Ik heb de termijnecho wel op de praktijk gehad. De nekplooimeting gaat in het UMCG, aangezien je daar automatisch terecht zou komen mocht het mis zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:01 schreef LadyBlack het volgende:
Spannend laiv!
Waar laat jij de echo's maken? Ik heb wel mazzel volgens mij met een verloskundigenpraktijk die zelf een echoapparaat heeft!
Neeeeee. Die sneeuw mag echt heel snel verdwijnen wat mij betreft. Er ligt hier nu een cm of 10quote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef As1981 het volgende:
Sorry omen. Dan heb ik je gemist vanmorgen. Snap je beeb wel hoor. Tot het einde van de maand blijft het nog koud en/of sneeuw. Daarna even snel gaan dooien en mag de kleine komen. Hoop voor jou dat je niet zo lang hoeft te wachten.
Een checklist die in mijn zwangerschapsboek staat (Hét negen maanden boek, van Gemma Boormans).quote:Op maandag 21 januari 2013 16:13 schreef L-E het volgende:
LB, welke checklist gebruik jij?
En het bericht stond op mijn voicemail, ik heb dus niemand gesproken.
Ja precies! Ik heb echt een shitload aan rompertjes en shirtjes, maar broekjes valt een beetje tegen. Wel een paar leggings en wat kruippakjes, dus volgens mij komt het heel aardig uitquote:Op maandag 21 januari 2013 16:25 schreef Kyara het volgende:
Ik heb alleen onthouden dat ik nog een thermometer en 2 kruiken moet hebben.
En qua kleertjes moet ik nog even uitzoeken wat ik heb (veel) en of daar nog iets bij moet (vast niet). Maar wil wel voorkomen dat ik straks 10 broekjes heb en 4 shirtjes of zo.
ja, volgens mij wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:31 schreef pessie het volgende:
Wat ik moet is een thermometer. Hebben jullie buiten de badcapes nog omslagdoeken?De enige omslagdoeken die ik tot nu toe heb gezien zijn van fleece, zijn er ook omslagdoeken van ander materiaal?
Die heb ik ook inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb gewoon katoenen omslagdoeken
Dit idee zeg maar
[ afbeelding ]
Zijn deze warmer dan badcapes? Waar heb je ze vandaan?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dit idee zeg maar
[ afbeelding ]
Heb je die nog niet in huis? Zou ik als ik jou was toch zsm achterna bellen. Ik had em met week 27 al in huis.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:45 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, kraampakket. Goed dat je dat zegt. Moet nog bellen naar de verzekering of ik dat nog krijg.
Uhm geen idee eigenlijk. Bij beiden nooit nodig gehad, alleen bij t cbquote:Op maandag 21 januari 2013 16:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Zijn deze warmer dan badcapes? Waar heb je ze vandaan?
Ik ben pas per 1-1 aanvullend verzekerd. In mijn basisverzekering kreeg ik hem sowieso niet. Moet dus bellen of ik hem uberhaupt krijg.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Heb je die nog niet in huis? Zou ik als ik jou was toch zsm achterna bellen. Ik had em met week 27 al in huis.
Ja die gebruik ik ook. Slaapzakken komen later wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dit idee zeg maar
[ afbeelding ]
Maar die is toch fleece?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:35 schreef Juud79 het volgende:
Pessie, voor een winterbaby zou ik via MP een Lodger wrapper op de kop tikken, een 'New Born' en/of de gewone versie. Die laatste kan je ook prima in de kinderwagen gebruiken, heb je verder niets nodig.
Die newborn niet, das een soort velours met katoen.quote:
Dat er ergens waarschijnlijk een ontsteking zit, en het meest logisch zou rond mijn darmen zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:27 schreef covie het volgende:
Sparkling wat houdt dat in dat je leukocyten te hoog zijn?
Ben heel benieuwd wat er dan morgen uit het onderzoek komt, in combinatie met deze bloedwaardenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dat er ergens waarschijnlijk een ontsteking zit, en het meest logisch zou rond mijn darmen zijn.
Heeft op zich weinig met mijn zwangerschap te maken maar de krampen kunnen voor vroege weeen zorgen, dat wil ik natuurlijk graag voorkomen..
De normale Lodger wrapper is van binnen en van buiten van fleece, dat is deze...quote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef pessie het volgende:
Zijn die dingen alleen aan de buitenkant fleece of ook aan de binnenkant?
Hmm oké.. Ik wilde mijn schoonmoeder een paar wikkeldoeken laten maken van een leuk stofje met dan fleece aan de binnenkant, maar mss dat ik daar dan beter iets anders voor kan kiezen. Iemand suggesties?quote:
Misschien velours of badstof? Ook lekker, en volgens mij wel ademendquote:Op maandag 21 januari 2013 20:02 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Hmm oké.. Ik wilde mijn schoonmoeder een paar wikkeldoeken laten maken van een leuk stofje met dan fleece aan de binnenkant, maar mss dat ik daar dan beter iets anders voor kan kiezen. Iemand suggesties?
Inderdaad. Ik lees overigens heel veel verhalen van mensen die dat nogal overdreven vinden en toch gewoon doen, maar goed, dat is ieder voor zich. Ik vind fleece ook wel heel erg warm eigenlijk.quote:
Ook dat, het fleece van bijv een wikkeldeken van Kruidvat is heel anders als de fleece van Lodger oid.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:12 schreef Suikertante het volgende:
Oja, ik zie dat er verschillende soorten fleece zijn. Ik heb fleece katoen, en ik vind het heerlijk aanvoelen. Misschien dat er dus ook verschil zit in waar het fleece van gemaakt is?
Ik zou toch denken dat je met 2 wel symmetrisch blijft. Dit is dus niet zo?quote:Op [uleel=http://forum.fok.nl/topic/1923476/4/25#121862978]maandag 21 januari 2013 21:32[/url] schreef Kyara het volgende:
Fijn As! Met dit weer is dat geen overbodige luxe....
pessie, herkenbaar
Soms buurten ze even bij elkaarquote:Op maandag 21 januari 2013 21:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zou toch denken dat je met 2 wel symmetrisch blijft. Dit is dus niet zo?
Het zag er echt heel grappig uit!
As, fijn dat het probleem gevonden is !
Slechte tijd om zonder verwarming te zitten, brrrr.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:27 schreef As1981 het volgende:
Jippie we hebben weer een warme kachel. Na een uur kwam ze er achter dat we een lekkende douchekraan hebben. Die zorgt ervoor dat er geen water naar de verwarming gaat. Die wordt snel vervangen dus. Tot die tijd er goed voor zorgen dat hij niet druppelt.
Waaaarrrrr?quote:Op maandag 21 januari 2013 21:37 schreef L-E het volgende:
Websites met afgeprijsde jumpsuits moeten verboden worden.![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 21:46 schreef Kyara het volgende:
Zullen we de websites met leuke kortingen in het kleertjestopic doen? Dan hoef ik nog maar 1 topic te vermijden......
+1 alleen heb er deels spijt van want kan mijn ogen zowat niet open houden.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef L-E het volgende:
Trusten allen die gaan slapen!
Ik wacht nog even tot Vriendje thuis is. Wil 'm graag zien.
quote:Op maandag 21 januari 2013 23:48 schreef Elmo76 het volgende:
Jaaaa ik vind het zo leuk! Ze ging ook echt ff tekeer, het was niet maar 1 schopje!
Alles nog rustig hier. Net mijn oudste zelfs op de fiets naar school gebracht.quote:
Is heel rot ja, ik heb zulke buikpijn.. Maar omdat het al sinds mijn puberteit speelt wil hij pas onderzoeken laten doen na de bevalling. Nog maar 18 weken en een beetje!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:35 schreef Logician het volgende:
Spark hopelijk valt het dan allemaal mee, maar het blijft vreemd om geen duidelijkheid te hebben lijkt me?
Ohquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:37 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Is heel rot ja, ik heb zulke buikpijn.. Maar omdat het al sinds mijn puberteit speelt wil hij pas onderzoeken laten doen na de bevalling. Nog maar 18 weken en een beetje!
Waarschijnlijk ben ik mn bevalling gewoon vergeten maar ik vond bloedgas prikken erger dan bevallenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:06 schreef Suikertante het volgende:
Spark, ik moest het googlen maar ik denk inderdaad dat ik met liefde een coloscopie onderga in ruil voor een baby zonder bevalling
Wij kunnen vanuit de kraamzorg een pakket aanvragen met 4 maanden lactatiekundige begeleiding, komt ze ook bij mij thuis ed.s r Ik had het bij nathan ook en ook echt nodig gehad. Ze belde of het uitkwam om mn intake te doen. Even besproken hoe het zit met kolfhuur (hulpmiddelencentrum is failliet dus kan daar geen kolf meer huren) verder besproken waar ik bij nathan vooral tegenaan liep, gebruik tepelhoedje, of ik nog naar een info bijeenkomst ging (nee ) en dat soort dingen. Duurde 20 minuten. Kreeg ook vragen over of mn borsten gegroeid zijn en hoe mn tepels eruitzien. Verder ben ik vergeten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:40 schreef Kyara het volgende:
Hoe was die intake pessie? Was dat op jouw initiatief en wat heb je dan zoal besproken? Zit er nl ook aan te denken om ook vooraf al een lk in te schakelen.
Zwangerschapscursussen zijn helaas duur,soms wordt er een deel vergoed door je verzekering. Wij hebben destijds ook 200 euro betaald voor samen bevallen. Hekaas niets vergoed gekregen. Vond het best een goede cursus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:22 schreef vencodark het volgende:
Zo, mijn vk had zwangerschapsyoga aangeraden, goed voor de ontspanning van het lichaam.
Net geïnformeerd, het kost ¤130 voor 9 lessen. Hm, dat is kleine ¤ 15 per les. Klinkt zoveel in 1 keer.![]()
Onze vk vertelde dat het goed kan zijn voor vrouwen die erg hun lichaam aanspannen bij pijn of mentale spanning/stress. Ook als je bijvoorbeeld pijn hebt (gehad) bij seks en dergelijke.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ik doe het ook niet voor de omgang met andere zwangeren, die heb ik gelukkig in mijn omgeving ook, maar wel voor de voorbereiding op de bevalling (baat het niet, dan schaadt het niet denk ik maar), en vooral om goed alert te blijven op mijn houding. Die is niet al te best, en omdat ik al vroeg bekkenklachten kreeg wilde ik in elk geval het eind van de zwangerschap alle hulp om verantwoord te blijven bewegen
Kun je ze lekker inwikkelen als ze nog zo klein zijn, voor in de box, of in bed, of ook als anti doorlek ding onder het hoeslaken..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Flanellen hydrofielen bedoel je? Waar gebruik je die voor?
Niet. Nooit gehad, ook niet gemistquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Flanellen hydrofielen bedoel je? Waar gebruik je die voor?
Dat. De meesten hebben ze niet in huis. Sommigen vinden ze wel erg nuttig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet. Nooit gehad, ook niet gemist
Hydrofielen kon ik ook prima zonder idd ja. Nooit begrepen waarom mensen er 30 hadden maar in dit geval ging het om flanellen luiers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:18 schreef L-E het volgende:
Ik ben een van de weinigen die die dingen niet voor álles gebruikt, geloof ik. Ik veegde er wel eens een gezichtje mee af ofzo, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik niet zonder kon.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet. Nooit gehad, ook niet gemist
In de zomer was het ook niet altijd alleen maar warmquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze fijn zijn bij winterkindjes, dat was S niet toch? Ik zal wel eens zien, mijn moeder heeft een omslagdoek gebreid, da's vast ook lekker voor in de box.
Ik heb een herfstkindje en winterkindje en heb ze ook nooit gebruikt. Sterker nog, het is me nog steeds onduidelijk waar ze nou voor zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze fijn zijn bij winterkindjes, dat was Senna niet toch? Ik zal wel eens zien, mijn moeder heeft een omslagdoek gebreid, da's vast ook lekker voor in de box.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me niet overdreven veel, dus ik denk dat ik bovenstaande maar aanhoukan er altijd nog bijgekocht worden. Alleen die hydrofiele washandjes... gebruikten jullie die wel?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kraamzorgmap geeft de volgende hoeveelheden aan:Ja! Tijdens het badderen om even langs het gezichtje en over het hoofdje te gaan. Ik legde het washandje tussendoor op het buikje om het warm te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me niet overdreven veel, dus ik denk dat ik bovenstaande maar aanhoukan er altijd nog bijgekocht worden. Alleen die hydrofiele washandjes... gebruikten jullie die wel?
Ik zou trouwens wat meer rompertjes kopen, maar dat is ook afhankelijk van hoe vaak je wil wassen en hoe vaak je kindje spuugt of doorlekt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Gelukkig heb ik er al.... euh.. íets meerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
Vier kledingsetjes vind ik trouwens ook wel weinig.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik er al.... euh.. íets meer
Kleertjes die dan hopelijk wel jullie smaak zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik er al.... euh.. íets meer
Deze lijst houdt vast ook rekening met de lading kleertjes die je doorgaans cadeau krijgt?
Ja dat hoop je dan maar inderdaad!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:33 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Kleertjes die dan hopelijk wel jullie smaak zijn
Nou dat ga ik dan in elk geval op voorhand met ze bespreken, er gaan geen halve wasjes gedraaid worden tenzij écht nodigquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:34 schreef Kersjes het volgende:
En vergeet de kraamzorg niet he!
Elke dag wordt de (halflege) wasmachine met babywas en beddengoed aangezet. Als je mazzel hebt slechts 2x per dag![]()
Hydrofielen gebruik ik op m'n werk als ik ga kolven. Eentje op schoot tegen eventuele lekkages, en een ander om de afgespoelde kolfspullen in te bewaren tot de volgende sessie.
Hmmmm....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Maar waarom zou je in hemelsnaam die kleertjes niet zelf kopen als de Hema zulke toffe collecties heeft?
Ik vond het zo enorm tegenvallen dat we meteen een droger hebben gekocht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef LadyBlack het volgende:
Maar is wel iets om rekening mee te houden ja, als ik niet wil dat er constant gewassen wordt, moet ik dus zorgen dat er genoeg textiel is.
Nee, nog een ander topic. Ook een heel handig naslagwerk, trouwens.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, de baby's voor dummies ofzo he, ik verhuis daar wel even heen
Ik hou me aanbevolen!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, nog een ander topic. Ook een heel handig naslagwerk, trouwens.
Ik had dat ding. Na,2 jaar was ie kapot en vond die cassettes zo duur worden dat ik m weggedaan heb.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:38 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en heeft er ook iemand ervaring met de luieremmer van de Hema?
Sorry dat ik het topic zo kaap hoor, maar er is nu even zoveel respons dat ik ff doorvraag!
Mijn vuilnisbak is de prullenbak die in de keuken staatquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Luiers gewoon rechtstreeks in de vuilnisbak. Nooit last gehad van geurtjes!
Ik ook! Heb van die hele grote, oa van Aden and anais. Reteduur, maar heul fijn!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:43 schreef Lamb29 het volgende:
Hydrofieldoeken en washandjes gebruik ik nog steeds.... ze is 2.5
+1quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Luiers gewoon rechtstreeks in de vuilnisbak. Nooit last gehad van geurtjes!
Die van livera is niet gelukt? Ik heb een nachtpon met lange mouwen gekocht daar. En knoopjes bij de borsten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Oh, dat is wel fijn LB
Ik ben nog op zoek naar een fijne pyjama voor na de bevalling. Liefst online en met knoopjes of overslag ivm borstvoeding. En liever geen broek want dat zit denk ik niet lekker met een ks wond (voor het geval dat). Iemand een idee?
oh, goed om te weten! Thanx!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:36 schreef Lamb29 het volgende:
Ks wond zit zo laag dat een pyjamabroek prima zat hier... Paar van die losse van Hema had ik..
(hartje zomer.. ik droeg spaggetiehempjes en losse flobberbroeken)
Edit... eens bij de foto's terug gekeken.. Ik droeg ook al heel snel weer zwangerschapsbroeken..
Anders moet je toch aan deze Kyaraquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
oh, goed om te weten! Thanx!
En ondergoed? Zit dat dan niet precies op die wond (dat zit nu opgefrommeld onder mijn buik zeg maar)
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:59 schreef Spirit82 het volgende:
Nou Juud, wat onaardig.
[ afbeelding ]
Psssst, ze heeft al een mupke rondlopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:17 schreef covie het volgende:
Yep dat is zeker bandenpijn!! Komende paar weken ga je wss overal krampen en steken voelen en twijfelen of het wel goed is. Maar eigenlijk is het juist goed, want het geeft alleen maar aan dat er van alles gebeurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 17:16:26 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah oke de jumpsuit pyama's zijn hier nog niet zoveel maar in Frankrijk zie ik ze erg veel in de supermarkten hangen. Wat ik lachwekkend vond eerst, maar echt veel mensen kopen ze ook.
Ja, alleen is m'n onderrug me aan het killen. Maar geen knelpotenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef pessie het volgende:
Laiv ik had dat ook rond die termijn. Bij mij waren het echt mn banden. En auw.
Logi![]()
Xm, je mag hoor, je hebt het druk genoeg. Wou het een beetje met je nieuwe laarzen?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:34 schreef LadyBlack het volgende:
terug van de controle, alles wederom helemaal goed! Ijzer 6,8 en bloeddruk 100/60, het meiske lag met dr koppie naar beneden en had nog steeds een mooie hartslag
Ik ben weer helemaal blij
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:38 schreef covie het volgende:
Oh ja pyamaZoooo onhandig als je 's nachts moet plassen! En koud ook, in de winter, zit je daar met ontbloot bovenlijf op deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah oke de jumpsuit pyama's zijn hier nog niet zoveel maar in Frankrijk zie ik ze erg veel in de supermarkten hangen. Wat ik lachwekkend vond eerst, maar echt veel mensen kopen ze ook.
plee.
En een sticker voor LB!
Dat rijmt
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Oh even he, wat ik gister had... moest meteen aan Kyara denken. Zat lekker relaxt op de bank toen ik een spiertrekking in mn bil voelde een paar keer. Het eerste wat ik dacht "ahhh, mn meisje is weer wakker". Het duurde serieus even voor ik me realiseerde dat ze daar toch echt niet kon zitten
Da's een idee inderdaad. Die zijn vaak mooier (vind ik) dan de normale zwangerschapslingerie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:32 schreef becky27 het volgende:
Na de ks (en na de vorige bevalling ook trouwens) heb ik de boxers van mijn man aangehad.
Dan zouden meteen op een wel heel aparte plek moeten zijn gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Oh even he, wat ik gister had... moest meteen aan Kyara denken. Zat lekker relaxt op de bank toen ik een spiertrekking in mn bil voelde een paar keer. Het eerste wat ik dacht "ahhh, mn meisje is weer wakker". Het duurde serieus even voor ik me realiseerde dat ze daar toch echt niet kon zitten
Serieus heb ook over je tweeling gedroomd maar ik moest ervan bevallen. Hoop dat je zo n bevalling hebt. ....was echt appeltje eitje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:48 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
fijn dat je dan ook meteen aan mij denkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |