wat gaaf!
  wat gaaf! En je vriendin
 En je vriendin   

Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...
  Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...

Dankje!quote:Op maandag 14 januari 2013 17:00 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik zie je foto nu pas, Elmo!
Nog zo'n mooie meid, gefeliciteerd!
L zegt: "Wie is dat?"
Ik: "T"
L: "Dat is mijn beste vriendin!"

Tuurlijk mag je dat weigeren. Je bent ook niet de eerste die dat niet ziet zitten. Het kan volgens mij ook lang niet altijd. Goed de voors en tegens bespreken en hier zijn ook mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en hun ervaringen en redenen om het niet te doen willen delen.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Ik heb donderdag een echo om te kijken hoe de kleine ligt. Ze vermoeden stuitligging en dus een draaipoging. Maar dat wil ik eigenlijk niet.Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...

Dat klinkt als je bekken. Alsof je hele onderkant onder je vandaan valt, dat idee.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Nog even een vraagje: ik heb ontzettende pijn bij mijn schaambot, het voelt soms alsof mijn clitoris ieder moment kan exploderen
Herkenbaar? Is dit ook bandenpijn of toch iets anders?

Ja dat mag..en als ze aansturen op een stuitbevalling mag je dat ook weigeren. Jou lijf, jou keusquote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Kyara mooie mijlpaal
Pessie fijn dat de kleine vast ligt! En goed dat je gerustgesteld bent.
Elmowat gaaf!
Sparkling 20 wekenEn je vriendin

Spirit wat vervelend zeg! Zal duimen dat t netjes opgelost wordt.
Ik heb donderdag een echo om te kijken hoe de kleine ligt. Ze vermoeden stuitligging en dus een draaipoging. Maar dat wil ik eigenlijk niet.Mag je dat weigeren? Of stel ik me aan...

Maar heb je dan bij een stuitbevalling niet meer kans op een ks?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat mag..en als ze aansturen op een stuitbevalling mag je dat ook weigeren. Jou lijf, jou keus

Weet ik eigenlijk niet zeker. Mijn gyn zei toen dat ik makkelijk een stuitbevallng kon doen, zeker aangezien ik een niet al te grote baby had. Maar ik heb geweigerd. En ook al was hij het er niet mee eens, hij kon me niet dwingen.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:52 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Maar heb je dan bij een stuitbevalling niet meer kans op een ks?

Soms voelt het zo ja, gruwelijk pijn!quote:Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat klinkt als je bekken. Alsof je hele onderkant onder je vandaan valt, dat idee.

Tuurlijk mag dat. Maar laat je even goed voorlichten. Als een gyn et aandurft om een stuitbevalling te doen dan zou je het kunnen overwegen. Een ks is en blijft echt een zware operatie. Maar niet elke stuit kun je op natuurlijke manier bevallen.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:21 schreef Fieder het volgende:
Kyara mooie mijlpaal
Pessie fijn dat de kleine vast ligt! En goed dat je gerustgesteld bent.
Elmowat gaaf!
Sparkling 20 wekenEn je vriendin

Spirit wat vervelend zeg! Zal duimen dat t netjes opgelost wordt.

Uiteindelijk had ik een tas vol schone kleding enzo terug mee naar huis.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:03 schreef Kyara het volgende:
Iemand nog een lijstje wat er allemaal in de ziekenhuistas moet? Ik kan mijn oude lijst niet meer vinden en mijn geheugen laat me in de steek.....

Ja, dat heb ik ook op mijn lijstje staan inderdaad.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uiteindelijk had ik een tas vol schone kleding enzo terug mee naar huis.
Ik had gewoon m'n toiletspullen. Shampoo wasgel tandenborstel haarborstel elastiek, dat soort.
Schone kleding voor na de bevalling. Schone bh en paar onderbroeken.
En 2 setjes voor Bram.

oh ja, dat is een goede. Vorige keer waren we natuurlijk de hele tijd op de verloskamer en toen ik naar de ok moest, was man met Midas nog in de verloskamer.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Juud79 het volgende:
Ow en iPad, wie let er op dat soort spullen als jij en/of je man er niet bij in de buurt bent?
Dat kan je vast ook navragen bij het ziekenhuis, hier stond het onbewaakt op een kamer tijdens mijn KS, dus manlief had de foons op zak en de camera had een verpleegkundige om foto's mee te maken.

natuurlijk!quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef zandsculptuur het volgende:
Dat draaien lijkt mij ook eng. Controleren ze daarbij wel hoe de navelstreng loopt?

. Ik denk toch ook schhon ondergoed en t shirt voor je man en een paar snickers oid.
 . Ik denk toch ook schhon ondergoed en t shirt voor je man en een paar snickers oid.  

ieder ziekenhuis heeft tegenwoordig toch wel een restaurant/coffeecorner waar eetbare zaken verkocht worden?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:30 schreef pessie het volgende:
Ik had dextro gekocht voor mezelf, uiteindelijk zelf niet opgegeten maar manlief wel. Ik denk toch ook schhon ondergoed en t shirt voor je man en een paar snickers oid.
Verder was mijn schoonzus na de bevalling van haar tweeling om half 2 smiddags op de afdeling. Daar kreeg ze alleen een appel te eten tot het avond eten, wat in haar ziekenhuis brood was. misschien een magnetron maaltijd mee voor het geval dat?

Geen idee hoe dat daar was. Maar bij een koffiecorner kun je meestal wel een worstenbroodje. Maar geen maaltijd krijgen. En met 2 babys op de ic en 2 peuters thuis vrees ik dat zezover niet zijn gekomen qua denken...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ieder ziekenhuis heeft tegenwoordig toch wel een restaurant/coffeecorner waar eetbare zaken verkocht worden?

Ah kijkquote:Op maandag 14 januari 2013 20:33 schreef Kyara het volgende:
Ik mag vanaf vandaag gewoon in Rijnstate bevallen en daar kon je altijd nog wel wat krijgen hoor. Zeker als je net op de afdeling kwam.
Tijdens de bevalling kon man ook complete maaltijden krijgen. Uiteindelijk heeft ie een paar boterhammen gegeten. Ik heb geloof ik ook wel gegeten tijdens de bevalling (maar die duurde 28 uur en ik had een ruggeprik).

Mijlpaal!!!quote:Op maandag 14 januari 2013 20:33 schreef Kyara het volgende:
Ik mag vanaf vandaag gewoon in Rijnstate bevallen

Dat klinkt ook wel echt smerig, tabletten in water. Vorige waren capsules. Maar goed, ikbreng preventief even wat heen, buik voelt stom aan en er schiet continu een harde buik in, kan gewoon baby zijn, maar beter even uitsluiten.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:48 schreef As1981 het volgende:
Nou ja het rottige vind ik dat je de tabletten op oplossen in water en daar ga ik echt van over mijn nek. En aangezien ik deze zwangerschap toch al makkelijk spuug even overlegt. Nu mag ik ze gewoon innemen met een groot glas water. Dan is het een weekje pillen slikken daar heb ik niet zo'n moeite mee gelukkig.

Kraamverzorgster had het bij zich. Toen Nathan opgenomen werd bij 7 weken kwamen ze ook aanzetten met gewone voeding. Nu was ik al niet al te vrolijk over de gang van zaken daar maar dit was wel de druppel. Maar goed, ik ben nogal een leeuwin als het om mn kids gaatquote:Op maandag 14 januari 2013 21:18 schreef As1981 het volgende:
Wij geven ook hypoallergeen ivm allergieen aan beide kanten. Vond het vreemd dat het daarom niet van te voren was aangegeven. Zeker nu ik lees dat het bij andere wel beschikbaar was.

Ik kom er dus ook niet achter hoe dit beeld bij mij is ontstaan?! Misschien toch een soort van verkeerd begrepen ooit en altijd onthouden..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef Juud79 het volgende:
Hmm, het lijkt me echt heel raar als je voeding mee zou moeten brengen als je in het ziekenhuis gaat bevallen. Volgens mij krijg je dat in ieder ziekenhuis gewoon hoor, daar betaal je toch ook voor, je krijgt toch zelf ook eten.

Kijk. Kundig antwoord, I like itquote:Op maandag 14 januari 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
natuurlijk!
Vooraf en achteraf worden echo's gemaakt en indien nodig zelfs tijdens nog. Als er ook maar enige reden is om niet te draaien doen ze het niet en de lijst met contra-indicaties voor een draaipoging, harde en minder harde indicaties is best behoorlijk. Er zitten een hoop mitsen en maren aan en je mag er vanuit gaan dat als een gynaecoloog een draaipoging aandurft met je, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor desastreuze gevolgen.
Hetzelfde geldt voor een stuitbevalling,als een gyn ook maar enigszins twijfelt doen ze liever een ks, als ze het aandurven hoef je geen meer dramatische bevalling te hebben dan een hoofdligging-bevalling.
 .
. .
.

Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :Squote:Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef As1981 het volgende:
Netjes tico. Was bijvoeden nodig? Yaro dronk na de geboorte het eerste flesje daarna helemaal niet meer was ook misselijk. Gelukkig pakte hij het daarna goed op.

Wil het nog nie minderen?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :S

Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.quote:

Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tienquote:Op maandag 14 januari 2013 21:35 schreef As1981 het volgende:
Hier omdat we allebei gevoelig zijn voor allergieen. Dus eerste half jaar hypoallergeen. Daarna overgestapt om te kijken hoe hij op gewoon reageerde. Sommige willen het niet omdat je het zo in de hand kan wekken. Ik wilde het risico niet nemen. Daarnaast werd er ook aangegeven dat ze er minder last van krampjes van zouden hebben. Nu heeft yaro daar nog genoeg last van gehad, maar toch.
 (ben er weer vroeg bij, haha)
 (ben er weer vroeg bij, haha)

Ok, er zit progressie in. Ik ben nu wel benieuwd hoe mijn kraamweek er deze keer uit gaat zien. Ga ik stuwing krijgen? Of gaat het weer een tijd duren? Ik heb echt veel vragen, hoop dat de lk binnenkort belt voor mn intakegesprek.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.

Overstappen kan zorgen voor krampjes e.d. dus soms moet je dat voorzichtig doen. Anderen hebben er geen last van.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tien(ben er weer vroeg bij, haha)

bedankt in elk geval!
 bedankt in elk geval!

Ik begrijp je bezorgdheid. Je wilt je kind ook geen medicijnresten meegeven via borstvoeding.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Interessant dit! Ik ben nog helemaal niet uit of ik fv of bv ga geven. Mijn voorkeur gaat uit naar bv maar ik slik ook medicijnen waarbij het advies afwegen is. De gyn zou het nog overleggen met de kinderarts en wij krijgen nog een gesprek met een lk. Ik vind het een lastige keus hoor..

. Geen allergieën of medicijngebruik. Zie dus weinig aanleiding om het níet te proberen.
. Geen allergieën of medicijngebruik. Zie dus weinig aanleiding om het níet te proberen.

En je partner kan ook mee fv geven. Bv kan nog altijd alleen maar door vrouwen gegeven worden, of het moet afgekolfd zijn natuurlijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
Als je het wilt en zij zien geen problemen zou ik ook van hun expertise uit gaan!
Ik mis dat gevoel ofzo, totaal geen behoefte of zin om bv te geven.

Je gyn zal geen risico's nemen. Als de gyn zegt dat het kan, zal het ook echt wel in orde zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Heb je gelijk in maar zo simpel is het niet in mijn geval. Er is niet een duidelijke ja of nee te zeggen. Het kan geen kwaad maar de baby krijgt er iets van mee, kan er wat versuft door raken. Ik weet het niet zo, zeker omdat ik de gesprekken nog niet gehad heb die me bij de keus moeten helpen. Uiteindelijk ligt d'r beslissing natuurlijk altijd bij mij en ik wil mijn dochter geven wat het beste voor haar is.

en ik beslis het ook niet zonder dat ik zeker weet of het kwaad kan.
 en ik beslis het ook niet zonder dat ik zeker weet of het kwaad kan.

).
 ). 

neehoor.. dat kloptquote:Op maandag 14 januari 2013 22:39 schreef laziness het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat je direct moet starten met hypoallergeen of helemaal niet maar later overstappen zou geen nut meer hebben, maar dit kan een gevalletje klok klepel zijn hoor...

Bijvoorbeeld als je stopt met bv omdat dit dichter bij elkaar in de buurt ligt dan standaard.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:06 schreef danic het volgende:
Nee dat snap ik. Bij kma heb je idd pepti nodig.
Maar waarom zou je hypoallergeen geven als er geen allergieën bij de ouders voorkomen?

Omdat een pasgeboren baby gevoelige darmen heeft, ook zonder allergien in de familie. Bovendien kun je een allergie triggeren, en ik zou de darmen niet al op die manier willen belasten.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:06 schreef danic het volgende:
Nee dat snap ik. Bij kma heb je idd pepti nodig.
Maar waarom zou je hypoallergeen geven als er geen allergieën bij de ouders voorkomen?

. Zat al in de auto, maar ben maar omgekeerd. Hele A12 van hier tot aan Den Haag staat stil. Straks maar eens een nieuwe poging wagen
. Zat al in de auto, maar ben maar omgekeerd. Hele A12 van hier tot aan Den Haag staat stil. Straks maar eens een nieuwe poging wagen  .
. 

Beeb zit heerlijk warm binnen ja. Vanmiddag naar de vk, kijken hoe nu verder.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:27 schreef Suikertante het volgende:
En Eliis, hoe gaat t daar? Nog steeds te koud buiten voor je mini?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |