BR2 gaat dit over? Dat is zelfs 9 EC.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha nee omdat ik een tentamen herhaal worden het resultaat verwijderd. Geen problemen mee hoor verder want ik heb het zelf aangevraagd, het staat alleen zo raar
Oh ja 9 zelfs jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:29 schreef Valid het volgende:
[..]
BR2 gaat dit over? Dat is zelfs 9 EC.Heb je het al beter in je vingers dan bij de eerste kans?
Yepquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Super, wanneer is de herkansing? Morgen al toch?
Haha lekker bezig. Succes dan maar! Ik zag straks ook weer verder met strafrecht 2. Niet m'n lievelingsvak, helaas.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Yep
nog een laatste dagje alles doornemen![]()
ben speciaal vroeg wakker geworden ervoor vandaag
Ja, ik! Ik kon helaas niet bij de nabespreking zijn, omdat ik een andere afspraak had staan (heb de eerste kans overigens ook niet gemaakt). Welke schema's gaat het vooral om, zo ongeveer zoals ze op studeersnel staan?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:39 schreef Giku het volgende:
Nog iemand bezig met Straf 2? Ik heb net nabespreking gehad, mijn god, als ik had geweten dat ik alleen schema's uit mijn hoofd hoefde te stampen, had ik hem easy gehaald. Had het ook wel moeten weten, nu Straf 1 en 3 precies hetzelfde inhielden.
Weet ook meteen weer waarom ik in strafrecht geen toekomst zie, je hele leven dezelfde 20 schema's opdreunen, wellicht wat kort door de bocht, maar toch.
Dus nu: schema's schema's schema's!
@Ties02: respect! Had het zelf niet gedaan. In de master wel denk ik, gelukkig had ik ook goede voldoendes voor burgerlijk
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, ik! Ik kon helaas niet bij de nabespreking zijn, omdat ik een andere afspraak had staan (heb de eerste kans overigens ook niet gemaakt). Welke schema's gaat het vooral om, zo ongeveer zoals ze op studeersnel staan?
Hebben ze verder nog iets gezegd over de uitwerkingen en of die evt. nog op nestor komen te staan?
Ik moet er nog heel veel voor doen en loop behoorlijk achter op m'n eigen planning helaas.
Ik heb nu bijna alle HC's gekeken (heb ik bij dit vak helaas minder aan gehad dan bij andere vakken) en wil hierna (met literatuur en schema's aan de hand) alle werkcolleges door gaan werken. Begin volgende week dan nog extra arresten en oude tentamens en dan moet het hopelijk goed komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef Giku het volgende:
[..]
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werken.
Verder ga ik nog de arresten leren en dan ben ik er denk ik wel.
*ze kloppen goed, maar af en toe kan er een arrest missen? Weet nog niet hoor, maar daarom leer ik die arresten nog een keer wat beter, die arresten op Studeersnel zijn wel goed trouwens.
Succes man!quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Yep
nog een laatste dagje alles doornemen![]()
ben speciaal vroeg wakker geworden ervoor vandaag
Ja, zo had ik strafrecht dus ook gehaald. Tentamen was om drie uur 's middags. Om negen uur opgestaan en van 10 tot 3 alleen maar schema's uit de samenvattingen en model antwoorden lopen stampen. Boek niet opengeslagen en colleges niet bezocht. Studenten die dat wel deden (en een week lang leerden) haalden het vak of niet, of met een relatief laag cijfer omdat ze teveel op papier wilden krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:39 schreef Giku het volgende:
Nog iemand bezig met Straf 2? Ik heb net nabespreking gehad, mijn god, als ik had geweten dat ik alleen schema's uit mijn hoofd hoefde te stampen, had ik hem easy gehaald. Had het ook wel moeten weten, nu Straf 1 en 3 precies hetzelfde inhielden.
Weet ook meteen weer waarom ik in strafrecht geen toekomst zie, je hele leven dezelfde 20 schema's opdreunen, wellicht wat kort door de bocht, maar toch.
Dus nu: schema's schema's schema's!
@Ties02: respect! Had het zelf niet gedaan. In de master wel denk ik, gelukkig had ik ook goede voldoendes voor burgerlijk
Goed om te horen, dan moet het voor mij ook nog wel goed komen. Strafrecht is één van de weinige rechtsgebieden waarvan ik zeker weet dat ik er niet in verder wil, dus ik vind het prima om de literatuur niet te lezen. Strafrecht an sich vind ik erg interessant, maar dan vooral de meer moreel-ethische aspecten en dat komt verder ook niet echt aan bod. Tijd om resultaatgericht te zijn en lekker enkel wat schema's en overzichten te leren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, zo had ik strafrecht dus ook gehaald. Tentamen was om drie uur 's middags. Om negen uur opgestaan en van 10 tot 3 alleen maar schema's uit de samenvattingen en model antwoorden lopen stampen. Boek niet opengeslagen en colleges niet bezocht. Studenten die dat wel deden (en een week lang leerden) haalden het vak of niet, of met een relatief laag cijfer omdat ze teveel op papier wilden krijgen.
De manier hoe strafrecht gententamineerd wordt in de bachelor doet geen recht aan het vak maar is imo wel typerend voor het hele rechtsdomein. Ik zelf was er ook al redelijk snel klaar mee, en krijg er ook tijdens de master nog steeds de kriebels van.
Precies dit dus, het zal wel niet zó erg zijn later, maar het is wel typerend. En dan is het logisch dat die schema's achterlijk streng worden nagekeken. Maar ik heb het gevoel dat ik dit door door een willekeurige bovenbouw leerling van het middelbare ook kan laten doen (het tentamen halen).quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
De manier hoe strafrecht gententamineerd wordt in de bachelor doet geen recht aan het vak maar is imo wel typerend voor het hele rechtsdomein. Ik zelf was er ook al redelijk snel klaar mee, en krijg er ook tijdens de master nog steeds de kriebels van.
Voornamelijk bij bepaalde stappen, maar soms vragen ze wel eens eentje apart. Staat trouwens in die schema's geen rechtmatige aanhouding/ivzstelling en bewaring etc, die staan in samenvatting op studeersnel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:25 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben wel goed in kansloos dingen in m'n hoofd stampen dus ik ga het wel proberen denk ik.
Maar in hoeverre zijn die arresten dan belangrijk? Of komen die bij bepaalde stappen gewoon aan bod.
Ik houd mij aanbevolgen voor eventuele schema's.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef Giku het volgende:
[..]
Uitwerkingen komen NIET op Nestor. Ik heb het boek + samenvattingen gelezen. De theorie weet ik wel. Ik ben nu bezig om die schema's op studeersnel* in een fatsoenlijk formaat te gooien, want de gast die dat gemaakt heeft moet nog even wat beter met interpunctie en opmaak werken.
Verder ga ik nog de arresten leren en dan ben ik er denk ik wel.
*ze kloppen goed, maar af en toe kan er een arrest missen? Weet nog niet hoor, maar daarom leer ik die arresten nog een keer wat beter, die arresten op Studeersnel zijn wel goed trouwens.
Hing bestuursrecht 2 er toevallig alquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:50 schreef Valid het volgende:
Liep net door de gang waar de uitslagen hangen en er hangt een uitslagenlijst van een mastervak staatsrecht: slagingspercentage 50%, gemiddeld cijfer 5,50.
Nee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hing bestuursrecht 2 er toevallig al
Het staatsrecht leeft op de RuG klaarblijkelijk ook niet meer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:50 schreef Valid het volgende:
Liep net door de gang waar de uitslagen hangen en er hangt een uitslagenlijst van een mastervak staatsrecht: slagingspercentage 50%, gemiddeld cijfer 5,50.
Wellicht is dit ook de reden waarom de deadline daar op 1 januari stond. Mocht ik daar wiollen afstuderen, dan zou ik nu dus de sjaak zijn geweest. Op die manier bind je wel de studenten aan je vast.quote:Strafrecht
De leerstoelgroep Strafrecht heeft wegens het wegvallen van een docent tot aan de zomer geen ruimte om om nieuwe studenten die een essay wiollen schrijven te begeleiden.
Is daar ook een aparte database voor dan? Ik dacht dat die alleen bestond voor masterscripties.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:03 schreef Ryon het volgende:
Godver, ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn bachelor scriptie gewoon publiekelijk toegankelijk is via teh interwebz. Dat is niet best.
Ongelooflijk hoe ze zo'n stukje tekst wereldkundig kunnen maken. Drie (op z'n minst twee) fouten in één zin.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef Ryon het volgende:
Nu ik toch bezig ben. Van de UvA scriptie site:
[..]
Wellicht is dit ook de reden waarom de deadline daar op 1 januari stond. Mocht ik daar wiollen afstuderen, dan zou ik nu dus de sjaak zijn geweest. Op die manier bind je wel de studenten aan je vast.
Dat dacht ik ook en voor FDR is dat ook zo. Maar dat verschilt dus per faculteit. FMG lijkt alles online te gooien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is daar ook een aparte database voor dan? Ik dacht dat die alleen bestond voor masterscripties.
Ik zit altijd in de JB.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de spellingscontrole in Word in de UB wel werkt?
Burgerlijk 3 ook nog steeds nietquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hing bestuursrecht 2 er toevallig al
Als ze nou de norm aan hadden gepast zodat 50% geslaagd was, zat ik me nu niet druk te maken om een BSA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:41 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Ik zie nu het eerste hoorcollege Staatsrecht terug en zie hoe Warmelink zegt dat het slagingspercentage rond de 50% hangt. Jammer dat de eerste kans bij ons onder de 30% zat.
Normen aanpassen omdat het tentamen te moeilijk is? Hohoho.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef Argelos het volgende:
[..]
Als ze nou de norm aan hadden gepast zodat 50% geslaagd was, zat ik me nu niet druk te maken om een BSA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |