Dank je wel. Weet jij of een bestuursorgaan bij ingrijpende maatregelen zoals het stopzetten en terugvorderen van een bijstandsuitkering gebonden is aan extra zorgvuldigheidseisen? Ik weet dat er een hoorplicht geldt bij bezwaar maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit ook bij het initiele besluit van toepassing is of kan zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:01 schreef Ryon het volgende:
Momenteel gebruik ik ze niet, dus je kan ze komen ophalen.
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel. Weet jij of een bestuursorgaan bij ingrijpende maatregelen zoals het stopzetten en terugvorderen van een bijstandsuitkering gebonden is aan extra zorgvuldigheidseisen? Ik weet dat er een hoorplicht geldt bij bezwaar maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit ook bij het initiele besluit van toepassing is of kan zijn.
Indien het antwoord ja is, kun je me een klein zetje geven richting de jurisprudentie? Al zijn het maar zoektermen; alles wordt gewaardeerd.
Alvast bedankt
yay , dat wist ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.
Hier is een heleboel jurisprudentie over te vinden als je zoekt op een van die termen of artikelen!
Daar kan ik mee verder. Ik had me te veel gefocused op de hoorplicht an sich. Ik kwam daardoor niet verder dan de hoorplicht bij bezwaar en bij de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is een onderdeel van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In dit geval zijn deze uitgewerkt in 3:2 Awb t/m 3:4 Awb. Namelijk de zorgvuldige voorbereiding en belangenafweging.
Hier is een heleboel jurisprudentie over te vinden als je zoekt op een van die termen of artikelen!
En zo zullen er nog wel honderden andere zijn.quote:De rechtbank komt dan ook tot de conclusie dat de bestreden besluiten een zorgvuldige voorbereiding en een toereikende motivering ontberen. De beroepen zullen dan ook gegrond worden verklaard en de bestreden besluiten zullen wegens strijd met het bepaalde in de artikelen 3:2 en 7:12, eerste lid, van de Awb worden vernietigd.
quote:
Nogmaals dankquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Ryon het volgende:
zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BM2239
Dit is er bijvoorbeeld al een. Gaat over het intrekken van de bijstand van een Marokkaanse man met extra bezit in Marokko welke al dan niet gemeld had moeten worden. Maar:
[..]
En zo zullen er nog wel honderden andere zijn.
Dat moet lukken. De herkansing van IRW is makkelijker omdat je dan ook al andere tentamens hebt gemaakt van andere vakken, welke qua stof een behoorlijke overlap kent met wat er in IRW behandeld wordt. Succes in ieder geval!quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:24 schreef Duderd het volgende:
zo weer aan de slag voor mij herkansing inleiding in de rechtswetenschap. Als ik deze herkansing niet haal daalt de kans van halen van mijn BSAnorm met een 50% schat ik zo
Succes. Ik vanmiddag weer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag maar weer de ganse dag de boeken in.
Dank, jij ook succes!quote:
Ah, jouw master kent die deadline van 31 januari? Gek genoeg bij mij niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:44 schreef Ryon het volgende:
Ik ga over een uurtje richting de uni. De tijd begint nu wel heel erg te dringen qua het inleveren van een scriptievoorstel. Keuze maken met betrekking tot een onderwerp is een stuk lastiger dan ik dacht.
Het is wel gek om nu een soort van semi-vakantie te hebben. Geen herkansingen, dus de tentamenperiode is praktisch voorbij. Maar vanwege practica, scriptie en het schrijven van een aantal onderzoeksverslagen zit je elke dag toch - enigszins ongedwongen - in de UB.
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ah, jouw master kent die deadline van 31 januari? Gek genoeg bij mij niet.
Raar dat er überhaupt deadlines zijn op dat gebied. Hier mag je alles helemaal zelf invullen dus ook wanneer je begint.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.
De master Strafrecht (ook onderdeel van publiekrecht) heeft als deadline 1 januari en staats- en bestuursrecht uiterlijk 1 april. Maar.. in de wandelgangen hoorde ik dat het per begeleider verschillend is en dat je eigenlijk wel voor 1 februari wat moet hebben gevonden.
Nu hangt het bij S&B er ook van af of je voor de staatsrecht of voor de bestuursrechtelijke kant gaat.
Hier is er dus niets over gezegd. Enkel tijdens de aftrap dat je, wil je op tijd afstuderen, eind januari eens moet gaan kijken naar een onderwerp. Verder niets bekend...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, grappig dat je het zegt, daar is dus aardig wat onduidelijkheid over.
De master Strafrecht (ook onderdeel van publiekrecht) heeft als deadline 1 januari en staats- en bestuursrecht uiterlijk 1 april. Maar.. in de wandelgangen hoorde ik dat het per begeleider verschillend is en dat je eigenlijk wel voor 1 februari wat moet hebben gevonden.
Nu hangt het bij S&B er ook van af of je voor de staatsrecht of voor de bestuursrechtelijke kant gaat.
Het gaat om het jaar van af studeren. Als je in 2012-2013 zou willen afstuderen, dan moet je dus een begeleider en een begin hebben gemaakt voor een bepaalde datum. In dit geval 1 april 2013. Als je pas op 1 juni 2013 op zoek gaan naar een begeleider is er te weinig tijd (ook qua eventuele herkansing of herziening) om nog in 2012-2013 je bul te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Raar dat er überhaupt deadlines zijn op dat gebied. Hier mag je alles helemaal zelf invullen dus ook wanneer je begint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |