Klopt maar weinig blaam voor de EU in dit geval. Dit was gewoon de ns die slecht werk hebben geleverd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Het risico van aanbestedingen.
Het kan fout gaan. Imho niet de fout van de NS (tenzij ze aantoonbaar te lage eisen stelden) maar van fabrikant AnsaldoBreda die blijkbaar niet in staat is dit soort producten te leveren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt maar weinig blaam voor de EU in dit geval. Dit was gewoon de ns die slecht werk hebben geleverd.
De NS had beter kunnen weten, de V250 was de eerste hogesnelheidstrein van AnsaldoBreda en die bestond alleen nog op de tekentafel toen ze 'm bestelden. En toen reden ze al probleemloos met de ICE.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan fout gaan. Imho niet de fout van de NS (tenzij ze aantoonbaar te lage eisen stelden) maar van fabrikant AnsaldoBreda die blijkbaar niet in staat is dit soort producten te leveren.
Dat is niets nieuws. Zo werkt het ook met de JSF, een nieuw dienstwapen of een verandering van de huisstijl.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:16 schreef remlof het volgende:
[..]
De NS had beter kunnen weten, de V250 was de eerste hogesnelheidstrein van AnsaldoBreda en die bestond alleen nog op de tekentafel toen ze 'm bestelden. En toen reden ze al probleemloos met de ICE.
Briljant voorbeeld, de JSFquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is niets nieuws. Zo werkt het ook met de JSF, een nieuw dienstwapen of een verandering van de huisstijl.
Het is niet altijd een nadeel iets vanaf de tekentafel te bestellen, soms geeft het je technologische voorsprong of een zekere mate van flexibiliteit.
Doet niets af aan de beproefde procedure van het afnemen van onvoltooide producten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Briljant voorbeeld, de JSF
Dat ding blijkt nu al veel te duur, aan alle kanten te haperen en totaal niet wat we nodig hebben en toch gaan we er mee door
Die procedure was beproefd toen de technologische ontwikkeling nog niet zo snel ging.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doet niets af aan de beproefde procedure van het afnemen van onvoltooide producten.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:29 schreef Friek_ het volgende:
Zo, mooi aangenomen als student-assistent. Rechtvaardigheid,
Dat hadden zequote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Die procedure was beproefd toen de technologische ontwikkeling nog niet zo snel ging.
Wat niet wegneemt dat beginnende producenten ook een kans moeten hebben natuurlijk, maar laat ze dan eerst met een volledig functioneel prototype komen.
Tof! En verdient niet gek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:29 schreef Friek_ het volgende:
Zo, mooi aangenomen als student-assistent. Rechtvaardigheid,
Ga je dan pennen en gummetjes aangeven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:29 schreef Friek_ het volgende:
Zo, mooi aangenomen als student-assistent. Rechtvaardigheid,
de NS heeft hiermee volgens mij vrij bewust een risico genomen. Dat mag die club volgens mij wel aangerekend worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan fout gaan. Imho niet de fout van de NS (tenzij ze aantoonbaar te lage eisen stelden) maar van fabrikant AnsaldoBreda die blijkbaar niet in staat is dit soort producten te leveren.
Klassenavonden organiseren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Ga je dan pennen en gummetjes aangeven?
Of gewoon Netelenbos in haar auto mensen vanuit de Randstad naar Brussel laten rijden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we de JSF niet inzetten als vervanger van de Fyra?
Ik wacht het onvermijdelijke onderzoek wel even af.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de NS heeft hiermee volgens mij vrij bewust een risico genomen. Dat mag die club volgens mij wel aangerekend worden.
Doen ze dat tegenwoordig midden in de nacht?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:29 schreef Friek_ het volgende:
Zo, mooi aangenomen als student-assistent. Rechtvaardigheid,
Ben wel benieuwd hoe ze die aanbesteding hadden georganiseerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wacht het onvermijdelijke onderzoek wel even af.
Gezien het resultaat waarschijnlijk niet erg efficient en doordacht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe ze die aanbesteding hadden georganiseerd.
Punt is dat je iets onderzoekt van wat de NS vele jaren geleden heeft gedaan maar sindsdien is die top van die club al een aantal keer vervangen. Je kan er dus niets meer mee..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezien het resultaat waarschijnlijk niet erg efficient en doordacht.
Dat onderzoek zal wel zoiets concluderen, toch een gevalletje open deur intrappen. Maae daar houdt de politiek van, zeker als zo'n onderzoek ook weer tonnen kost.
Ik weet niet hoor, maar bewezen ervaring en kundigheid zou toch een belangrijke weegfactor moeten doorwegen in de besluitvorming.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas. Maar voortaan moeten we bij een Europese aanbesteding dus de duurste optie kiezen.
Succes gegarandeerd.
Dan heb je in elk geval een recept voor nog veel meer ellende.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Natuurlijk wel, vervoer op het spoor nieuw aanbesteden, de NS liquideren en alleen maar nieuwe vervoerders toelaten.
Korte termijn doet het pijn, lange termijn zijn we van de NS af met zijn rotte top.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je in elk geval een recept voor nog veel meer ellende.
En dan krijg je er nieuwe clubs met een rotte top voor terug. Het busvervoer wordt op die manier aanbesteed en bijna geen oorspronkelijke vervoerder doet dat nog maar toch zijn er nog zat problemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Korte termijn doet het pijn, lange termijn zijn we van de NS af met zijn rotte top.
Dat is de EO, Rail Away.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:54 schreef Drugshond het volgende:
Op de ZDF (geloof ik) is soms een rit van een trein te zien lang allerlei leuke steden.. soort van Stono de Bono aquarium tv.
Heerlijke televisie.....vaag muziekje eronder, en niet nadenken.
Nee, vroeger was het beter, toen ieder kwartier een lege bus langs kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan krijg je er nieuwe clubs met een rotte top voor terug. Het busvervoer wordt op die manier aanbesteed en bijna geen oorspronkelijke vervoerder doet dat nog maar toch zijn er nog zat problemen.
Met het busvervoer bevalt geen eer te behalenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, vroeger was het beter, toen ieder kwartier een lege bus langs kwam.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
Nederlanders en hun OV obsessie
Leer gewoon net als in andere landen een auto te kopen.
Als de laatste bushalte Treblinka was.... snap ik wel het probleem.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, vroeger was het beter, toen ieder kwartier een lege bus langs kwam.
Zonder het OV staat het vol en vast met auto's op veel plaatsenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
Nederlanders en hun OV obsessie
Leer gewoon net als in andere landen een auto te kopen.
Al die OV-mensen hebben niet opeens geld om een auto te kopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder het OV staat het vol en vast met auto's op veel plaatsen
Zo zo, in welke utopie zou dat zijn?quote:
Dat is voor de 2e klas.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kan er geen FEBO trekkast in de trein gezet worden. Veel meer succes.
Een heel groot deel wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Al die OV-mensen hebben niet opeens geld om een auto te kopen.
Neem Los Angeles.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een heel groot deel wel.
Neem een stad als Londen, hoe zou dat gaan zonder de metro?
Walking.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een heel groot deel wel.
Neem een stad als Londen, hoe zou dat gaan zonder de metro?
Fiets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een heel groot deel wel.
Neem een stad als Londen, hoe zou dat gaan zonder de metro?
Of neem Houston. Niet zo'n Europese pauperstad waarvan de stichters totaal geen rekening hielden met toekomstige technologische ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld inderdaad
[ afbeelding ]
Ze zijn voorbereid op vliegende auto's.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:12 schreef waht het volgende:
[..]
Of neem Houston. Niet zo'n Europese pauperstad waarvan de stichters totaal geen rekening hielden met toekomstige technologische ontwikkelingen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:12 schreef waht het volgende:
[..]
Of neem Houston. Niet zo'n Europese pauperstad waarvan de stichters totaal geen rekening hielden met toekomstige technologische ontwikkelingen.
quote:Houston’s traffic is nationally recognized as being somewhat challenging,
Challenging.. ja, maar er zijn fijne brede wegen en er is voldoende parkeergelegenheid.quote:
Sydney net zo, heerlijk die moderne steden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:15 schreef waht het volgende:
[..]
Challenging.. ja, maar er zijn fijne brede wegen en er is voldoende parkeergelegenheid.
Dat wordt een forse bonus voor 99.999.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Jongens, jongens, we gaan dit jaar 3% winst maken
En de gemeenten zijn al zo rijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Jongens, jongens, we gaan dit jaar 3% winst maken
Eens.quote:
De overige inkomsten nemen helaas iets meer afquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat wordt een forse bonus voor 99.999.
Ik zie de raadsvragen van Rudy Reker alweer tegemoetquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:55 schreef Drugshond het volgende:
Gaat lekker in EHV,
NWS / Mishandeling Vestdijk Eindhoven
Papierwinkel lost niks op..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie de raadsvragen van Rudy Reker alweer tegemoet
Een groepje apen, wat lief.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:55 schreef Drugshond het volgende:
Gaat lekker in EHV,
NWS / Mishandeling Vestdijk Eindhoven
Dat zegt niet zo veel meer, tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die primaten weten aardig te typen.
De DatDitKanInNederland!!!burgerprimaatbot?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:01 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo veel meer, tegenwoordig.
Dan moet je niet het topic sluiten, die bot opent gewoon een nieuwe om aan z'n quota te komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De DatDitKanInNederland!!!burgerprimaatbot?
Dat is bij de buren. Hier sparen we Dijsselbloemtopics, die kunnen weinig kwaadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:04 schreef waht het volgende:
[..]
Dan moet je niet het topic sluiten, die bot opent gewoon een nieuwe om aan z'n quota te komen.
Zag het al op mijn Timeline, ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:55 schreef Drugshond het volgende:
Gaat lekker in EHV,
NWS / Mishandeling Vestdijk Eindhoven
Ik zie blanken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
Laat me raden: het zijn allochtoni's die de klappen uitdelen?
Terecht, Dijsselbloem is gewoon lekker bezig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is bij de buren. Hier sparen we Dijsselbloemtopics, die kunnen weinig kwaad
Dat gaat ook niet om Dijsselbloem maar om 'de EU' en het moeten veroordelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begrijp die discussie rond Dijsselbloem niet goed. Krijgt hij zo'n positie niet, dan is dat volgens bepaalde lieden weer bewijs dat Nederland zich onder laat schijten door de andere lidstaten. Maar wordt hij wel benoemd, dan is het ook weer niet goed, want dat laat hij het land in de steek.
Dat weet ik niet maar het is mooi om te zien hoe een Selang zichzelf de SP/PVV-hoek inlultquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:10 schreef waht het volgende:
[..]
Terecht, Dijsselbloem is gewoon lekker bezig.
Ik zie als enige oplossing dat Dijsselbloem opstapt en een echte baan gaat zoeken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begrijp die discussie rond Dijsselbloem niet goed. Krijgt hij zo'n positie niet, dan is dat volgens bepaalde lieden weer bewijs dat Nederland zich onder laat schijten door de andere lidstaten. Maar wordt hij wel benoemd, dan is het ook weer niet goed, want dat laat hij het land in de steek.
Beetje vroeg om die beste man te beoordelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begrijp die discussie rond Dijsselbloem niet goed. Krijgt hij zo'n positie niet, dan is dat volgens bepaalde lieden weer bewijs dat Nederland zich onder laat schijten door de andere lidstaten. Maar wordt hij wel benoemd, dan is het ook weer niet goed, want dat laat hij het land in de steek.
Het is natuurlijk wel heerlijk om al je frustraties te botvieren op de EU, als eenvoudige Nederlander.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:13 schreef waht het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet om Dijsselbloem maar om 'de EU' en het moeten veroordelen.
Waarom moet alles altijd zwart/wit zijn in de discussie over overheid versus markt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik als enige oplossing dat Dijsselbloem opstapt en een echte baan gaat zoeken.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel heerlijk om al je frustraties te botvieren op de EU, als eenvoudige Nederlander.
Mijn opmerking had overigens geen betrekking op u.quote:
Ik ben dan ook pragmatisch pro-EU, met nadruk op pragmatisch.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn opmerking had overigens geen betrekking op u.
Omdat "Overheid slecht, Markt goed UGH!" het mantra van de gemiddelde lolbertariër is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom moet alles altijd zwart/wit zijn in de discussie over overheid versus markt?
Een opmerkelijk mantra. En wanneer de particuliere sector dan toch corrupt blijkt, dan is op de een of andere manier toch de schuld van de overheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat "Overheid slecht, Markt goed UGH!" het mantra van de gemiddelde lolbertariër is.
Aandelenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
Ik haat Dijsselbloem nu, zijn EU ambities verneuken duidelijkheid op de aandelenmarkt, waar ik niet van profiteer mbt SNS. Laat hem maar snel hier komen en een knoop doorhakken want m'n geld verdampt nu.
Omdat fundamentalisten enkel vanuit extremen kunnen redeneren. Ben je het niet eens met hun verhaaltje dan vind je alles wat de overheid doet helemaal geweldigquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom moet alles altijd zwart/wit zijn in de discussie over overheid versus markt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |