Ik denk dat het zelf werken als ambtenaar je visie erover wat vertroebelt.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Er zit redelijk wat ruimte in.
Vast, maar dan hadden de treinen wel gereden en waren we uiteindelijk minder geld kwijt geweest.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Ach, hadden we voor de dure TGV's gekozen, dan was er weer gezeur geweest over megalomane potverteerders.
Daarom de degelijke Duitse ICE als alternatiefquote:Op maandag 21 januari 2013 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Ach, hadden we voor de dure TGV's gekozen, dan was er weer gezeur geweest over megalomane potverteerders.
Achteraf is dat makkelijk pratenquote:Op maandag 21 januari 2013 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast, maar dan hadden de treinen wel gereden en waren we uiteindelijk minder geld kwijt geweest.
Vervolgens gaan ze niet in het leger. Slimme jongens.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Conservatieven fokken er als konijnen inderdaad.
Of het hebben van kennis over aanbestedingen? Daar lijkt me een groter verschil met jou aanwezigquote:Op maandag 21 januari 2013 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat het zelf werken als ambtenaar je visie erover wat vertroebelt.
U kunt niet vandaag al zien wat morgen gebeurt?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Achteraf is dat makkelijk praten.
Och, het is niet alsof de beproefde Nederlandse treinen de afgelopen dagen wel degelijk hebben gereden.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast, maar dan hadden de treinen wel gereden en waren we uiteindelijk minder geld kwijt geweest.
Ja maar als je al twee hogesnelheidslijnen hebt die goed functioneren, waarom voor die derde niet hetzelfde materieel aanschaffen?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Achteraf is dat makkelijk praten.
Ik heb geen directe ervaring met aanbestedingen. Ik moet het doen met verhalen van vrienden die daar dagelijks mee bezig zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of het hebben van kennis over aanbestedingen? Daar lijkt me een groter verschil met jou aanwezig.
Helaas. Maar voortaan moeten we bij een Europese aanbesteding dus de duurste optie kiezenquote:Op maandag 21 januari 2013 23:44 schreef waht het volgende:
[..]
U kunt niet vandaag al zien wat morgen gebeurt?
Ik had vijf minuten vertraging vanmorgen, nou oeiquote:Op maandag 21 januari 2013 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Och, het is niet alsof de beproefde Nederlandse treinen de afgelopen dagen wel degelijk hebben gereden.
De ns vond dat niet nodig voor zo'n klein lijntje.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar als je al twee hogesnelheidslijnen hebt die goed functioneren, waarom voor die derde niet hetzelfde materieel aanschaffen?
Sorry, welke HSL functioneert goed in Nederlandquote:Op maandag 21 januari 2013 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar als je al twee hogesnelheidslijnen hebt die goed functioneren, waarom voor die derde niet hetzelfde materieel aanschaffen?
Gelukkig ben jij representatief voor al een week, bijna elke dag, paniekrooster bij de NS.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had vijf minuten vertraging vanmorgen, nou oei
Duidelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb geen directe ervaring met aanbestedingen. Ik moet het doen met verhalen van vrienden die daar dagelijks mee bezig zijn.
Op een ritje van 15 min vind ik dat best fors, maar dit terzijde.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had vijf minuten vertraging vanmorgen, nou oei
Voor het standaard schrappen van de laagste inschrijver is wel wat voor te zeggen wanneer je voor kwaliteit gaatquote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas. Maar voortaan moeten we bij een Europese aanbesteding dus de duurste optie kiezen.
Succes gegarandeerd.
De ICE en de Thalys functioneren beide prima.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sorry, welke HSL functioneert goed in Nederland?
Blijft een rare neiging inderdaad, dat doortrekken van persoonlijke ervaringen op gigantische systemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Remlof had maar 5 minuten vertraging, er is niets aan de hand bij de NS. Doorlopen mensen.
Ik vind van niet. Het blijft publiek geld.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor het standaard schrappen van de laagste inschrijver is wel wat voor te zeggen wanneer je voor kwaliteit gaat.
Vorige week dinsdag op de piek van de horrorwintersneeuwval had ik 15 minuten vertraging tussen Groningen en Arnhem.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op een ritje van 15 min vind ik dat best fors, maar dit terzijde.
In dit geval had daarmee achteraf flink publiek geld bespaard kunnen worden. De focus op laag inschrijven heeft negatieve gevolgen voor het eindproduct.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het blijft publiek geld.
Andere trein, andere vennoten, andere functiequote:Op maandag 21 januari 2013 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
De ICE en de Thalys functioneren beide prima.
Het grootste deel van het traject lag toen nietsquote:Op maandag 21 januari 2013 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Vorige week dinsdag op de piek van de horrorwintersneeuwval had ik 15 minuten vertraging tussen Groningen en Arnhem.
Daar hoor je mij niet over klagen.
Maakt niet uit. Als remlof geen hinder ondervindt is er geen probleem.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het grootste deel van het traject lag toen niets.
Bij Assen lag al sneeuw dinsdagavond.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het grootste deel van het traject lag toen niets.
Er werd gesteld dat de focus dit keer niét slechts op prijs gericht was, maar prijs/kwaliteit en de Italianen voldeden aan alle eisen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit geval had daarmee achteraf flink publiek geld bespaard kunnen worden. De focus op laag inschrijven heeft negatieve gevolgen voor het eindproduct.
Marginaal allemaal in het noorden vorige week.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij Assen lag al sneeuw dinsdagavond.
Als jouw onderbuik niet opborrelt ook niet, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als remlof geen hinder ondervindt is er geen probleem.
Dus waarom zouden ze ICE of Thalys moeten kiezenquote:Op maandag 21 januari 2013 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is precies het hele punt, mafkees.
Ongeveer 10.000kmquote:Op maandag 21 januari 2013 23:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Als jouw onderbuik niet opborrelt ook niet, toch?
Hoeveel kilometer heb jij met de trein gemaakt in 2012?
Dan waren de minimumeisen allicht te laag. Ze hadden bijvoorbeeld nog geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Vrij essentieel voor kwaliteit in dit geval naar mijn ideequote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat de focus dit keer niét slechts op prijs gericht was, maar prijs/kwaliteit en de Italianen voldeden aan alle eisen.
Geweldig, ga je nou je, als je het zelf niet hebt meegemaakt mag je er niets over zeggen kaart tevoorschijn toveren?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer heb jij met de trein gemaakt in 2012?
In Denemarken, ook niet heel succesvol, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan waren de minimumeisen allicht te laag. Ze hadden bijvoorbeeld nog geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Vrij essentieel voor kwaliteit in dit geval naar mijn idee.
Die treinstellen zouden dit natuurlijk prima kunnen doen. Dan valt daar wel iets voor te zeggen natuurlijk. Allerlei verschillende soorten materieel is niet zo gunstig.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus waarom zouden ze ICE of Thalys moeten kiezen?
Dat waren zelfs gewone treinen. En drama inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Denemarken, ook niet heel succesvol, toch?
Laat compexo het maar niet horen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Denemarken, ook niet heel succesvol, toch?
Hoeveel zou het kosten per trein en welke gevolgen heeft dat voor de toeslagen?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die treinstellen zouden dit natuurlijk prima kunnen doen. Dan valt daar wel iets voor te zeggen natuurlijk. Allerlei verschillende soorten materieel is niet zo gunstig.
Nee, want dat doe ik zelf ook.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geweldig, ga je nou je, als je het zelf niet hebt meegemaakt mag je er niets over zeggen kaart tevoorschijn toveren?
Op voorhand leek de gekozen trein gunstig financieel. Maar het lijkt me nu wel duidelijk dat de kosten uiteindelijk veel hoger uitpakken. Geen verstandige keuze dus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel zou het kosten per trein en welke gevolgen heeft dat voor de toeslagen?
Ik err 20 x 400 + 250 x 50 voor m'n werk plus het reizen voor m'n lol, gauw zo'n 25000.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ongeveer 10.000km.
Edit: rekenfout, ik bedoel 14.000
Inderdaad. Het risico van aanbestedingenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op voorhand leek de gekozen trein gunstig financieel. Maar het lijkt me nu wel duidelijk dat de kosten uiteindelijk veel hoger uitpakken. Geen verstandige keuze dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |