Dan vond ik een eventuele overgang naar Tottenham toch beter nieuwsquote:Galatasaray werkt aan Sneijder
Galatasaray is met Internazionale in gesprek over een overgang van Wesley Sneijder. Dat meldt de Turkse club op de eigen website.
De club zegt verder de supporters op de hoogte te zullen houden van de ontwikkelingen.
Sneijder leeft al maanden in onmin met Inter, omdat hij zijn contract niet tegen slechtere voorwaarden wil verlengen. De aanvoerder van het Nederlands elftal wordt sindsdien niet meer opgenomen in de wedstrijdselectie en liet al weten open te staan voor een andere club.
bron
Utreg.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeker omdat het een Amsterdammer is
Zijn toch door in de CL. Dat zie ik een Nederlandse club niet doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:34 schreef Twiitch het volgende:
Galatasaray een Europese subtopper noemer
Die staan volgens mij nog niet eens in de top 50 van de UEFA club rankings.
En als ik me niet vergis staat zelfs de Eredivisie hoger genoteerd dan de Turkse competitie.
Maar goed, hij heeft zijn miljoenensalaris weten te behouden en dat is wat telt.
Blijkbaar hadden clubs daar dan totaal geen vertrouwen in. 6M pond is voor Engelse clubs echt een schijntje, en dat salaris is niet eens zo superhoog.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee. Maar dat niveau zou hij makkelijk aankunnen.
Een zwaluw maakt nog geen zomerquote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn toch door in de CL. Dat zie ik een Nederlandse club niet doen.
Hij heeft inderdaad in een topteam goed gepresteerd dat jaar. Verder verbloemden zijn doelpunten het spel op het WK en is hij nimmer wereldtop geweest.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
In 2009-2010 was hij echt wel goed, daarna niet meer
In welke poule zaten ze?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn toch door in de CL. Dat zie ik een Nederlandse club niet doen.
Ja hij is speelgerechtigd voor Galatasaray in de CL.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef speknek het volgende:
Ze staan nog wel op overwinteren in de CL, en ik denk dat Sneijder nog mee kan doen?
Persie is standaard 1 helft fantastisch en 1 helft onzichtbaar, Huntelaar is middelmaat en Greggie zit op de bank.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:38 schreef TLC het volgende:
Sneijder en Kuyt in Turkije, Matthijsen deze week nog zien stuntelen, Heitinga twittert meer over zijn ploeggenoten dan dat ie daadwerkelijk met ze meespeelt, VDW houdt de bank warm in Parijs, Willems, Robben ziet meer de dokter dan een bal, en Affelay vindt zichzelf nog altijd Barca niveau.
Naja dan maar 3 leuke wedstrijden zien van Oranje in Brazilie, veel erger dan het afgelopen EK kan het toch al niet meer worden.
Tsja, bijvoorbeeld Ajax zat vorig jaar ook maar met 1 topteam in de poule maar vlogen er ook uit.quote:
lolquote:Op zondag 20 januari 2013 21:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, bijvoorbeeld Ajax zat vorig jaar ook maar met 1 topteam in de poule maar vlogen er ook uit.
Eerst maar eens plaatsenquote:Op zondag 20 januari 2013 21:38 schreef TLC het volgende:
Naja dan maar 3 leuke wedstrijden zien van Oranje in Brazilie, veel erger dan het afgelopen EK kan het toch al niet meer worden.
ook weer zo overdreven om Clasie en Maher zo op te hemelen, ze spelen in de eredivisie tegen ploegen als VVV en Heracles.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Eerst maar eens plaatsen.
Van Gaal moet gewoon doorselecteren. Clasie en Maher erin. Sneijderwie?
Idd, kun je beter tegen Genclerbirgli en Antalyaspor spelen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:45 schreef TLC het volgende:
[..]
ook weer zo overdreven om Clasie en Maher zo op te hemelen, ze spelen in de eredivisie tegen ploegen als VVV en Heracles.
Van een speler waarvan je niet zeker weet of dat hij het gaat maken lijkt me een erg hoog salaris toch een behoorlijke dwarsligger.. Ik bedoel bij welke club heeft hij het consequent op hoog niveau laten zien meerdere seizoenen?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:36 schreef alors het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden clubs daar dan totaal geen vertrouwen in. 6M pond is voor Engelse clubs echt een schijntje, en dat salaris is niet eens zo superhoog.
Ik hemel ze niet op, maar de Nederlandse competitie is niet heel veel slechter dan de Turkse, en Clasie en Maher zijn een stuk jonger. Die moeten er later gaan staan. Kunnen ze er beter nu al gaan staan.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:45 schreef TLC het volgende:
[..]
ook weer zo overdreven om Clasie en Maher zo op te hemelen, ze spelen in de eredivisie tegen ploegen als VVV en Heracles.
Niet alleen jonger maar ook een heel stuk fitter en gemotiveerder.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hemel ze niet op, maar de Nederlandse competitie is niet heel veel slechter dan de Turkse, en Clasie en Maher zijn een stuk jonger. Die moeten er later gaan staan. Kunnen ze er beter nu al gaan staan.
Die heeft Kuyt zelfs reserveaanvoerder gemaakt, ik denk het niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef Tarado het volgende:
Die zien we dus nooit meer terug, ook weer klaar, nu nog een nieuwe aanvoerder aanwijzen voor Oranje, lijkt me dat iemand anders daar eerder voor in aanmerking komt, kijken of Van Gaal z'n verstand gaat gebruiken
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:55 schreef mrstylo het volgende:
Is officieel.
http://www.galatasaray.org/kulup/haber/15788.php
quote:Wesley Sneijder Hakkında Açıklama
FC Internazionale profesyonel oyuncularından Wesley Sneijder'ın transferi için kulübü ve oyuncunun kendisiyle mutabakata varılmıştır.
Oyuncunun sağlık kontrollerinin ardından anlaşma imzalandığında şartları hakkında kamuoyuna açıklama yapılacaktır.
Ayrıca, oyuncunun varış saati bildirilecektir.
Galatasaray Spor Kulübü
Ik help je ff.quote:
quote:Beschrijving van Wesley Sneijder
Wesley Sneijder Inter voor de overdracht van professionele spelers in de club en de speler hebben het met hem eens.
speler zal openbaar worden gemaakt verklaringen over de voorwaarden van het verdrag werd ondertekend na de health checks. Daarnaast zullen spelers tijdstip van aankomst worden aangemeld. Galatasaray Sports Club
http://www.nusport.nl/tri(...)genoeg-verdiend.htmlquote:'Sneijder heeft genoeg verdiend'
In de nieuwe rubriek Het Tribunaal legt NUsport drie kenners uit de voetballerij een stelling voor. Deze keer: Galatasaray is een prima club voor Wesley Sneijder.
Door Rypke Bakker
Aad de Mos, oud-trainer
"Het niveau van Galatasaray is te laag voor Sneijder, dat is meer een club voor als hij de dertig gepasseerd is. Een laatste station. Oké, je kunt er goed verdienen, maar Sneijder heeft genoeg verdiend. Het gaat nu om de sportieve uitdaging."
"Als ik Sneijder was, zou ik wachten op een club uit de Premier League of de Bundesliga. Daar kan hij weer zijn topniveau halen. Daar is hij toe in staat, hij wil het ongelijk van Internazionale bewijzen."
Emile Schelvis, kenner Italiaans voetbal
"Als Wesley Sneijder zichzelf niet meer in staat acht om mee te draaien in de absolute top, dan is Galatasaray een prima club voor hem. Het hangt dus echt van zijn ambitie af. Nog niet zo lang geleden behoorde hij tot de vijf beste voetballers ter wereld."
"Hij kan nog steeds in de absolute top mee in Spanje, Engeland, Duitsland of Italië. Maar dan moet hij nog een keer alles uit de kast willen halen en onder een Spartaans regime fit worden."
"Of hij dat kan opbrengen? Ja, dat is de vraag. Er wordt veel gespeculeerd over zijn privéleven. Het is echt aan Sneijder, of hij er nog een keer vol voor wil gaan, al blijft het ook de vraag welke club zijn hoge salaris wil betalen."
"Van de subtoppers kunnen Anzhi en Galatasaray dat. En van de absolute top kunnen Paris Saint-Germain, Chelsea en Manchester City dat, zonder dat dat leidt tot scheve verhoudingen in het salarishuis."
"Maar bij die topclubs lijken ze niet echt op Sneijder te zitten wachten. Wie weet trekt er alsnog een sjeik zijn portemonnee als het er echt om gaat spannen."
Sierd de Vos, Sport1-commentator
"Nee, Galatasaray is geen goede club voor Sneijder, want Galatasaray is voor geen enkele West-Europese voetballer een goede club. Turkije is Azië. En begrijp me niet verkeerd, Turken zijn hele vriendelijke mensen, maar de Turkse cultuur is net zo ondoorgrondelijk als de Koreaanse."
"Zo nu en dan maakt er een speler uit West-Europa de overstap naar Turkije. Je kunt er goed verdienen, de clubvoorzitters hebben veelal een flink vermogen en willen een grote naam. En veel spelers die vaak al een beetje op hun retour zijn, daar schaal ik Sneijder overigens niet onder, willen aan het eind van hun carrière wel een financieel klappertje maken."
"Ze tekenen dan voor drie jaar, maar verlaten na een half jaar Turkije weer. Neem Frank de Boer, die was snel weer vertrokken bij Galatasaray. En Simao is nu alweer weg bij Besiktas, terwijl dat toch een aardige voetballer was bij Atletico Madrid."
"Na een paar maanden in Turkije denken dat soort spelers al: wat doe ik hier? Voor een paar ton minder hadden ze dichtbij huis, dichtbij hun familie kunnen spelen. In Istanbul kun je heel eenzaam zijn. Er wonen miljoenen mensen, maar weinig van hen spreken een Westerse taal. En de spelers spreken op hun beurt geen Turks."
"Ik was in een ver verleden bij Peter van Vossen op bezoek, toen hij bij Istanbulspor speelde. Hij begon spontaan te huilen, zo eenzaam voelde hij zich."
Ben nu serieus.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
MrStylo is zelf Turks, dus ik betwijfel het.
Heb je het zelf doorgelezen? Ik weet dat hij mister spelfout is, maar zo grammaticaal waardeloos is het bij hem zelfs niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oh, daarom heeft hij dit logo bij zijn werk.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
quote:Het hangt dus echt van zijn ambitie af. Nog niet zo lang geleden behoorde hij tot de vijf beste voetballers ter wereld."
Dat gaat het niet worden. Er is hier 10 cm sneeuw gevallen of zo.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ben nu serieus.
Utrecht centraal 24:00
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:06 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Oh, daarom heeft hij dit logo bij zijn werk.
[ afbeelding ]
Koerdje toch?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:06 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Oh, daarom heeft hij dit logo bij zijn werk.
[ afbeelding ]
Dan stuur ik PKK op je af.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden. Er is hier 10 cm sneeuw gevallen of zo.
Is dat hier algemeen bekend ofzo?quote:
Al weet je bij voetballers toch nooit hoeveel ze overhouden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:08 schreef TLC het volgende:
Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen maarja dan had Sneijder voor wat minder geld dus ook weer in Nederland kunnen voetballen bij Ajax.
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:18 schreef Stiggie het volgende:
Opstelling NL - Spanje 2010
Maarten Stekelenburg - Op de bank bij Roma , Fullham schijnt hem te willen.
Gregory van der Wiel - Op de bank bij PSG (vervanger van Rhijn)
Joris Mathijsen - Tsjah, speelt bij Fey
John Heitinga - Tsjah speelt niet
Giovanni van Bronckhorst - Tsjah is gestopt
Arjen Robben - Tsjah is 9/10 x geblesseerd
Mark van Bommel - Tsjah, speelt bij PSV
Nigel de Jong - AC Milan
Wesley Sneijder - tsjah Galatasaray
Dirk Kuijt - tsjah Galatasaray
Robin van Persie - De enige baas nog
AC Milan is ook een tsjah waard tegenwoordigquote:Op zondag 20 januari 2013 22:18 schreef Stiggie het volgende:
Opstelling NL - Spanje 2010
Maarten Stekelenburg - Op de bank bij Roma , Fullham schijnt hem te willen.
Gregory van der Wiel - Op de bank bij PSG (vervanger van Rhijn)
Joris Mathijsen - Tsjah, speelt bij Fey
John Heitinga - Tsjah speelt niet
Giovanni van Bronckhorst - Tsjah is gestopt
Arjen Robben - Tsjah is 9/10 x geblesseerd
Mark van Bommel - Tsjah, speelt bij PSV
Nigel de Jong - AC Milan
Wesley Sneijder - tsjah Galatasaray
Dirk Kuijt - tsjah Fenerbahce
Robin van Persie - De enige baas nog
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef xminator het volgende:
Jullie dachten toch niet dat wesley voor een pauperclub als ajax zou kiezen?
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Dirk speelt bij Fenerbahçe.
Die pauperclub heeft meer historie in de voetbalwereld dan Galatasaray ooit zal hebben. Maar nee financieel onmogelijk is dat voor Ajax ja. Dus? Zie Ajax in een potje voetbal gewoon winnen van zequote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef xminator het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:26 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Die pauperclub heeft meer historie in de voetbalwereld dan Galatasaray ooit zal hebben. Maar nee financieel onmogelijk is dat voor Ajax ja. Dus? Zie Ajax in een potje voetbal gewoon winnen van ze
Boeit mij het dat sneijder naar Turkije gaatquote:Op zondag 20 januari 2013 22:35 schreef Lastpost het volgende:
Doe blij, de enige reden dat Sneijder liever naar die Turken gaat dan naar Ajax zijn de munten.![]()
Echt niet voor die oh zo prachtige competitie met vele geweldige affiches.
Denk dat ie aardig kan verspillen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Al weet je bij voetballers toch nooit hoeveel ze overhouden.
Minder dan ajax is het sowieso nietquote:Op zondag 20 januari 2013 23:38 schreef AmaninFull het volgende:
t tijd om verder te kijken, defnitief afscheid nemen van het Oranje van Van Marwijk, VDV en Sneijder ophoepelen, en Heitinga ook.
Op basis waarvan moet ie er nog in staan dan? Kan niet blijven teren op een goed WK natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:41 schreef Paul het volgende:
Mensen die Sneijder niet meer in NL elftal willen
Sneijder is gewoon goedquote:Op zondag 20 januari 2013 23:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Op basis waarvan moet ie er nog in staan dan? Kan niet blijven teren op een goed WK natuurlijk.
Lach maar! Wacht maar! Rodney gaat hem opvolgenquote:
Zeker weten!!!quote:Op zondag 20 januari 2013 23:52 schreef Paul het volgende:
[..]
Lach maar! Wacht maar! Rodney gaat hem opvolgen
Rodney Sneijder
Nee, niet als je bij Galatasalalaratamarakatalalagagaray speelt, Turkije staat nog lager op de Uefa ranking dan Nederland, en Ajax staat 17 plaatsen hoger dan Gala: ik verwijs je graag door http://www.uefa.com/membe(...)ings/club/index.htmlquote:
Nou en, ik vertrouw op de krachten van Sneijder, hij is gewoon eindbaas en aanvoerder van ons aller NL elftalquote:Op zondag 20 januari 2013 23:54 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Nee, niet als je bij Galatasalalaratamarakatalalagagaray speelt, Turkije staat nog lager op de Uefa ranking dan Nederland, en Ajax staat 17 plaatsen hoger dan Gala: ik verwijs je graag door http://www.uefa.com/membe(...)ings/club/index.html
Als ie voor Ajax had gekozen, had ik hem een wereldvent en eindbaas gevonden, maar nee hij kiest voor Turkije, hij had in de eredivisie nog 4 jaartjes geweldig kunnen presteren en ook CL.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:55 schreef Paul het volgende:
[..]
Nou en, ik vertrouw op de krachten van Sneijder, hij is gewoon eindbaas en aanvoerder van ons aller NL elftal
Waarom heb ajax hem nodig,quote:Op zondag 20 januari 2013 23:57 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Als ie voor Ajax had gekozen, had ik hem een wereldvent en eindbaas gevonden, maar nee hij kiest voor Turkije, hij had in de eredivisie nog 4 jaartjes geweldig kunnen presteren en ook CL.
quote:Sneijder treedt in voetsporen De Boer en Van Gobbel
Wesley Sneijder is de vierde (voormalig) Oranje-international met een contract bij Galatasaray, dat geen goede ervaringen heeft met de voorgangers van de aanvallende middenvelder.
Frank Berghuis dacht in 1991 als eerste Nederlander voor de Turkse topclub te gaan spelen. Maar zonder opgaaf van redenen zag Galatasaray af van het tweejarige contract, dat de enkelvoudig Oranje-international van zijn handtekening had voorzien.
De primeur was er in januari 1996 voor Ulrich van Gobbel. De verdediger verruilde Feyenoord voor Galatasaray, om minder dan een jaar later met 25 duels op zijn naam Istanbul achter zich te laten om bij Southampton zijn carrière voort te zetten.
Frank de Boer volgde in 2003 het voorbeeld van Van Gobbel. Maar ook zijn verblijf in de Turkse hoofdstad was geen lang leven beschoren. Na anderhalf jaar en vijftien duels verkaste hij naar Glasgow Rangers.
Galatasaray heeft met Nordin Amrabat op dit moment een Nederlander onder contract staat. De aanvaller speelt echter voor de nationale ploeg van Marokko, dat in Zuid-Afrika een gooi doet naar de Afrika Cup.
quote:Sneijder: 'Ben blij met deze transfer naar Galatasaray'
Wesley Sneijder kijkt er naar uit voor Galatasaray in actie te komen. De Oranje-international hoopt volgende week in de beladen derby tegen Besiktas zijn debuut te maken.
Na dagen van onzekerheid kon Galatarasay zich zondag zeker wanen. Sneijder gaf na enige aarzeling zijn ja-woord aan de Turkse club, die al langer een akkoord had met Internazionale over een afkoopsom. Hij tekent maandag tot medio 2016.
Hoewel hij de boot aanvankelijk afhield in de hoop op een aanbieding uit een meer aansprekende competitie, toonde Sneijder zich tegenover Galatasaray-tv uiterst content. 'Ik ben blij met deze transfer. Het voelt goed. Ik kan niet wachten op mijn eerste wedstrijd voor Galatasaray.'
De samenwerking met Fatih Terim ziet Sneijder zitten. 'Veel van de trainer gehoord, ook van Nederlanders. Die waren allen positief over hem. Ik kijk er naar uit om met hem te werken.'
Volgens de Oranje-international hoeft niemand zich zorgen te maken om zijn fitheid. 'Ik hou van topwedstrijden', refereerde hij aan zijn inzetbaarheid volgende week tegen Besiktas. 'Ik ben er klaar voor. Ik wil spelen tegen Besiktas.'
Hahaha Ik vind het wel grappig hoe die op een voet staat zodat ie wat langer uitziet naast die man.. Kleine dwergjequote:
Met galatasaray speel je wel Champions League. Liverpool, tsjaquote:Op maandag 21 januari 2013 08:49 schreef JaafkeGB het volgende:
Ca$ley $neijder.
RvP aanvoerder van oranje...
zou 'gala' nou zo veel meer opleveren dan een liverpool?
Daar blijft het wel bij spelen...quote:Op maandag 21 januari 2013 09:01 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Met galatasaray speel je wel Champions League. Liverpool, tsja
Stel je beeld bij zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:02 schreef JaafkeGB het volgende:
[..]
Daar blijft het wel bij spelen...
Liverpool is een mooie grote club. trouwe aanhang. leven in engeland is niet geweldig (wel kwa mensen) maar niet kwa klimaat en omgeving..
ik heb altijd het beeld van turkije van opgefokte geeltanden die je auto bekrassen en onder de wedstrijd aanstekers gooien als het even tegen zit..
Ja. Liverpool wilde hem namelijk helemaal niet hebben dus dan kom je op 0 pond. Als Liverpool of een andere Engelse subtopper hem wel had willen hebben dan is een salaris van onder de 7 miljoen euro echt geen probleem, er zijn in Engeland wel 30 spelers die zoveel of meer verdienen. In Duitsland wordt dat ook betaald voor gewilde spelers en in Italie en Spanje doen ze daar evenmin moeilijk over.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:49 schreef JaafkeGB het volgende:
Ca$ley $neijder.
Een voetballer met ontzettend veel kwaliteiten maar de verkeerde mentaliteit bedoel je. Hij had net zo goed terug naar Nederland kunnen gaan want de Eredivisie is toch echt van hogere kwaliteit dan de Turkse competitie. Maarja, Welsey hoort muntjes rinkelen en die nare Jolanthe zal wel niet van koud weer houden.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Voor een overschatte voetballer heeft hij het maximale eruit gesleept.
die zijn er zo uit hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:01 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Met galatasaray speel je wel Champions League. Liverpool, tsja
Sja, lekker makkelijk praten, van 6 miljoen ofzo naar max 1 ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:09 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Een voetballer met ontzettend veel kwaliteiten maar de verkeerde mentaliteit bedoel je. Hij had net zo goed terug naar Nederland kunnen gaan want de Eredivisie is toch echt van hogere kwaliteit dan de Turkse competitie. Maarja, Welsey hoort muntjes rinkelen en die nare Jolanthe zal wel niet van koud weer houden.
het leven is hard voor iemand die al financieel helemaal onafhankelijk isquote:Op maandag 21 januari 2013 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, lekker makkelijk praten, van 6 miljoen ofzo naar max 1 ofzo.
nee, natuurlijk niet, maar ik zou het ook niet doen alleen maar omdat wat mensen in Nederland het willenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:27 schreef TLC het volgende:
[..]
het leven is hard voor iemand die al financieel helemaal onafhankelijk is
Ik denk dat ie ook wel naar Liverpool of een andere club in de Premier League had gekund voor een miljoenetje of 3-4. De sportieve kant boeit Wesley niet, hij denkt alleen aan de muntjes, terwijl ie allang genoeg verdiend heeft om zijn hele leven te kunnen rentenieren.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, lekker makkelijk praten, van 6 miljoen ofzo naar max 1 ofzo.
Als het hem bijvoorbeeld 10 miljoen scheelt, dan kan hem dat nauwelijks kwalijk genomen worden. Het zegt wel iets over hem als persoon maar geld is geld, niemand kan zonder en het maakt het leven stukken gemakkelijker en comfortabeler. Sportief zat er misschien meer in maar we weten niet hoeveel.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:33 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook wel naar Liverpool of een andere club in de Premier League had gekund voor een miljoenetje of 3-4. De sportieve kant boeit Wesley niet, hij denkt alleen aan de muntjes, terwijl ie allang genoeg verdiend heeft om zijn hele leven te kunnen rentenieren.
Als het hem om het geld te doen was had hij beter bij Inter kunnen blijven, daar verdiende hij eerder iets richting 10 miljoen dan richting 5 miljoen, ik weet niet precies hoeveel maar het was echt heel veel. Daarnaast zijn er in Engeland een stuk of 10 clubs die hun hand niet omdraaien voor zo'n Galatasaray-salaris, maar ze hoeven hem gewoon niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:33 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook wel naar Liverpool of een andere club in de Premier League had gekund voor een miljoenetje of 3-4. De sportieve kant boeit Wesley niet, hij denkt alleen aan de muntjes, terwijl ie allang genoeg verdiend heeft om zijn hele leven te kunnen rentenieren.
Ze hoeven hem niet voor dat Galatasaray salaris nee, maar als Sneijder de helf had ingeleverd dan had ie zo in de Premier League kunnen gaan ballen, daar ben ik zeker van. En als ie dan een jaartje zijn oude niveau had gehaald dan had ie zo naar elke topclub in de premier league kunnen verkassen voor een salaris wat gelijk is aan dit Turkse loonstrookje.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast zijn er in Engeland een stuk of 10 clubs die hun hand niet omdraaien voor zo'n Galatasaray-salaris, maar ze hoeven hem gewoon niet.
Naar grote teams:quote:Op maandag 21 januari 2013 15:13 schreef Jivis het volgende:
Zijn er ooit grote spelers weggekocht uit Turkije, eigenlijk?
Inderdaad, hij had ook gewoon een Bogarde kunnen doen. Gewoon je contract bij Inter uitdienen en dan elke zondag op de tribune gaan zitten.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als het hem om het geld te doen was had hij beter bij Inter kunnen blijven, daar verdiende hij eerder iets richting 10 miljoen dan richting 5 miljoen, ik weet niet precies hoeveel maar het was echt heel veel. Daarnaast zijn er in Engeland een stuk of 10 clubs die hun hand niet omdraaien voor zo'n Galatasaray-salaris, maar ze hoeven hem gewoon niet.
Dan was het natuurlijk wel helemaal over bij het Nederlands elftal voor hem.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:50 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Inderdaad, hij had ook gewoon een Bogarde kunnen doen. Gewoon je contract bij Inter uitdienen en dan elke zondag op de tribune gaan zitten.
Het zal me niet verbazen als Inter gewoon elke maand wat overmaakt naar Wesley ter compensatie.
Zijn salaris is echt niet zo buitengewoon hoog hoor. Genoeg spelers in de PL die dat of meer verdienen, zeker de betere spelers van de top 6. Ik denk dat zijn zaakwaarnemer de afgelopen dagen wel een rondje heeft gedaan langs Engelse clubs maar dat er niemand heeft toegehapt. Behalve QPR dan, maar dat was te min.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ze hoeven hem niet voor dat Galatasaray salaris nee, maar als Sneijder de helf had ingeleverd dan had ie zo in de Premier League kunnen gaan ballen, daar ben ik zeker van. En als ie dan een jaartje zijn oude niveau had gehaald dan had ie zo naar elke topclub in de premier league kunnen verkassen voor een salaris wat gelijk is aan dit Turkse loonstrookje.
Helaas speelt ie nu gezellig in een vergeten uithoek van Europa, tot ziens carrière.
Hij kon toch nummer 1 krijgen?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:38 schreef xminator het volgende:
Nummer 14 is voor Sneijder geloof ik.
Toen waren de fans ook zo gek, of zelfs extremer. Bij sneijder waren er eigenlijk best weinig mensen op het vliegveld.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:15 schreef speknek het volgende:
Wel apart hoe wild ze allemaal zijn voor Sneijder. Er zijn toch wel eerder grote namen naar Turkije gaan. Niet in de laatste plaats Taffarel, die daar nog keeperstrainer is.
Hoeveel Nederlandse teams spelen europees voetbal?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een ontzettend domme stap van Sneijder....
Je moet wel gek zijn om daar heen te gaan zeg. Het voetballend niveau is daar vergelijkbaar met de eredivisie (ja ook fb/gala enzo). En sowieso het hele land. Daar ga je als grote speler toch niet heen?
Ongelofelijk hoeveel er van zulke huilies hier rondlopen. Hij heeft gekozen voor Galatasaray en velen kunnen daar niet tegen, en gaan zo hun frustraties uiten. Laat hem lekker voetballen en geld verdienen in Turkije.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een ontzettend domme stap van Sneijder....
Je moet wel gek zijn om daar heen te gaan zeg. Het voetballend niveau is daar vergelijkbaar met de eredivisie (ja ook fb/gala enzo). En sowieso het hele land. Daar ga je als grote speler toch niet heen?
Ajax was ook wel doorgegaan in die CL-poule van Galatasaray. En verder alleen nog Fenerbahçe in de Europa League, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlandse teams spelen europees voetbal?
Overdrijven kunnen ze ook zeg. Galatasaray fans zijn blij, niet heel Turkijequote:Op maandag 21 januari 2013 20:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije helemaal blij
m.at5.nl/artikelen/94684/turkse-pers-dolblij-met-komst-sneijder
neen, die speler echter wel in de premierleague./.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:36 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Alsof Liverpool dit seizoen wel in de top 4 eindigt
Drugshandel.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik moest ff hard lachen.. Sneijder vindt Galatasaray een stap vooruit. Een stap vooruit voor zijn portemonnee ja. Onaansprekende competitie en een totaal nietszeggende club. Hoe komen die voorzitters trouwens aan zoveel geld?
loljaloeziequote:Op maandag 21 januari 2013 23:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik moest ff hard lachen.. Sneijder vindt Galatasaray een stap vooruit. Een stap vooruit voor zijn portemonnee ja. Onaansprekende competitie en een totaal nietszeggende club. Hoe komen die voorzitters trouwens aan zoveel geld?
Geen jaloezie hoor.. Er zit meer geld bij sommige Turkse clubs dan bij de Nederlandse topclubs, maar hoeveel Europacups zijn er door Nederlandse clubs gewonnen? Veel. En door Turkse clubs? Precies.. 1quote:
Nottingham Forest en Leeds United hebben ook een rijke geschiendenis, wat is je punt?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen jaloezie hoor.. Er zit meer geld bij sommige Turkse clubs dan bij de Nederlandse topclubs, maar hoeveel Europacups zijn er door Nederlandse clubs gewonnen? Veel. En door Turkse clubs? Precies.. 1
Dat Nederland niet meer mee kan komen is jammer maar het zij zo. De Turkse competitie interesseert me helemaal niks en daarin zal ik wel niet de enige zijn
Toevoeging, wat gaat de toekomst brengen voor Nederlandse clubs en wat voor de Turkse clubs?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Nottingham Forest en Leeds United hebben ook een rijke geschiendenis, wat is je punt?
Nederland is als voetballand beter dan Turkije..zowel vroeger als nu. Qua toekomst zullen we het wel zien. Turks voetbal zal me alleen niet snel boeien, al lopen er 30 Wesley Sneijdersquote:Op maandag 21 januari 2013 23:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Nottingham Forest en Leeds United hebben ook een rijke geschiendenis, wat is je punt?
Turkse clubs gaan niks brengen in de toekomst. Gezien de selecties die grotendeels uit turkse spelers bestaan, de niet goede jeugdopleiding waar weinig talenten doorbreken en een paar spelertjes van buitenland halen maakt van de zwaluw nog geen zomer.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Toevoeging, wat gaat de toekomst brengen voor Nederlandse clubs en wat voor de Turkse clubs?
Ga terug naar je zandbak johquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:16 schreef xminator het volgende:
Niang en Sow, beiden verkozen tot beste speler in Frankrijk / topscorer en zijn vervolgens gekomen naar Fenerbahçe. Belhanda verkozen tot beste talent en komt naar Fenerbahçe.
En dit is alleen nog van de afgelopen paar jaar.
Qua jeugdopleiding is er nog wel wat te verbeteren ja, maar de toekomst is rooskleurig.
Het enige waar Nederland tegenwoordig voor dient is talentjes kopen en vervolgens wanneer ze iets kunnen betekenen doorverkopen. Zelf gaan ze niet voor prijzen.
Dan hebben ze wel eens commentaar op de mediatraining van Kuyt, maar dit is wel heel droevigquote:Wesley Sneijder is zich bewust van zijn gewijzigde status in Europa. De middenvelder acteerde de afgelopen jaren in de shirts van Real Madrid en Internazionale, maar doet met zijn transfer naar Galatasaray een stap terug. Naar verluidt hoopte de Utrechter dat hij nog een toekomst had in Engeland, hoewel hij tegenspreekt dat hij twijfelde over de transfer naar Turkije.
"Ik heb er niet lang over na hoeven te denken", benadrukt de aanvoerder van het Nederlands elftal in gesprek met de NOS. "Ik had meteen een goed gevoel. Ze strijden om de titel, de Turkse beker en zitten nog in de Champions League. Ik zit niet meer bij de top vijf van Europa. Ik zie dit ook echt als een stap vooruit", geeft Sneijder te kennen. De tweebenige spelmaker verwacht veel van zijn avontuur in Turkije.
"Het maakt me supertrots hoe ik hier ben ontvangen", zegt Sneijder, die tot de zomer van 2016 onder contract staat bij de huidige koploper van de Turkse Süper Lig. "Ik wil ze laten zien dat ze een goede speler hebben binnengehaald." Louis van Gaal is eveneens blij met de overstap van zijn captain. "Hij stond er zeer positief tegenover. Dus niet alleen ik, maar ook meneer Van Gaal vindt Galatasaray een grote club."
Whehe, captain van Nederlandse elftal speelt anders wel in Turkije.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:23 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ga terug naar je zandbak joh
Als je denkt dat turkijke ook maar ene drol betekend op het voetbaltoneel kun je niet anders concluderen dan dat je compleet verblind bent door een achterlijke vorm van extreem nationalisme die we hier kunnen missen als kiespijnZélfs een klein kutlandje als Nederland, ja zelfs bélgie is een groter voetballand dan turkije.
Zeg je nou dat Turkse clubs voor de prijzen gaan? LOLquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:16 schreef xminator het volgende:
Niang en Sow, beiden verkozen tot beste speler in Frankrijk / topscorer en zijn vervolgens gekomen naar Fenerbahçe. Belhanda verkozen tot beste talent en komt naar Fenerbahçe.
En dit is alleen nog van de afgelopen paar jaar.
Qua jeugdopleiding is er nog wel wat te verbeteren ja, maar de toekomst is rooskleurig.
Het enige waar Nederland tegenwoordig voor dient is talentjes kopen en vervolgens wanneer ze iets kunnen betekenen doorverkopen. Zelf gaan ze niet voor prijzen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Whehe, captain van Nederlandse elftal speelt anders wel in Turkije.![]()
Rage more son!
Naar mijn mening moet jij als feyenoord-supporter gewoon stil zijn en alles maar slikken, wat een drama daar.![]()
Sneijder is een overrated rat, ik begrijp niet waarom jullie zoveel ragen om hemquote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:30 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Turkse clubs voor de prijzen gaan? LOL
Trouwens als dat zulke geweldige spelers zouden zijn die jij noemt gaan ze niet naar Turkije. Had een europese topclub ze wel gewild.
Of denk je daadwerkelijk dat Sneijder naar Turkije gaat omdat hij zo veel keus had?
Turkije is als competitie iig niet overrated. Die vind iedereen op Turken na kut ... Ook in de toekomst ;-)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Sneijder is een overrated rat, ik begrijp niet waarom jullie zoveel ragen om hem.
Vind het wel prachtig om te lezen
Dat vinden ze ook van de Nederlandse competitiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:34 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Turkije is als competitie iig niet overrated. Die vind iedereen op Turken na kut ... Ook in de toekomst ;-)
quote:Op maandag 21 januari 2013 23:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Mooizo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:32 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Sneijder en Yolanthe hebben het naar hun zin in ieder geval.
Heel triest ja, maar hij kan ook moeilijk zeggen dat hij voor een baggerclub heeft gekozen en dat het einde carrière isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:26 schreef De_Pel het volgende:
overigens
[..]
Dan hebben ze wel eens commentaar op de mediatraining van Kuyt, maar dit is wel heel droevig
Niet twijfelen aan een overstap naar TurkijeEen stap vooruit
Van Gaal vind Galatasaray een grote club
![]()
Wat een droeftoeter toont die zich
Noem het dan gewoon 'een nieuwe kans' ipv 'een stap vooruit' ofzoquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:54 schreef Jivis het volgende:
[..]
Heel triest ja, maar hij kan ook moeilijk zeggen dat hij voor een baggerclub heeft gekozen en dat het einde carrière is.
Huilies? Wat is er huilies aan? Ik zeg gewoon dat het een hele domme stap is van Sneijder.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:59 schreef polderturk het volgende:
Ongelofelijk hoeveel er van zulke huilies hier rondlopen. Hij heeft gekozen voor Galatasaray en velen kunnen daar niet tegen, en gaan zo hun frustraties uiten. Laat hem lekker voetballen en geld verdienen in Turkije.
Uhm ja en? Normaal gesproken heeft Nederland er nog wel meer dan nu.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:48 schreef xminator het volgende:
Hoeveel Nederlandse teams spelen europees voetbal?
hij is weg bij inter, kan me voorstellen dat dat voorrang heeft als je in onmin met de club leeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huilies? Wat is er huilies aan? Ik zeg gewoon dat het een hele domme stap is van Sneijder.
Op elk gebied gaat hij er op achteruit: Land, voetballend, financieel. Geen enkele reden om naar zo'n land te gaan.
Normaal gesproken heeft Nederland ook meer startposities. Met meer startposities beginnen en met minder teams overblijven...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:54 schreef bianconeri het volgende:
Uhm ja en? Normaal gesproken heeft Nederland er nog wel meer dan nu.
En sowieso een Ajax is gwn sterker dan die ploegjes daar.
Turkije is voetballend gewoon heel zwak (eredivisie ook).
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Normaal gesproken heeft Nederland ook meer startposities. Met meer startposities beginnen en met minder teams overblijven...
Iemand die als ie geen zin heeft niet met de pers praat aanvoerder maken? Bovendien speelt hij nauwelijks een goede pot in oranje. Sneijder is een prima aanvoerder voor Nederland. Maar Nederland is drie keer niks dus dat zegt genoeg.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:49 schreef JaafkeGB het volgende:
Ca$ley $neijder.
Een keer een slechter jaren hebben, boohooo wat erg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:54 schreef xminator het volgende:
Normaal gesproken heeft Nederland ook meer startposities. Met meer startposities beginnen en met minder teams overblijven...
Ja oke dat hij daar weg ging prima. Maar hij zal echt wel clubs hebben gehad waar hij heen kon hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef okiokinl het volgende:
hij is weg bij inter, kan me voorstellen dat dat voorrang heeft als je in onmin met de club leeft.
quote:Blije Sneijder: 'Ik heb gebeld met Van Gaal én Mourinho'
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)Gaal-en-Mourinho.htm
Een compleet vliegveld werd stilgelegd, uitzinnige fans stormden terwijl dat verboden was richting het vliegtuig, het busje waar hij mee werd vervoerd moest zich door een dik pak supporters heen wringen en dan heeft Wesley Sneijder nog geen bal aangeraakt. De aanvoerder van Oranje is de nieuwe ster van Turkije en Galatasaray en heeft dat geweten.
Hoewel Sneijder bij gerenommeerde Europese topclubs als Internazionale en Real Madrid heeft geacteerd, keek ook hij zijn ogen uit. Als een ware sultan werd hij ontvangen op de luchthaven van Istanbul.
'Ik heb qua voetbalgekte veel meegemaakt, maar dit overtreft echt alles', vertelt Sneijder in De Telegraaf. 'Het welkom geeft me een warm gevoel en de bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dit is met geen pen te beschrijven. Ik wilde de fans vanuit het busje gedag zeggen, maar had dat beter niet kunnen doen. Er brak een totale gekte los.'
De verafgoding deed Sneijder goed. 'Na maanden op het tweede plan bij Inter was het een verademing dat een club me zó graag wilde hebben. En nadat ik me in de club had verdiept, wist ik het helemaal zeker: hier wil ik voetballen. Ik ga de supporters terugbetalen wat ze mij nu al voor vreugde hebben gegeven.'
Sleutelfiguren
Sneijder: 'Ik heb me van alle kanten heel goed laten informeren', vervolgt Sneijder over hetgeen voorafgaand aan zijn heldenonthaal plaats had. 'Ik heb José Mourinho en Louis van Gaal gebeld, omdat zij sleutelfiguren in mijn voetbalcarrière zijn en ik hun mening belangrijk vind. Ze zeiden allebei hetzelfde: doen! Zij gaven mij het laatste zetje, weten hoe het Turkse voetbal in de lift zit en denken dat ik hier pas.'
De reden voor het telefoontje naar Van Gaal heeft uiteraard ook te maken met het Nederlands elftal. Als aanvoerder hoopt Sneijder op het WK 2014 hoge ogen te gooien met Oranje. 'Dit is ook allemaal belangrijk met het oog op het WK', beaamt Sneijder.
Debuut
Mogelijk maakt Sneijder al komend weekend zijn debuut in de derby tegen aartsrivaal Besiktas, dat ook nog eens de nummer twee achter Galatasaray is. 'Ik heb keihard getraind, thuis extra oefeningen gedaan en mezelf topfit gehouden. Mijn transfer naar Inter had na de zomervakantie en een voorbereiding, waarin ik drie keer een kwartiertje mocht meedoen, plaats. Tegen Milan speelde ik vervolgens zeventig minuten en wonnen we met 4-0. Het zou na Real Madrid-Atlético en Internazionale-AC Milan voor de derde keer in een stadsderby zijn', refereert Sneijder aan de beladen binnenkomst bij zowel Madrid als Inter.
De beste manier om voetbal te kijken. 3 keer ben ik naar Fener geweest in Istanbul en 3 keer was het geweldig.quote:
1. Turkije heeft geen woestijn en de enige zandbak waarop ik denk dat jij op kunt doelen, is ook echt een zandbak voor kinderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]mooi verhaal man. Heeft maar met 1 ding te maken; geld. Laat die kabouter nog maar even mooi cashen in de zandbak waar niemand wil spelen tenzij een kapitaal salaris.
Het verleden van het NL 11-tal speelt dan misschien daar, de toekomst balt gewoon hier in Rotterdam.
Ik zie niet in waarom dat relevant is voor de discussiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:42 schreef SelimGTI het volgende:
Mensen moeten leren verder te kijken dan hun neus lang is.
Turkije is een groot land, met veel historie en cultuur, en zonder woestijnen dus mensen die het al een zandbak vinden hebben nooit iets meegekregen van hoe het land is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Fener zou intresse hebben in Rafael vander Vaart.
Echt, staat in de krantquote:
Ik denk dat Rafael gewoon in Hamburg blijft, die heeft al ingeleverd om daar weer te kunnen spelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Fener zou intresse hebben in Rafael vander Vaart.
Fener kan natuurlijk niet achterblijven als Gala een grootheid (quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef xminator het volgende:
God, ik mag hopen dat het niet waar is. Niet nog zo een overrated rat in de Turkse competitie aub.
Mooi staaltje sportiviteit van Eboue, rond 8:25quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef Stiggie het volgende:
Zo ziet de knaller in Turkije er trouwens uit:
Opvallend is het aantal afstandsschoten, lange ballen en de ruimtes die de spelers krijgen. Dus Wesley kan crea bea gaan doen. Opzich liggen afstandsschoten en lange ballen geven hem wel.
Eboue is een gezwel voor het voetbal, elke wedstrijd maakt hij schwalbe's. Na het einde van zn voetbalcarrière kan hij zo aan de slag in het theater.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Mooi staaltje sportiviteit van Eboue, rond 8:25
Eboue hahahaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Eboue is een gezwel voor het voetbal, elke wedstrijd maakt hij schwalbe's. Na het einde van zn voetbalcarrière kan hij zo aan de slag in het theater.
Flesje water komt tegen zn arm aan en hij pakt theatraal zijn hoofd beet![]()
Je vergeet een aantal belangrijke zaken:quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:21 schreef Mercan het volgende:
Vandaag zijn de officiële cijfers bekend gemaakt.
Kortweg
-Transfer bedrag ¤7.5 miljoen
-Salaris ¤3.2 miljoen
-wedstrijd premie ¤25.000
http://www.webaslan.com/f(...)aliyetiSXHBQ56182SXQ
kleinigheidjes hou je tochquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Je vergeet een aantal belangrijke zaken:
3,9 miljoen tekenpremie.
Dus betekent dat hij jaarlijks minstens 4.3 miljoen euro krijgt. Daarbovenop komen nog de wedstrijdpremies met een maximum van 500k. Dan heb je nog andere bonussen zoals kampioenschap of ronde verder met CL. Dat kan ook oplopen tot 1 miljoen euro per jaar.
Daarbovenop moeten nog de kosten van huisvesting, auto, privéchauffeur geteld worden. Dus jaarlijks ontvangt hij een bedrag van circa 5.5 miljoen euro netto. Wat iets hoger en of iets lager kan uitvallen.
Het is als antwoord bedoelt op mensen die Turkije een zandbak noemen vandaar...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:02 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat relevant is voor de discussie. Genoeg landen die veel historie en cultuur hebben maar waar ze ook niet kunnen voetballen hoor
.
Sneijdertje is daar alleen heen gegaan omdat de betere clubs zijn salaris niet wilden betalen en Yolanthe het weer daar wel lekker vindt. Punt.
Ziek salaris, helemaal in verhouding met de transfersomquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:21 schreef Mercan het volgende:
Kortweg
-Salaris ¤3.2 miljoen
Nee eigenlijk niet, ik hoop ook dat hij veel speelt, maar ik vond dat laatste zinnetje wel grappigquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef RetRy32 het volgende:
Ben je daar blij mee dan?
Hij is beter dan Jallet, maar Ancelotti wist niet waarom zijn team verloor, en kwam tot de conclusie dat VDW een pechzaaier is lol.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:21 schreef Mercan het volgende:
Kortweg
-Salaris ¤3.2 miljoen
Wow.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Je vergeet een aantal belangrijke zaken:
3,9 miljoen tekenpremie.
Dus betekent dat hij jaarlijks minstens 4.3 miljoen euro krijgt. Daarbovenop komen nog de wedstrijdpremies met een maximum van 500k. Dan heb je nog andere bonussen zoals kampioenschap of ronde verder met CL. Dat kan ook oplopen tot 1 miljoen euro per jaar.
Daarbovenop moeten nog de kosten van huisvesting, auto, privéchauffeur geteld worden. Dus jaarlijks ontvangt hij een bedrag van circa 5.5 miljoen euro netto. Wat iets hoger en of iets lager kan uitvallen.
Wat doet die domme neger?quote:
Wow Manono, jij hebt verstand van voetbal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:53 schreef Manono het volgende:
Topic niet doorgelezen maar Inter wilde toch van hem af eigenlijk, omdat blessures en hij sinds vertrek Mourinho zijn draai niet meer kon vinden en ook geen salaris in wilde leveren?
Maar waarom zou hij de keus voor Galatasaray echt hebben gemaakt? Het geld (voor de vrouw), voor WK, of omdat hij pas goed functioneert als een team om hem heen is gebouwd en gaat dat bij Galatasaray ook gebeuren?
Of had geen enkele andere club plaats voor een 10... Hij gaat nu ook 14 dragen..
Lekker boeiend die Turkse competitie. Turken in Nederland hebben toch allemaal een schotel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef xminator het volgende:
Stomme LigTV die de uitzendrechten heeft gekocht voor een hele grote zak met geld is niet zo happig met het doorverkopen van de wedstrijden (), dat is ook de reden waarom de Turkse competitie niet vaak bekeken kan worden en dus minder bekend is.
Als je ziggo hebt kan je een abonnement nemen op LigTV en anders moet je per wedstrijd kopen (is duur en je moet het via laptop kijken of laptop op TV aansluiten) beste keuze vooralsnog is dan gewoon online streams.
Sneijder zal niet spelen tegen Besiktas, misschien laatste 10 minuten ofzo.
En is het wel bereikbaar met een schotel? Echt een feyenooiter jijquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker boeiend die Turkse competitie. Turken in Nederland hebben toch allemaal een schotel.
Geen idee, dat zou je aan een Turk moeten vragen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:27 schreef xminator het volgende:
[..]
En is het wel bereikbaar met een schotel?
Je kunt toch wel lezen? Eronder staat dat een abonnement nodig is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou je aan een Turk moeten vragen.
Waarom vraag je het dan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Je kunt toch wel lezen? Eronder staat dat een abonnement nodig is.
Waar?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:27 schreef xminator het volgende:
By the way, de eredivisie is wel gratis te ontvangen met de schotel maar kijken doe ik het nooit. Want het is veel te saai.
Je kan veel ontvangen, maar niet alles is free to air.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:32 schreef Caland het volgende:
Maar ik dacht altijd dat het voordeel van zo een schotel is dat je alles kan ontvangen.
Ja maar dat kost weer 100 euro per jaar, dus veel winst maak je niet.quote:Ze doen die zenders/kaartjes enzo toch altijd kraken?
Er gaat zo veel geld om in het Turkse voetbal dat het zo goed als onkraakbaar is , of er moeten met omslachtige systemen gewerkt worden waarmee het beeld niet helemaal goed is en er veel problemen ontstaan en zo goed als niet geld verdiend kan worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:32 schreef Caland het volgende:
Maar ik dacht altijd dat het voordeel van zo een schotel is dat je alles kan ontvangen. Ze doen die zenders/kaartjes enzo toch altijd kraken?
Heb jij inside info?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef xminator het volgende:
Sneijder zal niet spelen tegen Besiktas, misschien laatste 10 minuten ofzo.
Wat denk jij?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat voor kans maakt Gala tegen Besiktas denken jullie? als Gala verliest is het meteen zo'n domper dus dat zou wat sneu zijn...
Dan moet Yolanthe zich ook weer een nieuw gebit laten aanmeten![]()
![]()
Geen idee!quote:
Is toch logisch? De nederlandse verslaggevers weten niets van het Turkse voetbal en baseren zich op rare 'bronnen', waardoor hun krantenberichten vol met fouten zitten. Las gisteren het parool, vol met foutjes en berichten die zijn overgenomen van niet betrouwbare roddelblaadjes.quote:
quote:Zoontje Wesley Sneijder van slag door verhuizing
Van de ene op de andere dag was het rond: een contract bij Galatasary. En dus verkassen Wesley en Yolanthe naar Turkije. De verhuizing is ingrijpend voor Wesleys 6-jarige zoontje Jessey, vertelt Yolanthe.
"Ik heb hem in de afgelopen periode al gezegd dat papa misschien bij een andere club zou gaan spelen. Toevallig was Jessey die week bij ons. Als het verlossende telefoontje binnenkomt, is dat wel heftig voor een kindje van 6", vertelt Yolanthe.
"Hij zag ook de tranen in mijn ogen en dat zette hem ook tot een huilbui aan. Jessey zat met allemaal vragen, wat gaat er allemaal gebeuren en hoe komen onze spullen daar? Best zielig, gelukkig was hij snel weer blij want Jessey kreeg meteen een tenuetje van Galatasary.
Sneijder moet z'n draai nog zien te vinden
Wesley en Yolanthe zijn gisteren aangekomen in Turkije. De term massahysterie omschrijft exact wat het voetbalpaar meemaakte op de luchthaven. "Tijdens de landing zei de piloot al dat we naar beneden moesten kijken. Daar stonden hordes mensen. Ik dacht: 'Dit is toch niet voor Wes?' Maar hoe dichterbij we kwamen, hoe meer het tot me doordrong: ze staan er echt voor ons. Misschien 60.000 man, ME, vuurwerk en weet ik wat allemaal. Ik heb het in een roes ervaren omdat het allemaal zo onwerkelijk was."
De alleskunner vindt het belangrijk dat Wesley zijn draai vindt in Turkije en cijfert haar eigen carrière daarvoor even weg. Dat riekt naar gezinsuitbreiding? "Ik ben nog niet zwanger en het is ook niet iets waar we nu mee bezig zijn, maar we zijn wel goed aan het oefenen. We doen alles op zijn tijd en hopen op een dag een gezinnetje te stichten."
Yolanthe besluit: "We hebben echt een heel goed gevoel bij deze stap. Wesley is superblij om hier te zijn en het is echt een heel grote club en een mooi estad. We zijn heel dankbaar dat we dit mee mogen maken.”
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/entertainment/)/components/actueel/rtlnieuws/2013/01_januari/22/entertainment/zoontje-wesley-sneijder-van-slag-door-verhuizing.xml
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:19 schreef ha_n het volgende:
Misschien kan Robben binnenkort ook lekker gaan cashen in Turkije.. Bij beyern gaat hij het toch niet meer maken..
[ afbeelding ]
Daar snap ik dan weinig van. Ze willen zeker dat ie nog iets langer meetraint ofzo.quote:
Volgens mij valt hij in de tweede helft in.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Daar snap ik dan weinig van. Ze willen zeker dat ie nog iets langer meetraint ofzo.
nee gewoon interessequote:Op donderdag 24 januari 2013 12:37 schreef kasper het volgende:
[..]
Wow Manono, jij hebt verstand van voetbal.![]()
OT: ik blijf het een vreemde keuze vinden. Als ik hem was was ik misschien wel bij Inter gebleven en mijn kans afgewacht. Iig tot de zomer.
http://sportsillustrated.(...)transfers/index.htmlquote:Sneijder confident in taking road less traveled to Turkey
Wesley Sneijder, the Dutch national team captain, was on the phone from Istanbul, and I asked him something that had never entered my mind until this week: Is it realistic to think Galatasaray could win the UEFA Champions League? The Turkish club may be the most intriguing team in world soccer right now after pulling off a double-stunner in the past week to acquire Sneijder and Ivory Coast star striker Didier Drogba.
Sneijder chuckled a little bit at the question. He has won a Champions League, after all, with Inter Milan in 2009-10, and he knows how hard it is to raise the most important trophy in world club soccer. But doing it with Galatasaray?
"That might be a little too far," Sneijder said. "But we are still in the Champions League, so the next round will be Schalke, and it will not be easy. We have to go from game to game, but we have a high-quality team, so let's fight for it and see what happens."
More than a few people were surprised when Sneijder opted to sign in Turkey instead of one of Europe's Big 4 leagues. This is a guy who made a good case for being the world's best player in 2010, leading the Netherlands to the World Cup final and Inter to the Champions League title. Granted, Sneijder has seen a bit of a dip in the last two years, but he's still just 28 and a central figure for one of the world's best national teams.
Inter decided it didn't want to continue paying Sneijder's hefty salary and had kept him off the field recently, a clear sign that he needed to find a new club.
"[Inter] wanted me to leave, so they didn't let me play anymore," Sneijder said. "I had a possibility to stay there because I had a contract until 2015, but I didn't want to risk anything because I want to play in the World Cup in 2014. So in the end I decided to move. The offer came from Galatasaray. I spoke to the people at the club and heard all the ambitions they have. They really want to grow, and I checked the quality of the Turkish competition. There's real competition. It's not like you come here and there are only two clubs like Galatasaray and Fenerbahçe. The quality is high."
It no doubt helps that Sneijder is making big money at Galatasaray. But he says that's not the only reason he opted for Turkey over the chance to join, say, an English Premier League team.
"For me, Galatasaray is like a step forward," he said. "The options I had in the Premier League, I didn't see them as really a step forward. If you're going to move to another country, the first feeling is the most important one. My feeling was really good with Galatasaray. That's why it wasn't difficult to make the decision in the end."
It's one thing for a club to say it has high aspirations, but it's another thing to back them up. By following up the Sneijder signing with the acquisition of Drogba from Shanghai Shenhua, Galatasaray is adding action to words. Both Sneijder and Drogba will be eligible to play in Champions League against Schalke in the Round of 16 starting on Feb. 20.
"He's one of the top strikers in the world," Sneijder said of Drogba. "They have a lot of ambitions here, so they're trying to become one of the biggest clubs in Europe as soon as possible. With a player like Drogba and his quality and experience, it will be even easier to win our games and go forward."
As for Sneijder, he's having to work himself back into top form after not playing for Inter since Sept. 26. Over the weekend he made his Galatasaray debut, playing for 25 minutes in a 2-1 win over rival Besiktas.
"It's a huge difference between playing games and just doing training sessions," Sneijder said. "I didn't play for like two months. I played 25 minutes [on Sunday], so we'll have to do it like this, maybe 35 minutes [next time] and then next week a little more. And before long I should be 100 percent playing a whole game."
There's certainly plenty of enthusiasm for Sneijder in Instanbul. Just as the basketball star Allen Iverson was famously mobbed at the airport on his arrival when he joined Besiktas, Sneijder was impressed (and a little overwhelmed) by the chaos that greeted his arrival last week. To say the Turks are passionate about sports is something of an understatement.
"The people here are crazy about soccer," he said, "and if you do a good job they will love you even more. They told me you can expect a lot of people waiting for you at the airport. But when we arrived there were 75,000 people, and they stopped the airport. It was amazing, you know, something I'll never forget. And I've played many games in my career so far, but what happened in that stadium [on Sunday] was amazing. I can't describe it. You should see it and feel it, because it's different in comparison with all the other teams."
You'll note that Sneijder said the word soccer to a U.S. journalist without pausing and having to think about it. It's a small thing, but it's also a sign that he's already familiar with the United States. He has visited Los Angeles several times over the years with his wife, Yolanthe Cabau van Kasbergen, an actress and TV host, and he reiterated with me that someday he may very well be up for donning an L.A. Galaxy jersey.
"I've said many times I'm thinking about going there one day," Sneijder said. "But you never know. If you'd asked me five years ago if I'd be in Turkey now, maybe I would have said no. You never know where it ends, but I feel really happy here now."
What's more, Sneijder and Drogba have piqued the interest of global soccer fans by moving to Turkey. Suddenly, Galatasaray's Champions League future is drawing a lot more attention.
En dan, naar QPR, reading oid?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:38 schreef Stiggie het volgende:
Sneijder kon wel naar de Premier leagueZie CNN artikel. Snap niet waarom hij niet gewoon heeft gewacht tot vandaag maargoed
[..]
http://sportsillustrated.(...)transfers/index.html
Haha tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:21 schreef Iwanius het volgende:
Jongens, mark my words:
Sneijder gaat opbloeien daar in Turkije en wordt een hele grote mijnheer daar in Istanbul.
En wij profiteren ervan tijdens het WK in Brazilië.
Gaat ie plateauzolen dragen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:21 schreef Iwanius het volgende:
Sneijder gaat opbloeien daar in Turkije en wordt een hele grote mijnheer daar in Istanbul.
wil sneijder alleen in een team waar hij de sterspeler is?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:38 schreef Stiggie het volgende:
Sneijder kon wel naar de Premier leagueZie CNN artikel. Snap niet waarom hij niet gewoon heeft gewacht tot vandaag maargoed
[..]
http://sportsillustrated.(...)transfers/index.html
Het lijkt mij bij Sneijder vooral een mentaliteitskwestie. Het is niet de speler die als een monnik leeft voor zijn sport en daardoor het allerbeste uit zichzelf kan halen. Ik weet of niet of deze omgeving in Turkije, waar hij sowieso de grote meneer is en altijd op speeltijd kan rekenen, de stap is die hij moet maken om zich nog een keer op te laden om onderscheidend te zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:22 schreef Manono het volgende:
[..]
wil sneijder alleen in een team waar hij de sterspeler is?
lijkt soms of hij anders niet kan namelijk..
Ze brengen hem denk ik rustig. Dat ie effe kan wennen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:53 schreef Jivis het volgende:
Vandaag maar twintig minuten meegespeeld. Waarom zetten ze Sneijder niet gewoon in de basis eigenlijk?
Hij is nog niet topfit...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:57 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ze brengen hem denk ik rustig. Dat ie effe kan wennen.
Zo veel kost ie de club niet.
Huh? Nou dat is mij niet opgevallen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:57 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Hij is nog niet topfit...
Ook wat aan de dikke kant.
http://hereisthecity.com/(...)ed-move-was-blocked/quote:Wesley Sneijder has revealed he wanted to go to Manchester United in 2011 but Inter Milan blocked the news.
It was the move Manchester United fans were desperate for, and seemingly so was Wesley Sneijder.
What supporters were not aware of, thanks to the Dutchman's diplomacy behind the scenes back in 2011, was that Sneijder wanted the move to go through and was disappointed when it didn't.
He revealed so yesterday, now speaking as a Galatasaray player after moving this January, stating: "President Moratti promised ¤7M and a five-year contract. I signed it, but later I learned that at that time there was a ¤50M release clause.
"Manchester United offered ¤20M, but Inter did not sell despite me wanting to go."
It is clear from Sneijder's comments why the transfer was blocked, and it's Manchester United's fault not Inter Milan's.
United's 20 million Euros offer equates to £17 million, a fee which Inter would have no doubt dismissed as derisory. And it was.
While Sneijder was sold for just £8.4 million to Galatasaray last month, 18 months before his stock was far higher. In the year-and-a-half since his fliration with United; he has collapsed from being a world class superstar to an injury-prone out of form midfielder with it all to prove.
Sneijder's career has hit the buffers over the past 18 months, with Inter going through a revolving door of managers and the Dutchman being asked to play in a variety of positions in different formations and systems, without finding any consistency or success.
This combined with injury problems, and his falling out behind the scenes with Inter had seen his market price devalue, combined with his contract continuing to tick.
Back in 2011, Sneijder was not only 'playing nice' with Inter behind the scenes, he was still valued as one of the best midfielders in the world. Right now it's probably fair to say he 'was' one - but needs to prove himself all over again.
When United made their offer for him, he was one year removed from a dream season - where he helped Inter win the treble, and scored five goals as Holland reached the World Cup Final.
He was indispensable to Inter back then, and United's £17 million was not enough.
Figures discussed back then in the media were close to or exactly £30 million, and Inter needed around £25 million plus to be convinced to sell.
The reason United were reluctant to offer more was because of Snejider's wages, which would have catapuled the total cost of the deal - reported to want £6 million Euros a year.
So ultimately the deal collapsing was Sneijder's fault and United's. But Inter Milan were absolutely within their rights to block the transfer, as United simply didn't tempt them enough to push through the deal.
United fans do you regret missing out on Sneijder or are you glad the club didn't pay over the odds?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |