abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121542064
Mijn vriendin die 20 december is bevallen zit nu nog helemaal in een newborn-wolk, maar we hebben heel toevallig tegelijk een angststoornis opgebouwd en de medicijnen weer afgebouwd en zijn dus ook kort na elkaar zwanger geraakt. Heel toevallig allemaal, maar wel heel mooi om te zien hoe goed het met haar gaat O+ Ik ben ook heel benieuwd hoe het met haar gaat over een aantal weken...
Ze heeft bijvoorbeeld de eerste 3 weken geen bezoek gehad behalve familie (ik mocht dus ook niet komen!). Ze wilde gewoon eerst zelf wennen. En dat durft ze nu dan ook gewoon te zeggen, en ze is er nu zo blij mee, want nu geniet ze echt van alle mensen die langs komen.
Kortom, ik let heel goed op hoe zij het aanpakt en wat voor effect het heeft..
pi_121542139
Suiker, wat bijzonder met je vriendin zo :) ik moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje nerveus ben voor de eerste tijd met een baby. Zo nieuw en vreemd..

Wij hebben trouwens Robijn puur en zacht gekocht voor de babywas. Hopelijk ook goed genoeg ;)
E.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:42:20 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121542200
Ik was met persil, dat mag ook omdat er een natuurlijk parfum, namelijk groene zeep, ingebruikt wordt.ik kan er zelf ook tegen terwijl ik heel snel last krijg van verkeerd wasmiddel om over wasverzachter nog maar niet te spreken.

Sinds nathan er is is hetsowieso veel lastiger vriendschappen te onderhouden vind ik. Ik heb veel vriendinnen met kids ook in dezelfde leeftijd dus ga met nathan wel eens langs maar in de praktijk ben jectoch bezig om ervoor te zorgen dat je kind het huis en het andere kind heel laat. En momenteel ontbreektt me de energie daarvoor.
pi_121542241
Wat goed van je vriendin Suiker, dat ze zo haar grenzen aan kan geven! Hier wil ik de eerste paar dagen in ieder geval ook alleen zijn + wat familie (vooral mijn ouders, ouders van vriendlief mogen wat mij/ons betreft ook pas liever na de eerste wen periode komen). Ik overleg het met mijn moeder, die is dan mijn persoonlijke grensbewaker (kan ze ook goed!).
pi_121542259
Goeie tip van Persil pessie! Ik kan natuurlijk ook gewoon zo'n brok natuurzeep halen O+
pi_121542296
Even een klaagpost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_121542352
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:48:59 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121542410
Spirit, anders arboarts inschakelen!
pi_121542460
quote:
17s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:48 schreef Kyara het volgende:
Spirit, anders arboarts inschakelen!
Daar ga ik dus sowieso woensdag al heen ivm mijn ziekmelding :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:53:25 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121542562
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Daar ga ik dus sowieso woensdag al heen ivm mijn ziekmelding :P
Ok, ik dacht dat je bedrijfsarts iemand anders was dan de arbo arts. Dan zou ik me niet te druk maken. Arbo artsen staan meestal aan jouw kant. Zeker als je zwanger bent.
pi_121542622
quote:
17s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ok, ik dacht dat je bedrijfsarts iemand anders was dan de arbo arts. Dan zou ik me niet te druk maken. Arbo artsen staan meestal aan jouw kant. Zeker als je zwanger bent.
-O- Nou breng je me in de war... dat is toch hetzelfde? Ik baal er gewoon zo van dat alles zo fijn in overleg en met veel begrip ging. Dan voelt dit gewoon als een klap in mijn gezicht en de stress slaat ook meteen toe. Het ging juist zoveel beter ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_121542630
Spirit :* Probeer eerst het gesprek af te wachten voordat je er van in de stress raakt (makkelijker gezegd dan gedaan) en wat Suiker en Kyara ook zeggen! Het komt vast goed meis!
pi_121542772
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

-O- Nou breng je me in de war... dat is toch hetzelfde? Ik baal er gewoon zo van dat alles zo fijn in overleg en met veel begrip ging. Dan voelt dit gewoon als een klap in mijn gezicht en de stress slaat ook meteen toe. Het ging juist zoveel beter ;(
Mijn ervaring is dat mensen na een tijdje vergeten hoe je je voelt, of denken dat het wel weer wat beter gaat. Vergeet niet dat zij niet dagelijks voelen wat jij voelt en er dan snel te makkelijk over kunnen gaan denken. Ze doen het heus niet bewust om jou voor het hoofd te stoten oid ;) :*.
pi_121543058
Suiker, wat is je vriendin een mooi voorbeeld :) Ook voor de mensen onder ons zonder angststoornis overigens, want ik wil geloof ik ook zo veel mogelijk buiten de deur houden de eerste tijd. Lekker in mijn cocon, word ik heel gelukkig van. O+

Niet verder terug gelezen, maar op deze pagina zie ik geen felicitaties, dus nog geen verse babies, gok ik.

Spirit, jouw vorige afspraken met de bedrijfsarts liggen vastgelegd, als het goed is heb jij daar ook een kopie van gekregen. Neem dat desnoods mee.
  maandag 14 januari 2013 @ 13:26:29 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121543911
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Sorry.... volgens mij komt het wel op hetzelfde neer. Verschillen zitten in opleiding. Ik ben er verder ook niet bekend mee, ik moest naar een arboarts.

Probeer het inderdaad niet teveel op jezelf te betrekken, waarschijnlijk hebben ze geen benul van wat ze zeggen en wat voor impact dat heeft. Ga open het gesprek is, vertel hoe je je voelt en dat het voor jou niet mogelijk is om 3 dagen op kantoor te zijn. Het heeft geen zin om alle mogelijke scenario's door te nemen.

Sterkte :*
  maandag 14 januari 2013 @ 13:33:51 #166
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121544174
Een bedrijfsarts is nog beter dan een arbo arts qua opleiding in arbo gerelateerde zaken maar die bedrijfsarts is waar je moet zijn inzake je probleem met de voorgeschreven werktijden van je werkgever Spirit.
Er is een heel dossier en jouw nieuwe arts zal niet zo snel een compleet andere richting inslaan dan jouw vorige.
Ik heb wel 3 verschillende gezien tijdens en na mijn zwangerschap en ze volgden allemaal dezelfde lijn.
Je werkgever ontvangt een kopie van de aanbevelingen van de arts. Ga aan de hand daarvan het gesprek aan met je werkgever dadelijk. En wees daar eerlijk! Mensen zijn snel geneigd het beter voor te doen dan het is. Laat niet het feit dat het nu beter gaat reden zijn om weer meer te proberen. Nee het gaat beter door de rust die je pakt en die moet je blijven nemen.
Succes!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 januari 2013 @ 13:35:12 #167
381212 Gulara
From the future
pi_121544218
Spirit, wat vervelend als zaken dan opeens weer anders worden zoals afgesproken. Inderdaad op je strepen staan. Wat niet gaat dat gaat niet. :*

Heb hier en daar wel bijgelezen maar eigenlijk niks onthouden. :@

De ergste hitte is vandaag vertrokken. Heb letterlijk het hele weekend onder de ventilator gehangen. En nou ben ik echt heel goed in urenlang op bank/bed hangen en een beetje lezen/internetten/spelletjes doen/filmpjes kijken, maar dit was zelfs voor mij iets té.

De "blaasontsteking" was weg, maar sinds vanmiddag weer terug. Morgen dus maar even aankaarten bij de vk.

Verder gaat m'n hartslag al twee dagen op en neer. Dan weer 75, 5 min later 115. Alsof ik in een achtbaan zit. Het hoort erbij las ik, maar ik vind het behoorlijk vermoeiend die "opwinding" elke keer. :')

En nu ga ik lekker aan een nieuw boek beginnen. Wil nog minstens twee boeken uitlezen voor m'n bevalling. Tien blz lezen is tegenwoordig al een hele opgave. :')

Iedereen een fijne maandag! *O*
  maandag 14 januari 2013 @ 13:35:35 #168
381212 Gulara
From the future
pi_121544230
Dagboekpost. :@
pi_121544268
Dank jullie wel :*

Morgen face to face overleg met mijn persoonlijke manager (die net strontchagrijnig belde dat ze anders geen werk voor me hebben, alsof ik me daardoor laat pushen, vast contract ftw dus niet mijn probleem) en de manager van de afdeling die ik moet gaan ondersteunen om te bespreken of ik thuis kan werken of niet. Zo niet, dan zal ik dat woensdag idd met de bedrijfsarts aankaarten. Ik ben nu gestresst genoeg om daar in janken uit te barsten (sowieso makkelijk dankzij hormonen) om mijn punt te onderstrepen. Ik begin net weer een beetje lol in mijn zwangere leven te krijgen -O-
Sarcasme. Herken het.
  maandag 14 januari 2013 @ 13:38:16 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121544340
Spirit :*

Laat die traantjes maar lopen morgen, je bent niet voor niets thuis gaan werken.

Gulara, wel gezellig hoor, zo'n dagboekpost :) Leesze!
Die hartslag, misschien moet ik dat ook eens meten, ik lijk steeds last te hebben van hartkloppingen als ik niks geks doe :?
  maandag 14 januari 2013 @ 13:38:29 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121544352
Dat in janken uitbarsten helpt je case waarschijnlijk en ze zijn wel wat gewend daar.
Probeer wel de arbeidsrelatie goed te houden met je werkgever want je moet er ook nog terug straks na je bevalling.
Je zal niet de eerste zijn die in een conflict beland door een zwangerschap.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121544354
Het is allemaal zo herkenbaar Spirit. Dat werkgedoe vreet ook echt energie hier, blegh ;( Maar het komt goed, heus! :*
pi_121544393
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:38 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit :*

Laat die traantjes maar lopen morgen, je bent niet voor niets thuis gaan werken.

Gulara, wel gezellig hoor, zo'n dagboekpost :) Leesze!
Die hartslag, misschien moet ik dat ook eens meten, ik lijk steeds last te hebben van hartkloppingen als ik niks geks doe :?
Dat heb ik ook sinds enkele dagen! Google me suf. Dan zit je gewoon lekker te zitten en ineens begint je hart knijterhard te bonken een paar minuten lang. Ik snap er niks van!
Sarcasme. Herken het.
pi_121545525
Wat een vervelende situatie Spirit. Sterkte met je gesprek morgen.

Gulara nog eventjes en dan heb je je beeb! Lastig met die warmte. Ik hoop dat je je boeken nog uitkrijgt!

Suikertante wat mooi hoe je vriendin het aan heeft gepakt en goed dat jij er je lering uittrekt!

Nou ik ben net bij de huisarts geweest. Eigenlijk wist ik alles al wat hij zei. Ik ben bijna 7 weken zwanger en mag in februari een afspraak maken voor de 1e echo bij het echobureau. Hier in Frankrijk krijg je 3 echo's tijdens de zwangerschap.

Vanmiddag moet ik bij de kliniek bloed laten prikken, dat wordt o.a. getest op immuniteit op toxmoplasmose, maar ook op hepatitis B en C, Hiv en immuniteit voor listeria. Ze testen ook of ik bij de risicogroep hoor van het down-syndroom, dat schijn je met een bloedtest te kunnen onderzoeken. En nog een paar dingen meer die ik niet kan lezen ivm het handschrift van de huisarts.

Verder moet ik iedere maand terugkomen voor controles, o.a. op zwangerschapsdiabetes, wat hier een standaard controle is, en word ik door de ha begeleid tot de 7e maand. Daarna word ik door de 'sage-femme' ofwel vroedvrouw in de kliniek verder begeleid en indien nodig door een gyneacoloog. Echo's maakt de ha dus helaas niet, maar hij laat je wel iedere controle het hartje luisteren O+ Wel heeft hij mijn bloeddruk even gemeten, die was helemaal prefect, en mijn gewicht (dat was iets minder perfect :') )

Ach en ik wil eigenlijk ook wel in de OP. 5 September is de dag dat ik volgens eigen berekening uitgerekend ben *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Musique op 14-01-2013 14:17:14 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 14:22:36 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121546029
Spannend musique! *O* Nog eventjes wachten op de echo dus!

Een vriendin van mij is in week 27 geprikt voor zwangerschapsdiabetes ivm haar BMI, schijnt een nieuw protocol te zijn hier? Ze was iig wel de lul, waarde was 0,3 te hoog dus nu loopt ze bij het ziekenhuis.... Maargoed, beter word je maar goed gecontroleerd natuurlijk ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')