Wie moest jij lezen eigenlijk? Ovidius? En: Wat een TT manquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Ach zo hebben we ieder ons eigen ding.
Wij hebben bijna die hele omzwerving van Aeneas c.s. gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Vergilius wordt nauwelijks onderwezen buiten de jaren dat het examenstof is - dat Mahar het gehad heeft verbaast me ook. Omgekeerd zul jij een schrijver intensief hebben bestudeerd waar ik misschien dertig regels van moest lezen.
Voorsteven dacht ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahahWat is puppi ook alweer? Op de achtersteven ofzo? Ik heb die regel ook wel gehad, volgens mij zelfs als examenstof.
Als examenstof? Inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie moest jij lezen eigenlijk? Ovidius? En: Wat een TT man
Oh, vetquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wij hebben bijna die hele omzwerving van Aeneas c.s. gehad.
[..]
Voorsteven dacht ik.
Inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als examenstof? Inderdaad. Wel echt supermooi.
Neequote:De lapo overviel me nogal en dit arrest stond in het boek waarin ik aan het lezen was.
Overigens beter dan zelfverzonnen TT's niet?
Letterlijke vertalingen werken alleen nooit echt lekker in een samenhangend verhaal. Maar de digesten over de Lex Aquilia zijn machtig mooi, hoe uitvoerig ze sommige casussen ook bespreken. Rare jongens, die Romeinen? Neuh, geniale gasten! En dan heb ik het niet alleen over de barbier en de slaaf of over de muilezels. Het verhaal over de waard en de gestolen lataarn of de slaafstoker.. ze wisten het e.e.a. wel zeer levendig neer te pennen in elk geval!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Letterlijk is het:
''In (deze) zaak is het Recht (als volgt) neergelegd'' (vrij naar Tchock)
Het is geweldig mooi inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
InderdaadDat is het mooiste Latijn wat ik van hem ken. Hele vijfde jaar moest ik Ovidius lezen
Quamvis sub aqua, sub aqua maledicere temptat
[..]
Nee
Godvertering wat was dat kut. Volgens mij had ik daar een 3 voor in de herkansing.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is geweldig mooi inderdaadAl vond ik Plinius Minor ook wel leuk. Senecae daarentegen
Seneca? Volgens mij meer omdat z'n teksten veel historische en filosofische waarde hebben. Verder is het echt niks.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Godvertering wat was dat kut. Volgens mij had ik daar een 3 voor in de herkansing.Die man kan echt niet schrijven, de enige reden dat hij gelezen wordt is volgens mij dat er niet zo gek veel keus is
Alle digesten zijn mooi.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Letterlijke vertalingen werken alleen nooit echt lekker in een samenhangend verhaal. Maar de digesten over de Lex Aquilia zijn machtig mooi, hoe uitvoerig ze sommige casussen ook bespreken. Rare jongens, die Romeinen? Neuh, geniale gasten! En dan heb ik het niet alleen over de barbier en de slaaf of over de muilezels. Het verhaal over de waard en de gestolen lataarn of de slaafstoker.. ze wisten het e.e.a. wel zeer levendig neer te pennen in elk geval!
Jaren lekker gemaakt door mijn hoe vet dat stuk zou worden, was het toch nog een tegenvaller toen het langskwam bij de metamorfen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
InderdaadDat is het mooiste Latijn wat ik van hem ken. Hele vijfde jaar moest ik Ovidius lezen
Quamvis sub aqua, sub aqua maledicere temptat
Was net van plan last post te maken, zodat ik een civiel arrest er in kan stoppen. Maar nee hoor.. wou het paard Loretta of Knabbel/Babbel opnemen. Of mineralwassserfläschequote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De lapo overviel me nogal en dit arrest stond in het boek waarin ik aan het lezen was.
Nouja, het is niet echt kicken in die zin dat je er echt persoonlijk geluk uit haalt, maar het is wel heel vet bedacht. Dat soort dingen maken een taal mooi. Er waren er nog wel meer, volgens mij ook een fragment met veel s-klanken van een boom in de wind en een regel met heel veel harde tonen als er een gevecht is of zo, maar daarvan zijn de woorden me compleet ontschoten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jaren lekker gemaakt door mijn hoe vet dat stuk zou worden, was het toch nog een tegenvaller toen het langskwam bij de metamorfen.
Inderdaad. Excuses. Het is niet echt blijven hangenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Tchock het volgende:
De beste kerel heeft trouwens maar twee e's in zijn naam..
Precies dat! Alleen bij Ovidius was dat zo mooi.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, het is niet echt kicken in die zin dat je er echt persoonlijk geluk uit haalt, maar het is wel heel vet bedacht. Dat soort dingen maken een taal mooi. Er waren er nog wel meer, volgens mij ook een fragment met veel s-klanken van een boom in de wind en een regel met heel veel harde tonen als er een gevecht is of zo, maar daarvan zijn de woorden me compleet ontschoten.
Ga lapo jagen in dit topic dan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was net van plan last post te maken, zodat ik een civiel arrest er in kan stoppen. Maar nee hoor.. wou het paard Loretta of Knabbel/Babbel opnemen. Of mineralwassserfläscheGenoeg leuke arresten iig met burgerlijk 3!
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zal ik doen! Ga jij dan maar meer de edit-knop vinden?
Triple-double-posten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Wat Ryon zegt. Ben op mobielquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Triple-double-posten?Of mag dat hier?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Triple-double-posten?Of mag dat hier?
Weet jij toevallig of bestuurs 2 al bekend is? of dat het er morgen al hangtquote:
Geen idee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of bestuurs 2 al bekend is? of dat het er morgen al hangt
Moet voor het weekend nog bekend worden dacht ik
Net begonnen, herkansing is pas de 28e dus ik heb nog wel even.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:04 schreef Ties02 het volgende:
Oja tuurlijk. Gaat het een beetje dan leren?
Ik raad aan gewoon de schema's erin te stampen
Windmill
Vlodrop
Schadevergoeding (7 stappen en bijbehorende arresten)
Vertrouwensbeginsel stappen
enz.
Om negen uur in de ochtend mezelf de RSI in schrijven, nu al zin in.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:11 schreef Ties02 het volgende:
Ja klopt
Ja er waren ook mensen die om nog een blad van 4 kantjes vroegen
Wat een hondenbaanquote:
Ik had Duitsquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geen Frans. Streept tegen elkaar weg. Tenzij je Duits had, in welk geval: Ha!
Eigenlijk wel jaquote:
Joegoslaviëtribunaal? Zit dat in het Vredespaleis?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:59 schreef Ryon het volgende:
Nou, het tribunaal was best indrukwekkend. Ergens ook heel erg onwerkelijk.
Is dat in het Vredespaleis? Dat is echt super mooi. Ben er ook een keer geweest.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:59 schreef Ryon het volgende:
Nou, het tribunaal was best indrukwekkend. Ergens ook heel erg onwerkelijk.
Was het maar zo'n feest. Nee, daar zit het internationaal Gerechtshof. Dat houdt zich bezig als staten ruzie met elkaar hebben. Dit zat een halte verderop. Wel zelfde buurt, minder mooi gebouw.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joegoslaviëtribunaal? Zit dat in het Vredespaleis?
Ik weet wat het ICJ is hoorquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Nee, daar zit het internationaal Gerechtshof. Dat houdt zich bezig als staten ruzie met elkaar hebben. Dit zat een halte verderop. Wel zelfde buurt, minder mooi gebouw.
Zeker doen een keer!quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
Ik wil daar naartoe een keer, mijn vriendin woont er echt praktisch naast.
In die nieuwbouw is dat dan toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Nee, daar zit het internationaal Gerechtshof. Dat houdt zich bezig als staten ruzie met elkaar hebben. Dit zat een halte verderop. Wel zelfde buurt, minder mooi gebouw.
Ja je kunt rondleidingen doen zag ik. Voor 8 euro ofzo, valt reuze mee. Alleen hopen dat vriendin het iets interesseertquote:
Ja dat heb ik een keer gedaan inderdaad. Het hele terrein eromheen is ook best mooi en indrukwekkend al.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja je kunt rondleidingen doen zag ik. Voor 8 euro ofzo, valt reuze mee. Alleen hopen dat vriendin het iets interesseert
Nou ja, ik verwarde het ook. Het internationaal strafhof, gerechtshof en een tribunaal (momenteel inderdaad het Joegoslavië tribunaal) blijken drie verschillende dingen te zijn met eigen rechters, taken, verschillende juridische grondslag, locatie, organisatie en wellicht nog het allerbelangrijkst: een eigen budget.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet wat het ICJ is hoorMaar vertel!
Daar in de buurt ja in een oud gebouw van een verzekeraar. Zag er uit als een dependance van een middelbare school tbh. Niet super indrukwekkend.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In die nieuwbouw is dat dan toch?
Vorige week het arrest omtrent de Srebrenica-zaak* gelezen, dat was inderdaad in 2007 opgesteld over een gebeurtenis in '95. En dat is geen uitzonderingquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, ik verwarde het ook. Het internationaal strafhof, gerechtshof en een tribunaal (momenteel inderdaad het Joegoslavië tribunaal) blijken drie verschillende dingen te zijn met eigen rechters, taken, verschillende juridische grondslag, locatie, organisatie en wellicht nog het allerbelangrijkst: een eigen budget.
Neemt niet weg dat het heel gek is om te zien hoe minutieus (en langzaam..) een oorlog afgehandeld wordt. Ik ben vaker bij rechtszaken geweest m.b.t oorlogsmisdaden, maar het blijft elke keer weer verbazen.
Was dat de aansprakelijkheidszaak richting de Nederlandse staat?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorige week het arrest omtrent de Srebrenica-zaak* gelezen, dat was inderdaad in 2007 opgesteld over een gebeurtenis in '95. En dat is geen uitzondering
*nominatie voor kutste woord in de Nederlandse taal
Hmm ja volgens mij weet ik ongeveer wat je bedoelt. Desalniettemin ongetwijfeld interessant en indrukwekkend om een dergelijke zitting bij te wonen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar in de buurt ja in een oud gebouw van een verzekeraar. Zag er uit als een dependance van een middelbare school tbh. Niet super indrukwekkend.
Nee, het ging over de aansprakelijkheid van de staat Joegoslavië over de acties van het leger van de Republika Srpska* in Srebrenica*.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Was dat de aansprakelijkheidszaak richting de Nederlandse staat?
Heb ik ook altijd last van, voel me net zo Alfalfaquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:32 schreef eriksd het volgende:
Kruintje staat alleen hele tijd omhoog.
Irritant is dat ja...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:32 schreef eriksd het volgende:
Kruintje staat alleen hele tijd omhoog.
Zuur dat je daar opnieuw aan moet. Succes! Strafrecht 2 ga je niet meer doen toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:22 schreef Ties02 het volgende:
Zo drie uur non stop aan belasting gewerkt
Joosie200 bedankt voor de excel sheet! Heeft zeker geholpen [ afbeelding ]
Nee doe ik volgend jaar dus, noodgedwongen, in zo'n korte tijd ga ik dat er niet goed in krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Zuur dat je daar opnieuw aan moet. Succes! Strafrecht 2 ga je niet meer doen toch?
Gewoon dagvaardenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:05 schreef Tchock het volgende:
Ik ben mijn uiterste best aan het doen een marktplaatsoplichter te mindfucken. Het is leuk. Ik voel me een detective. (uitspraak: dee-tek-tie-vuh)
precieze casus?quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen schade, het is alleen een klootzak.
Ik zie advertentie voor iPad, ik reageer via whatsapp, hij stuurt vage foto's, ik vertrouw het niet, ik bedank vriendelijk, dag later kom ik onder een andere naam hetzelfde nummer tegen, vriend whatsappt, hij stuurt dezelfde foto's, we contronteren hem, hij blokkeert ons, ik bel hem dat ik er een wil kopen met een valse naam en een adres van een gebouw dat ik ontploft, hij stuurt zijn rekeningnummer en echte naam.quote:
Gebouw dat ik ontploft?quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie advertentie voor iPad, ik reageer via whatsapp, hij stuurt vage foto's, ik vertrouw het niet, ik bedank vriendelijk, dag later kom ik onder een andere naam hetzelfde nummer tegen, vriend whatsappt, hij stuurt dezelfde foto's, we contronteren hem, hij blokkeert ons, ik bel hem dat ik er een wil kopen met een valse naam en een adres van een gebouw dat ik ontploft, hij stuurt zijn rekeningnummer en echte naam.
Waarom edit? Want ik dacht ook ovar, ook op basis van eerder arrest maar antwoordmodel zegt dat dit niet juist is.quote:
De rechter gelooft, dus PO aanvaarden, dus OVAr? Dat is alles hoorquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:23 schreef Letstalk het volgende:
he jongens ik ben een oefententamen aan het maken en ik snap 1 dingetje niet.. Er is een casus waarbij een vrouw beroep doet op psychische overmacht. Vervolgens is de vraag: als de rechter dit beroep aannemelijk acht moet hij komen tot ontslag van alle rechtsvervolging. Is dat juist of onjuist?
Ja, ik snap het dus ook niet, het model zegt dat de rechter dus niet tot ovar zou moeten komen ofzo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:28 schreef Giku het volgende:
[..]
De rechter gelooft, dus PO aanvaarden, dus OVAr? Dat is alles hoor
Is er sprake van een bestandsdeel?quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:27 schreef Letstalk het volgende:
Waarom edit? Want ik dacht ook ovar, ook op basis van eerder arrest maar antwoordmodel zegt dat dit niet juist is.
Als schuld een bestanddeel is van het delict dan kan het delict niet bewezen worden en dus volgt er vrijspraak.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:23 schreef Letstalk het volgende:
he jongens ik ben een oefententamen aan het maken en ik snap 1 dingetje niet.. Er is een casus waarbij een vrouw beroep doet op psychische overmacht. Vervolgens is de vraag: als de rechter dit beroep aannemelijk acht moet hij komen tot ontslag van alle rechtsvervolging. Is dat juist of onjuist?
Ja, het gaat om art 350 Sr, dus, als ik het goed heb:quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Is er sprake van een bestandsdeel?
Ze heeft een ruit ingegooid, dat lijkt me wel te bewijzen, toch?quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Als wederrechtelijkheid een bestanddeel is van het delict dan kan het delict niet bewezen worden en dus volgt er vrijspraak.
Ah ja, je hebt helemaal gelijk! Thanks voor de uitleg!quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Als de rechter psychische overmacht aanneemt dan kan een essentieel element van het delict (schuld) niet bewezen worden. Dus dan komt de rechter niet toe aan de 2e en 3e materiële vraag want hij strandt op de 1e materiële vraag.
Elementen in de delictsomschrijving ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:23 schreef Letstalk het volgende:
En ik heb er morgen een tentamen overquote:Op donderdag 17 januari 2013 01:15 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Geen probleem, ik merk dat ik er zelf ook echt weer over moet nadenken. Terwijl het nog maar een jaar geleden is dat ik strafrecht 1 heb gehad.
Bestanddelen toch?quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Elementen in de delictsomschrijving ?
quote:
Ja sinds Michael weg is, is Andy er niet op vooruit gegaan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]![]()
jammer dat zijn character helemaal kapot is geschreven
The Office is de laatste seizoenen echt helemaal niet meer leuk. Met dat laatste seizoen als dieptepuntquote:Op donderdag 17 januari 2013 01:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]![]()
jammer dat zijn character helemaal kapot is geschreven
Elementen staan nooit in een delictsomschrijving.quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Elementen in de delictsomschrijving ?
Is het wat? Ik moet nog steeds kiezen en twijfel tussen de iPhone 5 en S3. iPhone ziet er mooier uit, S3 heeft iets betere specs/iets beter te tweaken (iets dat ik niet doequote:Op donderdag 17 januari 2013 09:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Niks goedemorgen. Mobiel stuk. Zit me nu te behelpen met een iPhone die nog helemaal moet worden ingesteld.
iPhone is fijnquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Niks goedemorgen. Mobiel stuk. Zit me nu te behelpen met een iPhone die nog helemaal moet worden ingesteld.
Ik mis mijn S2. Vooral de extra knoppen. En ik mis Android.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is het wat? Ik moet nog steeds kiezen en twijfel tussen de iPhone 5 en S3. iPhone ziet er mooier uit, S3 heeft iets betere specs/iets beter te tweaken (iets dat ik niet doe)
Of gewoon Sim-only.
Ik heb dus nog een S1.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik mis mijn S2. Vooral de extra knoppen. En ik mis Android.
Opzet kan wel schuld zijn. Maar hoe dat werkte en wanneer weet ik niet meer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Paxcon het volgende:
'Opzet' is trouwens geen vorm van schuld en wordt dus niet weggenomen bij een schulduitsluitingsgrond.... Staat er niet gewoon een verkeerde datum/plaats in de tll?
Dank je wel. Weet jij of een bestuursorgaan bij ingrijpende maatregelen zoals het stopzetten en terugvorderen van een bijstandsuitkering gebonden is aan extra zorgvuldigheidseisen? Ik weet dat er een hoorplicht geldt bij bezwaar maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit ook bij het initiele besluit van toepassing is of kan zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:01 schreef Ryon het volgende:
Momenteel gebruik ik ze niet, dus je kan ze komen ophalen.
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel. Weet jij of een bestuursorgaan bij ingrijpende maatregelen zoals het stopzetten en terugvorderen van een bijstandsuitkering gebonden is aan extra zorgvuldigheidseisen? Ik weet dat er een hoorplicht geldt bij bezwaar maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit ook bij het initiele besluit van toepassing is of kan zijn.
Indien het antwoord ja is, kun je me een klein zetje geven richting de jurisprudentie? Al zijn het maar zoektermen; alles wordt gewaardeerd.
Alvast bedankt
yay , dat wist ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.
Hier is een heleboel jurisprudentie over te vinden als je zoekt op een van die termen of artikelen!
Daar kan ik mee verder. Ik had me te veel gefocused op de hoorplicht an sich. Ik kwam daardoor niet verder dan de hoorplicht bij bezwaar en bij de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.
Hier is een heleboel jurisprudentie over te vinden als je zoekt op een van die termen of artikelen!
En zo zullen er nog wel honderden andere zijn.quote:De rechtbank komt dan ook tot de conclusie dat de bestreden besluiten een zorgvuldige voorbereiding en een toereikende motivering ontberen. De beroepen zullen dan ook gegrond worden verklaard en de bestreden besluiten zullen wegens strijd met het bepaalde in de artikelen 3:2 en 7:12, eerste lid, van de Awb worden vernietigd.
quote:
Nogmaals dankquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Ryon het volgende:
zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BM2239
Dit is er bijvoorbeeld al een. Gaat over het intrekken van de bijstand van een Marokkaanse man met extra bezit in Marokko welke al dan niet gemeld had moeten worden. Maar:
[..]
En zo zullen er nog wel honderden andere zijn.
Dat moet lukken. De herkansing van IRW is makkelijker omdat je dan ook al andere tentamens hebt gemaakt van andere vakken, welke qua stof een behoorlijke overlap kent met wat er in IRW behandeld wordt. Succes in ieder geval!quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:24 schreef Duderd het volgende:
zo weer aan de slag voor mij herkansing inleiding in de rechtswetenschap. Als ik deze herkansing niet haal daalt de kans van halen van mijn BSAnorm met een 50% schat ik zo
Succes. Ik vanmiddag weer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag maar weer de ganse dag de boeken in.
Dank, jij ook succes!quote:
Ah, jouw master kent die deadline van 31 januari? Gek genoeg bij mij niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:44 schreef Ryon het volgende:
Ik ga over een uurtje richting de uni. De tijd begint nu wel heel erg te dringen qua het inleveren van een scriptievoorstel. Keuze maken met betrekking tot een onderwerp is een stuk lastiger dan ik dacht.
Het is wel gek om nu een soort van semi-vakantie te hebben. Geen herkansingen, dus de tentamenperiode is praktisch voorbij. Maar vanwege practica, scriptie en het schrijven van een aantal onderzoeksverslagen zit je elke dag toch - enigszins ongedwongen - in de UB.
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ah, jouw master kent die deadline van 31 januari? Gek genoeg bij mij niet.
Raar dat er überhaupt deadlines zijn op dat gebied. Hier mag je alles helemaal zelf invullen dus ook wanneer je begint.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.
De master Strafrecht (ook onderdeel van publiekrecht) heeft als deadline 1 januari en staats- en bestuursrecht uiterlijk 1 april. Maar.. in de wandelgangen hoorde ik dat het per begeleider verschillend is en dat je eigenlijk wel voor 1 februari wat moet hebben gevonden.
Nu hangt het bij S&B er ook van af of je voor de staatsrecht of voor de bestuursrechtelijke kant gaat.
Hier is er dus niets over gezegd. Enkel tijdens de aftrap dat je, wil je op tijd afstuderen, eind januari eens moet gaan kijken naar een onderwerp. Verder niets bekend...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.
De master Strafrecht (ook onderdeel van publiekrecht) heeft als deadline 1 januari en staats- en bestuursrecht uiterlijk 1 april. Maar.. in de wandelgangen hoorde ik dat het per begeleider verschillend is en dat je eigenlijk wel voor 1 februari wat moet hebben gevonden.
Nu hangt het bij S&B er ook van af of je voor de staatsrecht of voor de bestuursrechtelijke kant gaat.
Het gaat om het jaar van af studeren. Als je in 2012-2013 zou willen afstuderen, dan moet je dus een begeleider en een begin hebben gemaakt voor een bepaalde datum. In dit geval 1 april 2013. Als je pas op 1 juni 2013 op zoek gaan naar een begeleider is er te weinig tijd (ook qua eventuele herkansing of herziening) om nog in 2012-2013 je bul te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Raar dat er überhaupt deadlines zijn op dat gebied. Hier mag je alles helemaal zelf invullen dus ook wanneer je begint.
Om eerlijk te zijn is de communicatie op zijn zachtst gezegd bagger. Typisch UvA weer om mensen dat zelf te laten uitzoeken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hier is er dus niets over gezegd. Enkel tijdens de aftrap dat je, wil je op tijd afstuderen, eind januari eens moet gaan kijken naar een onderwerp. Verder niets bekend...
Thanks!quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat moet lukken. De herkansing van IRW is makkelijker omdat je dan ook al andere tentamens hebt gemaakt van andere vakken, welke qua stof een behoorlijke overlap kent met wat er in IRW behandeld wordt. Succes in ieder geval!
?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:53 schreef Ties02 het volgende:
Zo dat is pijnlijk, even 7 EC's in mindering
Ah okequote:Op donderdag 17 januari 2013 10:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het gaat om het jaar van af studeren. Als je in 2012-2013 zou willen afstuderen, dan moet je dus een begeleider en een begin hebben gemaakt voor een bepaalde datum. In dit geval 1 april 2013. Als je pas op 1 juni 2013 op zoek gaan naar een begeleider is er te weinig tijd (ook qua eventuele herkansing of herziening) om nog in 2012-2013 je bul te kunnen krijgen.
Haha nee omdat ik een tentamen herhaal worden het resultaat verwijderd. Geen problemen mee hoor verder want ik heb het zelf aangevraagd, het staat alleen zo raarquote:
ah okequote:Op donderdag 17 januari 2013 12:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha nee omdat ik een tentamen herhaal worden het resultaat verwijderd. Geen problemen mee hoor verder want ik heb het zelf aangevraagd, het staat alleen zo raar
BR2 gaat dit over? Dat is zelfs 9 EC.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha nee omdat ik een tentamen herhaal worden het resultaat verwijderd. Geen problemen mee hoor verder want ik heb het zelf aangevraagd, het staat alleen zo raar
Oh ja 9 zelfs jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:29 schreef Valid het volgende:
[..]
BR2 gaat dit over? Dat is zelfs 9 EC.Heb je het al beter in je vingers dan bij de eerste kans?
Yepquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Super, wanneer is de herkansing? Morgen al toch?
Haha lekker bezig. Succes dan maar! Ik zag straks ook weer verder met strafrecht 2. Niet m'n lievelingsvak, helaas.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Yep
nog een laatste dagje alles doornemen![]()
ben speciaal vroeg wakker geworden ervoor vandaag
Ja, ik! Ik kon helaas niet bij de nabespreking zijn, omdat ik een andere afspraak had staan (heb de eerste kans overigens ook niet gemaakt). Welke schema's gaat het vooral om, zo ongeveer zoals ze op studeersnel staan?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:39 schreef Giku het volgende:
Nog iemand bezig met Straf 2? Ik heb net nabespreking gehad, mijn god, als ik had geweten dat ik alleen schema's uit mijn hoofd hoefde te stampen, had ik hem easy gehaald. Had het ook wel moeten weten, nu Straf 1 en 3 precies hetzelfde inhielden.
Weet ook meteen weer waarom ik in strafrecht geen toekomst zie, je hele leven dezelfde 20 schema's opdreunen, wellicht wat kort door de bocht, maar toch.
Dus nu: schema's schema's schema's!
@Ties02: respect! Had het zelf niet gedaan. In de master wel denk ik, gelukkig had ik ook goede voldoendes voor burgerlijk
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, ik! Ik kon helaas niet bij de nabespreking zijn, omdat ik een andere afspraak had staan (heb de eerste kans overigens ook niet gemaakt). Welke schema's gaat het vooral om, zo ongeveer zoals ze op studeersnel staan?
Hebben ze verder nog iets gezegd over de uitwerkingen en of die evt. nog op nestor komen te staan?
Ik moet er nog heel veel voor doen en loop behoorlijk achter op m'n eigen planning helaas.
Ik heb nu bijna alle HC's gekeken (heb ik bij dit vak helaas minder aan gehad dan bij andere vakken) en wil hierna (met literatuur en schema's aan de hand) alle werkcolleges door gaan werken. Begin volgende week dan nog extra arresten en oude tentamens en dan moet het hopelijk goed komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef Giku het volgende:
[..]
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werken.
Verder ga ik nog de arresten leren en dan ben ik er denk ik wel.
*ze kloppen goed, maar af en toe kan er een arrest missen? Weet nog niet hoor, maar daarom leer ik die arresten nog een keer wat beter, die arresten op Studeersnel zijn wel goed trouwens.
Succes man!quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Yep
nog een laatste dagje alles doornemen![]()
ben speciaal vroeg wakker geworden ervoor vandaag
Ja, zo had ik strafrecht dus ook gehaald. Tentamen was om drie uur 's middags. Om negen uur opgestaan en van 10 tot 3 alleen maar schema's uit de samenvattingen en model antwoorden lopen stampen. Boek niet opengeslagen en colleges niet bezocht. Studenten die dat wel deden (en een week lang leerden) haalden het vak of niet, of met een relatief laag cijfer omdat ze teveel op papier wilden krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:39 schreef Giku het volgende:
Nog iemand bezig met Straf 2? Ik heb net nabespreking gehad, mijn god, als ik had geweten dat ik alleen schema's uit mijn hoofd hoefde te stampen, had ik hem easy gehaald. Had het ook wel moeten weten, nu Straf 1 en 3 precies hetzelfde inhielden.
Weet ook meteen weer waarom ik in strafrecht geen toekomst zie, je hele leven dezelfde 20 schema's opdreunen, wellicht wat kort door de bocht, maar toch.
Dus nu: schema's schema's schema's!
@Ties02: respect! Had het zelf niet gedaan. In de master wel denk ik, gelukkig had ik ook goede voldoendes voor burgerlijk
Goed om te horen, dan moet het voor mij ook nog wel goed komen. Strafrecht is één van de weinige rechtsgebieden waarvan ik zeker weet dat ik er niet in verder wil, dus ik vind het prima om de literatuur niet te lezen. Strafrecht an sich vind ik erg interessant, maar dan vooral de meer moreel-ethische aspecten en dat komt verder ook niet echt aan bod. Tijd om resultaatgericht te zijn en lekker enkel wat schema's en overzichten te leren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, zo had ik strafrecht dus ook gehaald. Tentamen was om drie uur 's middags. Om negen uur opgestaan en van 10 tot 3 alleen maar schema's uit de samenvattingen en model antwoorden lopen stampen. Boek niet opengeslagen en colleges niet bezocht. Studenten die dat wel deden (en een week lang leerden) haalden het vak of niet, of met een relatief laag cijfer omdat ze teveel op papier wilden krijgen.
De manier hoe strafrecht gententamineerd wordt in de bachelor doet geen recht aan het vak maar is imo wel typerend voor het hele rechtsdomein. Ik zelf was er ook al redelijk snel klaar mee, en krijg er ook tijdens de master nog steeds de kriebels van.
Precies dit dus, het zal wel niet zó erg zijn later, maar het is wel typerend. En dan is het logisch dat die schema's achterlijk streng worden nagekeken. Maar ik heb het gevoel dat ik dit door door een willekeurige bovenbouw leerling van het middelbare ook kan laten doen (het tentamen halen).quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
De manier hoe strafrecht gententamineerd wordt in de bachelor doet geen recht aan het vak maar is imo wel typerend voor het hele rechtsdomein. Ik zelf was er ook al redelijk snel klaar mee, en krijg er ook tijdens de master nog steeds de kriebels van.
Voornamelijk bij bepaalde stappen, maar soms vragen ze wel eens eentje apart. Staat trouwens in die schema's geen rechtmatige aanhouding/ivzstelling en bewaring etc, die staan in samenvatting op studeersnel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:25 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben wel goed in kansloos dingen in m'n hoofd stampen dus ik ga het wel proberen denk ik.
Maar in hoeverre zijn die arresten dan belangrijk? Of komen die bij bepaalde stappen gewoon aan bod.
Ik houd mij aanbevolgen voor eventuele schema's.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef Giku het volgende:
[..]
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werken.
Verder ga ik nog de arresten leren en dan ben ik er denk ik wel.
*ze kloppen goed, maar af en toe kan er een arrest missen? Weet nog niet hoor, maar daarom leer ik die arresten nog een keer wat beter, die arresten op Studeersnel zijn wel goed trouwens.
Hing bestuursrecht 2 er toevallig alquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:50 schreef Valid het volgende:
Liep net door de gang waar de uitslagen hangen en er hangt een uitslagenlijst van een mastervak staatsrecht: slagingspercentage 50%, gemiddeld cijfer 5,50.
Nee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hing bestuursrecht 2 er toevallig al
Het staatsrecht leeft op de RuG klaarblijkelijk ook niet meer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:50 schreef Valid het volgende:
Liep net door de gang waar de uitslagen hangen en er hangt een uitslagenlijst van een mastervak staatsrecht: slagingspercentage 50%, gemiddeld cijfer 5,50.
Wellicht is dit ook de reden waarom de deadline daar op 1 januari stond. Mocht ik daar wiollen afstuderen, dan zou ik nu dus de sjaak zijn geweest. Op die manier bind je wel de studenten aan je vast.quote:Strafrecht
De leerstoelgroep Strafrecht heeft wegens het wegvallen van een docent tot aan de zomer geen ruimte om om nieuwe studenten die een essay wiollen schrijven te begeleiden.
Is daar ook een aparte database voor dan? Ik dacht dat die alleen bestond voor masterscripties.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:03 schreef Ryon het volgende:
Godver, ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn bachelor scriptie gewoon publiekelijk toegankelijk is via teh interwebz. Dat is niet best.
Ongelooflijk hoe ze zo'n stukje tekst wereldkundig kunnen maken. Drie (op z'n minst twee) fouten in één zin.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef Ryon het volgende:
Nu ik toch bezig ben. Van de UvA scriptie site:
[..]
Wellicht is dit ook de reden waarom de deadline daar op 1 januari stond. Mocht ik daar wiollen afstuderen, dan zou ik nu dus de sjaak zijn geweest. Op die manier bind je wel de studenten aan je vast.
Dat dacht ik ook en voor FDR is dat ook zo. Maar dat verschilt dus per faculteit. FMG lijkt alles online te gooien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is daar ook een aparte database voor dan? Ik dacht dat die alleen bestond voor masterscripties.
Ik zit altijd in de JB.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de spellingscontrole in Word in de UB wel werkt?
Burgerlijk 3 ook nog steeds nietquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hing bestuursrecht 2 er toevallig al
Als ze nou de norm aan hadden gepast zodat 50% geslaagd was, zat ik me nu niet druk te maken om een BSA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:41 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Ik zie nu het eerste hoorcollege Staatsrecht terug en zie hoe Warmelink zegt dat het slagingspercentage rond de 50% hangt. Jammer dat de eerste kans bij ons onder de 30% zat.
Normen aanpassen omdat het tentamen te moeilijk is? Hohoho.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef Argelos het volgende:
[..]
Als ze nou de norm aan hadden gepast zodat 50% geslaagd was, zat ik me nu niet druk te maken om een BSA.
Mooi vak is dat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Burgerlijk 3 ook nog steeds nietEven spieken welk keuzevak in de master het gemakkelijkst gehaald wordt. Blijkt agrarisch recht te zijn
Belasting 2 is een slagveld qua cijfers, dus dat gaat nog wat worden! Maar eerst maar foutloos ab-intestaat erfrecht naar oud recht erin rammen. Dito voor de legitieme.. het zijn de kleine details die je punten kost blijkt maar weer. Gaat wat worden a.s. woensdag, erf moet ik halen anders... schade alles ist vorbei
Is this a dagger which I see before me, the handle towards my hand?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het wordt weer eens tijd voor een rondje eendenkooi.
ARW wel gehaald dus?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef Argelos het volgende:
[..]
Als ze nou de norm aan hadden gepast zodat 50% geslaagd was, zat ik me nu niet druk te maken om een BSA.
Het is je middelbare school nietquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef Argelos het volgende:
[..]
Kom maar op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is this a dagger which I see before me, the handle towards my hand?
Vooral het verschil tussen oud en nieuw erfrecht kennen helpt voor het vak. Oja, en uitleggen of sommige bepalingen van oud recht nu wel of niet gelden in nieuw recht, en welke bepalingen je eventueel nu nog in een testament zou kunnen zetten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Burgerlijk 3 ook nog steeds nietEven spieken welk keuzevak in de master het gemakkelijkst gehaald wordt. Blijkt agrarisch recht te zijn
Belasting 2 is een slagveld qua cijfers, dus dat gaat nog wat worden! Maar eerst maar foutloos ab-intestaat erfrecht naar oud recht erin rammen. Dito voor de legitieme.. het zijn de kleine details die je punten kost blijkt maar weer. Gaat wat worden a.s. woensdag, erf moet ik halen anders... schade alles ist vorbei
Wat passeert er in dat vak zoal de revue? Beetje praten over de hinderwet, flora- en faunawet, ruilverkaveling en dergelijke? Of ook hoe de opvolging in boerenbedrijven het beste vorm gegeven kan worden? Want ik moet nog een vak vinden wat mij aanstaat. En het aanbod is zo schraal bij de RuG. Allemaal vakken waarvan ik zeg: meh.quote:
Als je op progress bent ingeschreven voor de her, heb je hem niet. Ben je niet ingeschreven voor de her? Gefeliciteerd, de cijfers zullen binnen nu en een uurtje wel hangen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Burgerlijk 3 ook nog steeds niet![]()
Haha. Ik bedoelde by no means dat me dat normaal leek. Slechts een constatering dat het voordelig zou hebben uitgepakt in mijn geval.quote:
Ja, maar wat is het verband hiermee?quote:
Schaam je.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah I had rather have such men my friends then my enemies?
En vooral ook veel over pacht. En ruikverkaveling. Quotahandel. Dat was het hier.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat passeert er in dat vak zoal de revue? Beetje praten over de hinderwet, flora- en faunawet, ruilverkaveling en dergelijke? Of ook hoe de opvolging in boerenbedrijven het beste vorm gegeven kan worden? Want ik moet nog een vak vinden wat mij aanstaat. En het aanbod is zo schraal bij de RuG. Allemaal vakken waarvan ik zeg: meh.Behalve forensisch bewijs, maarja.. als civiel persoon staat dat zo gek op je cijferlijst later. Waarom forensisch bewijs kiezen? Simpel, krijg je mooi een excursie naar het NFI
Verder biedt agrarisch recht nog enigszins aansluiting bij notarieel. Dus tja, ach ik heb nog tijd genoeg om erover te twijfelen
Hop, hop, terug naar erfrecht!
Vorig jaar, jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:34 schreef Ties02 het volgende:
Oke top bedankt!
Had jij rechtsgeschiedenis 2 trouwens al gemaakt Giku?
Zie DM!quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik houd mij aanbevolgen voor eventuele schema's.
Ik ga ze zelf tzt ook wel maken, maar een beetje referentie kan geen kwaad.
Ik krijg 0,07 euro rente over een rekening waar ik niet bij kan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef Yreal het volgende:
ik moet 8.56 aan btw afdragen over vorig jaar![]()
Oud en nieuw komt sowieso terug elk tentamen. Legitieme eveneens. Verder OBV in de eerste kans, codicil (niet lastig), aanwas en oh wilsrechten. (ook niet lastig) Maarja, als je dan punten laat liggen op de legitieme, oud & nieuw de breukdelen fout doetquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vooral het verschil tussen oud en nieuw erfrecht kennen helpt voor het vak. Oja, en uitleggen of sommige bepalingen van oud recht nu wel of niet gelden in nieuw recht, en welke bepalingen je eventueel nu nog in een testament zou kunnen zetten.
Huurrecht is overigens ook dik prima te doen als keuzevak.
ik ga dit jaar zowaar eens over de euro heenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik krijg 0,07 euro rente over een rekening waar ik niet bij kan.
Ik met mijn normale rekening ook, maar dit is een of andere vage rekening bij een andere bank waar ik niet bij kan en mijn ouders ook niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ga dit jaar zowaar eens over de euro heen(en goed ook)
Aangifte doen dan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef Yreal het volgende:
ik (zou) moet(en) 8.56 aan btw afdragen over vorig jaar![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Als je op progress bent ingeschreven voor de her, heb je hem niet. Ben je niet ingeschreven voor de her? Gefeliciteerd, de cijfers zullen binnen nu en een uurtje wel hangen.
Quasi-legaten niet?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oud en nieuw komt sowieso terug elk tentamen. Legitieme eveneens. Verder OBV in de eerste kans, codicil (niet lastig), aanwas en oh wilsrechten. (ook niet lastig) Maarja, als je dan punten laat liggen op de legitieme, oud & nieuw de breukdelen fout doet, OBV de mist in gaat en bij aanwas niet ingaat op uitlegperikelen.. tja, terecht dat ik dan moet herkansen. Nuja, als ik mij niet had verslapen
Zit een beetje te kijken wat er in de herkansing voorbij kan komen. Oud en nieuw ab-intestaat erfrecht, legitieme, maar verder? Miss som ineens, andere wettelijke rechten en executele. Wil er namelijk een paar uitpikken om mij daar nu op te focussen
Heb dinsdag Staats 2, alleen grondrechten nog leren en die heb ik wel. Woensdag Straf 2, dat is schema's en arresten pompen dus. Druk weekje nu dus.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]Kon er nog wel bij hoor
Druk weekje dan
Nope, die zijn uitgezonderd want Ter Haar vond dat het vak erfrecht te boven gaan voor nu. Komt wel terug in de master als ik kies voor estate planningquote:
Gisteren een brief van mijn pensioenverzekeraar. 11 cent in het kader van een woekerpolisregelingquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik met mijn normale rekening ook, maar dit is een of andere vage rekening bij een andere bank waar ik niet bij kan en mijn ouders ook niet..
Ah oke. Bij ons kwam dat meteen in de bachelor erbij.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nope, die zijn uitgezonderd want Ter Haar vond dat het vak erfrecht te boven gaan voor nu. Komt wel terug in de master als ik kies voor estate planning
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah I had rather have such men my friends then my enemies?
Hahahahaquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gisteren een brief van mijn pensioenverzekeraar. 11 cent in het kader van een woekerpolisregeling
Ik werd vannocht wakker in een vreemde stad in een shirt van Bayern Munchen, naast een man die ik niet niet ken, zwaar koppijn van de drank en je raad het al...alles in een keer opgemaakt
Pijnlijk. Ik heb volgende week donderdag Staatsrecht, de week daarop woensdag EIP en dan vrijdag JVA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:25 schreef Joosie200 het volgende:
Gaat leuk worden.. ma: registergoederen, woe: erf en vrij: br3. Hertentamens ftw?![]()
Wat had je ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:30 schreef Joosie200 het volgende:
60% heeft BR3 gehaald.. van de 613 in de eerste kans, moeten er 256 voor de her. En ik had nog wel het idee er qua arresten en achterliggende principes nog goed in te zitten v.w.b. aansprakelijkheidsrecht
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah I had rather have such men my friends then than my enemies?
Echt hè?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
raar om zo kort na de start van een blok al tentamens te leren
Ik nog meerquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt hè?Twee weken geleden was het nog vakantie en nu heb ik al weer drie tentamens in de steigers staan
Maar heb je ook al colleges dan?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt hè?Twee weken geleden was het nog vakantie en nu heb ik al weer drie tentamens in de steigers staan
Die brief ken ik maar al te goed. Je verzekeraar moest die verplicht naar je opsturen en je wil niet weten hoeveel tijd een leger aan juristen en communicatiedeskundigen kwijt is geraakt aan de formulering daarvan. Als je geld terugkrijgt (ook al is het maar 10 cent) ben je voor een gigantisch bedrag genaaid. Afhankelijk van hoeveel je al gespaard had kan dat gaan om enkele tienduizenden euro's.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gisteren een brief van mijn pensioenverzekeraar. 11 cent in het kader van een woekerpolisregeling
Ik werd vannocht wakker in een vreemde stad in een shirt van Bayern Munchen, naast een man die ik niet ken, zwaar koppijn van de drank en je raad het al...alles in een keer opgemaakt
Het blok duurt vier weken, waarvan één week tentamens. Dus dat is drie hoorcolleges en drie werkgroepen per vakquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar heb je ook al colleges dan?Dat is toch raar of ligt het aan mij?
Omdat die her nu isquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:20 schreef Argelos het volgende:
[..]
Haha. Ik bedoelde by no means dat me dat normaal leek. Slechts een constatering dat het voordelig zou hebben uitgepakt in mijn geval.
[..]
Ja, maar wat is het verband hiermee?
Waanzin, werkelijk waar.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het blok duurt vier weken, waarvan één week tentamens. Dus dat is drie hoorcolleges en drie werkgroepen per vak
Aaahaa.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het blok duurt vier weken, waarvan één week tentamens. Dus dat is drie hoorcolleges en drie werkgroepen per vak
Het is echt bij de wilde spinnen afquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die brief ken ik maar al te goed. Je verzekeraar moest die verplicht naar je opsturen en je wil niet weten hoeveel tijd een leger aan juristen en communicatiedeskundigen kwijt is geraakt aan de formulering daarvan. Als je geld terugkrijgt (ook al is het maar 10 cent) ben je voor een gigantisch bedrag genaaid. Afhankelijk van hoeveel je al gespaard had kan dat gaan om enkele tienduizenden euro's.
quote:
Ja.quote:
UvA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ja.En ik moet dus 1) een tentamen maken over drie weken stof, 2) een herkansing maken van een tentamen dat vier weken geleden was en 3) een tentamen maken over een vak dat twee blokken bestrijkt, dus met oudere stof.
![]()
Nog onbekend.. iig geen 5,5quote:
Ohja I see. Hoe had jij rechtsgeschiedenis eigenlijk voorbereid?quote:
Kun je nagaan dat veel mensen blij waren toen zij de brief kregen dat ze van de verzekeraar '1500 euro' cadeau kregen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is echt bij de wilde spinnen af9.5 procent over de inleg en 2.15 procent over het uitstaande bedrag.
Die cali-modules op nestor zijn echt verschrikkelijk handigquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:41 schreef Argelos het volgende:
[..]
Ohja I see. Hoe had jij rechtsgeschiedenis eigenlijk voorbereid?
Ja. Dit systeem slaat écht nergens op. Ik snap ook niet waarom ze van 7+7 naar 8+8+4 per semester zijn gegaan, als ik de UvA was en ik wilde meer les had ik gewoon vijf blokken van 8 weken gemaakt in plaats van vier van acht en twee van vier.quote:
In zekere zin moet ik daar ook wel om gniffelen, maar gisteren was ik alleen maar heel erg verdrietig. En dan schermen met een gegarandeerd rendement.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat veel mensen blij waren toen zij de brief kregen dat ze van de verzekeraar '1500 euro' cadeau kregen.
Dan kwam je roostertechnisch denk ik lastig uit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Dit systeem slaat écht nergens op. Ik snap ook niet waarom ze van 7+7 naar 8+8+4 per semester zijn gegaan, als ik de UvA was en ik wilde meer les had ik gewoon vijf blokken van 8 weken gemaakt in plaats van vier van acht en twee van vier.
Ah, vandaar al die 9'squote:Op donderdag 17 januari 2013 15:52 schreef Tchock het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)-legt-lat-lager.html
HahahaEUR'ers hier, zo doen jullie het dus!
Nou ja,het gaat om de compensatie regeling:quote:
quote:'In de nieuwe opzet mag je onvoldoendes compenseren met een voldoende. Er zijn zelfs twee studenten die maar liefst vijf onvoldoendes hadden van de totaal 11 vakken, maar dus wel naar het tweede jaar mogen.''
PI's en zulksquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja,het gaat om de compensatie regeling:
[..]
Je ziet toch zelf ook wel dat het dan veel makkelijker is om er een tien of nog hoger uit te persen, of niet?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja,het gaat om de compensatie regeling:
[..]
Dat is wel heel treurig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:52 schreef Tchock het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)-legt-lat-lager.html
HahahaEUR'ers hier, zo doen jullie het dus!
Goed voor je humEUR.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Woehahaha ik beschEUR me van het lachen
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Paxcon het volgende:
'Opzet' is trouwens geen vorm van schuld en wordt dus niet weggenomen bij een schulduitsluitingsgrond.... Staat er niet gewoon een verkeerde datum/plaats in de tll?
hashtags op fokquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:05 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
#pwnd by paxcon
Was meer een 'mIRC' ding.quote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee.
You sir, just made my daySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik werd vannocht wakker in een vreemde stad in een shirt van Bayern Munchen, naast een man die ik niet ken, zwaar koppijn van de drank en je raad het al...alles in een keer opgemaakt
Sowieso, de lsvbquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:00 schreef Ryon het volgende:
Ik vind het eerder storend dat de LSVb weer probeert te scoren met een dergelijk onzin bericht. Dat men kon compenseren wist men namelijk al een tijdje.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij begonquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:10 schreef Ties02 het volgende:
bosbeheer
oh trouwens dat mag je niet zeggen Yreal dat is elitair
Krijgen we dat weer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:10 schreef Ties02 het volgende:
bosbeheer
oh trouwens dat mag je niet zeggen Yreal dat is elitair
Ik dacht net al: 'er komen nU VAst ook andere universiteiten'quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat komt regelmatig teRUG.
Deja VU?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht net al: 'er komen nU VAst ook andere universiteiten'
Gebeurt vaakquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:13 schreef Joosie200 het volgende:
En zo gaan de laatste twee pagina's opeens vlot aan ons voorbij lol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |