quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
twitter:Kiss_my_Panache twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 03:27:08Would Lance choose death penalty by lethal injection? Me thinks yes. #doprah reageer retweet
nu weer ontopicquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar rook is... Zulke reacties kun je ook gewoon niet clean plaatsen.
Nee het is lekker ontopic om De Melo van doping te betichten omdat ze in een interview zegt dat ze van nature een hoog testosteron gehalte heeft. Zo creer je wel je eigen non-nieuwtjes.quote:
Dat heeft ze van nature niet, het is vrouw, als je niks van doping afweet moet je niet erover gaan posten, is het je zus ofzo?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee het is lekker ontopic om De Melo van doping te betichten omdat ze in een interview zegt dat ze van nature een hoog testosteron gehalte heeft.
dat was toch al bekendquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:29 schreef Ajacied422 het volgende:
D. Nelissen heeft ook EPO gebruikt in tours 1996/1997
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat heeft ze van nature niet, het is vrouw, als je niks van doping afweet moet je niet erover gaan posten, is het je zus ofzo?
Ik kon me zelf een verhaal herinneren dat er een jongen was die zonder enige operatie of slikking van medicijnen gewoon een vrouw werd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.
kijk eerst het intervieuw voordat je weer gaat postenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
Wat is jouw probleem? Dat maak jij niet uit. Interview heb ik gezien. Je praat poep. Sorry ik zal je er niet langer van weerhouden. Maar het stoort me wel. Voor wat het je waard is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kijk eerst het intervieuw voordat je weer gaat posten
Vetgedrukte is wel weer typisch.quote:Oud-renner Nelissen bekent dopinggebruik
Reageer
Oud-wielrenner Danny Nelissen heeft in zijn tijd bij Rabobank doping gebruikt. En hij was niet de enige: volgens Nelissen organiseerde de Rabo-ploeg het dopinggebruik. Dat heeft hij toegegeven tegenover RTL Nieuws.
Nelissen reed in 1996 voor de nieuwe Rabobank-ploeg. Toen de ploeg weinig succesvol bleek te zijn, werd besloten doping te gaan gebruiken. Volgens Nelissen georganiseerd door de Rabobank-ploeg. Hij was één van de renners die vandaag in NRC anoniem sprak over doping binnen de Rabo-ploeg.
Nelissen gaf tegenover RTL-verslaggever Jeroen Wetzels toe eerder cortisonen te hebben gebruikt en te hebben getwijfeld over EPO. Uiteindelijk stemde hij daar mee in. Hij zegt zijn wereldtitel bij de amateurs (1995) zonder doping te hebben behaald.
De 42-jarige renner reed onder meer ook voor TVM en reed in 1993 zijn eerste Tour de France. Door hartproblemen moest hij in 1994 stoppen. Als amateur werd hij daarna wereldkampioen. In 1996 ging hij weer professioneel wielrennen. In 1998 stopte hij wederom wegens hartproblemen definitief met topsport. Tijdens de Tour de France van 2011 en 2012 was Nelissen vaste gast in RTL's Tour du Jour.
Nelissen komt met zijn bekentenis een paar dagen nadat voormalig Tour-winnaar Lance Armstrong toegaf op grote schaal doping te hebben gebruikt.
Dit is inderdaad het zielige. Danny werd zelfs boos toen Wilfred bleef zeiken over doping. Maar nu zal Danny wel weer aandacht nodig hebben.Zal wel met een boek ofzo komen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:38 schreef Van_Poppel het volgende:
En bij Tour Du Jour deed hij nog hypocriet.
Gertje gaf wel onmiddellijk toe.
ik praat poep? je hebt poep is je hoofd, waarvan krijgen vrouwen ook alweer snorren? van doping, ja, ze zegt het toch, ik had een snorrentje!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem? Dat maak jij niet uit. Interview heb ik gezien. Je praat poep. Sorry ik zal je er niet langer van weerhouden. Maar het stoort me wel. Voor wat het je waard is.
Als je zegt dat vrouwen geen testosteron van natura hebben, praat je idd poep. Bij vrouwen wordt het ook aangemaakt, maar wel minder dan bij mannen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik praat poep? je hebt poep is je hoofd, waarvan krijgen vrouwen ook alweer snorren? van doping, ja, ze zegt het toch, ik had een snorrentje!
nu is het klaar met de persoonlijke aanvallen!
Hij werd ook kwaad toen ze het hadden over een renner die aan een hartstilstand was overleden en dit wilde linken aan doping, terwijl hij zelf hart problemen heeft/gehadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:41 schreef LDS het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het zielige. Danny werd zelfs boos toen Wilfred bleef zeiken over doping. Maar nu zal Danny wel weer aandacht nodig hebben.Zal wel met een boek ofzo komen.
nee, hij beweerde dat het bij haar op natuurlijke gronden te hoog was en dat kan niet. ze had toen een snor en daarna niet meer. subtiele verwijzing naar de oost-duitse vrouwen met hun snorren, in de jaren 80.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je zegt dat vrouwen geen testosteron van natura hebben, praat je idd poep. Bij vrouwen wordt het ook aangemaakt, maar wel minder dan bij mannen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron
Die kerel was nog niet eens koud. Dan is het niet erg netjes zijn om gelijk over doping te beginnen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij werd ook kwaad toen ze het hadden over een renner die aan een hartstilstand was overleden en dit wilde linken aan doping, terwijl hij zelf hart problemen heeft/gehad
dat klopt, maar was het niet willy voet die in zijn boek dat zo duidelijk stelde, hartdoden gelinkt aan doping?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die kerel was nog niet eens koud. Dan is het niet erg netjes zijn om gelijk over doping te beginnen.
Hij reageerde op deze post van je:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij beweerde dat het bij haar op natuurlijke gronden te hoog was en dat kan niet. ze had toen een snor en daarna niet meer. subtiele verwijzing naar de oost-duitse vrouwen met hun snorren, in de jaren 80.
Die post is aantoonbaar onjuist.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat heeft ze van nature niet, het is vrouw, als je niks van doping afweet moet je niet erover gaan posten, is het je zus ofzo?
Voor mij kwam het in het intervieuw als een feit naar voren, niet letterlijk, maar wel figuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij reageerde op deze post van je:
[..]
Die post is aantoonbaar onjuist.
Vrouwen hebben van natura testosteron. Dat betekent ook dat het te hoog kan zijn. De Melo heeft in een interview gezegd dat ze dat heeft (hoog testosteron) . Niet dat ze doping heeft gebruikt, dat maak jij er van.
Dat het verdacht is, is één, maar jij presenteert het als een feit.
Het interview heb ik niet gezien. De eerste twee hits in Google over haar en testosteron:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Voor mij kwam het in het intervieuw als een feit naar voren, niet letterlijk, maar wel figuurlijk.
Ook ontkende ze dopinggebruik niet in dat intervieuw. ik zal de verwijzingen en hints meer oppakken dan andere.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)m-alles-janken.dhtmlquote:Wat is het grootste misverstand over Fatima? Na de Rabobank spotjes denkt iedereen dat ik een supernet meisje ben. Het is juist het tegenovergestelde. “Ik heb vrij veel testosteron in mijn lichaam, ik ben mannelijker dan iedereen denkt.“ En ik ben juist niet netjes. Vraag maar aan mijn vriend. Haha.
Klinkt niet als een dopingbekentenis.quote:Dat willen presteren zit in mijn bloed. Ik denk dat mijn testosterongehalte vrij hoog is"
eerst kijken dan oordelen, lichaamstaal is een ook taal. ze gaf in het intervieuw toe dat ze een waarschuwing had gehad, als het nog een keer voorkwam, zou ze positief bevonden wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het interview heb ik niet gezien. De eerste twee hits in Google over haar en testosteron:
http://nl.pokerstrategy.c(...)dereen-denkt-_48354/
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)m-alles-janken.dhtml
[..]
Klinkt niet als een dopingbekentenis.
Als ze niet heeft gezegd "ik heb doping gebruikt", is het geen bekentenis.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eerst kijken dan oordelen, lichaamstaal is een ook taal. ze gaf in het intervieuw toe dat ze een waarschuwing had gehad, als het nog een keer voorkwam, zou ze positief bevonden worden
voor mij is het duidelijk, het is hier gloeiende geen rechtbank.
ik hebt niet geschreven dat zij bekend heeft, dat maken jullie ervan. lees maar terugquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ze niet heeft gezegd "ik heb doping gebruikt", is het geen bekentenis.
Er is hier nl. ook niemand die beweert dat Boogerd dopinggebruik bekent heeft, terwijl hij ook een paar keer uitspraken heeft gedaan die vrijwel neerkomen op een bekentenis.
Schrijf dan de volgende keer dat het duidelijk voor je is, maar niet dat ze bekend heeft.
OKquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hebt niet geschreven dat zij bekend heeft, dat maken jullie ervan. lees maar terug
Je hebt inderdaad niet gezegd dat ze bekend heeft, maar dat ze toegegeven heeft doping gebruikt te hebben. Maar dat komt toch op hetzelfde neer volgens mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Fatima Moreira de Melo heeft toegegeven doping te hebben gebruikt, ze had een te hoog testo gehalte.
Weet je waar ik moe van wordt? met fokkers te praten, terwijl ze toegeven, de beelden, intervieuw en alle andere media niet hebben te gezien.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK
[..]
Je hebt inderdaad niet gezegd dat ze bekend heeft, maar dat ze toegegeven heeft doping gebruikt te hebben. Maar dat komt toch op hetzelfde neer volgens mij.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
(...)
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
naviteit is ook een eigenschapquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:30 schreef DeeBee het volgende:
Haha, zeggen dat je van nature een hoger testosteron-niveau vergeleken met andere vrouwen en dan ziet iemand het als een bekentenis dat je doping gebruikt, wow, het is nu echt officieel al na 42 posts in dit topic:
[..]
Jakobs was niet alleen als wielrenner actief maar nam ook deel aan het marathonschaatsen, waarin hij vijf wedstrijden won. In 2009 gaf hij in het boek Het laatste geel van Mart Smeets toe dat hij in de Ronde van Frankrijk van 1989 epo heeft gebruikt. Epo stond in 1989 nog niet op de dopinglijst, dus hij heeft de dopingregels er niet mee overtreden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
In het NRC artikel staat ook dat de beruchte PDM ploeg begin jaren 90 aan de EPO zat. Geloofwaardig?
Ook schokkend om te lezen hoe UCI en KNWU ze gewoon wegstuurden, de oprechte renners onder hen.
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:36:22Danny Nelissen, sinds 2000 (wieler)journalist. Heeft dus 13 jaar de omerta in stand gehouden. Als journalist. reageer retweet
das een goede vraag, de beste timing voor Boogerd heeft hij gemist, als hij het donderdag voor het interview met Lance had gedaan, dan was dat nieuws ondergesneeuwt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Toch knap van Zonneveld, hij heeft Boogerd op het randje van bekennen gekregen.Welke journalist geeft het laatste duwtje?
mmm, wanneer Maarten Ducrot?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:39 schreef marcodej het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:36:22Danny Nelissen, sinds 2000 (wieler)journalist. Heeft dus 13 jaar de omerta in stand gehouden. Als journalist. reageer retweet
Die heeft al bekend dat hij heeft gebruikt.quote:
twitter:hetiskoers twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 16:56:52Die fax/mail van Riis over de onbetrouwbare Rasmussen was al gedocumenteerd in Bezield, het boek van @TheodeRooij reageer retweet
en werd uitgekotst toen. kon jaren lang niet aan de slagquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die heeft al bekend dat hij heeft gebruikt.
Edit: in 1999 al zelfs: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/12/30/Spo/01.html
hij doet altijd zo verbaast, als hij commentaar geeft, alsof hij ineens niet meer weet wat er loos is. maar jou, dat is de cultuur bij de NOS.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die heeft al bekend dat hij heeft gebruikt.
Edit: in 1999 al zelfs: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/12/30/Spo/01.html
Ik denk dat Boogerd gewoon bang is voor zijn baantjes/inkomsten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
en werd uitgekotst toen. kon jaren lang niet aan de slag
te makkelijk. NOS werd juist bekritiseerd toen ze hem in dienst namen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij doet altijd zo verbaast, als hij commentaar geeft, alsof hij ineens niet meer weet wat er loos is. maar jou, dat is de cultuur bij de NOS.
hoe heb je die gevonden?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:41 schreef marcodej het volgende:
PDF'jes van de artikelen, voor wat het nog waard is:
http://ewoud.home.xs4all.nl/cycling/20130119_nrc_rabobank1.pdf
http://ewoud.home.xs4all.nl/cycling/20130119_nrc_rabobank2.pdf
Dus als Boogerd bekent, heeft de NOS ook een probleem?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
te makkelijk. NOS werd juist bekritiseerd toen ze hem in dienst namen.
Toen NOS Ducrot in dienst nam kregen ze kritiek vanuit 'het peleton' en dan weet ik zeker.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus als Boogerd bekent, heeft de NOS ook een probleem?
Deze gozert is ook wel een enorme pleurisvent zeg. Het enige waar ik 'm tot nu toe op heb kunnen betrappen is het willen opknopen van dopinggebruikers aan de hoogste boom en dan het liefst dopinggebruikers van meer dan 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:39 schreef marcodej het volgende:
quote:Hij vertelt met een cynische grijns dat tientallen abonnees de krant hebben opgezegd. ,,De telefoon stond daar roodgloeiend. Zelf schuld, dikke bult.'' Collega's van de betreffende verslaggevers stuurden steunbetuigingen en boden hun excuses aan. ,,Praatjes vullen geen gaatjes, dat blijkt maar weer. Eerst lekker ruig doen en vervolgens geen harde bewijzen hebben'', zegt Nelissen spottend.
Zijn minachting voor ,,de mensen die mij door het slijk wilden halen'' is onveranderd groot. ,,Ik zal pissen op hun graf'', sprak hij na de negatieve verhalen. Hij lacht als het citaat ter sprake komt. ,,Ik sta nog steeds achter die woorden. Ik heb geen respect voor mensen die schrijven dat ik doping heb gebruikt, maar dat niet hard kunnen maken. Ik ben nooit postitief bevonden. Een beter bewijs van mijn onschuld is er niet. Als je niet positief bent, ben je ook niet strafbaar, simpel zat.''
Danny has no respect for THEFXRquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef Szura het volgende:
Mooie quotes van Nelissen in het NRC-artikel van 1999:
[..]
Wat zei hij ook alweer in Tour du Jour. 'Als ik doping heb gebruikt mag ik hier terplekke dood neervallen', of herinner ik me dat nou niet goed.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef Szura het volgende:
Mooie quotes van Nelissen in het NRC-artikel van 1999:
[..]
Wel iets in die richting ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat zei hij ook alweer in Tour du Jour. 'Als ik doping heb gebruikt mag ik hier terplekke dood neervallen', of herinner ik me dat nou niet goed.
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Toch knap van Zonneveld, hij heeft Boogerd op het randje van bekennen gekregen.Welke journalist geeft het laatste duwtje?
quote:
quote:Eerder schreef deze krant dat Dekker, Boogerd en Rasmussen vervolgens cliënt werden bij de Oostenrijkse atletenmanager Stefan Matschiner. Boogerd geeft in 2007 andere renners het telefoonnummer van Matschiner. Over dat laatste zegt Boogerd: „Dat zou zomaar kunnen, ik weet het niet meer.” Verder ontkent Boogerd dat hij dope heeft gebruikt. „Ik kan het op dit moment niet uitleggen, daar heb ik mijn redenen voor. Ik ga naar de waarheidscommissie van de KNWU en kijk wat ze daar willen. Daarna ga ik me beraden.”
op zondag,lolquote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:30 schreef marcodej het volgende:
En speciaal naar de arts gaan om aan te tonen dat hij van nature een hoog hematocriet had.
zwoer hij niet op zijn familie of iets?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat zei hij ook alweer in Tour du Jour. 'Als ik doping heb gebruikt mag ik hier terplekke dood neervallen', of herinner ik me dat nou niet goed.
Mooi, dank je. Ik hoop dat ook Boogerd bekent dat hij wel gebruikt heeft. In een interview met Mart Smeets. Live om 20.30 uur op Nederland 2. En dan huilen als hij vertelt hoe hij het zijn kinderen verteld heeft.quote:
Het is toch veel mooier dat hij blijft ontkennenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mooi, dank je. Ik hoop dat ook Boogerd bekent dat hij wel gebruikt heeft. In een interview met Mart Smeets. Live om 20.30 uur op Nederland 2. En dan huilen als hij vertelt hoe hij het zijn kinderen verteld heeft.
Ik weet niet hoe het zit met die vrouw waar jullie het over hebben, maar Caster Semania moest een tijd lang stoppen met atletiek omdat ze een te hoog testosterongehalte had. Na lange tijd van testen en onderzoeken werd het vastgesteld dat dit natuurlijk werd aangemaakt maar ook dat ze daadwerkelijk een vrouw was omdat daar ook vele geruchten de ronde over deden. Ze heeft een therapie moeten volgen waardoor haar testosteronaanmaak onderdrukt wordt naar normale waarden voor vrouwen waardoor ze weer mag meelopen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Voor mij kwam het in het intervieuw als een feit naar voren, niet letterlijk, maar wel figuurlijk.
Ook ontkende ze dopinggebruik niet in dat intervieuw. ik zal de verwijzingen en hints meer oppakken dan andere.
Het is niet naar buiten gekomen of ze man of vrouw was.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit met die vrouw waar jullie het over hebben, maar Caster Semania moest een tijd lang stoppen met atletiek omdat ze een te hoog testosterongehalte had. Na lange tijd van testen en onderzoeken werd het vastgesteld dat dit natuurlijk werd aangemaakt maar ook dat ze daadwerkelijk een vrouw was omdat daar ook vele geruchten de ronde over deden. Ze heeft een therapie moeten volgen waardoor haar testosteronaanmaak onderdrukt wordt naar normale waarden voor vrouwen waardoor ze weer mag meelopen.
Dus een vrouw met veel testosteron heeft niet per se wat extra hormonen bijgenomen. En ja, ze hebben dan ook mannelijke trekken (als er genoeg aanwezig is om deze effecten te bewerkstelligen) dat is bij natuurlijke of exogene testosteron wel ongeveer hetzelfde.
Ok, misschien was dat niet zwart wit duidelijk, maar het probleem daarbij is dat in de wetenschap dat ook niet zwart wit vast te stellen is.Want waarschijnlijk is er hier en daar een puntje dat eerder mannelijk lijkt maar de som van de delen schaart haar bij de vrouwen. Punt is, ze is goedgekeurd om bij de vrouwen mee te doen, ik bezie haar dan ook als atlete en niet als atleet. Eentje dat veel testosteron aanmaakt, maar blijft toch eerder een vrouw dan man. Anders hadden ze haar niet meer laten meedoen bij de vrouwen als dat in dat geval echt niet duidelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is niet naar buiten gekomen of ze man of vrouw was.
On 6 July, the IAAF cleared Semenya to return to international competition. The results of the gender tests, however, will not be released for privacy reasons.
dus je conclusie klopt niet.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef JohnDDD het volgende:
Toch respect voor lance, mensen. Het blijft de beste wielrenner allertijden, en hij deed wat hij deed om in zijn cultuur van zijn tijd zijn talent te laten floreren. Al die haters heeft hij mooi hun mond gesnoerd. Ja, blijft een eindbaas. En wat een genot om naar te kijken.
zie hem dan liever op de massagetafel bij Wilfried de Jongquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:42 schreef dramatiek het volgende:
Wanneer zit @boogielive nu bij Ivo Niehe aan tafel voor een 2 uur durend interview?
Het kan ook zijn dat ze tweeslachtig is, en dat mee laten doen, is misschien om de aandacht af te leiden, als ze niet meer mocht meedoen was er een shitstorm geweest, medialles inleveren, plaatsen die opschuiven, dat soort dingen. corruptie komt bij het UCI voor, dus kan het ook bij het IOC.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ok, misschien was dat niet zwart wit duidelijk, maar het probleem daarbij is dat in de wetenschap dat ook niet zwart wit vast te stellen is.Want waarschijnlijk is er hier en daar een puntje dat eerder mannelijk lijkt maar de som van de delen schaart haar bij de vrouwen. Punt is, ze is goedgekeurd om bij de vrouwen mee te doen, ik bezie haar dan ook als atlete en niet als atleet. Eentje dat veel testosteron aanmaakt, maar blijft toch eerder een vrouw dan man. Anders hadden ze haar niet meer laten meedoen bij de vrouwen als dat in dat geval echt niet duidelijk zou zijn.
ik kan nog altijd genieten als ik de beelden zie van de US postal trein in de berg ettapesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef JohnDDD het volgende:
Toch respect voor lance, mensen. Het blijft de beste wielrenner allertijden, en hij deed wat hij deed om in zijn cultuur van zijn tijd zijn talent te laten floreren. Al die haters heeft hij mooi hun mond gesnoerd. Ja, blijft een eindbaas. En wat een genot om naar te kijken.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik kan nog altijd genieten als ik de beelden zie van de US postal SKY trein in de berg ettapes
Dat zal waarschijnlijk vastgesteld zijn, maar dan niet in die mate dat ze niet meer bij de vrouwen mocht meedoen (als ze die therapie ging volgen en waarschijnlijk bepaalde medicijnen moet nemen zolang ze competitief is). Die dingen moeten steeds met de nodige subtiliteit worden afgewogen en blijkbaar is ze meer vrouw dan man. Ik heb niet het gevoel bij Semania dat het om vuil spel gaat, maar in de atletiek moet je hiervoor wel steeds op je hoede zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ze tweeslachtig is, en dat mee laten doen, is misschien om de aandacht af te leiden, als ze niet meer mocht meedoen was er een shitstorm geweest, medialles inleveren, plaatsen die opschuiven, dat soort dingen. corruptie komt bij het UCI voor, dus kan het ook bij het IOC.
Verder denk ik niet, dat het van toepassing is op Moreno
RESPECT? Voor het onterecht aanklagen van iedereen die beweerde dat hij dopeerde? Het ontslaan van die masseuse O'Reilly? Intimidatie, dreigen...het verwoesten van levens van iedereen die hem benadeelde? Voor alle leugens die hij jarenlang heeft verspreid?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef JohnDDD het volgende:
wat een saaie tours waren datquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik kan nog altijd genieten als ik de beelden zie van de US postal trein in de berg ettapes
Lancequote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik Thomas Dekker mag geloven ging het er bij Rabo niet veel beter aan toe, hooguit wat minder georganiseerd. Maar verder ook gewoon 1 zieke dopingbende. De Phonak's, T-Mobile's, Liberty Seguros etc van deze wereld laten verder wel zien dat doping overal part of the game was in die tijd. Misschien nog steeds in mindere mate is, met Ibarguren's en zwemcoaches crap lijkt de wielersport nog niet veel geleerd te hebben.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je doping ziet als part of the game, dan vind je geen betere inderdaad.
Ik heb alle Tour du Jour afleveringen nog, zal vanmiddag even kijken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:43 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
zwoer hij niet op zijn familie of iets?
Zeker.quote:
Bij Rabo krijg ik wel idee dat alles uiteindelijk je eigen keuze was en je niet onder druk werd gezet. En dat Leinders' activiteiten maar werden toegestaan, omdat dat voorkomt dat renners overal en nergens gaan shoppen met alle risico's van dien.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als ik Thomas Dekker mag geloven ging het er bij Rabo niet veel beter aan toe, hooguit wat minder georganiseerd. Maar verder ook gewoon 1 zieke dopingbende. De Phonak's, T-Mobile's, Liberty Seguros etc van deze wereld laten verder wel zien dat doping overal part of the game was in die tijd. Misschien nog steeds in mindere mate is, met Ibarguren's en zwemcoaches crap lijkt de wielersport nog niet veel geleerd te hebben.
Flikker al die oude dopinghonden er eerst maar uit, dan kan je pas over nieuw wielrennen beginnen.
Indirecte druk is er natuurlijk wel degelijk: geen doping = geen prestaties = geen contractverlenging.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij Rabo krijg ik wel idee dat alles uiteindelijk je eigen keuze was en je niet onder druk werd gezet. En dat Leinders' activiteiten maar werden toegestaan, omdat dat voorkomt dat renners overal en nergens gaan shoppen met alle risico's van dien.
En waarom zou hij ook. Geschorst is hij al geweest, Telecom/Fuentes kennen we, geen stichtingen en belangrijke contracten. En bovendien niet zo veel zin om in de belangstelling te staan.quote:Ullrich: 'Geen dopingbiecht à la Armstrong op tv'
De voormalige Duitse wielerheld Jan Ullrich zal zeker geen dopingbekentenis afleggen op televisie, zoals de Amerikaan Lance Armstrong heeft gedaan bij Oprah Winfrey. 'Ik zal zeker niet de weg van Armstrong bewandelen en voor een miljoenenpubliek spreken, ook al verwachten veel mensen dat wel van mij', zei de 39-jarige Ullrich tegen het Duitse nieuwsblad Focus.
Ullrich won de Ronde van Frankrijk in 1997 en eindigde vijf keer als tweede, waarvan driemaal achter de destijds ongenaakbare Armstrong. De Texaan biechtte op dat hij zijn Tours won met doping. Ullrich heeft nooit openlijk bekend, al is hij wel geschorst wegens doping. Het hof van sportarbitrage achtte bewezen dat Ullrich samenwerkte met de Spaanse dopingdokter Fuentes.
Is hij eigenlijk al zwaarder dan Danny Nelissen?quote:Op zondag 20 januari 2013 13:06 schreef OProg het volgende:
[..]
En waarom zou hij ook. Geschorst is hij al geweest, Telecom/Fuentes kennen we, geen stichtingen en belangrijke contracten. En bovendien niet zo veel zin om in de belangstelling te staan.
Viel nog wel mee zag ik op foto's. Niet volslank, maar ook geen Danny.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is hij eigenlijk al zwaarder dan Danny Nelissen?
Zeker was (is?) doping part of the game, maar is het ook part of the sport, zoals jij de sport ziet? Oftewel, is Armstrong de beste dopinggebruiker of de beste wielrenner? Ik vind het eerste. Nog buiten het verhaal dat doping voor verschillende renners hele verschillende meerwaarde kan hebben, blijft ook gewoon buiten kijf staan dat Armstrong op de beste manier doping gebruikte. Alle andere teams deden het ook, maar die konden niet zo "goed" doping gebruiken als Lance. Zie alle ex-teamgenoten van Lance die voor zichzelf gingen rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als ik Thomas Dekker mag geloven ging het er bij Rabo niet veel beter aan toe, hooguit wat minder georganiseerd. Maar verder ook gewoon 1 zieke dopingbende. De Phonak's, T-Mobile's, Liberty Seguros etc van deze wereld laten verder wel zien dat doping overal part of the game was in die tijd. Misschien nog steeds in mindere mate is, met Ibarguren's en zwemcoaches crap lijkt de wielersport nog niet veel geleerd te hebben.
Flikker al die oude dopinghonden er eerst maar uit, dan kan je pas over nieuw wielrennen beginnen.
Ze hadden gewoon alle tweede plekken van hem moeten omzetten in eerste plekken. Was toch vrij briljant geweest als hij achteraf record-houder Tourzeges was geworden.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:06 schreef OProg het volgende:
[..]
En waarom zou hij ook. Geschorst is hij al geweest, Telecom/Fuentes kennen we, geen stichtingen en belangrijke contracten. En bovendien niet zo veel zin om in de belangstelling te staan.
Rabobank (de bank dus) zelf begon op een gegeven moment dus wel degelijk druk te zetten om met betere resultaten te komen.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij Rabo krijg ik wel idee dat alles uiteindelijk je eigen keuze was en je niet onder druk werd gezet. En dat Leinders' activiteiten maar werden toegestaan, omdat dat voorkomt dat renners overal en nergens gaan shoppen met alle risico's van dien.
Daar zit 'em dus het lastige. Velen kotsen op een Vaughters, maar wie zegt dat hij niet daadwerkelijk dingen doet die goed voor de sport zijn? Feit is iig dat hij op fora verschijnt veel vragen te beantwoorden waar wielerliefhebbers mee zitten. Stel je eens voor dat Breukink hier met ons in discussie zou gaan over rare vormcurves van Menchov! Dat wordt dan als PR gezien, maar dat is wel heel ergquote:Op zondag 20 januari 2013 13:18 schreef Szura het volgende:
Inderdaad, flikker eerst die Riis, Vino's, Ibarguren's en die schijnheilige Vaughters eens buiten.
Toch niet letterlijk aanzetten tot dopinggebruik toch niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rabobank (de bank dus) zelf begon op een gegeven moment dus wel degelijk druk te zetten om met betere resultaten te komen.
Eens. Vaughters (en Garmin) komt op mij wel betrouwbaar over. In tegenstelling tot een SKY of zoquote:Op zondag 20 januari 2013 13:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar zit 'em dus het lastige. Velen kotsen op een Vaughters, maar wie zegt dat hij niet daadwerkelijk dingen doet die goed voor de sport zijn? Feit is iig dat hij op fora verschijnt veel vragen te beantwoorden waar wielerliefhebbers mee zitten. Stel je eens voor dat Breukink hier met ons in discussie zou gaan over rare vormcurves van Menchov! Dat wordt dan als PR gezien, maar dat is wel heel erg. Want wat is het enige dat ‘het gros’ daarvan weet? Hooguit dat hij daar zaken geopenbaard heeft over het dopinggebruik van Zabriskie, Vandevelde, Dekker, etc. Top PR!
Feit is ook dat dé dopingdokter een hekel aan Garmin heeft. Dat de ex-dopinggebruikers díe bij Garmin rondrijden minder presteren dan in hun dopingperiode. Dat vind ik goede tekens. Natuurlijk zijn er ook zaken waar je aan kan twijfelen, maar als je goed zoekt kan dat altijd. Doet een Brailsford meer voor de sport volgens jou? Ik denk van niet, ik denk zelfs het tegendeel. Maar ik denk in íeder geval niet dat een ex-dopinggebruiker per definitie meer pro-doping is dan iemand die nooit met doping in aanraking is geweest.
Ik stel mezelf vraagtekens bij die betrouwbaarheid. Maar het is inderdaad lastig oordelen van buitenaf.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eens. Vaughters (en Garmin) komt op mij wel betrouwbaar over. In tegenstelling tot een SKY of zo
Omdat hij heel erg open spreekt over doping. Uitlegt hoe dingen werken en niet om vragen heen draait.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik stel mezelf vraagtekens bij die betrouwbaarheid. Maar het is inderdaad lastig oordelen van buitenaf.
En terecht. Beste stuk dat ik in tijden heb gezien over doping. Goed werk van Zonneveld! Eindelijk genuanceerd en gedegen werk.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:48 schreef Slobeend het volgende:
Het paradoxale is dat de media het best verkopen als er dopingverhalen zijn. Ze lopen wel steeds te huilen en dopingzondaars aan de hoogste boom te knopen, maar ze hebben er alleen maar baat bij. De NRC sportpagina is nog nooit zo goed gelezen waarschijnlijk.
Was wel een goed stuk ja.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En terecht. Beste stuk dat ik in tijden heb gezien over doping. Goed werk van Zonneveld! Eindelijk genuanceerd en gedegen werk.
Tot 2008 = 2007.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:54 schreef debeterebob het volgende:
Nog klein dingetje dat me opviel:
TD zegt dat hij eind 2007 laatste keer bloeddoping gebruikte en Vaughters zegt 2008
Zie NRC-artikel en:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121106_012
Overigens zegt Dekker nergens dat hij in 2008 geen bloeddoping meer nam. Hij zegt alleen dat hij na de Tour 2007, geen dynepo meer nam (behalve nog twee spuiten die hij nog vond met Kerstquote:Op zondag 20 januari 2013 13:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ah vooruit. Maar dat beiden het verhaal bevestigen pleit toch wel voor hen.
Domme vraag maar wat is er verdacht aan zwemcoaches?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kohl die overigens gezegd heeft dat dat de enige periode uit zijn carrière is waarin een ploegleider tegen hem had gezegd vooral geen doping te gebruiken. En dat was in het pre-2007 tijdperk.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tjah, nu haalt hij met moeite nog de top 20 van de AGR ...
En hij kan wel de beste belofte ter wereld geweest zijn , ik ben ervan overtuigd dat hij toen ook al pakte. Pakweg Bernie Kohl komt ook uit het Rabo-opleidingsteam , net als Dekker ...
Bron: l1.nlquote:Marc Lotz gebruikte al doping bij Raboploeg
Oud-wielrenner Marc Lotz gebruikte doping in zijn jaren bij de Rabobank-ploeg. De Valkenburger bekende dat zondag tegenover L1.
Marc Lotz reed van 1997 tot en met 2004 bij de Nederlandse ploeg. 'Vanaf 2001 ben ik stimulerende middelen gaan gebruiken, EPO en cortisonen. Ik hoorde in het peloton om me heen wat er gebeurde. Om competitief te blijven deed ik eraan mee, zelfs als knecht'.
Lotz kwam ook in aanraking met groeihormonen, maar wilde die niet gebruiken omdat hij de gezondheidsrisico's te groot vond. 'En aan bloedtransfusies heb ik nooit gedaan'.
Lotz zegt alles op eigen houtje te hebben gedaan. 'De ploeg bood mij niets aan, een arts begeleidde me. Lotz wil niet zeggen of het om Rabo-ploegarts Geert Leinders ging. Zaterdag vertelde oud-Rabo-renner Danny Nelissen dat Leinders hem begeleidde bij zijn epo-gebruik.
Marc Lotz werd in 2005 voor twee jaar geschorst, nadat hij werd betrapt op dopingbezit. In zijn appartement werden epo-ampullen gevonden. Hij reed in dat jaar voor QuickStep.
Ok, het is duidelijk. Je bent een troll.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:30 schreef THEFXR het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Danny nelissen liegt, hij kan gewoon niet hebben dat andere renners zoveel aandacht krijgen, daarom liegt hij maar dat hij doping heeft gebruikt, dan staat hij weer in de spotlight.
Ja leuk, kan je nu eindelijk oprotten uit dit topic?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:30 schreef THEFXR het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Danny nelissen liegt, hij kan gewoon niet hebben dat andere renners zoveel aandacht krijgen, daarom liegt hij maar dat hij doping heeft gebruikt, dan staat hij weer in de spotlight.
kom op, die mensen bestaan hoor, elke keer als er en moord is gepleegd lopen er mensen binnen met een nepbekentenis. kan best danSDanny gewoon gek/ziek is en hulp nodig heeft.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ok, het is duidelijk. Je bent een troll.
Dat werd ook gezegd tegen de schone wielrenners of ze konden oprotten uit het peleton.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja leuk, kan je nu eindelijk oprotten uit dit topic?
twitter:RGUpdate twitterde op zondag 20-01-2013 om 17:29:06A long ride, 6,5hrs and 220km done. Focus on the things you can change: #The_Future. In the way I've always done: #Clean. #mywayoflife reageer retweet
lekkere nieuwswaarde, gaan we nu zelfs elke twitter van sporters plaatsen?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:52 schreef marcodej het volgende:
twitter:RGUpdate twitterde op zondag 20-01-2013 om 17:29:06A long ride, 6,5hrs and 220km done. Focus on the things you can change: #The_Future. In the way I've always done: #Clean. #mywayoflife reageer retweet
Nee. Maar het feit dat Gesink het nodig vond een referentie te maken naar de actualiteit vond ik opvallend genoeg om te melden ja.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lekkere nieuwswaarde, gaan we nu zelfs elke twitter van sporters plaatsen?
Zou idd mooi zijn, maar voor het IOC is het wielrennen juist een mooie afleiding. Als ze vanwege de dopingperikelen idd het wielrennen uit de OS gooien, kunnen ze weer zeggen "kijk eens hoe schoon we zijn."quote:Op zondag 20 januari 2013 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk zouden ze dat eens moeten doen, de bloedstalen van de OS van 1996, 2000 en 2004 opnieuw controleren.
Ze moeten er niet eens gevolg aan geven of zeggen over wie het gaat, maar als de conclusie is dat 75% van alle stalen EPO bevatte (dus inclusief tennis, atletiek en zwemmen), dan zullen de oogkleppen bij een hoop mensen misschien eindelijk eens wegvallen en kan het wielrennen even vervangen worden als doping-boksbal.
Kijk alleen al naar het grote aantal gevallen in de atletiek van de afgelopen 2 jaar.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou idd mooi zijn, maar voor het IOC is het wielrennen juist een mooie afleiding. Als ze vanwege de dopingperikelen idd het wielrennen uit de OS gooien, kunnen ze weer zeggen "kijk eens hoe schoon we zijn."
Volgens mij is het bijna niemand opgevallen dat er tijdens de OS nogal wat dopinggevallen waren, zelfs een paar medaillewinnaars. Meestal sporters uit voormalige oostbloklanden of landen die niet veel in te brengen hebben. Misschien zie ik conspirancy's die er niet zijn, maar op mij komt het over dat ze af en toe een nobody pakken om maar te laten zien dat ze goed bezig zijn. Ondertussen fungeert het wielrennen als een perfecte bliksemafleider. Dat daar doping gebruikt wordt is al sinds de jaren 60 duidelijk, dus die kun je makkelijk wegzetten als de zondebok.
En alle andere ploegen ook, want reed er nou echt ook maar 1 (succesvolle) ploeg zonder doping?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
Ik hoop dat bij de Rabobank de beerput nu ook eens open gaat. Zoals Boogerd in 2002 de Koninginnenrit in de Pyreneeën won tot aan het complete verhaal met Rasmussen in 2007.
En wat SaintOfKillers zegt inderdaad: nu andere sporttakken nog.quote:NRC Handelsblad sprak de afgelopen weken met tientallen renners en betrokkenen en daaruit is gebleken dat de ploeg wanhopig op zoek was naar de eeuwige roem en al vanaf het eerste jaar doping introduceerde. Anders waren hun renners gedoemd tot meelopers die steeds achteraan het peloton zouden bungelen.
Ik kan alleen voetbal en schaatsen bedenken als sport waar Nederlanders echt mee doetquote:Op zondag 20 januari 2013 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk zouden ze dat eens moeten doen, de bloedstalen van de OS van 1996, 2000 en 2004 opnieuw controleren.
Ze moeten er niet eens gevolg aan geven of zeggen over wie het gaat, maar als de conclusie is dat 75% van alle stalen EPO bevatte (dus inclusief tennis, atletiek en zwemmen), dan zullen de oogkleppen bij een hoop mensen misschien eindelijk eens wegvallen en kan het wielrennen even vervangen worden als doping-boksbal.
Bij heel veel sporten wordt gewoon de andere kant opgekeken inderdaad. En af en toe een kogelstootster pakken stelt ook niet veel voor. Zo groot is die sport ook weer niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou idd mooi zijn, maar voor het IOC is het wielrennen juist een mooie afleiding. Als ze vanwege de dopingperikelen idd het wielrennen uit de OS gooien, kunnen ze weer zeggen "kijk eens hoe schoon we zijn."
Volgens mij is het bijna niemand opgevallen dat er tijdens de OS nogal wat dopinggevallen waren, zelfs een paar medaillewinnaars. Meestal sporters uit voormalige oostbloklanden of landen die niet veel in te brengen hebben. Misschien zie ik conspirancy's die er niet zijn, maar op mij komt het over dat ze af en toe een nobody pakken om maar te laten zien dat ze goed bezig zijn. Ondertussen fungeert het wielrennen als een perfecte bliksemafleider. Dat daar doping gebruikt wordt is al sinds de jaren 60 duidelijk, dus die kun je makkelijk wegzetten als de zondebok.
Ik vind vooral het beperkte wroeten van de Belgische journalistiek in het verleden van de Belgische ploegen opvallend.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
En alle andere ploegen ook, want reed er nou echt ook maar 1 (succesvolle) ploeg zonder doping?
Mompelt iets over Belgische volksaard...quote:Op zondag 20 januari 2013 19:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind vooral het beperkte wroeten van de Belgische journalistiek in het verleden van de Belgische ploegen opvallend.
En dan vooral bij de ploeg(en) van Lefevre. Die zit bij mij wel in de top 3 van verdachte ploegleiders.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind vooral het beperkte wroeten van de Belgische journalistiek in het verleden van de Belgische ploegen opvallend.
In belgie is doping toch veel strafbaarder dan in NL? en de verjaringstermijn is ook langer.?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Even mijn topdrie bedenken: Saiz, Bruyneel, Riis.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan vooral bij de ploeg(en) van Lefevre. Die zit bij mij wel in de top 3 van verdachte ploegleiders.
Saiz was ik effe vergeten, die is ook al jaren geen ploegleider meer.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Even mijn topdrie bedenken: Saiz, Bruyneel, Riis.
Sorry hij zit er niet bij
Sowieso. Maar stiekem zijn Belgen chaunistischer en achterbakser dan Fransen.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan vooral bij de ploeg(en) van Lefevre. Die zit bij mij wel in de top 3 van verdachte ploegleiders.
Toch is er in het verleden al heel wat Belgisch dopinggebruik uitgekomenquote:Op zondag 20 januari 2013 19:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso. Maar stiekem zijn Belgen chaunistischer en achterbakser dan Fransen.
quote:Op zondag 20 januari 2013 19:23 schreef debeterebob het volgende:
Valt me trouwens op dat de Nederlanders het over algemeen beter voor elkaar hadden qua doping dan de Belgen
Hoezo?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:23 schreef debeterebob het volgende:
Valt me trouwens op dat de Nederlanders het over algemeen beter voor elkaar hadden qua doping dan de Belgen
Inderdaad, veel meer dan sommige andere landen waar de grote namen uit die generatie vooralsnog enkel verdacht worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toch is er in het verleden al heel wat Belgisch dopinggebruik uitgekomen
quote:Op zondag 20 januari 2013 19:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Weinig op eigen houtje. Niet zoals Vansevenant of zo
Na Festina werd het niet meer vanuit de ploeg geregeld, volgens dat artikel althans, toen moesten de Rabonezen het ook zelf maar uitzoeken. De ploegleiding probeerde het voor zover het kon wat in de hand te houden, meer ook niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Weinig op eigen houtje. Niet zoals Vansevenant of zo
Ben Berden, Dave Bruylandts, Mario de Clercq, Ludo Dierckxsens, Bjorn Leukemans, Filip Meirhaeghe, Johan Museeuw, Chris Peers, Jo Plankaert. VDB, Ludovic Capelle.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, veel meer dan sommige andere landen waar de grote namen uit die generatie vooralsnog enkel verdacht worden.
Inderdaad een mooi lijstje. Maar alleen gepakten en bekentenissen, geen (?) uitspraken over de cultuur en in hoeverre het geregeld werd vanuit de ploeg.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ben Berden, Dave Bruylandts, Mario de Clercq, Ludo Dierckxsens, Bjorn Leukemans, Filip Meirhaeghe, Johan Museeuw, Chris Peers, Jo Plankaert. VDB, Ludovic Capelle.
Mooi lijstje
Nee helaasquote:Op zondag 20 januari 2013 19:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad een mooi lijstje. Maar alleen gepakten en bekentenissen, geen (?) uitspraken over hoe, waar, wie, de cultuur en in hoeverre het geregeld werd vanuit de ploeg.
Bij Belgische ploegen wordt het dopingcircuit eerder geregeld in het wereldje van de 'soigneurs' en 'privé-dokters' dan bij de ploegen zelf , denk ik.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad een mooi lijstje. Maar alleen gepakten en bekentenissen, geen (?) uitspraken over de cultuur en in hoeverre het geregeld werd vanuit de ploeg.
Axel Merckxquote:Op zondag 20 januari 2013 19:43 schreef Beregd het volgende:
de periode armstrong was over het algemeen een erg matige periode voor het Belgische wielrennen.
Ronderenners hadden we niet (nu ja, vandewouwer of axel merckx dan), museeuw en vdb waren de enige helden, maar beiden door de mand gevallen, en dan schiet er mss enkel nog van petegem over
Ja, ik zou niet weten wie ze nog maar hadden moeten pakken, behalve inderdaad Van Petegem. Misschien Bruyneel, maar die is niet meteen onbesprokenquote:Op zondag 20 januari 2013 19:43 schreef Beregd het volgende:
de periode armstrong was over het algemeen een erg matige periode voor het Belgische wielrennen.
Ronderenners hadden we niet (nu ja, vandewouwer of axel merckx dan), museeuw en vdb waren de enige helden, maar beiden door de mand gevallen, en dan schiet er mss enkel nog van petegem over
quote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Axel MerckxZo slecht zijn op doping
Reed die niet ooit wel eens top 10 in de Tour ofzo ?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Axel MerckxZo slecht zijn op doping
1x 10e en zelfs 6x beste Belgquote:Op zondag 20 januari 2013 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Reed die niet ooit wel eens top 10 in de Tour ofzo ?
Met welk nut? krijgen ze dan gewoon geen verbod van de ploeg zelf opgelegd?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb de indruk dat de anti-doping instanties in Belgie goed hun best doen.
De media, al is dat vooral gebaseerd op Sporza, zou wel kritischer mogen zijn richting hun eigen renners.
Het helpt niet dat degenen die het wel probeerden, meteen (Armstrong-gewijs) een rechtzaak aan het been kregen, die ze verloren.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb de indruk dat de anti-doping instanties in Belgie goed hun best doen.
De media, al is dat vooral gebaseerd op Sporza, zou wel kritischer mogen zijn richting hun eigen renners.
quote:Rabobank fietst hopeloos achter de feiten aan. Het is vechten tegen de bierkaai. En tegen de
epo. Dat middel wordt in Italië, België en Spanje al jarenlang op grote schaal gebruikt.
quote:Op zondag 20 januari 2013 20:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het helpt niet dat degenen die het wel probeerden, meteen (Armstrong-gewijs) een rechtzaak aan het been kregen, die ze verloren.
Al kwamen bij dat specifiek geval de beschuldigingen wel uit de hoek van het kamp "Jean-Marie Dedecker", die spektakel boven feiten lijkt te prefereren. Op zich geen probleem als er een grond van waarheid achter zit, maar ook dat bleek vrij geforceerd.
twitter:HuubBellemakers twitterde op zondag 20-01-2013 om 20:29:45RT @JohndenBraber Waarom Belgische media niet zo snel achter georganiseerde wielerdoping aangaan: http://t.co/wyulRWVk (via @fasteddie113). reageer retweet
Hij is toch voor hij eruit gehaald werd wel gecontroleerd? Waarom is dit dan niet aan het licht gekomen?quote:Volgens het NRC vertelde een directe betrokkene dat de Deen de Tour reed op 'vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen'
Omdat tests eenvoudig te omzeilen zijn. Blijkbaar zelfs met deze hoeveelheden shit in je mik.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:03 schreef Arcee het volgende:
Hoe kan dit trouwens, over Rasmussen:
[..]
Hij is toch voor hij eruit gehaald werd wel gecontroleerd? Waarom is dit dan niet aan het licht gekomen?
Dat bleek toen al inderdaad. En dat klopt ook wel met Dekker die het ook deed die tour.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat tests eenvoudig te omzeilen zijn. Blijkbaar zelfs met deze hoeveelheden shit in je mik.
Hij is bij een hertest overigens wel gepakt op dynepo.
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef THEFXR het volgende:
Het lijkt erop of Sven Nys, de enige schone rabo renner is.
Staat nergens dat het een ploeggenoot, maar het lijkt me wel waarschijnlijk. Kom je toch weer bij Boogerd uit als verreweg meest waarschijnlijkequote:Op zondag 20 januari 2013 14:19 schreef Mani89 het volgende:
Ik weet nog dat we een bloedcontrole hadden voor de Eneco Tour, in het najaar. Renner X vroeg: ‘Nog wat gedaan?’
Ik zei: ‘Niks.’
Hij: ‘Ik wel.’
Bij de bloedcontrole had ik een hematocriet van 39, renner X zat op 47. Hij lachte me uit: ‘Wat doe je hier? Hahahaha!’
Maar ik werd vierde in het eindklassement.
quote:41 Thomas Dekker (Ned)
42 Michael Boogerd (Ned)
43 Graeme Brown (Aus)
44 Juan Antonio Flecha Giannoni (Spa)
45 Rick Flens (Ned)
46 Mathew Hayman (Aus)
47 Gerben Löwik (Ned)
48 Leon Van Bon (Ned)
http://www.mediacourant.nl/?p=143460quote:Wilfred doet Oprah-achtig interview met Danny Nelissen
Na het veelbesproken interview van Oprah Winfrey met Lance Armstrong, komt RTL 7 met een lokale variant. Wilfred Genee heeft een interview met ex-renner Danny Nelissen opgenomen en dat gesprek komt vanavond op tv. Dat heeft de tv-zender maandag laten weten. Zenderbaas Marco Louwerens van RTL 7 is enthousiast. “Het is een stevig gesprek geworden. Al in het begin hebben Wilfred en Danny een aanvaring als het om geloofwaardigheid gaat“, zo vertelt hij.
Het interview, dat zondagavond is opgenomen, is volgens Louwerens een spannende confrontatie. “Beiden zaten elke uitzending van Tour du Jour aan tafel en ook toen kwam doping soms ter sprake. Maar Danny maakt schoon schip. Hij legt uit waarom hij doping gebruikte, wie daarbij betrokken waren van de Rabobank-ploeg en waarom hij hier nu mee naar buiten treedt.”
RTL 7 zendt het vraaggesprek vanavond aansluitend op Voetbal International uit. Na afloop van het 75 minuten durende interview wordt er in de studio live nagepraat door een aantal wielerdeskundigen over de impact van de onthullingen.
Dekker weet ik niet, Boogerd was clean.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer komen Boogerd en Dekker met hun verhaal ?
Oh wacht, die gebruikten als enige niet
Wowowowo Wilfred.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.nl/?p=143460
quote:Op maandag 21 januari 2013 11:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gertje zeker.quote:RTL 7 zendt het vraaggesprek vanavond aansluitend op Voetbal International uit. Na afloop van het 75 minuten durende interview wordt er in de studio live nagepraat door een aantal wielerdeskundigen over de impact van de onthullingen.
quote:
Dit is een grap toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 januari 2013 11:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik zat me dat ook een beetje af te vragen.. misschien dat door dit soort dingen in Nederland meer in de publiciteit te brengen de drempel bij andere renners nu ook iets lager wordt om er voor uit te komen. Als het ooit een geschikt moment was om te bekennen is het nu wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:46 schreef Slobeend het volgende:
Hoe weinig het ook zal toevoegen, wel een leuk initiatief. Dat zou de NOS nooit doen.
Wat.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uitspraken terughalen is zijn specialiteit. Dus dat zal wel vaak gedaan worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:46 schreef marcodej het volgende:
Ik vind het wel een goed idee, sportief dat Nelissen het doet.
En Genee zal wel de juiste vragen durven stellen denk ik. Hij zal vast zijn uitspraken tijdens Tour du Jour terughalen.
(Uit artikel)quote:ik denk dat mijn geloofwaardigheid nog meer was aangetast als ik altijd ontkend zou hebben. En als mensen niet meer naar Eurosport willen kijken? Veel succes, dan ga je toch lekker naar Smeets luisteren, die alles wist, maar niets zei
Of zijn verhaal nu waar blijkt te zijn of niet, hij slaat de spijker op z'n kop.quote:"Ik heb geen doping gebruikt toen ik wereldkampioen bij de junioren werd, maar niemand gelooft dat nu. Als ik beken gelooft iedereen het, maar als ik ontken iets gedaan te hebben, ben ik meteen een leugenaar."
"Dit is precies waarom de omerta zo goed werkt. Jantje moet altijd hangen. Er is verder geen enkele nuance, alleen een snel oordeel over de persoon. De media doen daar volledig aan mee door niet de juiste vragen te stellen."
Niks. Levert alleen goeie tv op hopelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Ericr het volgende:
Maar wat boeit de dopingsbiecht van een vierderangs prof eigenlijk?
Dit stoort mij ook enorm.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:02 schreef TheArt het volgende:
Hele terechte opmerking trouwens:
[..]
Of zijn verhaal nu waar blijkt te zijn of niet, hij slaat de spijker op z'n kop.
Maar dat was dan juist de enige overwinning die hij clean behaalde zegt iequote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Ericr het volgende:
Maar wat boeit de dopingsbiecht van een vierderangs prof eigenlijk? Die WK-titel bij de amateurs was een fraai kunststukje maar verder is Nelissen gewoon een schande voor de doping die hij heeft ingenomen. Zonde van het geld.
Hij heeft compleet gelijk in dit geval vind ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Danny is boos en teleurgesteld.![]()
http://www.nusport.nl/wie(...)-het-nooit-goed.html
Blijkbaar genoeg om mensen helemaal los te laten gaan op Twitter. Ik snap er ook de ballen vanquote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Ericr het volgende:
Maar wat boeit de dopingsbiecht van een vierderangs prof eigenlijk? Die WK-titel bij de amateurs was een fraai kunststukje maar verder is Nelissen gewoon een schande voor de doping die hij heeft ingenomen. Zonde van het geld.
Het maakt het geheel in ieder geval weer wat duidelijker. Zo geeft hij dus aan dat er bijna vanaf het begin van Rabo massaal doping was en dat iedereen er van wist. Het kwam juist vanuit de leiding van de ploeg en indirect vanuit de Rabobank. Dus die schijnheil dat Rabobank zich absoluut niet met doping in wil laten is gelijk ook weer van tafel geveegd. Het zijn natuurlijk maar flarden, maar het wordt wel stukje bij beetje duidelijker.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Ericr het volgende:
Tja, misschien durfde hij niet, bang voor de reacties en stront die hij over zich heen zou krijgen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:36 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking van Nelissen met Smeets niet helemaal fair. Natuurlijk vermoedt Smeets heus wel dat er vreemde dingen gebeuren, maar bij Nelissen is het zo dat hij het uit eigen ervaring weet. Daarbij deed Nelissen altijd alsof hij de dopingperikelen zeer kritisch volgde en het uit zocht, terwijl hij zelf al precies wist hoe het allemaal in elkaar stak. Hij wist dus dat alles bekend was bij de leiding van de toonaangevende ploeg in Nederland, maar heeft verzuimd er iets over te melden. Bij bijv. die Rasmussen-zaak weet hij dus wel dat de Rabo-leiding erbij betrokken was, maar hij heeft gewoon meegedaan met het toneelstukje.
Die piek was bij de Amateurs.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
En die bekentenissen waar de waardeloze resultaten op doping werden behaald en de carrierepiek zogezegd clean was... daar lachen we eens hartelijk om.
Ah, de vroegere amateurs, het enige beerputje dat nog harder stonk dan de profs, daar was het hek helemaal van de damquote:
Sssssst.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah, de vroegere amateurs, het enige beerputje dat nog harder stonk dan de profs, daar was het hek helemaal van de dam.
Precies, lijkt me veel interessanter dan het voorgekookte interview met Armstrong.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:17 schreef marcodej het volgende:
Gesprek zal ook minder geregisseerd zijn vermoed ik. Zal vermakelijke televisie worden, en een stuk minder fake dan de Armstrong-show.
Genee weet geen zak van wielrennen maar durft inderdaad wel vragen te stellen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:46 schreef marcodej het volgende:
Ik vind het wel een goed idee, sportief dat Nelissen het doet.
En Genee zal wel de juiste vragen durven stellen denk ik. Hij zal vast zijn uitspraken tijdens Tour du Jour terughalen.
Gert Jakobs zit er ja. Warreme breaudjes zal er wel naast zitten.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Genee weet geen zak van wielrennen maar durft inderdaad wel vragen te stellen.
Gaat volgens mij leuke TV worden.
Wie zijn eigenlijk die wielerdeskundigen? Toch niet Gert Jakobs zeker?Ik hoop toch personen met wat meer niveau zoals Thijs Zonneveld.
Wie?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gert Jakobs zit er ja. Warreme breaudjes zal er wel naast zitten.
Wanneer gaat die bekennen trouwens?
Van de Boekelse zachte G is weinig meer over.quote:
Ze passen wel bij elkaar. Misschien kan je Sjek ze een keer uitnodigen bij Studio voetbalquote:Op maandag 21 januari 2013 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Van de Boekelse zachte G is weinig meer over.![]()
Ik hoop toch niet dat die lopende hoogtezon te gast is. Jakobs is al erg genoeg.
Zal ook wel wat geld voor over staan lijkt me.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:17 schreef marcodej het volgende:
Het is opportunistisch en nogal dubieus gezien zijn eerdere boude uitspraken bij Tour du Jour en oa hier: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/23/Spo/01.html (). Maar hij doet het tenminste. En nog min of meer 'uit zichzelf', zonder dat het afgedwongen is door een positieve test of het werk van een aanklager als Tygart. Ik zie het anderen niet doen.
Ja, hij heeft wat uit te leggen en Genee kennende zal die ook wel het bloed onder zijn nagels krijgen.
Gesprek zal ook minder geregisseerd zijn vermoed ik. Zal vermakelijke televisie worden, en een stuk minder fake dan de Armstrong-show.
Lees je zin nogmaals.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:30 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Zal ook wel wat geld worden voor over staan lijkt me.
Je kunt zelf kijken?quote:Op maandag 21 januari 2013 21:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Houden jullie me op de hoogte van dit brekende interview
Nee, die analyse is dus schijnbaar met Genee, Diekstra, Gert en Zonneveld.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:18 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
WOWOWOOW![]()
![]()
Genee, Diekstra, Gertje en Nelissen?![]()
![]()
Ik hoop op gifjesquote:Op maandag 21 januari 2013 21:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Misschien kun je het zoals VI online terug bekijken, althans daar hoop ik op.
Straks even terugluisteren?twitter:TijsvandenBrink twitterde op maandag 21-01-2013 om 21:32:12Wow, superspannende radio net, @erbenwennemars versus @dnelissen #bnntoday reageer retweet
quote:UCI hield Armstrong wel de hand boven het hoofd"
Volgens Le Monde hield de Internationale Wielerunie UCI Lance Armstrong wel degelijk de hand boven het hoofd. Dat moet blijken uit een document dat de Franse krant vandaag publiceerde.
Dat de UCI een positieve controle van Lance Armstrong de doofpot instopte, wordt volgens Le Monde duidelijk uit het proces-verbaal van een dopingtest van 1999, het jaar waarin de gevallen wielerheld voor het eerst de Tour won. Armstrong werd op 4 juli gecontroleerd, na de eerste etappe van Montaigu naar Challans, een rit die Armstrong als proloogwinnaar in het geel reed. Armstrong bleek positief op het gebruik van corticoïden, maar de UCI verklaarde dat de Amerikaan daar een medisch attest voor had. Op het proces-verbaal, ondertekend door de controleur van de Medische Commissie van de UCI, Armstrong en zijn ploegleider Johan Bruyneel, is van een attest echter geen sprake.
In de rubriek 'toegediende medicijnen' is simpelweg 'nihil' ingevuld. Afgelopen week gaf Armstrong in zijn dopingbekentenis aan Oprah Winfrey toe dat er na de positieve controle een geantidateerd voorschrift ingediend werd. "En de UCI was daar dus van op de hoogte", stelt Le Monde. Nog in zijn interview met Oprah hield Armstrong de UCI uit de wind. "Armstrong heeft bevestigd dat er geen sprake was van een samenwerking of een complot met de UCI", toonde UCI-voorzitter Pat McQuaid zich afgelopen vrijdag verheugd. "Er werd geen positieve controle onder de mat geveegd." De wielerunie werd gisterenavond opnieuw gecontacteerd door Le Monde, maar weigerde op de nieuwe aantijgingen te reageren.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oven-het-hoofd.dhtml
Schaatsers hebben geen doping nodig, dat is alleen maar techniek.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:34 schreef marcodej het volgende:
Straks even terugluisteren?twitter:TijsvandenBrink twitterde op maandag 21-01-2013 om 21:32:12Wow, superspannende radio net, @erbenwennemars versus @dnelissen #bnntoday reageer retweet
Net zoals tennissers en voetballersquote:Op maandag 21 januari 2013 21:48 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Schaatsers hebben geen doping nodig, dat is alleen maar techniek.
Komt vast wel op Usenet te staan.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:52 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Net zoals tennissers en voetballers
Het interview zal toch wel online komen te staan? Ik kan niet kijken omdat ik nu in België zit.
Ik hoop het. Ben benieuwd.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:52 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Net zoals tennissers en voetballers
Het interview zal toch wel online komen te staan? Ik kan niet kijken omdat ik nu in België zit.
Gebruik geen Usenet, wel torrents. Maar eventueel kijk ik aan het einde van deze week wel in NL op RTL XL.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Komt vast wel op Usenet te staan.
Misschien op cyclingtorrents.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:05 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Gebruik geen Usenet, wel torrents. Maar eventueel kijk ik aan het einde van deze week wel in NL op RTL XL.
Valt best mee.quote:
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:05 schreef johannes_vermeer het volgende:
moeten we hier heen voor het Danny interview?
Mwah slachtoffer is misschien niet de juiste omschrijving... maar wel een beetje gemaakt allemaalquote:
Nou, het is nog lang niet zo erg als die twee avonden amateurtoneel van de week...quote:
Ja. Ik ook.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:07 schreef thettes het volgende:
Wel logisch, juist als je je een beetje schaamt voor een leugen word je maar boos om dat te verbloemen.
Ik geloof Danny wel.
Ik heb het al genuanceerdquote:
En uit dank hebben ze hem die touretappe gewoon gegevenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:09 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk heeft Boogerd toen gezegd "Nee meneer Raas, ik doe het niet, doe mij maar pietamientjes".
Boterham met pindakaasquote:Op maandag 21 januari 2013 22:09 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk heeft Boogerd toen gezegd "Nee meneer Raas, ik doe het niet, doe mij maar pietamientjes".
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:10 schreef Bruce117 het volgende:
Ik snap de algehele verbazing niet zo over Boogerd.
Natuurlijk heeft ook hij gebruikt.
Ik denk dat die opmerkingen cynisch zijn...quote:Op maandag 21 januari 2013 22:10 schreef Bruce117 het volgende:
Ik snap de algehele verbazing niet zo over Boogerd.
Natuurlijk heeft ook hij gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |