abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2012 @ 12:30:41 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120950478
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Mahaarbaal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Meet: Vrijdag 28 december 18.00 op Amsterdam Zuid (WTC). Aanwezigen:

• Maharbal
• Eriksd
• Keyos
• Actaeon
• De_Fietser
• Pax
• Yreal

Dresscode: Suit up!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120950504
Hamleys is echt episch. Elk speelgoed dat je maar kan verzinnen ligt er in de winkel. Van houten treintjes tot prinsessen jurken tot tamagotchi's. _O_

En deze episch bak knikkers _O_

Echt iedereen zeuren "Yreal doe nou niet zo stom met je speelgoedwinkel, dat is kidnerachtig"

en toen we er waren : "AAAAH LEUK AAAH GEWELDIG"
pi_120950520
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Yreal het volgende:
Hamleys is echt episch. Elk speelgoed dat je maar kan verzinnen ligt er in de winkel. Van houten treintjes tot prinsessen jurken tot tamagotchi's. _O_

En deze episch bak knikkers _O_

[ afbeelding ]

Echt iedereen zeuren "Yreal doe nou niet zo stom met je speelgoedwinkel, dat is kidnerachtig"

en toen we er waren : "AAAAH LEUK AAAH GEWELDIG"
Wat kost zo'n Ufo-unit?
pi_120950557
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat kost zo'n Ufo-unit?
25 pond geloof ik dat ik betaald heb. Je had ook een luxere uitvoerig van een helicopter die je dan ook echt kan besturen. Maar stiekem was deze veel leuker. Ik zoek een foto van dat ding...
pi_120950656
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

25 pond geloof ik dat ik betaald heb. Je had ook een luxere uitvoerig van een helicopter die je dan ook echt kan besturen. Maar stiekem was deze veel leuker. Ik zoek een foto van dat ding...
Ooh da's niks :o zo'n bestuurbare heli lijkt mij eigenlijk vetter :P
pi_120950715
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ooh da's niks :o zo'n bestuurbare heli lijkt mij eigenlijk vetter :P
Ik vrees dat ik die foto even schuldig moet blijven.

Denk een kleine Bol met afgevlakte onderkant. Dan naar boven een rotor met een propelor, en daarboven nog een propelor. Met je afstandsbediening kon je die dan harder en zachter laten draaien zodat hij opsteeg. Daarnaast had je ook een knop dat je hem kon laten flitsen in alle kleuren van de regenboog :D
pi_120951140
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik die foto even schuldig moet blijven.

Denk een kleine Bol met afgevlakte onderkant. Dan naar boven een rotor met een propelor, en daarboven nog een propelor. Met je afstandsbediening kon je die dan harder en zachter laten draaien zodat hij opsteeg. Daarnaast had je ook een knop dat je hem kon laten flitsen in alle kleuren van de regenboog :D
Zo'n volledig bestuurbare heli is toch veel vetter dan :o
pi_120951282
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n volledig bestuurbare heli is toch veel vetter dan :o
Ergens wel, maar volgens mij verveelt dat veel sneller. Dit ding was een torpedo. Opstijgen of dalen. Het was echt een sport om hem te laten floaten. En dat deed de heli dan weer vanzelf :P
pi_120951395
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ergens wel, maar volgens mij verveelt dat veel sneller. Dit ding was een torpedo. Opstijgen of dalen. Het was echt een sport om hem te laten floaten. En dat deed de heli dan weer vanzelf :P
Maargoed buiten die UFO halen om dus niks gepland? :P
  zondag 30 december 2012 @ 12:58:57 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120951446
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Muffin eten in hyde park
• Big Ben
• Helicopter halen!!
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120951769
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Big Ben
• Helicopter halen!!
Eén van de twee heli's moet dan een UFO zijn. :P
Ik denk dat ik er nu ook niet meer heel veel zal doen, ben er al best vaak geweest dus al die bezienswaardigheden heb ik wel gehad. Ik zou er alleen nog meer een weekend oid heen gaan om wat te shoppen en lekker te eten denk ik.
pi_120951790
Ik ga zo maar eens douchen en wat nuttigs, als in aan m'n scriptie werken, gaan doen. :P
pi_120951822
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Big Ben
• Helicopter halen!!
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

haters. Die helicopter is episch :{w :{w

Maaruh, ik ben niet zo'n planner. Gewoon lekker shoppen in oxford street, covent garden enzo. En als ik dan leuke dingen zie, koop ik ze.

Mijn koffer gaat leeg mee naar londen :9
pi_120951838
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Eén van de twee heli's moet dan een UFO zijn. :P
Ik denk dat ik er nu ook niet meer heel veel zal doen, ben er al best vaak geweest dus al die bezienswaardigheden heb ik wel gehad. Ik zou er alleen nog meer een weekend oid heen gaan om wat te shoppen en lekker te eten denk ik.
Kilo's fudge inslaan :9~ :9~
pi_120951854
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:08 schreef Actaeon het volgende:
Ik ga zo maar eens douchen en wat nuttigs, als in aan m'n scriptie werken, gaan doen. :P
Steeds meer ruzie met ouders omdat ik niet aan een stageplek kom ;(
pi_120951948
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kilo's fudge inslaan :9~ :9~
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde met 'om lekker te gaan eten' :+
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

haters. Die helicopter is episch :{w :{w

Maaruh, ik ben niet zo'n planner. Gewoon lekker shoppen in oxford street, covent garden enzo. En als ik dan leuke dingen zie, koop ik ze.

Mijn koffer gaat leeg mee naar londen :9
Ga naar de Turnbull & Asser. Hele mooie overhemden, dassen, jasjes alles eigenlijk.
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Steeds meer ruzie met ouders omdat ik niet aan een stageplek kom ;(
Dat is minder. :{
pi_120952078
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde met 'om lekker te gaan eten' :+

nee de engelse keuken staat bekend om zijn goede eten :D
quote:
Ga naar de Turnbull & Asser. Hele mooie overhemden, dassen, jasjes alles eigenlijk.
noted
quote:
[..]

Dat is minder. :{
Ja, gezeik. Ze vinden dat ik het juridische moet vergeten en mij moet richten op wat ik op het hbo geleerd heb. Ja niks... :')
pi_120952159
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee de engelse keuken staat bekend om zijn goede eten :D

[..]

noted

[..]

Ja, gezeik. Ze vinden dat ik het juridische moet vergeten en mij moet richten op wat ik op het hbo geleerd heb. Ja niks... :')
Zo'n fraaie lamsbout ofzo :9 Ik hou daar wel van op z'n tijd :+ Maar je kunt ook gewoon een niet-Engels restaurant nemen :P

Er is ook een kleine in-store Turnbull in Harrods maar de echte winkel is mooier :)

En je kan het niet uitleggen zeker? :{
pi_120952241
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n fraaie lamsbout ofzo :9 Ik hou daar wel van op z'n tijd :+ Maar je kunt ook gewoon een niet-Engels restaurant nemen :P

Er is ook een kleine in-store Turnbull in Harrods maar de echte winkel is mooier :)

En je kan het niet uitleggen zeker? :{
Ze snappen nog steeds niet waar ik nou voor ben opgeleid. Ze hebben het continue over finance of boekhouden, maar dat heb ik helemaal nooit geleerd. MER is zo'n faal hbo managers opleiding :')
pi_120953413
Voor de mensen die straks geen recht meer hebben op een studenten-ov, tot en met morgen is de weekendvrij-kaart van de NS met een actiecode op hun website voor 25 euro per maand verkrijgbaar ipv voor 40 per maand. Je hebt dan ook door de weeks 40% korting in de dal uren, naast het onbeperkt reizen vanaf vrijdagavond en het hele weekend. :+
pi_120953414
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ze snappen nog steeds niet waar ik nou voor ben opgeleid. Ze hebben het continue over finance of boekhouden, maar dat heb ik helemaal nooit geleerd. MER is zo'n faal hbo managers opleiding :')
Leg ze dan gewoon eens rustig en goed waar je wèl voor hebt geleerd. :P
pi_120953450
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 13:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leg ze dan gewoon eens rustig en goed waar je wèl voor hebt geleerd. :P
ja niks dus ! Algemeen medewerker ofzo...
  zondag 30 december 2012 @ 13:46:48 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120953458
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch. MER is helemaal geen juridische opleiding, maar een bedrijfskundige. Met de nadruk op administratie (met name finance en boekhouden) en management ondersteuning. Als je op zoek gaat naar een stage of een startersbaan dan zal je praktisch overal worden afgewezen als je enkel naar juridische functies opzoek gaat.

Het beetje recht dat je erbij krijgt is enkel bedoeld om jezelf te onderscheiden van de 100.000x andere bedrijfskundigen/administratief personeel met een mbo4 of hbo diploma of opleiding. Het vormt geen basis voor een volwaardige functie.

Als je perse stage wil lopen voor de MER opleiding zul je inderdaad je finance en accountancy vaardigheden moeten profileren. Daar ben je voor opgeleid en dat is ook wat zij van MER studenten vragen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120953472
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:45 schreef NotGuilty het volgende:
Voor de mensen die straks geen recht meer hebben op een studenten-ov, tot en met morgen is de weekendvrij-kaart van de NS met een actiecode op hun website voor 25 euro per maand verkrijgbaar ipv voor 40 per maand. Je hebt dan ook door de weeks 40% korting in de dal uren, naast het onbeperkt reizen vanaf vrijdagavond en het hele weekend. :+
wat moet ik als student met een weekend vrij kaart? Weekend ov is voor paupers.
pi_120953518
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2012 13:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch. MER is helemaal geen juridische opleiding, maar een bedrijfskundige. Met de nadruk op administratie (met name finance en boekhouden) en management ondersteuning. Als je op zoek gaat naar een stage of een startersbaan dan zal je praktisch overal worden afgewezen als je enkel naar juridische functies opzoek gaat.

Het beetje recht dat je erbij krijgt is enkel bedoeld om jezelf te onderscheiden van de 100.000x andere bedrijfskundigen/administratief personeel met een mbo4 of hbo diploma of opleiding. Het vormt geen basis voor een volwaardige functie.

Als je perse stage wil lopen voor de MER opleiding zul je inderdaad je finance en accountancy vaardigheden moeten profileren. Daar ben je voor opgeleid en dat is ook wat zij van MER studenten vragen.
Maar dan krijg je het riedeltje dat mensen met BE, FSM of AC ook solliciteren op die plaatsen, met miljoenen tegelijk. dan is de keuze snel gemaakt.
pi_120953605
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat moet ik als student met een weekend vrij kaart? Weekend ov is voor paupers.
Als je net als ik bijna elk weekend het halve land door moet, scheelt dit als je geen studenten-ov meer hebt, aardig in de centen. Ben in een weekend anders nog meer kwijt dan 25 euro.
pi_120953676
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:50 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Als je net als ik bijna elk weekend het halve land door moet, scheelt dit als je geen studenten-ov meer hebt, aardig in de centen. Ben in een weekend anders nog meer kwijt dan 25 euro.
ga dan voor altijd dalvrij. 90 per maand. Zodra sov vervalt is dat denk ik de beste optie.
pi_120953827
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga dan voor altijd dalvrij. 90 per maand. Zodra sov vervalt is dat denk ik de beste optie.
Normaal zou het me dus iets van 32 euro per weekend kosten. Nu maar 25 per maand. Daarnaast reis ik doordeweeks met 40%korting en doordeweeks hoef ik niet met de trein naar de studie dus is 90 per maand een beetje veel. Ik moet ook nog zo een maandelijkse kaart voor de tram en metro halen, kost ook iets van 50 euro per maand. Dan ben ik nu met 75 pm helemaal in orde.

Maar thanks voor de tip. Dat is misschien voor andere mensen weer handiger. Het ging mij er om dat die kaart van 25 euro per maand alleen maar t/m morgen zo voordelig te krijgen is. Dus wilde ik mensen er even op attenderen :)
pi_120953871
Ik ga eens wat nuttigs doen, ik heb alleen maar saaie mededelingen. Ajuu :D

p.s. veel plezier in Londen *O*
  zondag 30 december 2012 @ 13:56:31 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120953909
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:54 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Normaal zou het me dus iets van 32 euro per weekend kosten. Nu maar 25 per maand. Daarnaast reis ik doordeweeks met 40%korting en doordeweeks hoef ik niet met de trein naar de studie dus is 90 per maand een beetje veel. Ik moet ook nog zo een maandelijkse kaart voor de tram en metro halen, kost ook iets van 50 euro per maand. Dan ben ik nu met 75 pm helemaal in orde.

Maar thanks voor de tip. Dat is misschien voor andere mensen weer handiger. Het ging mij er om dat die kaart van 25 euro per maand alleen maar t/m zo voordelig te krijgen is. Dus wilde ik mensen er even op attenderen :)
Bis bis bis
pi_120953910
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:55 schreef NotGuilty het volgende:
Ik ga eens wat nuttigs doen, ik heb alleen maar saaie mededelingen. Ajuu :D

p.s. veel plezier in Londen *O*
dank
pi_120953930
quote:
Ja sorry ik ben al weg _O- :D
pi_120953931
ik ben Half brak. Erg vervelend.

Je voelt je niet brak, maar je merkt dat je armen en benen brak zijn...
  zondag 30 december 2012 @ 13:57:35 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120953944
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:57 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ja sorry ik ben al weg _O- :D
Welnee, je bent onze schat.
Bis bis bis
  zondag 30 december 2012 @ 14:02:21 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120954155
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar dan krijg je het riedeltje dat mensen met BE, FSM of AC ook solliciteren op die plaatsen, met miljoenen tegelijk. dan is de keuze snel gemaakt.
Dat heeft meer te maken met de overdaad aan hbo mensen die stage moeten lopen. Als je gaat solliciteren op juridische functies krijg je direct concurrentie van hbo rechten (of zelfs wo rechten) en binnen de overheid van SJD. Welke wel gekwalificeerd zijn voor een dergelijke stage en waar je het eigenlijk per definitie al tegen aflegt.

Met MER maak je een goede kans voor plekken waar ook CE en IBM en dergelijke op reageren. Voordeel van MER is dat deze niet functie gericht is, maar wel gefocussed op management-ondersteuning. Binnen een grote organisatie heeft het MT veelal een of twee stagiaires meelopen welke opdraaien voor alle losse ondersteunde klusjes, veelal administratief van aard. Daar maak je veel meer kans mee dan als je gaat voor een specifieke juridische functie.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120954249
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja niks dus ! Algemeen medewerker ofzo...
Ach kom er zal vast wel iets te vertellen zijn. Zet gewoon eens je eigen vaardigheden op een rij en kijk naar , wat Ryon ook zei, naar gepaste functies. Als je zo'n negatieve instelling hebt komt er niks van natuurlijk.
pi_120954303
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met de overdaad aan hbo mensen die stage moeten lopen. Als je gaat solliciteren op juridische functies krijg je direct concurrentie van hbo rechten (of zelfs wo rechten) en binnen de overheid van SJD. Welke wel gekwalificeerd zijn voor een dergelijke stage en waar je het eigenlijk per definitie al tegen aflegt.

Met MER maak je een goede kans voor plekken waar ook CE en IBM en dergelijke op reageren. Voordeel van MER is dat deze niet functie gericht is, maar wel gefocussed op management-ondersteuning. Binnen een grote organisatie heeft het MT veelal een of twee stagiaires meelopen welke opdraaien voor alle losse ondersteunde klusjes, veelal administratief van aard. Daar maak je veel meer kans mee dan als je gaat voor een specifieke juridische functie.
Klinkt toch allemaal erg logisch als je het zo brengt. Waar haal jij al deze wijsheden vandaan?
pi_120954333
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 14:04 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ach kom er zal vast wel iets te vertellen zijn. Zet gewoon eens je eigen vaardigheden op een rij en kijk naar , wat Ryon ook zei, naar gepaste functies. Als je zo'n negatieve instelling hebt komt er niks van natuurlijk.
Nouwja, kijk, ik geef ook gewoon heel eerlijk toe dat ik dat allemaal niet wil.. :@
pi_120954343
Ik ga scriptie schrijven. :W
pi_120954364
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nouwja, kijk, ik geef ook gewoon heel eerlijk toe dat ik dat allemaal niet wil.. :@
Nouja kap dan gewoon met MER. Problem solved. :p
pi_120954399
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 14:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja kap dan gewoon met MER. Problem solved. :p
Dan heb ik toch ruzie met mijn moeder. Dan word ik onterft en zal mijn moeder mijn bestaan ontkennen
pi_120954464
Dat terwijl mijn zusje zo geweldig is omdat ze haar mbo tekenopleiding gewoon dadelijk afrondt.
  zondag 30 december 2012 @ 14:10:49 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120954515
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klinkt toch allemaal erg logisch als je het zo brengt. Waar haal jij al deze wijsheden vandaan?
Samenloop van omstandigheden. Ik heb ooit eens een artikel geschreven over hbo studies als MER, IBM en CE en de zin en onzin daarvan in het kader van onderwijsbeleid. Een kennis van mij die MER deed wilde de overstap maken van MER naar wo recht en heeft daarvoor uitgezocht wat precies de mogelijkheden waren en tot slot zijn stages een veel besproken borrelonderwerp voor mensen die een beetje aan het einde van hun studie zitten.

Ik kan nu een hele samenvatting neer knallen van dat essay over MER, maar het komt erop neer dat een zeer interessante studie is, echter op iets totaal anders geriocht is dan het wellicht voordoet komen.
--
  zondag 30 december 2012 @ 14:11:24 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120954539
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:09 schreef Yreal het volgende:
Dat terwijl mijn zusje zo geweldig is omdat ze haar mbo tekenopleiding gewoon dadelijk afrondt.
Wie het laatst lacht...
Bis bis bis
pi_120954675
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 14:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Samenloop van omstandigheden. Ik heb ooit eens een artikel geschreven over hbo studies als MER, IBM en CE en de zin en onzin daarvan in het kader van onderwijsbeleid. Een kennis van mij die MER deed wilde de overstap maken van MER naar wo recht en heeft daarvoor uitgezocht wat precies de mogelijkheden waren en tot slot zijn stages een veel besproken borrelonderwerp voor mensen die een beetje aan het einde van hun studie zitten.

Ik kan nu een hele samenvatting neer knallen van dat essay over MER, maar het komt erop neer dat een zeer interessante studie is, echter op iets totaal anders geriocht is dan het wellicht voordoet komen.
Boeiend was het wel, maar nu wordt iedereen op elk vlak voorbij gegaan door de specialistische studies. Het is crisis, dus alle boekhoud/finance plaatsen gaan naar BE/FSM/AC, Alle management/bedrijfskundige plaatsen naar Bedrijfskunde, alle marketing/communicatie naar CE/CO en alle juridische plaatsen naar rechten of sjd.

4 van de 25 hebben een afstudeerplek als ik fb goed gevolgd heb.
pi_120955032
Goedemiddag allen !

Net opdracht 3 voor Juridische Vaardigheden 1 binnengekregen. Een casus over iemand wiens uitkering wordt teruggevorderd. Het is me potdomme leuk.
pi_120955254
quote:
17s.gif Op zondag 30 december 2012 14:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemiddag allen !

Net opdracht 3 voor Juridische Vaardigheden 1 binnengekregen. Een casus over iemand wiens uitkering wordt teruggevorderd. Het is me potdomme leuk.
En jij moet hem helpen? :P
  zondag 30 december 2012 @ 14:25:55 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120955270
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Boeiend was het wel, maar nu wordt iedereen op elk vlak voorbij gegaan door de specialistische studies. Het is crisis, dus alle boekhoud/finance plaatsen gaan naar BE/FSM/AC, Alle management/bedrijfskundige plaatsen naar Bedrijfskunde, alle marketing/communicatie naar CE/CO en alle juridische plaatsen naar rechten of sjd.

4 van de 25 hebben een afstudeerplek als ik fb goed gevolgd heb.
Dat het crisis is merkt helaas iedereen. Maar met betrekking tot stages kan je daar je voordeel mee doen. Aangezien je breed inzetbaar bent kan je open sollicitaties sturen naar grote organisaties (800/1000+ werknemers) met de vraag of jij iets kan betekenen. Vanwege de vele reorganisaties ben je als stagiair goedkoper dan een uitzendkracht of een tijdelijk contract ter invulling van een positie die komt ter vervallen.

Tweede strategie is nog veel makkelijker en dat is aan de slag gaan bij kleinere (bijv notaris) kantoren met minder dan 30 werknemers. Die hebben qua administratief en ondersteunend personeel juist geen specialisten maar generalisten nodig. Aangezien je naast koffiezetten dan ook facturen moet opstellen, betalingen moet vorderen en 200 contracten moet printen.

Niet zo spannend als je wellicht kan doen met een master stage fiscaal recht of iets dergelijks. Maar het is dan ook 'maar' een verplichte afstudeerstage van een bachelor. Als ik commercieel of praktijkgericht was ingesteld dan had ik mij waarschijnlijk opgedrongen bij een van de Unilever of Pepsi merken. Ik heb daar aardig wat opdrachten voor gedaan en die hebben een zeer gunstige stagebegeleiding op het gebied van zowel marketing als administratie, staat goed op je c.v. plus de werkzaamheden zijn allemaal redelijk goed te overzien.
--
pi_120955290
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

En jij moet hem helpen? :P
Precies. Kijken of bezwaar mogelijk is. Het is-gelukkig voor de betrokkene-fictief :P
  zondag 30 december 2012 @ 14:27:27 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120955347
quote:
17s.gif Op zondag 30 december 2012 14:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemiddag allen !

Altijd mooi. Iemand die in minimahuishouden zit moet vanwege het niet nakomen van de informatieplicht 13 maanden bijstand terugstorten. Altijd opvallend dat de sociale dienst denkt dat iemand rustig 10.500 euro op de bank heeft staan voor dit soort gevallen.
--
pi_120955398
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 14:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Altijd mooi. Iemand die in minimahuishouden zit moet vanwege het niet nakomen van de informatieplicht 13 maanden bijstand terugstorten. Altijd opvallend dat de sociale dienst denkt dat iemand rustig 10.500 euro op de bank heeft staan voor dit soort gevallen.
Je hebt de spijker op zijn kop :D Of er even in zes weken tijd 8800 euro kan worden opgehoest. Als je dat al op de bank had staan, krijg je daar volgens mij weer vragen over :D
  zondag 30 december 2012 @ 14:34:50 #52
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120955692
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 14:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik gestopt ben met IBMS en ben overgestapt naar rechten, heb helemaal geen zin om nergens écht goed in te zijn en daardoor moet concurreren met het gros van de economische en management opleidingen. Daarnaast vond ik rechten 'by far' het meest interessant, dan zou het stom zijn te blijven hangen op het HBO. Als ik nou accountancy had gedaan en helemaal gaaf had gevonden was het anders geweest natuurlijk (al heb ik dat ook nog een blauwe maandag gedaan).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 30 december 2012 @ 14:34:57 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120955701
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 14:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je hebt de spijker op zijn kop :D Of er even in zes weken tijd 8800 euro kan worden opgehoest. Als je dat al op de bank had staan, krijg je daar volgens mij weer vragen over :D
Binnen het bestuursprocesrecht komen regelmatig van dit soort zaken langs. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er in mijn master nauwelijks tot helemaal geen aandacht is voor de sociale zekerheidswetgeving (ondanks dat dit ongeveer 40% van het bestuursrecht uitmaakt). Je krijgt echt de meest onwaarschijnlijke vraagstukken langs.
--
pi_120955753
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2012 14:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Binnen het bestuursprocesrecht komen regelmatig van dit soort zaken langs. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er in mijn master nauwelijks tot helemaal geen aandacht is voor de sociale zekerheidswetgeving (ondanks dat dit ongeveer 40% van het bestuursrecht uitmaakt). Je krijgt echt de meest onwaarschijnlijke vraagstukken langs.
Ik vond sociaal zekerheidsrecht ècht een van de saaiste dingen :{ en ook best aardig lastig eigenlijk :{
pi_120955833
quote:

[..]

Ik heb redelijk wat geklaagd ten tijde van mijn tentamen voor Inleiding Bestuursrecht maar ik begin de materie langzaamaan wat meer te waarderen. Sowieso lijkt de sociale component me behoorlijk interessant.
pi_120955951
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik heb redelijk wat geklaagd ten tijde van mijn tentamen voor Inleiding Bestuursrecht maar ik begin de materie langzaamaan wat meer te waarderen. Sowieso lijkt de sociale component me behoorlijk interessant.
Ik denk dat dat de crux is ook. Als je het politiek/sociale aspect van het recht heel interessant vindt kun je bij bestuursrecht goed terecht.
  zondag 30 december 2012 @ 14:41:16 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120956033
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vond sociaal zekerheidsrecht ècht een van de saaiste dingen :{ en ook best aardig lastig eigenlijk :{
Ik vind het wel interessant omdat je altijd te maken hebt met een kwetsbare groep mensen die verdraaid weinig verstand hebben van het recht maar wel erg afhankelijk zijn van bijvoorbeeld hun inkomstenondersteuning. En gelijktijdig heb je te maken met een groep mensen die uit overal en nog wat een slaatje proberen te slaan. Daarom zit de regelgeving redelijk complex in elkaar.

Het hoge SJD gehalte staat mij alleen wel weer tegen. Ik heb net (eigenlijk over een uurtje) een essay over armoedebestrijding in Amsterdam afgerond en de beleidsmatige kant is wel weer heel erg boeiend.
--
  zondag 30 december 2012 @ 14:42:41 #58
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120956116
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de crux is ook. Als je het politiek/sociale aspect van het recht heel interessant vindt kun je bij bestuursrecht goed terecht.
Dat merk je al direct inderdaad. Ik heb mij kostelijk vermaakt met staatsrecht en bestuursrecht terwijl niemand die ik ken het leuk vond. Zal gewoon vast en zeker komen door mijn zeer grote politieke interesse (zat in eerste instantie nog te denken om politicologie te gaan studeren maar ben blij dat dat hem niet is geworden).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_120956162
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het hoge SJD gehalte staat mij alleen wel weer tegen.
Bedoel je dan de aanpak op micro-niveau (laten we zeggen sociaal raadslieden, maatschappelijk werkers etcetera) ?
pi_120956202
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant omdat je altijd te maken hebt met een kwetsbare groep mensen die verdraaid weinig verstand hebben van het recht maar wel erg afhankelijk zijn van bijvoorbeeld hun inkomstenondersteuning. En gelijktijdig heb je te maken met een groep mensen die uit overal en nog wat een slaatje proberen te slaan. Daarom zit de regelgeving redelijk complex in elkaar.

Het hoge SJD gehalte staat mij alleen wel weer tegen. Ik heb net (eigenlijk over een uurtje) een essay over armoedebestrijding in Amsterdam afgerond en de beleidsmatige kant is wel weer heel erg boeiend.
Ja wat ik hierboven tegen Spotless ook al zei; ik snap heel goed waarom mensen het juist wel razend interessant kunnen vinden. En dat is inderdaad maar goed ook want zoals jij ook al zegt er zitten veel mensen in die groep die weinig weten van het rechten of niet verbaal vaardig genoeg zijn om voor zichzelf op te komen.

Zelf heb ik vrij weinig met de beleidsbepalende/politieke/sociologische kant van het recht dus dan sta je eigenlijk al 0-1 achter bij dit soort vakken. :P
pi_120956284
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 14:42 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat merk je al direct inderdaad. Ik heb mij kostelijk vermaakt met staatsrecht en bestuursrecht terwijl niemand die ik ken het leuk vond. Zal gewoon vast en zeker komen door mijn zeer grote politieke interesse (zat in eerste instantie nog te denken om politicologie te gaan studeren maar ben blij dat dat hem niet is geworden).
Inderdaad. Ik ken ook iemand die heel veel politieke interesse heeft en dat vertaalt zich ook tot een interesse voor staatsrecht e.d.
Vind je dan ook de civiele vakken minder tot niet interessant?
  zondag 30 december 2012 @ 14:47:09 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120956373
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bedoel je dan de aanpak op micro-niveau (laten we zeggen sociaal raadslieden, maatschappelijk werkers etcetera) ?
Ja, dat precies! Ik heb veel respect voor SJD'rs en MWD'rs. Maar ik zou er knettergek van worden.
--
pi_120956403
quote:

[..]

maaruh, als je tch als orakel fungeert.

Mijn rechten studie vermelden of weglaten?
  zondag 30 december 2012 @ 14:48:36 #64
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120956456
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ken ook iemand die heel veel politieke interesse heeft en dat vertaalt zich ook tot een interesse voor staatsrecht e.d.
Ik vond privaatrecht ook zeer interessant, het koste mij alleen wel iets meer moeite dan staats-en bestuursrecht. Met staats-en bestuursrecht had ik de indruk dat ik de 'specialist' van de werkgroep was, terwijl ik er écht niet zo gigantisch veel meer tijd in stak dan anderen. Heeft het mij denk ik toch net iets meer geïnteresseerd dan privaatrecht uiteindelijk (ik verwacht ook dit tentamen een 8 of hoger te halen als ik het antwoordenmodel bekijk, privaatrecht had ik 'maar' een 7).
  zondag 30 december 2012 @ 14:50:43 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120956567
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind het civiel recht ook niet echt boeiend. Ik ben zelf rechten gaan doen vanuit een uitgesproken bestuurskundige/maatschappij achtergrond (politicologie, sociologie en economie) en het civiel recht staat daar toch redelijk ver vanaf. Het is voornamelijk al reeds bestaande regelgeving toepassen i.p.v deze te ontwikkelen.
--
pi_120956629
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:48 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik vond privaatrecht ook zeer interessant, het koste mij alleen wel iets meer moeite dan staats-en bestuursrecht. Met staats-en bestuursrecht had ik de indruk dat ik de 'specialist' van de werkgroep was, terwijl ik er écht niet zo gigantisch veel meer tijd in stak dan anderen. Heeft het mij denk ik toch net iets meer geïnteresseerd dan privaatrecht uiteindelijk (ik verwacht ook dit tentamen een 8 of hoger te halen als ik het antwoordenmodel bekijk, privaatrecht had ik 'maar' een 7).
Als het je echt heel erg interesseert ben je natuurlijk ook sneller geneigd er meer/dieper over na te denken. Dan ben je al snel een specialist in je werkgroep omdat het geen populaire vakken zijn :P Ik weet nog dat het voor mij altijd een worsteling was bij die vakken ;( Ik denk dat het in the end toch te politiek was voor mij. En al die discussies omtrent de relatie overheid-burger vind ik ook niet zo heel interessant om eerlijk te zijn. Maar wat ik net ook zei; gelukkig vinden veel juristen dat wel aangezien het toch wel voor veel mensen belangrijke thema's zijn. :) Waar ze in hun dagelijks leven daadwerkelijk mee te maken krijgen.
  zondag 30 december 2012 @ 14:54:00 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120956700
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

maaruh, als je tch als orakel fungeert.

Mijn rechten studie vermelden of weglaten?
Moeilijk, aangezien je nog niet echt iets concreets hebt afgerond op dat niveau of dat op korte termijn gaat doen. Maar of het veel kwaad kan weet ik ook niet. Zolang het maar duidelijk is dat je op zoek bent naar een functie op hbo niveau. Tijdens een eventueel gesprek kan je wel melding ervan maken dat je denkniveau hoger ligt dan de gemiddelde MER/CE student.
--
pi_120956711
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik vind het civiel recht ook niet echt boeiend. Ik ben zelf rechten gaan doen vanuit een uitgesproken bestuurskundige/maatschappij achtergrond (politicologie, sociologie en economie) en het civiel recht staat daar toch redelijk ver vanaf. Het is voornamelijk al reeds bestaande regelgeving toepassen i.p.v deze te ontwikkelen.
Dan ben je inderdaad meer thuis bij staats en bestuursrecht. Al ben je natuurlijk juist in het civiele recht als jurist heel vrij om te spelen met allerlei open normen e.d. Dus in die zien ben je wel degelijk bezig met het ontwikkelen van (bestaande) regels. Maar jij doelt waarschijnlijk meer op beleid maken?

Overigens is het mij weleens opgevallen dat mensen die meer met het recht bezig zijn vanuit de insteek die jij ook hanteert vaak echt hele andere type mensen zijn dan bijvoorbeeld ikzelf. En dat communiceren (irl dan) soms echt heel lastig is. :P
pi_120956770
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Moeilijk, aangezien je nog niet echt iets concreets hebt afgerond op dat niveau of dat op korte termijn gaat doen. Maar of het veel kwaad kan weet ik ook niet. Zolang het maar duidelijk is dat je op zoek bent naar een functie op hbo niveau. Tijdens een eventueel gesprek kan je wel melding ervan maken dat je denkniveau hoger ligt dan de gemiddelde MER/CE student.
Nouwja inmiddels al wel de P opzak (64 credits). Maar gewoon op mijn cv laten staan?
  zondag 30 december 2012 @ 15:03:03 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120957043
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad meer thuis bij staats en bestuursrecht. Al ben je natuurlijk juist in het civiele recht als jurist heel vrij om te spelen met allerlei open normen e.d. Dus in die zien ben je wel degelijk bezig met het ontwikkelen van (bestaande) regels. Maar jij doelt waarschijnlijk meer op beleid maken?
Het laatste ja. Spelen met open normen komt uiteindelijk ook neer om het kijken van in hoeverre je binnen de huidige spelregels mag gaan staan. Dat is an sich ook wel een zeer boeiend deel van het recht.

Waar ik ook naar gekeken heb is naar wat wetgevingsjuristen doen (dus het maken en formuleren van formele wetten of regelgeving). Dat is behoorlijk ingewikkelde materie (wellicht een van de lastigste onderwerpen waar je als jurist je mee bezig kan houden), maar staat toch nog te ver af van het inhoudelijke beleid. Ondanks dat beleid de facto pas in dat proces gemaakt wordt!
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nouwja inmiddels al wel de P opzak (64 credits). Maar gewoon op mijn cv laten staan?
Ik kan mij niet voorstellen dat het een dealbreaker zou kunnen zijn. Zet het er maar gewoon bij. Beetje opvulling kom wel van pas.
--
pi_120957056
Iemand die hier belastingrecht 1 tt gaat doen?
  zondag 30 december 2012 @ 15:06:02 #72
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120957130
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als het je echt heel erg interesseert ben je natuurlijk ook sneller geneigd er meer/dieper over na te denken. Dan ben je al snel een specialist in je werkgroep omdat het geen populaire vakken zijn :P Ik weet nog dat het voor mij altijd een worsteling was bij die vakken ;( Ik denk dat het in the end toch te politiek was voor mij. En al die discussies omtrent de relatie overheid-burger vind ik ook niet zo heel interessant om eerlijk te zijn. Maar wat ik net ook zei; gelukkig vinden veel juristen dat wel aangezien het toch wel voor veel mensen belangrijke thema's zijn. :) Waar ze in hun dagelijks leven daadwerkelijk mee te maken krijgen.
Ding wat ik apart vind is dat ik best geïnteresseerd ben in de werking van de overheid en politiek op de burger en onderling, maar dat ik tegelijkertijd niet het leed kan aantrekken dat als gevolg van overheidsmaatregelen voortvloeien op burgers. Ik kan mijzelf niet activeren om op te staan voor leed dat ouderen wordt aangedaan of iets dergelijks.

Misschien ben ik wel meer geïnteresseerd in de politieke arena en eigen kennisvergaring dan de burgers zelf, daar ben ik misschien te egoïstisch voor.
  zondag 30 december 2012 @ 15:08:27 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120957232
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:54 schreef Actaeon het volgende:
Overigens is het mij weleens opgevallen dat mensen die meer met het recht bezig zijn vanuit de insteek die jij ook hanteert vaak echt hele andere type mensen zijn dan bijvoorbeeld ikzelf. En dat communiceren (irl dan) soms echt heel lastig is. :P
Dat kan best :P Binnen het recht merk je wel dat bepaalde stromingen een bepaald slag mens aantrekt die toch redelijk veel van elkaar verschillen. Ook inhoudelijk gezien compleet op een andere manier met de materie bezig zijn.

Dit verschil zie je ook terug in de wat meer conceptionele vakken als Algemene rechtsleer, rechtsfilosofie en sociologie. Hoe verder het van het postief recht af komt te staan, hoe makkelijker of moeilijker bepaalde mensen het beginnen te vinden.
--
pi_120957242
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het laatste ja. Spelen met open normen komt uiteindelijk ook neer om het kijken van in hoeverre je binnen de huidige spelregels mag gaan staan. Dat is an sich ook wel een zeer boeiend deel van het recht.

Waar ik ook naar gekeken heb is naar wat wetgevingsjuristen doen (dus het maken en formuleren van formele wetten of regelgeving). Dat is behoorlijk ingewikkelde materie (wellicht een van de lastigste onderwerpen waar je als jurist je mee bezig kan houden), maar staat toch nog te ver af van het inhoudelijke beleid. Ondanks dat beleid de facto pas in dat proces gemaakt wordt!

Dat heeft mij dan weer nooit zo aangetrokken. De wetgevingsjuridische richting. Maar wel heel complex lijkt mij inderdaad. En op zijn eigen manier vast ook heel uitdagend en boeiend. En dat zal ongetwijfeld voor beleid maken ook wel gelden denk ik.
pi_120957291
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan best :P Binnen het recht merk je wel dat bepaalde stromingen een bepaald slag mens aantrekt die toch redelijk veel van elkaar verschillen. Ook inhoudelijk gezien compleet op een andere manier met de materie bezig zijn.

Dit verschil zie je ook terug in de wat meer conceptionele vakken als Algemene rechtsleer, rechtsfilosofie en sociologie. Hoe verder het van het postief recht af komt te staan, hoe makkelijker of moeilijker bepaalde mensen het beginnen te vinden.
Ik ben helemaal niet zo'n positiefrechtelijk mens eigenlijk. :P Hoe raar dat misschien ook klinkt gezien mijn eerdere reacties hierboven. :P
pi_120957346
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:06 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ding wat ik apart vind is dat ik best geïnteresseerd ben in de werking van de overheid en politiek op de burger en onderling, maar dat ik tegelijkertijd niet het leed kan aantrekken dat als gevolg van overheidsmaatregelen voortvloeien op burgers. Ik kan mijzelf niet activeren om op te staan voor leed dat ouderen wordt aangedaan of iets dergelijks.

Misschien ben ik wel meer geïnteresseerd in de politieke arena en eigen kennisvergaring dan de burgers zelf, daar ben ik misschien te egoïstisch voor.
Ik ben niet eens op die manier met de materie bezig eigenlijk. Scheelt wel, dan kom je ook nooit aan de vraag toe of je wel of niet moet opstaan. :P
  zondag 30 december 2012 @ 15:13:59 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120957456
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:06 schreef Keyos het volgende:

[..]

Of nog simpelweg te jong. Toen ik als 18-jarige bij JOVD zat haalde ik daar ook hele andere dingen uit (en vond ik andere dingen belangrijk) dan waar ik mij nu zoveel jaar later meebezig houdt. De reden dat je als jongere ook niets te zoeken hebt bij de VVD zelf, maar eerst doorverwezen wordt naar de zandbak.

Op het moment dat je meer te weten komt hoe het 'achter de schermen' er aan toe gaat en hoe papierendiscussies (zoals men hier ook op FOK in POL tracht te voeren) een nogal complexe weerslag krijgt binnen de maatschappij ga je ook over dingen anders nadenken. Zelfde heeft te maken als je eigen ouders bijvoorbeeld ontslagen worden, dement raken of incontinent. Geen leuke levenservaringen, maar wel van dusdanige veelvoorkomendheid dat veel pragmatische en fundamentele vraagstukken opeens heel erg dichtbij komen en je begrijpt waarom het zo lastig is om daar mee om te gaan.
--
  zondag 30 december 2012 @ 15:14:03 #78
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120957461
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ben niet eens op die manier met de materie bezig eigenlijk. Scheelt wel, dan kom je ook nooit aan de vraag toe of je wel of niet moet opstaan. :P
Waarom denk je dat ik het gaaf zou vinden om ooit in de politiek in te gaan maar tegelijkertijd Henk & Ingrid mij niet zo interesseren ;) . Je bent volksvertegenwoordiger dus je zit er niet voor jezelf, maar ik kan mij niet voorstellen dat er geen kamerlid is die met dezelfde instelling er zit als ik nu heb.
  zondag 30 december 2012 @ 15:16:02 #79
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120957573
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of nog simpelweg te jong. Toen ik als 18-jarige bij JOVD zat haalde ik daar ook hele andere dingen uit (en vond ik andere dingen belangrijk) dan waar ik mij nu zoveel jaar later meebezig houdt. De reden dat je als jongere ook niets te zoeken hebt bij de VVD zelf, maar eerst doorverwezen wordt naar de zandbak.

Op het moment dat je meer te weten komt hoe het 'achter de schermen' er aan toe gaat en hoe papierendiscussies (zoals men hier ook op FOK in POL tracht te voeren) een nogal complexe weerslag krijgt binnen de maatschappij ga je ook over dingen anders nadenken. Zelfde heeft te maken als je eigen ouders bijvoorbeeld ontslagen worden, dement raken of incontinent. Geen leuke levenservaringen, maar wel van dusdanige veelvoorkomendheid dat veel pragmatische en fundamentele vraagstukken opeens heel erg dichtbij komen en je begrijpt waarom het zo lastig is om daar mee om te gaan.
Klopt, mijn leeftijd zal vast wel een rol spelen en ik kom best uit een goed en veilig milieu, ik heb nooit te maken gehad met onrecht of iets dergelijks en ik ben nooit afhankelijk geweest van overheidsdiensten.

Ik zit er zelf al een tijd aan te denken om mij aan te melden bij de JOVD, als ik in Rotterdam woon (zeer binnenkort) ga ik dat maar eens doen. Kan zomaar een eerste stap richting de politiek zijn.
pi_120957799
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zelfs ik had als 18 jarige ( en dat is nou niet direct een eeuwigheid geleden, maar wellicht in het proces van volwassen worden ook weer wel) hele andere denkbeelden en meningen over veel zaken dan nu.
pi_120957835
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:14 schreef Keyos het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik het gaaf zou vinden om ooit in de politiek in te gaan maar tegelijkertijd Henk & Ingrid mij niet zo interesseren ;) . Je bent volksvertegenwoordiger dus je zit er niet voor jezelf, maar ik kan mij niet voorstellen dat er geen kamerlid is die met dezelfde instelling er zit als ik nu heb.
Ik denk dat je gelijk hebt dat er meer zitten met dezelfde instelling. Of dat helemaal de bedoeling is, is iets anders. :P
  zondag 30 december 2012 @ 15:28:22 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120958106
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:16 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, mijn leeftijd zal vast wel een rol spelen en ik kom best uit een goed en veilig milieu, ik heb nooit te maken gehad met onrecht of iets dergelijks en ik ben nooit afhankelijk geweest van overheidsdiensten.

Ik zit er zelf al een tijd aan te denken om mij aan te melden bij de JOVD, als ik in Rotterdam woon (zeer binnenkort) ga ik dat maar eens doen. Kan zomaar een eerste stap richting de politiek zijn.
Ik kom uit een zelfde soort nest. Opgegroeid zijn in een zogenaamd 'beschermd milieu' is een zeer groot goed (en een mooie indicator voor toekomstig succes) maar betekent wel dat je als jongere ook nog niet alles van de wereld gezien hebt.

Ik kan het zeer aanraden om gewoon lekker lid te worden bij de lokale JOVD (of JD). Ik ben zelf van mijn 17de tot mijn 20ste lid geweest en heb daar nog behoorlijk veel van geleerd ook. Een leuke gelegenheid ook om eens een biertje te drinken met een premier of een minister.
--
  zondag 30 december 2012 @ 15:33:27 #83
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120958300
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik kom uit een zelfde soort nest. Opgegroeid zijn in een zogenaamd 'beschermd milieu' is een zeer groot goed (en een mooie indicator voor toekomstig succes) maar betekent wel dat je als jongere ook nog niet alles van de wereld gezien hebt.

Ik kan het zeer aanraden om gewoon lekker lid te worden bij de lokale JOVD (of JD). Ik ben zelf van mijn 17de tot mijn 20ste lid geweest en heb daar nog behoorlijk veel van geleerd ook. Een leuke gelegenheid ook om eens een biertje te drinken met een premier of een minister.
Ik ben inmiddels wel 22 jaar, weet niet of dat ver boven het JOVD gemiddelde ligt of niet, maar volgens mij valt dat wel mee toch?
pi_120958417
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik ook. En ik ging ook naar een middelbare school waar allemaal soortgelijke kinderen zaten en we ook allemaal ouders hadden die een zekere vorm van welvaart hadden vergaard. En als je dan eens in een ietwat andere omgeving komt merk je wel ineens hard dat voor veel mensen de werkelijkheid er toch anders uitziet en je eigenlijk ook geen donder weet van hoe het voor Henk & Ingrid is om te moeten overleven.

Overigens denk ik soms dat de gemiddelde rechtenfaculteit ook geen representatief beeld van de samenleving geeft maar dat terzijde. :P
  zondag 30 december 2012 @ 15:39:05 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120958541
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:33 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels wel 22 jaar, weet niet of dat ver boven het JOVD gemiddelde ligt of niet, maar volgens mij valt dat wel mee toch?
Ja, dat kan nog net. Er lopen ook nog allemaal mensen van 24+ rond en ik ben ook nog welkom :P Maar het is wel relatief oud om nog met allerlei studentikoze en jongerendingen te beginnen.
--
  zondag 30 december 2012 @ 15:42:05 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120958682
Kan niet kiezen :{

Bis bis bis
  zondag 30 december 2012 @ 15:45:47 #87
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120958843
Ik zou gaan voor optie 4.
pi_120958906
Ik zou van het geld vuurwerk halen
  zondag 30 december 2012 @ 15:47:18 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120958927
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ook. En ik ging ook naar een middelbare school waar allemaal soortgelijke kinderen zaten en we ook allemaal ouders hadden die een zekere vorm van welvaart hadden vergaard. En als je dan eens in een ietwat andere omgeving komt merk je wel ineens hard dat voor veel mensen de werkelijkheid er toch anders uitziet en je eigenlijk ook geen donder weet van hoe het voor Henk & Ingrid is om te moeten overleven.

Overigens denk ik soms dat de gemiddelde rechtenfaculteit ook geen representatief beeld van de samenleving geeft maar dat terzijde. :P
De universiteit is zeker geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving nee :P Gelukkig ook maar.

Als puber was ik al gefascineerd door de sociale verschillen die in de Nederlandse maatschappij bestaan. De reden ook waarom ik er nooit bij stil heb gestaan iets anders (gamma) te gaan studeren dan ik nu doe of gedaan heb. Het is nogal bijzonder dat het leven in Almere, Purmerend, Amsterdam en Zaltbommel eigenlijk waanzinnig veel van elkaar verschilt. Hoe je het leven meemaakt en wie je bent als persoon wordt erg bepaald door de omgeving waar je uit vandaan komt en waar je momenteel in bevindt. Buitengewoon interessante materie.
--
  zondag 30 december 2012 @ 15:48:25 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120958978
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:45 schreef Keyos het volgende:
Maar dat bandje op die laatste is zo heerlijk. En ook wel een beetje bling, wat ik altijd wel kan waarderen :P
Bis bis bis
pi_120958999
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

De universiteit is zeker geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving nee :P Gelukkig ook maar.

Als puber was ik al gefascineerd door de sociale verschillen die in de Nederlandse maatschappij bestaan. De reden ook waarom ik er nooit bij stil heb gestaan iets anders (gamma) te gaan studeren dan ik nu doe of gedaan heb. Het is nogal bijzonder dat het leven in Almere, Purmerend, Amsterdam en Zaltbommel eigenlijk waanzinnig veel van elkaar verschilt. Hoe je het leven meemaakt en wie je bent als persoon wordt erg bepaald door de omgeving waar je uit vandaan komt en waar je momenteel in bevindt. Buitengewoon interessante materie.
Als je daarin liefhebbert :P ik vind het dus euhm minder interessant. :P De reden misschien waarom ik wel bij stil heb gestaan ook iets anders te gaan studeren.
  zondag 30 december 2012 @ 15:50:03 #92
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120959055
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar dat bandje op die laatste is zo heerlijk. En ook wel een beetje bling, wat ik altijd wel kan waarderen :P
Letters zijn wel een beetje Formule 1 style van die laatste, in de zin van ongepast sportief voor zo een horloge.
  zondag 30 december 2012 @ 15:52:15 #93
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120959179
quote:

[..]

Wel ook meteen het horloge met het hoogste Beverwijk gehalte.
--
  zondag 30 december 2012 @ 16:18:35 #94
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_120960403
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:45 schreef Keyos het volgende:
Mee eens, maar ik vind optie 1 ook wat hebben.
pi_120961374
quote:

[..]

Doe de bovenste maar Eer.
pi_120963360
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:03 schreef Ties02 het volgende:
Iemand die hier belastingrecht 1 tt gaat doen?
pi_120963435
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:20 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik niet sorry Ties.

Wat een woord is anti-ontgaans-bepaling trouwens :{
pi_120964269
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet zo'n positiefrechtelijk mens eigenlijk. :P Hoe raar dat misschien ook klinkt gezien mijn eerdere reacties hierboven. :P
Eendenkooien enzo
  zondag 30 december 2012 @ 17:39:42 #99
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120964310
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu maar hopen dat de sarcasmedetector werkt bij de lezers. :)

Al moet ik zeggen dat het scoren van een leuk meisje heel wat gemakkelijker is bij een rechtenopleiding. Nu zou ik de smiley willen plaatsen die teleurgsteld loopt maar die, juist een van de betere smileys, heeft FOK verwijderd.
:') forever alone

tevens goedenmiddag :W
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 30 december 2012 @ 17:56:21 #100
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_120965106
Hallo, ik ben vandermar

Op het moment zit ik in jaar 2 van hbo-rechten, ik moet nog 1 meerkeuzetoets halen zodat ik mijn P binnen heb. Wegens wat tegenslagen in de privesferen heb ik mijn P jammergenoeg niet gehaald. Het is de bedoeling dat ik volgend jaar rechten aan de RUG ga doen.

Aan mijn motivatie ligt het niet omdat ik het vreselijk interessant en leuk vind, het enige wat mij totaal niet kan bekoren is de hoeveelheid groepswerk op het hbo.

Op de middelbare school heb ik vwo gedaan tot en met de 5e klas, toen ben ik 2x blijven zitten :')!!!! (ging nergens over maar eigen domme schuld) Na het vwo ben ik naar de vavo gegaan en heb ik mijn havo diploma gehaald met prima cijfers.

Even een kleine intro van een toekomstige WO rechten student :P
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  zondag 30 december 2012 @ 17:59:14 #101
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120965234
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:56 schreef vandermar het volgende:
Hallo, ik ben vandermar

Op het moment zit ik in jaar 2 van hbo-rechten, ik moet nog 1 meerkeuzetoets halen zodat ik mijn P binnen heb. Wegens wat tegenslagen in de privesferen heb ik mijn P jammergenoeg niet gehaald. Het is de bedoeling dat ik volgend jaar rechten aan de RUG ga doen.

Aan mijn motivatie ligt het niet omdat ik het vreselijk interessant en leuk vind, het enige wat mij totaal niet kan bekoren is de hoeveelheid groepswerk op het hbo.

Op de middelbare school heb ik vwo gedaan tot en met de 5e klas, toen ben ik 2x blijven zitten :')!!!! (ging nergens over maar eigen domme schuld) Na het vwo ben ik naar de vavo gegaan en heb ik mijn havo diploma gehaald met prima cijfers.

Hallo vandermar, welkom!

Heb je nu straks je P wel of niet gehaald? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 30 december 2012 @ 18:00:15 #102
321382 vandermar
pi_120965276
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 17:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hallo vandermar, welkom!

Heb je nu straks je P wel of niet gehaald? :)
Ik moet enkel die meerkeuzetoets nog (is ook nog eens open boek :') ) dan heb ik mijn P, voor de rest alles met hoger dan een 7 behaald in het eerste jaar :)
RvP; Feyenoord
  zondag 30 december 2012 @ 18:00:55 #103
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120965303
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:00 schreef vandermar het volgende:

[..]

Ik moet enkel die meerkeuzetoets nog (is ook nog eens open boek :') ) dan heb ik mijn P, voor de rest alles met hoger dan een 7 behaald in het eerste jaar :)
Dat mag ik hopen! Iedereen die hier lager dan een 7 haalt voor een tentamen krijgt van mij geen felicitaties.
Bis bis bis
  zondag 30 december 2012 @ 18:01:41 #104
321382 vandermar
pi_120965336
quote:
16s.gif Op zondag 30 december 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen! Iedereen die hier lager dan een 7 haalt voor een tentamen krijgt van mij geen felicitaties.
Lekker belangrijk wat een ander vindt dat ik moet halen voor felicitaties :@
RvP; Feyenoord
pi_120965348
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:56 schreef vandermar het volgende:
Hallo, ik ben vandermar

Ik heb tot nu toe nog geen enkel groepsproject ofzo gehad.

Een keer bij studiestartgroep ( :') ) met een WG-genoot wat over een arrest moeten vertellen, maar dat was 2 minuten-werk.
pi_120965356
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef vandermar het volgende:

[..]

erik = troll, weet je dat ook alvast

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 18:02:24 ]
  zondag 30 december 2012 @ 18:02:18 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120965357
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef vandermar het volgende:

[..]

Heel goed.
Bis bis bis
  zondag 30 december 2012 @ 18:04:40 #108
321382 vandermar
pi_120965458
Als ik zometeen die toelatingstoets niet haal dan ben ik wel een faalhaas :') Beste 600 mogen de studie doen.

Paxcon, weet jij hoeveel dit jaar ongeveer rechten aan de RUG doen?
RvP; Feyenoord
pi_120965485
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:04 schreef vandermar het volgende:
Als ik zometeen die toelatingstoets niet haal dan ben ik wel een faalhaas :') Beste 600 mogen de studie doen.
Mwah haal je vast wel dan. Ik geloof dat er dit jaar iets van 800 eerstejaars zijn en aangezien jij al voorkennis hebt t.o.v. anderen lukt dat vast wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 18:05:41 ]
  zondag 30 december 2012 @ 18:07:16 #110
321382 vandermar
pi_120965548
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Mwah haal je vast wel dan. Ik geloof dat er dit jaar iets van 800 eerstejaars zijn en aangezien jij al voorkennis hebt t.o.v. anderen lukt dat vast wel.
Dan valt het wel mee.
RvP; Feyenoord
  zondag 30 december 2012 @ 18:07:54 #111
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120965568
Bij rechten gelukkig nog geen groepswerk gehad, maar voor bedrijfskunde alleen nog maar :')
Wat ruk is dat man, paar beperkte lui er bij en een paar van die strebers en dat hele vak is gelijk kut.

Vorige vak gingen ze mij 3/4 dagen hele dag door whatsappen of ik had al af had, terwijl ik nog 4 dagen de tijd had (dus nog niet begonnen was :P). Vervolgens achter je rug om hele tijd "hij kan dat echt nie blabla)

En nu met dit vak ook weer een groep.. spreken we af na een tentamen. ik appen in groepsapp krijg ik dit terug
1. sorry ik ben sporten in usc, wist niet hoelaat het was
2. ja ik ga nu eerst naar de mac want ik heb dat afgesproken met wat vrienden
3. ik wil nog eerst pauze houden

dus al gelijk van; godverdomme de afspraak was om gelijk na tentamen bij elkaar te gaan zitten en dat even rond te krijgen maar vooruit.. 1 uur afspreken? iedereen prima.

komen ze allemaal tussen 13:30 en 2 aan kakken :')

Groepswerk :r :r
pi_120965584
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 18:07 schreef Boterbartje het volgende:
Bij rechten gelukkig nog geen groepswerk gehad, maar voor bedrijfskunde alleen nog maar :')
Wat ruk is dat man, paar beperkte lui er bij en een paar van die strebers en dat hele vak is gelijk kut.

Vorige vak gingen ze mij 3/4 dagen hele dag door whatsappen of ik had al af had, terwijl ik nog 4 dagen de tijd had (dus nog niet begonnen was :P). Vervolgens achter je rug om hele tijd "hij kan dat echt nie blabla)

En nu met dit vak ook weer een groep.. spreken we af na een tentamen. ik appen in groepsapp krijg ik dit terug
1. sorry ik ben sporten in usc, wist niet hoelaat het was
2. ja ik ga nu eerst naar de mac want ik heb dat afgesproken met wat vrienden
3. ik wil nog eerst pauze houden

dus al gelijk van; godverdomme de afspraak was om gelijk na tentamen bij elkaar te gaan zitten en dat even rond te krijgen maar vooruit.. 1 uur afspreken? iedereen prima.

komen ze allemaal tussen 13:30 en 2 aan kakken :')

Groepswerk :r :r
Doe jij zowel Rechten als Bedrijfskunde? :?
  zondag 30 december 2012 @ 18:08:52 #113
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120965600
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:04 schreef vandermar het volgende:

Paxcon, weet jij hoeveel dit jaar ongeveer rechten aan de RUG doen?
Toelatingstoets? Is er een soort verkapte numerus fixus dit jaar?
pi_120965613
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:08 schreef Keyos het volgende:

[..]

Toelatingstoets? Is er een soort verkapte numerus fixus dit jaar?
Nee, een onverkapte.
  zondag 30 december 2012 @ 18:10:16 #115
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120965658
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Doe jij zowel Rechten als Bedrijfskunde? :?
Jup, ik heb zo'n hekel aan een sociaal leven! Werk daarnaast ook nog aardig wat en wil vanaf volgend jaar ook nog wat bijvakken gaan volgen :P
  zondag 30 december 2012 @ 18:11:08 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120965692
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee, een onverkapte.
Terecht, wordt je papiertje alleen maar meer waard.

Maar volgens Bram van Loon gaan dan de prijzen voor juridische diensten omhoog en dat is slecht voor de maatschappij.

:') :P
pi_120965771
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 18:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jup, ik heb zo'n hekel aan een sociaal leven! Werk daarnaast ook nog aardig wat en wil vanaf volgend jaar ook nog wat bijvakken gaan volgen :P
Wow oke... maar je hebt afgelopen tijd toch een soort van full-time gewerkt? Hoe zijn je tentamens afgelopen? Lijkt me nogal veel als je twee studies doet.
  zondag 30 december 2012 @ 18:15:18 #118
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120965884
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wow oke... maar je hebt afgelopen tijd toch een soort van full-time gewerkt? Hoe zijn je tentamens afgelopen? Lijkt me nogal veel als je twee studies doet.
Het is meer volledig rechten en verkapt bedrijfskunde, maar hou er wel 2 volledige masters aan over.

Joa op z'n top voor de kerst heb ik zo'n 45 uur per week gewerkt :P
Ben nu helemaal naar de kloten, m'n lichaam geeft het een beetje op dus ik slaap nu zowat de hele dag haha :D

Maar heb maar voor 1 tentamen ook even goed geleerd, en die ging goed! paar van die deeltentamentjes heb ik laten schieten, die mag je toch 'gratis' herkansen dus die doe ik nu in januari er nog bij, maar over het algemeen ben ik wel te spreken over hoe het gaat :Y

Alleen geen 9'ens en alles, maar dat is opzich nooit m'n insteek geweest. Vond het wel jammer dat ik bepaalde hoorcolleges vrijwel allemaal heb gemist, maar dat is niet anders. Keuzes maken he :P
  zondag 30 december 2012 @ 18:15:46 #119
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120965909
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee, een onverkapte.
Ik zie het inderdaad, ben ik net op tijd begonnen gelukkig (ik had pas in de zomervakantie een knoop doorgehakt dus had waarschijnlijk naast de pot gepist in deze situatie).

@Boter

Door mensen met die instelling is de EUR begonnen met het 60 ECTS halen in één jaar systeem :{ .
  zondag 30 december 2012 @ 18:23:52 #120
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120966269
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:15 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad, ben ik net op tijd begonnen gelukkig (ik had pas in de zomervakantie een knoop doorgehakt dus had waarschijnlijk naast de pot gepist in deze situatie).

@Boter

Door mensen met die instelling is de EUR begonnen met het 60 ECTS halen in één jaar systeem :{ .
Oh ik moet dit jaar 78 ECTS halen hoor :P
Het is niet die instelling van /care ofzo maar ik had deeltentamen privaat A dat 1/6 telt en dat mag je er gratis bij maken als je deel B maakt. En ik moest werken die week, dus heb ik er 's avonds nog even naar gekeken met in m'n achterhoofd 'mocht ik het halen, dan fijn maar maakt niet uit'. En niet gehaald (was ook 1 vraag, dus als je iets fout had was gelijk alles kut). Maar voor de rest heb ik eigenlijk maar 1 echt tentamen gehad, en nu 14 januari dan staats en bestuursrecht. Daar ben ik al wel in begonnen te lezen ;)
pi_120966312
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 18:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het is meer volledig rechten en verkapt bedrijfskunde, maar hou er wel 2 volledige masters aan over.

Joa op z'n top voor de kerst heb ik zo'n 45 uur per week gewerkt :P
Ben nu helemaal naar de kloten, m'n lichaam geeft het een beetje op dus ik slaap nu zowat de hele dag haha :D

Maar heb maar voor 1 tentamen ook even goed geleerd, en die ging goed! paar van die deeltentamentjes heb ik laten schieten, die mag je toch 'gratis' herkansen dus die doe ik nu in januari er nog bij, maar over het algemeen ben ik wel te spreken over hoe het gaat :Y

Alleen geen 9'ens en alles, maar dat is opzich nooit m'n insteek geweest. Vond het wel jammer dat ik bepaalde hoorcolleges vrijwel allemaal heb gemist, maar dat is niet anders. Keuzes maken he :P
Ah zo dus :P
  zondag 30 december 2012 @ 18:28:11 #122
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120966494
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 18:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ah zo dus :P
Heb dus privaat A niet gehaald, on purpose. IBK1 heb ik 3 van de 4 onderdelen gehaald dus dat laatste ding moet ik nu de 21ste nog doen. En ik heb m'n taaltoets niet gehaald :') goh wat achterlijk, maar die moet ik de 18e nog een keer doen. Heb m'n betoog en PSD wel gehaald dus opzich wel weer nice :)
pi_120970510
quote:

[..]

Ryon zou ik even jouw advies mogen vragen?

Ik probeer iemand te helpen die een officiële waarschuwing van de sociale dienst heeft gehad.
Zij heeft sinds een half jaar haar minderjarige kind in huis en heeft dit telefonisch aan de sociale dienst en tevens in persoon bij het werkplein aangegeven. Ik was daar zelf bij omdat ik haar, en nog wat andere mensen met dit soort dingen help.

Vervolgens kreeg ze een brief met een waarschuwing, omdat ze zogenaamd niet aan de informatieplicht heeft voldaan. Het kind staat trouwens ook bij de gemeente op haar adres ingeschreven. Zo een waarschuwing is een ernstige zaak omdat daarna om het minste of geringste zware maatregelen getroffen kunnen worden. Ik heb iets van zeven of acht weken geleden aangetekend bezwaar ingediend, namens haar. Tot op heden nog niets gehoord.

Moet ik me nu namens haar tot de rechter wenden om met behulp van een dwangsom een besluit af te dwingen? Of heb je wellicht een ander duwtje in de rug?

edit: Ik heb inmiddels artikel 4:17 lid 3 awb gevonden. Ik moet het bestuursorgaan schriftelijk in gebreke stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotGuilty op 30-12-2012 23:15:01 ]
pi_120971961
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Op de meeloopdag twee week geleden werd verteld dat ze 600 plekken hebben omdat ze nu ook 600 eerstejaars hebben. Dus het zou echt geen probleem moeten zijn om door die toets heen te komen. Zeker aangezien 1/3 van de toets bestaat uit motivatie. :)
pi_120972006
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:07 schreef _Rooos_ het volgende:

[..]

Op de meeloopdag twee week geleden werd verteld dat ze 600 plekken hebben omdat ze nu ook 600 eerstejaars hebben. Dus het zou echt geen probleem moeten zijn om door die toets heen te komen. Zeker aangezien 1/3 van de toets bestaat uit motivatie. :)
600 eerstejaars? In een hoorcollege werd gezegd dat er 750 eerstejaars voor enkel rechtsgeleerdheid waren (dus exclusief fiscaal, notarieel enzv). Of ik heb het verkeerd gehoord.
pi_120972113
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

600 eerstejaars? In een hoorcollege werd gezegd dat er 750 eerstejaars voor enkel rechtsgeleerdheid waren (dus exclusief fiscaal, notarieel enzv). Of ik heb het verkeerd gehoord.
Oh vaag, volgens die studieadviseur zijn die 600 plekken gebaseerd op de capaciteit die ze nu hebben... Dan spreken ze elkaar tegen... Maar met 750 aanmeldingen is de kans nog steeds vrij groot dat je er gewoon doorheen komt inderdaad. :)
  zondag 30 december 2012 @ 20:29:32 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120973466
Hoe staat het met de gazastrook, Roos?
Bis bis bis
  zondag 30 december 2012 @ 20:39:00 #128
321382 vandermar
pi_120974173
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik dacht dat die opleiding al allemaal samen zaten, een chick die ik ken zit nu ook in het eerste jaar en ik spreek haar wel eens en zij zei dat alle eerstejaars al samen zaten en dat je in het 2e jaar een richting kiest.

Ach, ik zie het wel :) ik maak mij er niet druk om.
RvP; Feyenoord
pi_120974220
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:39 schreef vandermar het volgende:

[..]

Ik dacht dat die opleiding al allemaal samen zaten, een chick die ik ken zit nu ook in het eerste jaar en ik spreek haar wel eens en zij zei dat alle eerstejaars al samen zaten en dat je in het 2e jaar een richting kiest.

Ach, ik zie het wel :) ik maak mij er niet druk om.
Klopt
pi_120975246
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:29 schreef eriksd het volgende:
Hoe staat het met de gazastrook, Roos?
M'n lieve buurkinderen hebben er een hobby van gemaakt om op m'n ramen te gaan meppen zodra ze zien dat ik thuiskom. (ze hebben me waarschijnlijk gezien toen ik de vorige keer de schade aan het bekijken was, dus nu vinden ze het nog grappiger....)

Gister stond er een paar huizen verderop iemand op een voordeur in te trappen met de mededeling "ik ben er helemaal klaar mee, ik ga een pistool halen"

Het is hier erg ehm... interessant.. :P
pi_120976442
Ik ben blij als oud en nieuw weer voorbij is...

Daarna is de vakantie ook weer voorbij, dat is dan wel weer jammer. Heeft iedereen hier volgende week nog vakantie of moeten er ook alweer mensen aan het werk?
  zondag 30 december 2012 @ 21:12:04 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120976617
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:53 schreef _Rooos_ het volgende:

[..]

M'n lieve buurkinderen hebben er een hobby van gemaakt om op m'n ramen te gaan meppen zodra ze zien dat ik thuiskom. (ze hebben me waarschijnlijk gezien toen ik de vorige keer de schade aan het bekijken was, dus nu vinden ze het nog grappiger....)

Gister stond er een paar huizen verderop iemand op een voordeur in te trappen met de mededeling "ik ben er helemaal klaar mee, ik ga een pistool halen"

Het is hier erg ehm... interessant.. :P
Eh, wtf? Zijn ze echt vervelend of is het uit de hand gelopen treiterij. Waarom ga je daar niet gewoon weg joh.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:09 schreef _Rooos_ het volgende:

Daarna is de vakantie ook weer voorbij, dat is dan wel weer jammer. Heeft iedereen hier volgende week nog vakantie of moeten er ook alweer mensen aan het werk?
Gewoon morgen op kantoor hoor.
Bis bis bis
pi_120976621
quote:

Lekker vakantie nog. Beetje tentamens leren en scriptie schrijven.
  zondag 30 december 2012 @ 21:13:01 #134
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120976676
lekker vakantie :)
  zondag 30 december 2012 @ 21:15:49 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120976912
oei best wel weinig tijd tot volgende tentamen eigenlijk.. vanaf de 2e fulltime studeren dan maar
pi_120978216
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 21:15 schreef Boterbartje het volgende:
oei best wel weinig tijd tot volgende tentamen eigenlijk.. vanaf de 2e fulltime studeren dan maar
wanneer heb je je tt en welk vak?
  zondag 30 december 2012 @ 21:38:55 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120978740
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:32 schreef Valid het volgende:

[..]

wanneer heb je je tt en welk vak?
14e
staats en bestuurs

morgen oud en nieuw, 1e ben ik druk, 3e ben ik jarig, 5e heb ik familie hier voor verjaardag en de week van 7 tot de 11e moet ik elke ochtend voor bedrijfskunde op de uni zijn :P
  maandag 31 december 2012 @ 00:13:24 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120989615
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:45 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ryon zou ik even jouw advies mogen vragen?

Ik probeer iemand te helpen die een officiële waarschuwing van de sociale dienst heeft gehad.
Zij heeft sinds een half jaar haar minderjarige kind in huis en heeft dit telefonisch aan de sociale dienst en tevens in persoon bij het werkplein aangegeven. Ik was daar zelf bij omdat ik haar, en nog wat andere mensen met dit soort dingen help.

Vervolgens kreeg ze een brief met een waarschuwing, omdat ze zogenaamd niet aan de informatieplicht heeft voldaan. Het kind staat trouwens ook bij de gemeente op haar adres ingeschreven. Zo een waarschuwing is een ernstige zaak omdat daarna om het minste of geringste zware maatregelen getroffen kunnen worden. Ik heb iets van zeven of acht weken geleden aangetekend bezwaar ingediend, namens haar. Tot op heden nog niets gehoord.

Moet ik me nu namens haar tot de rechter wenden om met behulp van een dwangsom een besluit af te dwingen? Of heb je wellicht een ander duwtje in de rug?

edit: Ik heb inmiddels artikel 4:17 lid 3 awb gevonden. Ik moet het bestuursorgaan schriftelijk in gebreke stellen.
Ja, dat is inderdaad het artikel dat je nodig hebt. Je moet eerst een aangetekende brief sturen met daarin de boodschap dat je ze in gebreke stelt (kan vrij simpel, op internet staan een aantal voorbeeldbrieven) en over 2 weken kan je een dwangsom incasseren. Ik zou daarnaast ook even bellen nadat je de brief verstuurd hebt met de mededeling dat je op een antwoord wacht. In dit geval gaat het er namelijk om dat je a.s.a.p een beslissing op bezwaar krijgt (namelijk dat de waarschuwing ingetrokken wordt). De dwangsom is enkel een pressiemiddel, dat bedrag is minder belangrijk dan het resultaat.

Het is niet ongebruikelijk voor gemeentes om pas te reageren wanneer ze aan het einde van de termijn zitten en gebeld worden. Veel gemeentes hebben dit officieus zelfs als beleid ingevoerd om administratieve last in bedwang te houden.
--
pi_120989952
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad het artikel dat je nodig hebt. Je moet eerst een aangetekende brief sturen met daarin de boodschap dat je ze in gebreke stelt (kan vrij simpel, op internet staan een aantal voorbeeldbrieven) en over 2 weken kan je een dwangsom incasseren. Ik zou daarnaast ook even bellen nadat je de brief verstuurd hebt met de mededeling dat je op een antwoord wacht. In dit geval gaat het er namelijk om dat je a.s.a.p een beslissing op bezwaar krijgt (namelijk dat de waarschuwing ingetrokken wordt). De dwangsom is enkel een pressiemiddel, dat bedrag is minder belangrijk dan het resultaat.

Het is niet ongebruikelijk voor gemeentes om pas te reageren wanneer ze aan het einde van de termijn zitten en gebeld worden. Veel gemeentes hebben dit officieus zelfs als beleid ingevoerd om administratieve last in bedwang te houden.
Ik ben serieus elke keer weer onder de indruk van jouw parate kennis op het gebied van staats-en bestuursrecht. :P
  maandag 31 december 2012 @ 00:43:09 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120991620
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ben serieus elke keer weer onder de indruk van jouw parate kennis op het gebied van staats-en bestuursrecht. :P
Dit.

hoop dat ik het later ook mag hebben :P

ondertussen kan ik iedereen dit aanraden http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1316171
pi_120993247
quote:

Vier januari tentamen strafrecht 2. :')
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_120993872
4 januari tt Belastingrecht 1
pi_120994239
4 januari rechtsgeschiedenis 1
pi_120994278
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:51 schreef Paxcon het volgende:
4 januari rechtsgeschiedenis 1
Drie januari zie ik op het schema , geen dank.
pi_120994370
quote:
15s.gif Op maandag 31 december 2012 01:41 schreef Ties02 het volgende:
4 januari tt Belastingrecht 1
Negen uur. :') Echt een vieze tijd voor een tentamen.
Welke bachelor is belastingrecht 1 voor?
pi_120994451
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Negen uur. :') Echt een vieze tijd voor een tentamen.
Welke bachelor is belastingrecht 1 voor?
ja heb ze zelf ook liever om 14:00 ofzo
ba notarieel

ik ga straf 2 misschien in de herkansing nog maken, weet jij wanneer die is?
pi_120994781
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

ja heb ze zelf ook liever om 14:00 ofzo
ba notarieel

ik ga straf 2 misschien in de herkansing nog maken, weet jij wanneer die is?
Strafrecht 2 herkansing is 23 januari.
Bevalt notarieel?
pi_120994866
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:52 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Drie januari zie ik op het schema , geen dank.
Ooh, ook goed. Donderdag in ieder geval :P
pi_120994876
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 02:09 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Strafrecht 2 herkansing is 23 januari.
Bevalt notarieel?
Ja bevalt prima, alhoewel er nu natuurlijk nog erg veel overlap is met de algemene richting
Bedrijfseco vond ik best pittig en ook niet altijd even interessant, belastingrecht vind ik dan al een stuk leuker maar ook erg pittig en veelomvattend vooral nu nog.
De vakken die ik denk ik erg leuk ga vinden komen er nog aan 8-)
Maar doe dus ook civiel effect, bestuursrecht 2 tentamen ook binnenkort
  maandag 31 december 2012 @ 02:44:38 #150
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120995426
Mijn favoriete nummer nu op de top 2000, Echoes _O_ .

Edit: Om vervolgens verkracht te worden door het nieuws, geweldig om minder tijd voor een nummer te hebben dan het duurt, ook al duurt het nummer 23 minuten.

[ Bericht 35% gewijzigd door Keyos op 31-12-2012 03:02:46 ]
pi_120995788
Zo, net een nieuw bezwaarschrift van 5 kantjes naar een bestuursorgaan getypt. Netjes onderbouwd al zeg ik het zelf :@ . Hopelijk help ik de belanghebbende er mee uit de brand. Nu het niet voor een cijfer is, vind ik het toch best wel leuk om ervaring op te doen met die Awb enzo :+
pi_120995804
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dankje _O_ Fijn om te horen dat ik in de goede richting zat, bedankt voor de verdere opheldering, na oud en nieuw meteen even in orde maken.
pi_121005962
Goedendag allen. Fijne laatste dag van het jaar.
  maandag 31 december 2012 @ 13:17:05 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121006075
quote:
17s.gif Op maandag 31 december 2012 13:14 schreef Tchock het volgende:
Jij ook. De beste wensen alvast :)
Bis bis bis
pi_121006271
Vooroorlogse boedeltreinen :r

Moet je nog 2 uur treinen ;(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 31 december 2012 @ 13:23:21 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121006313
quote:
pi_121006362
Een goed uiteinde trouwens aan een ieder :)
pi_121006498
Ik zit in de stiltecoupé en voor me zit een vader met zijn twee Engelstalige kindjes lawaai te maken, maar ze zijn veel te jong en schattig om iets te gaan zeggen
pi_121006912
quote:
pi_121008030
quote:
Jij ook!

En de rest van jullie ook natuurlijk. :)
  maandag 31 december 2012 @ 14:28:52 #161
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121009122
ik twijfel of ik een abo van 90 of 140 minuten neem
  maandag 31 december 2012 @ 14:29:29 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121009144
quote:
8s.gif Op maandag 31 december 2012 13:28 schreef Tchock het volgende:
Ik zit in de stiltecoupé en voor me zit een vader met zijn twee Engelstalige kindjes lawaai te maken, maar ze zijn veel te jong en schattig om iets te gaan zeggen
zie het als de ultieme poging om op een lieve manier iets stoms te brengen, dat is wel tof
pi_121014740
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 14:28 schreef Boterbartje het volgende:
ik twijfel of ik een abo van 90 of 140 minuten neem
Neem een sim-only

Volgens mij ben je vrijwel altijd goedkoper uit met simlockvrije telefoon icm. sim only.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2012 16:45:14 ]
  maandag 31 december 2012 @ 16:45:15 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121014751
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Neem een sim-only
neem nokia lumia 920, anders moet ik 600 euro ophoesten
  maandag 31 december 2012 @ 16:48:30 #165
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121014888
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Neem een sim-only

Volgens mij ben je vrijwel altijd goedkoper uit met simlockvrije telefoon icm. sim only.
Zelf ook een Sim-only abbo.
Kost me ¤10 per maand voor 300 belminuten/sms (gebaseerd op gebruik afgelopen 2 jaar klopt dat wel per maand) en zonder internet.
Ik doe alles via Wifi (whatsapp voornamelijk, niet zo de behoefte om constant aan de facebook te gaan), kost niets aan data dus.
Mocht ik een keer ergens zijn waar geen wifi is(voornamelijk tijdens uitgaan, verder is overal wel wifi) dan kan je altijd 3G aanzetten voor het Whatsappen, dan ben je keer 100kb/avond kwijt, omgerekend 10 cent, nog steeds goedkoper dan SMS'en :')
graag verwijderen
  maandag 31 december 2012 @ 16:48:47 #166
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121014895
quote:
Oja, en dit :)!
graag verwijderen
pi_121015045
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:48 schreef Giku het volgende:

[..]

Zelf ook een Sim-only abbo.
Kost me ¤10 per maand voor 300 belminuten/sms (gebaseerd op gebruik afgelopen 2 jaar klopt dat wel per maand) en zonder internet.
Ik doe alles via Wifi (whatsapp voornamelijk, niet zo de behoefte om constant aan de facebook te gaan), kost niets aan data dus.
Mocht ik een keer ergens zijn waar geen wifi is(voornamelijk tijdens uitgaan, verder is overal wel wifi) dan kan je altijd 3G aanzetten voor het Whatsappen, dan ben je keer 100kb/avond kwijt, omgerekend 10 cent, nog steeds goedkoper dan SMS'en :')
Daar moet je wel mee oppassen volgens mij, want voor je het weet gaan andere apps ook ongemerkt en automatisch data ophalen en kom je op veel meer uit.
  maandag 31 december 2012 @ 16:54:41 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121015146
Allemaal de beste wensen en een mooie 2013 met uitmuntende resultaten op prive-, studie & zakelijk gebied toegewenst, trouwe postertjes van me. :)
Bis bis bis
  maandag 31 december 2012 @ 17:04:00 #169
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121015453
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:52 schreef Paxcon het volgende:
kwijt, omgerekend 10 cent, nog steeds goedkoper dan SMS'en
Daar moet je wel mee oppassen volgens mij, want voor je het weet gaan andere apps ook ongemerkt en automatisch data ophalen en kom je op veel meer uit.
tenzij je windows phone hebt. data verbinding uit is ook uit :Y
microsoft superioriteit he :P

Maar ik heb gewoon het sommetje gemaakt; toestel + simonly of abo en dan komt abo goedkoper uit de bus

maar ik neem dan ook het abo van 90 bel minuten, onbeperkt sms, onbeperkt vodafone klanten bellen en 10gb internet

de man bij vodafone schrok dat ik gemiddeld 1,5gb gebruik met uitschieters naar 4gb per maand :P
  maandag 31 december 2012 @ 17:04:40 #170
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121015490
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
Allemaal de beste wensen en een mooie 2013 met uitmuntende resultaten op prive-, studie & zakelijk gebied toegewenst, trouwe postertjes van me. :)
Hetzelfde en ik sluit me hier bij aan. Iedereen fijne jaarwisseling.

wat hopen jullie dat het nieuwe jaar allemaal brengt? :D
pi_121015518
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 17:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

tenzij je windows phone hebt. data verbinding uit is ook uit :Y
microsoft superioriteit he :P

Maar ik heb gewoon het sommetje gemaakt; toestel + simonly of abo en dan komt abo goedkoper uit de bus

maar ik neem dan ook het abo van 90 bel minuten, onbeperkt sms, onbeperkt vodafone klanten bellen en 10gb internet

de man bij vodafone schrok dat ik gemiddeld 1,5gb gebruik met uitschieters naar 4gb per maand :P
Jezus... hoe kun je zoveel gebruiken?
  maandag 31 december 2012 @ 17:06:00 #172
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121015544
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Jezus... hoe kun je zoveel gebruiken?
poweruser :P
pi_121015699
Die MB's gaan sneller dan je denkt. Ik heb een bundel van 1Gb, met het idee van 'Man, hoe ga ik dat ooit opmaken :')' maar vorige maand heb ik de laatste dagen mijn internet uit moeten zetten omdat ik op 980 Mb zat :')
  maandag 31 december 2012 @ 17:13:04 #174
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121015876
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:08 schreef Tchock het volgende:
Die MB's gaan sneller dan je denkt. Ik heb een bundel van 1Gb, met het idee van 'Man, hoe ga ik dat ooit opmaken :')' maar vorige maand heb ik de laatste dagen mijn internet uit moeten zetten omdat ik op 980 Mb zat :')
precies!

en als ik een film wil downloaden.. dan download ik lekker een film. heb niets voor niets FUP dus. maar nu ga ik dus wel naar een limiet, maar 10gb lijkt me ruim genoeg
pi_121015932
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 17:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

precies!

en als ik een film wil downloaden.. dan download ik lekker een film. heb niets voor niets FUP dus. maar nu ga ik dus wel naar een limiet, maar 10gb lijkt me ruim genoeg
Kun je films op je mobiel downloaden?
  maandag 31 december 2012 @ 17:24:18 #176
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121016289
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:14 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Kun je films op je mobiel downloaden?
windows phone natuurlijk wel, uberphone.

maar ik tether ook vooral naar m'n laptop en tablet voor dat soort doeleinden ;) zelfs in de trein, mobiel internet is dan gewoon sneller enzo enzo
pi_121017021
Iedereen alvast het allerbeste voor 2013 gewenst. Veel plezier vanavond en let een beetje op jezelf.
pi_121019179
Fijne jaarwisseling aan iedereen toegewenst. Geniet ervan!
pi_121019884
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Iedereen alvast het allerbeste voor 2013 gewenst. Veel plezier vanavond en let een beetje op jezelf.
Jij ook! En de rerst ook alvast een gelukkig nieuwjaar! :-)
  maandag 31 december 2012 @ 19:48:40 #180
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121020619
eh waddup iedereen hoe is het
pi_121022563
Fijne jaarwisseling mensjes!
The code is the law
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:57:45 #182
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121026986
Iedereen een gelukkig 2013 en geluk met studie, bierdrink dingen en seks/sletjes alles!
Ik ga mij nu misdragen

xx gr gr
pi_121031153
Gelukkig nieuw jaar alles. Kus.
pi_121031745
Gelukkig nieuwjaar iedereen! :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 10:45:40 #185
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121031816
De beste wensen, aanstaande topjuristen!
Bis bis bis
pi_121032345
Beste wensen iedereen. :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:16:25 #187
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121032934
Beste wensen *O*
pi_121032952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 11:40 schreef Actaeon het volgende:
pi_121033280
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 11:40 schreef Actaeon het volgende:
pi_121033662
:)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:10:18 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121033739
Hoe is het met de hond?
Bis bis bis
pi_121034079
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:10 schreef eriksd het volgende:
Hoe is het met de hond?
Nu weer veel beter, dank je wel. Gisteren had ze het echt erg slecht. Ik geloof dat er op enig moment wel drie kalmerende pilletjes tegelijk in zaten ;(

Vanmorgen was ze alweer helemaal vrolijk :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:52:28 #193
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121034524
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nu weer veel beter, dank je wel. Gisteren had ze het echt erg slecht. Ik geloof dat er op enig moment wel drie kalmerende pilletjes tegelijk in zaten ;(

Trekken beesten en met name honden en katten het echt zo slecht? Zielig hoor. Wel nog uitgelaten of gewoon binnen gehouden gisteren?

Tis wel een lieve hond he :P
Bis bis bis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:55:39 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121034599
Overigens weer audiokabel gevonden waarmee ik mijn laptop op de iPod dock aan kan sluiten. Arme buren :P
Bis bis bis
pi_121034625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Trekken beesten en met name honden en katten het echt zo slecht? Zielig hoor. Wel nog uitgelaten of gewoon binnen gehouden gisteren?

Tis wel een lieve hond he :P
Onze hond is wel wat sneller van haar stuk dan andere honden ('t is gewoon een beetje een watje) maar ik hoor van veel mensen dat de hond van slag is. Wel uitgelaten maar creatief zeg maar. Dus meenemen naar een natuurgebied buiten de stad waar je weinig of geen knallen hoort. Verder heeft ze veel in haar bench gezeten; dat is 'haar' plekje en dat geeft rust. Ze is nu weer de oude :)
pi_121034707
Beste wensen iedereen!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:02:58 #197
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121034727
Dat was weer een waardeloze jaarwisseling. Tot overmaat van ramp zijn de lokale supermarkten ook nog eens dicht. Degene die het dichtstbij is, is toch weer 20 minuten lopen.
--
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:03:06 #198
321382 vandermar
pi_121034729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Onze hond is wel wat sneller van haar stuk dan andere honden ('t is gewoon een beetje een watje) maar ik hoor van veel mensen dat de hond van slag is. Wel uitgelaten maar creatief zeg maar. Dus meenemen naar een natuurgebied buiten de stad waar je weinig of geen knallen hoort. Verder heeft ze veel in haar bench gezeten; dat is 'haar' plekje en dat geeft rust. Ze is nu weer de oude :)
Dat is wel naar dat je hond er zo slecht tegen kan. Onze hond is 9 maanden maar die geeft geen kick :P gisteren was ik bij het carbidschieten aan het kijken en hij keek er alleen maar wat naar, toen mijn pa thuiskwam om half 1 lag hij ook rustig te slapen (op zijn rug :') ) Onze vorige hond kon er niet zo goed over.
RvP; Feyenoord
pi_121034792
Gelukkig nieuwjaar.
pi_121034799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:03 schreef vandermar het volgende:

[..]

Dat is wel naar dat je hond er zo slecht tegen kan. Onze hond is 9 maanden maar die geeft geen kick :P gisteren was ik bij het carbidschieten aan het kijken en hij keek er alleen maar wat naar, toen mijn pa thuiskwam om half 1 lag hij ook rustig te slapen (op zijn rug :') ) Onze vorige hond kon er niet zo goed over.
Klopt, het wisselt ook wel per hond. Het is gelukkig weer goed :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:07:19 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121034827
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:02 schreef Ryon het volgende:
Dat was weer een waardeloze jaarwisseling. Tot overmaat van ramp zijn de lokale supermarkten ook nog eens dicht. Degene die het dichtstbij is, is toch weer 20 minuten lopen.
Ja, al die meuk is dicht. Welke is open?
Bis bis bis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:36:52 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121035534
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, al die meuk is dicht. Welke is open?
Traditiegetrouw zijn alleen de Lindeman Albert Heijns open. Dus die op de Elandsgracht en in de Kleine Wittenburgerstraat. Volgens mij is zelfs de AH op de Dam vandaag ook dicht.
--
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:38:20 #203
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121035578
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Traditiegetrouw zijn alleen de Lindeman Albert Heijns open. Dus die op de Elandsgracht en in de Kleine Wittenburgerstraat. Volgens mij is zelfs de AH op de Dam vandaag ook dicht.
De Dam is dicht inderdaad.
AH op het Gelderlandplein is wel open. Ook weer zo'n grafeind weg.
Ga wel pizza halen vanavond.
Bis bis bis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:47:08 #204
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121035811
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

De Dam is dicht inderdaad.
AH op het Gelderlandplein is wel open. Ook weer zo'n grafeind weg.
Ga wel pizza halen vanavond.
O ja, dat is ook nog eens een XL.Maar inderdaad een pokke eind de verkeerde kant op.

Nou ja, ik ga maar weer eens aan de wandel om wat ei te halen tegen de kater. Beetje frisse lucht zal waarschijnlijk ook goed doen.
--
pi_121038368
Beste wensen allen!

Heb zelf echt een geweldig feest gehad met een prachtig uitzicht over de stad
pi_121038489
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:29 schreef Speedy_T het volgende:
Beste wensen allen!

Heb zelf echt een geweldig feest gehad met een prachtig uitzicht over de stad
Jij ook de beste wensen :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:36:30 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121038558
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ze zeggen juist dat je niet moet kalmeren he :P

Pap was zo bang omdat wij dus nieuwe katjes hebben van zo'n 4 maand oud nu, alle gordijnen dicht en helemaal bang.. maar de katten kon het niets schelen, eentje ging zelf achter gordijn zitten om naar de mooie kleurtjes te kijken :D overdag zijn ze zelfs nog achter het huis geweest.. en hier zit je nogal tussen de weilanden dus overal carbit, deed ze niets _O_
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:37:41 #208
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121038595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:55 schreef eriksd het volgende:
Overigens weer audiokabel gevonden waarmee ik mijn laptop op de iPod dock aan kan sluiten. Arme buren :P
ik had wel verwacht dat jij als plaatjes gek wel een betere geluidsinstallatie had staan dan een iPod dock :P
pi_121038608
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ze zeggen juist dat je niet moet kalmeren he :P

Pap was zo bang omdat wij dus nieuwe katjes hebben van zo'n 4 maand oud nu, alle gordijnen dicht en helemaal bang.. maar de katten kon het niets schelen, eentje ging zelf achter gordijn zitten om naar de mooie kleurtjes te kijken :D overdag zijn ze zelfs nog achter het huis geweest.. en hier zit je nogal tussen de weilanden dus overal carbit, deed ze niets _O_
Ik weet het :P Ik hou me even verre van die discussie.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:38:20 #210
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121038614
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

ik had wel verwacht dat jij als plaatjes gek wel een betere geluidsinstallatie had staan dan een iPod dock :P
Nouja, de boxsets zijn voor de heb. Muziek doe ik gewoon met de shure in-ears.
Bis bis bis
pi_121038670
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, de boxsets zijn voor de heb. Muziek doe ik gewoon met de shure in-ears.
Ik heb trouwens laatst Margin Call gezien omdat die hier werd genoemd. Aardige film al had ik de hele tijd de neiging om Paul Bettany en Kevin Spacey voor hun bek te slaan. Erg irritante karakters zetten die neer.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:40:41 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121038683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik heb trouwens laatst Margin Call gezien omdat die hier werd genoemd. Aardige film al had ik de hele tijd de neiging om Paul Bethany en Kevin Spacey voor hun bek te slaan. Erg irritante karakters zetten die neer.
Die ene recente met Richard Gere is ook oke.
Bis bis bis
pi_121038769
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die ene recente met Richard Gere is ook oke.
Arbitrage? Die wil ik ook nog wel zien.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:45:15 #214
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121038818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Arbitrage? Die wil ik ook nog wel zien.
Ja, die. Goed geacteerd ook. Beetje vreemd einde, maar verder prima.
Bis bis bis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:56:59 #215
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121039193
Drukte bij bezorgrestaurants

Toen ik net in AH stond (diegene die dus wel open was) zat ik er ook sterk aan te denken om toch maar wat af te halen. Een bak Chinees of iets dergelijks. Uiteindelijk toch maar een diepvriesmaaltijd meegenomen. Je moet toch wat,
--
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:00:16 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121039290
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:56 schreef Ryon het volgende:
Drukte bij bezorgrestaurants

Toen ik net in AH stond (diegene die dus wel open was) zat ik er ook sterk aan te denken om toch maar wat af te halen. Een bak Chinees of iets dergelijks. Uiteindelijk toch maar een diepvriesmaaltijd meegenomen. Je moet toch wat,
Ik ga zo naar de snackbar.
Bis bis bis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:01:29 #217
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121039331
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Fuck, dat was inderdaad wel een goed plan geweest.
--
pi_121039729
Overigens zit mijn vrouw een film te kijken waarbij onafgebroken geschoten wordt. Het geluid staat behoorlijk hard. De hond ligt ernaast en slaapt :')
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er gaat niks boven vitamine "V" na een avond drinken.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:21:56 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121039980
Overigens is dit de dock Boterbartje:

Het valt nog mee :P
Bis bis bis
pi_121040346
Was een leuke nacht! Voor nu ben ik blij dat ik heb geanticipeerd op de gesloten winkels vandaag, waardoor ik gewoon lekker kan koken.
pi_121040378
Dat je niet weet of je een beetje brak bent of heel erg moe :')
pi_121040429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:21 schreef eriksd het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is een stoer ding :D
He walks amongst us, but he is not one of us
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:39:53 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121040494
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:37 schreef DragonBlade het volgende:

[..]

Dat is een stoer ding :D
Ik luisterde net Jump ermee.
Dit tafereel kwam mij bekend voor:

Bis bis bis
pi_121040693
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik luisterde net Jump ermee.
Dit tafereel kwam mij bekend voor:

_O_ Laatst was die film weer eens op TV. Ik hoef niet eens te kijken om te weten hoe die scene gaat.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:52:48 #225
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121040886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:21 schreef eriksd het volgende:

[ afbeelding ]

mooi dingetje :D

jammer van dat iHome wel, livin the iLife en alles, blegh :P
Ik vind die sonos dingen wel tof, zie mij nog wel zo'n play 3 ofzo halen een keer.. maar voor muziek moet je natuurlijk wel echte kwaliteitsspeakers hebben, die ik niet kan betalen als student. Mooie stereo van B&W ofzo.

Thuis is ook niet perfect hoor.. wij hebben zo'n bose maar dat is meer voor films dan muziek. Maar het klinkt wel fraai en geen gedoe met draden. zelf heb ik sony inear doppen en een 2.1 dell setjes voor laptop/surface :P

Nokia play 360 is ook wel fraai... wie weet..
pi_121042909
Beste wensen iedereen! :)

Ik kan in het nieuwe jaar gelijk weer aan de studie, het boek van rechtsgeschiedenis is nog lang niet uit, volgende week tentamen.
pi_121043122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:01 schreef solo020 het volgende:

Ik kan in het nieuwe jaar gelijk weer aan de studie, het boek van rechtsgeschiedenis is nog lang niet uit, volgende week tentamen.
Welk boek heb je?

Ik heb vandaag ook alweer een paar uurtjes gewerkt aan de studie.
pi_121043420
Gelukkig Nieuwjaar allen!
pi_121045161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:01 schreef solo020 het volgende:

Het is natuurlijk nooit vervelend om te leren voor een fantastisch vak als rechtsgeschiedenis.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:07:56 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121045208
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk nooit vervelend om te leren voor een fantastisch vak als rechtsgeschiedenis.
Nog steeds bezopen?
Bis bis bis
pi_121045867
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nog steeds bezopen?
Ik ben nuchter.
pi_121050033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Welk boek heb je?

Ik heb vandaag ook alweer een paar uurtjes gewerkt aan de studie.
Hoofdstukken uit de Europese codificatie geschiedenis.

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Haha, zo ervaar ik het helemaal niet, vind er echt helemaal niks aan! :P Studiegenoten van mij vinden het ook verschrikkelijk. Vanavond ben ik tijdens het lezen ook in slaap gevallen, toen ik wakker werd dacht ik eerst dat het al woensdag ochtend was.
pi_121055391
KLB / MBO :')

Pareltje dit. Vol respect.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:24:34 #234
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121055438
Ik heb ook nog een mbo-diploma. Staat ook keurig in Mijn IB.
Bis bis bis
pi_121055537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:53 schreef solo020 het volgende:

[..]

[..]

Haha, zo ervaar ik het helemaal niet, vind er echt helemaal niks aan! :P Studiegenoten van mij vinden het ook verschrikkelijk. Vanavond ben ik tijdens het lezen ook in slaap gevallen, toen ik wakker werd dacht ik eerst dat het al woensdag ochtend was.
Heel veel mensen vinden dat. Het is ook meer iets voor de liefhebbers. Maar I'll take rechtsgeschiedenis any day boven de meeste positiefrechtelijke vakken. :P
pi_121055580
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:23 schreef Tchock het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag de TS en de OP. En toen vond ik het wel genoeg.
pi_121055629
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zag de TS en de OP. En toen vond ik het wel genoeg.
Ik zal mijn mening maar niet weer uittypen. Dan krijgen we dat weer en de mensen hier weten volgens mij toch wel hoe ik er over denk.
pi_121055725
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zal mijn mening maar niet weer uittypen. Dan krijgen we dat weer en de mensen hier weten volgens mij toch wel hoe ik er over denk.
Inderdaad. My thoughts exactly :P denk dat bijna iedereen hier ook wel weet hoe ik in deze discussie sta. :P En wat ik van de mening van o.a. de TS van dat topic vind.
pi_121055997
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Inderdaad. My thoughts exactly :P denk dat bijna iedereen hier ook wel weet hoe ik in deze discussie sta. :P En wat ik van de mening van o.a. de TS van dat topic vind.
* blik van verstandhouding
  woensdag 2 januari 2013 @ 00:07:43 #240
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121057618
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:23 schreef Tchock het volgende:

SPOILER
wat een kuttopic, heb niet eens gelezen maar TT zegt genoeg :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 00:53:49 #241
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121059204
Gelukkig nieuwjaar!
pi_121060257
Degene die het systeem met tentamens vlak na de jaarwisseling heeft uitgevonden mogen ze van mij ook opknopen aan de hoogste boom op het dorpsplein.
  woensdag 2 januari 2013 @ 01:41:45 #243
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121060629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Degene die het systeem met tentamens vlak na de jaarwisseling heeft uitgevonden mogen ze van mij ook opknopen aan de hoogste boom op het dorpsplein.
gewoon veel champagne drinken en overal B aankruizen
pi_121060750
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

gewoon veel champagne drinken en overal B aankruizen
ty for tip m8.
  woensdag 2 januari 2013 @ 01:46:53 #245
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121060794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

ty for tip m8.
Nee maar ben het wel eens hoor. Zag zelfs dat mensen tentamens op 2 januari hadden? wat is this shit?

Ik heb hem de 14e en dat is me al vroeg genoeg eigenlijk..
pi_121062728
quote:

[..]

[..]

Dat boek heb ik ook ja :)
  woensdag 2 januari 2013 @ 08:24:32 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063071
Goedemorgen :)
Bis bis bis
pi_121063076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:24 schreef eriksd het volgende:
Goedemorgen :)
Goedemorgen :D
  woensdag 2 januari 2013 @ 08:27:58 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063093
Tsjonge, sylvie en rafael uit elkaar. :')
Bis bis bis
pi_121063096
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:27 schreef eriksd het volgende:
Tsjonge, sylvie en rafael uit elkaar. :')
Ik zit het net te verwerken met een bakkie Nesquik. Hij schijnt haar geslagen te hebben.
  woensdag 2 januari 2013 @ 08:30:36 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063112
Raar dat hij dat ook gewoon meldt.
Bis bis bis
pi_121063129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:30 schreef eriksd het volgende:
Raar dat hij dat ook gewoon meldt.
Misschien wel damage control. Als er echt allemaal gasten bij waren die dat gezien hebben, staat het ook in een paar dagen in Bild. Vooral Sylvie schijnt huge te zijn in Duitsland.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:03:36 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063330
Ja, maar zou jij als een bekende vriend dat deed de pers opzoeken?
Bis bis bis
pi_121063367
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:03 schreef eriksd het volgende:
Ja, maar zou jij als een bekende vriend dat deed de pers opzoeken?
Absoluut niet. Ik weet het ook niet; misschien liep er wel een cateraar of iets dergelijks rond op dat moment.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:08:20 #255
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063376
Virtueel koffieautomaat hier :P
Bis bis bis
pi_121063389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:08 schreef eriksd het volgende:
Virtueel koffieautomaat hier :P
c_/ Nog aan de studie vandaag? Of ben je aan het werk?
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:10:25 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063403
Vandaag even werken, vanavond beginnen aan laatste stuk.
Bis bis bis
pi_121063419
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:10 schreef eriksd het volgende:
Vandaag even werken, vanavond beginnen aan laatste stuk.
Netjes ^O^ Ik heb 'verplicht' vrij. Heb nu twee stukken bij mijn begeleider liggen en tot ik daar een cijfer of goedkeuring voor heb, kan ik niet verder. Films kijken dan maar.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:13:27 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063445
Welke staan op het programma? :P
Bis bis bis
pi_121063480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:13 schreef eriksd het volgende:
Welke staan op het programma? :P
Dat hangt er nog even om. Of het wordt een Tom Cruise-marathon met Collateral, Minority Report en The Firm, of het wordt een LOTR-marathon.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:26:16 #261
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121063602
The Firm is heerlijk om mee te beginnen door de piano's van Grusin.
Bis bis bis
pi_121063621
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:26 schreef eriksd het volgende:
The Firm is heerlijk om mee te beginnen door de piano's van Grusin.
Fijne film inderdaad. Ik heb het boek ook stukgelezen.
  woensdag 2 januari 2013 @ 10:00:53 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121064024
Arbitrage is ook wel oke. Die ene nieuwe van Steve Carell was weer heel saai.
Bis bis bis
pi_121064134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:00 schreef eriksd het volgende:
Arbitrage is ook wel oke. Die ene nieuwe van Steve Carell was weer heel saai.
The Office was geweldig maar qua films kan ik heel weinig van Carell waarderen. Dan In Real Life is een guilty pleasure.
pi_121064773
Goedemorgen.
pi_121064781
Mijn overbuurman heeft net bijna drie kwartier met een bladerenblower lopen blazen terwijl er nagenoeg niks ligt :') damn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 10:44:13 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121064811
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

The Office was geweldig maar qua films kan ik heel weinig van Carell waarderen. Dan In Real Life is een guilty pleasure.
Anchorman was wel te behappen.
Bis bis bis
pi_121064907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:42 schreef Actaeon het volgende:
Mijn overbuurman heeft net bijna drie kwartier met een bladerenblower lopen blazen terwijl er nagenoeg niks ligt :') damn.
De buurman van een vriend stofzuigt zijn tuin :') True story.
pi_121064938
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

_O-
  woensdag 2 januari 2013 @ 10:58:58 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121065071
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuurn around.
Bis bis bis
pi_121065080
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

_O- Ik snap bepaalde mensen gewoon echt niet. Laten we het daar maar op houden. :+
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:01:22 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121065123
Cryyyyyyyyyyyyyyyyy now
Bis bis bis
pi_121065291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:58 schreef eriksd het volgende:
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuurn around.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:16:33 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121065385
:'( :'( :'(
Bis bis bis
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:20:12 #275
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121065467
Even mijn kamergenoot de tweede stem laten doen.
Bis bis bis
pi_121065846
quote:

[..]

[..]

Ik heb morgen tentamen van dat boek, excl. bepaalde hoofdstukken :D
pi_121066106
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:20 schreef eriksd het volgende:
Even mijn kamergenoot de tweede stem laten doen.
Hhahah _O-
pi_121066926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Welke hoofdstukken moeten jij en SpotlessMind leren? Ik ben btw zo dom geweest he! :') Ik heb helemaal niet naar het voorwoord gekeken en ben er gisteravond pas achter gekomen dat vertalingen achterin het boek staan en dat de noten niet belangrijk zijn. Nu heb ik tijd verspilt aan de noten en moet ik terug kijken naar de citaten waar gewoon vertalingen van zijn. Damn, baal er echt van dat ik zo dom ben...
pi_121067037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:24 schreef solo020 het volgende:

[..]

Welke hoofdstukken moeten jij en SpotlessMind leren? Ik ben btw zo dom geweest he! :') Ik heb helemaal niet naar het voorwoord gekeken en ben er gisteravond pas achter gekomen dat vertalingen achterin het boek staan en dat de noten niet belangrijk zijn. Nu heb ik tijd verspilt aan de noten en moet ik terug kijken naar de citaten waar gewoon vertalingen van zijn. Damn, baal er echt van dat ik zo dom ben...
Oh ik wist ook niet dat daar vertalingen van waren, maar ik sla die citaten sowieso over want volgens mij is dat totaal niet boeiend.

Wij hoeven Spanje en Zwitserland niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2013 12:28:49 ]
pi_121067118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Succes! :)
pi_121067137
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Succes! :)
Dankje :P
pi_121067513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:28 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh ik wist ook niet dat daar vertalingen van waren, maar ik sla die citaten sowieso over want volgens mij is dat totaal niet boeiend.

Wij hoeven Spanje en Zwitserland niet.
Bij ons hoeven Spanje en Zwitserland ook niet inderdaad.
pi_121069109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bij ons hoeven Spanje en Zwitserland ook niet inderdaad.
Die hoef ik ook niet, daarnaast hoef ik ook niet Duitsland en hoofdstuk 11. Hebben jullie wel net als mij een meerkeuze tentamen? Ik ben overigens nog opzoek naar een goede samenvatting, de studievereniging van mij heeft een samenvatting waar alles door elkaar staat. @Paxcon: succes met je tentamen morgen!
pi_121069221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:36 schreef solo020 het volgende:

[..]

Die hoef ik ook niet, daarnaast hoef ik ook niet Duitsland en hoofdstuk 11. Hebben jullie wel net als mij een meerkeuze tentamen? Ik ben overigens nog opzoek naar een goede samenvatting, de studievereniging van mij heeft een samenvatting waar alles door elkaar staat. @Paxcon: succes met je tentamen morgen!
Dankje :)

Wij hebben open ;( Ik gebruik die van de Joho. Is gewoon per hoofdstuk.
pi_121070550
quote:

[..]

Wij hebben ook MC, ik heb begrepen dat dat niet echt een voordeel is. Samenvattingen maak ik het liefst zelf.
pi_121071039
quote:

[..]

'Net als ik' staat beter.
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:40:30 #287
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121071231
Wat een verschrikkelijk lamme dag, ik moet eigenlijk studeren maar lig nog steeds in bed te chillen :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:39:39 #288
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121073229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Inderdaad, Strafrecht 2 op vrijdag.
Gaat helemaal niks worden vrees ik, zeker nu ik vragen aan het maken ben :')

Maandag Burgerlijk 3, zit alleen nog te twijfelen of ik morgen van 15:00-17:00 naar tentamentraining van de JFV(Groningen, dus) zal gaan, iemand ervaringen mee? Wordt georganiseerd samen met De Haan.
graag verwijderen
pi_121074721
Eindelijk ook de Hobbit gezien (imax hfr). Sinds Avatar de eerste 3D film die weer de moeite waard is.
pi_121074858
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:34 schreef Actaeon het volgende:

[..]

'Net als ik' staat beter.
Je hebt helemaal gelijk, bedankt! :) Als jurist moet je taalvaardigheid gewoon goed zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:39 schreef Giku het volgende:

[..]

Inderdaad, Strafrecht 2 op vrijdag.
Gaat helemaal niks worden vrees ik, zeker nu ik vragen aan het maken ben :')

Maandag Burgerlijk 3, zit alleen nog te twijfelen of ik morgen van 15:00-17:00 naar tentamentraining van de JFV(Groningen, dus) zal gaan, iemand ervaringen mee? Wordt georganiseerd samen met De Haan.
In Utrecht raden de docenten dergelijke tentamentrainingen van de studievereniging altijd af. Mij lijkt het ook niet handig, iedereen heeft zo zijn eigen moeilijkheden denk ik.
pi_121078351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:38 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dankje :)

Wij hebben open ;( Ik gebruik die van de Joho. Is gewoon per hoofdstuk.
Is alles open? Ik dacht dat een deel mc was.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:07:35 #292
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_121078382
Hoi hoi!

Heb gisteren drie steengoede films gezien zeg! :o Psycho, A few good men en Milk. Zo'n heerlijk gevoel na zo'n geweldige filmavond. O+

Iemand nog steengoede aanraders? Heb vanavond weer zin in een filmavond. :P
pi_121078466
Ik houd wel van mindfuck films, staan wel wat lijstjes op imdb met een paar goede. Memento, Inception, Shutter Island enz
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:10:59 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121078510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:07 schreef N0rah het volgende:
Hoi hoi!

Heb gisteren drie steengoede films gezien zeg! :o Psycho, A few good men en Milk. Zo'n heerlijk gevoel na zo'n geweldige filmavond. O+

Die reclames van gangstersquad met ryan gosling zijn zo vet he :D Maar goed, die is nog niets eens in de bios te vinden..

eh, ik heb ooit wel een goede film gezien, weet niet waarom ik heb trouwens goed vond maar komt zo in mij op opeens. Misschien was hij ook wel heel slecht :P was lang geleden. Maar was love happens ofzo met jennifer aniston?
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:11:50 #295
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121078540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:10 schreef Ties02 het volgende:
en paar goede. Memento, Inception, Shutter Island
Shutter island was tof! :D

aan het eind had ik echt zoiets van 'wtf, mind blown'. Eerst denk je echt van waar gaan dit over maar dan valt ineens alles op z'n plek :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:13:03 #296
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121078577
quote:
Hoi hoi!

LA Confidential natuurlijk. Of The Firm, waar Spotless het over had.
Bis bis bis
pi_121078806
Hier ook zeker allemaal liefhebbers van die saaie ballen films met Michael Douglas
pi_121078825
quote:
Hoi hoi!

Memento, Pulp Fiction, Reservoir Dogs en The Sixth Sense.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:24:13 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121079004
Escape from Alcatraz vind ik wel een aanrader.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:25:13 #300
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121079051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:19 schreef Ties02 het volgende:
Hier ook zeker allemaal liefhebbers van die saaie ballen films met Michael Douglas
Wallstreet was oke.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')