Wattages rijden he!quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
Klopt, maar de prestaties van die franse B-ploeg waren toch wel heel opmerkelijk te noemen. En die Voeckler heb ik nog nooit gelooft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Europcar reed boven hun kunnen maar domineerde de koers niet. Sky deed dat wel.
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar die wonnen niet het GC enzovoort. Daarom schoot Sky mij direct te binnen, Europcar was natuurlijk ook 1 grote farce. No way dat die clean waren met Voeckler, Rolland en Kern
Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar het kwam er op neer dat je nu niet meer van die staaltjes als US Postal, Gewiss, Phonak ed. zag. Wat dat betreft valt Sky inderdaad beter onder die noemer dan Europcar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja tuurlijk is dat opmerkelijk. Maar Hamilton roep 'oppermachtig'. Dat was Europcar toch niet?
Dan denk ik ook eerder aan Sky.
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, als Bertje maar een keer hangt
Wanneer het enkel Rolland had geweest, had het gekund. Maar dit was iets te toevallig, alle 3 op hetzelfde punt deze prestaties.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Rolland geloof ik altijd nog best. Voeckler geloof ik een stuk minder, zeker ook gezien hoe lang hij al meerijdt in het peloton. En Kern, tsja Kern. Rare vlegel. Maar de rest van Europcar deed niets bijzonders die Tour.
Volgens mij had hij ergens last van, z'n rug ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:47 schreef Chiappucci het volgende:
Kern kwam die Tour toch niet vooruit na in de Dauphiné 6e te zijn geworden? Veel mensen zagen hem als een potentiële verrassing, maar ik geloof dat hij al vrij snel opgaf.
Nee, dat was Rollandquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Was het niet Kern die als een idioot op kop zat te sleuren voor Voeckler de hele tijd die tour? Misschien heb ik dan een foute naam in mijn hoofd zitten..
Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, Cadel 'de eerste schone tourwinnaar sinds LeMond' Evans eindigde op 23 seconden van Contador, Levi 'gestopt met doping na 2006' op 31 seconden van Bertje. Wat moet je van die twee denken?
Dan was het wellicht een andere tour met Kern dat ik dat beeld in mijn hoofd heb zittenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Nee, dat was Rolland. En in mindere mate had je nog Jérôme en Charteau geloof ik.
Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Van mij mag Contador ook levenslang geschorst worden, maar het is ook vooral omdat hij nog de meest relevante dopinggebruiker is uit die periode, de rest is gestopt of over zijn hoogtepunt heen. Ondanks dat het een grote bedriegerij was, was het toch wel een heel vermakelijke Tour trouwens.
Zou iemand geloven dat hij vergiftigd is? Alsof we die smoes nooit eerder hebben gehoord.quote:Schleck: 'Een jaar schorsen is te zwaar'
HOOFDDORP - Frank Schleck is teleurgesteld in de schorsing die hij woensdag kreeg opgelegd door het Luxemburgse Antidopingagentschap (ALAD).
De 32-jarige kopman van RadioShack moet boeten voor zijn dopinggebruik in de Tour de France van 2012. Hij werd afgelopen zomer na afloop van de dertiende etappe van de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van de plaspil xipamide.
"Ik denk dat het besluit me voor een jaar te schorsen te zwaar is, gezien ook het feit dat het comité toegeeft dat ik onbedoeld een verontreinigd product heb binnengekregen", zegt hij in een reactie.
"Helaas zijn de regels van de UCI van dien aard dat je ook in zo'n geval schuldig kunt worden bevonden. Toch zie ik het als een positief aspect dat de rechters erkennen dat ik geen bedrieger ben.''
Zijn ploeg Leopard wilde woensdag nog niet reageren op de straf. De directie wil eerst de beweegredenen van ALAD bestuderen.
door kenneth perez zeker?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:55 schreef TheArt het volgende:
Persconferentie live op NOS.nl en zal simultaan vertaald worden.
Ook alleen maar omdat het een Rabo renner is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:57 schreef eentwee het volgende:
Fijn dat de NOS er zo bovenop zit en belangrijke wielergebeurtenissen weer live uitzendt.
Verslaafdquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?
Waarom zou je stoppen als je het al je hele carriere doet.. dan weet je zeker dat het voorbij is. Hij heeft nog wel geprobeerd om een contract te krijgen bij een andere ploeg.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zou Rasmussen trouwens na 2007 nog doping hebben gebruikt? Om die rondjes in Mexico te kunnen winnen?
Hopelijk is er ook een dove tolkquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jan van Halst zit erbij voor een live analyse op de iPad.
Waarom moet die tolk doof zijn?quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hopelijk is er ook een dove tolk
Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt.
Door het verleden uit te zoeken kom je er alleen maar achter hoe lang de sport al corrupt is. Het hedendaagse wielrennen help je er niet mee, denk ik. Terwijl dat juist constructief zou zijn.
Heeft geen zin, wielrennen is sowieso kut, alle andere sporten zijn zo schoon als z'n onderbroek.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je moet toch weten hoe het innerlijk van de sport kan werken voordat je maatregelen kan bedenken die dat tegen kunnen gaan.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jan van Halst zit erbij voor een live analyse op de iPad.
100.000 hequote:Op donderdag 31 januari 2013 12:10 schreef Alleskids het volgende:
1000.000 eenheden epo... hoever kom je dan, hoeveel dagen kan je daarmee doe, wat heb je per dag nodig?
het lijkt me wel veel 100.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
100.000 he. Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
100.000quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef Alleskids het volgende:
[..]
het lijkt me wel veel 10.000 eenheden : 21 dagen, Of was het voor het hele team?
Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
100.000 he. Maar ik heb ook geen idee welke hoeveelheid het gemiddelde zou zijn. En of Rasmussen hiermee ver boven de concurrentie uitging...
dan heeft hij een 1000 dagen voorraad bij zich...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:22 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Een normale gezonde man maakt blijkbaar +/- 100 eenheden aan per dag.
het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
100.000
Miscchien is 1 keer inspuiten wel 50.000 eenheden. Weet ik eigenlijk ook nietDie 100.000 wordt natuurlijk vooral genoemd omdat het lekker bekt.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
het is doseerbaar, de microdosis van US Postal zat net onder de 1000 per keer dacht ik.
500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.quote:Hamilton explains how athletes have exploited this weakness in his book.
How to Use EPO in Cycling Without Getting Caught?
Evading detection in the urinary EPO test is relatively easy. It requires a procedure known as microdosing. Rather than inject EPO subcutaneously every 3-4 days, athletes inject smaller amounts of EPO intravenously every night.
“Instead of injecting 2,000 units of Edgar [EPO] every third or fourth night, we injected 400 or 500 units every night. Glowtime minimized; problem solved. We called it microdosing.”
Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
500 per dag dus. 100.000 op een hele tour klinkt dan wel heel veel.
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vraag me ook serieus af of die 100.000 wel klopt. Die EPO test moet dan als een brandalarm afgaan. Tenzij hij een 3de generatie had, die inmiddels ook detecteerbaar zijn, of een nieuw maskeringsmiddel had.
Zelfde spul als waar T. Dekker wel voor gepakt is een paar maanden later inderdaad.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepoe had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:
http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/
Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik kan me wel vaag herinneren dat later bleek dat Rasmussen Dynepo had gebruikt, wat toen nog niet op de dopinglijst stond:
http://www.elsevier.nl/Sp(...)epo-ELSEVIER140606W/
Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:54 schreef eentwee het volgende:
Dat zou niet best zijn als Contador anders wordt gestraft dan anderen. Kan hij eigenlijk opnieuw geschorst worden voor die oude feiten (2007) nadat hij al een dopingstraf heeft uitgezeten?
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat stond natuurlijk wel op de dopinglijst, er bestond alleen geen test voor.
[..]
Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.
Het ging over Contador, die is nooit op een maskeringsmiddel betrapt. Maar als bijvoorbeeld zou blijken dat hij in 2006 bloeddoping heeft gebruikt bij Fuentes zou een schorsing in 2010 op clenbuterol geen effect hebben op de strafbaarheid. Niet dat ik het waarschijnlijk acht dat we daar ooit nog bewijs voor terug zullen zien.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...
Clenbuterol is een beta 2 agonist, geen maskeringsmiddel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lijkt me toch een beetje overdreven dat je eerst 2 jaar kan worden geschorst voor het maskeren en dan vervolgens weer 2 jaar voor het middel dat je eerst probeerde te maskeren...
is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Cadel met banden naar Aldo Sassi en Max Testa plus gereden voor Mapei, Telekom en nu voor de dopinghonden Rihs en Lelangue. Lijkt me wel een cleane renner inderdaad, megaclean zelfs. Niks op aan te merken.
Leipi nog cleaner, gewoon zijn beste prestaties clean neergezet. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?quote:Ja hoor. Hij is geschorst voor zijn gebruik van clenbuterol in 2010, en alleen voor dat feit. Dat geeft je niet ineens immuniteit voor alle dopingvergrijpen die je daarvoor het gepleegd.
Riccoquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is er ook maar één wielrenner die we niet via een ploeg of begeleider aan doping kunnen linken?
Doe-het-zelf Ricco.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ricco
Die kunnen we zelfs niet aan een arts link
DIY kuurtje
Maar dan ben je al je palmares waarschijnlijk kwijt met risico op allerlei claims en Spanjaarden die bekennen zijn hoe dan ook zeer schaars.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar als hij alle vergrijpen tot 2010 zou hebben bekend had-ie ook maar 2 jaar gekregen waarschijnlijk.. Dat moet je dus eigenlijk doen om te voorkomen dat er nog lijken uit de kast komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |