Sorry, was niet duidelijk, maar het gaat om een interview met Andy Schleck in dit geval.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf
Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich heeft hij wel een punt. Zwaardere straffen invoeren heeft niet per definitie een preventieve werking. Maar zo'n vraag moet je natuurlijk nooit stellen aan een renner die net gestraft is, doen we in het strafrecht ook niet en we mogen niet verwachten dat iemand meewerkt aan zijn eigen veroordeling of straf
Toch heeft hij wel een punt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Stelletje patriotten daar in België. Sporthelden met fluwelen handschoenen aanpakken heeft zijn voordelen (In Nederland zijn we daar veel te zuinig in denk ik), maar je kan ook te ver gaan.
Dat is zeker waar inderdaad. Valsspelen loont financieel, dat is wel frappant. Zou wel iets aan gedaan moeten worden...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Combinatie van zwaarder en retroactief straffen zou echt wel uitwerking hebben. Zoals het nu gaat blijven de grootste boeven de grootste miljonairs; er is nog steeds een zware financiële incentive om doping te gebruiken.
Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijnquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield![]()
Ah, heeft Ferrari toch nog medestandersquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach, gelukkig voor Bertje beweert onze Nederlandse dopingexpert dat het allemaal placebo middelen zijn
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:28 schreef Szura het volgende:
Bertje die nog steeds beweert dat hij die volgepropte Rasmussen zonder middeltjes bijhield![]()
Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
+Andy die alles samen doet met z'n broer, dus waarschijnlijk ook het dopinggebruik. En iedereen maar zeggen dat er sinds 2008 zoveel is verbeterd...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
Europcar in 2011...........quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat ze vol zaten met doping. Of geloofde jij echt dat ze niets gebruikten?![]()
Mooi stukje richting het einde van Hamilton z'n boek: We zien nu geen oppermachtige staaltjes meer van 1 ploeg. Kon het niet helpen, maar ik moest direct aan Sky denken uit de tour van 2012.
Die konden ook allemaal ineens alles.
Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangtquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kernquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Europcar in 2011...........
Wattages rijden he!quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
Klopt, maar de prestaties van die franse B-ploeg waren toch wel heel opmerkelijk te noemen. En die Voeckler heb ik nog nooit gelooft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kern
Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar het kwam er op neer dat je nu niet meer van die staaltjes als US Postal, Gewiss, Phonak ed. zag. Wat dat betreft valt Sky inderdaad beter onder die noemer dan Europcar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky.
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangt
Wanneer het enkel Rolland had geweest, had het gekund. Maar dit was iets te toevallig, alle 3 op hetzelfde punt deze prestaties.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.
Volgens mij had hij ergens last van, z'n rug ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:47 schreef Chiappucci het volgende:
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.
Nee, dat was Rollandquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten..
Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dan was het wellicht een andere tour met Kern dat ik dat beeld in mijn hoofd heb zittenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Nee, dat was Rolland. En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |