abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:32:53 #151
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_121175334
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen jonguh! Tenzij afgekeurd.
S5 gaat weer in zwang komen met al die armchair-generals. ;)
pi_121176073
Onzalig plan
pi_121183396
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sociale werkplaats? :?
Het leger kan dat goed dus waarom het niet overwegen? Het zou best wel eens heel wat effectiever kunnen zijn dan wat organisaties als GGZ momenteel doen.
mensen die bij het ggz komen willen we meestal niet in het leger hebben, labiele mensen wil je niet in de buurt hebben van vuurwapenjs
pi_121183470
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:49 schreef teknomist het volgende:
Met andere woorden, een soort van moderne slavernij dus?
Nou zo modern is het geloof ik niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:58:41 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_121185064
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:49 schreef teknomist het volgende:
Met andere woorden, een soort van moderne slavernij dus?
Nee, niet wit, nee niet zwart, maar iedereen lekker grijs.

Keihard nee dus. Andere manieren dus om dit doel te bereiken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_121202165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

mensen die bij het ggz komen willen we meestal niet in het leger hebben, labiele mensen wil je niet in de buurt hebben van vuurwapenjs
Een organisatie zoals de ggz heeft niet alleen met labiele mensen te maken, op de laagste niveaus van het leger (kanonnenvoer) zal je vast wel de nodige labiele mensen treffen.
Maar eh, wie zegt dat ze toegang moeten krijgen tot vuurwapens? Gewoon goede fysieke training, discipline, educatie enz. is prima.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121202541
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een organisatie zoals de ggz heeft niet alleen met labiele mensen te maken, op de laagste niveaus van het leger (kanonnenvoer) zal je vast wel de nodige labiele mensen treffen.
iets met s5 labiele mensen werden niet toegelaten in het legertje dienstplichtigen
quote:
Maar eh, wie zegt dat ze toegang moeten krijgen tot vuurwapens? Gewoon goede fysieke training, discipline, educatie enz. is prima.
een leger dat niet kan schieten ^O^
pi_121202692
Je vult nu van alles in wat er niet staat.
Ik heb nergens gesteld dat die mensen een onderdeel van het leger moeten zijn, dat ze uitgezonden moeten (kunnen) worden of whatever. Ik heb slechts gesteld dat ze getraind kunnen worden door het leger zodat knulletjes kerels worden. Idem voor meisjes uiteraard.
#NoDAPL
pi_121204297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je vult nu van alles in wat er niet staat.
Ik heb nergens gesteld dat die mensen een onderdeel van het leger moeten zijn, dat ze uitgezonden moeten (kunnen) worden of whatever. Ik heb slechts gesteld dat ze getraind kunnen worden door het leger zodat knulletjes kerels worden. Idem voor meisjes uiteraard.
Het leger traint soldaten dus als je zegt dat het leger mensen moet trainen dan train je ze om soldaat te zijn. anders moet je ze niet laten trainen door het leger.
pi_121205234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:15 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het leger traint soldaten dus als je zegt dat het leger mensen moet trainen dan train je ze om soldaat te zijn.
Dat zeg ik niet!
Als ik juist gok wat jij met deze zin bedoelt. ;)

quote:
anders moet je ze niet laten trainen door het leger.
Dat is geen logische conclusie. Veel van de vaardigheden die een soldaat leert zijn ook geschikt voor andere burgers, daarom zijn de trainers van het leger ook geschikt om andere burgers te trainen. Net als dat een wiskundige aan de ene groep studenten bepaalde materie wel leert en aan de andere groep studenten zo kan je mensen die in het leger worden getraind bepaalde vaardigheden wel en niet leren. De burgers die op dat moment geen millitaire ambities hebben train je dan eventueel niet in het gebruik van vuurwapens, in plaats daarvan kan je hen iets anders aanleren.

De positieve elementen van een training in het leger zijn:
- de fysieke training (goed voor jongeren die fysiek of mentaal gezien niets zijn gewend)
- discipline
- regelmaat
- sociale vaardigheden
...
Dit alles is goed voor prinsjes, prinsesjes en mensen die geen ruggegraat hebben, lui zijn, te weinig discipline hebben enz.
#NoDAPL
pi_121205608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet!
Als ik juist gok wat jij met deze zin bedoelt. ;)

[..]

Dat is geen logische conclusie. Veel van de vaardigheden die een soldaat leert zijn ook geschikt voor andere burgers, daarom zijn de trainers van het leger ook geschikt om andere burgers te trainen. Net als dat een wiskundige aan de ene groep studenten bepaalde materie wel leert en aan de andere groep studenten zo kan je mensen die in het leger worden getraind bepaalde vaardigheden wel en niet leren. De burgers die op dat moment geen millitaire ambities hebben train je dan eventueel niet in het gebruik van vuurwapens, in plaats daarvan kan je hen iets anders aanleren.

De positieve elementen van een training in het leger zijn:
- de fysieke training (goed voor jongeren die fysiek of mentaal gezien niets zijn gewend)
- discipline
- regelmaat
- sociale vaardigheden
...
Dit alles is goed voor prinsjes, prinsesjes en mensen die geen ruggegraat hebben, lui zijn, te weinig discipline hebben enz.
Dus dan moeten de trainers rekening gaan houden met de lichamelijke en/of geestelijke beperkingen van de dienstplichtigen? Daar zijn de trainers in het leger nooit voor getraind.
pi_121205855
De trainers zijn niet degenen die bepalen welke soldaten zij trainen.
#NoDAPL
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:57:13 #163
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121206158
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dus dan moeten de trainers rekening gaan houden met de lichamelijke en/of geestelijke beperkingen van de dienstplichtigen? Daar zijn de trainers in het leger nooit voor getraind.
Fout, de dienstplichtige is degene die "ergens" rekening mee moet houden.
pi_121206918
Wat een totalitaire lui hier in dit topic met hun Staats Opvoedingskampen -O-
pi_121207139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Fout, de dienstplichtige is degene die "ergens" rekening mee moet houden.
Dus iemand die om medische redenen bepaalde oefeningen niet kan uitvoeren of geestelijk instabiel is moet rekening houden met het feit dat hij dingen moet doen die hij niet kan doen?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:19:13 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121207187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:18 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dus iemand die om medische redenen bepaalde oefeningen niet kan uitvoeren of geestelijk instabiel is moet rekening houden met het feit dat hij dingen moet doen die hij niet kan doen?
Heeft hij maar aan te geven bij de keuring.
pi_121207299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Heeft hij maar aan te geven bij de keuring.
waardoor de dienstplicht dus niet voor iedereen is of er moeten speciale programa's gemaakt worden voor bepaalde groepen mensen of er komt 1 programma dat zo wordt afgezwakt dat het hele idee geen zin meer heeft.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:23:58 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121207356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:22 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

waardoor de dienstplicht dus niet voor iedereen is.
Is dat ooit anders geweest?
pi_121207684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Is dat ooit anders geweest?
Maar je sluit dan wel gedeeltelijk een groep uit waarvoor ts waarschijnlijk de dienstplicht wil invoeren, onder jonge veelplegers die je hiermee in het gareel zou willen schoppen zit een hoger dan gemiddeld aantal jongeren met geestelijke problemen die daardoor uitgesloten zouden worden.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:33:21 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121207709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Maar je sluit dan wel gedeeltelijk een groep uit waarvoor ts waarschijnlijk de dienstplicht wil invoeren, onder jonge veelplegers die je hiermee in het gareel zou willen schoppen zit een hoger dan gemiddeld aantal jongeren met geestelijke problemen die daardoor uitgesloten zouden worden.
Nee hoor, die juist niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:52:14 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121208483
Wat een aantal hier schijnen nodig te vinden zijn boefjeskampen, maar heb nog geen argument voor militaire dienst gezien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121209023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een aantal hier schijnen nodig te vinden zijn boefjeskampen, maar heb nog geen argument voor militaire dienst gezien
Zoiets als het gefaalde Glen Mills :P
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:12:04 #173
45206 Pietverdriet
pi_121209180
Grappig dat mensen die claimen het zo goed te weten militaire dienst als een soort heropvoeding zien of herprogrammering terwijl het een training is om een soldaat te worden, iets geheel anders.
Strijdkrachten hebben absoluut geen zin om uitschot en gepeupel te krijgen, alle militairen die ik ken zijn keurige mensen die helemaal geen zin hebben geboefte als slapies te hebben.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:53:31 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_121211072
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee hoor, die juist niet.
Je weet dat lui met een aantal strafrechtelijke akkefietjes standaard afgekeurd werden? Of in het gunstigste geval de eerste dag opkwamen en dag 2 weer huiswaarts gezonden werden?
pi_121211293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker niet, als het vandaag nog wordt ingevoerd dan vervul ik mijn dienstplicht nog na de zomer, misschien wel beter voor mijn generatie om het wel een vrije keuze te laten maar wel eentje met veel voordelen, zoals iets kunnen leren daar, of bepaalde carrièremogelijkheden als je dat eenmaal hebt gedaan bijvoorbeeld.
Je bent vrij om je op te geven bij defensie.

Blijkbaar zitten er toch niet genoeg voordelen aan ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_121212020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb tig argumenten gegeven.
Niet alleen boefjeskampen, ook voor andere mensen zou het geschikt zijn maar die zouden wel los van de boefjes een programma moeten volgen en een ander programma moeten volgen.
Veel mensen, en dus ook veel jongeren, zijn lui en egocentrisch, ze kunnen niet goed omgaan met tegenslag. Voor zulke jongeren kan een jaar training door geschikte millitairen best nuttig zijn. Voor kakkindjes zou het natuurlijk ook erg goed zijn.
Ik pleit er niet voor maar ik vind het zeker de moeite van het overwegen waard. Voor een deel van de jongeren was die straataanpak nuttig, voor een ander en groter deel werkte dat juist antiproductief. Beleid moet altijd zoveel mogelijk zijn aangepast aan de mensen op wie dat beleid is gericht.

Die Glenn-Mills-kampen hebben hier niets mee te maken, dit was een extreme vorm wat bovendien in Nederland ook nog eens zeer slecht werd uitgevoerd volgens de betrokkenen. Lees maar eens de verklaringen van tal van betrokkenen. Een van de grote fouten was dat er maar 1 beleid was voor alle boefjes die een sterk verschillende achtergrond hadden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-01-2013 23:57:15 ]
#NoDAPL
pi_121212254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

In mijn opinie zo'n 18 maanden lijkt me redelijk, daarnaast moet je ook de kans krijgen om bijvoorbeeld eerst een studie af te ronden, mocht dit niet tijdig lukken dat je daarna in dienstplicht gaat of na het succesvol afronden van een studie dat je tijdens jouw dienstplicht dat ook kan gebruiken. Dat is een win-win-situatie, en ook niet heel origineel trouwens, want dat kon al :P :D.
18 maanden...Als mensen daar geen zin in hebben is het duur en onzinnig.
Mensen die echt behoefte hebben aan een dergelijke opvoeding, die melden zich maar gewoon bij de krijgsmacht.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_121212320
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Veel hoger! Gewoon een apart programma voor hen en het werkt prima.
#NoDAPL
pi_121212390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:15 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

18 maanden...Als mensen daar geen zin in hebben is het duur en onzinnig.
Mensen die echt behoefte hebben aan een dergelijke opvoeding, die melden zich maar gewoon bij de krijgsmacht.
Het probleem is dat die mensen zelf nit in de gaten hebben dat ze dat nodig hebben. Bovendien kan je bij de krijgsmacht niet slechts 1 jaartje meedoen.

Het Belgische systeem vind ik trouwens ook wel aardig, daar kan je als jongere bij het leger gaan en tegelijkertijd grotendeels extern een opleiding volgen op alle niveaus (t/m burgelijk ingenieur).
#NoDAPL
pi_121212491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is dat die mensen zelf nit in de gaten hebben dat ze dat nodig hebben. Bovendien kan je bij de krijgsmacht niet slechts 1 jaartje meedoen.

Het Belgische systeem vind ik trouwens ook wel aardig, daar kan je als jongere bij het leger gaan en tegelijkertijd grotendeels extern een opleiding volgen op alle niveaus (t/m burgelijk ingenieur).
Er is hier ook sprake van 18 maanden (zie quote in mijn vorige post)
Daarnaast kunnen we met het oog op de vergrijzing niet iedereen 18 maanden missen.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_121212584
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Veel hoger! Gewoon een apart programma voor hen en het werkt prima.
Boot camps voor crimineeltjes in de VS laten schijnbaar niet echt fantastische resultaten zien
  zondag 6 januari 2013 @ 02:11:00 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121218650
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:19 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Er is hier ook sprake van 18 maanden (zie quote in mijn vorige post)
Daarnaast kunnen we met het oog op de vergrijzing niet iedereen 18 maanden missen.
Ik heb het nooit over 18 maanden gehad, 10 lijkt mij prima.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 03:49:45 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121220102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat lui met een aantal strafrechtelijke akkefietjes standaard afgekeurd werden? Of in het gunstigste geval de eerste dag opkwamen en dag 2 weer huiswaarts gezonden werden?
Werd ik ook niet.
pi_121220736
Nederlandse ambtenaren een maatschappelijk probleem laten oplossen ?

Dan meen je toch niet !!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_121223740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is geen argument, het is maar net hoe je het uitvoert. Als het nu weer ingevoerd zou worden dan zou wat mij betreft de vorming de eerste prioriteit moeten zijn en dan zou je alle maanden op een nuttige wijze invullen. Het millitaire aspect zou bijzaak moeten zijn, in het leger weten ze echter wel raad met slackers en daarom kan je het aan die soldaten en officieren overlaten om kerels te maken van knulletjes.
Is ook geen argument maar mijn ervaring en de ervaring van veel van mijn dienstkameraden.

Waar baseer jij je eigenlijk op dat het leger wel raad weet met slackers? Dat is mijn ervaring namelijk helemaal niet. Het probleem is dat je met dienstplichtigen zit die er niet voor gekozen hebben en gedwongen worden hun eigen leven/studie/baan op te geven om voor een bepaalde tijd het leger in te gaan, denk niet dat je daar beter opgevoede burgers door krijgt.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:50:59 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121232838
Toentertijd kregen ze een hele grote lading dienstplichtigen binnen, dat zou met zo'n beleid veel minder zijn en dus wellicht beter behapbaar zijn.
#NoDAPL
pi_121233210
Wat ik begreep van voormalige dienstplichtigen is dat ze er vaak vooral hebben leren zuipen :+.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:01:56 #188
45206 Pietverdriet
pi_121233365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb tig argumenten gegeven.
Niet alleen boefjeskampen, ook voor andere mensen zou het geschikt zijn maar die zouden wel los van de boefjes een programma moeten volgen en een ander programma moeten volgen.
Veel mensen, en dus ook veel jongeren, zijn lui en egocentrisch, ze kunnen niet goed omgaan met tegenslag. Voor zulke jongeren kan een jaar training door geschikte millitairen best nuttig zijn. Voor kakkindjes zou het natuurlijk ook erg goed zijn.
.

Ik zie jou vooral brullen dat jongeren die andere interesses hebben dan jij of jouw niet aanstaan gestraft moeten worden met een werkkamp waar ze dat wel afleren.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:18 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:56 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 18:23:14 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121234266
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel bepaalde grenzen he.
Dat klopt, echter het leven van een straatschoffie zal niet zo heel zwaar wegen gezien mijn verleden en ik toch bij defensie kon gaan werken.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:24:52 #192
45206 Pietverdriet
pi_121234340
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat klopt, echter het leven van een straatschoffie zal niet zo heel zwaar wegen gezien mijn verleden en ik toch bij defensie kon gaan werken.
Heeft ook niet veel geholpen, toch?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:25:14 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121234366
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft ook niet veel geholpen, toch?
:?
  zondag 6 januari 2013 @ 19:33:14 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121237556
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie jou vooral brullen dat jongeren die andere interesses hebben dan jij of jouw niet aanstaan gestraft moeten worden met een werkkamp waar ze dat wel afleren.
Mijn verhaal was anders en genuanceerder.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:58 schreef 99.999 het volgende:
Wat ik begreep van voormalige dienstplichtigen is dat ze er vaak vooral hebben leren zuipen :+.
Dat verschilde sterk naargelang waar ze hun dienstplicht uitvoerden en welke opleiding ze volgden. Als je voor de officiersvariant koos (als je daarvoor in aanmerking kwam) dan ging het er serieuzer aan toe dan wanneer je voor de soldatenvariant koos.
Dat toen veel mensen daar veel tijd hebben verspild met zuipen is natuurlijk compleet irrelevant, het kan nu op een andere manier worden vormgegeven zoals ik hier meerdere keren aanhaalde. Gewoon 10 maanden op 10 maanden werken (scholing, sport, vorming) met uiteraard vrije tijd in de weekeindes, 3 vakanties en een deel van de avond.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 19:39:30 #195
45206 Pietverdriet
pi_121237914
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:25 schreef betyar het volgende:

[..]

:?
Loop je te stangen
  zondag 6 januari 2013 @ 19:41:23 #196
45206 Pietverdriet
pi_121238024
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn verhaal was anders en genuanceerder.

[..]

Dat verschilde sterk naargelang waar ze hun dienstplicht uitvoerden en welke opleiding ze volgden. Als je voor de officiersvariant koos (als je daarvoor in aanmerking kwam) dan ging het er serieuzer aan toe dan wanneer je voor de soldatenvariant koos.
Dat toen veel mensen daar veel tijd hebben verspild met zuipen is natuurlijk compleet irrelevant, het kan nu op een andere manier worden vormgegeven zoals ik hier meerdere keren aanhaalde. Gewoon 10 maanden op 10 maanden werken (scholing, sport, vorming) met uiteraard vrije tijd in de weekeindes, 3 vakanties en een deel van de avond.
Mensen met zo'n instelling hebben geen militaire dienst nodig om maatschappelijk goed te functioneren, die hinder je eerder in hun carriere hiermee.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:48:17 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121238386
Ik denk dat een deel van de mensen hier toch wel baat bij zou hebben. Zo worden ook slimme leerlingen op het VWO lui gemaakt doordat ze nooit hun intelligentie hoeven te benutten en doordat ze nooit hoeven te werken (niet voor hun scholing in ieder geval).
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 19:53:21 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121238646
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat een deel van de mensen hier toch wel baat bij zou hebben. Zo worden ook slimme leerlingen op het VWO lui gemaakt doordat ze nooit hun intelligentie hoeven te benutten en doordat ze nooit hoeven te werken (niet voor hun scholing in ieder geval).
Kun je ze dan niet beter wat nuttigs laten doen met hun intelligentie in plaats van bezigheidstherapie bij het leger?
  zondag 6 januari 2013 @ 20:06:19 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_121239409
Niets houdt ze (leger) tegen om bijv. op een hoog niveau wiskunde aan te bieden. Een modern leger heeft zat ingenieurs en wetenschappers in dienst en een leger kan best knappe koppen voor een deeltijbaan inhuren. Het zijn lang niet alleen domme, gespierde gasten met tattoo's op hun armen die in een leger werken. :)
Zoals altijd ben ik een voorstander van beleid op maat. De schoffies laat je fysiek afzien, de mietjes laat je een basisconditie opbouwen en discipline kweken, de slimme mensen laat je hun intelligentie gebruiken en leren om eens te werken voor iets theoretisch.
#NoDAPL
  zondag 6 januari 2013 @ 20:13:35 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121239857
Kunnen ze dat niet gewoon bij de scouting leren ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')