Gezellig hequote:Op zaterdag 29 december 2012 10:21 schreef Yreal het volgende:
He, is dit toch nog het uitje geworden van het rechtentopic
Fixedquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:04 schreef vandermar het volgende:
Kom vechten dan TS, ik klick je anus.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het recht moet inderdaad niet verward worden met rechtvaardigheid. Er is vaak wel enigszins een soort van correlatie (niet kwantitatief uit te drukken) maar het is verre van perfect.
Inderdaad, sowieso moet je niet opscheppen over het niveau van de opleiding die je opvolgt maar als het een veredelde HBO-cursus is dan is het wel heel erg triestig als je dat doet.Ben je nu niet indirect jezelf aan het ophemelen door indirect te stellen dat jouw opleiding 'beter is dan andere WO opleidingen'?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij was jij dat ventje dat zo graag met moeilijke woorden wou praten dat je synoniemen achter elkaar plakt zodat het 1) als een lul op een gebakje slaat en 2) best wel cool uitziet als je het toch niet begrijpt.
Maar nu je toch bent begonnen met roepen; hoe kom je erbij dat rechten een veredelde HBO cursus is?Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
bartje versus bram. dit wordt wat.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je nu niet indirect jezelf aan het ophemelen door indirect te stellen dat jouw opleiding 'beter is dan andere WO opleidingen'?
Volgens mij was jij dat ventje dat zo graag met moeilijke woorden wou praten dat je synoniemen achter elkaar plakt zodat het 1) als een lul op een gebakje slaat en 2) best wel cool uitziet als je het toch niet begrijpt.
Maar nu je toch bent begonnen met roepen; hoe kom je erbij dat rechten een veredelde HBO cursus is?
Haha Bram v. Loon serieus nemenquote:Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je nu niet indirect jezelf aan het ophemelen door indirect te stellen dat jouw opleiding 'beter is dan andere WO opleidingen'?
Maar nu je toch bent begonnen met roepen; hoe kom je erbij dat rechten een veredelde HBO cursus is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De opleiding rechten is bij uitstek een beroepsopleiding, geen academische opleiding. Dat is het argument.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
Maar nu je toch bent begonnen met roepen; hoe kom je erbij dat rechten een veredelde HBO cursus is?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Speaking of gebrek aan inhoud en kennis hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De opleiding rechten is bij uitstek een beroepsopleiding, geen academische opleiding. Dat is het argument.
Sterk beredeneerd.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Speaking of gebrek aan inhoud en kennis hebben.
"De opleiding rechten is bij uitstek een beroepsopleiding, geen academische opleiding. Dat is het argument. "quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor de rechtstaat geldt hetzelfde als voor de democratie: verre van perfect maar the least of all evils. We moeten het ermee doen.
Het is beter dan lynchen.
[..]
Sterk beredeneerd.
Donequote:Op zaterdag 29 december 2012 18:55 schreef ufopiloot12 het volgende:
economen zijn nutteloos, we hebben techneuten nodig
Als ik jouw postgeschiedenis kort bestudeer kom ik erachter dat je een chronisch superioriteitsgevoel hebt aangaande jouw studie. Daar komt nog bij dat je van voetbal houdt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:36 schreef TheSolution het volgende:
[..]
[..]
Rechtententamens niet halen zou een prestatie op zich zijn, maar nee, ik dank god op mijn blote knietjes dat ik enige vorm van intelligentie heb en geen rechten heb moeten studeren
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu pas de eerste flame (Acteaon die zijn gebrek aan inhoud uit) omdat ik iets zeg over de rechtenopleiding wat sommige recht-studenten niet bevalt. Dat valt nog mee, ik had er al een stuk of 10 verwacht.Want als jurist kun je alleen maar jurist worden? Als of je met scheikunde meer dan scheikundige kan. Leg eens uit want het slaat weer als een tang op een varken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
De opleiding rechten is bij uitstek een beroepsopleiding, geen academische opleiding. Dat is het argument.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Eerste reactie is:quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
g. Een terechte beslissing natuurlijk.
Ik ageerde hierboven slechts een beetje tegen het type zichzelf elitair wanende corpsbal wat rechten studeert. Ik ben me er bewust van dat dit stereotype beeld lang niet voor elke rechtenstudent geldt
Ik denk dat zeker je kritische denkwijze en manier van redeneren die je aangeleerd krijgt je ook geschikt maakt voor tal van andere beroepen. Zat juristen die ook helemaal niet in de 'klassieke' juridische beroepen terecht komen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het heeft met de aard van de opleiding te maken. Word je specifiek voor een bepaald soort beroep opgeleid of wordt je breed academisch gevormd met als bijkomstigheid dat je voor tal van beroepen geschikt bent. Het karakter van een rechtenopleiding en een geneeskunde-opleiding is wat dat betreft gewoon heel anders dan van bijv. een wiskunde-opleiding, een psychologie-opleiding, een economie-opleiding enz.
De technische opleidingen staan daartussenin. Het heeft niets met het niveau te maken maar aangezien wij in Nederland het HAVO hebben gekoppeld aan het HBO en het VWO aan het WO en aangezien ondanks het beroepsgerichte karakter een goed theoretisch niveau is vereist is het toch maar een WO-opleiding. Een terechte beslissing natuurlijk.
Ik ageerde hierboven slechts een beetje tegen het type zichzelf elitair wanende corpsbal wat rechten studeert. Ik ben me er bewust van dat dit stereotype beeld lang niet voor elke rechtenstudent geldt.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu pas de eerste flame (Acteaon die zijn gebrek aan inhoud uit) omdat ik iets zeg over de rechtenopleiding wat sommige recht-studenten niet bevalt. Dat valt nog mee, ik had er al een stuk of 10 verwacht.Wat een geweldig, inhoudelijk argument.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
De opleiding rechten is bij uitstek een beroepsopleiding, geen academische opleiding. Dat is het argument.
Kom hier dan, mag je mijn anus likken als ik net spetterpoep heb gehadquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
FixedDat is het enige wat jullie laffe balletjes kunnen, namelijk.
Volgend jaar is die er al in Groningenquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Juristen zijn er genoeg in dit land, daarom zou er een numerus fixus voor rechten moeten komen. Techneuten hebben we nodig.
Echt? fucking baasquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:20 schreef vandermar het volgende:
[..]
Volgend jaar is die er al in Groningen
In heel Nederland numerus fixus vanaf volgend jaar als het goed is...quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:20 schreef vandermar het volgende:
[..]
Volgend jaar is die er al in Groningen
Dit is precies de reden waarom rechten juist interessant is..quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat zeker je kritische denkwijze en manier van redeneren die je aangeleerd krijgt je ook geschikt maakt voor tal van andere beroepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |