Ik ken nog de tijd dat je die gozer voor max 2 miljoen over kon nemenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:40 schreef BlaBla87 het volgende:
Ik wil Verratti van PSG maar die wil 25 miljoen eens zien wat ik eraf kan handelen
Mja in begin 12 voordat die nog bij PSG zat!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik ken nog de tijd dat je die gozer voor max 2 miljoen over kon nemen
Heb nog nooit Neymar gekocht, maar ik zou denken als poacher met misschien een Target Man naast hem?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:51 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kan je het beste uit Neymar halen![]()
Nu 2de seizoen Spurs, voor 48 miljoen gekocht maar hij heeft maar 2x een goal gemaakt en de rest haalt hij maar een 7, valt nauwelijks op.
Zijn lage invloed kan 1 van de redenen zijn. Als inside forward kan het mss werkenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:51 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kan je het beste uit Neymar halen![]()
Nu 2de seizoen Spurs, voor 48 miljoen gekocht maar hij heeft maar 2x een goal gemaakt en de rest haalt hij maar een 7, valt nauwelijks op.
Ik heb maar 1 spits en dat is Neymarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:04 schreef Silv het volgende:
[..]
Heb nog nooit Neymar gekocht, maar ik zou denken als poacher met misschien een Target Man naast hem?
Heb zelf een vergelijkbare speler die redelijk veel scoort, maar die heb ik in een 4-3-3 formatie als poacher. Naast hem een target man en deep lying forward. Op het middelveld een ball winning midfielder, deep lying playmaker en een advanced playmaker, en nog twee wing backs die redelijk ver opkomen. M'n Target man wordt veel aangespeeld via de flanken en legt de bal dan vaak af aan mijn poacher, terwijl het middelveld vaak mijn DLF aanspeelt, die de bal dan naar mijn poacher speelt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 spits en dat is Neymar
Speel 4321 met Lennon en Bale flanken, Isco erachter.
Ik heb iets veranderd. Isco alleen maar steekballen laten geven met zijn 19 passing, Lennen en Bale zelden van afstand laten schieten. Nu begint het eindelijk te lopenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:37 schreef Silv het volgende:
[..]
Heb zelf een vergelijkbare speler die redelijk veel scoort, maar die heb ik in een 4-3-3 formatie als poacher. Naast hem een target man en deep lying forward. Op het middelveld een ball winning midfielder, deep lying playmaker en een advanced playmaker, en nog twee wing backs die redelijk ver opkomen. M'n Target man wordt veel aangespeeld via de flanken en legt de bal dan vaak af aan mijn poacher, terwijl het middelveld vaak mijn DLF aanspeelt, die de bal dan naar mijn poacher speelt.
Mwoh.quote:
Ik zou jou team wel eens tegen mijn team laten spelenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb iets veranderd. Isco alleen maar steekballen laten geven met zijn 19 passing, Lennen en Bale zelden van afstand laten schieten. Nu begint het eindelijk te lopen
Nee over Iscoquote:Op zondag 13 januari 2013 00:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het ging hier toch pas geleden over ene Ince?
Laat die nou toevallig bij mijn Blackpool zitten
Ach so...quote:Op zondag 13 januari 2013 01:20 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Nee over Isco
Dat is net weer ff een andere
Dat verlies ik toch, ik ben geen tacticus. Ik moet het met hebben van mijn spelers a la Guardiolaquote:Op zondag 13 januari 2013 00:06 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Ik zou jou team wel eens tegen mijn team laten spelen
Gewoon uit nieuwsgierigheid!!
Oh was niet bedoeld als ik ben daar zo goed in.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat verlies ik toch, ik ben geen tacticus. Ik moet het met hebben van mijn spelers a la Guardiola
2de pas. Moet nog een aardige team maken, heb nu alleen een goed aanval.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Oh was niet bedoeld als ik ben daar zo goed in.
Maar meer van beide wel aardige teama., hoeveelste seizoen zit je?
Ga maar alvast achter zouma is echt een baas cvquote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
2de pas. Moet nog een aardige team maken, heb nu alleen een goed aanval.
Ik heb die Italiaan van Rubin transfervrij gepakt. Conchetti ofzo, ook een goeiequote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Ga maar alvast achter zouma is echt een baas cv
Ik kwam niet verder dan 2024 met Volendamquote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef dion_v_k het volgende:
Wat is jullie langste carriere ooit en met welke club(s)?
Van mij met Ajax tot 2027
Net bezig aan het 3e seizoen met Twentequote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef dion_v_k het volgende:
Wat is jullie langste carriere ooit en met welke club(s)?
Van mij met Ajax tot 2027
quote:Op zondag 13 januari 2013 17:04 schreef Geluidssysteem het volgende:
Eerste 6 vriendschappelijke wedstrijden gewonnen met 16 goals voor en 3 tegen in totaal.Tot nu toe alleen Kara en M'Bengue gekocht, ik ben nog bezig met een speler maar ik ben zijn naam vergeten .
Geen idee, maar je ziet wel vaak dat jeugdtrainers niet als jeugdtrainer willen werken en de stap omhoog (naar trainer/ trainer 1e elftal) wel zien zitten.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:27 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kan je trainer -18 aantrekken? Elke keer als ik een iemand van ene club een contract aan bied, zien ze het niet zien zitten. Maar wel om als trainer aan de slag te gaan?
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
Wut![]()
Heb een Turkse nationaliteit en 5 Turkse spelers maar Dinamo een Turkse team?
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
Wut![]()
Heb een Turkse nationaliteit en 5 Turkse spelers maar Dinamo een Turkse team?
Best raar dit, kan werkelijk geen trainer vinden op dit moment. Hopelijk fixen ze ditquote:Op zondag 13 januari 2013 18:14 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Geen idee, maar je ziet wel vaak dat jeugdtrainers niet als jeugdtrainer willen werken en de stap omhoog (naar trainer/ trainer 1e elftal) wel zien zitten.
Misschien kan je Pastore proberenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:34 schreef Niek92 het volgende:
Nee, hypermodern is het maximale.
Ik zoek nog een AMC, nadat ik Wijnaldum heb verkocht. Beschikbare budget is 20 miljoen, met een maximaal jaarsalaris van maximaal 2 miljoen. Liefst ook een beetje een ervaren speler, de enige andere AMC die ik heb is net 18 en heeft een half seizoen ervaring.
Iemand tips?
Idd, er zitten afgrijselijke fouten inquote:Op zondag 13 januari 2013 20:57 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Nederlandse vertalingen in welke FM dan ook
En waarom wordt mijn jeugdaccommodatie dan weer uitgebreid?quote:
Honda!quote:Op zondag 13 januari 2013 22:40 schreef Niek92 het volgende:
Oh, ik dacht altijd dat dat het maximale niveau was.
Iemand die wel een serieuze optie weet? Een speler die bijvoorbeeld ook naar Nederland wil? Pastore kan ik misschien wel betalen ja. Zuid-Amerikaanse onontdekte parel ofzo?
Dzagoevquote:Op zondag 13 januari 2013 22:40 schreef Niek92 het volgende:
Iemand die wel een serieuze optie weet? Een speler die bijvoorbeeld ook naar Nederland wil? Pastore kan ik misschien wel betalen ja. Zuid-Amerikaanse onontdekte parel ofzo?
Ander Herrerra ?quote:Op zondag 13 januari 2013 22:40 schreef Niek92 het volgende:
quote:Op zondag 13 januari 2013 23:34 schreef Lange_Lans het volgende:
VVV kampioen in het eerste seizoen.
Ben zelf met Blackburn gepromoveerd. Kijk ik in de eredivisie en zie dat VVV kampioen is. Apart.
Hier vanmiddag hetzelfdequote:Op maandag 14 januari 2013 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb FM13 weer eens opgestart maar ik vind de interface stukken minder prettig werken dan die van 12. Ik ga dus weer terug
quote:Op maandag 14 januari 2013 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb FM13 weer eens opgestart maar ik vind de interface stukken minder prettig werken dan die van 12. Ik ga dus weer terug
Dat is gewoon wennen natuurlijk. Even werken met de interface, en je weet alles weer te vinden.quote:
Dat is het niet alleen, op elk vlak vind ik 12 stukken beter.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:53 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
[..]
Dat is gewoon wennen natuurlijk. Even werken met de interface, en je weet alles weer te vinden.
Vind ik niet. Vond 12 zeker in het begin ook erg matig.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:56 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Dat is het niet alleen, op elk vlak vind ik 12 stukken beter.
Ik speel het al vanaf CM 03/04 en ik vond de nieuwe telkens beter maar daar is nu dus een eind aan gekomen
Bij mij stopt Ronaldo na dit seizoen, dus over 2 jaar ben ik ook van die dwerg afquote:Op maandag 14 januari 2013 01:00 schreef Doublepain het volgende:
Messi is trouwens zwaar gescript in het spel
Dit viel me al een aantal FM's op en nu helemaal
Barçelona staat 7de, Messi scoorde 7 goals en 5 assists met een gemiddelde van bijna een 9!
Wint de gouden bal.
Wat er ook gebeurd, hij blijft maar hoge cijfers halen en die gouden bal winnen.
In FM 09, 10, 11 en 12 ook al zo. Terwijl Barça er niks van bakt.
Met wie speel je, Spurs?quote:Op maandag 14 januari 2013 01:30 schreef Doublepain het volgende:
City met 0-2 verslagen, 9 puntjes los
Neymar
Yep, best mooi. Voor het het laatst kampioen worden in het mooie stadion en een maand later kan ik al in de nieuwe spelen van 49.000 manquote:
Dat is niet helemaal Falcao die nu bij mijn Arsenal speelt is wereldvoetballer van het jaar 2014 geworden!!quote:Op maandag 14 januari 2013 01:00 schreef Doublepain het volgende:
Messi is trouwens zwaar gescript in het spel
Dit viel me al een aantal FM's op en nu helemaal
Barçelona staat 7de, Messi scoorde 7 goals en 5 assists met een gemiddelde van bijna een 9!
Wint de gouden bal.
Wat er ook gebeurd, hij blijft maar hoge cijfers halen en die gouden bal winnen.
In FM 09, 10, 11 en 12 ook al zo. Terwijl Barça er niks van bakt.
Daar ben ik ook elke keer bang voor als Douglas bij de scheids moet komenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Top, na 22 minuten al 2 keer rood gepakt
Uiteindelijk 2-1 verloren, dus viel nog meequote:Op maandag 14 januari 2013 12:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar ben ik ook elke keer bang voor als Douglas bij de scheids moet komen
Leuk is dat als je de backups van je backups op moet stellenquote:Op maandag 14 januari 2013 12:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Enige probleem ligt nu bij de volgende wedstrijd. Het waren allebei mijn MC's die rood pakten. En die ene was al een reserve omdat de basis-MC de wedstrijd ervoor rood pakte en 3 wedstrijden geschorst is
Ik denk ik ik Djuricic iets terug haal en zijn back-up op AMC laat spelen. Die andere positie had sowieso al een back-upquote:Op maandag 14 januari 2013 12:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Leuk is dat als je de backups van je backups op moet stellen
Is Djuricic net zo multi-inzetbaar als Chadli?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik denk ik ik Djuricic iets terug haal en zijn back-up op AMC laat spelen. Die andere positie had sowieso al een back-up
En Pele van Anholt is op zich ook niet slecht, dus die mag lekker op de bank plaatsnemen.
AMC is zijn enige natuurlijke positie, maar hij is op AML, MC of ML gevorderd. ML heb ik alleen niet, maar hij is dus wel erg handig ja.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Is Djuricic net zo multi-inzetbaar als Chadli?
Ik gebruik hem als AML en/of AMC vooruitgeschoven spelmaker, als Luukinho, Benayoun of Falk geblesseerd is. Soms staat 'ie op rechts als Femenia niet kan spelen en ik Bajrami of John eens op links wil zien.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had Chadli trouwens met een Bosman binnen kunnen halen. Vroeg niet eens superveel salaris. Ik heb er hard over nagedacht, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want ik had hem toch nooit kwijt gekund. Nu is ie naar Hannover.
McGeadyquote:Op maandag 14 januari 2013 15:43 schreef Revontulet het volgende:
Iemand een goeie suggestie voor een AM(R)? of een "gewone" rechter middenvelder. Speel nu met Juventus, maar last van blessures over de gehele rechter kant
Dembelequote:Op maandag 14 januari 2013 17:00 schreef PowerLoungen het volgende:
Weet iemand een goedkope advanced playmaker voor Benfica ?
CL finale tegen Galasataray, the fuckquote:Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef Doublepain het volgende:
Laatste CL wedstrijd in White Hart Lane
Spurs 3 - 1 Barcelona
Niet echt creatief, maar ok. ik zal eens een poging wagen ervoorquote:Op maandag 14 januari 2013 17:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook voor Anderson gaan, staat altijd standaar op de TL en is 5 mil pond waard
Is het wel waard, bij mij meteen al het dubbele waard na een aantal maanden. Dus verlies maak je neit of je kan hem huren en dan kopen voor 5 mil pond, mocht hij tegenvallenquote:Op maandag 14 januari 2013 17:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Niet echt creatief, maar ok. ik zal eens een poging wagen ervoor
Ik kies dan maar voor huur want ik moet ook nog een linksback, nog een Dm en een goede cd kopen omdat mijn selectie op een paar man na bagger isquote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Is het wel waard, bij mij meteen al het dubbele waard na een aantal maanden. Dus verlies maak je neit of je kan hem huren en dan kopen voor 5 mil pond, mocht hij tegenvallen
Had je de CL nog gewonnen?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:59 schreef Doublepain het volgende:
FM is gewoon zwaar gescript
Neymar scoort 43 goals, breekt record van Spurs en PL. Scoort 10 goals in de CL, wint PL en CL
Messi scoort net 15, wint HELEMAAL niks en toch beste speler van Europa verkozen?
Really?
Ajax ook. Ik heb het vaak geprobeerd maar het is onmogelijk om met Twente die fruitschaal te winnen als je net een nieuwe manager startquote:Op maandag 14 januari 2013 17:59 schreef Doublepain het volgende:
FM is gewoon zwaar gescript
Neymar scoort 43 goals, breekt record van Spurs en PL. Scoort 10 goals in de CL, wint PL en CL
Messi scoort net 15, wint HELEMAAL niks en toch beste speler van Europa verkozen?
Really?
Daar heb ik geen problemen mee, met PSV lukt het makkelijk maar kan blijkbaar nooit van Feyenoord winnen. Zelfs als ze 14e staanquote:Op maandag 14 januari 2013 18:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ajax ook. Ik heb het vaak geprobeerd maar het is onmogelijk om met Twente die fruitschaal te winnen als je net een nieuwe manager startDie flikkers krijgen altijd wel een penalty of Bengtsson maakt een eigen goal uit een corner
Ik won afgelopen seizoen met 5-3, 5-0 en 4-1 (bekerfinale) van Feyquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Daar heb ik geen problemen mee, met PSV lukt het makkelijk maar kan blijkbaar nooit van Feyenoord winnen. Zelfs als ze 14e staan
quote:Op maandag 14 januari 2013 20:33 schreef Doublepain het volgende:
Ik ga Messi gewoon kopen in de toekomst en in de 2de zetten, kijken of ie dan nog wint
Dan wint 'ie nog, joh.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:09 schreef dion_v_k het volgende:
[..]![]()
Gewoon bij de editor verwijderen![]()
Dan breekt er in het seizoen 13/14 een Argentijnse regen met de naam Lionel Messi doorquote:
Die dan uiteraard naar de grote concurrent gaatquote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Dan breekt er in het seizoen 13/14 een Argentijnse regen met de naam Lionel Messi door
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik begin er langzamerhand wel genoeg van te krijgen
Nog niet gehad, nu je het zegt zie ik het ook minder snel voorbij komen dan bij FM12. Maar als er bij een grote club een manager ontslagen wordt kan je natuurlijk altijd je interesse laten blijken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:53 schreef nickhguitar het volgende:
Lees al een poosje mee in dit topic, leuk om jullie carrières gedeeltelijk te volgenIk ben nu zelf PSV, nu net seizoen 2 klaar. In eerste seizoen kampioen en kwartfinale EL+bekerwinst, 2de seizoen 2de geworden (achter twente) en 8ste finale CL (tegen Barca
) en wederom bekerwinst.
Flink wat aankopen gedaan, de belangrijkste in mijn ogen zijn Ademilson, Caballero, Kalas (eerst gehuurd, nu gekocht), en Maher.
Vooral die laatste is 'grappig'. Wil in principe niet veel geld betalen omdat hij nog een contract voor 1 jaar had. Ik had nog niet eerder met de functie 'bestuur laten handelen' gewerkt dus ik dacht kom, ik geef het een kans. Met als gevolg dat ik nu 18 miljoen heb moeten betalen voor een speler met nog een contract van 1 jaarWel een held though, maar toch
Krijgen jullie trouwens vanzelf aanbiedingen van andere (grotere?) clubs? Ik zou wel graag een volgende carrieremove willen maken.
5 bedoel je, Landzaat...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe kan je 4 keer gewisseld hebben dan (Johansson, Janssen, Roseler, Sbai)?
tight, hard, always en weaker foot.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:52 schreef Buitendam het volgende:
Hoe stop je het beste extreem goede spitsen zoals Falcao en Messi? Mandekking? Tackel?
Herstel, ik moest tactisch doorschuivenquote:
Hier iig niet. Siggie staat er altijd in als ik tegen Ajax moetquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:15 schreef Niek92 het volgende:
Geen idee over hoeveel games ik hier al gepost heb, maar ik had de aandrang om met talentjes te spelen, dus ik ben een nieuwe game met Ajax begonnen. Wat me opvalt is dat de blessures van Sightorsson gescript zijn? Hij speelt een wedstrijd in de voorbereiding, is vervolgens 4 weken geblesseerd. Nadat hij hersteld is, voorzichtig weer gebracht om vervolgens een gebroken been op te lopen, waardoor die minimaal 6 maanden eruit ligt. Volgens mij is dat met iedere game zo, of niet?
In de editor kan je zien dat Siggy een hoge graad qua blessuregevoeligheid heeftquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:15 schreef Niek92 het volgende:
Geen idee over hoeveel games ik hier al gepost heb, maar ik had de aandrang om met talentjes te spelen, dus ik ben een nieuwe game met Ajax begonnen. Wat me opvalt is dat de blessures van Sightorsson gescript zijn? Hij speelt een wedstrijd in de voorbereiding, is vervolgens 4 weken geblesseerd. Nadat hij hersteld is, voorzichtig weer gebracht om vervolgens een gebroken been op te lopen, waardoor die minimaal 6 maanden eruit ligt. Volgens mij is dat met iedere game zo, of niet?
Dan zal het wel aan mij liggen. In ieder geval maar even een nieuwe spits zoeken voor de komende helft van het seizoenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hier iig niet. Siggie staat er altijd in als ik tegen Ajax moet
Daar heb ik dus nog nooit in gekeken..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In de editor kan je zien dat Siggy een hoge graad qua blessuregevoeligheid heeft
Er staan wel meer verborgen attributes daarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:30 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen. In ieder geval maar even een nieuwe spits zoeken voor de komende helft van het seizoen
[..]
Daar heb ik dus nog nooit in gekeken..
Ik heb liever dat ze het niet doen, anders worden ze redelijk snel weggekaapt door topclubs.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn nu een aantal coaches van mij op zo'n cursus gegaan, maar heb je daar ook daadwerkelijk iets aan of krijgen ze alleen een beter diploma in hun profiel?
Schandalig dat je daar ook gewoon niks tegen kunt doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze het niet doen, anders worden ze redelijk snel weggekaapt door topclubs.
Bij mij is m'n halve staf uit zichzelf gegaanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze het niet doen, anders worden ze redelijk snel weggekaapt door topclubs.
Realisme he.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Schandalig dat je daar ook gewoon niks tegen kunt doen
Je kan ze een nieuw contract aanbieden en dan bestaat de mogelijkheid dat ze jouw contract accepteren. En in 2013 kan je ook een privégesprek met je coaches doen en daarin vragen of ze willen blijven en het voorstel willen afwijzen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Schandalig dat je daar ook gewoon niks tegen kunt doen
Ze hebben wel degelijk zin. De stats gaan wel degelijk omhoog van de coaches. Heb het namelijk een keer bijgehouden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn nu een aantal coaches van mij op zo'n cursus gegaan, maar heb je daar ook daadwerkelijk iets aan of krijgen ze alleen een beter diploma in hun profiel?
Ah, prima!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:45 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk zin. De stats gaan wel degelijk omhoog van de coaches. Heb het namelijk een keer bijgehouden.
Daarbij krijg je ook meer sterren dus bij de training. (logisch eigenlijk, als de stats van de trainer ook verbeterenquote:
Tegen wie moet je?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:31 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Wales naar de halve finale van het WK
edit: hmm, wordt toch nog knokken voor die 2e plekquote:1. FC Twente 3 6 +6
2. Schalke 04 3 6 +4
3. Stade Rennais 3 6 +0
4. Shamrock 3 0 -10
Oh nee, ben geen manager daarvan. Vond het gewoon apart. Ik manage zelf in de Blue Square Bet Premier.quote:
Dan heb je meer doorzettingsvermogen dan ik... ik kon het voetbal in de Square Bet niet aanzien, hoe "hoog" de league ook wasquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:07 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Oh nee, ben geen manager daarvan. Vond het gewoon apart. Ik manage zelf in de Blue Square Bet Premier.
WK 2014 was overigens al gewonnen door Colombia, dus zo heel apart bleek de finaleplaats van Wales nou ook weer niet
Ik hoopte al verder te zijn met mijn team, maar mis iedere keer net promotiequote:Op woensdag 16 januari 2013 00:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dan heb je meer doorzettingsvermogen dan ik... ik kon het voetbal in de Square Bet niet aanzien, hoe "hoog" de league ook was
Hoe zit het eigenlijk met een team dat gewoon/nipt de doelstelling haalt? Krijg je dan ook meer (transfer)geld. net als bij een club die de doelstelling ruim haalt en/of kampioen wordt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Ik hoopte al verder te zijn met mijn team, maar mis iedere keer net promotie
In FM12 ging het heel veel soepeler in ieder geval, toen was ik in 7 of 8 seizoenen van de Blue Square North naar de Premier League.
Klopt, werd ook wel tijd dat het allemaal wat moeilijker werd. Je moet echt je tactiek op orde hebbenquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Ik hoopte al verder te zijn met mijn team, maar mis iedere keer net promotie
In FM12 ging het heel veel soepeler in ieder geval, toen was ik in 7 of 8 seizoenen van de Blue Square North naar de Premier League.
Jammer dat ik juist op tactisch gebied faal volgens mijquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:53 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Klopt, werd ook wel tijd dat het allemaal wat moeilijker werd. Je moet echt je tactiek op orde hebben
Zojuist Fischer voor 31 miljoen aan Arsenal verkocht in 2016![]()
Lijkt me behoorlijk frustrerend om zo te moeten spelen, daarom blijf ik het liefst bij mijn FC Twentequote:Op woensdag 16 januari 2013 00:55 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Naja doelstelling was in eerste instantie niet degraderen, daarna mid-table finish en dit seizoen moet ik linker rijtje spelen, dus iedere keer ruim gehaald.
Budget is heel lastig in die lagere leagues, doordat je heel erg weinig inkomsten hebt. Door een hoop friendlies te spelen in de voorbereiding hark ik hier en daar wat binnen, maar toch ziet de projectie er slecht uit. Heb een aantal goede aanbiedingen geaccepteerd om de financiën op orde te krijgen met die tonnen en probeer nu ruim onder mijn loonbudget te blijven. Promotie wordt zo langzamerhand een must
Oh, maar dat gebeurt iedereen hoor! De ene wedstrijd versla ik Heracles met 7-0 en de wedstrijd erop word ik compleet van de mat gespeeld door VVVquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:56 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Jammer dat ik juist op tactisch gebied faal volgens mij
Heb echt wel goede spelers en naar mijn idee staan ze op de juiste plekken, maar ergens klopt er toch iets niet want de boel is zo wisselvallig als de pest.
Misschien doordat het een team van tieners is, dat zal niet heel erg helpen, maar dan nog moet het op basis van kwaliteit nou wel eens kunnen.
Af en toe een tactiek downloaden en wat inspiratie opdoen wellicht?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:56 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Jammer dat ik juist op tactisch gebied faal volgens mij
Heb echt wel goede spelers en naar mijn idee staan ze op de juiste plekken, maar ergens klopt er toch iets niet want de boel is zo wisselvallig als de pest.
Misschien doordat het een team van tieners is, dat zal niet heel erg helpen, maar dan nog moet het op basis van kwaliteit nou wel eens kunnen.
JVC thuis altijd lastigquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goh wat typisch weer: Ajax - JVC 1-0 (El Hamdaoui pen. '89)
Ik speel ook platte 4-4-2. Vorige FM's altijd 4-2-3-1, dat ging als een trein, maar dit past gewoon beter bij mijn spelers op het moment.quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:00 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Af en toe een tactiek downloaden en wat inspiratie opdoen wellicht?
Heb in FM13 erg veel succes met een platte 4-4-2 en als variatie een 4-4-2 met ruit op het middenveld.
Bijnaam (In FM12 had ik een van de slechtste clubs die je kon kiezen, maar om "The Badgers" kon ik gewoon niet heen). Helaas is deze club in FM13 niet meer te kiezen doordat ze gedegradeerd zijn, ik baalde daar ook echt heel erg van na alle goede herinneringenquote:Op woensdag 16 januari 2013 01:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe kiezen jullie trouwens een club in een semi-vreemde competitie? Ik heb het altijd zo:
1. clubnaam
2. clubkleuren
3. financiële situatie (dus geen schuld door leningen)
Oh, gelukkigquote:Op woensdag 16 januari 2013 01:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verkeerd gelezen trouwens, Ajax won met een penal van HSC '21, JVC trapte Excelsior er uit, die twee uitslagen stonden onder mekaar
quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, hardbevochten maar uiteindelijk makkelijke zege op Stade Rennais: 3-0Sta nu 2e in de groep, onder Schalke (allebei 9 punten maar Schalke heeft minder goals gemaakt).
FM doet hier blijkbaar niks mee, Ajax was veel beter en ik verloorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:38 schreef Irritatie100 het volgende:
Zou FM ook doen aan onderlinge dealtjes?
Ik moet nu de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij Ajax spelen. Zij hebben een punt nodig om kampioen te worden, ik heb een punt nodig om me te plaatsen voor de Europa League zonder play-offs te hoeven spelen. In het echt zou dit dus sowieso 0-0 worden, ben benieuwd wat FM ermee doet
Ik speel meestal met PSV, en heb zoiets van ik ga lekker van mijn eigen kracht uit, i.p.v. dat ik me aanpas aan de tegenstander. In ieder geval in de competitie. Dus dan speel ik eigenlijk altijd met dezelfde tactiek, zowel uit als thuis. Wel heb ik altijd 2 tactieken on the side, de een heel aanvallend, bijvoorbeeld voor bekerwedstrijden tegen amateurs, en een heel verdedigende tactiek, voor Europese duels tegen topclubs, of om een wedstrijd in het laatste gedeelte "op slot" te gooien.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:31 schreef Fargo het volgende:
Blijft iedereen hier over het algemeen bij één speelstijl, die men zowel uit als thuis gebruikt. Eventueel licht aangepast bij blessures/schorsingen? Of wordt er veelal gespeeld met een systeen voor thuis- en een apart systeem voor uitduels.
Ik doe namelijk eigenlijk altijd het eerste, maar ik maak me zorgen, want ik heb halverwege de tweede periode (Jupiler League) nog geen uitduel gewonnen, terwijl ik thuis slechts één keer heb gelijkgespeeld en de rest gewonnen.
Toch maar eens beraden op een ander systeem bij uitduels...
Moet wel ja, tenzij de club met het lagere doelsaldo altijd wordt voorgetrokken in FM12. Ik heb al van Schalke verloren, maar dacht dat zoiets pas aan het eind van de rit beslist werd?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Onderling resultaat.
Op het vergrootglas klikken, dan kan komt het tevoorschijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:37 schreef Me_Joeder het volgende:
Is het zoekveld dat normaal rechtsboven zat nog ergens terug te vinden in fm13?
Nu je het zegt... er was een 10% clausule.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
Niet alles gaat naar je transferbudget he, en misschien was er een clausule dat een bepaald percentage nog naar feyenoord gaat?
Nee man, ik vind het leuk om hier vanalles neer te kalkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:05 schreef Doublepain het volgende:
Drizzt je kan op Manutd.nl een eigen novelle maken
bij mij is ijsselmeervogels gelijk weer gedegradeerdquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Toch leuk dat er een keer 3 teams promoveren/degraderen, normaal is het alleen de nummer 18/nummer 1. Heb nu Almere City, FC Emmen en Helmond Sport in de ere. RKC, Heracles (dat nog wel de EL in mag doordat ze in de bekerfinale stonden en even later 9-0 van de tegenstander in de EL wonnen) en Excelsior zijn gedegradeerd.
Verder is Dordt de JL uit en staan de IJsselmeervogels daar ineens heel aardig te ballenHad liever Spakenburg daar gezien, maargoed...
Bij mij is IJsselmeervogels nu een middenmoter/degradatiekandidaat in de JL. WKE is dit jaar nieuwquote:Op donderdag 17 januari 2013 08:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
bij mij is ijsselmeervogels gelijk weer gedegradeerd
PSP versie ooit gehad. Best leuk om 's avonds lekker in bed te FM'en hoor. Maar veel meer basic en veel minder mogelijkhedenquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
Heeft iemand de ipad versie van FM2013 al eens geprobeerd? Schijnt heel anders te zijn dan de uitgebreide computerversie, maar is het wat ?
Ik heb de 2012 versie. 1 Keer gespeeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
Heeft iemand de ipad versie van FM2013 al eens geprobeerd? Schijnt heel anders te zijn dan de uitgebreide computerversie, maar is het wat ?
Ditquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb de 2012 versie. 1 Keer gespeeld.
Zuur zijn die dipjes he?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:05 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Stond 10 punten los, maar na een interlandweekend besloot mijn spits dat hij tijd was om te stoppen met open kansen te scoren, wat de eerste nederlaag van het seizoen inluidde. Meteen is heel de boel naar de tering dus nederlaag nummer 2 volgde direct
Ditto, ik vond het na 1 keer spelen niet leuk vanwege alle dingen die je niet kan doen tov het volledige spel. Zelfs tijdens een 13 uur durende vliegreis niet...quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:52 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik heb de 2012 versie. 1 Keer gespeeld.
Jou verhaal kan ik mij compleet in vinden. Heb ook vaak zoiets.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:00 schreef jeroen1976 het volgende:
Voor een nieuwe game 'besluit' ik altijd om te beginnen met een kleine club en dan van club naar club naar de top, maar ik kan gewoon nooit mijn begin club loslaten.
Zit nog steeds bij Almere City na 6 seizoenen en heb vele aanbiedingen gehad van semi-topclubs, maar dan kijk ik naar mijn talentjes in de Under 19 squad die ik overal ter wereld vandaan gehaald heb en dan kan ik ze gewoon niet verlaten...
Dit terwijl nog steeds een van mijn leukste games (FM11) was toen ik begon bij Athlone Town (Ierland), daarna Leeds (destijds teruggevallen naar League 2, weer naar de Championship geloodst), toen een aantal jaartjes AZ (2x kampioen achterelkaar) en daarna naar Independiente Medellín in Columbia, waar ik een 'zoon' kreeg die half-columbiaans was!. Super slechte stats maar toch maar in het team gehouden.
Enfin, misschien dat ik na de komende FM update met transfers weer zo'n spel begin en dus niet al te clubtrouw moet zijn...
Ja mijn 'FM' zoon, een newgen speler die in m'n jeugd zat en mijn achternaam had (die vrij uniek is). Het blijkt dat de kans op een zoon erg klein is, maar dus in FM11 gehad en nu heb ik er ook eentje in FM13. Weer een erg slechte speler met de voornaam Muhammad, terwijl mijn achternaam zeer Nederlands isquote:
Jeroens vrouw kan Rashida heten. En van wat ik heb begrepen is Jeroen bekeerd tot de islam.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
Jeroen en Muhammad, vader en zoon
Zijn dat echt de 'voorwaarden'? Volgens mij klopt dat niet, bij Almere City heb ik alle oudere spelers gereleased in de eerste seizoenen, en er was volgens mij niemand die met pensioen is gegaan. Er zijn sowieso geen spelers die al 10 jaar bij de club waren/zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ja je kan er een krijgen als je een speler hebt die 10 jaar bij je club heeft gespeeld (terwijl jij manager bent) en die dan bij die club met pensioen gaat.
Dat had in princiepe gekund ja, maar dan had ik mn zoon nog steeds een westerse naam gegeven.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Jeroens vrouw kan Rashida heten. En van wat ik heb begrepen is Jeroen bekeerd tot de islam.
Wie is daar?quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:37 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Nog 15 wedstrijden te gaan en 16 punten voorsprong (eigenlijk 19, maar concurrent moet er nog eentje meer). Dit moet te doen zijn.
Klop klop klop
Ki wie?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ki wie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:55 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
De bazen uit Borehamwood staat 10 wedstrijden voor het eind met 22 punten voor
Ik moest lachenquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
Jeroen en Muhammad, vader en zoon
Dat had ik tegen RB Salzburg, uit 3-0 verloren, thuis 5-2 gewonnenquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:18 schreef Niek92 het volgende:
Fuck, op uitdoelpunten uit de CL gevlogen tegen Olympique Marseille. Uitwedstrijd 4-0 verloren, thuiswedstrijd met 5-1 gewonnen. Tweede seizoen trouwens.
Gouweleeuw is een goeie aanwinst jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:53 schreef Niek92 het volgende:
Zo zuur is dat![]()
Wel 2 fijne spelers vastgelegd afgelopen transferperiode, Gouweleeuw gekocht en Marin gehuurd van Chelsea!
Countertactiekje zeker.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:06 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Dik kampioen, FA Trophy gewonnen en niet eens Manager van het jaar
Ook geen enkele speler van mij genomineerd voor speler van het seizoen
Ik ben met Blackburn zo gepromoveerd. In de PL werkt die tactiek minder goed. 1ste seizoen tegen degradatie gevochten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:14 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
FM13 ja. Speel op de counter, maar ben wel het meest scorende team van de competitie.
Platte 4-4-2 met wingers, deep lying playmaker en target man voorin.
quote:
Het gaat toch niet om de graphicsquote:
Ik ben linksbenig en schrijf met rechtsquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:08 schreef dion_v_k het volgende:
De arm van pieters gaat het internet rond..
Maar als je linksbenig bent ben je ook linkshandig neem ik aan? Waarom dan met rechts slaan![]()
[ afbeelding ]
Wat?!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"... de club heeft 95 seizoenskaarten verkocht."
Fuck yeah
Er kan 400 man in ofzoquote:
Is de Dinamo in die groep niet Dinamo Zagreb? Voor zover ik weet had Dinamo Kiev altijd een wit nep-logo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:52 schreef Geluidssysteem het volgende:
Ik ben dus nog bezig met Ajax.
Zoals ik eerder al vermeldde gaat het best lekker.
Ik sta 1e in de competitie met 27 (?) punten en ik sta 10 punten voor, maar Twente heeft nog een wedstrijd te goed waardoor ze op 7 punten kunnen komen.
Sigthorsson is mijn topscorer met 9 goals in 10 (?) competitie wedstrijden, en Verthongen heeft er ook al 4 in liggen.
Ik heb M'bengue, Kara, Vossen,Bony,Wasilewski gekocht.
Meerdere spelers verkocht met als duurste Mounir El Hamdaoui voor 8.5 aan de heren van Arsenal.
In de CL sta ik op dit moment op doelsaldo eerste in een poule met Bayern,Valencia en Dinamo Kiev.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |