abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121463016
quote:
LEIDEN - Een Marokkaanse marktkoopman die eind vorige maand werd aangehouden met een megabedrag op zak, krijgt het geld terug. Onderzoek van de politie heeft namelijk uitgewezen dat Ilias el Marsse het geld eerlijk heeft verdiend.

El Marsse werd vlak na de feestdagen opgepakt met 24.000 euro feestdagenomzet. Agenten van de politie Hollands Midden grepen hem omdat hij schichtig om zich heen keek toen hij werd achtervolgd door een onopvallende politiewagen. De ondernemer droeg het geld in een rugzak.

„Mijn misdaad was dat ik een dure merkjas, een Armani muts en een Adidas trainingsbroek droeg en alert om me heen keek vanwege het grote geldbedrag”, vertelde El Marsse in De Telegraaf. „Tja, prototype Marokkaan. Ze vonden ruim 24.000 euro werkomzet in mijn rugzak. Daarop werd ik met veel machtsvertoon in de boeien geslagen en naar het bureau afgevoerd.”

De politie heeft beloofd dat de man zijn geld zo snel mogelijk terug krijgt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gt_geld_terug__.html
Ongelofelijk, en die man werd hardhandig opgepakt en tijdens de ondervraging werd hem gevraagd of hij een dure jas en telefoon wel kon betalen. Bekende probleem. Veel Marokkanen zijn spaarzaam en kunnen gerust ¤ 60.000 aan contanten hebben. Een oom van mij heeft ook 2 a 3 jaar moeten procederen om enkele tienduizenden euro's terug te krijgen. Belachelijk. Wat geeft die mensen het recht om je eigendom zomaar af te pakken. Je hebt meer dan ¤ 100 op zak en je bent linea recta verdachte. Voor video zie link.

Geen vertrouwen meer in de ''ibahesj''.
pi_121463049
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ongelofelijk, en die man werd hardhandig opgepakt en tijdens de ondervraging werd hem gevraagd of hij een dure jas en telefoon wel kon betalen. Bekende probleem. Veel Marokkanen zijn spaarzaam en kunnen gerust ¤ 60.000 aan contanten hebben. Een oom van mij heeft ook 2 a 3 jaar moeten procederen om enkele tienduizenden euro's terug te krijgen. Belachelijk. Wat geeft die mensen het recht om je eigendom zomaar af te pakken. Je hebt meer dan ¤ 100 op zak en je bent linea recta verdachte. Voor video zie link.

We gaan toch niet generaliseren? :')
pi_121463051
Ook mooie ondervraging. Bah en nog eens bah. Alsof het hun kind van 13 jaar is met de ondervraging over een 'dure jas'.
pi_121463055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:23 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

We gaan toch niet generaliseren? :')
Dit is niet de eerste keer, vriend. Ik ken talloze verhalen en heb in het algemeen geen vertrouwen meer in agenten. Dat kan ik gerust stellen. Je maakt zo ook veel eerlijke Marokkanen niet heel vrolijk. De juiste manier om dat te bewerkstelligen is om op deze manier te werk te gaan. Daarna een onderzoekje tegenaan gooien en je verwonderen waarom hardwerkende (hoogopgeleide) Marokkanen zich niet welkom voelen. Het is een mysterie....

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2013 07:32:21 ]
  Forum Admin zaterdag 12 januari 2013 @ 07:37:51 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_121463072
Sorry maar ik erger me zo aan die knoepert van een fout.. prototype-stereotype :@
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_121463076
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Sorry maar ik erger me zo aan die knoepert van een fout.. prototype-stereotype :@
Heel herkenbaar. Het heeft een lichtgetinte huidskleur, het is eng en het heeft geld op zak. Conclusie: hardhandig aanpakken. Onderscheid wordt volgens mij niet meer gemaakt. Dan moeten ze ook niet raar opkijken als Marokkanen voortaan niks meer met de politie te maken willen hebben.
pi_121463080
Ik snap wel waarom ze dat allemaal cash houden... Daarmee proberen ze de belasting te ontduiken.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 07:40:41 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121463081
vind je het gek... knaapjes van 20 rijden in de nieuwste bmw en audi.... kan ik niet betalen hoor... :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121463083
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vind je het gek... knaapjes van 20 rijden in de nieuwste bmw en audi.... kan ik niet betalen hoor... :D
Pff, Nederlanders zijn over het algemeen niet heel spaarzaam. Ik zal er niet over uitweiden, maar zelfs met een bijbaan kan ik een klein vermogentje opzij zetten.
pi_121463088
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Pff, Nederlanders zijn over het algemeen niet heel spaarzaam. Ik zal er niet over uitweiden, maar zelfs met een bijbaan kan ik een klein vermogentje opzij zetten.
Is drugsrunner zijn nu ook al een bijbaantje?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:43:58 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap wel waarom ze dat allemaal cash houden... Daarmee proberen ze de belasting te ontduiken.
Dat is dagelijkse kost onder de samenleving. Genoeg Nederlanders die ook belasting ontduiken. Geen idee wat deze man van plan was, maar het waren contanten van zijn werk. Eerlijk verdiend en zomaar meegenomen door de ''ibahesj''. Daarnaast ook heel onheus bejegend. Een excuses mogen ze ook wel maken aan zijn adres.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:44:33 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463091
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is drugsrunner zijn nu ook al een bijbaantje?
Klopt. Ies koeltoer. Door deze bejegening zet je veel meer mensen tegen je op, dan alleen de criminelen... Je bedient mij op mijn wenken met je post.
pi_121463095
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is dagelijkse kost onder de samenleving. Genoeg Nederlanders die ook belasting ontduiken. Geen idee wat deze man van plan was, maar het waren contanten van zijn werk. Eerlijk verdiend en zomaar meegenomen door de ''ibahesj''. Daarnaast ook heel onheus bejegend. Een excuses mogen ze ook wel maken aan zijn adres.
Belastingontduiking is met name onder Turkse en Marokkaanse zelfstandige ondernemers een immens groot probleem. Veel meer dan onder Nederlandse ZZP'ers. Net zoals in andere criminaliteit zijn de allochtone daarin oververtegenwoordigd. Zwart verdienen is niet eerlijk verdienen. Inderdaad geen taak van de politie om dat op te sporen, dat klopt dan weer wel.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 07:47:11 #14
Toezicht is gezond!
pi_121463096
quote:

[..]

geen 100.000 euro.... ga voor de grap eens op een kruispunt in rotterdam staan. echt niet iedereen zit door een krantenwijk in een bmw....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_121463097
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Ies koeltoer. Door deze bejegening zet je veel meer mensen tegen je op, dan alleen de criminelen... Je bedient mij op mijn wenken met je post.
Hoezo, wil jij graag tegen iemand worden opgezet? Hou je toch niet van de domme man, zo'n 18-jarig bontkraagje krijgt echt niet een nieuwe BMW bij elkaar door vakken te vullen bij de Appie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2013 07:48:45 ]
pi_121463099
Om over het asociale en zeer gevaarlijke rijgedrag van een hoop Marokkanen nog maar te zwijgen.
pi_121463100
Ts is naief, lol.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 07:51:04 #18
Toezicht is gezond!
pi_121463104
hoho je weet toch dat de marokkaan de beste baantjes op de arbeidsmarkt krijgen! ow wacht... dat krijgen ze niet. leg eens uit ts.... welk baantje moet ik nemen voor een bmw?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:51:37 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463106
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Belastingontduiking is met name onder Turkse en Marokkaanse zelfstandige ondernemers een immens groot probleem. Veel meer dan onder Nederlandse ZZP'ers. Net zoals in andere criminaliteit zijn de allochtone daarin oververtegenwoordigd. Zwart verdienen is niet eerlijk verdienen. Inderdaad geen taak van de politie om dat op te sporen, dat klopt dan weer wel.
Daar gaat dit topic niet over. Dit gaat om het feit dat veel Marokkanen met geld op, gelijk onheus worden bejegend. Dat er belastingonderduiking in groten getale plaatsvindt, ook onder autochtonen een welbekend probleem, geeft je niet het recht om iemand zomaar van zijn geld te lichten. Dat de Telegraaf dit publiceert, is een ding, maar het gebeurd op grotere schaal. Het is zwart-wit, waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen de crimineeltjes en eerlijk verdiend geld. Belachelijk.

Daarnaast nog een ondervraging van kun je die 'dure jas' wel betalen. Een scherpe blik kunnen ze dan wel krijgen als ze met zo'n vraag komen. Hoe wil je een mens kleineren en beledigen tot op het bot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2013 08:16:56 ]
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:53:11 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463110
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:49 schreef mr_me_me het volgende:
Ts is naief, lol.
Het is naiëf! Nee, ik ben verre van naiëf. Ik weet waar je op doelt, maar op het moment vraag ik mij af waarom ze een marktkoopman op een dusdanige manier van zijn geld lichten en behandelen.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 07:54:53 #21
Toezicht is gezond!
pi_121463113
omdat hij zich verdacht gedroeg en een gekke kledingwijze had...
pi_121463116
24K op de markt verdienen? Wat verkoopt ie dan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:56:16 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hoho je weet toch dat de marokkaan de beste baantjes op de arbeidsmarkt krijgen! ow wacht... dat krijgen ze niet. leg eens uit ts.... welk baantje moet ik nemen voor een bmw?
Nee, Marokkanen krijgen niet de beste baantjes op de markt. De meeste hardwerkende Marokkanen worden vermogend met een zaak, beleggen in vastgoed in het buitenland en of een andere culturele discipline.

Daarnaast sparen ze zelfs met een modale baan nog een vermogen, waarbij men vaak raar opkijkt dat iemand dat op zak heeft. Dan wordt er geen onderscheid gemaakt tussen criminele geld en eerlijk verdiend geld. Veel Nederlanders kunnen dat niet bevatten, omdat zij best wel veel uitgeven in vergelijking met veel oudere Marokkanen.

Met dit topic heb ik het niet over drugsrunners. Dat is een thread die je maar ter berde brengt in een ander topic. Dit gaat over het probleem beschreven in de OP!
pi_121463121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, Marokkanen krijgen niet de beste baantjes op de markt. De meeste hardwerkende Marokkanen worden vermogend met een zaak, beleggen in vastgoed in het buitenland en of een andere culturele discipline.

Daarnaast sparen ze zelfs met een modale baan nog een vermogen, waarbij men vaak raar opkijkt dat iemand dat op zak heeft. Dan wordt er geen onderscheid gemaakt tussen criminele geld en eerlijk verdiend geld. Veel Nederlanders kunnen dat niet bevatten, omdat zij best wel veel uitgeven in vergelijking met veel oudere Marokkanen.

Met dit topic heb ik het niet over drugsrunners. Dat is een thread die je maar ter berde brengt in een ander topic. Dit gaat over het probleem beschreven in de OP!
De meeste nederlanders lopen niet met 24k op zak.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 07:58:31 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:55 schreef raptorix het volgende:
24K op de markt verdienen? Wat verkoopt ie dan.
Zie filmpje. Was een weekomzet en hij is eigenaar van de marktwagen waar hij zijn artikelen aan de man bracht. Pas na controle (waarschijnlijk bonnen van de weekomzet) krijgt hij zijn geld terug. Belachelijk.
pi_121463124
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Dit gaat om het feit dat veel Marokkanen met geld op, gelijk onheus worden bejegend. Dat er belastingonderduiking in groten getale plaatsvindt, ook onder autochtonen een welbekend probleem, geeft je niet het recht om de iemand zomaar van zijn geld te lichten. Dat de Telegraaf dit publiceert, is een ding, maar het gebeurd op grotere schaal. Het is zwart-wit, waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen de crimineeltjes en eerlijk verdiend geld. Belachelijk.

Daarnaast nog een ondervraging van kun je die 'dure jas' wel betalen. Een scherpe blik kunnen ze dan wel krijgen als ze met zo'n vraag komen. Hoe wil je een mens kleineren en beledigen tot op het bot.
Kijk, als een Nederlander geld overheeft koopt hij een nieuwe keuken of gaat hij een weekje langer kamperen, een marokkaan hecht meer waarde aan zijn status en koopt eerder een duur horloge/jas/auto. Het feit dat een (Nederlandse) agent een oogje in het zeil houd en de man even ondervraagt is niets mis mee. Als de man dan beledigd is (weer een kwestie van status/zelfrespect) en wordt meegenomen naar bureau, omdat hij bijdehand/ geďrriteerd gaat lopen doen, heeft hij dan ook aan zichzelf te danken.
pi_121463129
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is naiëf! Nee, ik ben verre van naiëf. Ik weet waar je op doelt, maar op het moment vraag ik mij af waarom ze een marktkoopman op een dusdanige manier van zijn geld lichten en behandelen.
Zijn initiële gedrag was verdacht waarop ze besloten hem aan te houden. Na aanhouding kwam daar ook nog eens een grote tas geld bij. Genoeg aanwijzingen om in ieder geval nader onderzoek in te stellen zou ik zo zeggen. Deze man pastte gewoon in een risicoprofiel. Lullig als je dan onschuldig bent maar ook dat is boven water gekomen. Als een alleen reizende blanke Nederlandse man van 45 op Schiphol aankomt van een vlucht uit Thailand zit deze ook in een risicoprofiel en zal de douane hem eerder controleren dan een gezinnetje uit Marokko. Dat is bij deze man ook gewoon gebeurd. Ik weet niet wat je aan het piepen bent.
pi_121463131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zie filmpje. Was een weekomzet en hij is eigenaar van de marktwagen waar hij zijn artikelen aan de man bracht. Pas na controle (waarschijnlijk bonnen van de weekomzet) krijgt hij zijn geld terug. Belachelijk.
Echte slimmerd dan om elke dag ze geld heen en weer te sjouwen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:05:01 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463139
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:58 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Kijk, als een Nederlander geld overheeft koopt hij een nieuwe keuken of gaat hij een weekje langer kamperen, een marokkaan hecht meer waarde aan zijn status en koopt eerder een duur horloge/jas/auto. Het feit dat een (Nederlandse) agent een oogje in het zeil houd en de man even ondervraagt is niets mis mee. Als de man dan beledigd is (weer een kwestie van status/zelfrespect) en wordt meegenomen naar bureau, omdat hij bijdehand/ geďrriteerd gaat lopen doen, heeft hij dan ook aan zichzelf te danken.
Jij doelt nu op de jongere Marokkanen. Deze man is waarschijnlijk tussen de dertig en de veertig en die zal vast een koophuis hebben. Verder zal hij veel opzij leggen en zich gewoon goed kleden. Marokkanen doen niet moeilijk over het tentoonstellen van een horloge. Wat boeit dat nou. Die calvinistische inslag hebben Marokkanen niet in tegenstelling tot Nederlanders.

Daarnaast als je als marktkoopman je geld eerlijk hebt verdiend en hardhandig wordt opgepakt. Op het bureau schamperend te horen krijgt of je die jas en smartphone wel kunt betalen, dan is dat tegen het zere been. Dan kun je nog zeggen dat het goed is van de politie, maar je hebt zelfs op het bureau een vorm van etiquette lijkt mij. Goed voor het vertrouwen... Prima werk van de desbetreffende agenten. Neem mijn hoed voor ze af, haha (Marokkaan met kiespijn!).

Tevens doe je aannames in je post over irritaties en probeer je weer de schuld neer te leggen bij de man. Hoe kom je daarop. Stereotype?
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 08:06:24 #30
Toezicht is gezond!
pi_121463144
nee... 20 jarige gastjes ts...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:06:58 #31
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463145
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echte slimmerd dan om elke dag ze geld heen en weer te sjouwen.
Contanten van de markt waarschijnlijk. Dat doet niks af aan de verkeerde behandeling van de politie. Beter gaan ze criminelen vangen in Schilderswijk.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 januari 2013 @ 08:07:11 #32
Toezicht is gezond!
pi_121463147
ze rijden zeker in de auto van pappa..... :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:07:58 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nee... 20 jarige gastjes ts...
Aha, sorry. Ik ben nog steeds mijn beklag aan het doen over het artikel. Dat zijn in veel gevallen drugsrunnertjes. Deze man is alleen geen 20, maar tussen de 30 en 40 jaar. Een kaartje met een hartgrondige excuses van de politie is op zijn plaats.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:13:02 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463160
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zijn initiële gedrag was verdacht waarop ze besloten hem aan te houden. Na aanhouding kwam daar ook nog eens een grote tas geld bij. Genoeg aanwijzingen om in ieder geval nader onderzoek in te stellen zou ik zo zeggen. Deze man pastte gewoon in een risicoprofiel. Lullig als je dan onschuldig bent maar ook dat is boven water gekomen. Als een alleen reizende blanke Nederlandse man van 45 op Schiphol aankomt van een vlucht uit Thailand zit deze ook in een risicoprofiel en zal de douane hem eerder controleren dan een gezinnetje uit Marokko. Dat is bij deze man ook gewoon gebeurd. Ik weet niet wat je aan het piepen bent.
Wat zou jij doen als een onbekende wagen je achtervolgt en je dat bedrag op zak hebt. Rustig fluitend lopen alsof je een wandeling maakt met 50 eurocent op zak. Daarnaast was de man een bekende marktkoopman en niks geeft je het recht om alle Marokkanen op een hoopje te gooien door te refereren naar een ''''risicoprofiel''''. Ah, hij is lichtgetint, volgen die handel. Dat is een manier die op een gegeven moment tegen de politie zal werken, dat garandeer ik je. Hier maken veel mensen zich kwaad om.
pi_121463167
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jij doelt nu op de jongere Marokkanen. Deze man is waarschijnlijk tussen de dertig en de veertig en die zal vast een koophuis hebben. Verder zal hij veel opzij leggen en zich gewoon goed kleden. Marokkanen doen niet moeilijk over het tentoonstellen van een horloge. Wat boeit dat nou. Die calvinistische inslag hebben Marokkanen niet in tegenstelling tot Nederlanders.

Daarnaast als je als marktkoopman je geld eerlijk hebt verdiend en hardhandig wordt opgepakt. Op het bureau schamperend te horen krijgt of je die jas en smartphone wel kunt betalen, dan is dat tegen het zere been. Dan kun je nog zeggen dat het goed is van de politie, maar je hebt zelfs op het bureau een vorm van etiquette lijkt mij. Goed voor het vertrouwen... Prima werk van de desbetreffende agenten. Neem mijn hoed voor ze af, haha (Marokkaan met kiespijn!).

Tevens doe je aannames in je post over irritaties en probeer je weer de schuld neer te leggen bij de man. Hoe kom je daarop. Stereotype?
Ik heb niet gezegd dat het terecht is dat de man is aangehouden, integendeel.
Maar als agenten een man aanhouden en tot hun stomme verbazing concluderen dat hij 25k bij zich draagt en zegt dat hij dat op 'de markt' heeft verdient...Zou ik ongeacht de man in kwestie een Nederlander of marokkaan is, grote twijfels hebben bij deze man.
...
Helaas hebben, ook agenten, te maken met vooroordelen. Dit is menselijk(!!).
Vooroordelen ontkracht je alleen als je het tegendeel bewijst.
Wellicht dat de zoon van deze succesvolle minder last zal krijgen van negatieve vooroordelen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:16:18 #36
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_121463171
Hey Fiets! Vroege zaterdagochtend vogel!

Maaruh TS, zulke bedragen als bijbaantje, dan laat je je zeker achter het station voor een geldbedragje paar keer in jekontje blaffen om vervolgens terug te keren naar je goedkope sociale huurwoning of niet?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:17:05 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_121463173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Contanten van de markt waarschijnlijk. Dat doet niks af aan de verkeerde behandeling van de politie. Beter gaan ze criminelen vangen in Schilderswijk.
Dat zijn dezelfde figuren vriend :')
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_121463175
Hulde aan de politie. Moeten ze vaker doen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:19:40 #39
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463178
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Hey Fiets! Vroege zaterdagochtend vogel!

Maaruh TS, zulke bedragen als bijbaantje, dan laat je je zeker achter het station voor een geldbedragje paar keer in jekontje blaffen om vervolgens terug te keren naar je goedkope sociale huurwoning of niet?
Is niet van belang voor dit topic, dame. Neem maar van mij aan dat het geen kunst is als je discipline hebt. Het is gewoon een feit dat veel Marokkanen zich onheus bejegend voelen op deze manier. Jij draagt daar nu aan bij met deze post. Gedraag je of scheer je weg uit dit topic.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:21:23 #40
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_121463181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Is niet van belang voor dit topic, dame. Neem maar van mij aan dat het geen kunst is als je discipline hebt.
Om je kontje op te rekken moet je zeker discipline hebben, dat moet ik je nageven ^O^
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:21:51 #41
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463183
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:21 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Om je kontje op te rekken moet je zeker discipline hebben, dat moet ik je nageven ^O^
ONZ is een stukje verder. Ga daar maar posten, meid.
pi_121463185
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:21 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

_O-
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:23:43 #43
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_121463188
En Marokkanen voelen zich altijd heel weer ergens onheus bejegend om :')
Jankvolk :')
Is het niet dit is het wel weer wat anders.
pi_121463191
God is het gelijk weer razzzisme? :N

Het is niet meer dan logisch dat mensen die met grote contante bedragen rondlopen gecheckt worden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:25:39 #45
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463194
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:15 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat het terecht is dat de man is aangehouden, integendeel.
Maar als agenten een man aanhouden en tot hun stomme verbazing concluderen dat hij 25k bij zich draagt en zegt dat hij dat op 'de markt' heeft verdient...Zou ik ongeacht de man in kwestie een Nederlander of marokkaan is, grote twijfels hebben bij deze man.
...
Helaas hebben, ook agenten, te maken met vooroordelen. Dit is menselijk(!!).
Vooroordelen ontkracht je alleen als je het tegendeel bewijst.
Wellicht dat de zoon van deze succesvolle minder last zal krijgen van negatieve vooroordelen.
Het is dat een Marokkaan veel vaker wordt lastiggevallen op straat door politie. Onschuldig of niet, omdat ze aan een profiel voldoen. Hoe denk je dat die mensen zich voelen, omdat ze worden aangepakt op grond van afkomst en daarna denigrerend worden behandeld op het bureau. Dit werkt averechts en zal echt niet helpen in het oplossen van problemen met de criminelen. Veel mensen zullen op een gegeven moment niks om hebben met agenten. Dat bewerkstellig je alleen op deze manier. Mijn vertrouwen is gedaald na dit bericht. Dat kan ik je garanderen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:27:16 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463198
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:23 schreef BBQ-kip het volgende:
En Marokkanen voelen zich altijd heel weer ergens onheus bejegend om :')
Jankvolk :')
Is het niet dit is het wel weer wat anders.
Je weet niks van Marokkanen, meid. Gewoon de Telegraaf lezen over de schorriemorrie en 32 miljoen man een jankvolk noemen. Goed bezig. Ga nu je ogen droog maken en val mij niet lastig met one-liners.
pi_121463202
Van mij mag de politie vaker optreden tegen Marokkanen. Er loopt nog veel teveel tuig rond.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:28:33 #48
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:27 schreef Nielsch het volgende:
Van mij mag de politie vaker optreden tegen Marokkanen. Er loopt nog veel teveel tuig rond.
Als ze alle Marokkanen op een dusdanige manier gaan aanpakken en geen onderscheid, dan zullen de overtuigingen van veel Marokkanen ook gaan veranderen. Simpel as it is. Iets met bal en kaatsen.
pi_121463210
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is dat een Marokkaan veel vaker wordt lastiggevallen op straat door politie. Onschuldig of niet, omdat ze aan een profiel voldoen. Hoe denk je dat die mensen zich voelen, omdat ze worden aangepakt op grond van afkomst en daarna denigrerend worden behandeld op het bureau. Dit werkt averechts en zal echt niet helpen in het oplossen van problemen met de criminelen. Veel mensen zullen op een gegeven moment niks om hebben met agenten. Dat bewerkstellig je alleen op deze manier. Mijn vertrouwen is gedaald na dit bericht. Dat kan ik je garanderen.
Ja, maar in plaats van te klagen zou je ook kunnen bedenken hoe het stereotype beeld van 'de marokkaan', dat volgens jou niet klopt, kan worden bijgesteld.
pi_121463214
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is dat een Marokkaan veel vaker wordt lastiggevallen op straat door politie. Onschuldig of niet, omdat ze aan een profiel voldoen.
Terecht, Marokkaanse mannen zijn ook een stuk vaker crimineel dan pak 'em beet Nederlandse meisjes van 4. Dan kun je iedereen wel gaan controleren omdat jij iets tegen het gebruik van risicoprofielen hebt, maar heel efficiënt is dat niet hč.

Nu hadden ze toevallig een onschuldig iemand en die is nu weer gewoon vrij. Het kan niet altijd raak zijn. Een 100% score is onmogelijk. Besef dat ook eens even en get over it.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2013 08:31:17 ]
pi_121463228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als ze alle Marokkanen op een dusdanige manier gaan aanpakken en geen onderscheid, dan zullen de overtuigingen van veel Marokkanen ook gaan veranderen. Simpel as it is. Iets met bal en kaatsen.
De meeste Marokkanen hebben al schijt aan alle Nederlanders, nog het meeste aan onze dochters en vrouwen. Hoe denk je dat wij ons daarbij voelen?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:35:34 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463240
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Terecht, Marokkaanse mannen zijn ook een stuk vaker crimineel dan pak 'em beet Nederlandse meisjes van 4. Dan kun je iedereen wel gaan controleren omdat jij iets tegen het gebruik van risicoprofielen hebt, maar heel efficiënt is dat niet hč.
Dan moeten mensen ook niet gaan klagen als twee groepen elkaar mijden. Dat er op grond van een onderzoekje naar voren komt dat hardwerkende (hoogopgeleide) allochtonen zich niet welkom voelen. Dat zijn de naweeën van deze aanpak. Als je het onderscheid niet kunt maken tussen welbekende criminelen en een bekende marktkoopman, ben je ver heen. Je krijgt de mensen die je verdient. Op grond van deze aanpak krijg je ook Marokkanen die niks van de politie willen.

De motto is dus we pakken de 100% aan in plaats van de percentage die crimineel is, voornamelijke jonge Marokkaanse mannen in de leeftijd van 15-24 jaar. Dat is een aanpak die leunt tegen het onderscheid op grond van uiterlijke kenmerken. Dat is op zich al een gang waard naar de rechter voor veel mensen.
pi_121463246
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De meeste Marokkanen hebben al schijt aan alle Nederlanders, nog het meeste aan onze dochters en vrouwen. Hoe denk je dat wij ons daarbij voelen?
Dat is weer een andere discussie. Maar inplaats over problemen je beklag te doen zal je beter met een oplossing kunnen komen..... O+
pi_121463252
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nu hadden ze toevallig een onschuldig iemand en die is nu weer gewoon vrij. Het kan niet altijd raak zijn. Een 100% score is onmogelijk. Besef dat ook eens even en get over it.
hoezo onschuldig? Ze hebben alleen kunnen vaststellen dat hij het geld eerlijk verdiend heeft. Nu moet de belastingdienst nog zijn werk doen en mag hij een forse boete betalen ivm belastingontduiking. Alle marokkanen zijn criminelen, geen uitzondering.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:37:51 #55
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463253
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, de criminelen hebben schijt. Veel welwillende Marokkanen hebben dat niet en staan er dagelijks bij stil. Alleen door dit soort berichten ga je toch enigzins twijfelen wat te doen. Als men geen vertrouwen heeft en je op zo'n manier gaat behandelen, dan ga je toch nadenken over dat vertrouwen. Die vertrouwen heeft bij mij een deuk gekregen na het lezen van dit bericht. Simpel.
pi_121463254
Ik zou het heel fijn vinden als Marokkanen mij zouden mijden. Maar nee, in plaats daarvan moet mijn vrouw worden uitgescholden voor hoer en is het normaal om de spiegel van mijn auto te trappen, gewoon voor de lol.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:39:03 #57
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463259
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:38 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het heel fijn vinden als Marokkanen mij zouden mijden. Maar nee, in plaats daarvan moet mijn vrouw worden uitgescholden voor hoer en is het normaal om de spiegel van mijn auto te trappen, gewoon voor de lol.
Wat heb ik daar mee te maken? Wil je mijn excuses horen over wat onbekende Marokkanen je hebben aangedaan. Moet ik je een kusje geven?
pi_121463265
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, de criminelen hebben schijt. Veel welwillende Marokkanen hebben dat niet en staan er dagelijks bij stil. Alleen door dit soort berichten ga je toch enigzins twijfelen wat te doen. Als men geen vertrouwen heeft en je op zo'n manier gaat behandelen, dan ga je toch nadenken over dat vertrouwen. Die vertrouwen heeft bij mij een deuk gekregen na het lezen van dit bericht. Simpel.
Is goed joh, dan is het vast niet erg als ik zeg dat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de Marokkanen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:40:41 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:28 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ja, maar in plaats van te klagen zou je ook kunnen bedenken hoe het stereotype beeld van 'de marokkaan', dat volgens jou niet klopt, kan worden bijgesteld.
Die wordt niet bijgesteld de komende jaren. Vandaar is het des te belangrijker dat de komende jaren wel onderscheid wordt gemaakt tussen criminele en welwillende Marokkanen. De reden waarom dat onderscheid gemaakt dient te worden daar mag je zelf over nadenken.
pi_121463274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat heb ik daar mee te maken? Wil je mijn excuses horen over wat onbekende Marokkanen je hebben aangedaan. Moet ik je een kusje geven?
Wel opvallend dat je er bij de politie maar wat op los generaliseert terwijl je er zo'n punt van maakt dat we dat bij Marokkanen vooral niet moeten doen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:42:30 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463281
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is goed joh, dan is het vast niet erg als ik zeg dat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de Marokkanen.
Zal er niet wakker van liggen. Misschien ga ik mijzelf zo in slaap huilen door deze post.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:44:11 #62
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121463287
24k op zak hebben is dan ook wel een beetje verdacht.
En helaas hebben alle Marokkaanse mannen last van vooroordelen doordat er zo veel criminele, Marokkaanse jongens zijn.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_121463294
Ik geloof niet dat het mogelijk is een omzet van 5000/dag te draaien op de markt, dan zou je elk uur dat de markt open is 125 klanten moeten helpen die elk voor 5 euro uitgeven...
pi_121463296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:38 schreef Nielsch het volgende:
Marokkanen worden gediscrimineerd en raken daardoor gefrustreerd. Door deze frustratie hebben ze meer afkeer tegen alles wat hun tegen zit. Hierdoor worden ze nog meer gediscrimineerd. Als de goedwillende marokkanen zich nou zouden afsplitsen van de foute marokkanen en laten zien dat goed werk loont, komt alles vast vanzelf goed. Alleen marokkanen zijn groepsdieren en laten elkaar minder snel in de steek. Met als gevolg dat de rotzooi veroorzaakt door de minder capabele marokkanen maar voor lief moeten nemen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:46:03 #65
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463304
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel opvallend dat je er bij de politie maar wat op los generaliseert terwijl je er zo'n punt van maakt dat we dat bij Marokkanen vooral niet moeten doen.
Marokkanen zijn een groep van 300.000 man in Nederland, terwijl de politie een publiekrechtelijke organisatie is. Dus niet geheelzins te vergelijken, maar je hebt wel een punt dat ik mijn posts wat betreft de politie misschien enigzins mag nuanceren. Toch heb ik geen vertrouwen in de politie, omdat ze er niet in slagen om de criminelen aan te pakken en dus nu alles gaan aanpakken wat los en vastzit. Ik heb geen vertrouwen in de Nederlandse politie. Dat mag toch wel. Gelukkig.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:47:35 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463312
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:44 schreef Madame_Paon het volgende:
24k op zak hebben is dan ook wel een beetje verdacht.
En helaas hebben alle Marokkaanse mannen last van vooroordelen doordat er zo veel criminele, Marokkaanse jongens zijn.
Dat is een vraag waarbij je niet meer hoeft stil te staan, omdat de politie al heeft bewezen dat het eerlijk verdiend geld is. De vraag in dit topic is de aanpak die zich nu richt op onschuldige mensen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:47:54 #67
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463313
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:44 schreef JoPiDo het volgende:
Ik geloof niet dat het mogelijk is een omzet van 5000/dag te draaien op de markt, dan zou je elk uur dat de markt open is 125 klanten moeten helpen die elk voor 5 euro uitgeven...
Zie post boven.
pi_121463316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is een vraag waarbij je niet meer hoeft stil te staan, omdat de politie al heeft bewezen dat het eerlijk verdiend geld is. De vraag in dit topic is de aanpak die zich nu richt op onschuldige mensen.
Geloof je zelf wat je zelf zegt? :')
pi_121463318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Marokkanen zijn een groep van 300.000 man in Nederland, terwijl de politie een publiekrechtelijke organisatie is. Dus niet geheelzins te vergelijken, maar je hebt wel een punt dat ik mijn posts wat betreft de politie misschien enigzins mag nuanceren. Toch heb ik geen vertrouwen in de politie, omdat ze er niet in slagen om de criminelen aan te pakken en dus nu alles gaan aanpakken wat los en vastzit. Ik heb geen vertrouwen in de Nederlandse politie. Dat mag toch wel. Gelukkig.
Tuurlijk mag dat, maar dan moet je ook niet piepen dat mensen de Marokkanen wantrouwen en dat ook de goede Marokkanen daar hinder van onder vinden. Dat komt uit precies hetzelfde gevoel voort dat jij hebt over de politie. Nou fijn, zijn we er eindelijk uit: het is heel normaal om te generaliseren, zelfs jij doet het.
pi_121463328
quote:

[..]

Zie post boven.
Ik heb gezocht, maar niets gevonden?
pi_121463333
quote:

[..]

Dat er een keer een onschuldig iemand is opgepakt wil natuurlijk niet zeggen dat de gehele aanpak op onschuldige mensen is gericht. De aanpak is weldegelijk gericht op mensen die een bovengemiddelde kans hebben om iets op hun kerfstok te hebben.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:51:57 #72
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:45 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Marokkanen worden gediscrimineerd en raken daardoor gefrustreerd. Door deze frustratie hebben ze meer afkeer tegen alles wat hun tegen zit. Hierdoor worden ze nog meer gediscrimineerd. Als de goedwillende marokkanen zich nou zouden afsplitsen van de foute marokkanen en laten zien dat goed werk loont, komt alles vast vanzelf goed. Alleen marokkanen zijn groepsdieren en laten elkaar minder snel in de steek. Met als gevolg dat de rotzooi veroorzaakt door de minder capabele marokkanen maar voor lief moeten nemen.
Oh, gefrustreerd is een woord dat je in de woorden is gelegd door diverse mensen. Het wordt vaak beweerd. Je kunt het beter gooien op ontevredenheid. Die ontevredenheid groeit en dan ga je toch bepaalde dingen afvragen. Zal je niet lastig vallen met die vraagstukken

Dat afsplitsen gaat niet in zo'n klein landjes als Nederland. Als je geluiden laat horen, dan wordt er met onbegrip gereageerd. Waar is dit topic voor bedoeld. Dat is om mensen er aan te herinneren dat er een onderscheid is en niet alles zwart-wit gezien mag worden. Zie dit topic als een afsplitsing.
pi_121463343
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Denken dat alle agenten niet te vertrouwen zijn is even kortzichtig als denken dat alle marokkanen crimineel zijn. Maar bij beide gedachten heerst een zeker stereotype dat natuurlijk lekker is gegeneraliseerd. :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:52:34 #74
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463347
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ik heb gezocht, maar niets gevonden?
Beter je ogen richten op de posts. Misschien vangen je radartjes wat op. Blijven proberen, knulletje.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:53:08 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:48 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Geloof je zelf wat je zelf zegt? :')
Ik geloof het niet, daarom post ik het, jwz.
pi_121463360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, gefrustreerd is een woord dat je in de woorden is gelegd door diverse mensen. Het wordt vaak beweerd. Je kunt het beter gooien op ontevredenheid. Die ontevredenheid groeit en dan ga je toch bepaalde dingen afvragen. Zal je niet lastig vallen met die vraagstukken

Dat afsplitsen gaat niet in zo'n klein landjes als Nederland. Als je geluiden laat horen, dan wordt er met onbegrip gereageerd. Waar is dit topic voor bedoeld. Dat is om mensen er aan te herinneren dat er een onderscheid is en niet alles zwart-wit gezien mag worden. Zie dit topic als een afsplitsing.
Is een van de vraagstukken om en masse terug te gaan naar Marokko? Zo ja, please tell me more!
pi_121463376
als je hier zo niet naar je zin hebt, ga dan terug naar je marokko
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:57:16 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die wordt niet bijgesteld de komende jaren. Vandaar is het des te belangrijker dat de komende jaren wel onderscheid wordt gemaakt tussen criminele en welwillende Marokkanen. De reden waarom dat onderscheid gemaakt dient te worden daar mag je zelf over nadenken.
We laten alle nette Marokkanen een rode ster dragen is misschien een goed idee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:58:04 #79
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463382
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:52 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Denken dat alle agenten niet te vertrouwen zijn is even kortzichtig als denken dat alle marokkanen crimineel zijn. Maar bij beide gedachten heerst een zeker stereotype dat natuurlijk lekker is gegeneraliseerd. :')
Hmm, ik moet je wel gelijk geven. Ik zal het anders formuleren. Het gaat mij niet om de individu die agenten zijn. Die mensen doen hun werk ook en hebben gezinnen. Die zorgen voor brood op de plank voor hun gezin. Het gaat mij meer om de publiekrechtelijke organisatie die politie wordt genoemd, want die falen in de aanpak van criminelen. Aangezien ze niet slagen gaan ze nu de aanpak hanteren waarbij ook onschuldigen te lijf worden gegaan met dit soort maatregelen. Alleen de vraag is of ze de criminelen of de welwillenden raken. Ik heb het idee dat het vooral de laatste categorie is die zijn ontevredenheid uit, terwijl de criminelen fluitend doorgaan met hun activiteiten.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:58:32 #80
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121463385
quote:

[..]

De groep Marokkaanse jongens tussen de 14 en de 25 in Nederland is klein, maar een aardig groot deel van hen veroorzaakt enorm veel overlast.
Dan is het niet zo gek dat men Marokkaanse mannen wantrouwt. Vooroordelen zijn menselijk.
Maar het blijft natuurlijk waardeloos dat zo'n groep rotte appels het voor de rest verpest.

Er valt helaas niet veel aan te doen. Toen mijn opa hier op Schiphol aankwam, werd hij meteen apart genomen. Antilliaanse mannen zijn allemaal bolletjesslikkers en zo. Ook al is hij 75. :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:59:26 #81
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463391
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

We laten alle nette Marokkanen een rode ster dragen is misschien een goed idee.
Als ik niet word lastiggevallen op straat door agenten, dan draag ik tien sterren. Problem solved.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:59:51 #82
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_121463393
Ik heb honger.
Verder leuke OP.
pi_121463398
Gast, piep toch niet zo op basis van een voorbeeld waarbij er een onschuldig iemand is opgepakt.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:00:43 #84
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
als je hier zo niet naar je zin hebt, ga dan terug naar je marokko
Toevallig dat je het onderwerp aansnijdt. Ik denk er een tijdje door het klimaat aan om te emigreren. Eerst mijn opleiding afmaken en dan een goede keuze maken.
pi_121463403
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel negatief woord gehoord over de 'criminele Marokkanen'. Zij en alleen zij zijn de eindverantwoordelijken waarom JIJ gediscrimineerd word.
Realiseer je je dat wel!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:02:52 #86
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463417
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is een van de vraagstukken om en masse terug te gaan naar Marokko? Zo ja, please tell me more!
Is niet van belang voor dit topic. Voor wat wel van belang is verwijs ik je naar de OP! Verwittig jezelf en probeer het dan nogmaals.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 09:03:14 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121463420
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij is nog maar het begin. De volgende versie doet 48k omzet in een week en wordt geleverd met grotere rugzak.
Carpe Libertatem
pi_121463424
24000 euro weekomzet voor een marktkoopman... dan is het niet alleen het spul wat in het zicht ligt wat hij verkoopt... dan zal hij ook nog wel een bak in de bus hebben staan wat hij nog verkoopt...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:04:24 #89
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463430
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:01 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel negatief woord gehoord over de 'criminele Marokkanen'. Zij en alleen zij zijn de eindverantwoordelijken waarom JIJ gediscrimineerd word.
Realiseer je je dat wel!
Onder andere, maar veel Nederlanders hebben daar ook een hand in. Er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat is ook zeer kwalijk.
pi_121463431
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De groep Marokkaanse jongens tussen de 14 en de 25 in Nederland is klein, maar een aardig groot deel van hen veroorzaakt enorm veel overlast.
Dan is het niet zo gek dat men Marokkaanse mannen wantrouwt. Vooroordelen zijn menselijk.
Maar het blijft natuurlijk waardeloos dat zo'n groep rotte appels het voor de rest verpest.

Er valt helaas niet veel aan te doen. Toen mijn opa hier op Schiphol aankwam, werd hij meteen apart genomen. Antilliaanse mannen zijn allemaal bolletjesslikkers en zo. Ook al is hij 75. :')
Juist kinderen en bejaarden worden misbruikt omdat zij vaak minder te verliezen hebben!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:05:30 #91
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
24000 euro weekomzet voor een marktkoopman... dan is het niet alleen het spul wat in het zicht ligt wat hij verkoopt... dan zal hij ook nog wel een bak in de bus hebben staan wat hij nog verkoopt...
Gelijk aannames die uit de lucht komen. De maatschappij is verrot. Dank je voor de bevestiging. Het is mijn heel duidelijk geworden. De politie heeft al bewezen dat het eerlijk verdiend geld is, dus waar je deze aannames vandaan haalt, mag Joost weten.
pi_121463437
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:04 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Juist kinderen en bejaarden worden misbruikt omdat zij vaak minder te verliezen hebben! [ afbeelding ]
Is dat de nieuwe onderkleding van de aldi?
pi_121463444
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hij is nog maar het begin. De volgende versie doet 48k omzet in een week en wordt geleverd met grotere rugzak.
Met een schreeuwerig NIEUW! logo op het voorhoofd ?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:07:22 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463450
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Onder andere, maar veel Nederlanders hebben daar ook een hand in. Er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat is ook zeer kwalijk.
Veel Nederlanders hebben er ook een hand in. Wat ik altijd zie is huilie huilie we worden gediscrimineerd. Maar verder dan dat gaat het niet. En je ziet althans in de media niets positiefs uit de Marokkaanse gemeenschap komen om er wat aan te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_121463451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Gelijk aannames die uit de lucht komen. De maatschappij is verrot. Dank je voor de bevestiging. Het is mijn heel duidelijk geworden. De politie heeft al bewezen dat het eerlijk verdiend geld is, dus waar je deze aannames vandaan haalt, mag Joost weten.
Ken iemand die op de markt werkt en met gewoon spul verdien heb je geen 24000 in de week...
pi_121463459
quote:

[..]

Je moet het zo zien. Ooit kwamen er allemaal brave gastarbeiders naar ons klompen land. Dit werden er meer en wilden later ook niet meer terug. Sommige jongeren plegen behoorlijk veel criminele misdrijven. vertrouwen geschaad. volgende stap> vertrouwen richting de hollander toe herstellen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:11:49 #97
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463474
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is menselijk, maar als je een veel grotere groep gaat lastigvallen, terwijl ze onschuldig zijn moet je ook niet gaan 'miepen' als je de mensen terugkrijgt die niks te maken willen hebben met Nederlanders. Dat is ook een gevolg van dit soort generalisaties die voor grotere problemen zullen gaan zorgen in de toekomst. Komt men met een onderzoekje dat Marokkanen zich niet geheel goed voelen in dit klimaat en begint men met zoeken naar de oorzaken van dit soort mysteries.... Het is een gevolg van aanpak. Als je mensen op een dusdanige manier gaat aanpakken, krijg je ook die mensen ervoor terug. De opvattingen van mensen vormen een mens naar verloop van tijd. Niemand lijkt daarbij stil te staan.

Klopt, er is weinig aan te doen. Lekker mijn afkeer op een Nederlandse forum laten merken. Waar zat ik met mijn hoofd, zucht.
pi_121463476
Dus hij verkoopt pindas? Ik ga meteen een standplaats zoeken!!!
pi_121463481
En jij denkt dat de politie hem zomaar aanhoudt? Ga er maar van uit dat er heus wel een hele goede reden voor is!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:13:04 #100
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:11 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Dus hij verkoopt pindas? Ik ga meteen een standplaats zoeken!!!
Het is bewezen dat het eerlijk verdiend geld is. Toch een lastig parket voor veel FOK!kers. Het stuit toch tegen het wereldbeeld dat velen hebben. Lastig, lastig.....
pi_121463487
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is bewezen dat het eerlijk verdiend geld is. Toch een lastig parket voor veel FOK!kers. Het stuit toch tegen het wereldbeeld dat velen hebben. Lastig, lastig.....
Aan jou de eervolle taak om dat wereldbeeld bij te stellen!!! O+
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:15:37 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463494
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is menselijk, maar als je een veel grotere groep gaat lastigvallen, terwijl ze onschuldig zijn moet je ook niet gaan 'miepen' als je de mensen terugkrijgt die niks te maken willen hebben met Nederlanders. Dat is ook een gevolg van dit soort generalisaties die voor grotere problemen zullen gaan zorgen in de toekomst. Komt men met een onderzoekje dat Marokkanen zich niet geheel goed voelen in dit klimaat en begint men met zoeken naar de oorzaken van dit soort mysteries.... Het is een gevolg van aanpak. Als je mensen op een dusdanige manier gaat aanpakken, krijg je ook die mensen ervoor terug. De opvattingen van mensen vormen een mens naar verloop van tijd. Niemand lijkt daarbij stil te staan.

Klopt, er is weinig aan te doen. Lekker mijn afkeer op een Nederlandse forum laten merken. Waar zat ik met mijn hoofd, zucht.
Er zijn in Nederland veel meer culturen we hebben de Turken en de Chinese waar je nooit wat van hoort. Voor mij een teken dat de oorzaak voornamelijk bij de Marokkanen zelf gezocht moet worden. Aangezien het anderen wel lukt hier een plekje op te bouwen.
pi_121463498
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:11 schreef Jellereppe het volgende:

Het is menselijk, maar als je een veel grotere groep gaat lastigvallen, terwijl ze onschuldig zijn moet je ook niet gaan 'miepen' als je de mensen terugkrijgt die niks te maken willen hebben met Nederlanders.
Wel een kip/ei probleem natuurlijk. Wat was er eerst en wat veroorzaakt wat... zijn het de Marokkaanse rotjochies en het bijbehorende "maar het is een goede jongen" gewauwel van de Marokkaanse gemeenschap die er voor zorgen dat Marokkanen met argusogen worden bekeken... of is het het met argusogen bekijken van de Marokkanen dat tot de rotjochies en de problemen leidt..

Iig is het wel een cirkel.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:16:24 #104
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Veel Nederlanders hebben er ook een hand in. Wat ik altijd zie is huilie huilie we worden gediscrimineerd. Maar verder dan dat gaat het niet. En je ziet althans in de media niets positiefs uit de Marokkaanse gemeenschap komen om er wat aan te doen.
Dus ik moet bij wijze van spreken criminelen gaan aanpakken. Die marktkoopman moet het heft in eigen handen gaan nemen om wat onbekenden aan te pakken. In Nederland mag je niet aan eigeninrichting doen, knulletje. Knoop dat goed in je achterhoofd. Je kunt zomaar een aangifte tegen je broek hebben als je wat onderneemt tegen criminelen. Dit is allemaal grootspraak achter je beeldscherm.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:18:05 #105
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463519
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:14 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Aan jou de eervolle taak om dat wereldbeeld bij te stellen!!! O+
Oké. Dank je voor de mededeling.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:18:09 #106
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dus ik moet bij wijze van spreken criminelen gaan aanpakken. Die marktkoopman moet het heft in eigen handen gaan nemen om wat onbekenden aan te pakken. In Nederland mag je niet aan eigeninrichting doen, knulletje. Knoop dat goed in je achterhoofd. Je kunt zomaar een aangifte tegen je broek hebben als je wat onderneemt tegen criminelen. Dit is allemaal grootspraak achter je beeldscherm.
Dit is vindt ik trouwens typisch Nederlands van je wel kankeren maar geen oplossing bedenken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:19:34 #107
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463529
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Je moet het zo zien. Ooit kwamen er allemaal brave gastarbeiders naar ons klompen land. Dit werden er meer en wilden later ook niet meer terug. Sommige jongeren plegen behoorlijk veel criminele misdrijven. vertrouwen geschaad. volgende stap> vertrouwen richting de hollander toe herstellen.
Ik ga niks herstellen, wat niet mijn oorzaak is. De volgende stap is = onderscheid maken in de groep die 'Marokkanen' wordt genoemd. Het verschil tussen criminelen en onschuldigen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:21:37 #108
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is vindt ik trouwens typisch Nederlands van je wel kankeren maar geen oplossing bedenken.
Een oplossing bedenken op een forum. Hier wat roeptoeteren over eventuele oplossingen. En dan? Gaat Den Haag en de Staten-Generaal dan praten over de voorstellen van iemand op een forum. Haha, laat mij niet lachen, knul. Ik heb betere dingen te doen, dan naar iemand luisteren die mij dat fabeltje in de mond legt.
pi_121463549
quote:

[..]

Ik zeg niet dat het jou taak is om ze achter slot en grendel te stellen, zoals het hoort. Maar ten eerste om je ongenoegen uit te spreken over de rotte apels en daar vanuit de marokkaanse gemeenschap openlijk mee spreken richting (liefst) de media en buurthuizen etc. Op deze manier kan jij als goedwillende marokkaanse Nederlander al op een stuk meer begrip rekenen.
pi_121463553
quote:

[..]

Sorry, maar je kan de gemiddelde Nederlander dat toch niet kwalijk nemen. Dit is wat de kutmarrokanen hebben veroorzaakt, als de marrokaanse gemeenschap eens zou beginnen zich publiekelijk tegen die figuren af te zetten. Als dit generaliseren kwalijk is.... moet je jezelf eens af gaan vragen waarom worden de Marrokanen als crimineel gegeneraliseerd, en de bv. Chinezen niet? Chinezen beginnen restuarants of patatzaken.... Allemaal!!! Ook generalisatie, maar wel kern van waarheid.
60 HRC
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:23:11 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een oplossing bedenken op een forum. Hier wat roeptoeteren over eventuele oplossingen. En dan? Gaat Den Haag en de Staten-Generaal dan praten over de voorstellen van iemand op een forum. Haha, laat mij niet lachen, knul. Ik heb betere dingen te doen, dan naar iemand luisteren die mij dat fabeltje in de mond legt.
Dan heeft dit topic verder geen nut denk ik. En gaat het alleen over jou en huilie huilie klaag gedrag.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:23:22 #112
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463564
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:16 schreef Grouch het volgende:

[..]

Wel een kip/ei probleem natuurlijk. Wat was er eerst en wat veroorzaakt wat... zijn het de Marokkaanse rotjochies en het bijbehorende "maar het is een goede jongen" gewauwel van de Marokkaanse gemeenschap die er voor zorgen dat Marokkanen met argusogen worden bekeken... of is het het met argusogen bekijken van de Marokkanen dat tot de rotjochies en de problemen leidt..

Iig is het wel een cirkel.
Als alle Marokkanen met argusogen bekeken worden, dan zal die behandeling resulteren in een negatieve spiraalvorming. Jij mag raden hoe dat gaat lopen, daar ga ik niet over uitweiden naar talloze posts. Wij hebben ook onze grenzen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:24:15 #113
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heeft dit topic verder geen nut denk ik. En gaat het alleen over jou en huilie huilie klaag gedrag.
Je bent vrij te gaan. Ik ga er zo ook vandoor. Genoeg geklaag voor een dag.
pi_121463603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als alle Marokkanen met argusogen bekeken worden, dan zal die behandeling resulteren in een negatieve spiraalvorming. Jij mag raden hoe dat gaat lopen, daar ga ik niet over uitweiden naar talloze posts. Wij hebben ook onze grenzen.
Gast, jullie worden zo bekeken omdat jullie al twintig jaar de boel vergallen hier. Dus je dreigement is waardeloos: jullie zijn immers al lang zo.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121463605
quote:

[..]

Jullie grenzen? Dat is vaak het probleem, die grenzen worden nogal snel overschreden, wat dan weer uitbarst in geweld! Vooral bij de jeugd, kijk eens in de gemiddelde discotheek. Of pak gewoon eens een aflevering van wegmisbruikers ofzo, altijd die bontkraagjes die over de zeik gaan om niks!
pi_121463631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat ze in Den Haag doen is totaal niet van belang. Het heeft meer te maken met een cultuur omslag tussen de gemeenschappen. Dit moet waarschijnlijk eerst gebeuren en daarna holt den haag er misschien nog wel een keer achteraan.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:31:56 #117
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121463633
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gast, jullie worden zo bekeken omdat jullie al twintig jaar de boel vergallen hier. Dus je dreigement is waardeloos: jullie zijn immers al lang zo.
Nee, een deel van de Marokkaanse jongens/mannen vergalt de boel, waardoor alle Marokkaanse jongens/mannen op een bepaalde manier bekeken worden.
pi_121463634
quote:

[..]

Leuk die laatste regel, je begrijpt toch wel dat als het idd. helemaal fout loopt de minderheid het onderspit delft. Beetje dom om als minderheid dit als waarschuwing naar de meerderheid te geven.
Dit is mijn insziens typisch de oorzaak van het marrokanen probleem. Zij moeten dit... Zij generaliseren zo... maar nooit eens..... Wij moeten dit...

Als de marrokaanse gemeenschap hier prettig wil samenleven, dan zullen zij zelf de handen uit de mouwen moeten steken ipv. naar een ander wijzen om de problemen op te lossen. Mentaliteits probleem in mijn visie.
60 HRC
pi_121463646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Nee, een deel van de Marokkaanse jongens/mannen vergalt de boel, waardoor alle Marokkaanse jongens/mannen op een bepaalde manier bekeken worden.
Je weet dat de meerderheid vd Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt hč?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:34:36 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463661
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:22 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Sorry, maar je kan de gemiddelde Nederlander dat toch niet kwalijk nemen. Dit is wat de kutmarrokanen hebben veroorzaakt, als de marrokaanse gemeenschap eens zou beginnen zich publiekelijk tegen die figuren af te zetten. Als dit generaliseren kwalijk is.... moet je jezelf eens af gaan vragen waarom worden de Marrokanen als crimineel gegeneraliseerd, en de bv. Chinezen niet? Chinezen beginnen restuarants of patatzaken.... Allemaal!!! Ook generalisatie, maar wel kern van waarheid.
Tuurlijk kan ik het mensen niet kwalijk nemen tot een bepaalde hoogte, dat doe ik ook niet, heb dat zelfs meerdere malen kenbaar gemaakt op dit forum. Wat zeer kwalijk is dat alles op een hoopje wordt gegooid. Een mens heeft alle recht om mensen dat kwalijk te nemen. Je doet weinig tegen criminelen. Dat is een publieke taak, maar men moet niet alle onschuldigen gaan raken en later schouderophalend zeggen 'ís onze taak gezien het profiel'. Men hoeft niet aangekeken te worden op wat een stel onbekende niksnutten en criminelen uitvoert. Simpelweg niks mee te maken. Afkeuring horen is een ding, maar verder is het een publieke taak. De Nederlandse politie faalt overigens hard, maar dat is een discussie voor een andere thread.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:35:39 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463671
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je weet dat de meerderheid vd Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt hč?
Dat weet ik. Vooral in de leeftijd van 15 t/m 24 jaar.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:35:46 #122
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121463675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een meerderheid is nog steeds niet iedereen. Als het percentage uit Nielsch' sig klopt, wordt 46% van de Marokkaanse jongens veroordeeld vanwege de daden van de overige 54%.
pi_121463676
Justitie? Wat is dat? Oh wacht, ik ben autochtoon... hehe
pi_121463703
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:35 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Een meerderheid is nog steeds niet iedereen. Als het percentage uit Nielsch' sig klopt, wordt 46% van de Marokkaanse jongens veroordeeld vanwege de daden van de overige 54%.
Het is bizar veel, vooral als je de pakkans in Nl erbij neemt.
Het is geen kleine minderheid die het voor de goedwillende meerderheid verpest. Het is andersom.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:39:23 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463706
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Leuk die laatste regel, je begrijpt toch wel dat als het idd. helemaal fout loopt de minderheid het onderspit delft. Beetje dom om als minderheid dit als waarschuwing naar de meerderheid te geven.
Dit is mijn insziens typisch de oorzaak van het marrokanen probleem. Zij moeten dit... Zij generaliseren zo... maar nooit eens..... Wij moeten dit...

Als de marrokaanse gemeenschap hier prettig wil samenleven, dan zullen zij zelf de handen uit de mouwen moeten steken ipv. naar een ander wijzen om de problemen op te lossen. Mentaliteits probleem in mijn visie.
Het zwaarste tuig trekt zich niks van iemand aan. Dan kun je wel wijzen naar de gemeenschap, maar dat blijft toch een taak voor de politie. Het zwaarste tuig kun je in je eentje alleen aanpakken met geweld, want die trekken zich van niemand wat aan. Dan is het nog wachten tot de dag dat jij eraan gaat. Sorry, totdat niveau ga ik mij nooit verlagen en veel andere mensen ook niet. De overheid heeft de geweldsmonopolie. Gebruik die monopolie als het bekend is dat het om criminelen gaat.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:45:14 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463751
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het zwaarste tuig trekt zich niks van iemand aan. Dan kun je wel wijzen naar de gemeenschap, maar dat blijft toch een taak voor de politie. Het zwaarste tuig kun je in je eentje alleen aanpakken met geweld, want die trekken zich van niemand wat aan. Dan is het nog wachten tot de dag dat jij eraan gaat. Sorry, totdat niveau ga ik mij nooit verlagen en veel andere mensen ook niet. De overheid heeft de geweldsmonopolie. Gebruik die monopolie als het bekend is dat het om criminelen gaat.
Van de overheid en de politie hoeven we denk ik niet veel te verwachten. Ik denk dat het vanuit de gemeenschap zelf moet komen. Ouders bijvoorbeeld die niet de hele dag in de Moskee of thuis gaan zitten maar zich actief met hun kinderen bemoeien. Om maar wat te noemen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:45:33 #127
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463757
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Je vat mijn post verkeerd op. Logisch, want je denkt weer in een bepaalde stereotype. Ik doelde meer op het feit dat zelfs de goedwillende Marokkanen zich gaan keren tegen de maatschappij naardat ze zich al tijden onheus bejegend voelen om dingen waar zij weinig tot niks aan kunnen veranderen. Als je mensen wijst op dingen die in hun macht liggen, dan kun je daar aan werken, zodra je mensen gaat aanvallen op dingen waar ze niks tegen kunnen doen, dan resteren weinig mogelijkheden.

Tevens Marokkaan schrijf je met twee 'K' en een 'R'. Just saying.
pi_121463783
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Worden binnen de marrokaanse gemeenschap ook regelmatig nsb praktijken toegepast de men van binnen de eigen gemeenschap verlinkt wordt bij de politie?

En helaas maakt de politie wel eens een foutje om een onschuldige op te pakken maar om daar zo' n probleem als jij er weer van aan het maken bent, jezelf in een slachtofferrol als hele gemeenschap te willen wentelen dat is juist een van de problemen die de marrokaanse gemeenschap zelf eens zou moeten laten oplossen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:51:48 #129
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Worden binnen de marrokaanse gemeenschap ook regelmatig nsb praktijken toegepast de men van binnen de eigen gemeenschap verlinkt wordt bij de politie?

En helaas maakt de politie wel eens een foutje om een onschuldige op te pakken maar om daar zo' n probleem als jij er weer van aan het maken bent, jezelf in een slachtofferrol als hele gemeenschap te willen wentelen dat is juist een van de problemen die de marrokaanse gemeenschap zelf eens zou moeten laten oplossen.
De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld: ''een aanpak wat gebaseerd is op een profiel''.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:51:51 #130
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121463817
quote:

[..]

Helemaal waar.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:54:39 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_121463854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld. Een aanpak wat gebaseerd is op een 'profiel'.
Dat is normaal menselijk gedrag. Vergelijkbaar met bepaalde Marokkaanse jongeren die denken dat elke westerse vrouw een hoer is bijvoorbeeld. En dat luid op straat roepen.
pi_121463873
quote:

[..]
Veel Marokkanen zijn spaarzaam en kunnen gerust ¤ 60.000 aan contanten hebben.

Ben erg benieuwd of die euro's wel in box-3 belanden.
pi_121463879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld. Een aanpak wat gebaseerd is op een 'profiel'.
Want jij bent ook al 20 maal ten onrechte aangehouden omdat je aan een generaal daderprofiel voldoet?

Dat zal wel niet, ook genoeg nederlanders worden vaak ten onrechte opgepakt, die krijgen ook geen sorry kaartje van de politie, en ook niet een emotioneel topic op fok waar de hele nederlandse gemeenschap zich als slachtoffer ziet en de politie als grote boeman.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:57:14 #134
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121463889
quote:

[..]

Verklaar definitie bijbaan en klein vermogen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:59:02 #135
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van de overheid en de politie hoeven we denk ik niet veel te verwachten. Ik denk dat het vanuit de gemeenschap zelf moet komen. Ouders bijvoorbeeld die niet de hele dag in de Moskee of thuis gaan zitten maar zich actief met hun kinderen bemoeien. Om maar wat te noemen.
Ai, goede post. Daar hoeven we al jaren niks van te verwachten. Als we daarop moeten wachten, dan lost het probleem zich de komende jaren niet op. Voor mij toch een bevestiging naar wat ik al dacht... Je ziet totaal geen licht aan het einde van de tunnel. Men blijft kwebbelen, stigmatiseren, generaliseren en dan als er iemand zijn beklag komt doen dan wordt er gezegd dan moet je naar koffiehuizen en moskee om je onvrede te laten horen. Tja, moet je daar serieus op ingaan. Lijkt mij de tijd niet waard om moeite te steken in het beantwoorden van zo'n onnozele vraag.

Ik ga ervan door, mensen. Genoeg hoofdbrekens voor vandaag.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:59:17 #136
379943 Paper_Tiger
pi_121463912
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Alsof dat wel bij alle andere Nederlanders gebeurt..... :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:03:02 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463944
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:57 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Verklaar definitie bijbaan en klein vermogen.
Bijbaan is een baantje naast je studie (denk aan 12 a 20 uur per week). Klein vermogen begint voor mij op ¤ 20.000.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:07:02 #138
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121463980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Want jij bent ook al 20 maal ten onrechte aangehouden omdat je aan een generaal daderprofiel voldoet?

Dat zal wel niet, ook genoeg nederlanders worden vaak ten onrechte opgepakt, die krijgen ook geen sorry kaartje van de politie, en ook niet een emotioneel topic op fok waar de hele nederlandse gemeenschap zich als slachtoffer ziet en de politie als grote boeman.
Ach, ja. Je moet mijn posts niet geheel verkeerd opvatten. Ik uitte mijn ontevredenheid, dat gaat soms wat minder netjes dan normaal. Ik weet dat het lastig is en dat er veel criminaliteit is. Ik ben overigens wel een keer aangehouden in Woensel, omdat ik door straat liep. Men vroeg mij waar ik naartoe ging. Had met iemand afgesproken van Marktplaats. In die situaties vind ik het niet erg, want je weet dat er in bepaalde wijken veel misgaat en als je net dat kleurtje hebt, soit, maar begrijpelijk. Alleen die marktman, dat zet je toch wel aan het denken.
pi_121464011
woensel daar heb ik nog gewoond, en ja ik heb daar als blanke man ook wel eens mijn id moeten laten zien als er wederom iets gebeurd was in die wijk.
pi_121464015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch is dit niet de eerste keer dat de politie onbewust discrimineert. Dit gebeurt ook binnen de GGZ en de forensische psychiatrie; Marokkanen krijgen bijvoorbeeld minder snel een verwijzing naar een psychotherapeut of worden juist sneller toerekeningsvatbaar geacht. Geen ontzettend groot probleem, maar het zou geen kwaad kunnen als dat erkend wordt.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:10:00 #141
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464017
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Het antwoord moet ik je schuldig blijven. Gedeelte wel en een gedeelte waarschijnlijk niet.
pi_121464040
Als iemand met een grote rugtas voortdurend om zich heen kijkt maakt het de politie echt niet uit hoe ie er verder uitziet. Als het een toerist was kon de politie hem/haar mooi de weg wijzen. Maar nu betreft het een persoon die mogelijk wat bevliegend en argwanend overkwam... want wie zou dat niet zijn met 24 ruggen op zijn rug. Natuurlijk ga je dan mee naar het bureau en merkt men op en onderzoekt het de herkomst van de inhoud.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:12:38 #143
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464051
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:09 schreef Basp1 het volgende:
woensel daar heb ik nog gewoond, en ja ik heb daar als blanke man ook wel eens mijn id moeten laten zien als er wederom iets gebeurd was in die wijk.
Ja, alleen die keer was er niks gebeurd. Alleen dan is het begrijpelijk. Je loopt door een probleemwijk, geen punt. Dat is hun taak. Alleen die situatie met die marktkoopman is toch van een andere niveau. Uiteindelijk heeft hij het kunnen bewijzen, maar wat daaraan vooraf gaat. Daar word je waarschijnlijk niet vrolijk van.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:15:44 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121464091
Nederland is zeer racistisch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121464102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toch is dit niet de eerste keer dat de politie onbewust discrimineert. Dit gebeurt ook binnen de GGZ en de forensische psychiatrie; Marokkanen krijgen bijvoorbeeld minder snel een verwijzing naar een psychotherapeut of worden juist sneller toerekeningsvatbaar geacht. Geen ontzettend groot probleem, maar het zou geen kwaad kunnen als dat erkend wordt.
ik neem aan dat een onderzoek naar toerekeningvatbaarheid gewoon objectief plaats vind en aan de hand van een stapel criterias vastgesteld wordt. Dan moeten er ook redelijk wat contraexpertises uitgevoerd zijn om jou stelling statistisch te kunnen onderbouwen. Heb je een onderzoek hier over voor ons.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:17:22 #146
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121464112
Sorry dat ik het zeg maar daar hebben "jullie" het zelf naar gemaakt. Dus misschien je eigen mensen eens daarop aanspreken en samen een positiever profiel proberen te bewerkstelligen. :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:19:18 #147
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464140
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is niet het dreigement die jij graag ziet. Ik doelde meer op dat de goedwillenden Marokkanen zich gaan afzetten tegen de maatschappij, omdat zij zich onheus bejegend voelen voor criminele activiteiten van kloothommels waar zij geen vat op hebben. Dat jij er een dreigement van maakt, dat is jouw referentiekader. Leg mij geen woorden in de mond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2013 10:24:38 ]
pi_121464150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ik neem aan dat een onderzoek naar toerekeningvatbaarheid gewoon objectief plaats vind en aan de hand van een stapel criterias vastgesteld wordt.
Natuurlijk, voor een groot deel wel. Maar de onderzoeken en diagnoses binnen de (forensische) psychiatrie blijven voor een deel vatbaar voor persoonlijke interpretatie en dus voor onbewuste vooroordelen. Het lijkt me niet vergezocht om te vermoeden dat dit ook voor de politie geldt.

Overigens is de vraag in hoeverre dat nu gerechtvaardigd is of niet helemaal niet zo relevant.

quote:
Dan moeten er ook redelijk wat contraexpertises uitgevoerd zijn om jou stelling statistisch te kunnen onderbouwen. Heb je een onderzoek hier over voor ons.
Zie hier.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:22:44 #149
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:17 schreef Armageddon het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar daar hebben "jullie" het zelf naar gemaakt. Dus misschien je eigen mensen eens daarop aanspreken en samen een positiever profiel proberen te bewerkstelligen. :)
Onwerkbaar en zegt meer over jouw tekortkomingen als mens door een hele groep af te rekenen op 'dat hebben jullie ernaar gemaakt'. Als je geen onderscheid wilt maken tussen een groep mensen, dan is het einde zoek. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:28:34 #150
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121464246
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bijbaan is een baantje naast je studie (denk aan 12 a 20 uur per week). Klein vermogen begint voor mij op ¤ 20.000.
Moet je lang je bijbaantje houden dan voor 20k
pi_121464256
quote:

[..]

dit probleem is gemakkelijk op te lossen door weg te gaan, dat zal ze leren.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:31:01 #152
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464275
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:28 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Hangt er maar net vanaf. Met een beetje bijbaan en discipline voor mij 2,5 a 3 jaar.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:31:12 #153
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_121464278
Het is inderdaad totaal niet verdacht om met twee weken aan omzet in een rugtas rond te lopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_121464296
quote:

[..]

Natuurlijk mag en kan dat, heb mijn hele woning zelf ingericht ^O^
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:33:42 #155
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464311
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:32 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Natuurlijk mag en kan dat, heb mijn hele woning zelf ingericht ^O^
Tja, aan dit soort one-liners heb ik meestal geen boodschap aan. Toch zal ik reageren uit beleefdheid. Inhoudelijker reageren kost wat meer moeite, maar probeer het eens. Dan zal ik ook wat meer moeite gaan steken in mijn posts.
pi_121464358
Ach, eind goed al goed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:38:38 #157
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:36 schreef waht het volgende:
Ach, eind goed al goed.
_O_
pi_121464390
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, voor een groot deel wel. Maar de onderzoeken en diagnoses binnen de (forensische) psychiatrie blijven voor een deel vatbaar voor persoonlijke interpretatie en dus voor onbewuste vooroordelen. Het lijkt me niet vergezocht om te vermoeden dat dit ook voor de politie geldt.

Overigens is de vraag in hoeverre dat nu gerechtvaardigd is of niet helemaal niet zo relevant.

[..]

Zie hier.
Leuk artikel, als ik tabel 2 daar bekijk zou toch uit elke rij 100% uit moeten komen? Dat is niet het geval intrepeteer ik het verkeerd?
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 10:40:06 #159
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_121464402
quote:

[..]

Als je bijbaantje hennep verbouwen is wel ja :r
Met eerlijk werken kun je in NL absoluut niet rijk worden!! En al helemaal niet als je net van school komt en nog maar amper een paar jaar gewerkt hebt, dan zit er echt geen BMW of Audi in. Autorijden is zowiezo al keiduur, laat staan in DIE auto's.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_121464423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:31 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hangt er maar net vanaf. Met een beetje bijbaan en discipline voor mij 2,5 a 3 jaar.
Niet met een levensstijl waarbij je in een dikke mercedes rijdt en Prada kleed. Vermogen opbouwen kan iedereen, maar combineren met een luxe levensstijl is een tweede.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:42:17 #161
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464444
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:40 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Met eerlijk werken kun je in NL absoluut niet rijk worden!! En al helemaal niet als je net van school komt en nog maar amper een paar jaar gewerkt hebt, dan zit er echt geen BMW of Audi in. Autorijden is zowiezo al keiduur, laat staan in DIE auto's.
Hmm, ik had het ook niet over die jonge drugsrunners. Sprak vooral over de oudere generatie (30+) waarbij het niet ongewoon is dat die contanten op zak hebben. De categorie waartoe deze man behoort.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:43:02 #162
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464458
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Niet met een levensstijl waarbij je in een dikke mercedes rijdt en Prada kleed. Vermogen opbouwen kan iedereen, maar combineren met een luxe levensstijl is een tweede.
Uiteraard doe je het dan rustig aan en een Mercedes is dan een natte droom met een bijbaan en school.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:44:06 #163
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121464473
Ik snap sowieso niet waarom mensen nat worden van een Mercedes of BMW hoor maar goed.
pi_121464490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk artikel, als ik tabel 2 daar bekijk zou toch uit elke rij 100% uit moeten komen? Dat is niet het geval intrepeteer ik het verkeerd?
Goeie vraag. :X

quote:

[..]

Thuis wonen en meer dan 40 uur per week draaien scheelt al een hoop.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:44 schreef Armageddon het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen nat worden van een Mercedes of BMW hoor maar goed.
Precies, koop dan gewoon een S2000 ofzo. _O_
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:49:09 #165
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:44 schreef Armageddon het volgende:
Een Mercedes is een luxe, meer niet. Ik houd mij daar verder ook niet mee bezig. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:49:12 #166
379943 Paper_Tiger
pi_121464553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:28 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Of weinig uitgeven.
pi_121464559
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:31 schreef MichaelScott het volgende:
Het is inderdaad totaal niet verdacht om met twee weken aan omzet in een rugtas rond te lopen.
Nee, inderdaad niet. Er zijn namelijk nog best veel mensen in Nederland die met echt werk echt geld verdienen, en gelukkig maar. Als je rechtstreeks verkoopt aan de consument dan zit je snel met stapels contanten ja. En als je daarmee in een auto zit dan let je wel op als je onopvallend gevolgd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121464574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:31 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Sowieso is dit dikke bullshit. Een simpele rekensom zegt dat je 3 jaar lang, iedere week 20 uur werk, 10 euro per uur netto, en maandelijks slechts 300 euro uitgeef. En dan nog ga ik van het positieve uit. Die 2,5 jaar of 14 uur per week waar je het over hebt slaan dan helemaal nergens op.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:51:17 #169
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464598
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Sowieso is dit dikke bullshit. Een simpele rekensom zegt dat je 3 jaar lang, iedere week 20 uur werk, 10 euro per uur netto, en maandelijks slechts 300 euro uitgeef. En dan nog ga ik van het positieve uit. Die 2,5 jaar of 14 uur per week waar je het over hebt slaan dan helemaal nergens op.
Geloof het of niet. Ik heb in het verleden van mijn ouders veel discipline meegekregen en luxe was voor mij schaars. Dan is het geen kunst meer. Je hebt ook nog vakanties. Daar kun je gerust 40 uur of meer werken. In het verleden deed ik dat maar al te vaak. Tegenwoordig zit ik in de vakanties op 20 uur en geniet wat meer.
pi_121464621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Geloof het of niet. Ik heb in het verleden van mijn ouders veel discipline meegekregen en luxe was voor mij schaars. Dan is het geen kunst meer.
Een sloebert als jij die zich nu vergelijkt met iemand die wel in luxe leeft :')
pi_121464626
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie vraag. :X

ik bedoelde trouwen kolom, maar dat had je wel door. Ow wacht even onder de tabel staat dat het van 9% niet bekend was. Als je van te voren een schifting maakt en juist zoiets wil onderzoeken is het mijns inziens dan wel nogal vreemd om die dan wel mee te nemen in je dataset.
pi_121464637
quote:

[..]

Nls zijn juist één vd spaarzaamste volken ter wereld! Weinig landen hebben pp meer op de bank staan. Zeker Marokko niet!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:53:48 #173
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464640
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Een sloebert als jij die zich nu vergelijkt met iemand die wel in luxe leeft :')
Nee, ik vergelijk mij met niemand. Dit topic is voor hele andere doeleinden bedoeld. Ik heb mijn zegje overigens al gedaan.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:54:01 #174
379943 Paper_Tiger
pi_121464645
quote:

[..]

Met eerlijk werken kan je prima rijk worden. Het ligt er dan wel aan wat je met je verdiende geld doet.
pi_121464654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Geloof het of niet. Ik heb in het verleden van mijn ouders veel discipline meegekregen en luxe was voor mij schaars. Dan is het geen kunst meer. Je hebt ook nog vakanties. Daar kun je gerust 40 uur of meer werken. In het verleden deed ik dat maar al te vaak. Tegenwoordig zit ik in de vakanties op 20 uur en geniet wat meer.
Sowieso geloof ik marokkanen nooit. Zeker wanneer de feiten duidelijk zijn.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:55:00 #176
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464656
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nls zijn juist één vd spaarzaamste volken ter wereld! Weinig landen hebben pp meer op de bank staan. Zeker Marokko niet!
Nederland is een rijker land, maar spaarzaam in vergelijking met andere volkeren dat is zeer zeker niet zo. Dus dat er meer geld op de rekeningen staat is dan niet verwonderlijk.
pi_121464666
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Your loss.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:55:45 #178
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464667
quote:

[..]

Dat is jouw probleem. Heb ik weinig mee te maken. Zal mij verder ook niks boeien, knul.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:56:34 #179
379943 Paper_Tiger
pi_121464682
quote:

[..]

:')
pi_121464692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland is zeer racistisch
Nou!
Noem eens wat landen die minder 'racistisch' zijn.
pi_121464714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met eerlijk werken kan je prima rijk worden. Het ligt er dan wel aan wat je met je verdiende geld doet.
Precies. Als ik alles had opgepot was ik de miljoen ruim overschreden, het enige probleem is dat ik ook moet wonen, eten, reizen etc. Het bekende probleem dat voor iedereen geld, geen uitzondering.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:58:39 #182
230788 n8n
Pragmatisch
pi_121464724
Een schichtige tuig Hollander met 24K op zak wordt ook opgepakt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_121464730
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou!
Noem eens wat landen die minder 'racistisch' zijn.
Saoedi-Arabië.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:59:13 #184
379943 Paper_Tiger
pi_121464745
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Precies. Als ik alles had opgepot was ik de miljoen ruim overschreden, het enige probleem is dat ik ook moet wonen, eten, reizen etc. Het bekende probleem dat voor iedereen geld, geen uitzondering.
Je geeft dus zelf al aan dat het zit in het uitgeven en nog veel belangrijker waaraan.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:59:35 #185
379943 Paper_Tiger
pi_121464748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:58 schreef waht het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië.
Nu ben je aan het trollen.
pi_121464754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nu ben je aan het trollen.
Waht altijd.
pi_121464755
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nederland is een rijker land, maar spaarzaam in vergelijking met andere volkeren dat is zeer zeker niet zo. Dus dat er meer geld op de rekeningen staat is dan niet verwonderlijk.
Waarom lul je gewoon maar wat terwijl je het niet weet? :?

Nl is nb wereldkampioen sparen!
http://www.beurscourant.n(...)5/Een+spaarzaam+volk

:D
pi_121464776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:58 schreef waht het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië.
Ok die geef ik toe.
pi_121464784
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ok die geef ik toe.
Homogene bevolking hč. Afgezien van de miljoenen gastarbeiders, maar die tellen niet mee.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:01:45 #190
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464787
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom lul je gewoon maar wat terwijl je het niet weet? :?

Nl is nb wereldkampioen sparen!
http://www.beurscourant.n(...)5/Een+spaarzaam+volk

:D
Tuurlijk heb ik die artikelen al tijden geleden gelezen. In geld uitgedrukt is Nederland spaarzaam, omdat er veel geld in het laatje komt bij gezinnen vergeleken met veel andere landen. Als je het relatief gaat bekijken, dan zal er heel wat anders uitkomen.
pi_121464795
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:01 schreef waht het volgende:

[..]

Homogene bevolking hč. Afgezien van de miljoenen gastarbeiders, maar die tellen niet mee.
Slaven zijn geen mensen nee.
pi_121464797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je geeft dus zelf al aan dat het zit in het uitgeven en nog veel belangrijker waaraan.
Ow wacht marokkanen hoeven natuurlijk niet te eten want ze vasten het hele jaar door. Wonen hoeft ook niet want ze leven op straat.
pi_121464801
Hij verkoopt overigens goeie producten. En aangezien het vrij luxueuze producten zijn (en het rond kerst was) vind ik een weekomzet van 25k niet zo onwaarschijnlijk. Het is niet zo dat ik in zijn eentje achter een kraampje staat. Het is een truck + stalletjes en ik vermoed dat hij dan met 3-5 personen aan het verkopen is. Noten, houmous, (gemarineerde) olijven etc. zijn toch niet de goedkoopste producten.

Hier een impressie:
pi_121464815
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ow wacht marokkanen hoeven natuurlijk niet te eten want ze vasten het hele jaar door. Wonen hoeft ook niet want ze leven op straat.
Hilarisch gewoon.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:04:03 #195
379943 Paper_Tiger
pi_121464818
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Veel Nederlanders kiezen ervoor om boven hun stand te leven veel allochtonen leven eronder.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:04:07 #196
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:02 schreef Fides het volgende:
Hij verkoopt overigens goeie producten. En aangezien het vrij luxueuze producten zijn (en het rond kerst was) vind ik een weekomzet van 25k niet zo onwaarschijnlijk. Het is niet zo dat ik in zijn eentje achter een kraampje staat. Het is een truck + stalletjes en ik vermoed dat hij dan met 3-5 personen aan het verkopen is. Noten, houmous, (gemarineerde) olijven etc. zijn toch niet de goedkoopste producten.

Hier een impressie:
Zal ik niet doen. Hardwerkende Marokkanen zijn een haox mijn vriend. Beter post je mee en ga je geen goed woordje doen over iets wat van Marokkaanse komaf is. Gewoon de strategie volgen van de crimineeltjes in de steden. Dat willen ze hier graag horen. De rest is bijzaak.
pi_121464831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik die artikelen al tijden geleden gelezen. In geld uitgedrukt is Nederland spaarzaam, omdat er veel geld in het laatje komt bij gezinnen vergeleken met veel andere landen. Als je het relatief gaat bekijken, dan zal er heel wat anders uitkomen.
Nee gast, ook relatief.
Nu graag een feitelijke onderbouwing van jouw stelling.
pi_121464841
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zal ik niet doen. Hardwerkende Marokkanen zijn een haox mijn vriend. Beter post je mee en ga je geen goed woordje doen over iets wat van Marokkaanse komaf is. Gewoon de strategie volgen van de crimineeltjes in de steden. Dat willen ze hier graag horen. De rest is bijzaak.
Ilias is dan ook een Griekse naam.
pi_121464845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ze rijden zeker in de auto van pappa..... :D
jaloers?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:06:07 #200
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464850
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee gast, ook relatief.
Nu graag een feitelijke onderbouwing van jouw stelling.
Heb ik al gedaan in de voorgaande 6 pagina's van dit topic. Wat wil je nog meer horen van mij?
pi_121464851
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:02 schreef Fides het volgende:

Hier een impressie:
Je kan je uiteraard afvragen waarom je een weekomzet op zak hebt en geen dagomzet. Of slaapt hij in zijn kraam?
pi_121464864
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:06 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je kan je uiteraard afvragen waarom je een weekomzet op zak hebt en geen dagomzet. Of slaapt hij in zijn kraam?
Iedere dag nd bank is nou ook niet echt handig hč
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:06:56 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464867
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:05 schreef waht het volgende:

[..]

Komt ook veel voor bij Marokkanen.
pi_121464880
quote:

[..]

Nee, paupertje.
pi_121464893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Veel Nederlanders kiezen ervoor om boven hun stand te leven veel allochtonen leven eronder.
Met dure merkkleding rondlopen en dure auto's rijden klinkt inderdaad als onder je stand leven. Misschien moet ik mijn prive jet verkopen.
pi_121464908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:05 schreef waht het volgende:

[..]

Naar mijn weten gebruikte Homerus deze naam alleen om de stad Troje (Ἴλιον in het Grieks) aan te duiden. Als jongensnaam komt het volgens mij eerder uit het Hebreeuws/Arabisch (Elias/Elijah) etc.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:12:01 #207
379943 Paper_Tiger
pi_121464946
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Met dure merkkleding rondlopen en dure auto's rijden klinkt inderdaad als onder je stand leven. Misschien moet ik mijn prive jet verkopen.
Dat een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers wil niet zeggen dat zij representatief zijn voor de overigen. Ik ken allochtone ondernemers die plenty cash hebben maar erbij zitten als een Nederlandse bijstandstrekker.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:13:43 #208
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121464975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers wil niet zeggen dat zij representatief zijn voor de overigen. Ik ken allochtone ondernemers die plenty cash hebben maar erbij zitten als een Nederlandse bijstandstrekker.
Yep, die mensen heb je ook.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:13:51 #209
45206 Pietverdriet
pi_121464976
quote:

[..]

Meeste Nederlanders leven voor de buren..
pi_121464984
quote:

[..]

Nou zitten bijstandstrekkers er soms ook bij alsof ze plenty cash hebben.... maar dat is weer een ander issue.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:14:16 #211
379943 Paper_Tiger
pi_121464987
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meeste Nederlanders leven voor de buren..
Triest volk.
pi_121464991
quote:

[..]

Er moet dan ook geld in Marokko gepropt worden hč.
pi_121464995
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Triest volk.
Oohhhh racisme!
pi_121465015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Is niet van belang voor dit topic. Voor wat wel van belang is verwijs ik je naar de OP! Verwittig jezelf en probeer het dan nogmaals.
Ik weet heel goed waar het over gaat. Er is één verdacht persoon opgepakt die ook nog eens voldeed aan een bekend risicoprofiel. Die ene persoon bleek toch onschuldig en is daarom gewoon weer vrijgelaten. Dit gebeurd zo vaak, en echt niet alleen met Marokkanen. Echter, het zou ook weer niet eens een jankende Marokkaan zijn om dit ongelukkige voorval te misbruiken en om te toveren tot een groot fascistisch complot van een discriminerend politieapparaat tegen alle Marokkanen in Nederland. Want ja, ies rasiesme en dieskriemienatsie!
pi_121465018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Komt ook veel voor bij Marokkanen.
Hoax die heten allemaal Mohammed.
Toch grappig dat de meest voorkomende naam onder criminelen die van die zogenaamde profeet is... Zegt toch wel wat.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:17:19 #216
379943 Paper_Tiger
pi_121465044
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oohhhh racisme!
Dat kan niet want ik behoor zelf tot die bevolkingsgroep.
pi_121465069
Maar goed dat ze deze enge man hebben weten te arresteren:
Hij ziet er inderdaad wel gevaarlijk uit. Ook duidelijk een hekel aan Nederland en Nederlanders.
pi_121465074
quote:

[..]

Het kan zijn dat hij moet betalen voor iedere geldstorting bij de bank. Daarnaast kost dat ook tijd, en in de week voor kerst wil je vooral zoveel mogelijk omzet draaien.
pi_121465082
quote:

[..]

Nee, maar je bouwt er wel een risicoprofiel op.

Bij de Douane op Schiphol onderzoeken ze ook niet een gezin met twee kinderen dat net op vakantie is geweest in Florida of ze wellicht kinderporno bij zich hebben. Daar pakken ze 50-jarige alleenstaande blanke mannen die in Thailand zijn geweest voor uit de rij, omdat die in het verleden nu eenmaal bewezen hebben vaker kinderporno bij zich te hebben dan dat gezin met twee kinderen dat naar Disneyland in de VS is geweest.

Zo werkt het nu eenmaal ook met Marokkanen. Klinkt triest, maar als de politie iedere burger zou moeten controleren zou het onbegonnen werk worden. Veel te inefficiënt.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:21:19 #220
379943 Paper_Tiger
pi_121465117
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar je bouwt er wel een risicoprofiel op.

Bij de Douane op Schiphol onderzoeken ze ook niet een gezin met twee kinderen dat net op vakantie is geweest in Florida of ze wellicht kinderporno bij zich hebben. Daar pakken ze 50-jarige alleenstaande blanke mannen die in Thailand zijn geweest voor uit de rij, omdat die in het verleden nu eenmaal bewezen hebben vaker kinderporno bij zich te hebben dan dat gezin met twee kinderen dat naar Disneyland in de VS is geweest.

Zo werkt het nu eenmaal ook met Marokkanen. Klinkt triest, maar als de politie iedere burger zou moeten controleren zou het onbegonnen werk worden. Veel te inefficiënt.
Dat ben ik met je eens. Toch moet je mensen als onschuldig behandelen tot het tegendeel is bewezen. In het geval van de marktkoopman had die zaak ter plekke opgelost kunnen worden.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:21:48 #221
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik weet heel goed waar het over gaat. Er is één verdacht persoon opgepakt die ook nog eens voldeed aan een bekend risicoprofiel. Die ene persoon bleek toch onschuldig en is daarom gewoon weer vrijgelaten. Dit gebeurd zo vaak, en echt niet alleen met Marokkanen. Echter, het zou ook weer niet eens een jankende Marokkaan zijn om dit ongelukkige voorval te misbruiken en om te toveren tot een groot fascistisch complot van een discriminerend politieapparaat tegen alle Marokkanen in Nederland. Want ja, ies rasiesme en dieskriemienatsie!
Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'. Je moet tegenwoordig vrezen als je als Marokkaan meer dan ¤ 100 op zak hebt. Voordat je het weet wordt je verdacht van een inbraak. Ga je dan maar verdedigen op het bureau en een paar uur lang zeggen dat je onschuldig bent. Beter gaan ze achter de drugsboys aan. De zware jongens, in plaats van onschuldigen te raken.

Kortgezegd is mijn doel met dit topic om een bewustzijn te kweken bij bepaalde mensen. Het is niet allemaal zwart. Je hebt zwart-wit, zelfs bij Marokkanen in Nederland. Je dient een onderscheid te maken naar criminelen en (hard)werkende Marokkanen. Die onderscheid mis ik veel te vaak. Er wordt op los gegeneraliseerd.
pi_121465183
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Toch moet je mensen als onschuldig behandelen tot het tegendeel is bewezen. In het geval van de marktkoopman had die zaak ter plekke opgelost kunnen worden.
Hoe had dat terplekke opgelost kunnen worden? Hij had veel geld op zak, waarvan hij de herkomst onmogelijk terplekke kon aantonen.
pi_121465195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:21 schreef Jellereppe het volgende:
Je moet tegenwoordig vrezen als je als Marokkaan meer dan ¤ 100 op zak hebt. Voordat je het weet wordt je verdacht van een inbraak.
:') :') jeeeeeezzuuuuuusss
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:25:57 #224
379943 Paper_Tiger
pi_121465196
quote:

[..]

Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'. Je moet tegenwoordig vrezen als je als Marokkaan meer dan ¤ 100 op zak hebt. Voordat je het weet wordt je verdacht van een inbraak.

Kortgezegd is mijn doel met dit topic om een bewustzijn te kweken bij bepaalde mensen. Het is niet allemaal zwart. Je hebt zwart-wit, zelfs bij Marokkanen in Nederland. Je dient een onderscheid te maken naar criminelen en (hard)werkende Marokkanen. Die onderscheid mis ik veel te vaak. Er wordt op los gegeneraliseerd.
Nu is het wel in probleem dat veel mensen uit de Marokkaanse gemeenschap de rest geen goede dienst bewijzen door en masse voor het criminele pad te kiezen en opvallend vaak bij geweldsdelicten betrokken te zijn. Wellicht ligt er ook een taak binnen jullie gemeenschap om broertjes, neefjes en buurjongens zelf aan te spreken op hun gedrag. Het mes snijdt altijd aan twee kanten.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:26:34 #225
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465208
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :') jeeeeeezzuuuuuusss
Voor de veiligheid laat ik het toch bij een pinpas.
pi_121465212
quote:

[..]

Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'.
De overheid draait wel vaker de bewijslast om...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:27:07 #227
379943 Paper_Tiger
pi_121465218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Hoe had dat terplekke opgelost kunnen worden? Hij had veel geld op zak, waarvan hij de herkomst onmogelijk terplekke kon aantonen.
Hij hoeft alleen maar te vertellen dat hij marktkoopman is en dat dat geld zijn omzet is.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:27:24 #228
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De overheid draait wel vaker de bewijslast om...
Yes, ik heb het gemerkt de laatste paar maanden door het lezen van wat krantenartikelen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:29:28 #229
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nu is het wel in probleem dat veel mensen uit de Marokkaanse gemeenschap de rest geen goede dienst bewijzen door en masse voor het criminele pad te kiezen en opvallend vaak bij geweldsdelicten betrokken te zijn. Wellicht ligt er ook een taak binnen jullie gemeenschap om broertjes, neefjes en buurjongens zelf aan te spreken op hun gedrag. Het mes snijdt altijd aan twee kanten.
Ik kan je daar geen ongelijk in geven. Wij hebben ook een probleem en verantwoordelijkheid tegenover onze kloothommels.
pi_121465258
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij hoeft alleen maar te vertellen dat hij marktkoopman is en dat dat geld zijn omzet is.
Natuurlijk... Hoe oud ben je?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:30:10 #231
379943 Paper_Tiger
pi_121465263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Natuurlijk... Hoe oud ben je?
51. Het probleem is niet het geld wat de man bij zich heeft maar de politiesukkel die nog nooit zelf zo'n bedrag in handen heeft gehad.
pi_121465270
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Yes, ik heb het gemerkt de laatste paar maanden door het lezen van wat krantenartikelen.
Zoek maar eens iets op over 'Bibob', kan je helemaal lachen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:32:12 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Zoek maar eens iets op over 'Bibob', kan je helemaal lachen.
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen vandaag.
pi_121465318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

51. Het probleem is niet het geld wat de man bij zich heeft maar de politiesukkel die nog nooit zelf zo'n bedrag in handen heeft gehad.
Je snapt toch zelf ook wel dat het helemaal niets bewijst als je zegt dat je marktkoopman bent; het zal ook wel in een mindere buurt geweest zijn. Ik snap wel dat de politie dit nader wilde onderzoeken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:35:37 #235
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465349
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Toch grappig dat de meest voorkomende naam onder criminelen die van die zogenaamde profeet is... Zegt toch wel wat.
Haha, veel heten Mohammed.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 11:35:39 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121465350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat het helemaal niets bewijst als je zegt dat je marktkoopman bent; het zal ook wel in een mindere buurt geweest zijn. Ik snap wel dat de politie dit nader wilde onderzoeken.
Ik zou niet weten waarom het de politie iets aangaat als je met een stapel geld rondloopt. Ik snap ook niet waarom iemand met 24k rond zou willen lopen een week lang, maar dat terzijde.
Carpe Libertatem
pi_121465413
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom het de politie iets aangaat als je met een stapel geld rondloopt. Ik snap ook niet waarom iemand met 24k rond zou willen lopen een week lang, maar dat terzijde.
Een vermoeden van criminele herkomst van het geld, dit gecombineerd met de buurt en het verdachte gedrag.

De politie mag daar volgens de huidige regels nu eenmaal op acteren. 24k is ook vrij veel, dat is niet gebruikelijk.
pi_121465705
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zegt inderdaad wat over die criminelen. Namelijk dat zij geen respect voor het geloof tonen (en zichzelf).
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_121465740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:38 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Een vermoeden van criminele herkomst van het geld, dit gecombineerd met de buurt en het verdachte gedrag.
Dat vermoeden was er niet, omdat men niet op de hoogte was van het feit dat hij zo'n hoog bedrag op zak had. De vraag die terecht gesteld wordt is in hoeverre onbewuste discriminatie een rol speelt bij de politie.
pi_121465780
quote:

[..]

Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'. Je moet tegenwoordig vrezen als je als Marokkaan meer dan ¤ 100 op zak hebt. Voordat je het weet wordt je verdacht van een inbraak. Ga je dan maar verdedigen op het bureau en een paar uur lang zeggen dat je onschuldig bent. Beter gaan ze achter de drugsboys aan. De zware jongens, in plaats van onschuldigen te raken.

En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
pi_121465802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat vermoeden was er niet, omdat men niet op de hoogte was van het feit dat hij zo'n hoog bedrag op zak had.
Dat hebben ze toch zelf geconstateerd na onderzoek van de rugzak... Men was wel degelijk op debhoogte.
quote:
De vraag die terecht gesteld wordt is in hoeverre onbewuste discriminatie een rol speelt bij de politie.
Geen. Dit was uiteraard bewuste discriminatie obv het kennen van de misdaadstatistieken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:02:46 #242
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465832
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.
pi_121465941
quote:

[..]

Je loopt juist het minste risico als je je normaal gedraagt.

En met een (grote) delicatessenkraam en een aantal medewerkers kan je best zo'n omzet halen in de week voor kerst, zo gek vind ik dat niet.
pi_121465951
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.
1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.

2. Ik ben je vriend niet.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:08:21 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465974
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.

2. Ik ben je vriend niet.
Oké. Gelukkig reageer je op de belangrijkste passages van mijn vorige post. Je bent snel uitgepraat, vriend. Met zulke nonsens maak ik heel snel korte metten in dit topic.
pi_121466015
Niks mis met verkapte coke-handel.
pi_121466016
Dus wijs eens aan? Niet vriend...
pi_121466034
Met het gebruik van het woord vriend maak je over het algemeen geen vrienden.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:11:54 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121466060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Dus wijs eens aan? Niet vriend...
Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje. Beter scheer je je weg, tenzij je inhoudelijk de discussie aan wil gaan.
pi_121466110
quote:

[..]

Wat een gejank weer. :')

Echt, flikker op met je simplistische scepsis.
pi_121466128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje.
Ik heb nergens een woord gerept over zijn etnische achtergrond, die aanname doe jij...

Daar heb ik zo mijn buik van vol...

En ik ben ook geen knulletje...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:16:03 #252
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121466138
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:15 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

Ik heb nergens een woord gerept over zijn etnische achtergrond, die aanname doe jij...

Daar heb ik zo mijn buik van vol...

En ik ben ook geen knulletje...
Je houdt je goed. Je hebt gelijk. Excuses voor mijn fout als je daar niet op doelde. Zal je ook niet meer op die manier aanspreken.
pi_121466171
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje. Beter scheer je je weg, tenzij je inhoudelijk de discussie aan wil gaan.
Laat je niet opnaaien door zo'n onbenul... Zal wel een worstendraaier in een fabriek zijn die nog nooit meer dan een paar honderd euro in zijn handen heeft gehad. Voor ondernemers, en zeker in dit soort branches, is dit geen abnormaal bedrag om aan contanten bij te hebben, De politie is het daar in dit geval ook mee eens, dus de insinuaties van de worstendraaier zijn volkomen misplaatst.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:20:30 #254
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121466211
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Laat je niet opnaaien door zo'n onbenul... Zal wel een worstendraaier in een fabriek zijn die nog nooit meer dan een paar honderd euro in zijn handen heeft gehad. Voor ondernemers, en zeker in dit soort branches, is dit geen abnormaal bedrag om aan contanten bij te hebben, De politie is het daar in dit geval ook mee eens, dus de insinuaties van de worstendraaier zijn volkomen misplaatst.
Inderdaad, lijkt mij dat een beetje ondernemer tijdens kerst dat soort bedragen kan draaien. Het is geen onmogelijke taak als je bekijkt wat voor een grote kraam hij met een paar medewerkers draaiende houdt.
pi_121466401
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Inderdaad, lijkt mij dat een beetje ondernemer tijdens kerst dat soort bedragen kan draaien. Het is geen onmogelijke taak als je bekijkt wat voor een grote kraam hij met een paar medewerkers draaiende houdt.
Precies. Je kan ook wel op je klompen aanvoelen dat als je vijf medewerkers hebt (zelfs als een deel tijdelijk ingehuurd is), je een flinke omzet moet draaien (daar moet immers ook je inkoop vanaf, je vergunning, verzekeringen, je eigen inkomen). Personeel is duur, erg duur. Ik zou het eerder verdacht vinden als hij maar een paar duizend euro bij zich had gehad.
pi_121466521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Geen. Dit was uiteraard bewuste discriminatie obv het kennen van de misdaadstatistieken.
Daar kom je als agent natuurlijk niet mee weg.
pi_121466587
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
God is het gelijk weer razzzisme? :N

Het is niet meer dan logisch dat mensen die met grote contante bedragen rondlopen gecheckt worden.
Ze controleerden hem niet omdat hij met grote contante bedrage rondliep maar om de manier waarop hij zich kleedde icm de combinatie van zijn huidskleur en gedrag.
Dat geld komt later pas in beeld.
pi_121466878
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar kom je als agent natuurlijk niet mee weg.
Natuurlijk wel. Verdacht gedrag, buurt die niet goed bekend staat, dure kleding icm sportbroek. Als hij er als bankier had bijgelopen met het geld in een aktentas was er niets gebeurd. Het is lullig voor deze hardwerkende marktkoopman, maar de politie moet rekening houden met tamelijk algemene kenmerken, anders maken ze helemaal niets klaar (het is nu al niet best immers).
pi_121467094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Verdacht gedrag, buurt die niet goed bekend staat, dure kleding icm sportbroek. Als hij er als bankier had bijgelopen met het geld in een aktentas was er niets gebeurd. Het is lullig voor deze hardwerkende marktkoopman, maar de politie moet rekening houden met tamelijk algemene kenmerken, anders maken ze helemaal niets klaar (het is nu al niet best immers).
Buurt is niets mis mee overigens hoor. Hij is aangehouden in de Koninginnelaan in Leiden, en dat is een jaren '30 buurt met (dure) koopwoningen zoals deze:
http://www.funda.nl/koop/leiden/huis-84027168-koninginnelaan-88/

Niet echt ghetto zeg maar :')
pi_121467109
niet elke marokkaan is crimineel

[ Bericht 66% gewijzigd door Gulmez op 12-01-2013 13:04:19 ]
pi_121467128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Gulmez het volgende:
domme sukkels altijd marokkanen de schuld geven vieze hollanders
De snor van je moeder.
pi_121467406
Ja, ik zou ook editten.
pi_121467440
als een marokkaan in marokko met dure kleding loopt word hij toch ook niet opgepakt, daar denkt de politie die jongen komt gewoon uit een goed gezin in nederland wel puur omdat hier mensen vooroordelen over allochtonen hebben..
pi_121467730
WGR / Politie daagt me steeds uit mag dit.

zoals dit topic van mij, bij mij gebeurd het ook dat de politie me aanhoud.
pi_121467838
Ik vraag me af hoe vaak ze een soortgelijk geval op straat hebben gespot en dat het dan inderdaad gestolen geld bleek te zijn :')

Kan gebeuren allemaal. Niet zo huilen. Het knaapje krijgt z'n geld terug.
Conscience do cost.
pi_121467967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:40 schreef Nielsch het volgende:
Dan zijn ze goed geintegreerd.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121467997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:22 schreef ems. het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak ze een soortgelijk geval op straat hebben gespot en dat het dan inderdaad gestolen geld bleek te zijn :')

Kan gebeuren allemaal. Niet zo huilen. Het knaapje krijgt z'n geld terug.
Gokje: 0 keer. Als criminelen een paar ton over straat vervoeren pakken ze dat wel slimmer aan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121468029
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:28 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Gokje: 0 keer.
Onwaarschijnlijk.
Conscience do cost.
pi_121468229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Fides het volgende:

[..]

Buurt is niets mis mee overigens hoor. Hij is aangehouden in de Koninginnelaan in Leiden, en dat is een jaren '30 buurt met (dure) koopwoningen zoals deze:
http://www.funda.nl/koop/leiden/huis-84027168-koninginnelaan-88/

Niet echt ghetto zeg maar :')
Ik ben niet bekend in Leiden. Dan zullen ze wel gedacht hebben dat hij net een kraak had gezet.

Heb het filmpje trouwens net even gekeken op de site van de telegraaf, en ik vind dhr El Marsse niet echt een typische relmarokkaan, maar eerder overkomen als het ondernemende type, dat je ook binnen die cultuur hebt. Hij is ook wat te oud voor het type dat normaal gesproken de kraken zet. Niet echt degelijk werk van de politie zo te zien.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 13:43:22 #270
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121468325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Verdachte omstandigheden maken een arrest. Heel normaal.
Anders krijg je het achterafgezeik weer dat politie amper ingrijpt.

Of jeukt het je wat extra omdat het een mede-Marokkaan is en je de racismekaart niet goed tevoorschijn kunt toveren?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:55:05 #271
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_121468694
Hij krijgt z'n centen weer terug en hij heeft gratiesh publiciteit voor z'n notenhokje gekregen, ik zie het probleem niet hoor.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:55:58 #272
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121468726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

JUIST die zullen dan echt gaan denken van: we zullen nu eens rustig aan gaan doen want er zijn mensen die de pik op ons hebben ?

Nou dacht het niet , het is de eer van die lui en het respect van die lui die dat tegen staat.
respect voor hun eigen mensen en geloof ja, maar de rest is in hun ogen gewoon , bullshit
Er zullen wel goede tussen zitten , maar vaak hebben ze toch iets een te kort lontje.

Maar het harder aanpakken geld voor mij voor elke persoon die wat verkeerd heeft gedaan
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:03:21 #273
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121468940
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Verdachte omstandigheden maken een arrest. Heel normaal.
Anders krijg je het achterafgezeik weer dat politie amper ingrijpt.

Of jeukt het je wat extra omdat het een mede-Marokkaan is en je de racismekaart niet goed tevoorschijn kunt toveren?
Tuurlijk. Die verdachte omstandigheden bestaan uit een lichtgetinte huidskleur en een man die telkens achter zich omkijkt omdat een undercover auto van de politie hem constant achtervolgt. Ze rukken de tas van zijn rug en vinden er geld. Pakken hem met veel machtsvertoon aan en stellen denigrerende vragen alsof het hun kindje is van 3 jaar, terwijl de man 80 uur in de week maakt, en toch blijven ze zich verwonderen hoe het komt dat hij een dure jas en een telefoon kan betalen. Kinderen. Mijn oom heeft gewoon kunnen investeren in vastgoed in België en niemand die zich afvraagt hoe hij aan dat geld komt. Hier word je al aangekeken met een beetje vermogen. Je moet je kleden als een zakenman, anders is het verdacht met dat geld.

Het gaat mij om het principe dat zelfs een man die totaal niet als tuig gekleed gaat of oogt, op een dusdanige manier wordt aangepakt. Het 'Marokkaan' zijn speelt daar uiteraard een belangrijke rol in.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:05:34 #274
341203 3-voud
pi_121469005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die verdachte omstandigheden bestaan uit een lichtgetinte huidskleur en een man die telkens achter zich omkijkt omdat een undercover auto van de politie hem constant achtervolgt. Ze rukken de tas van zijn rug en vinden er geld. Pakken hem met veel machtsvertoon aan en stellen denigrerende vragen alsof het hun kindje is van 3 jaar, terwijl de man 80 uur in de week maakt, en toch blijven ze zich verwonderen hoe het komt dat hij een dure jas en een telefoon kan betalen. Kinderen. Mijn oom heeft gewoon kunnen investeren in vastgoed in België en niemand die zich afvraagt hoe hij aan dat geld komt. Hier word je al aangekeken met een beetje vermogen. Je moet je kleden als een zakenman, anders is het verdacht met dat geld.

Het gaat mij om het principe dat zelfs een man die totaal niet als tuig gekleed gaat of oogt, op een dusdanige manier wordt aangepakt. Het 'Marokkaan' zijn speelt daar uiteraard een belangrijke rol in.
Ik kan ook een uurtje koffie drinken omschrijven als een gezellig uurtje, of als een kutervaring. Terwijl alles gelijk is.
Doe je ding. als je er beter door slaapt...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:06:42 #275
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef RAVW het volgende:

[..]

JUIST die zullen dan echt gaan denken van: we zullen nu eens rustig aan gaan doen want er zijn mensen die de pik op ons hebben ?

Nou dacht het niet , het is de eer van die lui en het respect van die lui die dat tegen staat.
respect voor hun eigen mensen en geloof ja, maar de rest is in hun ogen gewoon , bullshit
Er zullen wel goede tussen zitten , maar vaak hebben ze toch iets een te kort lontje.

Maar het harder aanpakken geld voor mij voor elke persoon die wat verkeerd heeft gedaan
Onzin. Jij baseert je uitspraken hoogstwaarschijnlijk op basis van wat media-artikelen en wat je misschien hebt meegemaakt in wat wijken van de Nederlandse steden. Dat is geen voldoende basis om te kunnen stellen dat Marokkanen een kort lontje hebben. Het tuig heeft een kort lontje, niet alle Marokkanen. Stukje generalisatie is men niet vreemd naar blijkt.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08:09 #276
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik kan ook een uurtje koffie drinken omschrijven als een gezellig uurtje, of als een kutervaring. Terwijl alles gelijk is.
Doe je ding. als je er beter door slaapt...
Het is gebeurd. Ik wilde het met mensen delen en even mijn beklag doen. Het is verder no offence. Gelukkig krijgt de man zijn geld terug. Dus dat maakt het grotendeels goed.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:09:29 #277
341203 3-voud
pi_121469153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is gebeurd. Ik wilde het met mensen delen en even mijn beklag doen. Het is verder no offence. Gelukkig krijgt de man zijn geld terug. Dus dat maakt het grotendeels goed.
Je maakt het groter dan het is. Het laat wel raden waarom.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:10:40 #278
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469198
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je maakt het groter dan het is. Het laat wel raden waarom.
Misschien, misschien niet. Ik laat er geen gras over groeien, dat zeer zeker.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:12:03 #279
341203 3-voud
pi_121469262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet. Ik laat er geen gras over groeien, dat zeer zeker.
Dit maakt duidelijk dat je het niet zeker weet. Toch ben je stellig met je oordeel.
Beetje last van generalisatie?
pi_121469354
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Twiitch het volgende:
Hij krijgt z'n centen weer terug en hij heeft gratiesh publiciteit voor z'n notenhokje gekregen, ik zie het probleem niet hoor.
Het is geen fijne ervaring he. En die centen is hij toch een paar weken kwijt geweest. Het gaat om een dusdanig bedrag dat je dan best liquiditeitsproblemen kan krijgen, of gebruik moet maken van je krediet bij de bank (en dat kost geld).

Goed dat hij er nog wat publiciteit uit weet te peuren, als een goede ondernemer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:15:34 #281
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469397
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit maakt duidelijk dat je het niet zeker weet. Toch ben je stellig met je oordeel.
Beetje last van generalisatie?
Dat oordeel mag jij vellen. Ik heb gezegd dat ik mijn beklag wilde doen en laten zien dat het niet zwart, maar zwart-wit is. Een onderscheid dat veel mensen boven hun pet stijgt als je de posts leest. Of mensen hebben geen zin in het maken van onderscheid en geven maar alle Marokkanen een schop na. Dat zal verschillen per mens. Je zult mij nooit horen ontkennen dat er problemen zijn, alleen mijn beklag horen dat alles op een hoopje wordt gegooid. Stukje nuancering, meer niet.
pi_121469646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Het heeft een lichtgetinte huidskleur, het is eng en het heeft geld op zak. Conclusie: hardhandig aanpakken. Onderscheid wordt volgens mij niet meer gemaakt. Dan moeten ze ook niet raar opkijken als Marokkanen voortaan niks meer met de politie te maken willen hebben.
De Marokkanen hebben dit aan zichzelf te danken. Ja ik generaliseer, maar veel van dat volk is tuig.
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:55 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef valek het volgende:

[..]

De Marokkanen hebben dit aan zichzelf te danken. Ja ik generaliseer, maar veel van dat volk is tuig.
Correctie. De Marokkanen hebben het aan het tuig te danken en veel mensen generaliseren erop los. Het mes snijdt van twee kanten.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:23:01 #284
341203 3-voud
pi_121469687
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat oordeel mag jij vellen. Ik heb gezegd dat ik mijn beklag wilde doen en laten zien dat het niet zwart, maar zwart-wit is. Een onderscheid dat veel mensen boven hun pet stijgt als je de posts leest.
Hypocriet.
Alleen al de reacties van je op de eerste pagina over de politie en racisme. Je haalt uit alsof je een kromzwaard hebt.

En als je al niet zeker weet of de aanhouding terecht was, waar wil je dan precies je beklag over doen? Je kunt draaien wat je wil maar het is wel duidelijk.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:25:09 #285
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121469764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hypocriet.
Alleen al de reacties van je op de eerste pagina over de politie en racisme. Je haalt uit alsof je een kromzwaard hebt.

En als je al niet zeker weet of de aanhouding terecht was, waar wil je dan precies je beklag over doen? Je kunt draaien wat je wil maar het is wel duidelijk.
Ga toch weg met je kromzwaard, jongen. Ik ben hier al een paar uur aan het reageren. Op de eerste pagina's zelfs op 3 a 4 mensen tegelijk. Mijn punt is duidelijk. De conclusie mag je zelf formuleren. Misschien ben ik een aansteller, misschien heb ik een punt of misschien vind je mij maar troep. Tja, dat is jouw ding. Verder niks mee te maken.

Ik laat tegenwoordig mijn haar altijd staan. Veel krullen, dan worden mensen al minder wantrouwig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2013 14:30:38 ]
pi_121469883
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef valek het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ik zie toch graag dat de politie de juiste generalisatie maakt. Bij deze man (en er is een filmpje van hem op de site van de telegraaf) slaat mijn onderbuik niet aan. Dit is niet het prototype kutmarokkaan.

Ik was er niet bij, en misschien gedroeg hij zich echt wel verdacht, dus ik kan het verkeerd zien, maar ik ben geneigd te zeggen dat de politie hier slecht werk heeft afgeleverd.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:30:44 #287
341203 3-voud
pi_121469955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Jellereppe het volgende:
Mijn punt is duidelijk.
Dat lezen we. Nederland heeft het gemunt op de Marokkanen, de politie in het bijzonder. Gewoon in de kraag vatten of voor de 1ste keer aanspreken gaat al met 50x zoveel geweld als de norm.

En, trainingspakken met Armani-jassen eroverheen zijn normale kleding.
pi_121470049
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:28 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ik zie toch graag dat de politie de juiste generalisatie maakt. Bij deze man (en er is een filmpje van hem op de site van de telegraaf) slaat mijn onderbuik niet aan. Dit is niet het prototype kutmarokkaan.

Ik was er niet bij, en misschien gedroeg hij zich echt wel verdacht, dus ik kan het verkeerd zien, maar ik ben geneigd te zeggen dat de politie hier slecht werk heeft afgeleverd.
Eerder deze week was er ook een voorval waarbij de politie net iets te snel handelde. Vermoedelijk ook door de eerdergenoemde onbewuste discriminatie. Los van de vraag of dat terecht is of niet (die lijkt me überhaupt niet aan de orde), is het wel goed om daar in ieder geval bij stil te staan. Het zou dit soort situaties in het vervolg kunnen voorkomen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:36:21 #289
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121470131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat lezen we. Nederland heeft het gemunt op de Marokkanen, de politie in het bijzonder. Gewoon in de kraag vatten of voor de 1ste keer aanspreken gaat al met 50x zoveel geweld als de norm.

En, trainingspakken met Armani-jassen eroverheen zijn normale kleding.
Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn, maar dat er ook mensen zijn die hun geld eerlijk verdienen. Dit voorbeeld illustreert daarbij dat een Marokkaan die er niet uitziet als het type bontkraagje, toch hardhandig wordt aangepakt. Mijn vraag is waarom wordt deze man op een dusdanige manier aangepakt, terwijl hij niet gelijk het herkomst van zijn geld kan bewijzen. Tevens heb ik de wens geuit dat ze beter de probleemwijken kunnen gaan aanpakken. Niet hardwerkende ondernemers of mensen. Dit was een makkelijk hapje voor de agenten, maar om dan nog zo denigrerend tekeer te gaan tegen de ondernemer. Hij krijgt zijn geld terug, maar de nare ervaring blijft bestaan. Toch een knauw in je vertrouwen in de politie. Niet alleen richting die man, maar naar veel goedwillende Marokkanen toe.
pi_121470193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerder deze week was er ook een voorval waarbij de politie net iets te snel handelde. Vermoedelijk ook door de eerdergenoemde onbewuste discriminatie. Los van de vraag of dat terecht is of niet (die lijkt me überhaupt niet aan de orde), is het wel goed om daar in ieder geval bij stil te staan. Het zou dit soort situaties in het vervolg kunnen voorkomen.
Is het niet meer dat de agenten niet voldoende slim zijn om de juiste generalisaties te maken, en daar op te handelen. Dat ze meer aandacht hebben voor Marokkanen dan voor Chinezen is gelet op de misdaadcijfers alleen maar toe te juichen. Echter, als ze daarmee alle Marokkanen - ook degenen die niet in het standaard daderprofiel passen - aanpakken, is dat inefficient en ontmoedigend voor degenen die wel deugen.
pi_121470249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik laat tegenwoordig mijn haar altijd staan. Veel krullen, dan worden mensen al minder wantrouwig.
Goedzo, anticiperen op de beeldvorming en dat in je voordeel aanpassen. Daarmee kom je verder in het leven.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:41:22 #292
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121470288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Goedzo, anticiperen op de beeldvorming en dat in je voordeel aanpassen. Daarmee kom je verder in het leven.
Haha, ik weet het. Wel lekker warm, dus dat is weer mooi meegenomen.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:42:00 #293
341203 3-voud
pi_121470305
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn...
Dat weten de mensen heus wel. Kap gewoon eens met dat eenrichtigsgezeik en vooroordeel. Je bent geen haar beter.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:42:29 #294
45206 Pietverdriet
pi_121470317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn, maar dat er ook mensen zijn die hun geld eerlijk verdienen. Dit voorbeeld illustreert daarbij dat een Marokkaan die er niet uitziet als het type bontkraagje, toch hardhandig wordt aangepakt. Mijn vraag is waarom wordt deze man op een dusdanige manier aangepakt, terwijl hij niet gelijk het herkomst van zijn geld kan bewijzen. Tevens heb ik de wens geuit dat ze beter de probleemwijken kunnen gaan aanpakken. Niet hardwerkende ondernemers of mensen. Dit was een makkelijk hapje voor de agenten, maar om dan nog zo denigrerend tekeer te gaan tegen de ondernemer. Hij krijgt zijn geld terug, maar de nare ervaring blijft bestaan. Toch een knauw in je vertrouwen in de politie. Niet alleen richting die man, maar naar veel goedwillende Marokkanen toe.
Zo zie je dat niet alleen Nederland een probleem heeft omdat ze verkeerd om zijn gegaan met de immigratie en integratie, maar ook de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:42:35 #295
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121470322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat weten de mensen heus wel. Kap gewoon eens met dat eenrichtigsgezeik en vooroordeel. Je bent geen haar beter.
Misschien, misschien....
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:43:27 #296
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121470350
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo zie je dat niet alleen Nederland een probleem heeft omdat ze verkeerd om zijn gegaan met de immigratie en integratie, maar ook de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft.
Uiteraard heeft de Marokkaanse gemeenschap ook een groot probleem, waarbij ze zelf nog niet eens weet hoe er mee om te gaan. Helaas.
pi_121470420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Is het niet meer dat de agenten niet voldoende slim zijn om de juiste generalisaties te maken, en daar op te handelen. Dat ze meer aandacht hebben voor Marokkanen dan voor Chinezen is gelet op de misdaadcijfers alleen maar toe te juichen. Echter, als ze daarmee alle Marokkanen - ook degenen die niet in het standaard daderprofiel passen - aanpakken, is dat inefficient en ontmoedigend voor degenen die wel deugen.
Naja, dat is wel het gevolg van de onbewuste discriminatie.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:50:46 #298
341203 3-voud
pi_121470562
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien, misschien....
Blijkt maar wat voor waardeloze discussiepartner je bent.
Afijn, je hebt je zeiksnor topic. Nog 2 posts en we zijn er vanaf.
pi_121470599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Naja, dat is wel het gevolg van de onbewuste discriminatie.
Daarom moet men ook bewust discrimineren. Gewoon, op basis van feiten. Het is niet erg om te focussen op risicogroepen, dat is de kern van politiewerk. Maar dat moet wel met verstand en beleid gebeuren.

Waarschijnlijk wordt het wanpresteren veroorzaakt door een botsing tussen de politietop (dat is grotendeels partijkader van de Pvda, en derhalve mag er absoluut niet gediscrimineerd worden), en de agent op de straat (die wel weet dat er een Marokkanenprobleem is, maar daarvoor geen gehoor vindt bij de beleidsmakers). Het is niet voor niets dat de Nederlandse politie waardeloze cijfers kan tonen mbt het bestrijden van de misdaad.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:52:16 #300
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121470617
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Blijkt maar wat voor waardeloze discussiepartner je bent.
Afijn, je hebt je zeiksnor topic. Nog 2 posts en we zijn er vanaf.
Dank je voor het compliment, maar het lijkt mij niet de bedoeling om in dit topic in te gaan op het feit of ik slecht of goed ben. Doet er even niet toe, vandaar dat ik kortaf ben op dat soort posts.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:53:10 #301
341203 3-voud
pi_121470645
Laatste poster opent een nieuw deel, niet?

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')