Ik ga straks kijken voor bestuursquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
bestuursrecht 2 schijnt ook ergens aan de muur te hangen..
Rechtsgeschiedenis 2 ook binnen op progress.. had een 8 verwacht maar heb een 6
Toch gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoice antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
De wat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoise antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoise antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
Bez kitu?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik faal, het moet zijn multiple-gok.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef Giku het volgende:
Iemand motivatie hulp? Deze is onderhand wel uitgewerkt:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef Giku het volgende:
Iemand motivatie hulp? Deze is onderhand wel uitgewerkt:
[ afbeelding ]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.quote:
Hahahah de dingen die ik daar heb neergekalkt als mijn tentamen heel slecht gingquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.
Onderwijsevaluaties FDR staat er, bij mij althans.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?
Ik durf mijn eigen opmerkingen niet terug te zoeken, hoewel ik redelijk zeker ben dat ik mijn handschrift nog wel zou herkennen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahahah de dingen die ik daar heb neergekalkt als mijn tentamen heel slecht ging![]()
De mensen die te weinig tijd hebben, maar wel tijd hebben om hun evaluatieformulier in te vullenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik durf mijn eigen opmerkingen niet terug te zoeken, hoewel ik redelijk zeker ben dat ik mijn handschrift nog wel zou herkennen.
"LEUK TENTAMEN HOOR!! MAAR WEL VEEL STOF!!!!!"
of het eeuwige gezeik om meer oefenvragen. De tiefus.
Bij mij nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onderwijsevaluaties FDR staat er, bij mij althans.
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?
Die doet hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die link die ik je stuur in DM, werkt die als je daarvoor zelf inlogt op blackboard?
Die eerste heb ik dan weer nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.
Alleen opleidingscommissie en de master. Toch gek, maar ja UvA hequote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.
Mja helaas heb je bij rechtsgeschiedenis 2 niet zoveel aan antwoorden mc als tentamen essay is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoice antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
Je kan ook gewoon zelf enrollen door het op te zoeken bij courses. Dan ben je er nog niet automatisch ingezet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Alleen opleidingscommissie en de master. Toch gek, maar ja UvA he
Ik ga even soggen op die evaluaties
Oh nee, die is van FMG. Niet zo boeiend ook.quote:
Ah okquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zelf enrollen door het op te zoeken bij courses. Dan ben je er nog niet automatisch ingezet.
Do tell.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Geniale opmerkingen zo nu en dan![]()
Bestuursrecht had met een slagingspercentage van 65% aan het einde van vorig jaar het laagste totaal aan geslaagden (dus met alle herkansingen meegerekend). Het vak weet zich verdomd goed populair te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:
Slagingspercentages zijn ook leuk, die had ik nog nooit gezien. Slechtste vak vorig semester was contractenrecht met 47%, beste vak Strafrecht met 75,3. Voor strafrecht slaagden net zo veel mensen procentueel voor de eerste kans als er zakten voor de tweede kans
En het makkelijkste bachelorvak vorig semester was de oefenrechtbank bestuursrecht, met 0 herkansingen en een gemiddelde 8quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bestuursrecht had met een slagingspercentage van 65% aan het einde van vorig jaar de laagste totaal aan geslaagden (dus met alle herkansingen meegerekend). Het vak weet zich verdomd goed populair te maken.
Wat opvalt is dat door de jaren heen de opleiding 'makkelijker' gemaakt lijkt als je puur kijkt naar de percentages. Of het onderwijs is beter geworden. Maar... dat geloof ik zo snel nog niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het makkelijkste bachelorvak vorig semester was de oefenrechtbank bestuursrecht, met 0 herkansingen en een gemiddelde 8
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:50 schreef Tchock het volgende:
"Dit tentamen leert de student dat zijn mening alleen geldig is met verwijzing naar de juiste kale, evt. dode rechtstheorist. Demoraliserend en nutteloos."
HAHAHA
Op een semester klikken, dan krijg je twee opties: evaluatie of slaginspercentages. Ze staan er alleen vanaf laatste semester '11/'12.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
waar staan de slagingspercentages dan ?
Even goed doorzetten voor het weekend. Top!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even drie hc's in 3 uurtjes er bekeken. Ik ben suf geluld
Haha, dapperquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even drie hc's in 3 uurtjes bekeken. Ik ben suf geluld
Moet ook zeggen dat de laatste paar sheets totaal langs me heen gingenquote:
Ik probeer het meestal wel, maar het lukt zelden. En ik heb dat gevoel ook. Aan de andere kant ken ik ook mensen die al hun energie zetten op lezen en niets van samenvattingen maken of oefenen en alsnog op hun bek gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik vraag me trouwens af: lezen jullie daadwerkelijk alle voorgeschreven boeken? Ik verzuim daar namelijk in en wellicht is dat de reden waarom ik nog geen acht op mijn lijst heb staan.
Ik kijk ze wel altijd en tot deze tentamenperiode altijd onversneld. Nu kwam ik er achter (quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Tchock het volgende:
Er blijft bij mij zelden iets hangen als ik ze versneld kijk. En onversneld kijken duurt veel te lang. Dus het is a) daadwerkelijk gaan of b) jammer dan.
Mijn docent praat al redelijk snel, dus op snelheid 1,6~1,8 gaat het als een treinquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Tchock het volgende:
Er blijft bij mij zelden iets hangen als ik ze versneld kijk. En onversneld kijken duurt veel te lang. Dus het is a) daadwerkelijk gaan of b) jammer dan.
5 HC's kijken, pffff. Dat is veertig keer mijn concentratiespannequote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik kijk ze wel altijd en tot deze tentamenperiode altijd onversneld. Nu kwam ik er achter () dat je ze heel makkelijk kan versnellen en heb ik de meeste stukken versneld gedaan. Ik merk nu helaas wel dat er heel weinig is blijven hangen inderdaad, dus doe het in het vervolg niet meer zo snel.
Over onversneld kijken: Ja, dat kost behoorlijk veel tijd.Toch merk ik dat ik dan in één dag meer stof tot me kan nemen (door 5 HC's intensief te kijken) dan een dagje wat door samenvattingen te bladeren en een beetje te fb'en en fok!ken.
Ik lees altijd alles heel braafquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik vraag me trouwens af: lezen jullie daadwerkelijk alle voorgeschreven boeken? Ik verzuim daar namelijk in en wellicht is dat de reden waarom ik nog geen acht op mijn lijst heb staan.
Zo vaak gehad dat info van een hc op een tentamen werd gebruikt. Behoorlijk hatelijk als je het hc niet hebt bijgewoond dan wel elders hebt beluisterd.quote:
Toen ik dat laatst opperde werd gezegd dat de studenten van tegenwoordig gewoon veel slimmer zijn. Dat zal het dus wel zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat opvalt is dat door de jaren heen de opleiding 'makkelijker' gemaakt lijkt als je puur kijkt naar de percentages. Of het onderwijs is beter geworden. Maar... dat geloof ik zo snel nog niet.
Hoe ging br2?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ga straks kijken voor bestuurs
Heb al van meer mensen gehoord dat rechtsgeschiedenis tegenviel..
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toen ik dat laatst opperde werd gezegd dat de studenten van tegenwoordig gewoon veel slimmer zijn. Dat zal het dus wel zijn.
Juist.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ga je ook de advocatuur in in de zin van niet als fiscalist? Een andere richting zodra je civiel effect hebt wellicht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Juist.
Daarom ga ik ook de advocatuur in, dan kan ik mezelf verdedigen mocht dat nodig zijn.
het helpt, maar schrijven is waar je echt van leert.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Nee, ik vind dit het mooiste vakgebied. Advocatuur is een bonus voor mij, beetje verdere ontwikkeling etc.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Ga je ook de advocatuur in in de zin van niet als fiscalist? Een andere richting zodra je civiel effect hebt wellicht?
Klopt. Wat ik normaal altijd doe:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.
Ik ben ook veel slimmer dan de eerste keer. Domme kutstudenten destijds.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, ik vind dit het mooiste vakgebied. Advocatuur is een bonus voor mij, beetje verdere ontwikkeling etc.
Ik mik er wel op om alle boeken te lezen, maar ik probeer ook aan de hand van oefententamens en discussies aan te voelen waar het zwaartepunt ligt. Zo heb ik voor het tentamen Inleiding Bestuursrecht 90 pagina's hooguit doorgebladerd tegen de prijs van 1 MC vraag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.
Ik lees zoveel mogelijk mee gedurende het blok, en voor het tentamen doe ik dan aantekeningen plus arresten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
hij wil bij de rechtbank zijn constructies kunnen verdedigenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?
Ik doe meestal dat ipv samenvattingen en oude tentamens.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Want dat mag ik nu niet denk je?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij wil bij de rechtbank zijn constructies kunnen verdedigen
Dat ik civiel effect voor mezelf wil halen, omdat het mij leuk en handig lijkt en ik wel houd van doorleren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?
een neuk geven om wielrennenquote:
Maar je wil ook de advocatuur in zeg je net...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ik civiel effect voor mezelf wil halen, omdat het mij leuk en handig lijkt en ik wel houd van doorleren.
Waar valt het onder?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit in fiscale zaken.
Daar hoeft dat dus niet per se.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit in fiscale zaken.
Ja, de opleiding van de Orde (en LFS) doorlopen en de titel van advocaat behalen. Dan zit ik toch in de advocatuur?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:32 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar je wil ook de advocatuur in zeg je net...
Ja ging best aardigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hey ouwe eendenkooivechterHoe ging jouw tentamen?
Bestuursrecht? Ook geen idee hoe het zit met de vereiste voor het advocaat zijn daarzo..quote:
Wat ook wel logisch is, want anders is een studie fiscaal recht zonder civiel effect natuurlijk waardeloos.quote:
Daadwerkelijk procederen lijkt mij maar een van de vele aspectenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat ook wel logisch is, want anders is een studie fiscaal recht zonder civiel effect natuurlijk waardeloos.
Sectie maakt niet uit, je wordt gewoon beëdigd als advocaat. Eisen voor RAIO (rechter) en OvJ zijn weer anders dan de eisen voor de advocatuur. Als je gewoon Rechtsgeleerdheid LLB plus Nederlands recht LL.M doet voldoe je aan de meest uitgebreide eisen en kun je dus alle toga-beroepen doen. Als fiscalist hoef je geen civiel effect te hebben (ook niet om te procederen).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bestuursrecht? Ook geen idee hoe het zit met de vereiste voor het advocaat zijn daarzo..
Ik weet dat het in civiel en straf wel moet...
Maar het is dus wel afhankelijk van het rechtsgebied of je advocaat moet zijn om te mogen procederen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Sectie maakt niet uit, je wordt gewoon beëdigd als advocaat. Eisen voor RAIO (rechter) en OvJ zijn weer anders dan de eisen voor de advocatuur. Als fiscalist hoef je geen civiel effect te hebben (ook niet om te procederen).
Dat is wat mij betreft strafrecht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Het meest vreselijke rechtsgebied met een 9 halen, nice.
Goederenrechtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag goederenrecht terugIk wacht al een maand. Oftewel... 10 werkdagen van de achttien
Prachtig vak inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Goederenrecht![]()
![]()
Ik ga daar sowieso mijn bachelor essay over doen
Doe je nou ook opeens twee wo bachelors? Of is de een voor hbo en de andere voor wo?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Yreal het volgende:
Geen idee waar ik mijn fiscale essay over wil gaan doen![]()
Loonheffing denk ik...
Ja, minimale inspanning voor een rechtsgeleerdheid diploma. Gewoon, omdat het kan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Doe je nou ook opeens twee wo bachelors? Of is de een voor hbo en de andere voor wo?
Huh? Wat bespaar je nu dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, minimale inspanning voor een rechtsgeleerdheid diploma. Gewoon, omdat het kan.
Hoeveel EC moet je aan de UvA dan (ongeveer) doen voor twee LL.B's (rechtsgeleerdheid + fiscaal recht)?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, minimale inspanning voor een rechtsgeleerdheid diploma. Gewoon, omdat het kan.
222 (quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoeveel EC moet je aan de UvA dan (ongeveer) doen voor twee LL.B's (rechtsgeleerdheid + fiscaal recht)?
Over Omzetbelasting natuurlijk!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Yreal het volgende:
Loonheffing denk ik...
De docent ozb is wel een held trouwens.quote:
Hier ookquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
De docent ozb is wel een held trouwens.
Continuequote:
Oh ik dacht dat ozb omzetbelasting wasquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ookof heb je het over onroerende zaak belasting?
Dat is ozb namelijk.
OB is omzetbelasting.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ozb omzetbelasting was
Hehe, dat weet ik als niet-fiscalist zelfs.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ozb omzetbelasting was
Why?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Yreal het volgende:
Loonheffing denk ik...
Op de een of andere manier raakte die systematiek mij veel meer dan ib. Mind you, ik heb ob en vpb nog niet gevolgd.quote:
Wat is deze?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op de een of andere manier raakte die systematiek mij veel meer dan ib. Mind you, ik heb ob en vpb nog niet gevolgd.
Cool!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, Peace staat op 8 april in Paradiso. Ik heb al een ticket
Bedoel je prijs of hoe snel ze weg zijn?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Cool!
Misschien 's naar kijken.
Als ik het niet vergeet. Wat doen die kaartjes?
Vond het spannender dan IB.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat is deze?
LB vind ik echt altijd gerommel in de marge. 'Is dit broodje belast of niet?'
Ik vind er ook niet veel aan maargoed ieder z'n ding toch?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat is deze?
LB vind ik echt altijd gerommel in de marge. 'Is dit broodje belast of niet?'
Wij stellen dat zeer op prijs.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Hehe, dat weet ik als niet-fiscalist zelfs.
Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:10 schreef Valid het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag: waar staat de wet op de R.O in het deel privaatrecht van de Kluwer?
Haha, sorry ik miste twee letters in m'n post. M'n vraag is 'waarom' i.p.v. 'waar'.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja.edit: Oh, ik las 'm helemaal verkeerd. Sorry
Wacht ik kijk even voor je.
Oh. Dat is omdat het geen publiekrecht is in die zin dat het niet ziet op de relatie tussen burgers en bestuur. Maar het is wel enorm onhandig.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Haha, sorry ik miste twee letters in m'n post. M'n vraag is 'waarom' i.p.v. 'waar'.
Ik vroeg je in het vorige topic nog wat je bedoelde met : wat bespaar je dan".quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Dat is omdat het geen publiekrecht is in die zin dat het niet ziet op de relatie tussen burgers en bestuur. Maar het is wel enorm onhandig.
Oh. Eh, jij zei dat je de makkelijkste weg nam dus ik vroeg me af wat er dan makkelijker is dan de standaardwegquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vroeg je in het vorige topic nog wat je bedoelde met : wat bespaar je dan".
Ik bedoelde dat het relatief eenvoudig is om naast fiscaal het rechtsgeleerdheid diploma te halen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Eh, jij zei dat je de makkelijkste weg nam dus ik vroeg me af wat er dan makkelijker is dan de standaardweg
Nou, het is wel publiekrecht. De wetgever geeft hiermee bevoegdheden aan een instantie die 'normale' burgers niet toekomt. Hiermee onttrekt het zich uit het civiele recht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Dat is omdat het geen publiekrecht is in die zin dat het niet ziet op de relatie tussen burgers en bestuur. Maar het is wel enorm onhandig.
Jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb je ze wel eens live gezien? Wat een helden zijn het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik hou dat soort shit allemaal bij![]()
![]()
Inderdaad. Voor minder dan 1 minor heb je al een heel diploma erbij. Zonde om het niet te doen als je nog twijfelt om die kant op te gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het relatief eenvoudig is om naast fiscaal het rechtsgeleerdheid diploma te halen.
Ik zit er sterk over te denken om dit te doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor minder dan 1 minor heb je al een heel diploma erbij. Zonde om het niet te doen als je nog twijfelt om die kant op te gaan.
Ik vraag mij af of je fiscaal recht als minor mag kiezen binnen rechtsgeleerdheid. Dan kost het je dus 1x 6 punten extra voor dat nieuwe strafrecht vak en een extra bachelor essay.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor minder dan 1 minor heb je al een heel diploma erbij. Zonde om het niet te doen als je nog twijfelt om die kant op te gaan.
Gewoon doen. Omdat het kanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit er sterk over te denken om dit te doen.
Juist omdat het me een extra jaar kostquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon doen. Omdat het kan![]()
Al kost het je een jaar extra. Boeiend? Dan ben je tenminste niet 21 als je afstudeert.
Dat durf ik niet te zeggen. Mijn voormalige wederhelft had notarieel, fiscaal en rechtsgeleerdheid wel op een vrij eenvoudige manier met elkaar gecombineerd. Maar die had ook geen scriptie geschreven (quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of je fiscaal recht als minor mag kiezen binnen rechtsgeleerdheid. Dan kost het je dus 1x 6 punten extra voor dat nieuwe strafrecht vak en een extra bachelor essay.
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/1269_sce_5396.html
Maar goed, ik wil sowieso arbeidsrecht, huurrecht en handelsrecht volgen. Dan ben ik er ook al bijna...
Wat denk je van fusies & overnames, jaarwinstbepaling (gkg) en hoe alles doorwerkt naar de VPB?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vond het spannender dan IB.
Pietje krijgt zijn huis niet verkocht, maar in het volgende artikel staat dat hij het gedurende 3/5 jaar in box1 mag houden voor de hypotheekrente aftrek.
![]()
Volgend jaar maar herkansen, een 6 daarvoor kan echt niet.
Kan je op je 21ste al aan de slag. Mooi. Wel een complete verspilling van je jeugd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
Ik dit tempo heb ik op mijn twintigste een bachelordiploma
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
Vooral als je er 4 jaar voor uitrekt, lijkt dat mij echt een fluitje van een cent. Alle fiscale en notariele vakken opvoeren bij rechtsgeleerdheid en eerst jaar 3 van fiscaal en dan jaar 3 van notarieel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. Mijn voormalige wederhelft had notarieel, fiscaal en rechtsgeleerdheid wel op een vrij eenvoudige manier met elkaar gecombineerd. Maar die had ook geen scriptie geschreven () wat tegenwoordig wel ongelooflijk verplicht is.
Hoe oud ben je nu dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
Ja, preciesquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan je op je 21ste al aan de slag. Mooi. Wel een complete verspilling van je jeugd.
Daar is geloof ik tijdens heel ib een half uurtje aandacht aan besteedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat denk je van fusies & overnames, jaarwinstbepaling (gkg) en hoe alles doorwerkt naar de VPB?
En dus kun je IB niet op basis van de HRA af gaan schrijvenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar is geloof ik tijdens heel ib een half uurtje aandacht aan besteed
Dat wil ook niemand Marquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En dus kun je IB niet op basis van de HRA af gaan schrijven
En verder:
Je moet niet zo snel aan de slag willen gaan. Het lijkt arbitrair, maar voor je 23e/24e werken is gewoon...zonde.
Ja, zo had ze het geloof ik ook gedaan. Op een gegeven moment heb je dan 240 punten en dat is dan genoeg om een zooi diploma's te krijgen. Niet heel spannend verder, voornamelijk van belang als je verder wil binnen het notariaat of toch een andere kant op wil op het moment dat je er achter komt dat de arbeidsmarkt daar ruk voor is en je dus een andere master wil gaan doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Vooral als je er 4 jaar voor uitrekt, lijkt dat mij echt een fluitje van een cent. Alle fiscale en notariele vakken opvoeren bij rechtsgeleerdheid en eerst jaar 3 van fiscaal en dan jaar 3 van notarieel.
Ja, dat was een drama.quote:
Ik wil sowieso nog een keertje onmogelijk ver rijden met de motor. Maarja, financieer dat maar eens...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En dus kun je IB niet op basis van de HRA af gaan schrijven
En verder:
Je moet niet zo snel aan de slag willen gaan. Het lijkt arbitrair, maar voor je 23e/24e werken is gewoon...zonde.
Ohja Tchock is ook nog zo jong hè?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon doen. Omdat het kan![]()
Al kost het je een jaar extra. Boeiend? Dan ben je tenminste niet 21 als je afstudeert.
Trein naar venlo pakken en overstappen in tilburg op de ic naar nijmegenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:
Over reizen gesproken... Iemand enig idee hoe je het snelst van Den Haag naar Nijmegen komt met de trein zonder Utrecht te passeren?
Via Den Bosch. Gaat van Den Haag centraal als het goed is een directe verbinding.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:
Over reizen gesproken... Iemand enig idee hoe je het snelst van Den Haag naar Nijmegen komt met de trein zonder Utrecht te passeren?
Baasquote:
Beetje een soort pick and choose systeem daar. En aan het eind van de rit krijg je een lading diploma's .quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Maharbal het volgende:
Ik blijf me er elke keer over verbazen hoeveel diploma's je kunt krijgen aan de UvA door een beetje kruislings vakken te gaan gebruiken. Devalueert je diploma's wel enigszins, non?
het is dat je bachelor vakken niet mag opgeven in de masterfase...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Maharbal het volgende:
Ik blijf me er elke keer over verbazen hoeveel diploma's je kunt krijgen aan de UvA door een beetje kruislings vakken te gaan gebruiken. Devalueert je diploma's wel enigszins, non?
Kan volgens mij aan de RuG ook. Daar hebben ze zelfs 10 nagenoeg dezelfde rechten opleidingen verzonnen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Maharbal het volgende:
240EC is het minimum dat je moet hebben voor 1 hele opleiding, en aan de UvA krijg je dan het hele curriculum lijkt het wel.
ze zien je aankomen op een sollicitatiegesprekquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan volgens mij aan de RuG ook. Daar hebben ze zelfs 10 nagenoeg dezelfde rechten opleidingen verzonnen.
Ik heb ruim 330 (of 340) EC moeten halen voor 2 masters en een bachelor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan volgens mij aan de RuG ook. Daar hebben ze zelfs 10 nagenoeg dezelfde rechten opleidingen verzonnen.
Ja. Ik was ook 17 toen ik mijn vwo-diploma kreegquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja Tchock is ook nog zo jong hè?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Trein naar venlo pakken en overstappen in tilburg op de ic naar nijmegen
Ik krijg die routes niet in de reisplannerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Via Den Bosch. Gaat van Den Haag centraal als het goed is een directe verbinding.
Foutquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Via Den Bosch. Gaat van Den Haag centraal als het goed is een directe verbinding.
Ja, maar dat is dan ook een uitzonderlijke situatie. Die studies overlappen bijna helemaalquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:37 schreef Ryon het volgende:
Mocht je een wiskunde en een natuurkunde diploma willen, dan hoef je ook maar 20 punten per jaar extra te doen. Zo stapelt het aantal diploma's zich wel op.
Vul als via station breda of tilburg inquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Ik was ook 17 toen ik mijn vwo-diploma kreeg
[..]
[..]
Ik krijg die routes niet in de reisplannerWaarom heeft die geen mogelijkheid om een station te vermijden
Eng bijna Tchock.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik krijg die routes niet in de reisplannerWaarom heeft die geen mogelijkheid om een station te vermijden
Nee joh. Gewoon in juli jarig.quote:
Dat verschilt dan niet gek veel met de UvA. notarieel is 180 + 40 voor fiscaal erbij (220) met nog eens 20 of 30 voor rechtsgeleerdheid en dan nog 100 a 120 punten voor beide masters. Er is sinds het 8-8-4 systeem wel het een en ander veranderd. Maar dan zit je ook op 320 a 340/360 punten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb ruim 330 (of 340) EC moeten halen voor 2 masters en een bachelor.
welke wetten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga vanaf nu weer bezig met belasting dus
Als iemand nog tips heeft hoe dat het beste aan te pakken houdt ik mij aanbevolen, want blijkbaar heb ik er op Vpb na niet veel van gesnapt.
Waar ook nog, de directe verbinding ging naar Tilburgquote:
Nee hoor, dat kan helaas niet. Sowieso moet je minimaal 60 EC extra halen om een tweede bul te krijgen, maar sowieso verschillen die opleidingen allemaal behoorlijk. Fiscaal / recht & ICTT / rechtsgeleerdheid / int. en Europees recht / European law school zijn vanaf jaar twee voor het overgrote deel niet overlappend. Bijvoorbeeld fiscaal recht en rechtsgeleerdheid overlapt maar enkele vakken na de propedeuse.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, rechten dus ook. Politicologie en sociologie overlappen bijv. maar op 15 punten met elkaar. En die vrijstelling aanvragen is werkelijk een hel die de moeite niet waard is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan ook een uitzonderlijke situatie. Die studies overlappen bijna helemaal
Gezzelig. ik ga nog aan de ob, vpb, lb en formeel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
IB, OB en Ovb, LB, Sw, Formeel deel
Verschil is alleen geloof ik dat je bij de UvA ongelooflijk veel vrijstelling krijgt, dat is wat ik er in ieder geval van begrijp.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat verschilt dan niet gek veel met de UvA. notarieel is 180 + 40 voor fiscaal erbij (220) met nog eens 20 of 30 voor rechtsgeleerdheid en dan nog 100 a 120 punten voor beide masters. Er is sinds het 8-8-4 systeem wel het een en ander veranderd. Maar dan zit je ook op 320 a 340/360 punten.
Beetje baas heeft met 360 punten nog niet eens zijn beide bachelors binnen. Maar dat even terzijde.
Hij heeft maar één bachelor volgens mij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat verschilt dan niet gek veel met de UvA. notarieel is 180 + 40 voor fiscaal erbij (220) met nog eens 20 of 30 voor rechtsgeleerdheid en dan nog 100 a 120 punten voor beide masters. Er is sinds het 8-8-4 systeem wel het een en ander veranderd. Maar dan zit je ook op 320 a 340/360 punten.
Beetje baas heeft met 360 punten nog niet eens zijn beide bachelors binnen. Maar dat even terzijde.
Zorg dat je de basis goed onder de knie hebt, en ga dan pas dingen als uitzonderingen en vrijstellingen leren. Als je de basis snapt, zijn de uitzonderingen/vrijstellingen een stuk makkelijker om te begrijpen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga vanaf nu weer bezig met belasting dus
Als iemand nog tips heeft hoe dat het beste aan te pakken houdt ik mij aanbevolen, want blijkbaar heb ik er op Vpb na niet veel van gesnapt.
Oh dat maakt het wel weer wat normaler ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh. Gewoon in juli jarig.Dus een week na mijn diploma werd ik 18, een week na mijn bachelordiploma word ik 21 enz. enz.
En dit inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Hij heeft maar één bachelor volgens mij.
Jij hebt toch 1 bachelor en 2 masters gehaald met die 340 EC?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verschil is alleen geloof ik dat je bij de UvA ongelooflijk veel vrijstelling krijgt, dat is wat ik er in ieder geval van begrijp.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, het curriculum van de RuG op het gebied van fiscaal recht verschilt nogal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan helaas niet. Sowieso moet je minimaal 60 EC extra halen om een tweede bul te krijgen, maar sowieso verschillen die opleidingen allemaal behoorlijk. Fiscaal / recht & ICTT / rechtsgeleerdheid / int. en Europees recht / European law school zijn vanaf jaar twee voor het overgrote deel niet overlappend. Bijvoorbeeld fiscaal recht en rechtsgeleerdheid overlapt maar enkele vakken na de propedeuse.
Precies. Deze discussie hebben we ook eerder gevoerd geloof ik. Neem fiscaal: daar beginnen ze in de master pas met VPB, terwijl je dat aan de RuG al in je bachelor hebt. Voor beide uitgangspunten is wat te zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh ja, het curriculum van de RuG op het gebied van fiscaal recht verschilt nogal.
Nou ja, de grap bij de UvA is dat het extra bachelor papiertje weinig meerwaarde heeft en voornamelijk nuttig is voor het openhouden van keuzes. In een ander topic had ik ook al eens aangegeven dat veel al dan niet de meeste studenten pas na hun derde jaar echt de keuze kunnen maken welke richting zij verder op willen gaan. Fiscaal, privaat of bijv strafrecht. Het nogal brede curriculum van de UvA houdt daar ook rekening mee.
Meerdere bullen kan wel handig zijn i.v.m. selectietrajecten, bijvoorbeeld voor trainneeships. Recruiters die zelf niet toevallig uit dezelfde hoek komen zien natuurlijk niet het verschil tussen twee bullen van de UvA en twee bullen van de RuG, behalve als ze er ervaring mee hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh ja, het curriculum van de RuG op het gebied van fiscaal recht verschilt nogal.
Nou ja, de grap bij de UvA is dat het extra bachelor papiertje weinig meerwaarde heeft en voornamelijk nuttig is voor het openhouden van keuzes. In een ander topic had ik ook al eens aangegeven dat veel al dan niet de meeste studenten pas na hun derde jaar echt de keuze kunnen maken welke richting zij verder op willen gaan. Fiscaal, privaat of bijv strafrecht. Het nogal brede curriculum van de UvA houdt daar ook rekening mee.
Ja. Laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk wel een beetje CV-dressing (en het werkt ook nog wel).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Meerdere bullen kan wel handig zijn i.v.m. selectietrajecten, bijvoorbeeld voor trainneeships.
schuldig, al wil ik wel fiscaal combineren met ondernemingsrecht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja. Laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk wel een beetje CV-dressing (en het werkt ook nog wel).
He, we doen nu ook in de bachelor aan vpbquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Precies. Deze discussie hebben we ook eerder gevoerd geloof ik. Neem fiscaal: daar beginnen ze in de master pas met VPB, terwijl je dat aan de RuG al in je bachelor hebt. Voor beide uitgangspunten is wat te zeggen natuurlijk.
Fijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja. Laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk wel een beetje CV-dressing (en het werkt ook nog wel).
Uitgebreid VPB. Althans, dat is wat ik van Erik begreep, maar hij is onderhand ook een fossiel aan het worden dus misschien is het veranderd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
schuldig, al wil ik wel fiscaal combineren met ondernemingsrecht.
[..]
He, we doen nu ook in de bachelor aan vpb
Die recruiters doen hun werk dan niet goed. Bullen an sich zijn trouwens niet zo interessant, de bijbehorende cijfer en vakkenlijst wel. Als daar voor 90% dezelfde vakken opstaan dan weet ik niet zeker of het nut heeft beide mee te sturen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Meerdere bullen kan wel handig zijn i.v.m. selectietrajecten, bijvoorbeeld voor trainneeships. Recruiters die zelf niet toevallig uit dezelfde hoek komen zien natuurlijk niet het verschil tussen twee bullen van de UvA en twee bullen van de RuG, behalve als ze er ervaring mee hebben.
Geen idee. Ik ga het zo maar eens bekijken om te beoordelen of ik dat er in een weekje instamp.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Uitgebreid VPB. Althans, dat is wat ik van Erik begreep, maar hij is onderhand ook een fossiel aan het worden dus misschien is het veranderd.
want bullen mogen niet over de 180 / 60 heen ?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die recruiters doen hun werk dan niet goed. Bullen an sich zijn trouwens niet zo interessant, de bijbehorende cijfer en vakkenlijst wel. Als daar voor 90% dezelfde vakken opstaan dan weet ik niet zeker of het nut heeft beide mee te sturen.
Voordeel van het aanvragen van extra bullen is wel dat je daar ook extra vakken op kwijt kan. Ik heb een hele zooi aan vakken gedaan die ik niet of met veel moeite op een of andere manier gecertificeerd heb gekregen. Ook bij het aanvragen van mijn masterbul moet ik er rekening mee gaan houden dat ik een boel punten niet kwijt kan.
Dan is het geen uitgebreide VPB.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ga het zo maar eens bekijken om te beoordelen of ik dat er in een weekje instamp.
VPB kan complex zijn, maar wel erg leukquote:
Ik luister niet meer naar jou. Jij wil om de twee weken een nieuwe master dan wel opleiding doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Yreal het volgende:
Ik overweeg trouwens fiscale economie over fiscaal recht...
Ja, dat is een route (rechtsgeleerdheid LL.B --> fiscaal recht LL.M) die ik nog open houd, aangezien ik fiscaal ook interessant vindt. Kun jij beoordelen hoe daar vanuit kantoren naar gekeken wordt? Ik heb een beetje koudwatervrees om zomaar in een specialisatie te stappen, zonder dat je een fundament in die richting hebt. Het kán toch bijna niet anders dan dat je begint met een grote achterstand? Niet eens enkel de fiscale kennis, maar ook qua bedrijfseconomsische processen, een fiscale manier van denken etc.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Precies. Deze discussie hebben we ook eerder gevoerd geloof ik. Neem fiscaal: daar beginnen ze in de master pas met VPB, terwijl je dat aan de RuG al in je bachelor hebt. Voor beide uitgangspunten is wat te zeggen natuurlijk.
Haha waarheid.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik luister niet meer naar jou. Jij wil om de twee weken een nieuwe master dan wel opleiding doen.
Daar kom je helemaal niet in na een bachelor fiscaal recht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Yreal het volgende:
Ik overweeg trouwens fiscale economie over fiscaal recht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag dat dan niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
VPB kan complex zijn, maar wel erg leuk
[..]
Ik luister niet meer naar jou. Jij wil om de twee weken een nieuwe master dan wel opleiding doen.
Uit mijn hoofd heeft een bachelor diploma ruimte voor 30 extra punten en een masterdiploma ruimte voor 15 extra punten. Dit is terug te lezen in het examenreglement.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
want bullen mogen niet over de 180 / 60 heen ?
Aan de EUR welquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar kom je helemaal niet in na een bachelor fiscaal recht?
Je krijgt toch een schakelprogramma dan? Inclusief Master is dat dan een EC of 90 en je krijgt de fundamentele vakken (VPB, Winst, OB, Formeel I en II, Internationaal). Geen idee eigenlijk hoe kantoren daar naar kijken. Voor zover ik kan beoordelen zien ze gewoon de naam van je Master, en daar staat 'fiscaal' op.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, dat is een route (rechtsgeleerdheid LL.B --> fiscaal recht LL.M) die ik nog open houd, aangezien ik fiscaal ook interessant vindt. Kun jij beoordelen hoe daar vanuit kantoren naar gekeken wordt? Ik heb een beetje koudwatervrees om zomaar in een specialisatie te stappen, zonder dat je een fundament in die richting hebt. Het kán toch bijna niet anders dan dat je begint met een grote achterstand? Niet eens enkel de fiscale kennis, maar ook qua bedrijfseconomsische processen, een fiscale manier van denken etc.
ik weet dat het aan de UvA gewoon mag...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, dat is een route (rechtsgeleerdheid LL.B --> fiscaal recht LL.M) die ik nog open houd, aangezien ik fiscaal ook interessant vindt. Kun jij beoordelen hoe daar vanuit kantoren naar gekeken wordt? Ik heb een beetje koudwatervrees om zomaar in een specialisatie te stappen, zonder dat je een fundament in die richting hebt. Het kán toch bijna niet anders dan dat je begint met een grote achterstand? Niet eens enkel de fiscale kennis, maar ook qua bedrijfseconomsische processen, een fiscale manier van denken etc.
Ja, dat is ook een bewuste keuze van de UvA. Maar in Groningen (en ook Utrecht geloof ik) denken zij daar heel anders over.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik weet dat het aan de UvA gewoon mag...
Ja klopt, en aan de VU kan het zelfs niet anders. Ik vraag me meer af hoe het in de praktijk beoordeeld wordt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik weet dat het aan de UvA gewoon mag...
Utrecht heeft geen fiscaal (meer).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een bewuste keuze van de UvA. Maar in Groningen (en ook Utrecht geloof ik) denken zij daar heel anders over.
Klopt. Hele filosofie van de faculteit hier is dat je al in je bachelor begint met specialiseren. Grappig genoeg heb ik het daar vanmorgen nog met iemand van één van de grotere kantoren van het noorden over gehad, in de context van Recht & ICT (bachelor + master). Zij hadden regelmatig stagaires van die studie en hun ervaring was dat ze goed functioneerden als het ging om IT-recht, maar verder op verschillende punten gewoon te kort schoten (burgerlijk procesrecht o.a.). Ik heb het idee dat de meeste kantoren gewoon een brede jurist willen met in de master een stevige specialisatie, zodat je ook op andere gebieden ingezet kunt worden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een bewuste keuze van de UvA. Maar in Groningen (en ook Utrecht geloof ik) denken zij daar heel anders over.
Aah.. Ik hoorde toevallig woensdag daar een heel lang en saai verhaal over. Wist alleen niet meer precies hoe dat zat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Utrecht heeft geen fiscaal (meer).
Oh, hoe ik daar dan weer bij kwam..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee hoor, moet je eerst een jaar schakelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik om eerlijk te zijn ook. Als je echt geïnteresseerd bent in de rechtspraktijk heb je volgens mij een behoorlijke handicap als je allerlei rechtsgebieden van te voren al hebt uitgesloten. Zelfs als je puur binnen het bestuursrecht aan de slag wil moet je al erg breed geschoold zijn. Het is niet dat je binnen je eigen domein blijft.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Hele filosofie van de faculteit hier is dat je al in je bachelor begint met specialiseren. Grappig genoeg heb ik het daar vanmorgen nog met iemand van één van de grotere kantoren van het noorden over gehad, in de context van Recht & ICT (bachelor + master). Zij hadden regelmatig stagaires van die studie en hun ervaring was dat ze goed functioneerden als het ging om IT-recht, maar verder op verschillende punten gewoon te kort schoten (burgerlijk procesrecht o.a.). Ik heb het idee dat de meeste kantoren gewoon een brede jurist willen met in de master een stevige specialisatie, zodat je ook op andere gebieden ingezet kunt worden.
Hier ben ik het ook mee eens.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat denk ik om eerlijk te zijn ook. Als je echt geïnteresseerd bent in de rechtspraktijk heb je volgens mij een behoorlijke handicap als je allerlei rechtsgebieden van te voren al hebt uitgesloten. Zelfs als je puur binnen het bestuursrecht aan de slag wil moet je al erg breed geschoold zijn. Het is niet dat je binnen je eigen domein blijft.
Precies. Je bent in eerste instantie jurist en daarbinnen heb je een specialisatie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat denk ik om eerlijk te zijn ook. Als je echt geïnteresseerd bent in de rechtspraktijk heb je volgens mij een behoorlijke handicap als je allerlei rechtsgebieden van te voren al hebt uitgesloten. Zelfs als je puur binnen het bestuursrecht aan de slag wil moet je al erg breed geschoold zijn. Het is niet dat je binnen je eigen domein blijft.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef Ties02 het volgende:
Bestuurs 2 gelukkig gehaald. 45% gezakt zeg pfoe
Een 6quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Wat had je?
Inderdaad niet al te best gemaakt. Gemiddelde cijfer was een 5,3.
Helaas pindakaas. Anders had ik daar gezeten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Utrecht heeft geen fiscaal (meer).
Nee weet ik niet, sorry. Staat wel op dat gele voorblad, als je dat nog hebt (ik niet)? Snap wel dat het wat tegenvalt dan. Aan de andere kant: je hebt hem binnen en je zit boven het gemiddelde.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Een 6
Moet zeggen dat dat me wel tegenvalt dit jaar, misschien m'n eigen verwachtingspatroon maar eens naar beneden stellen ofzo, want deze ging wel lekker voor mijn gevoel..
Weet jij wanneer die nabespreking is?
Netjes Ties!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef Ties02 het volgende:
Bestuurs 2 gelukkig gehaald. 45% gezakt zeg pfoe
Madiwodobo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zou ook een dinsdagmiddag borrel voorstellen. Dinsdag kan dat wel gebruiken.
Dan komt niemand meer aan z'n urenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inderdaad. Lang genoeg op weg om het weekend vergeten te zijn, maar het grootste deel van de week nog voor je.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar had ik nu ook wel zin in gehad. Maar heb nu nog precies 4 euro op de rekening staan. Dus ik blijf vandaag binnen met een stuks pizza (2 voor de prijs van 1), half stuks AH pilsener sixpack en een stapeltje dvd's.quote:
Oh haha nee dat voorblad heb ik ook niet meerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee weet ik niet, sorry. Staat wel op dat gele voorblad, als je dat nog hebt (ik niet)? Snap wel dat het wat tegenvalt dan. Aan de andere kant: je hebt hem binnen en je zit boven het gemiddelde.
Heb je geen tentamens meer?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar had ik nu ook wel zin in gehad. Maar heb nu nog precies 4 euro op de rekening staan. Dus ik blijf vandaag binnen met een stuks pizza (2 voor de prijs van 1), half stuks AH pilsener sixpack en een stapeltje dvd's.
Het kan bijna niet droeviger, maar de gesel van bittere armoe laat zo zijn sporen na.
Toch heeft het z'n charmes.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar had ik nu ook wel zin in gehad. Maar heb nu nog precies 4 euro op de rekening staan. Dus ik blijf vandaag binnen met een stuks pizza (2 voor de prijs van 1), half stuks AH pilsener sixpack en een stapeltje dvd's.
Het kan bijna niet droeviger, maar de gesel van bittere armoe laat zo zijn sporen na.
Psst, alleen als je nog 's de RAIO in wilt!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh haha nee dat voorblad heb ik ook niet meer![]()
Ja opzich is het ook niet heel erg, slechts een civiel effect vak maar toch
ja had de bonus zelfs ook nog. Nou hopelijk nog wat dingen sprokkelen bij de nabespreking, ben ik wel goed in.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Breekt zo lekker de week. Wel vervelend als je woensdag om negen uur weer op de uni moet zijn, maar daarom is extensief onderwijs ook zo fijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad. Lang genoeg op weg om het weekend vergeten te zijn, maar het grootste deel van de week nog voor je.
Wel zwaar hoor, van weekend naar weekend leven.
Misschien ben je zelfs wel saved by je bonus dan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh haha nee dat voorblad heb ik ook niet meer![]()
Ja opzich is het ook niet heel erg, slechts een civiel effect vak maar toch
ja had de bonus zelfs ook nog. Nou hopelijk nog wat dingen sprokkelen bij de nabespreking, ben ik wel goed in.
Misschien komt het omdat ik nog nooit een normale werkweek heb gedraaid, maar het voelt voor mij nooit zoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:18 schreef Yreal het volgende:
Kijk, maandag begint de week net
Woensdag ben je alweer op de helft
Donderdag moet je nog 1 dagje
Vrijdag is werken naar het weekend...
maar dinsdag?
jong en onbezonnenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik nog nooit een normale werkweek heb gedraaid, maar het voelt voor mij nooit zo
Inderdaad. Kutstrafrechtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Valid het volgende:
![]()
Eigenlijk moet ik nu hard doorstuderen, maar ik merk dat ik een beetje wegzak in de weekendstand. Kutstrafrecht.
Helaas. Klaarblijkelijk alles voldoende afgesloten dus geen herkansingen. Misschien als ik geluk heb mag ik weer aan de slag voor omgevingsrecht. Vandaag een statistiek tentamen gehad en aan het einde van de maand mag ik nog 1 stuks onderzoeksverslag inleveren. Maar spannender dan dat wordt het niet meer.quote:
Op 15 januari blokkeerde mijn pinpas bij de AH. Ook tegen mijn eigen verwachtingen in. Ik was compleet vergeten dat in januari al mijn verzekeringen en abonnementen voor het gehele jaar worden afgeschreven. Ooit bedacht dat het handiger was om een heleboel dingen in 1 keer te betalen (ben je er meteen vanaf) dan per maand.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
[..]En het is de achttiende van de maand
![]()
chanantquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Klaarblijkelijk alles voldoende afgesloten dus geen herkansingen. Misschien als ik geluk heb mag ik weer aan de slag voor omgevingsrecht. Vandaag een statistiek tentamen gehad en aan het einde van de maand mag ik nog 1 stuks onderzoeksverslag inleveren. Maar spannender dan dat wordt het niet meer.
[..]
Op 15 januari blokkeerde mijn pinpas bij de AH. Ook tegen mijn eigen verwachtingen in. Ik was compleet vergeten dat in januari al mijn verzekeringen en abonnementen voor het gehele jaar worden afgeschreven. Ooit bedacht dat het handiger was om een heleboel dingen in 1 keer te betalen (ben je er meteen vanaf) dan per maand.
Gelukkig kan je her en der prima op de pof leven. Alleen vanavond moet de verleiding even weerstaan worden.
Inderdaad. Dinsdag is echt..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:18 schreef Yreal het volgende:
maar dinsdag?
Ik kan mij ook helemaal niet meer herinneren hoe het is om in de sleur van een werkweek te zitten zoals op de middelbare school. Ik ben gewend geworden om doordeweeks bier te drinken en studeren (dus 12.00 tot 04.00 uur ritme aan te houden) en in het weekend een beetje te arbeiden en te controleren of degene die mijn toelage overmaken nog leven.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:18 schreef Yreal het volgende:
maar dinsdag?
Dat is fijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:21 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb iets gevonden voor de dinsdag: ik eet elke week samen met vrienden, gezellig koken, praten, drankje. Dat is dus ook iets om naar uit te kijken.
Problem solved
Kan je goed koken?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:21 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb iets gevonden voor de dinsdag: ik eet elke week samen met vrienden, gezellig koken, praten, drankje. Dat is dus ook iets om naar uit te kijken.
Problem solved
Dat scheelt en dan is het heel tof inderdaadquote:
We wisselen het wat af gelukkigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat scheelt en dan is het heel tof inderdaad. Ik zou persoonlijk niet heel snel geneigd zijn om mijn vrienden het aan te doen dat ik zelf zou koken.
Het is goed te nassen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of je nou aardig of gemeen kookt, het gaat om het resultaat.
Dat is natuurlijk in een dergelijk geval sowieso leuker en eerlijker. En als zij ook allemaal aardig/goed kunnen koken..:Pquote:
Dat kunnen zequote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk in een dergelijk geval sowieso leuker en eerlijker. En als zij ook allemaal aardig/goed kunnen koken..:P
Ook dat scheelt.quote:
Ah, ik ook!quote:
Van de werkgroepen? Neequote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso, bacon![]()
![]()
![]()
![]()
Heb jij trouwens antwoorden van belastingrecht 2?
oke jammer. Wel leuk dat er bij internationaal staat dat het aanbevolen voorkennis is, maar het had net zo goed verplicht kunnen zijnquote:
Ja je moet ook oppassen dat je wel kritisch bent bij het noemen van arresten maar het ging goed inderdaadquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, ik ook!![]()
Maar fijn dat BR2 lekker ging, super! Ik zag in het vorige deel welke arresten je allemaal genoemd hebt. Hoe sneu is het dat ik van de meeste nu alweer de casus/rechtsregel kwijt ben?
Hoezo? Zo groot is die overlap niet toch?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke jammer. Wel leuk dat er bij internationaal staat dat het aanbevolen voorkennis is, maar het had net zo goed verplicht kunnen zijn
Omdat hij het niet snapt vanwege ontbrekende kennis van VPB. Dat was onderdeel van belastingrecht 2 en dat is dus (volgens hem) nodig als voorkennis om internationaal te begrijpen. Denk ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoezo? Zo groot is die overlap niet toch?
Ik weet hoe vpb werkt, maar nu steeds naar heffingsgrondslagen ed in de vpb wordt verwezen zit ik daar een beetje voor spek en bonen. Geen ideeeeee waar het over gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoezo? Zo groot is die overlap niet toch?
Ah, dan snap je dus niet hoe de vpb werktquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet hoe vpb werkt, maar nu steeds naar heffingsgrondslagen ed in de vpb wordt verwezen zit ik daar een beetje voor spek en bonen. Geen ideeeeee waar het over gaat.
Je bent internationaal gaan doen zonder de basis in de vingers te hebben? Werk het nou gewoon op volgorde af joh.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet hoe vpb werkt, maar nu steeds naar heffingsgrondslagen ed in de vpb wordt verwezen zit ik daar een beetje voor spek en bonen. Geen ideeeeee waar het over gaat.
Ik kan 2 niet doen omdat dat tentamen samenviel met een ander tentamen. Had niet verwacht dat het zo'n big deal was.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent internationaal gaan doen zonder de basis in de vingers te hebben? Werk het nou gewoon op volgorde af joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |