abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121212584
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Veel hoger! Gewoon een apart programma voor hen en het werkt prima.
Boot camps voor crimineeltjes in de VS laten schijnbaar niet echt fantastische resultaten zien
  zondag 6 januari 2013 @ 02:11:00 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121218650
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:19 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Er is hier ook sprake van 18 maanden (zie quote in mijn vorige post)
Daarnaast kunnen we met het oog op de vergrijzing niet iedereen 18 maanden missen.
Ik heb het nooit over 18 maanden gehad, 10 lijkt mij prima.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 03:49:45 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121220102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat lui met een aantal strafrechtelijke akkefietjes standaard afgekeurd werden? Of in het gunstigste geval de eerste dag opkwamen en dag 2 weer huiswaarts gezonden werden?
Werd ik ook niet.
pi_121220736
Nederlandse ambtenaren een maatschappelijk probleem laten oplossen ?

Dan meen je toch niet !!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_121223740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is geen argument, het is maar net hoe je het uitvoert. Als het nu weer ingevoerd zou worden dan zou wat mij betreft de vorming de eerste prioriteit moeten zijn en dan zou je alle maanden op een nuttige wijze invullen. Het millitaire aspect zou bijzaak moeten zijn, in het leger weten ze echter wel raad met slackers en daarom kan je het aan die soldaten en officieren overlaten om kerels te maken van knulletjes.
Is ook geen argument maar mijn ervaring en de ervaring van veel van mijn dienstkameraden.

Waar baseer jij je eigenlijk op dat het leger wel raad weet met slackers? Dat is mijn ervaring namelijk helemaal niet. Het probleem is dat je met dienstplichtigen zit die er niet voor gekozen hebben en gedwongen worden hun eigen leven/studie/baan op te geven om voor een bepaalde tijd het leger in te gaan, denk niet dat je daar beter opgevoede burgers door krijgt.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:50:59 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121232838
Toentertijd kregen ze een hele grote lading dienstplichtigen binnen, dat zou met zo'n beleid veel minder zijn en dus wellicht beter behapbaar zijn.
#NoDAPL
pi_121233210
Wat ik begreep van voormalige dienstplichtigen is dat ze er vaak vooral hebben leren zuipen :+.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:01:56 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121233365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb tig argumenten gegeven.
Niet alleen boefjeskampen, ook voor andere mensen zou het geschikt zijn maar die zouden wel los van de boefjes een programma moeten volgen en een ander programma moeten volgen.
Veel mensen, en dus ook veel jongeren, zijn lui en egocentrisch, ze kunnen niet goed omgaan met tegenslag. Voor zulke jongeren kan een jaar training door geschikte millitairen best nuttig zijn. Voor kakkindjes zou het natuurlijk ook erg goed zijn.
.

Ik zie jou vooral brullen dat jongeren die andere interesses hebben dan jij of jouw niet aanstaan gestraft moeten worden met een werkkamp waar ze dat wel afleren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:18 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:56 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 18:23:14 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121234266
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel bepaalde grenzen he.
Dat klopt, echter het leven van een straatschoffie zal niet zo heel zwaar wegen gezien mijn verleden en ik toch bij defensie kon gaan werken.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:24:52 #192
45206 Pietverdriet
pi_121234340
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat klopt, echter het leven van een straatschoffie zal niet zo heel zwaar wegen gezien mijn verleden en ik toch bij defensie kon gaan werken.
Heeft ook niet veel geholpen, toch?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:25:14 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121234366
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft ook niet veel geholpen, toch?
:?
  zondag 6 januari 2013 @ 19:33:14 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121237556
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie jou vooral brullen dat jongeren die andere interesses hebben dan jij of jouw niet aanstaan gestraft moeten worden met een werkkamp waar ze dat wel afleren.
Mijn verhaal was anders en genuanceerder.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:58 schreef 99.999 het volgende:
Wat ik begreep van voormalige dienstplichtigen is dat ze er vaak vooral hebben leren zuipen :+.
Dat verschilde sterk naargelang waar ze hun dienstplicht uitvoerden en welke opleiding ze volgden. Als je voor de officiersvariant koos (als je daarvoor in aanmerking kwam) dan ging het er serieuzer aan toe dan wanneer je voor de soldatenvariant koos.
Dat toen veel mensen daar veel tijd hebben verspild met zuipen is natuurlijk compleet irrelevant, het kan nu op een andere manier worden vormgegeven zoals ik hier meerdere keren aanhaalde. Gewoon 10 maanden op 10 maanden werken (scholing, sport, vorming) met uiteraard vrije tijd in de weekeindes, 3 vakanties en een deel van de avond.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 19:39:30 #195
45206 Pietverdriet
pi_121237914
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:25 schreef betyar het volgende:

[..]

:?
Loop je te stangen
  zondag 6 januari 2013 @ 19:41:23 #196
45206 Pietverdriet
pi_121238024
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn verhaal was anders en genuanceerder.

[..]

Dat verschilde sterk naargelang waar ze hun dienstplicht uitvoerden en welke opleiding ze volgden. Als je voor de officiersvariant koos (als je daarvoor in aanmerking kwam) dan ging het er serieuzer aan toe dan wanneer je voor de soldatenvariant koos.
Dat toen veel mensen daar veel tijd hebben verspild met zuipen is natuurlijk compleet irrelevant, het kan nu op een andere manier worden vormgegeven zoals ik hier meerdere keren aanhaalde. Gewoon 10 maanden op 10 maanden werken (scholing, sport, vorming) met uiteraard vrije tijd in de weekeindes, 3 vakanties en een deel van de avond.
Mensen met zo'n instelling hebben geen militaire dienst nodig om maatschappelijk goed te functioneren, die hinder je eerder in hun carriere hiermee.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:48:17 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121238386
Ik denk dat een deel van de mensen hier toch wel baat bij zou hebben. Zo worden ook slimme leerlingen op het VWO lui gemaakt doordat ze nooit hun intelligentie hoeven te benutten en doordat ze nooit hoeven te werken (niet voor hun scholing in ieder geval).
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 19:53:21 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121238646
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat een deel van de mensen hier toch wel baat bij zou hebben. Zo worden ook slimme leerlingen op het VWO lui gemaakt doordat ze nooit hun intelligentie hoeven te benutten en doordat ze nooit hoeven te werken (niet voor hun scholing in ieder geval).
Kun je ze dan niet beter wat nuttigs laten doen met hun intelligentie in plaats van bezigheidstherapie bij het leger?
  zondag 6 januari 2013 @ 20:06:19 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121239409
Niets houdt ze (leger) tegen om bijv. op een hoog niveau wiskunde aan te bieden. Een modern leger heeft zat ingenieurs en wetenschappers in dienst en een leger kan best knappe koppen voor een deeltijbaan inhuren. Het zijn lang niet alleen domme, gespierde gasten met tattoo's op hun armen die in een leger werken. :)
Zoals altijd ben ik een voorstander van beleid op maat. De schoffies laat je fysiek afzien, de mietjes laat je een basisconditie opbouwen en discipline kweken, de slimme mensen laat je hun intelligentie gebruiken en leren om eens te werken voor iets theoretisch.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 20:13:35 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121239857
Kunnen ze dat niet gewoon bij de scouting leren ofzo?
  zondag 6 januari 2013 @ 20:17:15 #201
45206 Pietverdriet
pi_121240085
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niets houdt ze (leger) tegen om bijv. op een hoog niveau wiskunde aan te bieden. Een modern leger heeft zat ingenieurs en wetenschappers in dienst en een leger kan best knappe koppen voor een deeltijbaan inhuren. Het zijn lang niet alleen domme, gespierde gasten met tattoo's op hun armen die in een leger werken. :)
Zoals altijd ben ik een voorstander van beleid op maat. De schoffies laat je fysiek afzien, de mietjes laat je een basisconditie opbouwen en discipline kweken, de slimme mensen laat je hun intelligentie gebruiken en leren om eens te werken voor iets theoretisch.
Waarom zou je jouw ideaalbeeld van de mens opdringen met dwang?
pi_121250107
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je jouw ideaalbeeld van de mens opdringen met dwang?
Dat dus. Heel eng dat sommige mensen zo denken. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_121256943
LOL
Er wordt nu gedaan alsof ik hier een pleidooi houd voor een dienstplicht. Ik heb juist expliciet aangegeven dat ik geen pleidooi hiervoor houd. Ik vind het wel onterecht dat het idee (van een ander!!) direct wordt afgeschoten terwijl er best goede argumenten zijn om het voor sommigen mogelijk te maken om een variant van de vroegere dienstplicht in te voeren. Daarom speel ik graag advocaat van de duivel, ook omdat ik proef dat bij sommigen minder nobele motieven een rol spelen om direct het voorstel af te schieten (luiheid, egocentrisme, prinsjes en prinsesjesgedrag).

In België, maar daar weten de meeste Nederlanders weinig van, heb je een integratie van het leger en het maatschappelijk leven met jeugdinternaten (intern in het leger) en een combinatie van training in het leger en scholing buiten het leger tot op het hoogste niveau. Zoiets heeft best kans van slagen in Nederland. De laatste Belgische astronaut is bijv. op die manier grootgebracht. Voor de jongeren is het zeker niet alleen maar kommer en kwel, ze leren er veel van, ze mogen bijv. als jongere gratis leren zweefvliegen en als student krijgen ze hun opleiding vergoed van het leger onder de voorwaarde dat de jongeren X jaar (3 of 5) werken voor het leger nadat ze zijn afgestudeerd (of afkopen naar ratio).
Denk wat breder en diepgaander dan alleen die oude dienstplicht die in veel gevallen halfslachtig werd uitgevoerd.
#NoDAPL
pi_121257648
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Er wordt nu gedaan alsof ik hier een pleidooi houd voor een dienstplicht. Ik heb juist expliciet aangegeven dat ik geen pleidooi hiervoor houd. Ik vind het wel onterecht dat het idee (van een ander!!) direct wordt afgeschoten terwijl er best goede argumenten zijn om het voor sommigen mogelijk te maken om een variant van de vroegere dienstplicht in te voeren. Daarom speel ik graag advocaat van de duivel, ook omdat ik proef dat bij sommigen minder nobele motieven een rol spelen om direct het voorstel af te schieten (luiheid, egocentrisme, prinsjes en prinsesjesgedrag).

In België, maar daar weten de meeste Nederlanders weinig van, heb je een integratie van het leger en het maatschappelijk leven met jeugdinternaten (intern in het leger) en een combinatie van training in het leger en scholing buiten het leger tot op het hoogste niveau. Zoiets heeft best kans van slagen in Nederland. De laatste Belgische astronaut is bijv. op die manier grootgebracht. Voor de jongeren is het zeker niet alleen maar kommer en kwel, ze leren er veel van, ze mogen bijv. als jongere gratis leren zweefvliegen en als student krijgen ze hun opleiding vergoed van het leger onder de voorwaarde dat de jongeren X jaar (3 of 5) werken voor het leger nadat ze zijn afgestudeerd (of afkopen naar ratio).
Denk wat breder en diepgaander dan alleen die oude dienstplicht die in veel gevallen halfslachtig werd uitgevoerd.
Wat dacht je van het argument dat dienstplicht slavernij is, en dus immoreel, advocaatje?
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 01:57:15 #205
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121257689
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat dacht je van het argument dat dienstplicht slavernij is, en dus immoreel, advocaatje?
Als hun visie voor het 'welzijn' van de 'maatschappij' in de verte glinstert dan is alles geoorloofd, dat weet je toch.
Carpe Libertatem
pi_121257700
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als hun visie voor het 'welzijn' van de 'maatschappij' in de verte glinstert dan is alles geoorloofd, dat weet je toch.
Voor dat glinsteren heb je zeker een speciale bril nodig? :P
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 02:03:33 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121257804
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Voor dat glinsteren heb je zeker een speciale bril nodig? :P
Ja, na de corrigerende bril, de 3D-bril nu ook de maakbaarheidsbril, nu met speciale roze glazen.
Carpe Libertatem
pi_121257829
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, na de corrigerende bril, de 3D-bril nu ook de maakbaarheidsbril, nu met speciale roze glazen.
Van staatswege verschaft, dus 'gratis'?
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 02:06:20 #209
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121257842
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Van staatswege verschaft, dus 'gratis'?
Nee, medisch noodzakelijk, dus gratis.
Carpe Libertatem
pi_121257969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is het de verantwoording van ouders hun kinderen op te voeden
Misschien moet er een dienstplicht komen voor alle aanstaande ouders. Bijvoorbeeld een drie maanden cursus in het opvoeden van kinderen. Wie niet slaagt of weigert die cursus te doen, krijgt 50% minder kinderbijslag.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 02:17:22 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121258006
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Misschien moet er een dienstplicht komen voor alle aanstaande ouders. Bijvoorbeeld een drie maanden cursus in het opvoeden van kinderen. Wie niet slaagt of weigert die cursus te doen, krijgt 50% minder kinderbijslag.
Waarom zo moeilijk doen, gewoon de kinderen direct in opvoedkampen.
Carpe Libertatem
pi_121258035
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen, gewoon de kinderen direct in opvoedkampen.
Kost te veel geld, het is goedkoper als ouders zelf hun kinderen opvoeden. Bovendien zijn er ouders die het wel goed doen, of kinderen die het beter doen thuis dan in een opvoedkamp.
  maandag 7 januari 2013 @ 06:55:04 #213
45206 Pietverdriet
pi_121259290
quote:
LOL

Zo heeft de Hitler Jeugd en de Waffen SS een van de grootste schrijvers van Duitsland voortgebracht, Gunter Grass, wat is nu je punt?
  maandag 7 januari 2013 @ 09:09:41 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121260515
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Fijn worden die kinderen dubbel gepakt. Hebben ze al niet al te beste ouders. Is er ook nog minder geld voor ze ineens.
  maandag 7 januari 2013 @ 09:20:00 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121260648
quote:
LOL

Je hebt nog steeds niet kunnen uitleggen waarom dit de verantwoordelijkheid van het leger is en waarom je hiervoor miljarden moet gaan verslinden. Want eigenlijk stel je voor om alle jongeren naar de KMA te sturen. Verder zie ik ook niet wel probleem je hiermee nu eigenlijk oplost.

Daarnaast zijn er genoeg organisaties die aan scholing en vorming doen in vrije tijd. Bijvoorbeeld de scouting of studentenverenigingen.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:19:36 #216
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_121261768
Het zijn altijd (oudere) vrouwen die constant door blijven draven over het herinvoeren van de dienstplicht. Vrouwen die niet zelf in het leger gezeten hebben. Niks mis mee, maar als ze de dienstplicht opnieuw willen voeren dan moeten vrouwen ook in het leger net als in Israel. En niet van dat halfslappe gedoe, de vrouwen moeten net zo hard bikkelen als de rest. We leven immers in een geëmancipeerde maatschappij of maken we voor dit soms een uitzondering? :')
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_121262239
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Want eigenlijk stel je voor om alle jongeren naar de KMA te sturen.
Je bent in de war met een ander of je hebt deze draad niet goed gevolgd. Ik heb dat nergens voorgesteld, ik heb juist voorgesteld om slechts een selecte groep hieraan deel te laten nemen. In de lagere regionen (kanonnenvoer) zullen dat meer probleemjongeren zijn, in de hogere regionen juist ambitieuze jongeren met wie het wel goed gaat. Voor een deel van de jongeren, de echte probleemjongeren kan zoiets worden voorgesteld als alternatief voor straffen, voor de rest van de jongeren zou het vrijwillig zijn.

quote:
Daarnaast zijn er genoeg organisaties die aan scholing en vorming doen in vrije tijd. Bijvoorbeeld de scouting of studentenverenigingen.
Vorming bij studentenverenigingen? :?
Leren hoe je 38 pilsjes in 1 avond drinkt en vervolgens bewusteloos op de trap of op het toilet zit.
#NoDAPL
  maandag 7 januari 2013 @ 10:42:32 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121262356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je bent in de war met een ander. Ik heb dat nergens voorgesteld, ik heb juist voorgesteld om slechts een selecte groep hieraan deel te laten nemen. In de lagere regionen (kanonnenvoer) zullen dat meer probleemjongeren zijn, in de hogere regionen juist ambitieuze jongeren met wie het wel goed gaat.
Op welke basis selecteer je die dan? En waarom moet het leger dit gaan doen? Kunnen ouders hun kind niet gewoon naar de scouting sturen?

quote:
Leren hoe je 38 pilsjes in 1 avond drinkt en vervolgens bewusteloos op de trap of op het toilet zit.
Het is wel wat meer dan dat.
pi_121262775
quote:

Dat beschrijft anders prima mijn "opleiding" op de kazerne in Blerick.
pi_121265079
Ik heb alleen de eerste post gelezen, maar ik ben het er compleet mee eens. Luie probleemjongeren moeten gewoon het leger in, goed voor hen en goed voor de maatschappij.
pi_121265274
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:25 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb alleen de eerste post gelezen, maar ik ben het er compleet mee eens. Luie probleemjongeren moeten gewoon het leger in, goed voor hen en goed voor de maatschappij.
En waarom zou dat goed zijn voor hen en de maatschappij?
pi_121275563
Dus er moet een miljoenenkostende dienstplicht worden ingevoerd, omdat een paar jongens (schijnbaar geen meisjes?) zich eens misdragen? En ook nog na je opleiding? Leuk als je net je opleiding als chirurg af hebt en daarna je handen kwijt bent :') Oorlog is gewoon niet meer van deze tijd (op sommige landen die achter lopen na)
pi_121277130
Oorlog is helaas van alle tijden. Ook ik hoop dat de mens ooit voldoende beschaafd gaat worden om geen oorlog meer te voeren maar dat stadium heeft de mens nog lang niet bereikt. Ik durf rustig te stellen dat de mens anno 2012 niet veel beschaafder is dan 100-200 jaar geleden, misschien wel helemaal niet beschaafder. De welvaart en technologie (waaraan we die welvaart te danken hebben) wekken de indruk dat we beschaafder zijn maar gelooft iemand dat er veel van dat vernislaagje overblijft wanneer die welvaart en technologie zouden wegvallen? \

Maar goed, dat doet er niet toe in deze discussie aangezien het totaal niet duidelijk is of dat die dienstplichtigen zouden worden kunnen uitgezonden naar een oorlog en het zelfs niet duidelijk is of dat ze hiervoor getraind zouden worden.
Immers, als nu opnieuw voor sommigen een dienstplicht en voor anderen een dienstrecht zou worden ingevoerd dan zou niet zoals vroeger het motief zijn om kanonnenvoer te hebben en dus zou het programma anders worden vormgegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Dus er moet een miljoenenkostende dienstplicht worden ingevoerd, omdat een paar jongens (schijnbaar geen meisjes?) zich eens misdragen?
Ik heb de meisjes genoemd.
#NoDAPL
pi_121282868
quote:
Ja, want dat ligt in het leger natuurlijk wel anders.

:')
pi_121283122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 06:26 schreef DeParo het volgende:
Bij al die zaken die jij noemt is het 'zou kunnen', je kan er iets van opsteken maar dat is wel onder meer afhankelijk van dat je het doet en of je het volhoudt, maar er zijn ook veel mensen die niet meteen dat proberen te bereiken, die die soort van verplichting nodig hebben voor hun eigen ontwikkeling en bij wie het een soort van extra hulp nodig heeft
Dat geldt natuurlijk ook voor de door jou voorgestelde maatregel.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:13:03 #226
45206 Pietverdriet
pi_121283470
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bla
Heb jij eigenlijk in dienst gezeten?
pi_121285469
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn worden die kinderen dubbel gepakt. Hebben ze al niet al te beste ouders. Is er ook nog minder geld voor ze ineens.
Alsof slechte ouders kinderbijslag ook echt voor de kinderen gebruiken :')
pi_121285647
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Alsof slechte ouders kinderbijslag ook echt voor de kinderen gebruiken :')
Je kunt er in ieder geval maar beter voor zorgen dat ze nog een beetje rond kunnen komen, ja.
pi_121285720
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt er in ieder geval maar beter voor zorgen dat ze nog een beetje rond kunnen komen, ja.
Daar moet ik niet voor zorgen, daar moet de staat niet voor zorgen, maar daar moeten die ouders zelf voor zorgen door de cursus "opvoeden" te halen
pi_121285842
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Daar moet ik niet voor zorgen, daar moet de staat niet voor zorgen, maar daar moeten die ouders zelf voor zorgen door de cursus "opvoeden" te halen
Goed ouderschap dwing je niet af door een cursus natuurlijk. Zeker niet als er een financiële vergoeding tegenover staat, dan wordt het behalen van de cursus het middel om meer kinderbijslag te krijgen.
pi_121285913
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goed ouderschap dwing je niet af door een cursus natuurlijk. Zeker niet als er een financiële vergoeding tegenover staat, dan wordt het behalen van de cursus het middel om meer kinderbijslag te krijgen.
De cursus bevat enkele basisprincipes die de gemiddelde tokkie al weet. Echter bestaan er nog steeds ouders die geen idee hebben hoe deze dingen te doen. Iedereen met een beetje gezond verstand zou hem moeten kunnen halen zonder enkele inspanning
pi_121285943
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk in dienst gezeten?
Als jij mijn woorden als bla afdoet dan ga ik niet verder met jou in gesprek.
#NoDAPL
  maandag 7 januari 2013 @ 20:54:11 #233
45206 Pietverdriet
pi_121285998
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij mijn woorden als bla afdoet dan ga ik niet verder met jou in gesprek.
Nee dus, duidelijk
pi_121286240
Dat heb ik niet gezegd. Ik geef jou geen antwoord aangezien jij blijkbaar nu niet in staat bent om je fatsoenlijk te gedragen. Gok wat je wil, van mij krijg jij verder geen reactie hierover.
#NoDAPL
  maandag 7 januari 2013 @ 20:59:35 #235
45206 Pietverdriet
pi_121286307
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Knip.
Maar vertel, heb jij in dienst gezeten, aangezien je toch met mij in gesprek blijft..
pi_121286341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat heb ik niet gezegd. Ik geef jou geen antwoord aangezien jij blijkbaar nu niet in staat bent om je fatsoenlijk te gedragen. Gok wat je wil, van mij krijg jij verder geen reactie hierover.
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar vertel, heb jij in dienst gezeten, aangezien je toch met mij in gesprek blijft..
Kom op, houd het een beetje leuk en gezellig. Jullie hebben nota bene allebei Yvonne Awards gewonnen in 2012 :D
pi_121286362
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De cursus bevat enkele basisprincipes die de gemiddelde tokkie al weet.
Wat voegt een verplichte cursus dan nog toe als vrijwel iedereen wel weet hoe het zit?
  maandag 7 januari 2013 @ 21:01:50 #238
45206 Pietverdriet
pi_121286402
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

[..]

Kom op, houd het een beetje leuk en gezellig. Jullie hebben nota bene allebei Yvonne Awards gewonnen in 2012 :D
Hij reageert wel heerlijk nichterig op een homo
pi_121286461
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat voegt een verplichte cursus dan nog toe als vrijwel iedereen wel weet hoe het zit?
Goed punt. Een betere aanpak is dan om ouders eerst gewoon een test te laten doen, bijvoorbeeld gewoon wanneer de eerste echo wordt gemaakt. Duurt 15 minuten ofzo. Als beide ouders niet slagen voor de test moeten ze verplicht een cursus doen. Echter de toets zou makkelijk genoeg moeten zijn zodat ouders met gezond verstand hem wel halen en ouders die van voren niet weten dat ze van achteren leven een cursus moeten doen. Zo beter?
pi_121286503
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Goed punt. Een betere aanpak is dan om ouders eerst gewoon een test te laten doen, bijvoorbeeld gewoon wanneer de eerste echo wordt gemaakt. Duurt 15 minuten ofzo. Als beide ouders niet slagen voor de test moeten ze verplicht een cursus doen. Echter de toets zou makkelijk genoeg moeten zijn zodat ouders met gezond verstand hem wel halen en ouders die van voren niet weten dat ze van achteren leven een cursus moeten doen. Zo beter?
Prima, maar wat moet het toevoegen m.b.t de opvoeding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')