Dat hebben ze toch zelf geconstateerd na onderzoek van de rugzak... Men was wel degelijk op debhoogte.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat vermoeden was er niet, omdat men niet op de hoogte was van het feit dat hij zo'n hoog bedrag op zak had.
Geen. Dit was uiteraard bewuste discriminatie obv het kennen van de misdaadstatistieken.quote:De vraag die terecht gesteld wordt is in hoeverre onbewuste discriminatie een rol speelt bij de politie.
Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
Je loopt juist het minste risico als je je normaal gedraagt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.
Oké. Gelukkig reageer je op de belangrijkste passages van mijn vorige post. Je bent snel uitgepraat, vriend. Met zulke nonsens maak ik heel snel korte metten in dit topic.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.
2. Ik ben je vriend niet.
Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje. Beter scheer je je weg, tenzij je inhoudelijk de discussie aan wil gaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Dus wijs eens aan? Niet vriend...
Wat een gejank weer.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Ik heb nergens een woord gerept over zijn etnische achtergrond, die aanname doe jij...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje.
Je houdt je goed. Je hebt gelijk. Excuses voor mijn fout als je daar niet op doelde. Zal je ook niet meer op die manier aanspreken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:15 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Ik heb nergens een woord gerept over zijn etnische achtergrond, die aanname doe jij...
Daar heb ik zo mijn buik van vol...
En ik ben ook geen knulletje...
Laat je niet opnaaien door zo'n onbenul... Zal wel een worstendraaier in een fabriek zijn die nog nooit meer dan een paar honderd euro in zijn handen heeft gehad. Voor ondernemers, en zeker in dit soort branches, is dit geen abnormaal bedrag om aan contanten bij te hebben, De politie is het daar in dit geval ook mee eens, dus de insinuaties van de worstendraaier zijn volkomen misplaatst.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje. Beter scheer je je weg, tenzij je inhoudelijk de discussie aan wil gaan.
Inderdaad, lijkt mij dat een beetje ondernemer tijdens kerst dat soort bedragen kan draaien. Het is geen onmogelijke taak als je bekijkt wat voor een grote kraam hij met een paar medewerkers draaiende houdt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Laat je niet opnaaien door zo'n onbenul... Zal wel een worstendraaier in een fabriek zijn die nog nooit meer dan een paar honderd euro in zijn handen heeft gehad. Voor ondernemers, en zeker in dit soort branches, is dit geen abnormaal bedrag om aan contanten bij te hebben, De politie is het daar in dit geval ook mee eens, dus de insinuaties van de worstendraaier zijn volkomen misplaatst.
Precies. Je kan ook wel op je klompen aanvoelen dat als je vijf medewerkers hebt (zelfs als een deel tijdelijk ingehuurd is), je een flinke omzet moet draaien (daar moet immers ook je inkoop vanaf, je vergunning, verzekeringen, je eigen inkomen). Personeel is duur, erg duur. Ik zou het eerder verdacht vinden als hij maar een paar duizend euro bij zich had gehad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt mij dat een beetje ondernemer tijdens kerst dat soort bedragen kan draaien. Het is geen onmogelijke taak als je bekijkt wat voor een grote kraam hij met een paar medewerkers draaiende houdt.
Daar kom je als agent natuurlijk niet mee weg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Geen. Dit was uiteraard bewuste discriminatie obv het kennen van de misdaadstatistieken.
Ze controleerden hem niet omdat hij met grote contante bedrage rondliep maar om de manier waarop hij zich kleedde icm de combinatie van zijn huidskleur en gedrag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
God is het gelijk weer razzzisme?
Het is niet meer dan logisch dat mensen die met grote contante bedragen rondlopen gecheckt worden.
Natuurlijk wel. Verdacht gedrag, buurt die niet goed bekend staat, dure kleding icm sportbroek. Als hij er als bankier had bijgelopen met het geld in een aktentas was er niets gebeurd. Het is lullig voor deze hardwerkende marktkoopman, maar de politie moet rekening houden met tamelijk algemene kenmerken, anders maken ze helemaal niets klaar (het is nu al niet best immers).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar kom je als agent natuurlijk niet mee weg.
Buurt is niets mis mee overigens hoor. Hij is aangehouden in de Koninginnelaan in Leiden, en dat is een jaren '30 buurt met (dure) koopwoningen zoals deze:quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Verdacht gedrag, buurt die niet goed bekend staat, dure kleding icm sportbroek. Als hij er als bankier had bijgelopen met het geld in een aktentas was er niets gebeurd. Het is lullig voor deze hardwerkende marktkoopman, maar de politie moet rekening houden met tamelijk algemene kenmerken, anders maken ze helemaal niets klaar (het is nu al niet best immers).
De snor van je moeder.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Gulmez het volgende:
domme sukkels altijd marokkanen de schuld geven vieze hollanders
Dan zijn ze goed geintegreerd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap wel waarom ze dat allemaal cash houden... Daarmee proberen ze de belasting te ontduiken.
Gokje: 0 keer. Als criminelen een paar ton over straat vervoeren pakken ze dat wel slimmer aan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:22 schreef ems. het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak ze een soortgelijk geval op straat hebben gespot en dat het dan inderdaad gestolen geld bleek te zijn
Kan gebeuren allemaal. Niet zo huilen. Het knaapje krijgt z'n geld terug.
Ik ben niet bekend in Leiden. Dan zullen ze wel gedacht hebben dat hij net een kraak had gezet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Fides het volgende:
[..]
Buurt is niets mis mee overigens hoor. Hij is aangehouden in de Koninginnelaan in Leiden, en dat is een jaren '30 buurt met (dure) koopwoningen zoals deze:
http://www.funda.nl/koop/leiden/huis-84027168-koninginnelaan-88/
Niet echt ghetto zeg maar
Verdachte omstandigheden maken een arrest. Heel normaal.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zie filmpje. Was een weekomzet en hij is eigenaar van de marktwagen waar hij zijn artikelen aan de man bracht. Pas na controle (waarschijnlijk bonnen van de weekomzet) krijgt hij zijn geld terug. Belachelijk.
JUIST die zullen dan echt gaan denken van: we zullen nu eens rustig aan gaan doen want er zijn mensen die de pik op ons hebben ?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als ze alle Marokkanen op een dusdanige manier gaan aanpakken en geen onderscheid, dan zullen de overtuigingen van veel Marokkanen ook gaan veranderen. Simpel as it is. Iets met bal en kaatsen.
Tuurlijk. Die verdachte omstandigheden bestaan uit een lichtgetinte huidskleur en een man die telkens achter zich omkijkt omdat een undercover auto van de politie hem constant achtervolgt. Ze rukken de tas van zijn rug en vinden er geld. Pakken hem met veel machtsvertoon aan en stellen denigrerende vragen alsof het hun kindje is van 3 jaar, terwijl de man 80 uur in de week maakt, en toch blijven ze zich verwonderen hoe het komt dat hij een dure jas en een telefoon kan betalen. Kinderen. Mijn oom heeft gewoon kunnen investeren in vastgoed in België en niemand die zich afvraagt hoe hij aan dat geld komt. Hier word je al aangekeken met een beetje vermogen. Je moet je kleden als een zakenman, anders is het verdacht met dat geld.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Verdachte omstandigheden maken een arrest. Heel normaal.
Anders krijg je het achterafgezeik weer dat politie amper ingrijpt.
Of jeukt het je wat extra omdat het een mede-Marokkaan is en je de racismekaart niet goed tevoorschijn kunt toveren?
Ik kan ook een uurtje koffie drinken omschrijven als een gezellig uurtje, of als een kutervaring. Terwijl alles gelijk is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die verdachte omstandigheden bestaan uit een lichtgetinte huidskleur en een man die telkens achter zich omkijkt omdat een undercover auto van de politie hem constant achtervolgt. Ze rukken de tas van zijn rug en vinden er geld. Pakken hem met veel machtsvertoon aan en stellen denigrerende vragen alsof het hun kindje is van 3 jaar, terwijl de man 80 uur in de week maakt, en toch blijven ze zich verwonderen hoe het komt dat hij een dure jas en een telefoon kan betalen. Kinderen. Mijn oom heeft gewoon kunnen investeren in vastgoed in België en niemand die zich afvraagt hoe hij aan dat geld komt. Hier word je al aangekeken met een beetje vermogen. Je moet je kleden als een zakenman, anders is het verdacht met dat geld.
Het gaat mij om het principe dat zelfs een man die totaal niet als tuig gekleed gaat of oogt, op een dusdanige manier wordt aangepakt. Het 'Marokkaan' zijn speelt daar uiteraard een belangrijke rol in.
Onzin. Jij baseert je uitspraken hoogstwaarschijnlijk op basis van wat media-artikelen en wat je misschien hebt meegemaakt in wat wijken van de Nederlandse steden. Dat is geen voldoende basis om te kunnen stellen dat Marokkanen een kort lontje hebben. Het tuig heeft een kort lontje, niet alle Marokkanen. Stukje generalisatie is men niet vreemd naar blijkt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
JUIST die zullen dan echt gaan denken van: we zullen nu eens rustig aan gaan doen want er zijn mensen die de pik op ons hebben ?
Nou dacht het niet , het is de eer van die lui en het respect van die lui die dat tegen staat.
respect voor hun eigen mensen en geloof ja, maar de rest is in hun ogen gewoon , bullshit
Er zullen wel goede tussen zitten , maar vaak hebben ze toch iets een te kort lontje.
Maar het harder aanpakken geld voor mij voor elke persoon die wat verkeerd heeft gedaan
Het is gebeurd. Ik wilde het met mensen delen en even mijn beklag doen. Het is verder no offence. Gelukkig krijgt de man zijn geld terug. Dus dat maakt het grotendeels goed.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik kan ook een uurtje koffie drinken omschrijven als een gezellig uurtje, of als een kutervaring. Terwijl alles gelijk is.
Doe je ding. als je er beter door slaapt...
Je maakt het groter dan het is. Het laat wel raden waarom.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is gebeurd. Ik wilde het met mensen delen en even mijn beklag doen. Het is verder no offence. Gelukkig krijgt de man zijn geld terug. Dus dat maakt het grotendeels goed.
Misschien, misschien niet. Ik laat er geen gras over groeien, dat zeer zeker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je maakt het groter dan het is. Het laat wel raden waarom.
Dit maakt duidelijk dat je het niet zeker weet. Toch ben je stellig met je oordeel.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Ik laat er geen gras over groeien, dat zeer zeker.
Het is geen fijne ervaring he. En die centen is hij toch een paar weken kwijt geweest. Het gaat om een dusdanig bedrag dat je dan best liquiditeitsproblemen kan krijgen, of gebruik moet maken van je krediet bij de bank (en dat kost geld).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Twiitch het volgende:
Hij krijgt z'n centen weer terug en hij heeft gratiesh publiciteit voor z'n notenhokje gekregen, ik zie het probleem niet hoor.
Dat oordeel mag jij vellen. Ik heb gezegd dat ik mijn beklag wilde doen en laten zien dat het niet zwart, maar zwart-wit is. Een onderscheid dat veel mensen boven hun pet stijgt als je de posts leest. Of mensen hebben geen zin in het maken van onderscheid en geven maar alle Marokkanen een schop na. Dat zal verschillen per mens. Je zult mij nooit horen ontkennen dat er problemen zijn, alleen mijn beklag horen dat alles op een hoopje wordt gegooid. Stukje nuancering, meer niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit maakt duidelijk dat je het niet zeker weet. Toch ben je stellig met je oordeel.
Beetje last van generalisatie?
De Marokkanen hebben dit aan zichzelf te danken. Ja ik generaliseer, maar veel van dat volk is tuig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Het heeft een lichtgetinte huidskleur, het is eng en het heeft geld op zak. Conclusie: hardhandig aanpakken. Onderscheid wordt volgens mij niet meer gemaakt. Dan moeten ze ook niet raar opkijken als Marokkanen voortaan niks meer met de politie te maken willen hebben.
Correctie. De Marokkanen hebben het aan het tuig te danken en veel mensen generaliseren erop los. Het mes snijdt van twee kanten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef valek het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben dit aan zichzelf te danken. Ja ik generaliseer, maar veel van dat volk is tuig.
Hypocriet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat oordeel mag jij vellen. Ik heb gezegd dat ik mijn beklag wilde doen en laten zien dat het niet zwart, maar zwart-wit is. Een onderscheid dat veel mensen boven hun pet stijgt als je de posts leest.
Ga toch weg met je kromzwaard, jongen. Ik ben hier al een paar uur aan het reageren. Op de eerste pagina's zelfs op 3 a 4 mensen tegelijk. Mijn punt is duidelijk. De conclusie mag je zelf formuleren. Misschien ben ik een aansteller, misschien heb ik een punt of misschien vind je mij maar troep. Tja, dat is jouw ding. Verder niks mee te maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hypocriet.
Alleen al de reacties van je op de eerste pagina over de politie en racisme. Je haalt uit alsof je een kromzwaard hebt.
En als je al niet zeker weet of de aanhouding terecht was, waar wil je dan precies je beklag over doen? Je kunt draaien wat je wil maar het is wel duidelijk.
Dat klopt wel, maar ik zie toch graag dat de politie de juiste generalisatie maakt. Bij deze man (en er is een filmpje van hem op de site van de telegraaf) slaat mijn onderbuik niet aan. Dit is niet het prototype kutmarokkaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef valek het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben dit aan zichzelf te danken. Ja ik generaliseer, maar veel van dat volk is tuig.
Dat lezen we. Nederland heeft het gemunt op de Marokkanen, de politie in het bijzonder. Gewoon in de kraag vatten of voor de 1ste keer aanspreken gaat al met 50x zoveel geweld als de norm.quote:
Eerder deze week was er ook een voorval waarbij de politie net iets te snel handelde. Vermoedelijk ook door de eerdergenoemde onbewuste discriminatie. Los van de vraag of dat terecht is of niet (die lijkt me überhaupt niet aan de orde), is het wel goed om daar in ieder geval bij stil te staan. Het zou dit soort situaties in het vervolg kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:28 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar ik zie toch graag dat de politie de juiste generalisatie maakt. Bij deze man (en er is een filmpje van hem op de site van de telegraaf) slaat mijn onderbuik niet aan. Dit is niet het prototype kutmarokkaan.
Ik was er niet bij, en misschien gedroeg hij zich echt wel verdacht, dus ik kan het verkeerd zien, maar ik ben geneigd te zeggen dat de politie hier slecht werk heeft afgeleverd.
Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn, maar dat er ook mensen zijn die hun geld eerlijk verdienen. Dit voorbeeld illustreert daarbij dat een Marokkaan die er niet uitziet als het type bontkraagje, toch hardhandig wordt aangepakt. Mijn vraag is waarom wordt deze man op een dusdanige manier aangepakt, terwijl hij niet gelijk het herkomst van zijn geld kan bewijzen. Tevens heb ik de wens geuit dat ze beter de probleemwijken kunnen gaan aanpakken. Niet hardwerkende ondernemers of mensen. Dit was een makkelijk hapje voor de agenten, maar om dan nog zo denigrerend tekeer te gaan tegen de ondernemer. Hij krijgt zijn geld terug, maar de nare ervaring blijft bestaan. Toch een knauw in je vertrouwen in de politie. Niet alleen richting die man, maar naar veel goedwillende Marokkanen toe.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat lezen we. Nederland heeft het gemunt op de Marokkanen, de politie in het bijzonder. Gewoon in de kraag vatten of voor de 1ste keer aanspreken gaat al met 50x zoveel geweld als de norm.
En, trainingspakken met Armani-jassen eroverheen zijn normale kleding.
Is het niet meer dat de agenten niet voldoende slim zijn om de juiste generalisaties te maken, en daar op te handelen. Dat ze meer aandacht hebben voor Marokkanen dan voor Chinezen is gelet op de misdaadcijfers alleen maar toe te juichen. Echter, als ze daarmee alle Marokkanen - ook degenen die niet in het standaard daderprofiel passen - aanpakken, is dat inefficient en ontmoedigend voor degenen die wel deugen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eerder deze week was er ook een voorval waarbij de politie net iets te snel handelde. Vermoedelijk ook door de eerdergenoemde onbewuste discriminatie. Los van de vraag of dat terecht is of niet (die lijkt me überhaupt niet aan de orde), is het wel goed om daar in ieder geval bij stil te staan. Het zou dit soort situaties in het vervolg kunnen voorkomen.
Goedzo, anticiperen op de beeldvorming en dat in je voordeel aanpassen. Daarmee kom je verder in het leven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik laat tegenwoordig mijn haar altijd staan. Veel krullen, dan worden mensen al minder wantrouwig.
Haha, ik weet het. Wel lekker warm, dus dat is weer mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Goedzo, anticiperen op de beeldvorming en dat in je voordeel aanpassen. Daarmee kom je verder in het leven.
Dat weten de mensen heus wel. Kap gewoon eens met dat eenrichtigsgezeik en vooroordeel. Je bent geen haar beter.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn...
Zo zie je dat niet alleen Nederland een probleem heeft omdat ze verkeerd om zijn gegaan met de immigratie en integratie, maar ook de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hmm, mijn doel is kort geformuleerd om mensen (voor de honderste keer) te laten zien dat Marokkanen niet allemaal crimineel zijn, maar dat er ook mensen zijn die hun geld eerlijk verdienen. Dit voorbeeld illustreert daarbij dat een Marokkaan die er niet uitziet als het type bontkraagje, toch hardhandig wordt aangepakt. Mijn vraag is waarom wordt deze man op een dusdanige manier aangepakt, terwijl hij niet gelijk het herkomst van zijn geld kan bewijzen. Tevens heb ik de wens geuit dat ze beter de probleemwijken kunnen gaan aanpakken. Niet hardwerkende ondernemers of mensen. Dit was een makkelijk hapje voor de agenten, maar om dan nog zo denigrerend tekeer te gaan tegen de ondernemer. Hij krijgt zijn geld terug, maar de nare ervaring blijft bestaan. Toch een knauw in je vertrouwen in de politie. Niet alleen richting die man, maar naar veel goedwillende Marokkanen toe.
Misschien, misschien....quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat weten de mensen heus wel. Kap gewoon eens met dat eenrichtigsgezeik en vooroordeel. Je bent geen haar beter.
Uiteraard heeft de Marokkaanse gemeenschap ook een groot probleem, waarbij ze zelf nog niet eens weet hoe er mee om te gaan. Helaas.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo zie je dat niet alleen Nederland een probleem heeft omdat ze verkeerd om zijn gegaan met de immigratie en integratie, maar ook de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft.
Naja, dat is wel het gevolg van de onbewuste discriminatie.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is het niet meer dat de agenten niet voldoende slim zijn om de juiste generalisaties te maken, en daar op te handelen. Dat ze meer aandacht hebben voor Marokkanen dan voor Chinezen is gelet op de misdaadcijfers alleen maar toe te juichen. Echter, als ze daarmee alle Marokkanen - ook degenen die niet in het standaard daderprofiel passen - aanpakken, is dat inefficient en ontmoedigend voor degenen die wel deugen.
Blijkt maar wat voor waardeloze discussiepartner je bent.quote:
Daarom moet men ook bewust discrimineren. Gewoon, op basis van feiten. Het is niet erg om te focussen op risicogroepen, dat is de kern van politiewerk. Maar dat moet wel met verstand en beleid gebeuren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Naja, dat is wel het gevolg van de onbewuste discriminatie.
Dank je voor het compliment, maar het lijkt mij niet de bedoeling om in dit topic in te gaan op het feit of ik slecht of goed ben. Doet er even niet toe, vandaar dat ik kortaf ben op dat soort posts.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijkt maar wat voor waardeloze discussiepartner je bent.
Afijn, je hebt je zeiksnor topic. Nog 2 posts en we zijn er vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |