Aan jou de eervolle taak om dat wereldbeeld bij te stellen!!!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is bewezen dat het eerlijk verdiend geld is. Toch een lastig parket voor veel FOK!kers. Het stuit toch tegen het wereldbeeld dat velen hebben. Lastig, lastig.....
Er zijn in Nederland veel meer culturen we hebben de Turken en de Chinese waar je nooit wat van hoort. Voor mij een teken dat de oorzaak voornamelijk bij de Marokkanen zelf gezocht moet worden. Aangezien het anderen wel lukt hier een plekje op te bouwen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is menselijk, maar als je een veel grotere groep gaat lastigvallen, terwijl ze onschuldig zijn moet je ook niet gaan 'miepen' als je de mensen terugkrijgt die niks te maken willen hebben met Nederlanders. Dat is ook een gevolg van dit soort generalisaties die voor grotere problemen zullen gaan zorgen in de toekomst. Komt men met een onderzoekje dat Marokkanen zich niet geheel goed voelen in dit klimaat en begint men met zoeken naar de oorzaken van dit soort mysteries.... Het is een gevolg van aanpak. Als je mensen op een dusdanige manier gaat aanpakken, krijg je ook die mensen ervoor terug. De opvattingen van mensen vormen een mens naar verloop van tijd. Niemand lijkt daarbij stil te staan.
Klopt, er is weinig aan te doen. Lekker mijn afkeer op een Nederlandse forum laten merken. Waar zat ik met mijn hoofd, zucht.
Wel een kip/ei probleem natuurlijk. Wat was er eerst en wat veroorzaakt wat... zijn het de Marokkaanse rotjochies en het bijbehorende "maar het is een goede jongen" gewauwel van de Marokkaanse gemeenschap die er voor zorgen dat Marokkanen met argusogen worden bekeken... of is het het met argusogen bekijken van de Marokkanen dat tot de rotjochies en de problemen leidt..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:11 schreef Jellereppe het volgende:
Het is menselijk, maar als je een veel grotere groep gaat lastigvallen, terwijl ze onschuldig zijn moet je ook niet gaan 'miepen' als je de mensen terugkrijgt die niks te maken willen hebben met Nederlanders.
Dus ik moet bij wijze van spreken criminelen gaan aanpakken. Die marktkoopman moet het heft in eigen handen gaan nemen om wat onbekenden aan te pakken. In Nederland mag je niet aan eigeninrichting doen, knulletje. Knoop dat goed in je achterhoofd. Je kunt zomaar een aangifte tegen je broek hebben als je wat onderneemt tegen criminelen. Dit is allemaal grootspraak achter je beeldscherm.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Veel Nederlanders hebben er ook een hand in. Wat ik altijd zie is huilie huilie we worden gediscrimineerd. Maar verder dan dat gaat het niet. En je ziet althans in de media niets positiefs uit de Marokkaanse gemeenschap komen om er wat aan te doen.
Oké. Dank je voor de mededeling.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:14 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Aan jou de eervolle taak om dat wereldbeeld bij te stellen!!!
Dit is vindt ik trouwens typisch Nederlands van je wel kankeren maar geen oplossing bedenken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dus ik moet bij wijze van spreken criminelen gaan aanpakken. Die marktkoopman moet het heft in eigen handen gaan nemen om wat onbekenden aan te pakken. In Nederland mag je niet aan eigeninrichting doen, knulletje. Knoop dat goed in je achterhoofd. Je kunt zomaar een aangifte tegen je broek hebben als je wat onderneemt tegen criminelen. Dit is allemaal grootspraak achter je beeldscherm.
Ik ga niks herstellen, wat niet mijn oorzaak is. De volgende stap is = onderscheid maken in de groep die 'Marokkanen' wordt genoemd. Het verschil tussen criminelen en onschuldigen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Je moet het zo zien. Ooit kwamen er allemaal brave gastarbeiders naar ons klompen land. Dit werden er meer en wilden later ook niet meer terug. Sommige jongeren plegen behoorlijk veel criminele misdrijven. vertrouwen geschaad. volgende stap> vertrouwen richting de hollander toe herstellen.
Een oplossing bedenken op een forum. Hier wat roeptoeteren over eventuele oplossingen. En dan? Gaat Den Haag en de Staten-Generaal dan praten over de voorstellen van iemand op een forum. Haha, laat mij niet lachen, knul. Ik heb betere dingen te doen, dan naar iemand luisteren die mij dat fabeltje in de mond legt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit is vindt ik trouwens typisch Nederlands van je wel kankeren maar geen oplossing bedenken.
Ik zeg niet dat het jou taak is om ze achter slot en grendel te stellen, zoals het hoort. Maar ten eerste om je ongenoegen uit te spreken over de rotte apels en daar vanuit de marokkaanse gemeenschap openlijk mee spreken richting (liefst) de media en buurthuizen etc. Op deze manier kan jij als goedwillende marokkaanse Nederlander al op een stuk meer begrip rekenen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dus ik moet bij wijze van spreken criminelen gaan aanpakken. Die marktkoopman moet het heft in eigen handen gaan nemen om wat onbekenden aan te pakken. In Nederland mag je niet aan eigeninrichting doen, knulletje. Knoop dat goed in je achterhoofd. Je kunt zomaar een aangifte tegen je broek hebben als je wat onderneemt tegen criminelen. Dit is allemaal grootspraak achter je beeldscherm.
Sorry, maar je kan de gemiddelde Nederlander dat toch niet kwalijk nemen. Dit is wat de kutmarrokanen hebben veroorzaakt, als de marrokaanse gemeenschap eens zou beginnen zich publiekelijk tegen die figuren af te zetten. Als dit generaliseren kwalijk is.... moet je jezelf eens af gaan vragen waarom worden de Marrokanen als crimineel gegeneraliseerd, en de bv. Chinezen niet? Chinezen beginnen restuarants of patatzaken.... Allemaal!!! Ook generalisatie, maar wel kern van waarheid.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Onder andere, maar veel Nederlanders hebben daar ook een hand in. Er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat is ook zeer kwalijk.
Dan heeft dit topic verder geen nut denk ik. En gaat het alleen over jou en huilie huilie klaag gedrag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een oplossing bedenken op een forum. Hier wat roeptoeteren over eventuele oplossingen. En dan? Gaat Den Haag en de Staten-Generaal dan praten over de voorstellen van iemand op een forum. Haha, laat mij niet lachen, knul. Ik heb betere dingen te doen, dan naar iemand luisteren die mij dat fabeltje in de mond legt.
Als alle Marokkanen met argusogen bekeken worden, dan zal die behandeling resulteren in een negatieve spiraalvorming. Jij mag raden hoe dat gaat lopen, daar ga ik niet over uitweiden naar talloze posts. Wij hebben ook onze grenzen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Wel een kip/ei probleem natuurlijk. Wat was er eerst en wat veroorzaakt wat... zijn het de Marokkaanse rotjochies en het bijbehorende "maar het is een goede jongen" gewauwel van de Marokkaanse gemeenschap die er voor zorgen dat Marokkanen met argusogen worden bekeken... of is het het met argusogen bekijken van de Marokkanen dat tot de rotjochies en de problemen leidt..
Iig is het wel een cirkel.
Je bent vrij te gaan. Ik ga er zo ook vandoor. Genoeg geklaag voor een dag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan heeft dit topic verder geen nut denk ik. En gaat het alleen over jou en huilie huilie klaag gedrag.
Gast, jullie worden zo bekeken omdat jullie al twintig jaar de boel vergallen hier. Dus je dreigement is waardeloos: jullie zijn immers al lang zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als alle Marokkanen met argusogen bekeken worden, dan zal die behandeling resulteren in een negatieve spiraalvorming. Jij mag raden hoe dat gaat lopen, daar ga ik niet over uitweiden naar talloze posts. Wij hebben ook onze grenzen.
Jullie grenzen? Dat is vaak het probleem, die grenzen worden nogal snel overschreden, wat dan weer uitbarst in geweld! Vooral bij de jeugd, kijk eens in de gemiddelde discotheek. Of pak gewoon eens een aflevering van wegmisbruikers ofzo, altijd die bontkraagjes die over de zeik gaan om niks!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als alle Marokkanen met argusogen bekeken worden, dan zal die behandeling resulteren in een negatieve spiraalvorming. Jij mag raden hoe dat gaat lopen, daar ga ik niet over uitweiden naar talloze posts. Wij hebben ook onze grenzen.
Wat ze in Den Haag doen is totaal niet van belang. Het heeft meer te maken met een cultuur omslag tussen de gemeenschappen. Dit moet waarschijnlijk eerst gebeuren en daarna holt den haag er misschien nog wel een keer achteraan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een oplossing bedenken op een forum. Hier wat roeptoeteren over eventuele oplossingen. En dan? Gaat Den Haag en de Staten-Generaal dan praten over de voorstellen van iemand op een forum. Haha, laat mij niet lachen, knul. Ik heb betere dingen te doen, dan naar iemand luisteren die mij dat fabeltje in de mond legt.
Nee, een deel van de Marokkaanse jongens/mannen vergalt de boel, waardoor alle Marokkaanse jongens/mannen op een bepaalde manier bekeken worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast, jullie worden zo bekeken omdat jullie al twintig jaar de boel vergallen hier. Dus je dreigement is waardeloos: jullie zijn immers al lang zo.
Leuk die laatste regel, je begrijpt toch wel dat als het idd. helemaal fout loopt de minderheid het onderspit delft. Beetje dom om als minderheid dit als waarschuwing naar de meerderheid te geven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid vd Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt hč?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, een deel van de Marokkaanse jongens/mannen vergalt de boel, waardoor alle Marokkaanse jongens/mannen op een bepaalde manier bekeken worden.
Tuurlijk kan ik het mensen niet kwalijk nemen tot een bepaalde hoogte, dat doe ik ook niet, heb dat zelfs meerdere malen kenbaar gemaakt op dit forum. Wat zeer kwalijk is dat alles op een hoopje wordt gegooid. Een mens heeft alle recht om mensen dat kwalijk te nemen. Je doet weinig tegen criminelen. Dat is een publieke taak, maar men moet niet alle onschuldigen gaan raken en later schouderophalend zeggen 'ís onze taak gezien het profiel'. Men hoeft niet aangekeken te worden op wat een stel onbekende niksnutten en criminelen uitvoert. Simpelweg niks mee te maken. Afkeuring horen is een ding, maar verder is het een publieke taak. De Nederlandse politie faalt overigens hard, maar dat is een discussie voor een andere thread.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:22 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Sorry, maar je kan de gemiddelde Nederlander dat toch niet kwalijk nemen. Dit is wat de kutmarrokanen hebben veroorzaakt, als de marrokaanse gemeenschap eens zou beginnen zich publiekelijk tegen die figuren af te zetten. Als dit generaliseren kwalijk is.... moet je jezelf eens af gaan vragen waarom worden de Marrokanen als crimineel gegeneraliseerd, en de bv. Chinezen niet? Chinezen beginnen restuarants of patatzaken.... Allemaal!!! Ook generalisatie, maar wel kern van waarheid.
Dat weet ik. Vooral in de leeftijd van 15 t/m 24 jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid vd Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt hč?
Een meerderheid is nog steeds niet iedereen. Als het percentage uit Nielsch' sig klopt, wordt 46% van de Marokkaanse jongens veroordeeld vanwege de daden van de overige 54%.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid vd Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt hč?
Het is bizar veel, vooral als je de pakkans in Nl erbij neemt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een meerderheid is nog steeds niet iedereen. Als het percentage uit Nielsch' sig klopt, wordt 46% van de Marokkaanse jongens veroordeeld vanwege de daden van de overige 54%.
Het zwaarste tuig trekt zich niks van iemand aan. Dan kun je wel wijzen naar de gemeenschap, maar dat blijft toch een taak voor de politie. Het zwaarste tuig kun je in je eentje alleen aanpakken met geweld, want die trekken zich van niemand wat aan. Dan is het nog wachten tot de dag dat jij eraan gaat. Sorry, totdat niveau ga ik mij nooit verlagen en veel andere mensen ook niet. De overheid heeft de geweldsmonopolie. Gebruik die monopolie als het bekend is dat het om criminelen gaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Leuk die laatste regel, je begrijpt toch wel dat als het idd. helemaal fout loopt de minderheid het onderspit delft. Beetje dom om als minderheid dit als waarschuwing naar de meerderheid te geven.
Dit is mijn insziens typisch de oorzaak van het marrokanen probleem. Zij moeten dit... Zij generaliseren zo... maar nooit eens..... Wij moeten dit...
Als de marrokaanse gemeenschap hier prettig wil samenleven, dan zullen zij zelf de handen uit de mouwen moeten steken ipv. naar een ander wijzen om de problemen op te lossen. Mentaliteits probleem in mijn visie.
Van de overheid en de politie hoeven we denk ik niet veel te verwachten. Ik denk dat het vanuit de gemeenschap zelf moet komen. Ouders bijvoorbeeld die niet de hele dag in de Moskee of thuis gaan zitten maar zich actief met hun kinderen bemoeien. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zwaarste tuig trekt zich niks van iemand aan. Dan kun je wel wijzen naar de gemeenschap, maar dat blijft toch een taak voor de politie. Het zwaarste tuig kun je in je eentje alleen aanpakken met geweld, want die trekken zich van niemand wat aan. Dan is het nog wachten tot de dag dat jij eraan gaat. Sorry, totdat niveau ga ik mij nooit verlagen en veel andere mensen ook niet. De overheid heeft de geweldsmonopolie. Gebruik die monopolie als het bekend is dat het om criminelen gaat.
Je vat mijn post verkeerd op. Logisch, want je denkt weer in een bepaalde stereotype. Ik doelde meer op het feit dat zelfs de goedwillende Marokkanen zich gaan keren tegen de maatschappij naardat ze zich al tijden onheus bejegend voelen om dingen waar zij weinig tot niks aan kunnen veranderen. Als je mensen wijst op dingen die in hun macht liggen, dan kun je daar aan werken, zodra je mensen gaat aanvallen op dingen waar ze niks tegen kunnen doen, dan resteren weinig mogelijkheden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:31 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Leuk die laatste regel, je begrijpt toch wel dat als het idd. helemaal fout loopt de minderheid het onderspit delft. Beetje dom om als minderheid dit als waarschuwing naar de meerderheid te geven.
Dit is mijn insziens typisch de oorzaak van het marrokanen probleem. Zij moeten dit... Zij generaliseren zo... maar nooit eens..... Wij moeten dit...
Als de marrokaanse gemeenschap hier prettig wil samenleven, dan zullen zij zelf de handen uit de mouwen moeten steken ipv. naar een ander wijzen om de problemen op te lossen. Mentaliteits probleem in mijn visie.
Worden binnen de marrokaanse gemeenschap ook regelmatig nsb praktijken toegepast de men van binnen de eigen gemeenschap verlinkt wordt bij de politie?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zwaarste tuig trekt zich niks van iemand aan. Dan kun je wel wijzen naar de gemeenschap, maar dat blijft toch een taak voor de politie. Het zwaarste tuig kun je in je eentje alleen aanpakken met geweld, want die trekken zich van niemand wat aan. Dan is het nog wachten tot de dag dat jij eraan gaat. Sorry, totdat niveau ga ik mij nooit verlagen en veel andere mensen ook niet. De overheid heeft de geweldsmonopolie. Gebruik die monopolie als het bekend is dat het om criminelen gaat.
De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld: ''een aanpak wat gebaseerd is op een profiel''.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Worden binnen de marrokaanse gemeenschap ook regelmatig nsb praktijken toegepast de men van binnen de eigen gemeenschap verlinkt wordt bij de politie?
En helaas maakt de politie wel eens een foutje om een onschuldige op te pakken maar om daar zo' n probleem als jij er weer van aan het maken bent, jezelf in een slachtofferrol als hele gemeenschap te willen wentelen dat is juist een van de problemen die de marrokaanse gemeenschap zelf eens zou moeten laten oplossen.
Helemaal waar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pff, Nederlanders zijn over het algemeen niet heel spaarzaam. Ik zal er niet over uitweiden, maar zelfs met een bijbaan kan ik een klein vermogentje opzij zetten.
Dat is normaal menselijk gedrag. Vergelijkbaar met bepaalde Marokkaanse jongeren die denken dat elke westerse vrouw een hoer is bijvoorbeeld. En dat luid op straat roepen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld. Een aanpak wat gebaseerd is op een 'profiel'.
Ben erg benieuwd of die euro's wel in box-3 belanden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Veel Marokkanen zijn spaarzaam en kunnen gerust ¤ 60.000 aan contanten hebben.
Want jij bent ook al 20 maal ten onrechte aangehouden omdat je aan een generaal daderprofiel voldoet?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De politie behandelt naar mijn weten eenieder van een bepaalde afkomst op een dusdanige manier. Je hoeft maar aan bepaalde kenmerken te voldoen en je bent net wat meer verdacht dan andere mensen. Daar gaat dit topic over. Dat is geen foutje meer, maar een aanpak die is gebaseerd op generalisatie, of in een wat nettere verpakking omhuld. Een aanpak wat gebaseerd is op een 'profiel'.
Verklaar definitie bijbaan en klein vermogen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 07:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pff, Nederlanders zijn over het algemeen niet heel spaarzaam. Ik zal er niet over uitweiden, maar zelfs met een bijbaan kan ik een klein vermogentje opzij zetten.
Ai, goede post. Daar hoeven we al jaren niks van te verwachten. Als we daarop moeten wachten, dan lost het probleem zich de komende jaren niet op. Voor mij toch een bevestiging naar wat ik al dacht... Je ziet totaal geen licht aan het einde van de tunnel. Men blijft kwebbelen, stigmatiseren, generaliseren en dan als er iemand zijn beklag komt doen dan wordt er gezegd dan moet je naar koffiehuizen en moskee om je onvrede te laten horen. Tja, moet je daar serieus op ingaan. Lijkt mij de tijd niet waard om moeite te steken in het beantwoorden van zo'n onnozele vraag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Van de overheid en de politie hoeven we denk ik niet veel te verwachten. Ik denk dat het vanuit de gemeenschap zelf moet komen. Ouders bijvoorbeeld die niet de hele dag in de Moskee of thuis gaan zitten maar zich actief met hun kinderen bemoeien. Om maar wat te noemen.
Alsof dat wel bij alle andere Nederlanders gebeurt.....quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of die euro's wel in box-3 belanden.
Bijbaan is een baantje naast je studie (denk aan 12 a 20 uur per week). Klein vermogen begint voor mij op ¤ 20.000.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Verklaar definitie bijbaan en klein vermogen.
Ach, ja. Je moet mijn posts niet geheel verkeerd opvatten. Ik uitte mijn ontevredenheid, dat gaat soms wat minder netjes dan normaal. Ik weet dat het lastig is en dat er veel criminaliteit is. Ik ben overigens wel een keer aangehouden in Woensel, omdat ik door straat liep. Men vroeg mij waar ik naartoe ging. Had met iemand afgesproken van Marktplaats. In die situaties vind ik het niet erg, want je weet dat er in bepaalde wijken veel misgaat en als je net dat kleurtje hebt, soit, maar begrijpelijk. Alleen die marktman, dat zet je toch wel aan het denken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want jij bent ook al 20 maal ten onrechte aangehouden omdat je aan een generaal daderprofiel voldoet?
Dat zal wel niet, ook genoeg nederlanders worden vaak ten onrechte opgepakt, die krijgen ook geen sorry kaartje van de politie, en ook niet een emotioneel topic op fok waar de hele nederlandse gemeenschap zich als slachtoffer ziet en de politie als grote boeman.
Toch is dit niet de eerste keer dat de politie onbewust discrimineert. Dit gebeurt ook binnen de GGZ en de forensische psychiatrie; Marokkanen krijgen bijvoorbeeld minder snel een verwijzing naar een psychotherapeut of worden juist sneller toerekeningsvatbaar geacht. Geen ontzettend groot probleem, maar het zou geen kwaad kunnen als dat erkend wordt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want jij bent ook al 20 maal ten onrechte aangehouden omdat je aan een generaal daderprofiel voldoet?
Dat zal wel niet, ook genoeg nederlanders worden vaak ten onrechte opgepakt, die krijgen ook geen sorry kaartje van de politie, en ook niet een emotioneel topic op fok waar de hele nederlandse gemeenschap zich als slachtoffer ziet en de politie als grote boeman.
Het antwoord moet ik je schuldig blijven. Gedeelte wel en een gedeelte waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:56 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of die euro's wel in box-3 belanden.
Ja, alleen die keer was er niks gebeurd. Alleen dan is het begrijpelijk. Je loopt door een probleemwijk, geen punt. Dat is hun taak. Alleen die situatie met die marktkoopman is toch van een andere niveau. Uiteindelijk heeft hij het kunnen bewijzen, maar wat daaraan vooraf gaat. Daar word je waarschijnlijk niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:09 schreef Basp1 het volgende:
woensel daar heb ik nog gewoond, en ja ik heb daar als blanke man ook wel eens mijn id moeten laten zien als er wederom iets gebeurd was in die wijk.
ik neem aan dat een onderzoek naar toerekeningvatbaarheid gewoon objectief plaats vind en aan de hand van een stapel criterias vastgesteld wordt. Dan moeten er ook redelijk wat contraexpertises uitgevoerd zijn om jou stelling statistisch te kunnen onderbouwen. Heb je een onderzoek hier over voor ons.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch is dit niet de eerste keer dat de politie onbewust discrimineert. Dit gebeurt ook binnen de GGZ en de forensische psychiatrie; Marokkanen krijgen bijvoorbeeld minder snel een verwijzing naar een psychotherapeut of worden juist sneller toerekeningsvatbaar geacht. Geen ontzettend groot probleem, maar het zou geen kwaad kunnen als dat erkend wordt.
Het is niet het dreigement die jij graag ziet. Ik doelde meer op dat de goedwillenden Marokkanen zich gaan afzetten tegen de maatschappij, omdat zij zich onheus bejegend voelen voor criminele activiteiten van kloothommels waar zij geen vat op hebben. Dat jij er een dreigement van maakt, dat is jouw referentiekader. Leg mij geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast, jullie worden zo bekeken omdat jullie al twintig jaar de boel vergallen hier. Dus je dreigement is waardeloos: jullie zijn immers al lang zo.
Natuurlijk, voor een groot deel wel. Maar de onderzoeken en diagnoses binnen de (forensische) psychiatrie blijven voor een deel vatbaar voor persoonlijke interpretatie en dus voor onbewuste vooroordelen. Het lijkt me niet vergezocht om te vermoeden dat dit ook voor de politie geldt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ik neem aan dat een onderzoek naar toerekeningvatbaarheid gewoon objectief plaats vind en aan de hand van een stapel criterias vastgesteld wordt.
Zie hier.quote:Dan moeten er ook redelijk wat contraexpertises uitgevoerd zijn om jou stelling statistisch te kunnen onderbouwen. Heb je een onderzoek hier over voor ons.
Onwerkbaar en zegt meer over jouw tekortkomingen als mens door een hele groep af te rekenen op 'dat hebben jullie ernaar gemaakt'. Als je geen onderscheid wilt maken tussen een groep mensen, dan is het einde zoek. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:17 schreef Armageddon het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar daar hebben "jullie" het zelf naar gemaakt. Dus misschien je eigen mensen eens daarop aanspreken en samen een positiever profiel proberen te bewerkstelligen.
Moet je lang je bijbaantje houden dan voor 20kquote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bijbaan is een baantje naast je studie (denk aan 12 a 20 uur per week). Klein vermogen begint voor mij op ¤ 20.000.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |