abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121566391
Ik had het sowieso in huis. Toen we thuis kwamen was Bram nog best misselijk en mijn melk was nog niet volop gang, Bram is best een beertje, en je zit ook met die limiet die ze mogen afvallen. Dus ik zei al meteen dat ik gewoon kunstvoeding in huis had mocht hij teveel afvallen.
Hij zit trouwens alweer bijna op geboortegewicht. Nog 45 gram te gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121566429
Suiker laat volgende week wel even weten wat ze hier zeggen. Ga je fv geven en zo ja dan gewoon of ook hypoallergeen?
pi_121566557
Netjes tico. Was bijvoeden nodig? Yaro dronk na de geboorte het eerste flesje daarna helemaal niet meer was ook misselijk. Gelukkig pakte hij het daarna goed op.
pi_121566709
As ik heb geen idee, hoe neem je die beslissing? Ik dacht juist dat je allergieën in de hand werkt als je te voorzichtig bent, of geldt dat niet voor zulke ukjes? We zijn allebei niet overgevoelig voor voedingsstoffen.
pi_121566731
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

natuurlijk!
Vooraf en achteraf worden echo's gemaakt en indien nodig zelfs tijdens nog. Als er ook maar enige reden is om niet te draaien doen ze het niet en de lijst met contra-indicaties voor een draaipoging, harde en minder harde indicaties is best behoorlijk. Er zitten een hoop mitsen en maren aan en je mag er vanuit gaan dat als een gynaecoloog een draaipoging aandurft met je, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor desastreuze gevolgen.

Hetzelfde geldt voor een stuitbevalling,als een gyn ook maar enigszins twijfelt doen ze liever een ks, als ze het aandurven hoef je geen meer dramatische bevalling te hebben dan een hoofdligging-bevalling.
Kijk. Kundig antwoord, I like it ;).
Ik had zelf destijds de navelstreng een aantal keer om m'n nek zitten, waardoor ik bijna gestikt ben tijdens de bevalling. Een spoedkeizersnede heeft mijn leven gered, dus ik ben daar misschien iets alerter op.
Hopelijk hoef ik het nooit mee te maken, maar we zien het tzt ;).
pi_121566833
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef As1981 het volgende:
Netjes tico. Was bijvoeden nodig? Yaro dronk na de geboorte het eerste flesje daarna helemaal niet meer was ook misselijk. Gelukkig pakte hij het daarna goed op.
Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :S
  maandag 14 januari 2013 @ 21:35:00 #257
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121566874
Zand dan doen ze tegenwoordig sowieso een ks, te riskant anders.
pi_121566909
Hier omdat we allebei gevoelig zijn voor allergieen. Dus eerste half jaar hypoallergeen. Daarna overgestapt om te kijken hoe hij op gewoon reageerde. Sommige willen het niet omdat je het zo in de hand kan wekken. Ik wilde het risico niet nemen. Daarnaast werd er ook aangegeven dat ze er minder last van krampjes van zouden hebben. Nu heeft yaro daar nog genoeg last van gehad, maar toch.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:35:42 #259
259886 pessie
pi_121566912
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, mijn borsten zijn totaal losgeslagen. :S
Wil het nog nie minderen? :*
pi_121567194
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Wil het nog nie minderen? :*
Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:40:42 #261
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121567208
De verloskundige zei ons bij de eerste controle al, dat als we moeten bijvoeden, we aan het hypoallergene spul moeten, door astma en allergieën van vriendlief. Maar ik ben wel van plan
om bv te geven. Als het kan, waarom niet? Een betere start kan een kind zich niet wensen, denk ik.\
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_121567310
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:35 schreef As1981 het volgende:
Hier omdat we allebei gevoelig zijn voor allergieen. Dus eerste half jaar hypoallergeen. Daarna overgestapt om te kijken hoe hij op gewoon reageerde. Sommige willen het niet omdat je het zo in de hand kan wekken. Ik wilde het risico niet nemen. Daarnaast werd er ook aangegeven dat ze er minder last van krampjes van zouden hebben. Nu heeft yaro daar nog genoeg last van gehad, maar toch.
Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tien :') (ben er weer vroeg bij, haha)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:42:57 #263
259886 pessie
pi_121567347
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jawel. Maar op zaterdag had ik een overschot van 760cc. Ik redde het net met 12 uur tussen de 2x helemaal leegkolven. Gister zat er 24 uur tussen en zat ik op 500cc. Vandaag heb ik vanmiddag enkel de druk eraf gehaald voordat Bram ging drinken omdat de tepel niet meer aanhapbaar was en daarmee zit ik vandaag op 200cc. Maar leegkolven hoeft vandaag niet, dit redt ik vannacht en hij drinkt nu redelijk de ergste druk weg.
Ok, er zit progressie in. Ik ben nu wel benieuwd hoe mijn kraamweek er deze keer uit gaat zien. Ga ik stuwing krijgen? Of gaat het weer een tijd duren? Ik heb echt veel vragen, hoop dat de lk binnenkort belt voor mn intakegesprek.
pi_121567501
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar mijn eerste gevoel zegt biologisch maar niet hypo-allergeen. Maar overstappen van merk in de eerste weken is dus niet zo wenselijk? Dan gooi ik wel een pak in de tas. Over een week of tien :') (ben er weer vroeg bij, haha)
Overstappen kan zorgen voor krampjes e.d. dus soms moet je dat voorzichtig doen. Anderen hebben er geen last van.
Er is ook een fv topic, kan je evt. Ook nog doorlezen.
En je heb nog even inderdaad.
pi_121567668
Dat ontdekte ik toevallig vandaag, zag weer allemaal dingen waar ik geen weet van had, ga er binnenkort eens voor zitten :) bedankt in elk geval!
pi_121567706
Interessant dit! Ik ben nog helemaal niet uit of ik fv of bv ga geven. Mijn voorkeur gaat uit naar bv maar ik slik ook medicijnen waarbij het advies afwegen is. De gyn zou het nog overleggen met de kinderarts en wij krijgen nog een gesprek met een lk. Ik vind het een lastige keus hoor..
E.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:52:45 #267
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121567964
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Interessant dit! Ik ben nog helemaal niet uit of ik fv of bv ga geven. Mijn voorkeur gaat uit naar bv maar ik slik ook medicijnen waarbij het advies afwegen is. De gyn zou het nog overleggen met de kinderarts en wij krijgen nog een gesprek met een lk. Ik vind het een lastige keus hoor..
Ik begrijp je bezorgdheid. Je wilt je kind ook geen medicijnresten meegeven via borstvoeding.
Als je nog medicijnen slikt, waarbij je op het advies af moet gaan van de gyn, erg lastig lijkt me dat idd.
Maar als de gyn zegt dat je bv zou kunnen geven met je medicijnen, waarom niet?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_121568119
Als je het wilt en zij zien geen problemen zou ik ook van hun expertise uit gaan!
Ik mis dat gevoel ofzo, totaal geen behoefte of zin om bv te geven. Het voelt tegennatuurlijk, terwijl ik het bij andere mensen heel mooi vind. Daar komt bij dat weinig slaap (en dat gaat toch al gebeuren) mijn paniekaanvallen in de hand werkt, en met flesvoeding heb ik toch een iets gecontroleerde gevoel. Dat als het met mij mis gaat, mijn vriend ook alles kan doen.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:57:42 #269
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121568295
Ik wil zeker bv geven als het lukt :Y. Geen allergieën of medicijngebruik. Zie dus weinig aanleiding om het níet te proberen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 14 januari 2013 @ 21:57:55 #270
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121568310
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
Als je het wilt en zij zien geen problemen zou ik ook van hun expertise uit gaan!
Ik mis dat gevoel ofzo, totaal geen behoefte of zin om bv te geven.
En je partner kan ook mee fv geven. Bv kan nog altijd alleen maar door vrouwen gegeven worden, of het moet afgekolfd zijn natuurlijk.

Voordeel van fv lijkt me, dat je exact weet hoeveel je baby gedronken heeft, bij bv is het maar afwachten hoeveel hij of zij gedronken heeft (niet afgekolfd).
pi_121568313
Heb je gelijk in maar zo simpel is het niet in mijn geval. Er is niet een duidelijke ja of nee te zeggen. Het kan geen kwaad maar de baby krijgt er iets van mee, kan er wat versuft door raken. Ik weet het niet zo, zeker omdat ik de gesprekken nog niet gehad heb die me bij de keus moeten helpen. Uiteindelijk ligt de beslissing natuurlijk altijd bij mij en ik wil mijn dochter geven wat het beste voor haar is.
E.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:58:59 #272
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121568386
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Heb je gelijk in maar zo simpel is het niet in mijn geval. Er is niet een duidelijke ja of nee te zeggen. Het kan geen kwaad maar de baby krijgt er iets van mee, kan er wat versuft door raken. Ik weet het niet zo, zeker omdat ik de gesprekken nog niet gehad heb die me bij de keus moeten helpen. Uiteindelijk ligt d'r beslissing natuurlijk altijd bij mij en ik wil mijn dochter geven wat het beste voor haar is.
Je gyn zal geen risico's nemen. Als de gyn zegt dat het kan, zal het ook echt wel in orde zijn.
pi_121568865
Dat weet ik maar ze heeft nooit gezegd dat het kan. In mijn eerste zwangerschap heeft een lactatiekundige het uitgezocht en toen was het advies om borstvoeding te geven, alleen niet iets van 2 uur na inname van mijn medicijnen. Hier op het forum zeiden ze toen tegen mij dat fv en kv combineren lastig zal zijn voor de productie in het begin maar ik heb me er niet zo in verdiept want miskraam.
Nu zijn de gyn begin deze zwangerschap dat de adviezen recent veranderd zijn en dat zij het eerst overleggen moet met de kinderarts. Eigenlijk weet ik dus gewoon nog niets ;) en ik beslis het ook niet zonder dat ik zeker weet of het kwaad kan.
E.
pi_121568940
Je goed laten informeren is ook altijd het beste, lijkt me :) en daarna zelf beslissen.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:12:24 #275
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121569271
Erg verwarrend als de adviezen recent veranderd zijn, maar ik ga mee in wat Suikertante zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')