Nee, fucking kut. Nu maakt een P nog geen ene kut uit aangezien ik 21 benquote:
Doe je nu hbo dan ofzo? 600 is alsnog super veel, dit jaar waren er 750 eerstejaars geloof ik, dus de kans dat je erbij komt is alsnog vrij hoog!quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:25 schreef vandermar het volgende:
[..]
Nee, fucking kut. Nu maakt een P nog geen ene kut uit aangezien ik 21 benMaar ik ben er wel zeker van dat ik bij de beste 600 ga zitten
Zit jij in Groningen? Ik doe nu hbo maar dat bevalt mij echt voor geen ene meter. Er zit totaal geen uitdaging in en het traject hbo en daarna uni is langer dan wanneer ik nu naar de uni ga. Daarbij is de hoeveelheid projectgroepjes op de uni gigantisch veel minder dan op het hbo.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:27 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Doe je nu hbo dan ofzo? 600 is alsnog super veel, dit jaar waren er 750 eerstejaars geloof ik, dus de kans dat je erbij komt is alsnog vrij hoog!
+ onbetaalbaarquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:29 schreef vandermar het volgende:
[..]
Zit jij in Groningen? Ik doe nu hbo maar dat bevalt mij echt voor geen ene meter. Er zit totaal geen uitdaging in en het traject hbo en daarna uni is langer dan wanneer ik nu naar de uni ga. Daarbij is de hoeveelheid projectgroepjes op de uni gigantisch veel minder dan op het hbo.
Ja, ik doe internationaal en europees recht in Groningen! Klopt, je hebt super weinig projecten tenzij je honours doet, dan moet je af en toe wel wat praktische dingen inleveren voor vakken als academisch schrijven enzo.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:29 schreef vandermar het volgende:
[..]
Zit jij in Groningen? Ik doe nu hbo maar dat bevalt mij echt voor geen ene meter. Er zit totaal geen uitdaging in en het traject hbo en daarna uni is langer dan wanneer ik nu naar de uni ga. Daarbij is de hoeveelheid projectgroepjes op de uni gigantisch veel minder dan op het hbo.
Helaas, ze zeiden dat ik alles zelf moet betalen en dat vind ik wel primaquote:
Oh, zuur man. Ach ja het is zeker een goede investeringquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:32 schreef vandermar het volgende:
[..]
Helaas, ze zeiden dat ik alles zelf moet betalen en dat vind ik wel prima
Investeren in je toekomstquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:33 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Oh, zuur man. Ach ja het is zeker een goede investering
Zorg maar wel dat je in de top xx% (30-10%) komt dan. Hoor dat er bij veel zesjesstudenten onder de juristen (maar uiteraard ook bij andere studies) geen droog brood (meer) te verdienen is. Tenminste, niet op het gewenste niveau.quote:
Maar om daar nu een quotum voor in te voeren...quote:Op zondag 30 december 2012 00:11 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Zorg maar wel dat je in de top xx% (30-10%) komt dan. Hoor dat er bij veel zesjesstudenten onder de juristen (maar uiteraard ook bij andere studies) geen droog brood (meer) te verdienen is. Tenminste, niet op het gewenste niveau.
Jaloers dat er in de techniek veel minder te verdienen is?quote:Op zondag 30 december 2012 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar om daar nu een quotum voor in te voeren...
Ik vraag me af waarom de overheid hier niet de varkenscyclus haar gang laten gaan terwijl ze dat wel doet bij tal van andere opleidingen (psychologie bijv.). Hopelijk wordt die numerus fixus niet te klein, aan werkelozen hebben we niets maar het drukken van salarissen vam juristen is wel een goede zaak voor de maatschappij (veel juridische kosten bij bedrijven en de overheid).
Ga Nederlands leren.quote:Op zondag 30 december 2012 15:59 schreef Haantje_pappie het volgende:
Terechte klacht.Grootste pretstudie die er maar bestaat ,alleen al met samenvattingen haal je al voldoendes binnen weinig tot geen diepgang kortom afschaffen die hap en vrijetijdskunde en clown opleidingen ook graag.
Het is inderdaad vrij veel toepassen ja. Maar het is een heel erg belangrijke studie omdat je altijd in aanraking komt met wetten en al die meuk en daar moeten proffesionals in zijn.quote:Op zondag 30 december 2012 15:59 schreef Haantje_pappie het volgende:
Terechte klacht.Grootste pretstudie die er maar bestaat ,alleen al met samenvattingen haal je al voldoendes binnen weinig tot geen diepgang kortom afschaffen die hap en vrijetijdskunde en clown opleidingen ook graag.
Klopt maar het is een massa opleiding genoeg juristen voor de komende 10 jaarquote:Op zondag 30 december 2012 16:06 schreef vandermar het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij veel toepassen ja. Maar het is een heel erg belangrijke studie omdat je altijd in aanraking komt met wetten en al die meuk en daar moeten proffesionals in zijn.
Je kan veel meer dan alleen jurist wordenquote:Op zondag 30 december 2012 16:07 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Klopt maar het is een massa opleiding genoeg juristen voor de komende 10 jaar
Slechts een deel van de voormalige rechtenstudenten schopt het zo ver, zie de reactie van Fins hierboven. Jaloers? Nee. Plaats ik er mijn vraagtekens bij dat veel advocaten, fiscale adviseurs, en in ieder geval vroeger ook de notarissen, ermee wegkomen om zo'n hoog uurtarief te hanteren? Ja.quote:Op zondag 30 december 2012 16:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jaloers dat er in de techniek veel minder te verdienen is?
Weet ik maar domweg 70 % kiest die opleiding omdat ze nog niet helemaal weten wat ze willen en dan eindigen die "losers" achter een juristen loket.Dan heb ik meer respect voor een beveiliger met niks doen je geld verdienenquote:Op zondag 30 december 2012 16:08 schreef vandermar het volgende:
[..]
Je kan veel meer dan alleen jurist worden
HÉHÉ, EINDELIJK IEMAND DIE HET BEGRIJPT!quote:Op zondag 30 december 2012 15:00 schreef GSbrder het volgende:
Rechtenstudenten zijn chill. TU-studenten zijn zuur en introvert.
Wat kan ik er aan doen dat jij een kuddedier bent die niet kan nadenken.quote:Op zondag 30 december 2012 16:05 schreef Haantje_pappie het volgende:
Jouw moeder is inderdaad een slechte juf ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |