Hallo vandermar, welkom!quote:Op zondag 30 december 2012 17:56 schreef vandermar het volgende:
Hallo, ik ben vandermar
Op het moment zit ik in jaar 2 van hbo-rechten, ik moet nog 1 meerkeuzetoets halen zodat ik mijn P binnen heb. Wegens wat tegenslagen in de privesferen heb ik mijn P jammergenoeg niet gehaald. Het is de bedoeling dat ik volgend jaar rechten aan de RUG ga doen.
Aan mijn motivatie ligt het niet omdat ik het vreselijk interessant en leuk vind, het enige wat mij totaal niet kan bekoren is de hoeveelheid groepswerk op het hbo.
Op de middelbare school heb ik vwo gedaan tot en met de 5e klas, toen ben ik 2x blijven zitten!!!! (ging nergens over maar eigen domme schuld) Na het vwo ben ik naar de vavo gegaan en heb ik mijn havo diploma gehaald met prima cijfers.
Even een kleine intro van een toekomstige WO rechten student
Ik moet enkel die meerkeuzetoets nog (is ook nog eens open boekquote:Op zondag 30 december 2012 17:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hallo vandermar, welkom!
Heb je nu straks je P wel of niet gehaald?
Dat mag ik hopen! Iedereen die hier lager dan een 7 haalt voor een tentamen krijgt van mij geen felicitaties.quote:Op zondag 30 december 2012 18:00 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik moet enkel die meerkeuzetoets nog (is ook nog eens open boek) dan heb ik mijn P, voor de rest alles met hoger dan een 7 behaald in het eerste jaar
Lekker belangrijk wat een ander vindt dat ik moet halen voor felicitatiesquote:Op zondag 30 december 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen! Iedereen die hier lager dan een 7 haalt voor een tentamen krijgt van mij geen felicitaties.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel groepsproject ofzo gehad.quote:Op zondag 30 december 2012 17:56 schreef vandermar het volgende:
Hallo, ik ben vandermar
Op het moment zit ik in jaar 2 van hbo-rechten, ik moet nog 1 meerkeuzetoets halen zodat ik mijn P binnen heb. Wegens wat tegenslagen in de privesferen heb ik mijn P jammergenoeg niet gehaald. Het is de bedoeling dat ik volgend jaar rechten aan de RUG ga doen.
Aan mijn motivatie ligt het niet omdat ik het vreselijk interessant en leuk vind, het enige wat mij totaal niet kan bekoren is de hoeveelheid groepswerk op het hbo.
Op de middelbare school heb ik vwo gedaan tot en met de 5e klas, toen ben ik 2x blijven zitten!!!! (ging nergens over maar eigen domme schuld) Na het vwo ben ik naar de vavo gegaan en heb ik mijn havo diploma gehaald met prima cijfers.
Even een kleine intro van een toekomstige WO rechten student
erik = troll, weet je dat ook alvastquote:Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat een ander vindt dat ik moet halen voor felicitaties
Heel goed.quote:Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat een ander vindt dat ik moet halen voor felicitaties
Mwah haal je vast wel dan. Ik geloof dat er dit jaar iets van 800 eerstejaars zijn en aangezien jij al voorkennis hebt t.o.v. anderen lukt dat vast wel.quote:Op zondag 30 december 2012 18:04 schreef vandermar het volgende:
Als ik zometeen die toelatingstoets niet haal dan ben ik wel een faalhaasBeste 600 mogen de studie doen.
Dan valt het wel mee.quote:Op zondag 30 december 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mwah haal je vast wel dan. Ik geloof dat er dit jaar iets van 800 eerstejaars zijn en aangezien jij al voorkennis hebt t.o.v. anderen lukt dat vast wel.
Doe jij zowel Rechten als Bedrijfskunde?quote:Op zondag 30 december 2012 18:07 schreef Boterbartje het volgende:
Bij rechten gelukkig nog geen groepswerk gehad, maar voor bedrijfskunde alleen nog maar
Wat ruk is dat man, paar beperkte lui er bij en een paar van die strebers en dat hele vak is gelijk kut.
Vorige vak gingen ze mij 3/4 dagen hele dag door whatsappen of ik had al af had, terwijl ik nog 4 dagen de tijd had (dus nog niet begonnen was). Vervolgens achter je rug om hele tijd "hij kan dat echt nie blabla)
En nu met dit vak ook weer een groep.. spreken we af na een tentamen. ik appen in groepsapp krijg ik dit terug
1. sorry ik ben sporten in usc, wist niet hoelaat het was
2. ja ik ga nu eerst naar de mac want ik heb dat afgesproken met wat vrienden
3. ik wil nog eerst pauze houden
dus al gelijk van; godverdomme de afspraak was om gelijk na tentamen bij elkaar te gaan zitten en dat even rond te krijgen maar vooruit.. 1 uur afspreken? iedereen prima.
komen ze allemaal tussen 13:30 en 2 aan kakken
Groepswerk![]()
Toelatingstoets? Is er een soort verkapte numerus fixus dit jaar?quote:Op zondag 30 december 2012 18:04 schreef vandermar het volgende:
Als ik zometeen die toelatingstoets niet haal dan ben ik wel een faalhaasBeste 600 mogen de studie doen.
Paxcon, weet jij hoeveel dit jaar ongeveer rechten aan de RUG doen?
Nee, een onverkapte.quote:Op zondag 30 december 2012 18:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Toelatingstoets? Is er een soort verkapte numerus fixus dit jaar?
Jup, ik heb zo'n hekel aan een sociaal leven! Werk daarnaast ook nog aardig wat en wil vanaf volgend jaar ook nog wat bijvakken gaan volgenquote:Op zondag 30 december 2012 18:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Doe jij zowel Rechten als Bedrijfskunde?
Terecht, wordt je papiertje alleen maar meer waard.quote:
Wow oke... maar je hebt afgelopen tijd toch een soort van full-time gewerkt? Hoe zijn je tentamens afgelopen? Lijkt me nogal veel als je twee studies doet.quote:Op zondag 30 december 2012 18:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup, ik heb zo'n hekel aan een sociaal leven! Werk daarnaast ook nog aardig wat en wil vanaf volgend jaar ook nog wat bijvakken gaan volgen
Het is meer volledig rechten en verkapt bedrijfskunde, maar hou er wel 2 volledige masters aan over.quote:Op zondag 30 december 2012 18:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wow oke... maar je hebt afgelopen tijd toch een soort van full-time gewerkt? Hoe zijn je tentamens afgelopen? Lijkt me nogal veel als je twee studies doet.
Ik zie het inderdaad, ben ik net op tijd begonnen gelukkig (ik had pas in de zomervakantie een knoop doorgehakt dus had waarschijnlijk naast de pot gepist in deze situatie).quote:
Oh ik moet dit jaar 78 ECTS halen hoorquote:Op zondag 30 december 2012 18:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad, ben ik net op tijd begonnen gelukkig (ik had pas in de zomervakantie een knoop doorgehakt dus had waarschijnlijk naast de pot gepist in deze situatie).
@Boter
Door mensen met die instelling is de EUR begonnen met het 60 ECTS halen in één jaar systeem.
Ah zo dusquote:Op zondag 30 december 2012 18:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het is meer volledig rechten en verkapt bedrijfskunde, maar hou er wel 2 volledige masters aan over.
Joa op z'n top voor de kerst heb ik zo'n 45 uur per week gewerkt
Ben nu helemaal naar de kloten, m'n lichaam geeft het een beetje op dus ik slaap nu zowat de hele dag haha
Maar heb maar voor 1 tentamen ook even goed geleerd, en die ging goed! paar van die deeltentamentjes heb ik laten schieten, die mag je toch 'gratis' herkansen dus die doe ik nu in januari er nog bij, maar over het algemeen ben ik wel te spreken over hoe het gaat
Alleen geen 9'ens en alles, maar dat is opzich nooit m'n insteek geweest. Vond het wel jammer dat ik bepaalde hoorcolleges vrijwel allemaal heb gemist, maar dat is niet anders. Keuzes maken he
Heb dus privaat A niet gehaald, on purpose. IBK1 heb ik 3 van de 4 onderdelen gehaald dus dat laatste ding moet ik nu de 21ste nog doen. En ik heb m'n taaltoets niet gehaaldquote:
Ryon zou ik even jouw advies mogen vragen?quote:Op zondag 30 december 2012 14:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Binnen het bestuursprocesrecht komen regelmatig van dit soort zaken langs. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er in mijn master nauwelijks tot helemaal geen aandacht is voor de sociale zekerheidswetgeving (ondanks dat dit ongeveer 40% van het bestuursrecht uitmaakt). Je krijgt echt de meest onwaarschijnlijke vraagstukken langs.
Op de meeloopdag twee week geleden werd verteld dat ze 600 plekken hebben omdat ze nu ook 600 eerstejaars hebben. Dus het zou echt geen probleem moeten zijn om door die toets heen te komen. Zeker aangezien 1/3 van de toets bestaat uit motivatie.quote:Op zondag 30 december 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mwah haal je vast wel dan. Ik geloof dat er dit jaar iets van 800 eerstejaars zijn en aangezien jij al voorkennis hebt t.o.v. anderen lukt dat vast wel.
600 eerstejaars? In een hoorcollege werd gezegd dat er 750 eerstejaars voor enkel rechtsgeleerdheid waren (dus exclusief fiscaal, notarieel enzv). Of ik heb het verkeerd gehoord.quote:Op zondag 30 december 2012 20:07 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Op de meeloopdag twee week geleden werd verteld dat ze 600 plekken hebben omdat ze nu ook 600 eerstejaars hebben. Dus het zou echt geen probleem moeten zijn om door die toets heen te komen. Zeker aangezien 1/3 van de toets bestaat uit motivatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |