abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121465212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'.
De overheid draait wel vaker de bewijslast om...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:27:07 #227
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121465218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Hoe had dat terplekke opgelost kunnen worden? Hij had veel geld op zak, waarvan hij de herkomst onmogelijk terplekke kon aantonen.
Hij hoeft alleen maar te vertellen dat hij marktkoopman is en dat dat geld zijn omzet is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:27:24 #228
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De overheid draait wel vaker de bewijslast om...
Yes, ik heb het gemerkt de laatste paar maanden door het lezen van wat krantenartikelen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:29:28 #229
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nu is het wel in probleem dat veel mensen uit de Marokkaanse gemeenschap de rest geen goede dienst bewijzen door en masse voor het criminele pad te kiezen en opvallend vaak bij geweldsdelicten betrokken te zijn. Wellicht ligt er ook een taak binnen jullie gemeenschap om broertjes, neefjes en buurjongens zelf aan te spreken op hun gedrag. Het mes snijdt altijd aan twee kanten.
Ik kan je daar geen ongelijk in geven. Wij hebben ook een probleem en verantwoordelijkheid tegenover onze kloothommels.
pi_121465258
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij hoeft alleen maar te vertellen dat hij marktkoopman is en dat dat geld zijn omzet is.
Natuurlijk... Hoe oud ben je?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:30:10 #231
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121465263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Natuurlijk... Hoe oud ben je?
51. Het probleem is niet het geld wat de man bij zich heeft maar de politiesukkel die nog nooit zelf zo'n bedrag in handen heeft gehad.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121465270
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Yes, ik heb het gemerkt de laatste paar maanden door het lezen van wat krantenartikelen.
Zoek maar eens iets op over 'Bibob', kan je helemaal lachen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:32:12 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Zoek maar eens iets op over 'Bibob', kan je helemaal lachen.
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen vandaag.
pi_121465318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

51. Het probleem is niet het geld wat de man bij zich heeft maar de politiesukkel die nog nooit zelf zo'n bedrag in handen heeft gehad.
Je snapt toch zelf ook wel dat het helemaal niets bewijst als je zegt dat je marktkoopman bent; het zal ook wel in een mindere buurt geweest zijn. Ik snap wel dat de politie dit nader wilde onderzoeken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:35:37 #235
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465349
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoax die heten allemaal Mohammed.
Toch grappig dat de meest voorkomende naam onder criminelen die van die zogenaamde profeet is... Zegt toch wel wat.
Haha, veel heten Mohammed.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 11:35:39 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121465350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat het helemaal niets bewijst als je zegt dat je marktkoopman bent; het zal ook wel in een mindere buurt geweest zijn. Ik snap wel dat de politie dit nader wilde onderzoeken.
Ik zou niet weten waarom het de politie iets aangaat als je met een stapel geld rondloopt. Ik snap ook niet waarom iemand met 24k rond zou willen lopen een week lang, maar dat terzijde.
Carpe Libertatem
pi_121465413
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom het de politie iets aangaat als je met een stapel geld rondloopt. Ik snap ook niet waarom iemand met 24k rond zou willen lopen een week lang, maar dat terzijde.
Een vermoeden van criminele herkomst van het geld, dit gecombineerd met de buurt en het verdachte gedrag.

De politie mag daar volgens de huidige regels nu eenmaal op acteren. 24k is ook vrij veel, dat is niet gebruikelijk.
pi_121465705
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoax die heten allemaal Mohammed.
Toch grappig dat de meest voorkomende naam onder criminelen die van die zogenaamde profeet is... Zegt toch wel wat.
Zegt inderdaad wat over die criminelen. Namelijk dat zij geen respect voor het geloof tonen (en zichzelf).
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_121465740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:38 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Een vermoeden van criminele herkomst van het geld, dit gecombineerd met de buurt en het verdachte gedrag.
Dat vermoeden was er niet, omdat men niet op de hoogte was van het feit dat hij zo'n hoog bedrag op zak had. De vraag die terecht gesteld wordt is in hoeverre onbewuste discriminatie een rol speelt bij de politie.
pi_121465780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is toch alombekend dat als je aan het profiel van een Marokkaan voldoet op basis van wat uiterlijke kenmerken dat men dan al gelijk negatief is. Helaas voor de politie hebben ze de verkeerde te pakken. De man heeft een kraam en zelfs medewerkers in dienst en dan is ¤ 24.000 niet een onoverkomelijk bedrag. Helemaal niet tijdens kerst. Wat geeft ze dan het recht om die ¤ 24.000 in beslag te nemen? Moeten zij bij eventuele verdenkingen niet eerst bewijzen dat het criminele geld is? Een uitzondering op de strafrechtelijke regel 'wie stelt, bewijst'. Je moet tegenwoordig vrezen als je als Marokkaan meer dan ¤ 100 op zak hebt. Voordat je het weet wordt je verdacht van een inbraak. Ga je dan maar verdedigen op het bureau en een paar uur lang zeggen dat je onschuldig bent. Beter gaan ze achter de drugsboys aan. De zware jongens, in plaats van onschuldigen te raken.

Kortgezegd is mijn doel met dit topic om een bewustzijn te kweken bij bepaalde mensen. Het is niet allemaal zwart. Je hebt zwart-wit, zelfs bij Marokkanen in Nederland. Je dient een onderscheid te maken naar criminelen en (hard)werkende Marokkanen. Die onderscheid mis ik veel te vaak. Er wordt op los gegeneraliseerd.
En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
pi_121465802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat vermoeden was er niet, omdat men niet op de hoogte was van het feit dat hij zo'n hoog bedrag op zak had.
Dat hebben ze toch zelf geconstateerd na onderzoek van de rugzak... Men was wel degelijk op debhoogte.
quote:
De vraag die terecht gesteld wordt is in hoeverre onbewuste discriminatie een rol speelt bij de politie.
Geen. Dit was uiteraard bewuste discriminatie obv het kennen van de misdaadstatistieken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:02:46 #242
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465832
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

En waarom loopt iemand van het personeel dan niet mee zodat meneer borrelnotenverkoper een wat moeilijker doelwit wordt voor een overval? Dat geld van zijn werk was allang opgeborgen en dit is geld wat met ander 'werk' is verdiend... zijn pindakraam wordt gebruikt als dekmantel... en blijkbaar komt hij er nog mee weg ook...
Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.
pi_121465941
quote:

[..]

Je loopt juist het minste risico als je je normaal gedraagt.

En met een (grote) delicatessenkraam en een aantal medewerkers kan je best zo'n omzet halen in de week voor kerst, zo gek vind ik dat niet.
pi_121465951
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Op de eerste vraag heb ik geen antwoord. Op de tweede aanname kan ik melden dat de politie bewijs heeft dat het eerlijk verkregen geld is. Dit zijn gewoon nonsens die je hier loopt te verklaren, omdat de man een wat ethnische achtergrond heeft, vriend. Daar heb ik inmiddels mijn buik vol van. Het is een vermogende man, maar hij maakt ook veel uren. Proficiat.
1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.

2. Ik ben je vriend niet.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:08:21 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121465974
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

1. Wijs mij aan waar ik het over een etnische achtergrond heb.

2. Ik ben je vriend niet.
Oké. Gelukkig reageer je op de belangrijkste passages van mijn vorige post. Je bent snel uitgepraat, vriend. Met zulke nonsens maak ik heel snel korte metten in dit topic.
pi_121466015
Niks mis met verkapte coke-handel.
pi_121466016
Dus wijs eens aan? Niet vriend...
pi_121466034
Met het gebruik van het woord vriend maak je over het algemeen geen vrienden.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:11:54 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121466060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Dus wijs eens aan? Niet vriend...
Je stelt dat de man het geld heeft verdiend met andere werk, terwijl de man luxeproducten verkoopt met zijn behoorlijk grote kraam. Daarnaast heeft de politie al bewijs van de afkomst van het geld en nog loop je hier wat onzinnige aannames te doen. Tevens laat je indirect door de passage 'ander werk' merken waar je op doelt. Je hoeft er niet omheen te draaien. Het is overduidelijk, knulletje. Beter scheer je je weg, tenzij je inhoudelijk de discussie aan wil gaan.
pi_121466110
quote:

[..]

Wat een gejank weer. :')

Echt, flikker op met je simplistische scepsis.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')