quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
twitter:Kiss_my_Panache twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 03:27:08Would Lance choose death penalty by lethal injection? Me thinks yes. #doprah reageer retweet
nu weer ontopicquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar rook is... Zulke reacties kun je ook gewoon niet clean plaatsen.
Nee het is lekker ontopic om De Melo van doping te betichten omdat ze in een interview zegt dat ze van nature een hoog testosteron gehalte heeft. Zo creer je wel je eigen non-nieuwtjes.quote:
Dat heeft ze van nature niet, het is vrouw, als je niks van doping afweet moet je niet erover gaan posten, is het je zus ofzo?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee het is lekker ontopic om De Melo van doping te betichten omdat ze in een interview zegt dat ze van nature een hoog testosteron gehalte heeft.
dat was toch al bekendquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:29 schreef Ajacied422 het volgende:
D. Nelissen heeft ook EPO gebruikt in tours 1996/1997
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat heeft ze van nature niet, het is vrouw, als je niks van doping afweet moet je niet erover gaan posten, is het je zus ofzo?
Ik kon me zelf een verhaal herinneren dat er een jongen was die zonder enige operatie of slikking van medicijnen gewoon een vrouw werd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.
kijk eerst het intervieuw voordat je weer gaat postenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Biologieles gemist? Vrouwen maken ook testosteron aan.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
Wat is jouw probleem? Dat maak jij niet uit. Interview heb ik gezien. Je praat poep. Sorry ik zal je er niet langer van weerhouden. Maar het stoort me wel. Voor wat het je waard is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kijk eerst het intervieuw voordat je weer gaat posten
Vetgedrukte is wel weer typisch.quote:Oud-renner Nelissen bekent dopinggebruik
Reageer
Oud-wielrenner Danny Nelissen heeft in zijn tijd bij Rabobank doping gebruikt. En hij was niet de enige: volgens Nelissen organiseerde de Rabo-ploeg het dopinggebruik. Dat heeft hij toegegeven tegenover RTL Nieuws.
Nelissen reed in 1996 voor de nieuwe Rabobank-ploeg. Toen de ploeg weinig succesvol bleek te zijn, werd besloten doping te gaan gebruiken. Volgens Nelissen georganiseerd door de Rabobank-ploeg. Hij was één van de renners die vandaag in NRC anoniem sprak over doping binnen de Rabo-ploeg.
Nelissen gaf tegenover RTL-verslaggever Jeroen Wetzels toe eerder cortisonen te hebben gebruikt en te hebben getwijfeld over EPO. Uiteindelijk stemde hij daar mee in. Hij zegt zijn wereldtitel bij de amateurs (1995) zonder doping te hebben behaald.
De 42-jarige renner reed onder meer ook voor TVM en reed in 1993 zijn eerste Tour de France. Door hartproblemen moest hij in 1994 stoppen. Als amateur werd hij daarna wereldkampioen. In 1996 ging hij weer professioneel wielrennen. In 1998 stopte hij wederom wegens hartproblemen definitief met topsport. Tijdens de Tour de France van 2011 en 2012 was Nelissen vaste gast in RTL's Tour du Jour.
Nelissen komt met zijn bekentenis een paar dagen nadat voormalig Tour-winnaar Lance Armstrong toegaf op grote schaal doping te hebben gebruikt.
Dit is inderdaad het zielige. Danny werd zelfs boos toen Wilfred bleef zeiken over doping. Maar nu zal Danny wel weer aandacht nodig hebben.Zal wel met een boek ofzo komen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:38 schreef Van_Poppel het volgende:
En bij Tour Du Jour deed hij nog hypocriet.
Gertje gaf wel onmiddellijk toe.
ik praat poep? je hebt poep is je hoofd, waarvan krijgen vrouwen ook alweer snorren? van doping, ja, ze zegt het toch, ik had een snorrentje!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem? Dat maak jij niet uit. Interview heb ik gezien. Je praat poep. Sorry ik zal je er niet langer van weerhouden. Maar het stoort me wel. Voor wat het je waard is.
Als je zegt dat vrouwen geen testosteron van natura hebben, praat je idd poep. Bij vrouwen wordt het ook aangemaakt, maar wel minder dan bij mannen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik praat poep? je hebt poep is je hoofd, waarvan krijgen vrouwen ook alweer snorren? van doping, ja, ze zegt het toch, ik had een snorrentje!
nu is het klaar met de persoonlijke aanvallen!
Hij werd ook kwaad toen ze het hadden over een renner die aan een hartstilstand was overleden en dit wilde linken aan doping, terwijl hij zelf hart problemen heeft/gehadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:41 schreef LDS het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het zielige. Danny werd zelfs boos toen Wilfred bleef zeiken over doping. Maar nu zal Danny wel weer aandacht nodig hebben.Zal wel met een boek ofzo komen.
nee, hij beweerde dat het bij haar op natuurlijke gronden te hoog was en dat kan niet. ze had toen een snor en daarna niet meer. subtiele verwijzing naar de oost-duitse vrouwen met hun snorren, in de jaren 80.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je zegt dat vrouwen geen testosteron van natura hebben, praat je idd poep. Bij vrouwen wordt het ook aangemaakt, maar wel minder dan bij mannen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |