Ik ga straks kijken voor bestuursquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
bestuursrecht 2 schijnt ook ergens aan de muur te hangen..
Rechtsgeschiedenis 2 ook binnen op progress.. had een 8 verwacht maar heb een 6
Toch gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoice antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef ylSs het volgende:
De wat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoise antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoise antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
Bez kitu?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik faal, het moet zijn multiple-gok.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef Giku het volgende:
Iemand motivatie hulp? Deze is onderhand wel uitgewerkt:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef Giku het volgende:
Iemand motivatie hulp? Deze is onderhand wel uitgewerkt:
[ afbeelding ]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.quote:
Hahahah de dingen die ik daar heb neergekalkt als mijn tentamen heel slecht gingquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij blackboard onder 'my organisations' (rechterkant van het scherm) en dan bij onderwijscommissie FDR. Ik ben er redelijk zeker van dat bijna niemand dat is opgevallen.
Onderwijsevaluaties FDR staat er, bij mij althans.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?
Ik durf mijn eigen opmerkingen niet terug te zoeken, hoewel ik redelijk zeker ben dat ik mijn handschrift nog wel zou herkennen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahahah de dingen die ik daar heb neergekalkt als mijn tentamen heel slecht ging![]()
De mensen die te weinig tijd hebben, maar wel tijd hebben om hun evaluatieformulier in te vullenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik durf mijn eigen opmerkingen niet terug te zoeken, hoewel ik redelijk zeker ben dat ik mijn handschrift nog wel zou herkennen.
"LEUK TENTAMEN HOOR!! MAAR WEL VEEL STOF!!!!!"
of het eeuwige gezeik om meer oefenvragen. De tiefus.
Bij mij nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onderwijsevaluaties FDR staat er, bij mij althans.
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb daar alleen de opleidingscommissie en mijn master staan... Of kijk ik verkeerd?
Die doet hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die link die ik je stuur in DM, werkt die als je daarvoor zelf inlogt op blackboard?
Die eerste heb ik dan weer nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.
Alleen opleidingscommissie en de master. Toch gek, maar ja UvA hequote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zou een bericht van de facultaire studentenraad, onderwijsevaluaties en opleidingscommissie moeten staan.
Mja helaas heb je bij rechtsgeschiedenis 2 niet zoveel aan antwoorden mc als tentamen essay is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
In het jaar dat ik rechtsgeschiedenis deed waren de multiplechoice antwoorden een dag voor de toets op blackboard gezet
Je kan ook gewoon zelf enrollen door het op te zoeken bij courses. Dan ben je er nog niet automatisch ingezet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Alleen opleidingscommissie en de master. Toch gek, maar ja UvA he
Ik ga even soggen op die evaluaties
Oh nee, die is van FMG. Niet zo boeiend ook.quote:
Ah okquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zelf enrollen door het op te zoeken bij courses. Dan ben je er nog niet automatisch ingezet.
Do tell.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Geniale opmerkingen zo nu en dan![]()
Bestuursrecht had met een slagingspercentage van 65% aan het einde van vorig jaar het laagste totaal aan geslaagden (dus met alle herkansingen meegerekend). Het vak weet zich verdomd goed populair te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:
Slagingspercentages zijn ook leuk, die had ik nog nooit gezien. Slechtste vak vorig semester was contractenrecht met 47%, beste vak Strafrecht met 75,3. Voor strafrecht slaagden net zo veel mensen procentueel voor de eerste kans als er zakten voor de tweede kans
En het makkelijkste bachelorvak vorig semester was de oefenrechtbank bestuursrecht, met 0 herkansingen en een gemiddelde 8quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bestuursrecht had met een slagingspercentage van 65% aan het einde van vorig jaar de laagste totaal aan geslaagden (dus met alle herkansingen meegerekend). Het vak weet zich verdomd goed populair te maken.
Wat opvalt is dat door de jaren heen de opleiding 'makkelijker' gemaakt lijkt als je puur kijkt naar de percentages. Of het onderwijs is beter geworden. Maar... dat geloof ik zo snel nog niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het makkelijkste bachelorvak vorig semester was de oefenrechtbank bestuursrecht, met 0 herkansingen en een gemiddelde 8
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:50 schreef Tchock het volgende:
"Dit tentamen leert de student dat zijn mening alleen geldig is met verwijzing naar de juiste kale, evt. dode rechtstheorist. Demoraliserend en nutteloos."
HAHAHA
Op een semester klikken, dan krijg je twee opties: evaluatie of slaginspercentages. Ze staan er alleen vanaf laatste semester '11/'12.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
waar staan de slagingspercentages dan ?
Even goed doorzetten voor het weekend. Top!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even drie hc's in 3 uurtjes er bekeken. Ik ben suf geluld
Haha, dapperquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even drie hc's in 3 uurtjes bekeken. Ik ben suf geluld
Moet ook zeggen dat de laatste paar sheets totaal langs me heen gingenquote:
Ik probeer het meestal wel, maar het lukt zelden. En ik heb dat gevoel ook. Aan de andere kant ken ik ook mensen die al hun energie zetten op lezen en niets van samenvattingen maken of oefenen en alsnog op hun bek gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik vraag me trouwens af: lezen jullie daadwerkelijk alle voorgeschreven boeken? Ik verzuim daar namelijk in en wellicht is dat de reden waarom ik nog geen acht op mijn lijst heb staan.
Ik kijk ze wel altijd en tot deze tentamenperiode altijd onversneld. Nu kwam ik er achter (quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Tchock het volgende:
Er blijft bij mij zelden iets hangen als ik ze versneld kijk. En onversneld kijken duurt veel te lang. Dus het is a) daadwerkelijk gaan of b) jammer dan.
Mijn docent praat al redelijk snel, dus op snelheid 1,6~1,8 gaat het als een treinquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Tchock het volgende:
Er blijft bij mij zelden iets hangen als ik ze versneld kijk. En onversneld kijken duurt veel te lang. Dus het is a) daadwerkelijk gaan of b) jammer dan.
5 HC's kijken, pffff. Dat is veertig keer mijn concentratiespannequote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik kijk ze wel altijd en tot deze tentamenperiode altijd onversneld. Nu kwam ik er achter () dat je ze heel makkelijk kan versnellen en heb ik de meeste stukken versneld gedaan. Ik merk nu helaas wel dat er heel weinig is blijven hangen inderdaad, dus doe het in het vervolg niet meer zo snel.
Over onversneld kijken: Ja, dat kost behoorlijk veel tijd.Toch merk ik dat ik dan in één dag meer stof tot me kan nemen (door 5 HC's intensief te kijken) dan een dagje wat door samenvattingen te bladeren en een beetje te fb'en en fok!ken.
Ik lees altijd alles heel braafquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik vraag me trouwens af: lezen jullie daadwerkelijk alle voorgeschreven boeken? Ik verzuim daar namelijk in en wellicht is dat de reden waarom ik nog geen acht op mijn lijst heb staan.
Zo vaak gehad dat info van een hc op een tentamen werd gebruikt. Behoorlijk hatelijk als je het hc niet hebt bijgewoond dan wel elders hebt beluisterd.quote:
Toen ik dat laatst opperde werd gezegd dat de studenten van tegenwoordig gewoon veel slimmer zijn. Dat zal het dus wel zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat opvalt is dat door de jaren heen de opleiding 'makkelijker' gemaakt lijkt als je puur kijkt naar de percentages. Of het onderwijs is beter geworden. Maar... dat geloof ik zo snel nog niet.
Hoe ging br2?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ga straks kijken voor bestuurs
Heb al van meer mensen gehoord dat rechtsgeschiedenis tegenviel..
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toen ik dat laatst opperde werd gezegd dat de studenten van tegenwoordig gewoon veel slimmer zijn. Dat zal het dus wel zijn.
Juist.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ga je ook de advocatuur in in de zin van niet als fiscalist? Een andere richting zodra je civiel effect hebt wellicht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Juist.
Daarom ga ik ook de advocatuur in, dan kan ik mezelf verdedigen mocht dat nodig zijn.
het helpt, maar schrijven is waar je echt van leert.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Nee, ik vind dit het mooiste vakgebied. Advocatuur is een bonus voor mij, beetje verdere ontwikkeling etc.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Ga je ook de advocatuur in in de zin van niet als fiscalist? Een andere richting zodra je civiel effect hebt wellicht?
Klopt. Wat ik normaal altijd doe:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.
Ik ben ook veel slimmer dan de eerste keer. Domme kutstudenten destijds.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan niet anders. Want de studenten van tegenwoordig zijn wij.
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, ik vind dit het mooiste vakgebied. Advocatuur is een bonus voor mij, beetje verdere ontwikkeling etc.
Ik mik er wel op om alle boeken te lezen, maar ik probeer ook aan de hand van oefententamens en discussies aan te voelen waar het zwaartepunt ligt. Zo heb ik voor het tentamen Inleiding Bestuursrecht 90 pagina's hooguit doorgebladerd tegen de prijs van 1 MC vraag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Doel is natuurlijk om de ideale studeermethode te vinden, voor zover die bestaat, en deze vervolgens daadwerkelijk 'eigen' te maken.
Ik lees zoveel mogelijk mee gedurende het blok, en voor het tentamen doe ik dan aantekeningen plus arresten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
hij wil bij de rechtbank zijn constructies kunnen verdedigenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |