HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:21 |
Vanochtend iemand en mijzelf bijna een hartverzakking gegeven. In een bocht met een tegemoet komende auto slipte mijn auto ineens weg. Eerst gleed ik naar het midden van de weg, naar die auto toe en toen tegensturen ging ik naar de stoep toe en net ervoor weer grip op de weg. Net bij ons huis vandaan moest ik een scherpe bocht nemen waar de auto met omgedraaide wielen bijna rechtdoor de sloot in reed. Daarna bij elk stoplicht slipt de hele auto voordat ik grip heb. Allerlei lichtjes beginnen te branden bij het slippen en dan de bochten nemen met een automaat, dus remmen. Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan. Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties. | |
jemappellefrikandelle | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:23 |
Vrouwen, grip , verkeer, gladheid, automaat, sneeuw... Geen van dit allen maakt een goede combo! Gr friqandelle! | |
Frank_Drebin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24 |
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus. | |
Daffodil31LE | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24 |
Maar je winterbanden zijn in elk geval nog niet versleten door te rijden met de hoge temperaturen van de afgelopen tijd! | |
Kola | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24 |
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen. | |
InFrA-WiZ | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25 |
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja! grgr, de Winterbandenmafia | |
Rectum | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25 |
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden | |
Lange_Lans | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:26 |
ALs je een vrouw bent maakt het eerlijk gezegd niet uit of je er zomer- of winterbanden op hebt liggen. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:26 |
| |
Justinn | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27 |
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag. | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27 |
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is. | |
tralalala | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27 |
Die winterbanden van al die mensen zijn al slicks geworden door al dat warme weer, veel gevaarlijker. ![]() | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29 |
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:30 |
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig. | |
pindaplukker | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31 |
ANTICIPEREN DIT DAT | |
Frank_Drebin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31 |
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt. | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:33 |
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers? Waar ben je de afgelopen jaren geweest en anderhalve maand geleden? 2 Jaar geleden lag er lange tijd in november sneeuw, Serieus ![]() ![]() | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:33 |
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34 |
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34 |
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder ![]() | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt. Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden. | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ![]() Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven. | |
Revolution-NL | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Heb jaren lang met zomerbanden in de winter gereden, nooit problemen gehad Je moet alleen wat beter anticiperen. Met 17 inch 225/45 pilotsport banden en automaat was het soms wel wat lastiger. Maar ook dat ging eigenlijk prima Tip voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining | |
Basp1 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend. ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden. | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37 |
Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden | |
DX11 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37 |
| |
TheFreshPrince | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38 |
Daar adviseren ze winterbanden. "Als je de grip niet kwijt raakt, hoef je ook niet te corrigeren". | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38 |
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg. Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij. | |
Frank_Drebin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38 |
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen. Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat. | |
mvdejong | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38 |
Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm. Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip. | |
VMSDKR | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39 |
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39 |
Of gewoon leren rijden. Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt. | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39 |
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39 |
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig. | |
tralalala | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
![]() ![]() | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
In winterse omstandigheden maken ze inderdaad verschil. Alleen monteer je die banden over het algemeen al ver voordat die omstandigheden zich aandoen (zeker leaserijders) en tot die tijd rij je minder veilig dan mensen op zomerbanden. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
Dit. slotje | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he ![]() | |
Shalimar | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
vrouwen en autorijden ![]() laat staan met sneeuw en gladde wegen ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
Jij bent hier onwetend hoor ![]() | |
Frank_Drebin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
Ja, dat dacht ik wel ja. Maar ja, als je naar de temperaturen hebt gekeken deze winter... Erg economisch is het. En daarbij hebben we in Nederland natuurlijk relatief veilige wegen. | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:42 |
Gewoon in z'n twee ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:42 |
I know ![]() | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:42 |
Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:42 |
Winterbanden slijten hard bij warm weer, maar in de wintermaanden komt de buitentemperatuur meestal niet boven de 10 graden uit. Geen probleem dus. Je moet ze gewoon op tijd wisselen. Zelf rijd ik in de winter nooit meer op normale banden, het voordeel van meer grip en controle over je voertuig is mij meer waard dan mogelijk schade aan je eigen gestel. Zeker als je iedere dag met de auto op pad moet is het gewoon een verstandige keuze om je veiligheid en welzijn voorrang te geven boven wat extra geld in de knip. | |
Revolution-NL | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43 |
Dit inderdaad, met mijn 17inch 225 kon ik ook 120 rijden op een besneeuwde linkerbaan:9 Je moet alleen niet plotseling remmen gas geven of hard sturen. Vloeiend rijden is de sleutel. Laat de auto zijn baan zoeken. | |
mvdejong | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43 |
Zoals ik al een beetje aangaf, het hangt ook van je zomerbanden af. Als je zoals ik op van die hele brede sloffen door het leven gaat (wat 's zomer wel lekker is), dan heb je gewoon situaties waarin rijvaardigheid niet meer voldoende is om je auto onder controle te houden. Zelfs op loopsnelheid is een haakse bocht op vastgereden sneeuw dan niet meer met zekerheid te halen, ik ben een paar keer op de verkeerde weghelft beland. | |
DrDarwin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43 |
Achteruit wegrijden tot je op een plek bent waar je wel gewoon vooruit weg kunt komen. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:44 |
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen? | |
tralalala | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:44 |
Klopt | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45 |
Als je een beetje kan rijden, dan slip je niet zo makkelijk weg. Kwestie van een stuk gecontroleerder gas geven, dat scheelt al een hoop. Verder beter vooruit kijken wat er gebeurd, naast je kijken wat andere auto's kunnen gaan doen, en het verkeer achter je goed in de gaten houden. Bochten van voor naar achter doorkijken en zo blijven scannen, en niet blind naar dat punt staren waar je heen wilt. Oh wacht, we hebben het hier over auto's. Ja vooruit kijken is dan genoeg. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:46 |
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig. Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47 |
Winterbanden en zomerbanden slijten altijd, beiden slijten harder bij hogere temperaturen. winterbanden slijten echter harder bij dezelfde temperatuur t.o.v. zomerbanden. Bij temperaturen onder de 7 graden (of in die buurt) zou de slijtage niet veel hoger zijn dan bij zomerbanden het geval zou zijn bij zomerse temperaturen. | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47 |
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47 |
Winterbanden moet je ook zo smal mogelijk nemen, hogere oppervlakte druk verhoogt de grip. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:48 |
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips. | |
garriej | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49 |
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49 |
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49 |
Reed net even van kantoor weg. Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet. Geen enkele moeite. Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:50 |
Nee hoor. Maak genoeg kilometers. Ben ook op een groot leeg stuk wezen slippen vorig jaar met die sneeuw om te kijken wat de auto doet. Best cool ![]() | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:50 |
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51 |
Nee, jij snapt het wel ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51 |
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn. | |
Frank_Drebin | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51 |
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft. Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51 |
Af en toe moet je wel eens remmen hè.... vooral als er iets gebeurt waar je niet op gerekend had ![]() Ik jakker die zomerbandjes altijd voorbij, stuur gewoon normaal de bocht in en durf gewoon de rem te gebruiken. Winterbanden ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52 |
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52 |
Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52 |
Hmm heb er een setje all seasons onder zitten van ¤50, redelijk goedkoop dunkt me | |
DX11 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52 |
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden.. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:53 |
![]() | |
DX11 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54 |
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor.. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54 |
Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten. | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54 |
Precies, voor mij is het onzin, ik rijdt niet in de spits en mijdt de auto als de omstandigheden te slecht worden om te rijden. Ik ga dus geen grof geld aan die banden uitgeven, voor mensen die veel op de weg zitten snap ik dat er winterbanden onder gaan. Wat ik dan alleen weer niet snap is dat die banden er elk jaar weer eerder onder gaan. Ik vind het alleen jammer om te zien dat er in de media jarenlang is aangegeven dat winterbanden een soort wondermiddel zijn, terwijl verschillende tests uitwijzen (onder andere autoweek heeft vorig jaar een aantal uitgebreide tests gedaan) waaruit blijkt de verschillen onder normale omstandigheden groot zijn in het voordeel van de zomerband. Echt profijt heb je dus inderdaad bij echt winterse omstandigheden. | |
Equites | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54 |
| |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:55 |
Laat hem maar, hij denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden
| |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:55 |
nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5. | |
Dennis101 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:56 |
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden. | |
DX11 | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:57 |
je rijd een Ferrari van <800 kilo ofzo? | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:57 |
Ben er iedere keer weer heel blij mee. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:58 |
Ik merk tijdens de koude winterdagen als het wegdek droog of nat is geen verschil met de remweg en grip t.o.v. de zomerbanden. Zodra het echter gaan sneeuwen is het verschil wel goed waarneembaar, waar je met zomerbanden gewoon blijft glijden merk je met winterbanden dat ze 'wringen' en veel eerder weer grip oppakken. Je kan heel gecontroleerd door de bochten ' driften'. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:00 |
Hoe vaak het je een autogordel, ABS of je airbags nodig ![]() | |
Cracka-ass | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:02 |
Als je niet kunt rijden heb je winterbanden nodig. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken TS. | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:02 |
Heb een automaat. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:03 |
Ik ook ![]() Kijk.... extra veiligheidsmarge is per definitie goed. Sommigen zullen de noodzaak ik twijfel trekken maar als ik kijk wat de kosten zijn en dat afweeg tegen de extra persoonlijke veiligheid vind ik het een absolute 'no brainer' ![]() | |
SlaadjeBla | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:03 |
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:03 |
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file ![]() | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:04 |
Uiteraard. Maar laten we het effect ook niet bagatelliseren ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:04 |
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden ![]() | |
GibsonHummingbird | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06 |
Alles kan maar of het slim is is de vraag. | |
xenobinol | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06 |
Het probleem zit hem ook niet in de rechte stukken, het probleem zit hem in de bochten en het remmen. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06 |
blijkbaar als ik die mongolen zie de hele dag ![]() | |
Shispeed | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06 |
niet zo naar je werk rijden ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06 |
Natuurlijk wel, allleen sturen en remmen gaat wat slechter. | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:09 |
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks. | |
Equites | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:09 |
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer. | |
Catkiller | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:36 |
Als je weg slipt dan moet je gewoon minder hard rijden en het gas op tijd los laten. En dan kan je nog wel een beetje slippen als je remt maar niet zo ver dat het problemen veroorzaakt. Ook eens zo'n achterlijk mens tegen gekomen, hard gaan remmen bij een kruispunt waardoor je midden op dat kruispunt pas stil staat, dan ben je gewoon dom bezig. Heb ook winterbanden nu en voorheen niet maar merk weinig tot geen verschil hoor, nu liggen ze er enkel onder omdat er toch nieuwe banden op moesten en het voor een leuke prijs kon. | |
Zapato | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:38 |
Dat dus, Stelletje pussies hier ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:14 |
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16 |
Met winterbanden gaat het beter | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23 |
Waar ik vorig jaar met winterbanden normale bochten kon maken met sneeuw - moet ik nu kruipend de bocht om anders slip ik weg. Of gewoon normaal wegrijden etc. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23 |
Heb nog geen verschil gemerkt | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25 |
mongool. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26 |
Nee, kunnen rijden. Snelheid aanpassen en vooruit kijken. Volg eens een rijcursus, helpt een hoop. Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt. | |
DoofenSchmirz | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:29 |
![]() | |
DoofenSchmirz | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:30 |
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:31 |
Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jou | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:32 |
Jij bent het probleem | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:38 |
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden. Komt misschien ook omdat je op zomerbanden weet dat je beter moet oppassen en anticiperen en dus daarom sowieso al rustiger rijd. Zoals hierboven. Ze kunnen best beter grip hebben, maar ik heb er slechtere ervaringen mee. Je hebt meer aan slechtere banden en beter anticiperen dan aan betere banden en systemen en zo denken: mijn auto die fixt toch al mijn fouten. Zie ook de nieuwe uitvinding, de dode-hoek verklikker. Ja die heeft nut, maar alleen omdat mensen te lui zijn om zelf eens wat te doen. en daarbij, als winterbanden zoveel beter waren als zomerbanden, en zomerbanden nu dus zo verdomd slecht zijn, dan was ik vanochtend niet eens mijn plek uitgekomen toch? of was ik vast wel ergens in 1 van die 2 scherpe bochten die ik had in de berm beland? of die 3 heuvels die ik had niet opgekomen? toch? en toch zit ik op kantoor | |
garriej | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:41 |
klopt | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:43 |
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord. Feit is en blijft, je heb meer grip en een duidelijk kortere remweg. | |
Flixxy | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:45 |
Winterbanden voor die 3x per jaar dat je in de sneeuw/ijzel rijdt? Dikke doei.. voor dat geld kan ik een taxi nemen. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:45 |
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden? Dat scheelt al een hele hoop hoor. En ik heb geen problemen, ik rijd straks weer zonder te slippen weg. Vlieg geen enkele bocht uit of wat dan ook Oh en sterker nog, volgend jaar ga ik gewoon op de motor de winter doorrijden, ook sneeuw. daar zijn geen eens winterbanden voor. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:46 |
volg een rijcursus ![]() ![]() als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47 |
Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit? | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47 |
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas. En niet "omdat ik winterbanden heb" die bocht die besneeuwd is met adviessnelheid 90 maar met 120 neem "Want ik heb evenveel grip als in de zomer". | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47 |
Het moet een vrouw zijn met deze logica | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48 |
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over. Maar als je al meer afstand houd en anticipeert, heb je winterbanden al voor een groot deel niet nodig. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48 |
Verbeterd | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48 |
er bestaan wel winterbanden voor motoren... jullie liegen en zetten het neer als waarheid.. omdat jullie zelf niet beter weten.. hou dan aub gewoon je domme mond. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:49 |
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merken ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:50 |
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor. Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor. En ik heb nergens gelogen. True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten. Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen. Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd". | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:50 |
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet. Dan merk je toch geen verschil of wel dan? | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:51 |
Als je de weg niet opgaat ook niet. Maar je bent niet alleen op de weg. In November zat ik middenin een kettingbotsing op de A1. Voor, naast en achter mij autos in de prak, maar omdat ik winterbanden heb en een goed reactievermogen kon ik remmen en sturen, de middenberm inrijden en reed mijn achterligger mijn voorganger in. | |
Killaht | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:52 |
TS optrekken in z'n 2 met sneeuw is veiliger en zorgt voor meer grip en voorkomt het slippen. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:52 |
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken. Voordat ik verder reageer, hoeveel auto's kijk jij vooruit en waar let je nog meer op? | |
Ferdii | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53 |
winterbanden compenseren niet het feit dat je vrouw bent en niet kan rijden ![]() | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53 |
een mongool niet nee.... ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53 |
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen? | |
JerryLee | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:54 |
winterbanden ![]() ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:54 |
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee. Ik vind ze bij mij alleen niet nuttig omdat ik de problemen die winterbanden afvangen, al bij mezelf afvagn. Bij mijn moeder, daar zijn ze inderdaad nuttig. Die rijd heel anders dan mij en heeft ook wat meer moeite met alles in de gaten houden. | |
Killaht | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:55 |
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter.. | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:56 |
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?.. ![]() Leuk als je alleen maar rechtdoor wilt.. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57 |
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd. Vind jij zaken als esp en abs, schijremmen etc ook onzin? | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:58 |
wat dacht je van http://www.motorwinterbanden.nl/ en dat bepaalde mensen een probleem in hun hoofd hebben kan je niet het probleem van winterbanden maken ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:58 |
Dat maak jij jezelf wijs. | |
JerryLee | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59 |
| |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59 |
Ik ben het met je eens dat veel vrouwen niet kunnen rijden - overigens net zoals mannen, maar er zijn nog genoeg vrouwen die dat wel kunnen ![]() | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59 |
hoe breder hoe minder goed... prutser ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59 |
Kijk, nog iemand die een grotere bek heeft dan verstand. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:01 |
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin. Reden ook dat dat nooit op mijn motor zal komen, auto is een ander verhaal. Schijfremmen is prima. ESP en al die shit houd ik me niet eens mee bezig. Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoor ![]() Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja. Ben ik eruit gekomen dat ik met zomerbanden in de winter beter rijd dan met winterbanden in de winter. | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:02 |
Mwha..oké!.. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:02 |
Lijkt me ook, al geeft TS aan dat ze een automaat rijdt. Ik kan me voorstellen dat een automaat anders rijdt. En dat je dan eerder aan winterbanden moet denken dan bij een handgeschakelde auto? | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04 |
als je net zo goed kan internetten als autorijden ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04 |
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennen | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:07 |
Aangezien de site zegt 48 items en op pagina 2 al niks laat zien: http://www.motorwinterban(...)tListPage&postPage=1 http://www.motorwinterban(...)tListPage&postPage=2 Daarnaast zijn daar geen generieke maten op te vinden hoor Oh nee hoor, ben alleen zwanger van een olifant, slurfje hangt er al jaren uit! | |
DX11 | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:07 |
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui. | |
HiddenResponse | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:09 |
Als ik mijn boekhouder mag geloven dan waren alle auto's automaat en is handgeschakeld pas gekomen toen de auto's goedkoper moesten worden. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:09 |
Jij hebt ook geen startmotor maar een zwengel? | |
Killaht | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:28 |
Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een eend kan niet harder door de bocht dan een porsche, prutser. | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:40 |
dat is mogelijk. prutser ![]() | |
Killaht | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:41 |
Kansloos dit ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43 |
Klopt, dat zie je goed in | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:47 |
dat ben je zeker. zo erg zelfs dat ik het niet eens ga uitleggen voor je. | |
Revolution-NL | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51 |
Schakelen in een 4 cilinder met minder dan 200pk is nutteloos en pure armoede. Gewoon lekker cruisen met automaat ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:54 |
Ook daarboven is het uitermate relaxed | |
Killaht | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:54 |
Gelukkig niet zo kansloos dat ik een plaatje heb van een vercrackte tokkie/turken BMW. | |
CapnIzzy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:21 |
Ben je nu nog steeds bezig? | |
BabeWatcher | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:44 |
weer die stomme discussie over winterbanden. Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Als je vanochtend voor de spits op winterbanden had gereden had je er wellicht een beetje profijt van, maar zodra de sneeuw is ingereden, of verwijderd met pekel zijn winterbanden alleen maar gevaarlijker. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:54 |
Leg uit | |
BabeWatcher | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:57 |
Bekijk het verschil maar tussen de profielen van zomerbanden en winterbanden. Winterbanden hebben een profiel dat haaks op het loopvlak staat, dus beter geschikt is voor een losse ondergrond. Zomerbanden zijn ontworpen om zuinig te rijden en water af te voeren. Bij gladde wegen kan je beter helemaal niet rijden, op een natte weg, ongeacht de temperatuur is de zomerband vele male veiliger. Dit is ook al vele malen in tests naar boven gekomen. | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:00 |
Remweg op nat wegdek bij zomer versus winterbanden ligt erg aan de temperatuur | |
BabeWatcher | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:01 |
ik heb ABS ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:02 |
Ik ook, en ESP, ik kan bij keihard remmen nog steeds perfect sturen | |
NoBody122 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:03 |
Nou, TS, reagerende op de OP: Als je overal ongelofelijk veel moeite moet doen om ook maar enigszins wat grip te krijgen, dan ligt dat écht niet (alleen) aan het ontbreken van winterbanden.. Dan is er meer aan de hand... | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:04 |
Totaal versleten tjing tjong banden uit Noord Korea? | |
NoBody122 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:09 |
Bijvoorbeeld. | |
TC_Artemis | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:15 |
M+s, permanente vierwielaandrijving en sneeuwstand en ik ploeg overal door. Het gevaarlijke aan sneeuw is iedereen die er niet mee om kan gaan of zich laat opfokken, niet zozeer de sneeuw zelf. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:21 |
Winterbanden in Nederland ![]() | |
LXIV | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:31 |
De grap is dat het qua veiligheid helemaal niets uitmaakt of je winterbanden of gewone banden hebt. Het blijkt dat mensen met winterbanden die extra grip precies compenseren met gevaarlijker rijgedrag. Netto blijft het dus gelijk | |
Pietverdriet | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:32 |
Autos worden nooit veiliger, alleen sneller. | |
LXIV | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:32 |
Voor de bestuurder wel ja. | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:36 |
Geeft u maar | |
NoBody122 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:39 |
Vierwielaandrijving (optioneel, hoge en lage gearing) en sperdifferentieel en ik ploeg overal door. En nu? | |
opgebaarde | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:40 |
Ja zelfs de oprit bij mijn moeder stond vast ![]() | |
CasJ | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 |
Tegensturen ![]() | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 09:04 |
Tegensturen en niet remmen ![]() | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:05 |
![]() Dit En niet kunnen rijden ![]() | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 10:07 |
Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip. | |
rival | maandag 21 januari 2013 @ 10:08 |
waardoor ik achter een rijtje auto's zat die maar 25 reden ![]() gierige mensen ![]() | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:08 |
Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden. Koop ik liever een set nieuwe banden voor m'n motor waar ik meer km's op maak. Met de auto maak ik misschien net 2000km per jaar, met de motor tussen de 20.0000 en 30.0000 | |
rival | maandag 21 januari 2013 @ 10:09 |
als je op winters rijdt slijten je zomers niet en andersom. je hebt dus eenmalig een uitgave verder geen hogere kosten oid.. gier ![]() | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:10 |
Ach, wees blij. volgende winter rijd ik namelijk geen auto meer met de winter. Dan rijd ik gewoon door op de motor ![]() Crosser + noppenbanden en valbeugels en gaan. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 10:11 |
Ah, dus je geeft het nu gewoon toe dat het je puur om de aanschaf gaat en wat je tot nu toe poste gewoon uitvluchten waren, Welterusten Lipjes | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:11 |
Winterbanden verhogen je grip echt niet magisch ofzo hoor ![]() Het wil eventueel iets beter rijden in de sneeuw maar het is BS dat je dan ineens hartstikke veel grip hebt ![]() Gewoon niet achterlijk met gas strooien, in z'n 2 optrekken en beetje anticiperen (Dus niet elke keer vol op de rem). Maar ga verdomme wel gewoon 140 rijden op de snelweg en 50 beb.kom en 80-100-120 buiten. Sneeuw betekent niet dat je ineens niet meer kan gassen ![]() Gewoon incapabele mensen op de weg is de klacht | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:13 |
Die gaan meer dan 5 jaar mee, dus 400/5= 80 euro per jaar. Gisteren in Amsterdam echt blij dat ik winterbanden had om terug naar huis te rijden. Zelfs met winterbanden gleed ik nog weg op sommige stukken. | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:13 |
Slaap lekker ![]() Zal ik je dan maar vertellen dat ik vandaag met mijn zomerbandjes weer geen enkele keer heb geslipt. En dat zelfs ondanks dat het ijzelde. Zelfs die 4cm sneeuw die voor mijn auto lag toen ik mijn parkeervak uitreed was geen enkel probleem. Nee winterbanden zijn aan mij niet besteed. Oh wacht, dit geloof je natuurlijk niet want zonder winterbanden kan je nu echt niet rijden hoor ![]() En dan nog de opslag, daarnaast is 5 jaar als je ze goed bewaard. Rubber kan ook uitdrogen en barsten, en dan kan je de banden al niet meer gebruiken bijvoorbeeld. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 10:15 |
Bla bla bla Je bent gewoon gert goedkoop | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:16 |
nuff said. Maar zoals ik al zei, volgend jaar heb je geen last meer van me want dan ga ik gewoon op de motor ![]() | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:19 |
Je moet voorzichtig rijden- ook met winterbanden. Sommige situaties zijn echter niet te voorzien. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 10:19 |
Prima, maar lul dan niet uit je nek en zeg gewoon dat de reden is dat jij geen geld hebt voor winterbanden en dat risico neemt, en loop niet te zeiken over verstandiger mensen die gewoon wel winterbanden nemen. | |
Revolution-NL | maandag 21 januari 2013 @ 10:21 |
Ik heb jaren lang met zomer en winterbanden gereden, winterbanden geven gewoon enorm meer comfort als het gesneeuwt heeft. Je kan veel makkelijker hogere snelheden rijden. Het is dat het gevaarlijk is met het overige trage verkeer maar gisteravond kon ik op stukken waar geen verkeer was zonder enige pijn 135kmph rijden op een witte snelweg.. Bij wijze van test nog een stevig op de rem maar dat ging allemaal prima. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 10:21 |
Gemeentes snijden dus niet in eigen vlees, geen raamambtenaren die straatverwarmers worden. | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:22 |
Ik loop hier nergens te zeiken dat mensen winterbanden nemen. Sterker nog, jij loopt mensen die geen winterbanden nemen af te kafferen. Terwijl deze mensen juist beter oppassen...... Ik zie meer mensen met winterbanden in de berm liggen dan zonder. | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:22 |
Dat zeg ik; daarom zijn winterbanden gevaarlijk.. mensen vertrouwen erop dat ze ineens super veel grip hebben en niet kunnen slippen. Ik heb snowtracs eronder liggen van vredestein, prima bandjes dat.. maar ik kon net wel zijwaarts door de bocht met 20km door m'n handrem aan te trekken.. die winterbandjes glijden als een zeepje in de gevangenisdouche over de sneeuw hoor ![]() ![]() | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:26 |
Ik heb geen handrem maar het stuur omgooien werkt ook wel- en nog steeds met winterbanden ![]() | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:29 |
Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboard ![]() Handremmetje is dan wel fijner, glijden en dan stuur om gooien, dan vliegt je kont er zo lekker uit (en stationcar, dus dan wil wel) | |
Anti-feminist | maandag 21 januari 2013 @ 10:29 |
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer. ![]() | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 10:36 |
Maar ik ben een man en kan juist heel goed koken ![]() ![]() | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:36 |
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden. Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvoller ![]() | |
DonJoris | maandag 21 januari 2013 @ 10:37 |
Vrouwen en rijden in de winter ![]() Meld je aub ziek. Ik zag er gisteren weer zo een gleuf rijden in haar ford ka ![]() | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:39 |
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijden ![]() | |
DhrIns | maandag 21 januari 2013 @ 10:39 |
In plaats van 400-600 euro te besteden aan een set winterbanden heb ik liever dat de lui die zonder niet kunnen rijden een last minute pakken naar tenerife ofzo. Even anderen mensen ontzorgen van mogelijk ellende op de weg. ![]() Bvd gr gr Koos Spee | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:44 |
Expres vermelden dat het een vrouw was en het woordgebruik van gleuf ![]() Sommige stukken zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha. | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:47 |
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis! Ik heb nog nooit last gehad van gladheid, is gewoon kwestie van inschatten. Als je dat goed kan, kun je ook op mooie manier slippen/gebruik van maken. Ben trouwens benieuwd hoeveel anders het zou zijn op zomerbanden en zonder computers die constant ingrijpen | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 10:53 |
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden. | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 10:54 |
Banden maakt weinig uit en automaat is sowieso ![]() Waar de fuck heb je onverwachte situaties, je kant toch duidelijk zien waar het glad is? Het is trouwens nu absoluut niet glad.. sneeuw is niet glad | |
Anti-feminist | maandag 21 januari 2013 @ 10:59 |
Over het algemeen,sommige mannen zijn al blij als ze bij wijze van al oven lasagne klaar kunnen maken. | |
malzahar | maandag 21 januari 2013 @ 11:06 |
alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden. | |
loeki_de_leeuw | maandag 21 januari 2013 @ 11:27 |
Winterbanden ![]() | |
x3ro | maandag 21 januari 2013 @ 11:31 |
Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer. Beter houden die incompetente vrouwmenschen het idee van mijn vriendin in hun achterhoofd. | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 12:08 |
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen. | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 12:10 |
Jij bent trots dat je vriendin zichzelf incompetent vindt? | |
malzahar | maandag 21 januari 2013 @ 12:11 |
je kan in ieder geval niet zomaar je koppeling intrappen. das echt een ramp als je dat in een bocht doet bij sneeuw. | |
malzahar | maandag 21 januari 2013 @ 12:12 |
al heb ik geen ervaring met een automaat | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 12:39 |
Geen problemen met automaat hier. Maar ik mis mijn koppeling wel ![]() | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 15:03 |
1. automaat ![]() 2. is juist handig een automaat want je bent weinig ontkoppeld. Als je zelf kan koppelen is het juist gevaarlijker met dit weer want een ontkoppelde auto kun je moeilijker controleren. In feite moet je veelal remmen door terug te schakelen op de motor, dat is misschien nog wel het beste. Maar wegglijden door achterlijke stuurbewegingen etc is echt een vrouwen ding | |
HiddenResponse | maandag 21 januari 2013 @ 15:09 |
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is. 2 Geen flauw idee. | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 15:15 |
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo. | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 15:16 |
Mwa, die automaat die mijn vader heeft die kan je gewoon doortrappen tot 5500 toeren, wel het gaspedaal helemaal onderin doen. En je kan de automaat ook nog uitzetten, dan heb je dus een semi-automaat. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 15:17 |
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelen | |
Boterbartje | maandag 21 januari 2013 @ 15:19 |
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk. Verders je auto kunnen controleren door met de koppeling te spelen is gewoon fijner dan enkel gas en rem hebben | |
remi1986 | maandag 21 januari 2013 @ 16:15 |
wat een bullshit. Als je geen 120 kan rijden met zomerbanden, kan je dat ook niet met winterbanden. Gecontroleerd gas geven en afremmen op de motor, is er niks aan de hand. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 16:20 |
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg. | |
Proi | maandag 21 januari 2013 @ 18:12 |
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien. | |
Pietverdriet | maandag 21 januari 2013 @ 18:15 |
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot? | |
Proi | maandag 21 januari 2013 @ 18:15 |
Ze moeten ergens geld op verdienen. | |
lipjes | maandag 21 januari 2013 @ 18:44 |
Ben ik het helemaal mee eens | |
Revolution-NL | maandag 21 januari 2013 @ 18:50 |
![]() Wederom een voorbeeld van iemand die nog nooit op winterbanden heeft gereden. Als je geen ervaring heb houd dan gewoon je mond en ga lekker met je zomerbandjes in de sneeuw lopen rommelen. | |
xenobinol | maandag 21 januari 2013 @ 20:46 |
QFT Gewoon een algeheel oestrogeenverbod invoeren ![]() | |
krokdown | maandag 21 januari 2013 @ 22:03 |
En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 00:05 |
Het is algemeen bekend dat de ANWB gesubsidieerd wordt door de winterbandenlobby, niet serieus te nemen die babyboomerclub ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 00:06:27 ] | |
Bram_van_Loon | dinsdag 22 januari 2013 @ 02:59 |
Ik zag laatst ook nog zo'n sukkel met banden die ronddraaiden zonder dat de auto ook maar een centimeter vooruit kwam. Slim. Kijk, dat iemand met zichzelf zo'n risico neemt boeit mij niet, het probleem is dat anderen hier het slachtoffer van kunnen worden. | |
kanovinnie | dinsdag 22 januari 2013 @ 07:32 |
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis? | |
HiddenResponse | dinsdag 22 januari 2013 @ 09:33 |
Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml ![]() Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen. | |
xenobinol | dinsdag 22 januari 2013 @ 12:19 |
Vind je het raar met die slakkengang ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 22 januari 2013 @ 12:22 |
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometer | |
opgebaarde | dinsdag 22 januari 2013 @ 12:25 |
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt me | |
Pietverdriet | dinsdag 22 januari 2013 @ 12:49 |
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1F5C/0/index1289.pdf Mannen rijden gemiddels 27 kilometer per dag als rijder, vrouwen 10 | |
xenobinol | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:24 |
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezet ![]() En dat allemaal dankzij winterbanden ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:29 |
Ik haat het als mensen geen afstand houden | |
HiddenResponse | dinsdag 22 januari 2013 @ 14:16 |
Je leest te selectief ![]() PDF datum 2002. Niet meer recent. Op je teentjes getrapt? ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 22 januari 2013 @ 14:18 |
Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snel | |
HiddenResponse | dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21 |
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen. Nog een andere: http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html | |
opgebaarde | dinsdag 22 januari 2013 @ 14:22 |
Nee op mijn pik ![]() | |
Luxuria | dinsdag 22 januari 2013 @ 14:49 |
Ik vind het wel lachen om met dit gladde weer te rijden. Alleen minder dat je langzamer kunt rijden en dus langer onderweg bent. | |
Bram_van_Loon | woensdag 23 januari 2013 @ 02:56 |
Naar mijn mening wel. Hoe goed je kan rijden is niet zo belangrijk als je banden geen grip hebben met de ondergrond en een zeer belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat je auto in goede staat is om veilig te kunnen rijden. By the way, een even belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat jij als automobilist in staat bent om veilig te rijden, denk aan alcohol, andere drugs (hoe aanvaard alcohol ook is, het is een drug), vermoeidheid, het ervoor zorgen dat je geen afleiding hebt tijdens het rijden enzovoorts. Let op, ik begrijp heel erg goed dat het voor mensen nogal een inspanning is om twee keer per jaar hun banden te vervangen en dat het wat geld (boven op de toch al hoge rijkosten) en veel tijd kost. Juist daarom is het belangrijk dat het ook in Nederland eindelijk verplicht wordt om met winterbanden (of eventueel all season banden) te rijden in een bepaalde periode van het jaar en dat de politie vervolgens controleert en dus ook beboet als ze er niet op zitten. Wat mij betreft kunnen de kosten van het twee keer per jaar vervangen van de banden dan gedeeltelijk worden gecompenseerd via de motorrijtuigenbelasting, de overheid zou zonder verlies te lijden minstens >20% moeten kunnen compenseren aangezien de overheid meer inkomsten krijgt dankzij deze bedrijvigheid (in ieder geval BTW). Een deel van de automobilisten kan er ook voor kiezen om niet te rijden en zodoende die kosten niet te maken. Niet iedereen heeft een auto nodig om op zijn werk te geraken en boodschappen kan je ook wel met de fiets doen. Het is misschien wat minder comfortabel maar als student weet ik dat het zeer goed mogelijk is om met 1 trip naar de supermart voor twee personen (in het geval van een koppel met kinderen 4 personen) voor minstens 4 dagen boodschappen te doen. [ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-01-2013 03:04:54 ] | |
Bram_van_Loon | woensdag 23 januari 2013 @ 03:05 |
Toch niet fileparkeren. ![]() Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen. ![]() Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen. | |
HiddenResponse | woensdag 23 januari 2013 @ 09:00 |
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt ![]() | |
scooby69 | woensdag 23 januari 2013 @ 13:35 |
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door? | |
Bram_van_Loon | woensdag 23 januari 2013 @ 23:34 |
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben. ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 23 januari 2013 @ 23:47 |
Gwn ff rekening mee houden, meer niet Toch jammer dat et weer bijna gaat dooien | |
Bram_van_Loon | woensdag 23 januari 2013 @ 23:50 |
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus! | |
mitchelll0181 | woensdag 23 januari 2013 @ 23:54 |
Ja dus rijstijl aanpassen. Meer afstand, en weten wat je moet doen als hij gaat glijden, niet remmen dus bv | |
Bram_van_Loon | donderdag 24 januari 2013 @ 02:57 |
Ik wens je veel succes om je rijstijl dusdanig aan te passen dat je op eender welke weg onder eender welke omstandigheden gegarandeerd niet botst als je geen aangepaste banden gebruikt. Dat heb je simpelweg niet in de hand, hoe goed je ook denkt te kunnen rijden. Je rijdt niet alleen op een weg, je hebt simpelweg lang niet altijd de ruimte om uit te wijken als het misgaat. Genoeg wegen waar er geen ruimte (breedte) is voor een tweede auto en waar je ook niet naar een stuk gras kan uitwijken. Wat doe jij dan als jij plots moet stoppen omdat jouw voorligger stopt en er een tegenligger komt op de strook links naast jou? Succes als die persoon voor jou wel winterbanden heeft en jij glijdt. | |
Bram_van_Loon | donderdag 24 januari 2013 @ 02:59 |
Nogmaals, indien je enkel met jezelf een risico zou nemen dan zou het mij niets interesseren. Je neemt echter ook een risico met anderen. Zelfs al blijft het beperkt tot materiële schade dan nog is het strontvervelend voor het slachtoffer. | |
Life2.0 | donderdag 24 januari 2013 @ 03:03 |
trolltopic.. toch? ![]() | |
GJonline | donderdag 24 januari 2013 @ 07:56 |
In Eindhoven is gewoon gestrooid, bij jullie niet of zo? | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 09:50 |
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee. | |
sinepedraap | donderdag 24 januari 2013 @ 09:51 |
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag? | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 09:54 |
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven. | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 10:07 |
En terecht, altijd beter als zomerbanden | |
Luxuria | donderdag 24 januari 2013 @ 10:13 |
Behalve in de zomer. | |
sinepedraap | donderdag 24 januari 2013 @ 10:14 |
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek? | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 10:20 |
Dan is grip en veiligheid dus inderdaad minder belangrijk dan kunnen zeggen dat je ook op winterbanden aan het rondrijden bent. Ik ben niet tegen winterbanden, integendeel. Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken. | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 10:26 |
Consumentenbond: Winterbanden kunnen niet worden opgereden tot de wettelijk toegestane minimale profieldiepte van 1,6 mm. Al bij 4 mm is de grip op besneeuwde weg sterk teruggelopen. Ze 'oprijden' in de zomer is ook geen optie. Met de afnemende profieldiepte nemen de eigenschappen op de natte weg af, daarnaast is de remweg op droge weg altijd langer dan die van een zomerband. Overigens vinden wij 1,6 mm minimale profieldiepte ook voor zomerbanden aan de krappe kant. Wij adviseren 2 mm aan te houden. | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 10:31 |
![]() ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 10:32 |
Je moet gewoon anticiperen.. simpel.. 90% vd ongelukken voorkom je daarmee. Ik blijf lekker op zomerbanden rijden en dat gaat perfect | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 11:15 |
Helemaal mee eens. | |
Pheno | donderdag 24 januari 2013 @ 11:23 |
Ik heb ze nog nooit gehad. Afstand bewaren, vooral niet mee willen racen met leasebakrijders die ze wel hebben en zich veilig wanen op de onbestrooide linkerbaan etc help t al heel wat. | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 11:51 |
Dit staat trouwens op winterbanden.nl: Minimaal profiel winterbanden Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan. | |
HiddenResponse | donderdag 24 januari 2013 @ 13:12 |
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles. | |
scooby69 | donderdag 24 januari 2013 @ 13:32 |
Dat is zeker aan jezelf. Ik denk alleen dat veel mensen niet weten dat er in duitsland een minimum van 4mm is. | |
Bram_van_Loon | donderdag 24 januari 2013 @ 23:29 |
Dat is gemakkelijk te vinden met Google. Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien. | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 23:30 |
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen ![]() Geboorte selectie ![]() | |
Bram_van_Loon | donderdag 24 januari 2013 @ 23:31 |
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn. 2. Anticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen. | |
Bram_van_Loon | donderdag 24 januari 2013 @ 23:32 |
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten. ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 23:38 |
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen. Laat hun lekker de trein nemen dan | |
Adelante | donderdag 24 januari 2013 @ 23:40 |
Ik moet ze nog omwisselen, maar de winter is bijna over... | |
mitchelll0181 | donderdag 24 januari 2013 @ 23:41 |
Check hahaha. Dus tot zondag de trein nemen ![]() | |
Adelante | donderdag 24 januari 2013 @ 23:42 |
Trein ![]() Fyra zeker ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:30 |
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0 | |
Boterbartje | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:31 |
![]() Het is geen schaken man. anticiperen is gewoon door hebben dat die tokkies in die cheape auto's wel gewoon de bak ervoor gooien en dat als er sneeuw ligt je dus van te voren al gas moet terug nemen zodat je niet hoeft te remmen omdat die aso z'n auto er voor gooit. Dat kan iedereen.. het is niet dat je moet berekenen wat er op elk mogelijk moment kan gebeuren ![]() | |
admiraal_anaal | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:44 |
Ik rij al 3 jaar op winter banden, nu nog 6 mm dus voldoende profiel. Oké ze zeggen dat het meer brandstof verbruikt en sneller slijt maar de grip die ik heb verkies ik daarboven | |
Bram_van_Loon | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:44 |
@BB Het punt is juist dat van alles niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond. Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vraag. ![]() | |
Bram_van_Loon | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:46 |
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn. | |
mitchelll0181 | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:47 |
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden. Feit. Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto | |
Boterbartje | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:54 |
retorisch* omdat leasemaatschappijen geld pakken op het plaatsen van winterbanden en dit doorberekenen aan de klant. Business noemen ze dat, heel logisch. Winterbanden bieden iets meer grip maar het is echt minimaal en is soms zelfs gevaarlijk voor de domme Nederlander die denkt 'ik heb toch winterbanden nu heb ik grip op deze besneeuwde weg'. Daarbij komt dat je met de Nederlandse kwakkelwinters weinig hebt aan winterbanden en dan deze boven de 7 graden al een langere remweg krijgen dan zomerbanden. Maar Brammie, jij zal het wel beter weten met je bigshot beta opleiding | |
Boterbartje | vrijdag 25 januari 2013 @ 01:55 |
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden? ![]() Alle hoofdwegen zijn gestrooid en iedereen begrijpt dat je stapvoets moet rijden als je een besneeuwde woonwijk in rijdt. Je probeert wel heel erg jouw punt door te dringen met doemscenario's die zich nooit voor zullen doen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 25 januari 2013 @ 02:11 |
Een bijna lege besneeuwde parkeerplaats is gemaakt om een beetj te spelen!!![]() | |
NoBody122 | vrijdag 25 januari 2013 @ 11:57 |
![]() | |
VMSDKR | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:11 |
Ik heb zomerbanden omdat ik te weinig rij voor winterbanden. Ik had een paar dagen niet gereden toen het zo ging sneeuwen, dus toen ik m'n auto even nodig had moest ik hem eerst ontdoen van zo'n 15cm sneeuw. Daarna heb ik er nog 10 minuten over gedaan om van mijn fucking parkeerplek weg te komen omdat mijn voorwielaangedreven zomerbandjes weggkleden. Heb hem er toen maar gewoon uitgeduwd. ![]() | |
R-Damnn | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:29 |
| |
xenobinol | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:30 |
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk. | |
Pheno | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:47 |
Alsof winterbanden helpen bij ijzel ![]() Sneeuw werkt het prima op, maar een bevroren ondergrond is alleen nog leuk met rupsbanden. | |
DoorgestokenKaart | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:58 |
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten ![]() Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid. De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene. Daarnaast is een goede vriend van mij ambulancechauffeur. Uiteraard rijden die ook op winterbanden. En dat zijn de mensen die bij uitstek weten hoe ze moeten en kunnen rijden. Hij ergert zich kapot aan mensen die 40/50km/h rijden op de snelweg, omdat hij dan ook een veel lagere snelheid aan moet houden dan in de praktijk mogelijk zou zijn. Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt. [ Bericht 5% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 25-01-2013 13:03:28 ] | |
Pheno | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:03 |
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid. | |
DoorgestokenKaart | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:05 |
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen. | |
Pheno | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:10 |
Knappe gast als je onder de sneeuw kan kijken hoe de toestand van de weg is. De nacht ervoor kan het wel enorm zijn gaan opvriezen. Sneeuw erover, : jammer met welke banden dan ook. Dat zeg ik dus, valse veiligheid. |