepen of zichzelf er voor aanmelden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, wel gek dat niet alle renners dat op precies hetzelfde moment doen. Is er niet een dopingbekentenis facebookpagina waar ze dat even kunnen coördineren?![]()
Als die commissie er ooit komt, ik heb daar serieuze twijfels bij.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er komt als het goed is een TRC (waarheidscommissie). Renners kunnen natuurlijk ook wachten tot ze daarvoor worden opgeroepen of zichzelf er voor aanmelden.![]()
![]()
prachtige beelden. ik mis zo erg dit tijdperk. genotDeuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Wel knap dat een schone contador dat bij kon houden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:04 schreef Pino112 het volgende:
Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
Dus die Zonneveld wist gewoon al dat Rasmussen doping gebruikt had? Wat een sicke journalist zeg!quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:04 schreef Pino112 het volgende:
![]()
Kon je twee jaar geschorst voor worden tochquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus die Zonneveld wist gewoon al dat Rasmussen doping gebruikt had? Wat een sicke journalist zeg!
Niet vreemd dat hij gaat bekennen tot 2010 (kan ook best waar zijn hoor gezien zijn uitslagen). Vanaf 2011 reed hij namelijk voor zijn huidige team Christina Watches.![]()
Ik denk wel dat ze op die manier zo veel mogelijk in de spotlights proberen te staan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het is echt de gedroomde 15 minutes of fame; een doping bekentenis.
Anderen doen het afzonderlijk, wij dus ook. Misschien dat ze er nog een mooi verhaal van kunnen breien en het uitleggen ofzo.
In plaats dat iedereen nu collectief komt met een bekentenis. Dan krijg je pas echt te zien hoe ziek die sport eigenlijk is.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Stelletje patriotten daar in België. Sporthelden met fluwelen handschoenen aanpakken heeft zijn voordelen (In Nederland zijn we daar veel te zuinig in denk ik), maar je kan ook te ver gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:00 schreef Steven184 het volgende:
Belgische Wielerbond: "In Nederland gaan ze te ver"![]()
Die dopingzondaars komen niet elke week bij elkaar om met elkaar hun agenda te bespreken hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze op die manier zo veel mogelijk in de spotlights proberen te staan.
Anderen doen het afzonderlijk, wij dus ook. Misschien dat ze er nog een mooi verhaal van kunnen breien en het uitleggen ofzo.
In plaats dat iedereen nu collectief komt met een bekentenis. Dan krijg je pas echt te zien hoe ziek die sport eigenlijk is.Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
Zwakke uitspraken en geen enkele visie van de voorzitter. Pappen en nathouden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:00 schreef Steven184 het volgende:
Hij heeft ergens wel een punt, het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je nu opschiet met een waarheidscommissie. Het heeft 0,0 nieuwswaarde wie er allemaal gebruikt heeft, zo'n amnestie geeft alleen als boodschap dat je niet jaren later gestraft wordt als je doping gebruikt in een tijdperk dat de meerderheid gebruikt. Ze zouden het omgekeerde moeten doen: oude stalen testen en alsnog schorsen. Te beginnen met contador in 2007. (Ik neem trouwens aan dat het idee wel is dat als je niet bekent, je wel alsnog gestraft kan worden?)quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:00 schreef Steven184 het volgende:
Het interview met Andy Schleck was ook weer typisch in dat opzicht. Hij zegt gewoon letterlijk dat het "unfair"is om gepakte renners "te ruïneren" op de vraag of hij vindt dat er zwaardere financiële straffen moeten komen. Gepakte renners weren uit bestuurlijke functies is niet nodig want iedereen verdient een 2e kans en langer straffen is ook niks want dan blijft men toch wel gebruiken, of je nou 2 of 4 jaar krijgt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:04 schreef marcodej het volgende:
Ze vinden tegenwoordig allemaal dat de dopeurs aangepakt moeten worden. Maar als het dichtbij komt schieten ze weer in de traditionele stuip.Zou dat nou allemaal indekken zijn voor wanneer hij zelf aan de beurt is?
[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 31-01-2013 11:18:46 ]![]()
Rasmussen zou in plaats van 8 slechts 2 jaar geschorst worden, omdat hij helpt door namen te noemen.
De Belgische bond zal niet verder gaan met de zaak Bruyneel, omdat het juridisch nogal ingewikkeld ligt.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf![]()
Sorry, was niet duidelijk, maar het gaat om een interview met Andy Schleck in dit geval.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf
Edit2: en nog voordat zn broer veroordeeld werd.![]()
Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf![]()
Toch heeft hij wel een punt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Stelletje patriotten daar in België. Sporthelden met fluwelen handschoenen aanpakken heeft zijn voordelen (In Nederland zijn we daar veel te zuinig in denk ik), maar je kan ook te ver gaan.
Door het verleden uit te zoeken kom je er alleen maar achter hoe lang de sport al corrupt is. Het hedendaagse wielrennen help je er niet mee, denk ik. Terwijl dat juist constructief zou zijn.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield![]()
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Dat is zeker waar inderdaad. Valsspelen loont financieel, dat is wel frappant. Zou wel iets aan gedaan moeten worden...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.
In de Frank zaak zou dat nog interessant worden, aangezien zoals de Schleck zelf zegt, hij volgens de commissie er niks aan kon doen maar wel sportief gestraft dient te worden.![]()
De prestaties van Michael Boogerd worden wel met de bekentenissen indrukwekkender. Straks is hij de enige die niet gebruikt heeft
Wat een baas, La Plagne winnen op alleen Prodent
U MAD?![]()
Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijnquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield![]()
![]()
![]()
Ah, heeft Ferrari toch nog medestandersquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijn![]()
![]()
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
![]()
Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?![]()
Mooi stukje richting het einde van Hamilton z'n boek: We zien nu geen oppermachtige staaltjes meer van 1 ploeg. Kon het niet helpen, maar ik moest direct aan Sky denken uit de tour van 2012.
Die konden ook allemaal ineens alles.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
+Andy die alles samen doet met z'n broer, dus waarschijnlijk ook het dopinggebruik. En iedereen maar zeggen dat er sinds 2008 zoveel is verbeterd...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?![]()
Europcar in 2011...........quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten?![]()
Mooi stukje richting het einde van Hamilton z'n boek: We zien nu geen oppermachtige staaltjes meer van 1 ploeg. Kon het niet helpen, maar ik moest direct aan Sky denken uit de tour van 2012.
Die konden ook allemaal ineens alles.U MAD?![]()
Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangtquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kernquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Europcar in 2011...........
Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Wattages rijden he!quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
Klopt, maar de prestaties van die franse B-ploeg waren toch wel heel opmerkelijk te noemen. En die Voeckler heb ik nog nooit gelooft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.U MAD?![]()
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kern![]()
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar het kwam er op neer dat je nu niet meer van die staaltjes als US Postal, Gewiss, Phonak ed. zag. Wat dat betreft valt Sky inderdaad beter onder die noemer dan Europcar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangt![]()
Wanneer het enkel Rolland had geweest, had het gekund. Maar dit was iets te toevallig, alle 3 op hetzelfde punt deze prestaties.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.![]()
Volgens mij had hij ergens last van, z'n rug ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:47 schreef Chiappucci het volgende:
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.![]()
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten..Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Nee, dat was Rollandquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten... En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
![]()
Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
Leipi nog cleaner, gewoon zijn beste prestaties clean neergezet. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.![]()
Dan was het wellicht een andere tour met Kern dat ik dat beeld in mijn hoofd heb zittenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Nee, dat was Rolland. En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
Zie inderdaad dat hij na de 4de etappe is afgestapt, dan was die het in ieder geval niet inderdaad
Kern reed ook vooral heel goed in de Dauphine, volgens mij had-ie een knieblessure in de Tour. Dat andere ploeggenoten onopvallend rijden zegt weinig, er zijn zoveel verhalen van dopinggebruik bij alleen de beste renners van een ploeg (bijv US Postal).Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.![]()
Zou iemand geloven dat hij vergiftigd is? Alsof we die smoes nooit eerder hebben gehoord.quote:Schleck: 'Een jaar schorsen is te zwaar'
HOOFDDORP - Frank Schleck is teleurgesteld in de schorsing die hij woensdag kreeg opgelegd door het Luxemburgse Antidopingagentschap (ALAD).
De 32-jarige kopman van RadioShack moet boeten voor zijn dopinggebruik in de Tour de France van 2012. Hij werd afgelopen zomer na afloop van de dertiende etappe van de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van de plaspil xipamide.
"Ik denk dat het besluit me voor een jaar te schorsen te zwaar is, gezien ook het feit dat het comité toegeeft dat ik onbedoeld een verontreinigd product heb binnengekregen", zegt hij in een reactie.
"Helaas zijn de regels van de UCI van dien aard dat je ook in zo'n geval schuldig kunt worden bevonden. Toch zie ik het als een positief aspect dat de rechters erkennen dat ik geen bedrieger ben.''
Zijn ploeg Leopard wilde woensdag nog niet reageren op de straf. De directie wil eerst de beweegredenen van ALAD bestuderen.![]()
![]()
door kenneth perez zeker?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:55 schreef TheArt het volgende:
Persconferentie live op NOS.nl en zal simultaan vertaald worden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Ook alleen maar omdat het een Rabo renner is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:57 schreef eentwee het volgende:
Fijn dat de NOS er zo bovenop zit en belangrijke wielergebeurtenissen weer live uitzendt."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?![]()
Verslaafdquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?![]()
![]()
Waarom zou je stoppen als je het al je hele carriere doet.. dan weet je zeker dat het voorbij is. Hij heeft nog wel geprobeerd om een contract te krijgen bij een andere ploeg.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Hopelijk is er ook een dove tolkquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jan van Halst zit erbij voor een live analyse op de iPad.![]()
Waarom moet die tolk doof zijn?quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hopelijk is er ook een dove tolk'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt.
Door het verleden uit te zoeken kom je er alleen maar achter hoe lang de sport al corrupt is. Het hedendaagse wielrennen help je er niet mee, denk ik. Terwijl dat juist constructief zou zijn.![]()
Heeft geen zin, wielrennen is sowieso kut, alle andere sporten zijn zo schoon als z'n onderbroek.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jan van Halst zit erbij voor een live analyse op de iPad.![]()
![]()
1000.000 eenheden epo... hoever kom je dan, hoeveel dagen kan je daarmee doe, wat heb je per dag nodig?![]()
100.000 hequote:Op donderdag 31 januari 2013 12:10 schreef Alleskids het volgende:
1000.000 eenheden epo... hoever kom je dan, hoeveel dagen kan je daarmee doe, wat heb je per dag nodig?. Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
![]()
Vraag me eerder af hoe dat ongedetecteerd kan. Dacht dat het alleen in microdoses kon?
En bij zulke hoeveelheden ga je me ook niet vertellen dat een teamarts of ploegleider niets weet
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
het lijkt me wel veel 100.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
100.000 he. Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
correctie![]()
![]()
100.000quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef Alleskids het volgende:
[..]
het lijkt me wel veel 10.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?
Miscchien is 1 keer inspuiten wel 50.000 eenheden. Weet ik eigenlijk ook nietDie 100.000 wordt natuurlijk vooral genoemd omdat het lekker bekt.
![]()
Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
100.000 he. Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
![]()
dan heeft hij een 1000 dagen voorraad bij zich...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:22 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.![]()
Die jakhals had iets van 10.000 of 20.000 eenheden per spuit.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
100.000
Miscchien is 1 keer inspuiten wel 50.000 eenheden. Weet ik eigenlijk ook nietDie 100.000 wordt natuurlijk vooral genoemd omdat het lekker bekt.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.quote:Hamilton explains how athletes have exploited this weakness in his book.
How to Use EPO in Cycling Without Getting Caught?
Evading detection in the urinary EPO test is relatively easy. It requires a procedure known as microdosing. Rather than inject EPO subcutaneously every 3-4 days, athletes inject smaller amounts of EPO intravenously every night.
“Instead of injecting 2,000 units of Edgar [EPO] every third or fourth night, we injected 400 or 500 units every night. Glowtime minimized; problem solved. We called it microdosing.”![]()
Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.
http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 12:36:09 ]![]()
Zelfde spul als waar T. Dekker wel voor gepakt is een paar maanden later inderdaad.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepoe had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:
http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:
http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:54 schreef eentwee het volgende:
Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?![]()
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.
[..]
Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Het ging over Contador, die is nooit op een maskeringsmiddel betrapt. Maar als bijvoorbeeld zou blijken dat hij in 2006 bloeddoping heeft gebruikt bij Fuentes zou een schorsing in 2010 op clenbuterol geen effect hebben op de strafbaarheid. Niet dat ik het waarschijnlijk acht dat we daar ooit nog bewijs voor terug zullen zien.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...![]()
Clenbuterol is een beta 2 agonist, geen maskeringsmiddel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...![]()
is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.
Leipi nog cleaner, gewoon zijn beste prestaties clean neergezet. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.DeLuna vindt me dik ;(
Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?quote:Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.![]()
Riccoquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?
Die kunnen we zelfs niet aan een arts link
DIY kuurtje"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Doe-het-zelf Ricco.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ricco
Die kunnen we zelfs niet aan een arts link
DIY kuurtje![]()
'Mij First Bloodtransfusion' stond op de doos van het pakket.
Filip Meirhaeghe was ook voor zichzelf bezig indertijd."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Maar dan ben je al je palmares waarschijnlijk kwijt met risico op allerlei claims en Spanjaarden die bekennen zijn hoe dan ook zeer schaars.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Het gaat beginnen, spannend!Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Het is dus gewoon op tv, 404 bij UPC.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Hadden ze Perez maar gevraagd
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik zit op werk en versta er zo geen drol van.
heywoodu
![]()
Hij is gedoopt geweest!Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
quote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Hij zag er altijd al slecht uit, maar nu lijkt het alsof hij AIDS heeft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hij ziet er wel heel slecht uit zeg![]()
Maatpakje XS en het is nog te groot.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:06 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hij zag er altijd al slecht uit, maar nu lijkt het alsof hij AIDS heeft.![]()
Voor zover het nieuws dat al bekend was. Nu de rest nog.twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:04:48RASMUSSEN HEEFT DOPING GEBRUIKT VAN 1998 TOT 2010. reageer retweet
![]()
Hij heeft nog geen warme maaltijd gehad dit jaarquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hij ziet er wel heel slecht uit zeg![]()
twitter:hetiskoers twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:06:24Rasmussen gaat alles vertellen? Suggereert de 89-jarige vertaalster. reageer retweet
Christina Watches wil de schone sport bevorderen. En dan een team met Schumacher, Frei en Rasmussen laten rondrijden.![]()
![]()
Moet wel zeggen dat Rasmussen het er zwaarder mee lijkt te hebben dan Armstrong tijdens de bekentenis.![]()
Wie is die vrouw in het midden?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''![]()
heywoodu
![]()
Oh hij is gelijk klaar met wielrennen dus
Amstrong is natuurlijk wel wat mediagenieker dan Rasmussen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:08 schreef krapula het volgende:
Moet wel zeggen dat Rasmussen het er zwaarder mee lijkt te hebben dan Armstrong tijdens de bekentenis.![]()
Christina.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Wie is die vrouw in het midden?![]()
Kapt ie er nou mee? Mens zegt 'hij heeft zijn laatste rit gereden', maar ik snap niets van haar vertaling.
EDIT: Ja dus, hij kapt ermee.![]()
Hoe hij daar zit doet denken aan VDB op z'n slechtere dagen. Ik heb niks met pakhazen maar hoop toch dat dit beter afloopt.![]()
Hij wordt dit jaar 39, dus niet echt verrassend dat hij stopt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef TheArt het volgende:
Kapt ie er nou mee? Mens zegt 'hij heeft zijn laatste rit gereden', maar ik snap niets van haar vertaling.![]()
Keert wel terug als sportief directeur over twee jaar, nadat hij nu ontslagen wordtquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef TheArt het volgende:
Kapt ie er nou mee? Mens zegt 'hij heeft zijn laatste rit gereden', maar ik snap niets van haar vertaling.
EDIT: Ja dus, hij kapt ermee.
heywoodu
![]()
De hele rits gebruikt dus.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Schorsing twee jaar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef BrokenArrow het volgende:
dus hij stopt omdat hij gedoopt is?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Dat was volgensmij altijd al het plan geweest.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef TheArt het volgende:
Hij wordt dus ploegleider bij Christina Watches na zijn schorsingReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
heywoodu
![]()
En hij gaat niks meer zeggen![]()
![]()
heywoodu
![]()
Nou, dat was het
Vandaar dat hij alles vertelt aan de anti-dopingautoriteitenquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef BrokenArrow het volgende:
hij mag niet praten van de rabobank![]()
![]()
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik ook, ik weet nog hoe ik baalde toen Mart het aankondigde.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef DeLuna het volgende:
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was..![]()
![]()
Ben toch benieuwd hoe al die renners die bekennen het rond in hun hoofd krijgen dat ze met dit soort dingen de wielersport vooruit helpen. Dat doe je door namen en rugnummers te noemen. Uitleggen hoe hoe je het systeem bedroog om het systeem beter te maken.
Niet dit.Kein gewalt! Wir sind das volk!
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
Niet als Rabo wist van het dopinggebruik van Rasmussen (wat zeer waarschijnlijk is).quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:15 schreef artm het volgende:
Rabobank ook weer blij..scheelt weer 5,6 miljoen uitkeren in het hoger beroep..![]()
Ik was in Frankrijk dus ik kreeg het de volgende dag pas meequote:Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef DeLuna het volgende:
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was..![]()
![]()
True.twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:17:06Aan de andere kant: Rasmussen zegt in die anderhalve minuut net zoveel als Armstrong in drie uur. reageer retweet
![]()
Als het goed is heeft hij dat met de Deense anti-dopingorganisatie gedaan, het lijkt me niet nuttig om op tv te gaan vertellen hoe je het beste controles kan omzeilen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben toch benieuwd hoe al die renners die bekennen het rond in hun hoofd krijgen dat ze met dit soort dingen de wielersport vooruit helpen. Dat doe je door namen en rugnummers te noemen. Uitleggen hoe hoe je het systeem bedroog om het systeem beter te maken.
Niet dit.![]()
Misschien doet ie dat wel bij de autoriteiten, anders is het inderdaad erg dubbel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Niet dit.![]()
heywoodu
![]()
Ik vond het vooral sneu omdat Rabobank een Nederlands team wasquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef DeLuna het volgende:
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was..
Ja, s'avonds, al die chaos in dat hotel. Ik dacht nog... zo'n foutje? Is toch niet erg want hij gebruikt toch geen doping??quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik ook, ik weet nog hoe ik baalde toen Mart het aankondigde.![]()
![]()
Wat een teleurstelling.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef BrokenArrow het volgende:
Wie is eigenlijk de sponsor van rasmussen?![]()
![]()
Ook wel koning. De laatste koers die Rasmussen uiteindelijk heeft gereden, is gewonnen door Schumacher![]()
![]()
Boogaardtwitter:rmboon79 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:18:23Nou Michael Bogaard nu moet niets je meer tegenhouden toch?! "@fritswester: En ook Rasmussen heeft dopinggebruik in RABOperiode bekend." reageer retweet
![]()
![]()
Maar het kan waarschijnlijk toch niet bewezen worden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Niet als Rabo wist van het dopinggebruik van Rasmussen (wat zeer waarschijnlijk is).![]()
heywoodu
![]()
Op vakantie in Oostenrijk, "papa, dit wat op de Oostenrijkse Teletekst staat betekent toch niet dat Rasmussen uit de Tour is??!??"quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, s'avonds, al die chaos in dat hotel. Ik dacht nog... zo'n foutje? Is toch niet erg want hij gebruikt toch geen doping??![]()
![]()
Wat een teleurstelling.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Tsjah.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Boogaardtwitter:rmboon79 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:18:23Nou Michael Bogaard nu moet niets je meer tegenhouden toch?! "@fritswester: En ook Rasmussen heeft dopinggebruik in RABOperiode bekend." reageer retweet
Heb ik voor dit op werk stream zitten luisteren?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Lekker rullevante mening..quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
![]()
P&O Adviseur, LUMC, YOGA minded, Bløf, vrijwilliger Make a Wish, maar bovenal trotse zus van Michael, Jeroen en Danielquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ging echt mis bij Bløf.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben benieuwd door wie ik nog meer teleurgesteld word.
Sorry![]()
![]()
Als het maar niet Bram Tankink is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben benieuwd door wie ik nog meer teleurgesteld word.![]()
![]()
Dan ga ik gillen denk ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als het maar niet Bram Tankink is.
heywoodu
![]()
Dat kan serieus niet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als het maar niet Bram Tankink is.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Die avond dat Rasmussen uit de Tour gegooid werd was een van de beste tv-uitzendingen ooit. Smeets die lekker pathetisch deed, Jans Koerts die er even uit het niets ook een bekentenis uitgooit. Echt surrealistische televisie.![]()
Dat heb ik dan gemist. Hopelijk doen ze er wel wat mee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:18 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als het goed is heeft hij dat met de Deense anti-dopingorganisatie gedaan, het lijkt me niet nuttig om op tv te gaan vertellen hoe je het beste controles kan omzeilen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ik ben vooral benieuwd naar zijn periode bij CSC. Van die Raboperiode weten we inmiddels genoeg, maar die jaren '01 en '02 bij CSC ben ik wel erg benieuwd naar.![]()
heywoodu
![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft toch voor Lefevre gereden.
Het ging al mis bij P&O adviseur.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef OProg het volgende:
[..]
P&O Adviseur, LUMC, YOGA minded, Bløf, vrijwilliger Make a Wish, maar bovenal trotse zus van Michael, Jeroen en Daniel
Ging echt mis bij Bløf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Zou die journalist, di verklaarde dat hij rasmussen in italie heeft zien trainen, betaald zijn door de italiaanse concurrentie?quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef Ereinion het volgende:
Die avond dat Rasmussen uit de Tour gegooid werd was een van de beste tv-uitzendingen ooit. Smeets die lekker pathetisch deed, Jans Koerts die er even uit het niets ook een bekentenis uitgooit. Echt surrealistische televisie.![]()
Woonachtig in Twente is hij ook in verband te brengen met een groot aantal veeartsen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft toch voor Lefevre gereden.![]()
Nee, want niemand wist op dat moment dat Rasmussen eigenlijk in Mexico had moeten zitten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zou die journalist, di verklaarde dat hij rasmussen in italie heeft zien trainen, betaald zijn door de italiaanse concurrentie?![]()
Met monsieur 60% als ploegleider denk ik dat ze daar zeker gebruiken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef TheArt het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar zijn periode bij CSC. Van die Raboperiode weten we inmiddels genoeg, maar die jaren '01 en '02 bij CSC ben ik wel erg benieuwd naar.![]()
Bram de Groot.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben benieuwd door wie ik nog meer teleurgesteld word.![]()
![]()
Jans Koerst had zich er dagen op voor zitten bereiden en zat klaar voor een paar minuten aandacht, kwam Rasmussen er overheen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef Ereinion het volgende:
Die avond dat Rasmussen uit de Tour gegooid werd was een van de beste tv-uitzendingen ooit. Smeets die lekker pathetisch deed, Jans Koerts die er even uit het niets ook een bekentenis uitgooit. Echt surrealistische televisie.
Hamilton heeft over z'n periode bij CSC ook bekend, dus lijkt me een zekerheidje ja.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Met monsieur 60% als ploegleider denk ik dat ze daar zeker gebruiken.![]()
Tuurlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
De tour kan je gewoon schoon rijden, toch?
Men kan de Mount Everest ook schoon beklimmen."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Kan je naar huis met een rode lamp.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
De tour kan je gewoon schoon rijden, toch?
Ik welquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
De tour kan je gewoon schoon rijden, toch?![]()
![]()
Oscar Freire zou een teleurstelling zijn.quote:
Of heb ik al iets gemist?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van, tenzij je het onder ede bij de rechtbank verklaart.![]()
![]()
![]()
Boogerd wel jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
De tour kan je gewoon schoon rijden, toch?.
![]()
Spanjaard, dan hangt er al bij voorbaat een verdachte mist rond je prestaties.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:31 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Oscar Freire zou een teleurstelling zijn.
Of heb ik al iets gemist?![]()
Ben wel benieuwd of Rasmussen zelf nog een verklaring heeft voor het verschil tussen de jaren 2005 en (vooral) 2007 met de jaren voor 2005. Ook in 2006 was hij minder dan die 2 jaren, al won hij toen nog wel een rit.![]()
Of Kenny van Hummel!quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als het maar niet Bram Tankink is.![]()
Ik vraag me af wat hij voor die tijdrit in 2005 had genomen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:33 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd of Rasmussen zelf nog een verklaring heeft voor het verschil tussen de jaren 2005 en (vooral) 2007 met de jaren voor 2005. Ook in 2006 was hij minder dan die 2 jaren, al won hij toen nog wel een rit.![]()
![]()
Dat was inderdaad hilarische TV. Hij zat meer langs zijn fiets dan eropquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat hij voor die tijdrit in 2005 had genomen.![]()
![]()
Het schijnt dat hij toen vergiftigt is met lsdquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat hij voor die tijdrit in 2005 had genomen.![]()
Hij heeft dus aan de Deense anti-dopingautoriteiten schijnbaar alles verteld wat hij wist: welke andere renners er gebruikten en wie of wat ervan wisten.
Nou Bjarne, maak je borst maar nat.![]()
Die bekent dit jaar ook!quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als het maar niet Bram Tankink is.![]()
twitter:rolferren twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:12:09@inrng A danish rider whos still on the roads has also used doping. Name will be revealed at 15.30. reageer retweet
De meest legendarische avondetappe ooit, kwam net thuis van vakantie. Antoine Bodar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://nos.nl/video/47663-avondetappe-rasmussen.html![]()
![]()
Breschel? Fuglsang?quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:39 schreef Steven184 het volgende:
twitter:rolferren twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:12:09@inrng A danish rider whos still on the roads has also used doping. Name will be revealed at 15.30. reageer retweet
![]()
Schijnt volgens de geruchten Nicki Sörensen te zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:39 schreef Steven184 het volgende:
![]()
Is ook de enige nog actieve Deen die samen met Rasmussen bij CSC reed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Schijnt volgens de geruchten Nicki Sörensen te zijn.![]()
Daarom ook dat hij die naam genoemd heeft waarschijnlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Is ook de enige nog actieve Deen die samen met Rasmussen bij CSC reed.![]()
Klopt, zette het net ook in een bericht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Schijnt volgens de geruchten Nicki Sörensen te zijn.
Vraag me af of hij betrapt is of is komen biechten of uit het verhaal van Rasmussen komt. In het laatste geval is Nicki natuurlijk wel heel interessant mbt alle gebeurtenissen bij CSC.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Beerput gaat volledig open hahaCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
meer koolhydraten opslaan in je spieren, dus een grotere energievoorraad. (zie OP)quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef computergirl het volgende:
wat win je eigenlijk bij het innemen/bijspuiten van insuline?![]()
Aldus Rasmussen, dat is nogal een lijst..quote:Ik heb epo, groeihormonen, insuline, cortisonen en bloedtransfusies gebruikt. Ik heb alles aan de anti-dopingautoriteiten medegedeeld en kan daar vandaag niet meer over vertellen. Ik weet dat ik heb bedrogen en gelogen. Ook andere atleten heb bedrogen. En ik accepteer mijn straf daarvoor. Ik bedank de Deense autoriteiten voor een nieuwe wielersport. Ik ben nu opgelucht en van die zware last, die ik zoveel jaren heb gedragen, ben ik verlost![]()
Volgens?quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Steven184 het volgende:
Riis zou trouwens van alles hebben geweten.![]()
Iedereen heeft gebruikt dus.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Geen verrassing, dat heeft Hamilton ook al aangegeven. Die man moet echt verdwijnen uit het wielrennen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Steven184 het volgende:
Riis zou trouwens van alles hebben geweten.
Rasmussen schijnt vanavond nog een interview te geven.![]()
Het hormoon stimuleert:quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
meer koolhydraten opslaan in je spieren, dus een grotere energievoorraad. (zie OP)
Synthese van glycogeen in spier- en levercellen
Synthese van vetzuren
Synthese van eiwitten o.a. in spierweefsels
Transport van glucose door celmembranen, via GLUT-4 zodat het voor celstofwisseling vrijkomt en de afbraak van vetten en glycogeen verhindert.
Transport van K+ naar de cellen waardoor de kaliumspiegel in bloed wordt verlaagd.![]()
Hamilton legt in zijn boek uit dat toen hij overstapte van Postal naar CSC dat Riis er bij het eerste of 2de gesprek al over begon 'zo Tyler wat doe je eigenlijk allemaal' 'je moet naar een arts in Madrid gaan, Fuentes. Die kan je goed helpen'quote:
dat boek is trouwens echt fantastisch![]()
Ja sorry ik moet niet buiten Kenny van Hummel rekenenquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Frankrijk en Spanje maar. Voeckler?quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Nou, na VS, Nederland nu ook de Denen zover. Nu nog de rest en we kunnen weer verder.
In dit geval, TheArt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Steven184 het volgende:
Riis zou trouwens van alles hebben geweten.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
En België....quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Frankrijk en Spanje maar. Voeckler?![]()
Zou het kunnen dat Rasmussen niet meer kon zeggen omdat de Deense anti-dopingautoriteit dus ook vandaag nog met die persconferentie komt?![]()
Uitzondering die de regel bevestigt.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
twitter:mrconde twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:42:11Bjarne Riis happy announcing new sponsor deals for the team today. Soon it will all be about doping again. That man can never catch a break. reageer retweet
Ik wil de bekentenis van Jeroen Blijlevens wel eens horen. "Ik heb inderdaad gebruikt, maar nou en?"![]()
Het zijn er niet veel, ik snap wat je wil zeggen. Maar er zijn wel genoeg voorbeelden die ondanks alles nee zijn blijven zeggen en daardoor hun carriere/toekomst/sociale leven in de vuilnisbak hebben geflikkerd. Om nu te zeggen dat iedereen heeft gebruikt is een extra klap in hun gezicht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja sorry ik moet niet buiten Kenny van Hummel rekenen![]()
Ik heb het boek gelezen, het ging mij over de bewering dat Riis geweten zou hebben van het dopinggebruik van Rasmussen. Als de kip dat aan het Deense anti-dopingbureau duidelijk heeft gemaakt dan kan dat de positie van Riis nog moeilijker maken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef planethugo het volgende:
[..]
Hamilton legt in zijn boek uit dat toen hij overstapte van Postal naar CSC dat Riis er bij het eerste of 2de gesprek al over begon 'zo Tyler wat doe je eigenlijk allemaal' 'je moet naar een arts in Madrid gaan, Fuentes. Die kan je goed helpen'
dat boek is trouwens echt fantastisch![]()
Zo waren er meer, zoals verschillende frauderende renners ook vertelden. Pronk is er eentje die er zelf mee naar buiten kwam.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uitzondering die de regel bevestigt.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Respect voor die mannen. Enkelen van hun zijn misschien laagvliegende knechten geworden. Maar meer is het gewoon niet, zonde voor hen natuurlijk dat het zo'n wereldje is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het zijn er niet veel, ik snap wat je wil zeggen. Maar er zijn wel genoeg voorbeelden die ondanks alles nee zijn blijven zeggen en daardoor hun carriere/toekomst/sociale leven in de vuilnisbak hebben geflikkerd. Om nu te zeggen dat iedereen heeft gebruikt is een extra klap in hun gezicht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wellicht en waarschijnlijk ook gewoonweg in het belang van het onderzoek.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef TheArt het volgende:
Zou het kunnen dat Rasmussen niet meer kon zeggen omdat de Deense anti-dopingautoriteit dus ook vandaag nog met die persconferentie komt?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
heeft nooit de TDF gereden en zijn vrouw zei het, waardoor ik de indruk kreeg, dat hij thuis niet alles vertelde......quote:![]()
Als je toch bezig bent, neem dan Vino meteen mee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik hoop dat die Riis oprot, zou verdiend zijn.![]()
Deze is ook wel mooi.twitter:joeparkin twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:48:22Rasmussen doped. Shocking. 15 years later and I'm still tasting blood from trying to follow him off the mtb start line. reageer retweet
Herman Ram zal al wel aan de telefoon hangenquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:38 schreef TheArt het volgende:
Hij heeft dus aan de Deense anti-dopingautoriteiten schijnbaar alles verteld wat hij wist: welke andere renners er gebruikten en wie of wat ervan wisten.
Nou Bjarne, maak je borst maar nat.DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: