Ik had niet zoveel te doen dus reed ik net in m'n auto een paar rondjes door de wijk heen waar ik vroeger woonde, Holtenbroek in Zwolle om wat bekende te checken op straat.
Eerst rijd er een politie achter me, ik rijd gewoon 30 en ben de eerste straat die ik tegen ging gelijk links gegaan en de politie reed rechtdoor.
Na 5 minuten kom ik hem weer tegen ik sloeg naar rechts, en hij zat al op die weg waar ik op invoegde, en toen die zag dat ik naar rechts ging, keerde hij gelijk z'n auto haalde me in en toen stond er politie stop.
Ik kende hem wel van vroeger van gezicht, en hij ging met zo'n denigrerende toon zeggen, waarom zie ik jou hier rondjes rijden ik heb je namelijk al in een aantal verschillende straten langzaam zien rijden,
Dus ik zeg gewoon waarom dat niet mag en ik gewoon wegenbelasting betaal en benzine dus mag gewoon daar rijden, gaat hij daarna al m'n verzekering papieren checken en mijn ID kaart ging hij nummer doorgeven ofzo door zo'n ding heen en toen mocht ik weer verder.
en hij weet heus wel wie ik ben maar dan gaat hij expres om te pesten heel langzaam kijken en alles checken, alleen maar puur om je uit te dagen.
Vroeger toen ik hier woonde werd ik ook dagelijks staande gehouden terwijl ze 2 dagen ervoor ook zelfde deden en ze herkennen mij heus wel maar toch gaan ze zogenaamd weer alles checken is alleen puur om in de wijk onrust te laten komen en beetje te stoken.
Mag de politie zo provoceren hier in nederland en elke dag weer uitdagen, daar moeten toch richtlijnen voor zijn ofzo want er komt een dag dat de wijk klaar met ze is en ze goed op hun sodemieter krijgen. Ook toen in oktober schietpartij hier was waren echt in elke straat om het halfuur steeds politie auto's die niet eens normaal komen in de wijk als er 2 mensen schieten dan doen ze net alsof de hele wijk crimineel is, en als ze je kennen en toch staandehouden steeds vind ik het gewoon uitdagen.. mag dat zomaar? en kan je ook ergens een klacht melden en waar kan je dit doen?
thanks!