abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2013 @ 19:50:44 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122268217

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.

EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews, dopingerelateerde filmpjes (dank aan KilgoreTrout)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Artikels:
SPOILER
Leesvoer:
SPOILER
Leugentje om bestwil?
SPOILER
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:58:02 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_122268621
Topics gaan hard de laatste tijd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_122268629
:r Niermann :')

Volgens mij heb ik hier in het verleden een keer gepost dat het vreemd was dat Niermann in de epo jaren beter klom dan in de jaren daarna. Maar ik kan het niet meer terug vinden. :'(
- verwijderd door admin -
pi_122268786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:32 schreef j0rdiiii het volgende:
Andy zit wel dik in de shit natuurlijk nu, die heeft zijn broer wel nodig. :{
Andy heeft z'n beste grote rondes gereden zonder Fränk.
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:03:25 #5
168304 Mani89
pi_122268971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:58 schreef groenen het volgende:

Volgens mij heb ik hier in het verleden een keer gepost dat het vreemd was dat Niermann in de epo jaren beter klom dan in de jaren daarna. Maar ik kan het niet meer terug vinden. :'(
:') Heb je flink feest gevierd de laatste dagen?
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:05:06 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122269073
Groenen weer met z'n Niermann haat :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_122269174
Ik had de afgelopen dagen weinig tijd. Maar ik wist dat jullie op mijn reactie zaten te wachten. Ik stel jullie nooit teleur als het om Niermann gaat.
pi_122269286
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:07 schreef groenen het volgende:
Ik had de afgelopen dagen weinig tijd. Maar ik wist dat jullie op mijn reactie zaten te wachten. Ik stel jullie nooit teleur als het om Niermann gaat.
_O-
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 januari 2013 @ 20:12:48 #9
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122269487
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:58 schreef groenen het volgende:

Ik heb ook even gezocht, en ik vond wel dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:41 schreef groenen het volgende:
:r Niermann :r
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:27 schreef groenen het volgende:
Niermann :r
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef groenen het volgende:
Niermann :r Die kan er niks van.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:37 schreef groenen het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:09 schreef groenen het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:51 schreef groenen het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:49 schreef groenen het volgende:
Niermann :r Jan Boven :{w Wordt niks dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:05 schreef groenen het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:48 schreef groenen het volgende:
:')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2013 @ 20:24:01 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122270090
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:27:31 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_122270262
quote:

[..]

Ik heb ook even gezocht, en vond wel dit:

_O- _O-

Ik schoot in de lach. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122270632
quote:

[..]

In mei, juni en juli ben ik extra fan zie ik. *)
pi_122271442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:34 schreef groenen het volgende:

[..]

In mei, juni en juli ben ik extra fan zie ik. *)
Heb je er een sneltoets voor?
pi_122272288
quote:
Maxime Monfort: "Incompréhensible"
Maxime Monfort s'est montré très surpris par la sanction infligée à son équipier.

Le coureur belge était le compagnon de chambre de Fränk Schleck durant le Tour de France. Monfort s'était présenté devant le CDD le 15 octobre en qualité de témoin.

«C'est incompréhensible. Un an de suspension c'est surprenant. Surtout que le produit incriminé n'est pas considéré comme dopant. Je pense qu'il faudra quelques jours avant de digérer cela», dit-il.

Et le coureur de l'équipe RadioShack-Leopard-Trek de poursuivre: «Un an pour une négligence, c'est lourd. Chaque coureur est responsable de son corps, c'est la règle dans la lutte antidopage mais c'est difficile à accepter. Dans ce contexte, Fränk savait qu'il serait sanctionné mais pas de cette façon. Cette sanction ne remet pas en cause la suite de sa carrière.»

Wort.lu
Maxime jongen, zit niet te zwetsen. Dat hij nou uitgerekend dit moet zeggen, terwijl hij de laatste tijd zo blij is dat het doping teruggedrongen wordt aangezien hij mee kan doen voor leuke klassementen.
pi_122272520
Ze vinden tegenwoordig allemaal dat de dopeurs aangepakt moeten worden. Maar als het dichtbij komt schieten ze weer in de traditionele stuip.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122272571
Voor degenen die Frans spreken:

http://www.alad.lu/upload(...)GPK/TMWYHXVIAYCT.pdf

Schleck was blijkbaar bereid om een test met een leugendetector af te nemen, maar die test hebben ze genegeerd, omdat het resultaat niet betrouwbaar is. Dat lijkt me ook wel logisch.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:06:03 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_122272614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maxime jongen, zit niet te zwetsen. Dat hij nou uitgerekend dit moet zeggen, terwijl hij de laatste tijd zo blij is dat het doping teruggedrongen wordt aangezien hij mee kan doen voor leuke klassementen.
Iedereen is het er mee eens tot ze in de buurt van hun vriendjes komen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_122273025
quote:
Frank SCHLECK déclare avoir pris pendant les 2 premières semaines du Tour de France les compléments alimentaires suivants :
- SIS Go Gel Isotonic Energy ;
- SIS Go Gel Plus Nitrates ;
- SIS Go Gel Plus Caffeine ;
- AM Sport L-Carnitine 2000mg ;
- Alpha-Liponsäure ;
- First Endurance Ultragen RS-Recovery ;
- AM Sport Aminosaüren Pulver ;
- First Endurance Optygen ;
- Deba Pharma Mineral Complex ;
- Sportpharm Bar.
Daar had Phinney het laatst dus over. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 21:16:14 ]
pi_122273346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Daar had Phinney het laatst dus over. :')
Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.
pi_122273770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ja, dat snap ik nog wel enigszins. Dit is allemaal legaal en maakt het het overleven van zo'n drieweekse ronde iets makkelijker. Al moet ik erbij aantekenen dat ik niet weet of dit nou echt nodig is die hele lijst. Zou de helft ook niet voldoende zijn.
nee
pi_122273982
quote:

[..]

Tja, ik snap best dat ze de grenzen opzoeken en dat het naïef is om te denken dat ze zo'n ronde op alleen een bruine boterham uitrijden. Maar volgens Phinney moet het ook zonder kunnen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:33:18 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122274348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:41 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo?
Voetbal en wielrennen hebben toch andere instituten dus waarom zou je eerst onderdelen moet controleren waar uithoudingsvermogen belangrijker is? :?
Onderdelen van je spel, niet sporten....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122275156
quote:

[..]

Een kwart ook nog wel. L-Carnitine werkt niet, Alpha Liponzuur is ook onzin. Optygen, ook crap. Die Ultragen is gewoon een te duur vitamine/mineralen preparaat met toegevoegde aminozuren. Beetje dubbel om dan ook nog losse amino's te nemen van AM Sport die ook een discutabel werking hebben. Net zo goed als een extra mineralen complex als je ook Ultragen neemt.

Zie geen Beta Alanine en ook geen creatine, heb je dan nog meer aan dan de helft van de troep die nu wordt ingenomen.

Die SIS-gels op zich niks mis mee maar waarom neemt die gast een gel met cafeïne als hij ook nog los cafeïne er bij slikt.

Echt doordacht is het niet in ieder geval al die zooi die Schleck neemt. Maar goed zijn prestaties komen niet uit een potje vitamine of gels, we weten wel waar Frankie de mosterd haalde.
pi_122279145
MichielElijzen twitterde op woensdag 30-01-2013 om 22:49:30 Frank Schleck heeft 1 jaar schorsing gekregen voor een middel dat hem waarschijnlijk hielp maskeren om 2 jaar schorsing te krijgen. reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2013 @ 23:44:11 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122281838
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Een kwart ook nog wel. L-Carnitine werkt niet, Alpha Liponzuur is ook onzin. Optygen, ook crap. Die Ultragen is gewoon een te duur vitamine/mineralen preparaat met toegevoegde aminozuren. Beetje dubbel om dan ook nog losse amino's te nemen van AM Sport die ook een discutabel werking hebben. Net zo goed als een extra mineralen complex als je ook Ultragen neemt.

Zie geen Beta Alanine en ook geen creatine, heb je dan nog meer aan dan de helft van de troep die nu wordt ingenomen.

Die SIS-gels op zich niks mis mee maar waarom neemt die gast een gel met cafeïne als hij ook nog los cafeïne er bij slikt.

Echt doordacht is het niet in ieder geval al die zooi die Schleck neemt. Maar goed zijn prestaties komen niet uit een potje vitamine of gels, we weten wel waar Frankie de mosterd haalde.
als ik dit zo lees, plast hij de helft ongebruikt weer uit :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_122284263
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

quote:
'Ik ben teleurgesteld', reageert Schleck. 'Deze straf is te streng, zeker gezien het tribunaal zelf aangaf dat ik het product niet bewust innam. Jammer genoeg schrijft de UCI voor dat ook zo'n onvrijwillige vergiftiging genoeg is om gestraft te worden. Toch ben ik blij dat de rechters bevestigden dat ik geen doping nam. Ik ben dus geen valsspeler. Dat is belangrijk voor mij, mijn familie, mijn team en al wie me steunt.'

De oudere broer van Andy Schleck beraadt zich nu over verdere stappen.
pi_122287598
Stop de persen, vanmiddag om 14u gaat Michael Rasmussen doping bekennen. Het Deense anti-doping instituut komt daarna met een persconferentie om 15u30.

Man, ik kan niet wachten..

:O
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122287814
TourDeJose twitterde op donderdag 31-01-2013 om 09:06:45 12 years!!! RT @MikeKaltoft: TV 2 Sporten has learned that Michael Rasmussen will admit to doping from 1998-2010: http://t.co/ce39z5cm reageer retweet
pi_122288580
pi_122288715
Zijn al die wielrenners nou zo egoïstisch dat ze minimaal een dag in de spotlights willen staan met hun bekentenis? Waarom komen ze niet allemaal tegelijk met hun verhaal, maar wachten ze tot een moment voor zichzelf? Om hun 'goede' naam te behouden? Daar is na een bekentenis toch al weinig meer van over...

Met om de dag een bekentenis zal het nog wel even duren voordat iedereen toegegeven heeft. Lekker voor het wielrennen, waar ze allemaal zogenaamd het beste mee voor hebben.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_122288797
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:54 schreef Timm-E het volgende:
Zijn al die wielrenners nou zo egoïstisch dat ze minimaal een dag in de spotlights willen staan met hun bekentenis? Waarom komen ze niet allemaal tegelijk met hun verhaal, maar wachten ze tot een moment voor zichzelf? Om hun 'goede' naam te behouden? Daar is na een bekentenis toch al weinig meer van over...

Met om de dag een bekentenis zal het nog wel even duren voordat iedereen toegegeven heeft. Lekker voor het wielrennen, waar ze allemaal zogenaamd het beste mee voor hebben.
pi_122288886
Niet dan?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 10:04:17 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122288953
thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 10:01:11 Volgens getuige reed Rasmussen de Tour van 2007 op vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen. #NRCvorigeweek reageer retweet
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:10:30 #35
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122289085
quote:
Dat zou bij de artikels in de OP geplaatst mogen worden, inderdaad een goed stuk.
pi_122289148
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:01 schreef Timm-E het volgende:
Niet dan?
Ja, het is echt de gedroomde 15 minutes of fame; een doping bekentenis.
  Trouwste user 2022 donderdag 31 januari 2013 @ 10:20:52 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_122289313
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:04 schreef Pino112 het volgende:
thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 10:01:11 Volgens getuige reed Rasmussen de Tour van 2007 op vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen. #NRCvorigeweek reageer retweet
Michael Rasmussen gaat volgens Deense
media vandaag zijn dopingverleden uit
de doeken doen.De Deense renner,die in
2007 ontslagen werd door Rabobank,geeft
om 14.00 uur een persconferentie.

Rasmussen gaat volgens de Deense media
bekennen dat hij van 1998 tot 2010
prestatiebevorderende middelen gebruikt
heeft.Tijdens de Tour de France in 2007
werd de Deen,met de gele trui om de
schouders,door Rabo uit de Tour gehaald
toen bekend werd dat hij gerommeld had
met zijn whereabouts,vermoedelijk om
dopingjagers te misleiden.

Over dat ontslag loopt nog een civiele
rechtszaak tussen hem en de inmiddels
opgeheven Raboploeg.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_122289357
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

opgeheven Raboploeg.

goede samenvatting van al dat geen wat hierboven besproken is
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_122289380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

opgeheven Raboploeg.

Ik zou er een eigen topic over openen tong. Met een leuke woordgrap enzo.
pi_122289401
quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, wel gek dat niet alle renners dat op precies hetzelfde moment doen. Is er niet een dopingbekentenis facebookpagina waar ze dat even kunnen coördineren?
pi_122289435
Ik ben benieuwd wat de Rabobank van zijn dopinggebruik wist en of ze hem daadwerkelijk zwijggeld hebben betaald. Daar was op radio 1 sprake van.
pi_122289444
Ik word echt helemaal leip van die :P onderaan die posts...

Enne, die bekentenissen lopen via Madrid, wachtlijstje met gecodeerde namen enzo

"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 10:26:34 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122289455
quote:
Dank!
Leuk om al die tour edities zo eens terug te lezen, je krijgt er ook bijna zin in om etappe's terug te kijken maar dan met hedendaags commentaar met de kennis van nu :P
  Trouwste user 2022 donderdag 31 januari 2013 @ 10:28:23 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_122289491
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik word echt helemaal leip van die :P onderaan die posts...

:D
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_122289499
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:24 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ja, wel gek dat niet alle renners dat op precies hetzelfde moment doen. Is er niet een dopingbekentenis facebookpagina waar ze dat even kunnen coördineren?
Er komt als het goed is een TRC (waarheidscommissie). Renners kunnen natuurlijk ook wachten tot ze daarvoor worden opgeroepen of zichzelf er voor aanmelden.
pi_122289514
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:28 schreef Ericr het volgende:

[..]

Er komt als het goed is een TRC (waarheidscommissie). Renners kunnen natuurlijk ook wachten tot ze daarvoor worden opgeroepen of zichzelf er voor aanmelden.
Als die commissie er ooit komt, ik heb daar serieuze twijfels bij.
pi_122289993

prachtige beelden. ik mis zo erg dit tijdperk. genot
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:50:29 #49
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_122290091
quote:
Wel knap dat een schone contador dat bij kon houden.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_122290125
quote:
Dus die Zonneveld wist gewoon al dat Rasmussen doping gebruikt had? Wat een sicke journalist zeg!
pi_122290143
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus die Zonneveld wist gewoon al dat Rasmussen doping gebruikt had? Wat een sicke journalist zeg!
Kon je twee jaar geschorst voor worden toch :P
pi_122290252
Niet vreemd dat hij gaat bekennen tot 2010 (kan ook best waar zijn hoor gezien zijn uitslagen). Vanaf 2011 reed hij namelijk voor zijn huidige team Christina Watches.
pi_122290383
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:02:52 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122290465
quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze op die manier zo veel mogelijk in de spotlights proberen te staan.
Anderen doen het afzonderlijk, wij dus ook. Misschien dat ze er nog een mooi verhaal van kunnen breien en het uitleggen ofzo.

In plaats dat iedereen nu collectief komt met een bekentenis. Dan krijg je pas echt te zien hoe ziek die sport eigenlijk is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 11:07:38 #55
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122290617
quote:
Stelletje patriotten daar in België. Sporthelden met fluwelen handschoenen aanpakken heeft zijn voordelen (In Nederland zijn we daar veel te zuinig in denk ik), maar je kan ook te ver gaan.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:09:02 #56
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_122290656
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze op die manier zo veel mogelijk in de spotlights proberen te staan.
Anderen doen het afzonderlijk, wij dus ook. Misschien dat ze er nog een mooi verhaal van kunnen breien en het uitleggen ofzo.

In plaats dat iedereen nu collectief komt met een bekentenis. Dan krijg je pas echt te zien hoe ziek die sport eigenlijk is.
Die dopingzondaars komen niet elke week bij elkaar om met elkaar hun agenda te bespreken hoor.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_122290737
quote:
Zwakke uitspraken en geen enkele visie van de voorzitter. Pappen en nathouden.
pi_122290764
quote:
Hij heeft ergens wel een punt, het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je nu opschiet met een waarheidscommissie. Het heeft 0,0 nieuwswaarde wie er allemaal gebruikt heeft, zo'n amnestie geeft alleen als boodschap dat je niet jaren later gestraft wordt als je doping gebruikt in een tijdperk dat de meerderheid gebruikt. Ze zouden het omgekeerde moeten doen: oude stalen testen en alsnog schorsen. Te beginnen met contador in 2007. (Ik neem trouwens aan dat het idee wel is dat als je niet bekent, je wel alsnog gestraft kan worden?)
pi_122290769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:04 schreef marcodej het volgende:
Ze vinden tegenwoordig allemaal dat de dopeurs aangepakt moeten worden. Maar als het dichtbij komt schieten ze weer in de traditionele stuip.
Het interview met Andy Schleck was ook weer typisch in dat opzicht. Hij zegt gewoon letterlijk dat het "unfair"is om gepakte renners "te ruïneren" op de vraag of hij vindt dat er zwaardere financiële straffen moeten komen. Gepakte renners weren uit bestuurlijke functies is niet nodig want iedereen verdient een 2e kans en langer straffen is ook niks want dan blijft men toch wel gebruiken, of je nou 2 of 4 jaar krijgt. :') Zou dat nou allemaal indekken zijn voor wanneer hij zelf aan de beurt is?

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 31-01-2013 11:18:46 ]
pi_122290874
Rasmussen zou in plaats van 8 slechts 2 jaar geschorst worden, omdat hij helpt door namen te noemen.

De Belgische bond zal niet verder gaan met de zaak Bruyneel, omdat het juridisch nogal ingewikkeld ligt.
pi_122290918
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf
pi_122290938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf
Sorry, was niet duidelijk, maar het gaat om een interview met Andy Schleck in dit geval.

Edit2: en nog voordat zn broer veroordeeld werd.
pi_122291140
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:27:09 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122291162
quote:
13s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Stelletje patriotten daar in België. Sporthelden met fluwelen handschoenen aanpakken heeft zijn voordelen (In Nederland zijn we daar veel te zuinig in denk ik), maar je kan ook te ver gaan.
Toch heeft hij wel een punt.
Door het verleden uit te zoeken kom je er alleen maar achter hoe lang de sport al corrupt is. Het hedendaagse wielrennen help je er niet mee, denk ik. Terwijl dat juist constructief zou zijn.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:28:10 #65
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122291185
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield :D :')
pi_122291225
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.
Dat is zeker waar inderdaad. Valsspelen loont financieel, dat is wel frappant. Zou wel iets aan gedaan moeten worden...
In de Frank zaak zou dat nog interessant worden, aangezien zoals de Schleck zelf zegt, hij volgens de commissie er niks aan kon doen maar wel sportief gestraft dient te worden.
pi_122291251
De prestaties van Michael Boogerd worden wel met de bekentenissen indrukwekkender _O_ . Straks is hij de enige die niet gebruikt heeft ^O^

Wat een baas, La Plagne winnen op alleen Prodent _O_
U MAD?
pi_122291264
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield :D :')
Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijn 8)7
pi_122291286
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijn 8)7
Ah, heeft Ferrari toch nog medestanders :)
pi_122291312
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:36:16 #71
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291423
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten? :P

Mooi stukje richting het einde van Hamilton z'n boek: We zien nu geen oppermachtige staaltjes meer van 1 ploeg. Kon het niet helpen, maar ik moest direct aan Sky denken uit de tour van 2012.
Die konden ook allemaal ineens alles.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_122291476
quote:

[..]

+Andy die alles samen doet met z'n broer, dus waarschijnlijk ook het dopinggebruik. En iedereen maar zeggen dat er sinds 2008 zoveel is verbeterd...
pi_122291483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:36 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten? :P

Mooi stukje richting het einde van Hamilton z'n boek: We zien nu geen oppermachtige staaltjes meer van 1 ploeg. Kon het niet helpen, maar ik moest direct aan Sky denken uit de tour van 2012.
Die konden ook allemaal ineens alles.
Europcar in 2011...........
U MAD?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:39:06 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122291525
quote:

[..]

Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangt :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:39:10 #75
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291528
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Europcar in 2011...........
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kern :')
pi_122291549
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:41:17 #77
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291599
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wattages rijden he!

pi_122291615
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Klopt, maar de prestaties van die franse B-ploeg waren toch wel heel opmerkelijk te noemen. En die Voeckler heb ik nog nooit gelooft.
U MAD?
pi_122291648
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kern :')
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.
pi_122291659
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:44:42 #81
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291700
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky.
Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar het kwam er op neer dat je nu niet meer van die staaltjes als US Postal, Gewiss, Phonak ed. zag. Wat dat betreft valt Sky inderdaad beter onder die noemer dan Europcar.
pi_122291703
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef Szura het volgende:

[..]

Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangt :P
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:45:22 #83
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.
Wanneer het enkel Rolland had geweest, had het gekund. Maar dit was iets te toevallig, alle 3 op hetzelfde punt deze prestaties.
pi_122291791
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.
pi_122291805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:47 schreef Chiappucci het volgende:
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.
Volgens mij had hij ergens last van, z'n rug ofzo.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:49:17 #86
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291842
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten..
pi_122291898
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten..
Nee, dat was Rolland ;). En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
pi_122291910
quote:

[..]

Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.

Leipi nog cleaner, gewoon zijn beste prestaties clean neergezet. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:51:57 #89
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122291954
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Nee, dat was Rolland ;). En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
Dan was het wellicht een andere tour met Kern dat ik dat beeld in mijn hoofd heb zitten :P Zie inderdaad dat hij na de 4de etappe is afgestapt, dan was die het in ieder geval niet inderdaad :')
pi_122292042
Kern reed ook vooral heel goed in de Dauphine, volgens mij had-ie een knieblessure in de Tour. Dat andere ploeggenoten onopvallend rijden zegt weinig, er zijn zoveel verhalen van dopinggebruik bij alleen de beste renners van een ploeg (bijv US Postal).

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.
Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?
pi_122292046
quote:
Schleck: 'Een jaar schorsen is te zwaar'
HOOFDDORP - Frank Schleck is teleurgesteld in de schorsing die hij woensdag kreeg opgelegd door het Luxemburgse Antidopingagentschap (ALAD).

De 32-jarige kopman van RadioShack moet boeten voor zijn dopinggebruik in de Tour de France van 2012. Hij werd afgelopen zomer na afloop van de dertiende etappe van de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van de plaspil xipamide.

"Ik denk dat het besluit me voor een jaar te schorsen te zwaar is, gezien ook het feit dat het comité toegeeft dat ik onbedoeld een verontreinigd product heb binnengekregen", zegt hij in een reactie.

"Helaas zijn de regels van de UCI van dien aard dat je ook in zo'n geval schuldig kunt worden bevonden. Toch zie ik het als een positief aspect dat de rechters erkennen dat ik geen bedrieger ben.''

Zijn ploeg Leopard wilde woensdag nog niet reageren op de straf. De directie wil eerst de beweegredenen van ALAD bestuderen.
Zou iemand geloven dat hij vergiftigd is? Alsof we die smoes nooit eerder hebben gehoord. :')
pi_122292061
Persconferentie live op NOS.nl en zal simultaan vertaald worden.
pi_122292106
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:55 schreef TheArt het volgende:
Persconferentie live op NOS.nl en zal simultaan vertaald worden.
door kenneth perez zeker? :')
pi_122292107
Fijn dat de NOS er zo bovenop zit en belangrijke wielergebeurtenissen weer live uitzendt. ^O^
pi_122292122
quote:
18s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:57 schreef eentwee het volgende:
Fijn dat de NOS er zo bovenop zit en belangrijke wielergebeurtenissen weer live uitzendt. ^O^
Ook alleen maar omdat het een Rabo renner is.
pi_122292172
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?
pi_122292232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?
Verslaafd ;)
pi_122292241
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:57 schreef franklop het volgende:

[..]

door kenneth perez zeker? :')
Jan van Halst zit erbij voor een live analyse op de iPad.
pi_122292268
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zou je stoppen als je het al je hele carriere doet.. dan weet je zeker dat het voorbij is. Hij heeft nog wel geprobeerd om een contract te krijgen bij een andere ploeg.
pi_122292290
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hopelijk is er ook een dove tolk
pi_122292301
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hopelijk is er ook een dove tolk
Waarom moet die tolk doof zijn?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_122292351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Toch heeft hij wel een punt.
Door het verleden uit te zoeken kom je er alleen maar achter hoe lang de sport al corrupt is. Het hedendaagse wielrennen help je er niet mee, denk ik. Terwijl dat juist constructief zou zijn.
Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.
pi_122292382
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.
Heeft geen zin, wielrennen is sowieso kut, alle andere sporten zijn zo schoon als z'n onderbroek.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 12:09:08 #104
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122292515
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

pi_122292553
1000.000 eenheden epo... hoever kom je dan, hoeveel dagen kan je daarmee doe, wat heb je per dag nodig?
pi_122292593
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:10 schreef Alleskids het volgende:
1000.000 eenheden epo... hoever kom je dan, hoeveel dagen kan je daarmee doe, wat heb je per dag nodig?
100.000 he ;). Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
pi_122292651
Vraag me eerder af hoe dat ongedetecteerd kan. Dacht dat het alleen in microdoses kon?
En bij zulke hoeveelheden ga je me ook niet vertellen dat een teamarts of ploegleider niets weet :D
pi_122292770
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

100.000 he ;). Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
het lijkt me wel veel 100.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?

correctie :)
pi_122292802
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef Alleskids het volgende:

[..]

het lijkt me wel veel 10.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?
100.000 :')

Miscchien is 1 keer inspuiten wel 50.000 eenheden. Weet ik eigenlijk ook niet :? Die 100.000 wordt natuurlijk vooral genoemd omdat het lekker bekt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:22:03 #110
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122292805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.
pi_122292842
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:22 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.
dan heeft hij een 1000 dagen voorraad bij zich...
pi_122292896
Die jakhals had iets van 10.000 of 20.000 eenheden per spuit.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:27:22 #113
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122292915
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

100.000 :')

Miscchien is 1 keer inspuiten wel 50.000 eenheden. Weet ik eigenlijk ook niet :? Die 100.000 wordt natuurlijk vooral genoemd omdat het lekker bekt.
het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.
pi_122292994
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:27 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.
quote:
Hamilton explains how athletes have exploited this weakness in his book.
How to Use EPO in Cycling Without Getting Caught?

Evading detection in the urinary EPO test is relatively easy. It requires a procedure known as microdosing. Rather than inject EPO subcutaneously every 3-4 days, athletes inject smaller amounts of EPO intravenously every night.

“Instead of injecting 2,000 units of Edgar [EPO] every third or fourth night, we injected 400 or 500 units every night. Glowtime minimized; problem solved. We called it microdosing.”
500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:33:17 #115
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122293059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

[..]

500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.
Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.
pi_122293121
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:33 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:

http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 12:36:09 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:36:48 #117
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122293162
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepoe had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:

Zelfde spul als waar T. Dekker wel voor gepakt is een paar maanden later inderdaad.
pi_122293382
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:

Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:54 schreef eentwee het volgende:

Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?
Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.
pi_122293525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:45 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.

[..]

Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...
pi_122293645
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...
Het ging over Contador, die is nooit op een maskeringsmiddel betrapt. Maar als bijvoorbeeld zou blijken dat hij in 2006 bloeddoping heeft gebruikt bij Fuentes zou een schorsing in 2010 op clenbuterol geen effect hebben op de strafbaarheid. Niet dat ik het waarschijnlijk acht dat we daar ooit nog bewijs voor terug zullen zien.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:57:49 #121
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122293732
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Clenbuterol is een beta 2 agonist, geen maskeringsmiddel.
pi_122293891
My whole life is a lie...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2013 @ 13:38:25 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122295123
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Ericr het volgende:

[..]

Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.

Leipi nog cleaner, gewoon zijn beste prestaties clean neergezet. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_122295132
quote:
Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?
pi_122295422
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?
Ricco :D
Die kunnen we zelfs niet aan een arts link _O_
DIY kuurtje
pi_122295481
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ricco :D
Die kunnen we zelfs niet aan een arts link _O_
DIY kuurtje
Doe-het-zelf Ricco.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:48:52 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_122295526
'Mij First Bloodtransfusion' stond op de doos van het pakket. :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:50:36 #128
14505 OProg
A Life in Music
pi_122295612
Filip Meirhaeghe was ook voor zichzelf bezig indertijd.
pi_122296016
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef eentwee het volgende:

[..]

Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?
Maar dan ben je al je palmares waarschijnlijk kwijt met risico op allerlei claims en Spanjaarden die bekennen zijn hoe dan ook zeer schaars.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:00:00 #130
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_122296069
Het gaat beginnen, spannend!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_122296141
Linkje?
pi_122296170
Nou daar gaan we!

Kan Christina Watches nog groter in beeld :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 14:01:58 #134
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122296226
Haha de NOS heeft dus een muts gevraagd die live gaat vertalen _O-
pi_122296236
fijne tolk :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:03:05 #138
284411 crew  heywoodu
pi_122296254
Het is dus gewoon op tv, 404 bij UPC.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_122296256
Renw... uhhh wielrennen
pi_122296260
Die tolk _O- Dit moet haast een sketch zijn.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:03:19 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122296264
Renwielen!
pi_122296270
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
fijne tolk :{
Mens vertaalt af en toe een zinnetje en blijft voor de rest stil :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:03:36 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_122296279
Haha mooie tv
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:04:24 #144
284411 crew  heywoodu
pi_122296310
Hadden ze Perez maar gevraagd :')
pi_122296311
Deen vertelt een heel verhaal - vertaling: 3 woorden.
pi_122296314
Wat een briljante tolk! Uit welk bejaardentehuis is ze ontsnapt?
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:04:33 #147
14505 OProg
A Life in Music
pi_122296315
Ik zit op werk en versta er zo geen drol van. :')
pi_122296321
Als hier geen lucky tv van gemaakt wordt...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:04:41 #149
284411 crew  heywoodu
pi_122296323
Hij is gedoopt geweest!
pi_122296325
Is gedood geweest?
pi_122296336
Godver deze vertaling :') _O-
pi_122296347
Laat me duidelijk zeggen

Dat zou tijd worden!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:21 #153
284411 crew  heywoodu
pi_122296366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
Is gedood geweest?
pi_122296368
Hij ziet er wel heel slecht uit zeg :o
pi_122296370
Een schone wielrennersport _O-
pi_122296389
Haha, op de redactie van Studio Sport : "Hee Jan, was jouw moeder niet half Deens?.."
pi_122296405
Heeft ze ooit Nederlands gepraat?
pi_122296410
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hij zag er altijd al slecht uit, maar nu lijkt het alsof hij AIDS heeft.
pi_122296421
Er lopen bij Ajax nog wel een paar voetballers rond die dit beter zouden kunnen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:06:30 #160
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122296427
Is er een tolk die de tolk kan vertalen?
pi_122296431
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:06 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Hij zag er altijd al slecht uit, maar nu lijkt het alsof hij AIDS heeft.
Maatpakje XS en het is nog te groot.
pi_122296433
hendriksmj twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:04:48 RASMUSSEN HEEFT DOPING GEBRUIKT VAN 1998 TOT 2010. reageer retweet
Voor zover het nieuws dat al bekend was. Nu de rest nog.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:06:41 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_122296436
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hij heeft nog geen warme maaltijd gehad dit jaar
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:06:49 #164
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122296445
pi_122296460
hetiskoers twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:06:24 Rasmussen gaat alles vertellen? Suggereert de 89-jarige vertaalster. reageer retweet
pi_122296477
NAMEN NOEMEN SLET!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 14:07:31 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122296482
Waarom praten ze niet gewoon Engels? :')_
pi_122296500
Volgens mij krijg je zonder vertaling meer mee.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:07:49 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_122296501
Boogerd is weer de sjaak zo denk ik.
pi_122296505
Christina Watches wil de schone sport bevorderen. En dan een team met Schumacher, Frei en Rasmussen laten rondrijden. :')
pi_122296518
Moet wel zeggen dat Rasmussen het er zwaarder mee lijkt te hebben dan Armstrong tijdens de bekentenis.
pi_122296559
Wie is die vrouw in het midden?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:09:12 #173
284411 crew  heywoodu
pi_122296563
Oh hij is gelijk klaar met wielrennen dus :+
pi_122296568
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:08 schreef krapula het volgende:
Moet wel zeggen dat Rasmussen het er zwaarder mee lijkt te hebben dan Armstrong tijdens de bekentenis.
Amstrong is natuurlijk wel wat mediagenieker dan Rasmussen.
pi_122296572
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Wie is die vrouw in het midden?
Christina.
pi_122296594
Kapt ie er nou mee? Mens zegt 'hij heeft zijn laatste rit gereden', maar ik snap niets van haar vertaling.

EDIT: Ja dus, hij kapt ermee.
pi_122296602
Hoe hij daar zit doet denken aan VDB op z'n slechtere dagen. Ik heb niks met pakhazen maar hoop toch dat dit beter afloopt.
pi_122296610
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef TheArt het volgende:
Kapt ie er nou mee? Mens zegt 'hij heeft zijn laatste rit gereden', maar ik snap niets van haar vertaling.
Hij wordt dit jaar 39, dus niet echt verrassend dat hij stopt.
pi_122296668
Hij wordt dus ploegleider bij Christina Watches na zijn schorsing _O-
pi_122296673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:09 schreef TheArt het volgende:

EDIT: Ja dus, hij kapt ermee.
Keert wel terug als sportief directeur over twee jaar, nadat hij nu ontslagen wordt :D
pi_122296682
dus hij stopt omdat hij gedoopt is?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:11:47 #182
284411 crew  heywoodu
pi_122296696
De hele rits gebruikt dus.
pi_122296700
Epo, groeihormonen, insuline, cortisonen en bloeddoping dus.
pi_122296705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef BrokenArrow het volgende:
dus hij stopt omdat hij gedoopt is?
Schorsing twee jaar.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:12:01 #185
168304 Mani89
pi_122296711
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef TheArt het volgende:
Hij wordt dus ploegleider bij Christina Watches na zijn schorsing _O-
Dat was volgensmij altijd al het plan geweest.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:12:06 #186
284411 crew  heywoodu
pi_122296714
En hij gaat niks meer zeggen _O- :') -O-
pi_122296723
Hij kan niets meer zeggen vandaag :')
pi_122296729
Wat een farce.
pi_122296770
hij mag niet praten van de rabobank
pi_122296772
spurma?
pi_122296774
Fijn..daarvoor heb ik mij vermoeid met die tolk..
pi_122296813
_O-
pi_122296817
quote:
het is geen makkelijke dag geweest vandaag...
het is nog maar 14:15, muts!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:14:13 #194
284411 crew  heywoodu
pi_122296819
Nou, dat was het :')
pi_122296835
Man man man :')
pi_122296840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef BrokenArrow het volgende:
hij mag niet praten van de rabobank
Vandaar dat hij alles vertelt aan de anti-dopingautoriteiten :')
pi_122296859
Haha wat een garp deze persco.
pi_122296877
Rabobank ook weer blij..scheelt weer 5,6 miljoen uitkeren in het hoger beroep..
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:16:23 #199
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122296923
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was.. ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_122296936
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef DeLuna het volgende:
2007.. toen was ik nog jong en naïef en vond ik het sneu voor Rasmussen dat het zo gelopen was.. ;(
Ik ook, ik weet nog hoe ik baalde toen Mart het aankondigde. :')
pi_122296944
Wie is eigenlijk de sponsor van rasmussen?
pi_122296959
Ben toch benieuwd hoe al die renners die bekennen het rond in hun hoofd krijgen dat ze met dit soort dingen de wielersport vooruit helpen. Dat doe je door namen en rugnummers te noemen. Uitleggen hoe hoe je het systeem bedroog om het systeem beter te maken.

Niet dit.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_122296975
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:15 schreef artm het volgende:
Rabobank ook weer blij..scheelt weer 5,6 miljoen uitkeren in het hoger beroep..
Niet als Rabo wist van het dopinggebruik van Rasmussen (wat zeer waarschijnlijk is).
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 14:17:38 #204
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122296979
quote:
Ik was in Frankrijk dus ik kreeg het de volgende dag pas mee 8.gif
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 14:18:15 #205
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122297009
thijszonneveld twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:17:06 Aan de andere kant: Rasmussen zegt in die anderhalve minuut net zoveel als Armstrong in drie uur. reageer retweet
True.
pi_122297011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben toch benieuwd hoe al die renners die bekennen het rond in hun hoofd krijgen dat ze met dit soort dingen de wielersport vooruit helpen. Dat doe je door namen en rugnummers te noemen. Uitleggen hoe hoe je het systeem bedroog om het systeem beter te maken.

Niet dit.
Als het goed is heeft hij dat met de Deense anti-dopingorganisatie gedaan, het lijkt me niet nuttig om op tv te gaan vertellen hoe je het beste controles kan omzeilen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:18:48 #207
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122297036
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:

Niet dit.
Misschien doet ie dat wel bij de autoriteiten, anders is het inderdaad erg dubbel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:19:00 #208
284411 crew  heywoodu
pi_122297044
quote:
Ik vond het vooral sneu omdat Rabobank een Nederlands team was ;(
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:19:34 #209
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297066
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik ook, ik weet nog hoe ik baalde toen Mart het aankondigde. :')
Ja, s'avonds, al die chaos in dat hotel. Ik dacht nog... zo'n foutje? Is toch niet erg want hij gebruikt toch geen doping?? :o :o

Wat een teleurstelling. _O-
pi_122297073
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef BrokenArrow het volgende:
Wie is eigenlijk de sponsor van rasmussen?
pi_122297088
Ook wel koning. De laatste koers die Rasmussen uiteindelijk heeft gereden, is gewonnen door Schumacher :')
pi_122297095
rmboon79 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:18:23 Nou Michael Bogaard nu moet niets je meer tegenhouden toch?! "@fritswester: En ook Rasmussen heeft dopinggebruik in RABOperiode bekend." reageer retweet
Boogaard :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:20:14 #213
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122297108
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Niet als Rabo wist van het dopinggebruik van Rasmussen (wat zeer waarschijnlijk is).
Maar het kan waarschijnlijk toch niet bewezen worden.
pi_122297119
:(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:20:54 #215
284411 crew  heywoodu
pi_122297143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, s'avonds, al die chaos in dat hotel. Ik dacht nog... zo'n foutje? Is toch niet erg want hij gebruikt toch geen doping?? :o :o

Wat een teleurstelling. _O-
Op vakantie in Oostenrijk, "papa, dit wat op de Oostenrijkse Teletekst staat betekent toch niet dat Rasmussen uit de Tour is??!??"
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:20:55 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_122297145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
rmboon79 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:18:23 Nou Michael Bogaard nu moet niets je meer tegenhouden toch?! "@fritswester: En ook Rasmussen heeft dopinggebruik in RABOperiode bekend." reageer retweet
Tsjah. :')

Heb ik voor dit op werk stream zitten luisteren?
pi_122297159
quote:
Lekker rullevante mening..
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:21:53 #218
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297185
Ik ben benieuwd door wie ik nog meer teleurgesteld word.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:22:22 #219
14505 OProg
A Life in Music
pi_122297208
quote:
P&O Adviseur, LUMC, YOGA minded, Bløf, vrijwilliger Make a Wish, maar bovenal trotse zus van Michael, Jeroen en Daniel

Ging echt mis bij Bløf. :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:22:32 #220
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122297215
Ik denk dat Boogerd en Erik Dekker nu wel gaan bekennen dankzij Rasmussen.
pi_122297223
quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:21 schreef DeLuna het volgende:

Sorry :'(
pi_122297231
quote:
Als het maar niet Bram Tankink is. :(
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:23:23 #223
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297246
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dan ga ik gillen denk ik. :')
pi_122297251
bram tankink is clean
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:23:38 #225
284411 crew  heywoodu
pi_122297261
quote:

[..]

Dat kan serieus niet.
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:23:38 #226
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297262
quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Sorry :'(
Niet Gerard Ekdom!! :'(
pi_122297265
Die avond dat Rasmussen uit de Tour gegooid werd was een van de beste tv-uitzendingen ooit. Smeets die lekker pathetisch deed, Jans Koerts die er even uit het niets ook een bekentenis uitgooit. Echt surrealistische televisie.
pi_122297268
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:18 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Als het goed is heeft hij dat met de Deense anti-dopingorganisatie gedaan, het lijkt me niet nuttig om op tv te gaan vertellen hoe je het beste controles kan omzeilen.
Dat heb ik dan gemist. Hopelijk doen ze er wel wat mee.
And that is the news.''
pi_122297269
Ik ben vooral benieuwd naar zijn periode bij CSC. Van die Raboperiode weten we inmiddels genoeg, maar die jaren '01 en '02 bij CSC ben ik wel erg benieuwd naar.
pi_122297279
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef BrokenArrow het volgende:
bram tankink is clean
Heeft toch voor Lefevre gereden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 januari 2013 @ 14:24:24 #231
284411 crew  heywoodu
pi_122297295
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

:{w
pi_122297323
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef OProg het volgende:

[..]

P&O Adviseur, LUMC, YOGA minded, Bløf, vrijwilliger Make a Wish, maar bovenal trotse zus van Michael, Jeroen en Daniel

Ging echt mis bij Bløf. :')
Het ging al mis bij P&O adviseur. :')
And that is the news.''
pi_122297335
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef Ereinion het volgende:
Die avond dat Rasmussen uit de Tour gegooid werd was een van de beste tv-uitzendingen ooit. Smeets die lekker pathetisch deed, Jans Koerts die er even uit het niets ook een bekentenis uitgooit. Echt surrealistische televisie.
Zou die journalist, di verklaarde dat hij rasmussen in italie heeft zien trainen, betaald zijn door de italiaanse concurrentie?
pi_122297366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Woonachtig in Twente is hij ook in verband te brengen met een groot aantal veeartsen.
pi_122297391
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zou die journalist, di verklaarde dat hij rasmussen in italie heeft zien trainen, betaald zijn door de italiaanse concurrentie?
Nee, want niemand wist op dat moment dat Rasmussen eigenlijk in Mexico had moeten zitten.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:26:56 #236
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122297409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef TheArt het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar zijn periode bij CSC. Van die Raboperiode weten we inmiddels genoeg, maar die jaren '01 en '02 bij CSC ben ik wel erg benieuwd naar.
Met monsieur 60% als ploegleider denk ik dat ze daar zeker gebruiken.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:27:22 #237
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122297428
quote:
Bram de Groot. :+
pi_122297443
De tour kan je gewoon schoon rijden, toch?
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:27:58 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_122297446
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:23 schreef Ereinion het volgende:
Jans Koerst had zich er dagen op voor zitten bereiden en zat klaar voor een paar minuten aandacht, kwam Rasmussen er overheen. :')
pi_122297471
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Met monsieur 60% als ploegleider denk ik dat ze daar zeker gebruiken.
Hamilton heeft over z'n periode bij CSC ook bekend, dus lijkt me een zekerheidje ja.
pi_122297473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
Tuurlijk.
Men kan de Mount Everest ook schoon beklimmen.
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:28:33 #242
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297475
quote:
Kan je naar huis met een rode lamp. :+
pi_122297487
quote:
Ik wel _O_
pi_122297532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik wel _O_
ik geloof er niks van, tenzij je het onder ede bij de rechtbank verklaart.
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:31:08 #246
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122297581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bram de Groot. :+
Oscar Freire zou een teleurstelling zijn.

Of heb ik al iets gemist? ;(
pi_122297587
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik geloof er niks van, tenzij je het onder ede bij de rechtbank verklaart.
:') :')
pi_122297644
quote:
Boogerd wel ja :+.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:33:14 #249
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122297673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Oscar Freire zou een teleurstelling zijn.

Of heb ik al iets gemist? ;(
Spanjaard, dan hangt er al bij voorbaat een verdachte mist rond je prestaties.
pi_122297681
Ben wel benieuwd of Rasmussen zelf nog een verklaring heeft voor het verschil tussen de jaren 2005 en (vooral) 2007 met de jaren voor 2005. Ook in 2006 was hij minder dan die 2 jaren, al won hij toen nog wel een rit.
pi_122297682
quote:

[..]

Of Kenny van Hummel!
pi_122297723
Ik denk dat ik maar kip ga eten vanavond. Je weet maar nooit wat er in zit.
pi_122297748
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:33 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd of Rasmussen zelf nog een verklaring heeft voor het verschil tussen de jaren 2005 en (vooral) 2007 met de jaren voor 2005. Ook in 2006 was hij minder dan die 2 jaren, al won hij toen nog wel een rit.
Ik vraag me af wat hij voor die tijdrit in 2005 had genomen. :D
pi_122297804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dat was inderdaad hilarische TV. Hij zat meer langs zijn fiets dan erop _O-
pi_122297842
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Het schijnt dat hij toen vergiftigt is met lsd
pi_122297888
Hij heeft dus aan de Deense anti-dopingautoriteiten schijnbaar alles verteld wat hij wist: welke andere renners er gebruikten en wie of wat ervan wisten.

Nou Bjarne, maak je borst maar nat.
pi_122297961
quote:

[..]

Die bekent dit jaar ook!
pi_122297972
rolferren twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:12:09 @inrng A danish rider whos still on the roads has also used doping. Name will be revealed at 15.30. reageer retweet
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 14:40:07 #259
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122297980
quote:
De meest legendarische avondetappe ooit, kwam net thuis van vakantie. Antoine Bodar. _O_
pi_122297983
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:39 schreef Steven184 het volgende:
rolferren twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:12:09 @inrng A danish rider whos still on the roads has also used doping. Name will be revealed at 15.30. reageer retweet
Breschel? Fuglsang?
pi_122297999
wat win je eigenlijk bij het innemen/bijspuiten van insuline?
pi_122298002
Nicki Sorensen zoemt rond.
pi_122298004
gelukkig is frank slechk wel clean
pi_122298005
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:39 schreef Steven184 het volgende:
Schijnt volgens de geruchten Nicki Sörensen te zijn.
pi_122298033
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Is ook de enige nog actieve Deen die samen met Rasmussen bij CSC reed.
pi_122298070
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Is ook de enige nog actieve Deen die samen met Rasmussen bij CSC reed.
Daarom ook dat hij die naam genoemd heeft waarschijnlijk.
pi_122298099
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, zette het net ook in een bericht.

Vraag me af of hij betrapt is of is komen biechten of uit het verhaal van Rasmussen komt. In het laatste geval is Nicki natuurlijk wel heel interessant mbt alle gebeurtenissen bij CSC.
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:08 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122298112
Kunnen de Denen ook informatie doorspelen aan de Nederlandse Dopingautoriteit?
pi_122298135
Beerput gaat volledig open haha
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:44:00 #270
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122298152
Neeeee niet Sörensen.

Okeeee ;(
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:44:09 #271
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122298166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef computergirl het volgende:
wat win je eigenlijk bij het innemen/bijspuiten van insuline?
meer koolhydraten opslaan in je spieren, dus een grotere energievoorraad. (zie OP)
pi_122298183
quote:
Ik heb epo, groeihormonen, insuline, cortisonen en bloedtransfusies gebruikt. Ik heb alles aan de anti-dopingautoriteiten medegedeeld en kan daar vandaag niet meer over vertellen. Ik weet dat ik heb bedrogen en gelogen. Ook andere atleten heb bedrogen. En ik accepteer mijn straf daarvoor. Ik bedank de Deense autoriteiten voor een nieuwe wielersport. Ik ben nu opgelucht en van die zware last, die ik zoveel jaren heb gedragen, ben ik verlost
Aldus Rasmussen, dat is nogal een lijst..
pi_122298185
Riis zou trouwens van alles hebben geweten.
pi_122298207
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Steven184 het volgende:
Volgens?
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:45:06 #275
274204 crew  Mexicanobakker
pi_122298212
Iedereen heeft gebruikt dus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_122298219
quote:
Geen verrassing, dat heeft Hamilton ook al aangegeven. Die man moet echt verdwijnen uit het wielrennen.

Rasmussen schijnt vanavond nog een interview te geven.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:46:23 #277
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122298268
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens?
Riis stelde zelf bloedtransfusies voor aan Hamilton toen ie bij Riis ging rijden.
pi_122298269
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee.
pi_122298272
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef kl1172 het volgende:

[..]

meer koolhydraten opslaan in je spieren, dus een grotere energievoorraad. (zie OP)
Het hormoon stimuleert:

Synthese van glycogeen in spier- en levercellen
Synthese van vetzuren
Synthese van eiwitten o.a. in spierweefsels
Transport van glucose door celmembranen, via GLUT-4 zodat het voor celstofwisseling vrijkomt en de afbraak van vetten en glycogeen verhindert.
Transport van K+ naar de cellen waardoor de kaliumspiegel in bloed wordt verlaagd.
pi_122298280
Nou, na VS, Nederland nu ook de Denen zover. Nu nog de rest en we kunnen weer verder :P.
pi_122298285
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens?
Hamilton legt in zijn boek uit dat toen hij overstapte van Postal naar CSC dat Riis er bij het eerste of 2de gesprek al over begon 'zo Tyler wat doe je eigenlijk allemaal' 'je moet naar een arts in Madrid gaan, Fuentes. Die kan je goed helpen'

dat boek is trouwens echt fantastisch
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:46:52 #282
pi_122298293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee.
Ja sorry ik moet niet buiten Kenny van Hummel rekenen
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:47:01 #283
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_122298302
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Nou, na VS, Nederland nu ook de Denen zover. Nu nog de rest en we kunnen weer verder :P.
Frankrijk en Spanje maar. Voeckler?
pi_122298303
quote:
pas op wat je zegt, bepaalde personen kunnen daar niet tegen
pi_122298312
quote:
In dit geval, TheArt.
pi_122298318
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Frankrijk en Spanje maar. Voeckler?
En België....
pi_122298328
quote:
Pronk vergeten?
pi_122298347
Zou het kunnen dat Rasmussen niet meer kon zeggen omdat de Deense anti-dopingautoriteit dus ook vandaag nog met die persconferentie komt?
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:48:25 #289
pi_122298350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:47 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Pronk vergeten?
Uitzondering die de regel bevestigt.
pi_122298354
mrconde twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:42:11 Bjarne Riis happy announcing new sponsor deals for the team today. Soon it will all be about doping again. That man can never catch a break. reageer retweet
>:)
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:48:42 #291
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122298363
Ik wil de bekentenis van Jeroen Blijlevens wel eens horen. "Ik heb inderdaad gebruikt, maar nou en?"
pi_122298364
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja sorry ik moet niet buiten Kenny van Hummel rekenen
Het zijn er niet veel, ik snap wat je wil zeggen. Maar er zijn wel genoeg voorbeelden die ondanks alles nee zijn blijven zeggen en daardoor hun carriere/toekomst/sociale leven in de vuilnisbak hebben geflikkerd. Om nu te zeggen dat iedereen heeft gebruikt is een extra klap in hun gezicht.
pi_122298380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef planethugo het volgende:

[..]

Hamilton legt in zijn boek uit dat toen hij overstapte van Postal naar CSC dat Riis er bij het eerste of 2de gesprek al over begon 'zo Tyler wat doe je eigenlijk allemaal' 'je moet naar een arts in Madrid gaan, Fuentes. Die kan je goed helpen'

dat boek is trouwens echt fantastisch
Ik heb het boek gelezen, het ging mij over de bewering dat Riis geweten zou hebben van het dopinggebruik van Rasmussen. Als de kip dat aan het Deense anti-dopingbureau duidelijk heeft gemaakt dan kan dat de positie van Riis nog moeilijker maken.
pi_122298387
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uitzondering die de regel bevestigt.
Zo waren er meer, zoals verschillende frauderende renners ook vertelden. Pronk is er eentje die er zelf mee naar buiten kwam.
pi_122298405
Ik hoop dat die Riis oprot, zou verdiend zijn.
  Redactie Sport donderdag 31 januari 2013 @ 14:49:46 #296
pi_122298407
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het zijn er niet veel, ik snap wat je wil zeggen. Maar er zijn wel genoeg voorbeelden die ondanks alles nee zijn blijven zeggen en daardoor hun carriere/toekomst/sociale leven in de vuilnisbak hebben geflikkerd. Om nu te zeggen dat iedereen heeft gebruikt is een extra klap in hun gezicht.
Respect voor die mannen. Enkelen van hun zijn misschien laagvliegende knechten geworden. Maar meer is het gewoon niet, zonde voor hen natuurlijk dat het zo'n wereldje is.
pi_122298415
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef TheArt het volgende:
Zou het kunnen dat Rasmussen niet meer kon zeggen omdat de Deense anti-dopingautoriteit dus ook vandaag nog met die persconferentie komt?
Wellicht en waarschijnlijk ook gewoonweg in het belang van het onderzoek.
pi_122298445
quote:

[..]

Pronk vergeten?
heeft nooit de TDF gereden en zijn vrouw zei het, waardoor ik de indruk kreeg, dat hij thuis niet alles vertelde......
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:50:46 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122298455
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik hoop dat die Riis oprot, zou verdiend zijn.
Als je toch bezig bent, neem dan Vino meteen mee.
pi_122298470
joeparkin twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:48:22 Rasmussen doped. Shocking. 15 years later and I'm still tasting blood from trying to follow him off the mtb start line. reageer retweet
Deze is ook wel mooi.
pi_122298477
quote:

[..]

Pronk vergeten?
Waarom zou je wielrenners nog op hun woord geloven?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2013 @ 14:51:57 #302
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122298510
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:38 schreef TheArt het volgende:
Hij heeft dus aan de Deense anti-dopingautoriteiten schijnbaar alles verteld wat hij wist: welke andere renners er gebruikten en wie of wat ervan wisten.

Nou Bjarne, maak je borst maar nat.
Herman Ram zal al wel aan de telefoon hangen
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')