SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Suikertante op 13-01-2013 16:31:57 ]
quote:Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef Suikertante het volgende:
Wil Musique zich toevallig melden voor in de OP?
En mijn vraag: kan een linea nigra ook in één dag opkomen en dan juist bóven je navel? Kan een wandeling waarbij je denkt dat je buik eraf valt het veroorzaken?
Waarschuwing: dit is een buik.Ik durf nog niet in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stom hè?
Morgen voor het eerst naar de huisarts, en als alles goed is wil ik graag in de OP![]()
Bij de Wehkamp hebben ze wel iets, ik heb de zwarte met de stipjes en ben er erg blij mee! Heb een L besteld, en die zat normaal, dus goed.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Shandaly het volgende:
Heb de foto van Suikertante gemist. Ik heb geen linea negra, maar nog wel een 'mooi' zebrapatroon van m'n vorige zwangerschap die nu weer duidelijker lijkt te worden.
Ik ben op zoek naar een positiebadpak, maar kan het nergens vinden... het badpak wat ik nog had van de vorige keer is me nu eigenlijk te groot (realiseerde me afgelopen pas dat dat best logisch is, bij mijn vorige zwangerschap woog ik rond deze tijd 20 kilo meer, en uiteindelijk bijna 30...), plus hij begint erg dun te worden bij de naden op m'n kont.. Die houdt het geen 4 maanden meer uit, en ik ben toch echt minimaal 2 keer per week in het zwembad te vinden. Iemand een goede tip?
Ik heb wel 2 tankini's liggen in die maat?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:16 schreef Shandaly het volgende:
Ik moet toch wel aan de M of zelfs L denk ik... mt 40/42
Ik heb deze: http://www.noppies.com/NL(...)it-wrap-Saint-tropezquote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben op zoek naar een positiebadpak, maar kan het nergens vinden... het badpak wat ik nog had van de vorige keer is me nu eigenlijk te groot (realiseerde me afgelopen pas dat dat best logisch is, bij mijn vorige zwangerschap woog ik rond deze tijd 20 kilo meer, en uiteindelijk bijna 30...), plus hij begint erg dun te worden bij de naden op m'n kont.. Die houdt het geen 4 maanden meer uit, en ik ben toch echt minimaal 2 keer per week in het zwembad te vinden. Iemand een goede tip?
Ditquote:Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef LadyBlack het volgende:
Zegt dus niks en iedereen heeft gewoon de buik die ze hoort te hebben
Ik zag eerder de foto van je buik. Lijkt alsof je een zelfde grootte buik hebt als ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:53 schreef Suikertante het volgende:
Dat heb ik ook vencodark, maar ik ben wel een lekker spekkie aan t worden hoor! Vooral rond de heupen en op de billen inderdaad. Ach, daardoor val ik niet voorover
Jouw borsten jeuken? Dat heb ik niet en de pijn is ook weg. Pas de omtrek van mijn buik trouwens gemeten. 86 cm geloof ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:01 schreef Suikertante het volgende:
Benen zijn bij mij ook nog hetzelfde, maar ik schat dat mijn borsten wel anderhalve cupmaat groter zijn nu. Wel fijn qua verhouding vind ik eigenlijk!En maar smeren, want het jeukt als een eh.. tiet.
Ik had net rond de conceptie ofzo nieuwe bh's gekocht en die zitten nog steeds prima. Ze zijn van volume wel wat meer nu, dat is heel welkom.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier zit t vooral op de buik, heupen en bovenbenen. Boobs hier nu ook anderhalve cup groter. Van goede A naar C. Ben nu eindelijk een beeeetje in verhouding, hoewel m'n heupen en kont de voorsprong houden. Ik heb geen jeuk of striae so far.
Nesteldrang is dat toch?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:10 schreef L-E het volgende:
Mijlpalen!
Hier 19 weken & 2 dagen en +2kg. Ik verwacht net als vorige keer alleen aan te komen door het gewicht op mijn buik en meer niet. Dat is fijn.
Vanmiddag de Bugaboo van 5 jaar geleden weer in elkaar gezet, wel een nieuwe reiswieg erin gekocht. Ziet er tof uit, vind dat echt de ultieme kinderwagen, nog steeds.Ik heb geen idee waarom, maar vanuit het niets voel ik de enorme drang om alles in huis te hebben voor de baby. En dat wil ik eigenlijk niet, want als we helemaal klaar zijn ga ik zitten wachten ofzo, ben ik bang. En we hebben ook nog best wel wat tijd he.
Ohja, mijn oude vriend maagzuur is er weer. Rennies zijn de bom!
Hehe, ja. Heerlijk he?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nesteldrang is dat toch?![]()
Die maagzuur hè, ik heb wel de laatste tijd dat ik een soort net-niet boeren heb. Soort 'warme' gloed naar mijn keel met extra speeksel enzo. Voelt naar.Is dat het maagzuur?
Herkenbaarquote:Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet vooral vaak plassen. En dan van die muizenplasjes. Aandrang is niet vervelend of pijnlijk, plassen zelf evenmin en ook geen buikpijn. Bij de echo was wel te zien dat babbie mooi met de voetjes op de blaas lag, dus ik denk dat ik de oorzaak wel kan verzinnen.
Herkenbaar. Elke nacht om de 1,5 uur (kan er de klok op gelijk zettenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet vooral vaak plassen. En dan van die muizenplasjes. Aandrang is niet vervelend of pijnlijk, plassen zelf evenmin en ook geen buikpijn. Bij de echo was wel te zien dat babbie mooi met de voetjes op de blaas lag, dus ik denk dat ik de oorzaak wel kan verzinnen.
Met name na het avondeten? Rennies werken hier echt fijn, kan ik je aanraden. Maagzuur is smerig.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Getver.Heb het vooral 's avonds een keer of wat.
Zo irritant is dat. Hier elke 2 uur, niet dat ik dan wakker word omdat ik moet plassen maar omdat mijn heup dan zeer gaat doen, en ik het niet meer voor elkaar krijg om slapend om te draaien. En ja, als ik dan eenmaal wakker ben sjok ik ook maar even naar de wc, anders moet dat (waarschijnlijk) een uur later weer...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:46 schreef Logician het volgende:
En wbt plassen letterlijk ook om de 3u er uit hier
Ik stel het weegschaal-gebeuren heel graag uit (lees: vergeet het ook meestal 's ochtends), heb er af en toe nog moeite mee dat mijn gewicht nu boven de 70kg uitkomt, ondanks het feit dat ik heel de zwangerschap al op een roze wolk zit.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:30 schreef danic het volgende:
Elmo, jaaa 27 wekengrappig dat je dat onthouden hebt. Makkelijk natuurlijk met 10 weken verschil, maar toch.
Ik heb er nog geen last van, plassen 's nachts.
En qua gewicht doe ik hetzelfde als vorige keer, dus nu 10 kg erbij.eindstand was vorige keer +18kg. Na een ruime week waren er 12 af. De andere 6 ben ik ws zelf schuldigcaan geweest, want die heb ik er af moeten sporten/lijnen.
Zal nu ook wel zo zijn, gezien de vreetbuien die ik heb.
Ja het gaat echt heel goed. Ik ben nog nooit zo kort zwanger geweest.quote:Op maandag 14 januari 2013 07:21 schreef draculettetje het volgende:
Dank laziness(hoe gaat het met jou? Goede tips van de fysio ?)
Pessie donderdag heb ik controle dus dan maar kijken als het nog nodig is
(al zit er nog steeds in mn hoofd dat ik moet bellen )
Tico ik lees steeds fijne en mooie berichten! Fijn dat het zo goed gaat!
Wat zwaar lijkt me dat! Hypereierstokkenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:07 schreef Joene het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_van_zesling__.html
OMG, dat is echt niet leuk!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef draculettetje het volgende:
Kyra mooi mijlpaal!
Pessie fijn dat je gerustgesteld bent
Net wortelkanaalbehandeling (zonder verdoving) gehad
en straks melden voor extra ctg het gaat lekker vandaag
OMG! Held!! Was het een beetje te doen?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef draculettetje het volgende:
Kyra mooi mijlpaal!
Pessie fijn dat je gerustgesteld bent
Net wortelkanaalbehandeling (zonder verdoving) gehad
en straks melden voor extra ctg het gaat lekker vandaag
Rottige timing van die kies ookquote:Op maandag 14 januari 2013 11:00 schreef draculettetje het volgende:
Zou kunnen maar pijn is iets wat ik al die tijd al heb natuurlijk...
Fijn is anders maar het moest gewoon
de gedachte meteen na bevalling in tandarts stoel te zitten zag ik (naast de pijn) ook niet zitten
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop echt dat ze nu een plan van aanpak gaan maken. 40 weken is woensdag?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:00 schreef draculettetje het volgende:
Zou kunnen maar pijn is iets wat ik al die tijd al heb natuurlijk...
Fijn is anders maar het moest gewoon
de gedachte meteen na bevalling in tandarts stoel te zitten zag ik (naast de pijn) ook niet zitten
Ow.... daar heb ik echt totaal niet bij nagedacht nog. Is dat altijd zo?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:
ik was alle babywas eerst met neutral..... tere babyhuidjes kunnen niet altijd goed tegen geparfumeerd wasmiddel.....
Thx..quote:Op maandag 14 januari 2013 11:53 schreef Suikertante het volgende:
Elmo wat wil je erin hebben?
(wat een superlieve foto!)
Ja, het wordt wel aangeraden. Net als geen wasverzachter gebruiken.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow.... daar heb ik echt totaal niet bij nagedacht nog. Is dat altijd zo?
Sorryquote:Op maandag 14 januari 2013 11:55 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Thx..
Ik wil graag achter mijn naam: Meisje!
Geeft niks, ik dacht dat de foto en de tekst erboven wel redelijk duidelijk waren!quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Suikertante het volgende:
[..]
SorryAls ik wat beter had gelezen had ik dat wel kunnen weten. Maar het staat erin!
![]()
Je hebt wel meer bloed nu natuurlijk, maar sowieso kunnen wondjes op je been echt enorm bloedenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:53 schreef Suikertante het volgende:
Elmo wat wil je erin hebben?
(wat een superlieve foto!)
Trouwens, ik had net een klein wondje op mijn been en het bloedde echt als een rund. Maar écht, mijn hele been was rood. Er zit nu een soort drukverbandje op (gelukkig is mijn vriend in de buurt want ik kon het wondje zelf niet zien). Kan dit gebeuren doordat ik zwanger ben?
Dan zou ik mijn aandacht fijn op die vriendin richtenquote:Op maandag 14 januari 2013 12:09 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat klopt suiker! Ze zou eigenlijk een jaar gaan, tot oktober. Maar nu komt ze in mei al weer naar Nederland. Ik heb staan dansen toen ze me dat vertelde
Ik vind neutral zo chemisch ruiken! Ik heb nu bio wasmiddel voor de babywasjes, daar zitten alleen maar natuurlijke stofjes in.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:
ik was alle babywas eerst met neutral..... tere babyhuidjes kunnen niet altijd goed tegen geparfumeerd wasmiddel.....
Ik herken elke keer veel van wat je vertelt, hier ook zo'n sterk gevoel van wat 'belangrijk is' en wat minder. En vooral ook het vervolgens makkelijker los kunnen laten van de onbelangrijkere dingenquote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat is fijn he? Ik voel dat ook heel duidelijk. We voelen ook zo sterk zo samen, dat maakt het nog bijzonderderder. En daardoor maak ik me minder druk om dingen die ook minder belangrijk zijn. Best een wijze les voor als ik eenmaal bevallen ben. Ben heel benieuwd hoe dat dan gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, ik dacht dat je bedrijfsarts iemand anders was dan de arbo arts. Dan zou ik me niet te druk maken. Arbo artsen staan meestal aan jouw kant. Zeker als je zwanger bent.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Daar ga ik dus sowieso woensdag al heen ivm mijn ziekmelding
quote:Op maandag 14 januari 2013 12:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je bedrijfsarts iemand anders was dan de arbo arts. Dan zou ik me niet te druk maken. Arbo artsen staan meestal aan jouw kant. Zeker als je zwanger bent.
Mijn ervaring is dat mensen na een tijdje vergeten hoe je je voelt, of denken dat het wel weer wat beter gaat. Vergeet niet dat zij niet dagelijks voelen wat jij voelt en er dan snel te makkelijk over kunnen gaan denken. Ze doen het heus niet bewust om jou voor het hoofd te stoten oidquote:Op maandag 14 januari 2013 12:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Nou breng je me in de war... dat is toch hetzelfde? Ik baal er gewoon zo van dat alles zo fijn in overleg en met veel begrip ging. Dan voelt dit gewoon als een klap in mijn gezicht en de stress slaat ook meteen toe. Het ging juist zoveel beter
Sorry.... volgens mij komt het wel op hetzelfde neer. Verschillen zitten in opleiding. Ik ben er verder ook niet bekend mee, ik moest naar een arboarts.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Nou breng je me in de war... dat is toch hetzelfde? Ik baal er gewoon zo van dat alles zo fijn in overleg en met veel begrip ging. Dan voelt dit gewoon als een klap in mijn gezicht en de stress slaat ook meteen toe. Het ging juist zoveel beter
Dat heb ik ook sinds enkele dagen! Google me suf. Dan zit je gewoon lekker te zitten en ineens begint je hart knijterhard te bonken een paar minuten lang. Ik snap er niks van!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:38 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit![]()
Laat die traantjes maar lopen morgen, je bent niet voor niets thuis gaan werken.
Gulara, wel gezellig hoor, zo'n dagboekpostLeesze!
Die hartslag, misschien moet ik dat ook eens meten, ik lijk steeds last te hebben van hartkloppingen als ik niks geks doe
Ik heb een paar jaar in Mexico gewoond en even op een Mexicaanse nieuwssite gekeken. Eén van de zesling is helaas al overleden, een meisje van 790 gram wat als 3e ter wereld kwamquote:Op maandag 14 januari 2013 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
Jeumig, waarschijnlijk is de zorg daar in Mexico anders, maar ik kan me niet voorstellen dat je na een vierling zonder IVF nog een keer natuurlijk zwanger wil worden met het risico op dit als gevolgBen je al 2 kindjes kwijt van je vierling, heb je er nu 6 liggen met groot risico
quote:Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar je gaat toch niet serieus bij iedere poepexplosie de romper kapot knippen? Of is dat wel gebruikelijk en heb ik mijn man voor niets heel hard uitgelachen?
Brrr. Leuk, zo'n dagje weg.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:01 schreef Sam1993 het volgende:
Sparkling wij hadden dat dus in de efteling ook een poepgolf. kind had een romper en jurkje aan en het zat dus letterlijk tot in haar nek onder.. natuurlijk geen schaar bijdehand en de wc niet in de buurt dus mijn moeder is met haar naar de wc gelopen en daar alles uitgedaan maja toen zaten haar haartjes alles onder geen warm water dus moesten haar onder de koude kraan wassen..Gelukkig was het wel 35 graden en was ze zo weer op thempratuur maar zoiets wens ik je niet toe haha:P
Dat weet ze allang.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef vencodark het volgende:
Waar is Tally eigenlijk gebleven? Zou ze al weten wat het geslacht is?
Al lang toch? Een meisje!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef vencodark het volgende:
Waar is Tally eigenlijk gebleven? Zou ze al weten wat het geslacht is?
Mijn fysio vraagt wekelijk of ik pijn op/rond schaambeen heb ivm mogelijk beginnende bi. Kweetniet of dat het is hoor, maar moest eraan denken.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Nog even een vraagje: ik heb ontzettende pijn bij mijn schaambot, het voelt soms alsof mijn clitoris ieder moment kan exploderen
Herkenbaar? Is dit ook bandenpijn of toch iets anders?
Ik las dit ook op internet ja. Ik heb een mail gestuurd naar een fysio, even kijken of daf het inderdaad is. Ik hoop het niet, moet nog 20 wekenquote:Op maandag 14 januari 2013 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn fysio vraagt wekelijk of ik pijn op/rond schaambeen heb ivm mogelijk beginnende bi. Kweetniet of dat het is hoor, maar moest eraan denken.
Dankje!quote:Op maandag 14 januari 2013 17:00 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik zie je foto nu pas, Elmo!
Nog zo'n mooie meid, gefeliciteerd!
L zegt: "Wie is dat?"
Ik: "T"
L: "Dat is mijn beste vriendin!"
Tuurlijk mag je dat weigeren. Je bent ook niet de eerste die dat niet ziet zitten. Het kan volgens mij ook lang niet altijd. Goed de voors en tegens bespreken en hier zijn ook mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en hun ervaringen en redenen om het niet te doen willen delen.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Ik heb donderdag een echo om te kijken hoe de kleine ligt. Ze vermoeden stuitligging en dus een draaipoging. Maar dat wil ik eigenlijk niet.Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...
Dat klinkt als je bekken. Alsof je hele onderkant onder je vandaan valt, dat idee.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Nog even een vraagje: ik heb ontzettende pijn bij mijn schaambot, het voelt soms alsof mijn clitoris ieder moment kan exploderen
Herkenbaar? Is dit ook bandenpijn of toch iets anders?
Ja dat mag..en als ze aansturen op een stuitbevalling mag je dat ook weigeren. Jou lijf, jou keusquote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Kyara mooie mijlpaal![]()
Pessie fijn dat de kleine vast ligt! En goed dat je gerustgesteld bent.
Elmowat gaaf!
Sparkling 20 wekenEn je vriendin
![]()
Spirit wat vervelend zeg! Zal duimen dat t netjes opgelost wordt.![]()
Ik heb donderdag een echo om te kijken hoe de kleine ligt. Ze vermoeden stuitligging en dus een draaipoging. Maar dat wil ik eigenlijk niet.Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...
Maar heb je dan bij een stuitbevalling niet meer kans op een ks?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat mag..en als ze aansturen op een stuitbevalling mag je dat ook weigeren. Jou lijf, jou keus
Weet ik eigenlijk niet zeker. Mijn gyn zei toen dat ik makkelijk een stuitbevallng kon doen, zeker aangezien ik een niet al te grote baby had. Maar ik heb geweigerd. En ook al was hij het er niet mee eens, hij kon me niet dwingen.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:52 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Maar heb je dan bij een stuitbevalling niet meer kans op een ks?
Soms voelt het zo ja, gruwelijk pijn!quote:Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat klinkt als je bekken. Alsof je hele onderkant onder je vandaan valt, dat idee.
Tuurlijk mag dat. Maar laat je even goed voorlichten. Als een gyn et aandurft om een stuitbevalling te doen dan zou je het kunnen overwegen. Een ks is en blijft echt een zware operatie. Maar niet elke stuit kun je op natuurlijke manier bevallen.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Kyara mooie mijlpaal![]()
Pessie fijn dat de kleine vast ligt! En goed dat je gerustgesteld bent.
Elmowat gaaf!
Sparkling 20 wekenEn je vriendin
![]()
Spirit wat vervelend zeg! Zal duimen dat t netjes opgelost wordt.![]()
Uiteindelijk had ik een tas vol schone kleding enzo terug mee naar huis.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:03 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een lijstje wat er allemaal in de ziekenhuistas moet? Ik kan mijn oude lijst niet meer vinden en mijn geheugen laat me in de steek.....
Ja, dat heb ik ook op mijn lijstje staan inderdaad.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uiteindelijk had ik een tas vol schone kleding enzo terug mee naar huis.
Ik had gewoon m'n toiletspullen. Shampoo wasgel tandenborstel haarborstel elastiek, dat soort.
Schone kleding voor na de bevalling. Schone bh en paar onderbroeken.
En 2 setjes voor Bram.
oh ja, dat is een goede. Vorige keer waren we natuurlijk de hele tijd op de verloskamer en toen ik naar de ok moest, was man met Midas nog in de verloskamer.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Juud79 het volgende:
Ow en iPad, wie let er op dat soort spullen als jij en/of je man er niet bij in de buurt bent?
Dat kan je vast ook navragen bij het ziekenhuis, hier stond het onbewaakt op een kamer tijdens mijn KS, dus manlief had de foons op zak en de camera had een verpleegkundige om foto's mee te maken.
natuurlijk!quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef zandsculptuur het volgende:
Dat draaien lijkt mij ook eng. Controleren ze daarbij wel hoe de navelstreng loopt?
ieder ziekenhuis heeft tegenwoordig toch wel een restaurant/coffeecorner waar eetbare zaken verkocht worden?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:30 schreef pessie het volgende:
Ik had dextro gekocht voor mezelf, uiteindelijk zelf niet opgegeten maar manlief wel. Ik denk toch ook schhon ondergoed en t shirt voor je man en een paar snickers oid.
Verder was mijn schoonzus na de bevalling van haar tweeling om half 2 smiddags op de afdeling. Daar kreeg ze alleen een appel te eten tot het avond eten, wat in haar ziekenhuis brood was. misschien een magnetron maaltijd mee voor het geval dat?
Geen idee hoe dat daar was. Maar bij een koffiecorner kun je meestal wel een worstenbroodje. Maar geen maaltijd krijgen. En met 2 babys op de ic en 2 peuters thuis vrees ik dat zezover niet zijn gekomen qua denken...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ieder ziekenhuis heeft tegenwoordig toch wel een restaurant/coffeecorner waar eetbare zaken verkocht worden?
Ah kijkquote:Op maandag 14 januari 2013 20:33 schreef Kyara het volgende:
Ik mag vanaf vandaag gewoon in Rijnstate bevallen en daar kon je altijd nog wel wat krijgen hoor. Zeker als je net op de afdeling kwam.
Tijdens de bevalling kon man ook complete maaltijden krijgen. Uiteindelijk heeft ie een paar boterhammen gegeten. Ik heb geloof ik ook wel gegeten tijdens de bevalling (maar die duurde 28 uur en ik had een ruggeprik).
Mijlpaal!!!quote:Op maandag 14 januari 2013 20:33 schreef Kyara het volgende:
Ik mag vanaf vandaag gewoon in Rijnstate bevallen
Dat klinkt ook wel echt smerig, tabletten in water. Vorige waren capsules. Maar goed, ikbreng preventief even wat heen, buik voelt stom aan en er schiet continu een harde buik in, kan gewoon baby zijn, maar beter even uitsluiten.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:48 schreef As1981 het volgende:
Nou ja het rottige vind ik dat je de tabletten op oplossen in water en daar ga ik echt van over mijn nek. En aangezien ik deze zwangerschap toch al makkelijk spuug even overlegt. Nu mag ik ze gewoon innemen met een groot glas water. Dan is het een weekje pillen slikken daar heb ik niet zo'n moeite mee gelukkig.
Kraamverzorgster had het bij zich. Toen Nathan opgenomen werd bij 7 weken kwamen ze ook aanzetten met gewone voeding. Nu was ik al niet al te vrolijk over de gang van zaken daar maar dit was wel de druppel. Maar goed, ik ben nogal een leeuwin als het om mn kids gaatquote:Op maandag 14 januari 2013 21:18 schreef As1981 het volgende:
Wij geven ook hypoallergeen ivm allergieen aan beide kanten. Vond het vreemd dat het daarom niet van te voren was aangegeven. Zeker nu ik lees dat het bij andere wel beschikbaar was.
Ik kom er dus ook niet achter hoe dit beeld bij mij is ontstaan?! Misschien toch een soort van verkeerd begrepen ooit en altijd onthouden..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef Juud79 het volgende:
Hmm, het lijkt me echt heel raar als je voeding mee zou moeten brengen als je in het ziekenhuis gaat bevallen. Volgens mij krijg je dat in ieder ziekenhuis gewoon hoor, daar betaal je toch ook voor, je krijgt toch zelf ook eten.
Kijk. Kundig antwoord, I like itquote:Op maandag 14 januari 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
natuurlijk!
Vooraf en achteraf worden echo's gemaakt en indien nodig zelfs tijdens nog. Als er ook maar enige reden is om niet te draaien doen ze het niet en de lijst met contra-indicaties voor een draaipoging, harde en minder harde indicaties is best behoorlijk. Er zitten een hoop mitsen en maren aan en je mag er vanuit gaan dat als een gynaecoloog een draaipoging aandurft met je, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor desastreuze gevolgen.
Hetzelfde geldt voor een stuitbevalling,als een gyn ook maar enigszins twijfelt doen ze liever een ks, als ze het aandurven hoef je geen meer dramatische bevalling te hebben dan een hoofdligging-bevalling.
Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :Squote:Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef As1981 het volgende:
Netjes tico. Was bijvoeden nodig? Yaro dronk na de geboorte het eerste flesje daarna helemaal niet meer was ook misselijk. Gelukkig pakte hij het daarna goed op.
Wil het nog nie minderen?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :S
Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.quote:
Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tienquote:Op maandag 14 januari 2013 21:35 schreef As1981 het volgende:
Hier omdat we allebei gevoelig zijn voor allergieen. Dus eerste half jaar hypoallergeen. Daarna overgestapt om te kijken hoe hij op gewoon reageerde. Sommige willen het niet omdat je het zo in de hand kan wekken. Ik wilde het risico niet nemen. Daarnaast werd er ook aangegeven dat ze er minder last van krampjes van zouden hebben. Nu heeft yaro daar nog genoeg last van gehad, maar toch.
Ok, er zit progressie in. Ik ben nu wel benieuwd hoe mijn kraamweek er deze keer uit gaat zien. Ga ik stuwing krijgen? Of gaat het weer een tijd duren? Ik heb echt veel vragen, hoop dat de lk binnenkort belt voor mn intakegesprek.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.
Overstappen kan zorgen voor krampjes e.d. dus soms moet je dat voorzichtig doen. Anderen hebben er geen last van.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tien(ben er weer vroeg bij, haha)
Ik begrijp je bezorgdheid. Je wilt je kind ook geen medicijnresten meegeven via borstvoeding.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Interessant dit! Ik ben nog helemaal niet uit of ik fv of bv ga geven. Mijn voorkeur gaat uit naar bv maar ik slik ook medicijnen waarbij het advies afwegen is. De gyn zou het nog overleggen met de kinderarts en wij krijgen nog een gesprek met een lk. Ik vind het een lastige keus hoor..
En je partner kan ook mee fv geven. Bv kan nog altijd alleen maar door vrouwen gegeven worden, of het moet afgekolfd zijn natuurlijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
Als je het wilt en zij zien geen problemen zou ik ook van hun expertise uit gaan!
Ik mis dat gevoel ofzo, totaal geen behoefte of zin om bv te geven.
Je gyn zal geen risico's nemen. Als de gyn zegt dat het kan, zal het ook echt wel in orde zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Heb je gelijk in maar zo simpel is het niet in mijn geval. Er is niet een duidelijke ja of nee te zeggen. Het kan geen kwaad maar de baby krijgt er iets van mee, kan er wat versuft door raken. Ik weet het niet zo, zeker omdat ik de gesprekken nog niet gehad heb die me bij de keus moeten helpen. Uiteindelijk ligt d'r beslissing natuurlijk altijd bij mij en ik wil mijn dochter geven wat het beste voor haar is.
neehoor.. dat kloptquote:Op maandag 14 januari 2013 22:39 schreef laziness het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat je direct moet starten met hypoallergeen of helemaal niet maar later overstappen zou geen nut meer hebben, maar dit kan een gevalletje klok klepel zijn hoor...
Bijvoorbeeld als je stopt met bv omdat dit dichter bij elkaar in de buurt ligt dan standaard.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:06 schreef danic het volgende:
Nee dat snap ik. Bij kma heb je idd pepti nodig.
Maar waarom zou je hypoallergeen geven als er geen allergieën bij de ouders voorkomen?
Omdat een pasgeboren baby gevoelige darmen heeft, ook zonder allergien in de familie. Bovendien kun je een allergie triggeren, en ik zou de darmen niet al op die manier willen belasten.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:06 schreef danic het volgende:
Nee dat snap ik. Bij kma heb je idd pepti nodig.
Maar waarom zou je hypoallergeen geven als er geen allergieën bij de ouders voorkomen?
Beeb zit heerlijk warm binnen ja. Vanmiddag naar de vk, kijken hoe nu verder.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:27 schreef Suikertante het volgende:
En Eliis, hoe gaat t daar? Nog steeds te koud buiten voor je mini?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |