Ik doe meestal dat ipv samenvattingen en oude tentamens.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:10 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik vraag me trouwens af: lezen jullie daadwerkelijk alle voorgeschreven boeken? Ik verzuim daar namelijk in en wellicht is dat de reden waarom ik nog geen acht op mijn lijst heb staan.
Want dat mag ik nu niet denk je?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij wil bij de rechtbank zijn constructies kunnen verdedigen
Dat ik civiel effect voor mezelf wil halen, omdat het mij leuk en handig lijkt en ik wel houd van doorleren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met advocatuur? Bij de meeste kantoren heb je geen civiel effect nodig om als fiscalist te werken (ook niet om te procederen toch?), behalve bij kantoren als Stibbe en nog een paar waar alle fiscalisten ingeschreven moeten staan als advocaat?
een neuk geven om wielrennenquote:
Maar je wil ook de advocatuur in zeg je net...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ik civiel effect voor mezelf wil halen, omdat het mij leuk en handig lijkt en ik wel houd van doorleren.
Waar valt het onder?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit in fiscale zaken.
Daar hoeft dat dus niet per se.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit in fiscale zaken.
Ja, de opleiding van de Orde (en LFS) doorlopen en de titel van advocaat behalen. Dan zit ik toch in de advocatuur?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:32 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar je wil ook de advocatuur in zeg je net...
Ja ging best aardigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hey ouwe eendenkooivechterHoe ging jouw tentamen?
Bestuursrecht? Ook geen idee hoe het zit met de vereiste voor het advocaat zijn daarzo..quote:
Wat ook wel logisch is, want anders is een studie fiscaal recht zonder civiel effect natuurlijk waardeloos.quote:
Daadwerkelijk procederen lijkt mij maar een van de vele aspectenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat ook wel logisch is, want anders is een studie fiscaal recht zonder civiel effect natuurlijk waardeloos.
Sectie maakt niet uit, je wordt gewoon beëdigd als advocaat. Eisen voor RAIO (rechter) en OvJ zijn weer anders dan de eisen voor de advocatuur. Als je gewoon Rechtsgeleerdheid LLB plus Nederlands recht LL.M doet voldoe je aan de meest uitgebreide eisen en kun je dus alle toga-beroepen doen. Als fiscalist hoef je geen civiel effect te hebben (ook niet om te procederen).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bestuursrecht? Ook geen idee hoe het zit met de vereiste voor het advocaat zijn daarzo..
Ik weet dat het in civiel en straf wel moet...
Maar het is dus wel afhankelijk van het rechtsgebied of je advocaat moet zijn om te mogen procederen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Sectie maakt niet uit, je wordt gewoon beëdigd als advocaat. Eisen voor RAIO (rechter) en OvJ zijn weer anders dan de eisen voor de advocatuur. Als fiscalist hoef je geen civiel effect te hebben (ook niet om te procederen).
Dat is wat mij betreft strafrecht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Het meest vreselijke rechtsgebied met een 9 halen, nice.
Goederenrechtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag goederenrecht terugIk wacht al een maand. Oftewel... 10 werkdagen van de achttien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |