abonnement Unibet Coolblue
pi_120825265
Ik open dit topic omdat ik een grote volksverhuizing voel aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het midden oosten en Noord afrika. Door de crisis zullen er steeds meer conflicten uitbreken en mensen een beter bestaan zoeken. Europa is het eenvoudigst te bereiken zowel geografisch als politiek qua toelating en sociaal stelsel.

Bijv in Egypte denken de fundas dat geloof in Allah zorgt voor brood op de plank. De egyptenaren die wat beter ontwikkeld zijn zie ik dan ook hun land gaan ontvluchten. Trouwens ook de fundas als het brood toch op blijkt te raken.

Weer minister Egypte opgestapt

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 27-12-2012 18:20:08 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120825604
Is al jaren bekend. Europa, met zijn vergrijzingsproblematiek, zal de komende decennia steeds meer afhankelijk worden van gebieden met een relatief jonge beroepsbevolking, zoals Noord-Afrika. Of we daar bij mee moeten zijn, is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
pi_120826141
Advocaten, verpleegsters, sociaal werkers: veel hoogopgeleide Spaanse jongeren zoeken hun geluk in Marokko. Daar is namelijk wél vraag naar werknemers, terwijl in Spanje de werkloosheid rond de vijfentwintig procent schommelt.
http://nieuwsuur.nl/onder(...)rken-in-marokko.html

De meeste immigranten in de EU zullen uit meer zuidelijker gelegen Afrikaanse landen komen, ze moeten dus eerst door Marokko heen om Europa te bereiken: Non-European countries along the migration route such as Morocco have been strained by mass migration to Europe (CFR)

De Europese Unie mag geen betogingen tegen het Libische regime aanmoedigen, anders wordt de bestrijding van illegale immigratie door de regering van Libië gestaakt. Nu werkt het regime nog samen met Europese landen om die onwettelijke migratie tegen te gaan.
http://www.spitsnieuws.nl(...)_met_massaimmig.html
pi_120826596
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
Is al jaren bekend. Europa, met zijn vergrijzingsproblematiek, zal de komende decennia steeds meer afhankelijk worden van gebieden met een relatief jonge beroepsbevolking, zoals Noord-Afrika. Of we daar bij mee moeten zijn, is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Dit is een drogredenering omdat de jeugdwerkloosheid enorm is in europa.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120826849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit is een drogredenering omdat de jeugdwerkloosheid enorm is in europa.
Dat de jeugdwerkloosheid fors is, maakt het nog geen drogredenering. De situatie is nu zo dat babyboomers aan hun pensioen beginnen. Dat effect wordt komende jaren pas écht merkbaar. Bovendien is er nu een economische crisis, waardoor er sowieso minder werkgelegenheid is. Als straks de economie aantrekt, staan ze overal in Europa te schreeuwen om arbeidskrachten. En in Nederland zal het zo zijn zoals het ook in de jaren '60 en '70 ging: mensen trekken hun neus op voor bepaalde karweitjes. De gevolgen: massale intocht van migranten.
pi_120827057
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120827238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
Dat sowieso. En daar komt straks nog bij dat we de arbeidskrachten hard nodig gaan hebben. Niet iets om vrolijk van te worden, gezien de totaal mislukte integratie de afgelopen 40 jaar en de stroom (religieus) conservatisme richting ons land. Tegen de tijd dat ik dood ben (hopelijk duurt het nog 40-50 jaar), is Nederland stukken onleefbaarder dan nu.
pi_120827335
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat sowieso. En daar komt straks nog bij dat we de arbeidskrachten hard nodig gaan hebben. Niet iets om vrolijk van te worden, gezien de totaal mislukte integratie de afgelopen 40 jaar en de stroom (religieus) conservatisme richting ons land. Tegen de tijd dat ik dood ben (hopelijk duurt het nog 40-50 jaar), is Nederland stukken onleefbaarder dan nu.
Maar over wat voor arbeidskrachten heb je het dan. Want door toenemende computerisering, automatisering en robotisering neemt de vraag naar laag/ongeschoolden snel af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 27-12-2012 18:29:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 27 december 2012 @ 18:49:36 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120828886
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat sowieso. En daar komt straks nog bij dat we de arbeidskrachten hard nodig gaan hebben. Niet iets om vrolijk van te worden, gezien de totaal mislukte integratie de afgelopen 40 jaar en de stroom (religieus) conservatisme richting ons land. Tegen de tijd dat ik dood ben (hopelijk duurt het nog 40-50 jaar), is Nederland stukken onleefbaarder dan nu.
och we hebben het zo barslecht hier hè, zitten tegen een onderontwikkeling aan zo uitzichtloos zijn we :')

De vergrijzing is over 30 jaar wel voorbij, en de vooruitgang exponentieel dat we genoeg voor onszelf hebben.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120829970
Ik denk dat vooral de berg schulden exponentieel stijgt maar om dat nu vooruitgang te noemen :@
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120842893
Terechte constatering. Echter als het aan mij ligt komt er geen noord-Afrikaan meer bij. Sterker nog, als het aan mij ligt werken we aan een Delta plan voor massale REmigratie. Tot nu toe heeft de multiculturele samenleving ons alleen maar ellende geleverd. De enige die hier gebaat bij zijn tot nu toe zijn al die hulpverleners, maatschappelijk werkers en de PvdA.
pi_120922569
quote:
Centrale bank Egypte krap bij kas

De centrale bank van Egypte heeft bijna geen buitenlandse valuta meer in kas. De voorraad buitenlands geld bevindt zich op een 'kritiek' niveau, deelde de bank zaterdag mee.

Egypte kan nog maar ternauwernood aan zijn internationale verplichtingen voldoen, zei de bank zonder cijfers te noemen.

In november beschikte de bank nog over vijftien miljard dollar, minder dan de helft van de hoeveelheid geld die de bank vorig jaar, voor het uitbreken van de opstand, in kas had.

De centrale bank zei een nieuw veilingsysteem in het leven te hebben geroepen om dollars te kopen en verkopen. Uit vrees voor geldontwaarding waren veel Egyptenaren al naar de bank gegaan om hun Egyptische ponden in te wisselen voor dollars.

Het geldgebrek is het gevolg van het uitblijven van buitenlandse nvesteringen door de chaos in Egypte de afgelopen twee jaar.
Nu

Een hoge inflatie zal voedsel duurder maken en hongerige magen veroorzaken. Ik voel de volgende serie geweldadige rellen en opstanden alweer aankomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121474873
quote:
Vluchtelingen ondergebracht in gekraakte kerk

DEN HAAG - Enkele sympathisanten van een groep uitgeprocedeerde vluchtelingen heeft in Den Haag een kerkgebouw gekraakt. Dat meldde een woordvoerder.

De krakers hebben de leegstaande kerk aan de Haagse Sportlaan zaterdag overgedragen aan de uitgeprocedeerde vluchtelingen. Die voerden maandenlang actie vanuit een tentenkamp aan de Koekamp in Den Haag.

Het tentenkamp is eerder door de politie ontruimd omdat het voor de actievoerders te koud werd om er te verblijven. De kerk moet gaan dienen als tijdelijke opvang voor de groep.
Nu

Ik vrees dat dit slechts het begin is van wat komen gaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121475619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu

Een hoge inflatie zal voedsel duurder maken en hongerige magen veroorzaken. Ik voel de volgende serie gewelddadige rellen en opstanden alweer aankomen.
Dit staat op het punt te gebeuren in Zuid-Europa (het zal niet lang meer duren voordat men hier de rellen echt niet meer uit het nieuws kan houden) en de voedselopstanden zullen steeds noordelijker trekken.
Het is dan vooral de vraag wanneer de ordehandhavers erachter komen dat ze meer gemeen hebben met de hongerigen die ze moeten neerslaan dan met de graaiers die ze voor hun pokkeloontje verdedigen.
Farts are jazz to assholes
pi_121479470
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
Is al jaren bekend. Europa, met zijn vergrijzingsproblematiek, zal de komende decennia steeds meer afhankelijk worden van gebieden met een relatief jonge beroepsbevolking, zoals Noord-Afrika. Of we daar bij mee moeten zijn, is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Dat vind ik echt zo waardeloos argument. En dan na de verijzings periode (die denk ik hoogstens 10 jaar zal duren) zit je weer opgescheept met hele hordes allochtonen en de daarbij hoordende problematiek. Echt laten we proberen vergrijzings en werk problematiek niet op te lossen met alloctoone werknemers. De oplossing wordt dan erger dan de kwaal.
pi_121495302
Komt door ons opgeklopte scholingssysteem waardoor kneuzen met een matig diploma denken dat ze licht kantoorwerk moeten doen. Tel daarbij op de schijtstroom aan bureaucratie en je hebt een land met een negatief klimaat voor zelfstandigen, te hoge verwachtingen, en een gebrek aan zelfredzaamheid. Constant ligt het probleem en de oplossing bij anderen.

Maar goed, bedrijven gaan het oplossen met bergen aan geimporteerde krachten om zo de prijs te drukken en het werk absoluut onaanvaardbaar te maken voor mensen met mindere opleiding. Het is een verkapte vorm van uitbuiting en slavernij, zeker omdat zowel bedrijven als buitenlandse werknemers een loopje nemen met de Nederlandse regelgeving. Daar ontkomen Nederlandse werknemers niet aan, dus we hebben onszelf mooi genaaid.

En over twintig jaar zijn ze weer verbaasd als je in Rotterdam/Amsterdam als blanke vreemd wordt aangekeken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121670217
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Komt door ons opgeklopte scholingssysteem waardoor kneuzen met een matig diploma denken dat ze licht kantoorwerk moeten doen. Tel daarbij op de schijtstroom aan bureaucratie en je hebt een land met een negatief klimaat voor zelfstandigen, te hoge verwachtingen, en een gebrek aan zelfredzaamheid. Constant ligt het probleem en de oplossing bij anderen.

Maar goed, bedrijven gaan het oplossen met bergen aan geimporteerde krachten om zo de prijs te drukken en het werk absoluut onaanvaardbaar te maken voor mensen met mindere opleiding. Het is een verkapte vorm van uitbuiting en slavernij, zeker omdat zowel bedrijven als buitenlandse werknemers een loopje nemen met de Nederlandse regelgeving. Daar ontkomen Nederlandse werknemers niet aan, dus we hebben onszelf mooi genaaid.

En over twintig jaar zijn ze weer verbaasd als je in Rotterdam/Amsterdam als blanke vreemd wordt aangekeken.
_O_
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_121670254
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
En over twintig jaar zijn ze weer verbaasd als je in Rotterdam/Amsterdam als blanke vreemd wordt aangekeken.
Over 20 jaar?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121672661
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Komt door ons opgeklopte scholingssysteem waardoor kneuzen met een matig diploma denken dat ze licht kantoorwerk moeten doen. Tel daarbij op de schijtstroom aan bureaucratie en je hebt een land met een negatief klimaat voor zelfstandigen, te hoge verwachtingen, en een gebrek aan zelfredzaamheid. Constant ligt het probleem en de oplossing bij anderen.

Maar goed, bedrijven gaan het oplossen met bergen aan geimporteerde krachten om zo de prijs te drukken en het werk absoluut onaanvaardbaar te maken voor mensen met mindere opleiding. Het is een verkapte vorm van uitbuiting en slavernij, zeker omdat zowel bedrijven als buitenlandse werknemers een loopje nemen met de Nederlandse regelgeving. Daar ontkomen Nederlandse werknemers niet aan, dus we hebben onszelf mooi genaaid.

En over twintig jaar zijn ze weer verbaasd als je in Rotterdam/Amsterdam als blanke vreemd wordt aangekeken.
Eens!
pi_121769005


Volgens de FOA is er een steeds grotere samenhang tussen oorlog en honger.

Welternahrung
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_122104329
De vergrijzing is niet over 10 jaar voorbij

Dat is blijvend

De beroepsbevolking neemt nu al af; ik denk dat over een jaar of 10, 15 de werkloosheid vanzelf oplost

Hoop maar dat de overheid dit keer alleen hoogopgeleide immigranten toelaat

Ja over dat nieuwsuur verhaal van die spanjaarden, in spanje krijg je dus eerst WW en daarna een maand of 4 bijstand. en daarna niets, vervolgens gaan spanjaarden in marokko werken voor 300 euro? waarom gaan ze niet in frankrijk, duitsland of nederland werken voor 1100 euro en dan 3 maanden later een uitkering van 700 euro trekken? dat is meer dan die 300 euro in marokko huh
pi_122105069
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
De vergrijzing is niet over 10 jaar voorbij

Dat is blijvend

De beroepsbevolking neemt nu al af; ik denk dat over een jaar of 10, 15 de werkloosheid vanzelf oplost

Hoop maar dat de overheid dit keer alleen hoogopgeleide immigranten toelaat

Ja over dat nieuwsuur verhaal van die spanjaarden, in spanje krijg je dus eerst WW en daarna een maand of 4 bijstand. en daarna niets, vervolgens gaan spanjaarden in marokko werken voor 300 euro? waarom gaan ze niet in frankrijk, duitsland of nederland werken voor 1100 euro en dan 3 maanden later een uitkering van 700 euro trekken? dat is meer dan die 300 euro in marokko huh
De kosten van levensonderhoud konden wel eens een stuk lager zijn in Marokko. Je komt dan een stuk verder met je geld. Er zijn trouwens veel jongeren uit zuid europa die hun heil in noord europa zoeken.

In Duitsland is werk:
alemania-hay-trabajo
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_122105125
dat is in het spaans! dat ken ik niet volgen hoor
  zondag 27 januari 2013 @ 11:36:51 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122105146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat de jeugdwerkloosheid fors is, maakt het nog geen drogredenering. De situatie is nu zo dat babyboomers aan hun pensioen beginnen. Dat effect wordt komende jaren pas écht merkbaar. Bovendien is er nu een economische crisis, waardoor er sowieso minder werkgelegenheid is. Als straks de economie aantrekt, staan ze overal in Europa te schreeuwen om arbeidskrachten. En in Nederland zal het zo zijn zoals het ook in de jaren '60 en '70 ging: mensen trekken hun neus op voor bepaalde karweitjes. De gevolgen: massale intocht van migranten.
Laten we dan, voordat we opnieuw miljoenen kansarmen de kansenwijken importeren, eerst eens even wachten op die schreeuw om arbeidskrachten. Dat lijkt me slimmer, niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_122105193
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Laten we dan, voordat we opnieuw miljoenen kansarmen de kansenwijken importeren, eerst eens even wachten op die schreeuw om arbeidskrachten. Dat lijkt me slimmer, niet?
Wordt deze schreeuw niet al beantwoord door Oost Europeanen die hier komen werken omdat iemand die teveel verwend is door de overheid niet bepaalde baantje wil doen?
  zondag 27 januari 2013 @ 11:50:29 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122105508
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:57 schreef Digi2 het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens de FOA is er een steeds grotere samenhang tussen oorlog en honger.

Welternahrung
Klopt, honger wordt als wapen ingezet in conflicten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122105556
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, honger wordt als wapen ingezet in conflicten.
Zie de huidige situatie in Iran.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:58:25 #28
3542 Gia
User under construction
pi_122105765
Dan komen ze gewoon naar het Christelijke westen. Dan geven wij dat hele volk 5 broden en 2 vissen. Moet genoeg zijn om het een tijdje op uit te zingen.
pi_122106090
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:58 schreef Gia het volgende:
Dan komen ze gewoon naar het Christelijke westen. Dan geven wij dat hele volk 5 broden en 2 vissen. Moet genoeg zijn om het een tijdje op uit te zingen.
Ik denk niet dat de noord afrikaanse medemensen de intentie hebben om zich in Oost Europa te gaan settelen. :D

Ik denk ook niet dat ze daar erg welkom zullen worden geheten :')

Terwijl daar toch de groei plaatsvindt.
  zondag 27 januari 2013 @ 12:16:57 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122106427
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zie de huidige situatie in Iran.
Dit is in de vorige eeuw zeer veel gebeurd, alle grote hongersnoden in Afrika waren kunstmatig, oorlogsvoering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122106471
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is in de vorige eeuw zeer veel gebeurd, alle grote hongersnoden in Afrika waren kunstmatig, oorlogsvoering.
En in de V.S. eten ze zich dood.

Doen we het in Europa nog niet zo slecht ;)
pi_122125637
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Laten we dan, voordat we opnieuw miljoenen kansarmen de kansenwijken importeren, eerst eens even wachten op die schreeuw om arbeidskrachten. Dat lijkt me slimmer, niet?
Lijkt me op zich inderdaad slimmer, ja. Maar voordat we dat bereiken, moet in Nederland een grote cultuurverandering plaatsvinden. Want opzettelijk falen (van hoog tot laag) wordt nu onvoldoende bestraft. Mensen die falen, of die vertikken om werk uit te voeren, worden nog veel te veel in de watten gelegd.
pi_122127377
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
De vergrijzing is niet over 10 jaar voorbij

Dat is blijvend

De beroepsbevolking neemt nu al af; ik denk dat over een jaar of 10, 15 de werkloosheid vanzelf oplost

Hoop maar dat de overheid dit keer alleen hoogopgeleide immigranten toelaat

Ja over dat nieuwsuur verhaal van die spanjaarden, in spanje krijg je dus eerst WW en daarna een maand of 4 bijstand. en daarna niets, vervolgens gaan spanjaarden in marokko werken voor 300 euro? waarom gaan ze niet in frankrijk, duitsland of nederland werken voor 1100 euro en dan 3 maanden later een
uitkering van 700 euro trekken? dat is meer dan die 300 euro in marokko huh
De vergrijzing is helemaal niet blijvend. Op een gegeven moment zijn alle babyboomers dood.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122128702
De vergrijzing is wel blijvend; de kinderen van de babyboomers zijn met evenveel als hun ouders
pi_122137007
De vergrijzing zal zeker toenemen dus we moeten buiten de lands grenzen gaan kijken om het op te vangen.

1
2
3
4
5
 <BODY BGCOLOR="#FFFFOO">

[url=http://incassobureauconform.nl/]Incassobureau Conform[/url]

</BODY> 
pi_122137717
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:46 schreef stagevraagbaak het volgende:
De vergrijzing zal zeker toenemen dus we moeten buiten de lands grenzen gaan kijken om het op te vangen.
[ code verwijderd ]

Hmm, laat me je even helpen vraagbaakie:
Slechtste Incassobureau
Zo doe je dat, is beter voor indexering Google, spammert :o


Ontopic: De ouders van nu hebben veel minder kinderen per hoofd van het gezin, vergrijzing zal gemiddeld dus afnemen lijkt me (Over tientallen jaren dan)?
pi_122139961
De enige manier om de vergrijzing te stoppen is als iedereen 10 kinderen krijgt, maar dan heb je weer een bevolkingsexplosie
pi_122140050
in 2040 is de top bereikt qwa aantal ouderen op 40% van de bevolking, daarna blijft dat zo
pi_122151943
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
En over twintig jaar zijn ze weer verbaasd als je in Rotterdam/Amsterdam als blanke vreemd wordt aangekeken.
Rotterdam, 20 jaar? Zeg maar gerust een aantal jaar :') :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122152006
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:53 schreef arjan1212 het volgende:
De vergrijzing is wel blijvend; de kinderen van de babyboomers zijn met evenveel als hun ouders
Als straks iedereen 120 kan worden, wordt de vergrijzing alleen nog maar meer omdat er meer generaties tegelijk in leven zullen zijn.
pi_122152339
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:53 schreef arjan1212 het volgende:
De vergrijzing is wel blijvend; de kinderen van de babyboomers zijn met evenveel als hun ouders
Nee hoor, bekijk de bevolkingspyramide maar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122152405
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als straks iedereen 120 kan worden, wordt de vergrijzing alleen nog maar meer omdat er meer generaties tegelijk in leven zullen zijn.
Wat een markt zal dat worden :D Iemand al een idee om al die ouderen aan bepaalde producten te krijgen zodat we daar het geld bij weg kunnen harken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122152486
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een markt zal dat worden :D Iemand al een idee om al die ouderen aan bepaalde producten te krijgen zodat we daar het geld bij weg kunnen harken?
Dat moet je eigenlijk nu al doen met de vergrijzingsgolf in NL maar die mensen zijn geen moderne consumenten. Daar heb ik met verschillende kennissen al vaker over zitten te brainstormen, maar echt iets concreets waarop oudjes aan het wachten zijn hebben we niet kunnen bedenken, behalve betaalbare zorg.

In tilburg zit het afscheidshuis, dat is volgens mij wel een geniaal concept ipv de standaard rouwkamers waarmee je toch nog wat geld uit de vergrijzingsgolf kan slaan. Wel over hun lijk heen, maar niet echte lijkenpikkerij.

Je zou ook nog huizen voor oudjes in florida of frankrijk kunnen gaan aanbieden maar daar zit behalve bij enkele mensen op fok geen handel in volgens mij. :+
pi_122152575
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat moet je eigenlijk nu al doen met de vergrijzingsgolf in NL maar die mensen zijn geen moderne consumenten. Daar heb ik met verschillende kennissen al vaker over zitten te brainstormen, maar echt iets concreets waarop oudjes aan het wachten zijn hebben we niet kunnen bedenken, behalve betaalbare zorg.

In tilburg zit het afscheidshuis, dat is volgens mij wel een geniaal concept ipv de standaard rouwkamers waarmee je toch nog wat geld uit de vergrijzingsgolf kan slaan. Wel over hun lijk heen, maar niet echte lijkenpikkerij.

Je zou ook nog huizen voor oudjes in florida of frankrijk kunnen gaan aanbieden maar daar zit behalve bij enkele mensen op fok geen handel in volgens mij. :+
Ik zat te denken aan speciale 'ouderdomsfondsen' voor 65+ers waar zij hun hele vermogen in stoppen zodat wij zorgen dat 1) zij elke maand een net bedrag krijgen om van te leven en 2) dat de kleinkinderen straks ook wat leuke centen kunnen krijgen en 3) dat wij mooi rente kunnen trekken op dat bedrag en weer verder mee kunnen beleggen. Soort van ponzi-achtige opzet :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122152618
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan speciale 'ouderdomsfondsen' voor 65+ers waar zij hun hele vermogen in stoppen zodat wij zorgen dat 1) zij elke maand een net bedrag krijgen om van te leven en 2) dat de kleinkinderen straks ook wat leuke centen kunnen krijgen en 3) dat wij mooi rente kunnen trekken op dat bedrag en weer verder mee kunnen beleggen. Soort van ponzi-achtige opzet :)
Helaas zijn je sterftabellen waarop je je ponzi gaat baseren niet betrouwbaar meer door de voorstschrijdende zorg en kun je als je niet genoeg afroomd nogal tegen wat problemen aan gaan lopen. :D
pi_122152673
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Helaas zijn je sterftabellen waarop je je ponzi gaat baseren niet betrouwbaar meer door de voorstschrijdende zorg en kun je als je niet genoeg afroomd nogal tegen wat problemen aan gaan lopen. :D
Valt vast wel wat tegen te hedgen :P. Nee maar serieus, ik ben er van overtuigd dat er op dit moment wereldwijd, China, US, NL groepen mensen zijn die zich richten op de 'next big money slurper' voor die enorme grote groep oude bejaarden die ergens wegrotten in een ouderen huis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122152885
Laten we wel wezen, veel ouderen geven natuurlijk ook veel geld uit aan hun eigen kinderen omdat ze van gekkigheid ook niet meer weten wat ze ermee moeten. Dus via-via komt dat geld wel weer in de economie maar dan via 40-50 jarigen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122153215
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Valt vast wel wat tegen te hedgen :P. Nee maar serieus, ik ben er van overtuigd dat er op dit moment wereldwijd, China, US, NL groepen mensen zijn die zich richten op de 'next big money slurper' voor die enorme grote groep oude bejaarden die ergens wegrotten in een ouderen huis.
De next big money slurper is in mijn optiek de explosie van de zorgkosten, die zal ook het meeste geld van die oudjes gaan souperen. Pas als er uit japen een werkende zorgrobot gaat komen zie ik de zorgkosten zakkenn

Verder hebben banken al de generatie hypotheken bedacht waardoor vervroegd de erfenissen al weer in vastgoed gestopt gaan worden.
pi_123320294
quote:
Meer mensenhandelaren opgepakt

AMSTERDAM - De marechaussee heeft vorig jaar aan de grenzen een stuk meer illegalen, mensensmokkelaars en mensenhandelaren opgepakt dan een jaar eerder.

Een woordvoerder van de marechaussee bevestigt zondag berichtgeving daarover van de NOS.

Van mensenhandel werden vorig jaar 110 gevallen ontdekt, tegenover 97 een jaar eerder. Er waren 141 gevallen van mensensmokkel. In 2011 waren dat er nog 86. Controleurs van de marechaussee pakten verder 1700 illegalen op, tegenover 1500 in het jaar daarvoor.
De marechaussee mag sinds de afschaffing van de grenscontroles in de Schengenlanden alleen nog steeksproefsgewijs controleren. Sinds 2011 controleert de marechaussee de grens met België en Duitsland met zogenoemd mobiel toezicht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_123343844
De grote volksverhuizing naar china!! Afrikanen willen niet meer naar europa...

ned2 tegenlicht. nu.
pi_123344000
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:11 schreef arjan1212 het volgende:
De grote volksverhuizing naar china!! Afrikanen willen niet meer naar europa...

ned2 tegenlicht. nu.
Nou dat komt dan goed uit, want we zitten nou ook niet bepaald op hen te wachten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_123344100
Europa is over 20 jaar een museum dat leeft van landbouw en toerisme....
pi_123345301
De echte grote volksverhuizing is de trek van het chinese platteland naar de chinese steden, 500 miljoen mensen ..
pi_123345941
'een ingedutte zelfvoldane nostalgische maatschappij' zo word er over west-europa gesproken whaha
pi_123346046
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
'een ingedutte zelfvoldane nostalgische maatschappij' zo word er over west-europa gesproken whaha
U is een zelfhatende Nederlander?
pi_123346095
nee.. ik zit naar tegenlicht te kijken , een afrikaan die in china woont zei dat
pi_123346674
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef arjan1212 het volgende:
nee.. ik zit naar tegenlicht te kijken , een afrikaan die in china woont zei dat
Die Afrikaan (Achille Mbembe) zit op dit moment in Johannesburg aan de universiteit van Witwatersrand, maar dat is geen antwoord op mijn vraag (niet aanvallend bedoelt of zo, maar ik ken maar heel weinig mensen die in grote problemen voor hun maatschappij een vorm van humor zien :D ).
pi_123346793
dat museum dat van landbouw en toerisme leeft zie ik wel zitten hoor... lijkt mij wel een mooie toekomst.
pi_123347165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik open dit topic omdat ik een grote volksverhuizing voel aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het midden oosten en Noord afrika. Door de crisis zullen er steeds meer conflicten uitbreken en mensen een beter bestaan zoeken. Europa is het eenvoudigst te bereiken zowel geografisch als politiek qua toelating en sociaal stelsel.

Bijv in Egypte denken de fundas dat geloof in Allah zorgt voor brood op de plank. De egyptenaren die wat beter ontwikkeld zijn zie ik dan ook hun land gaan ontvluchten. Trouwens ook de fundas als het brood toch op blijkt te raken.

Weer minister Egypte opgestapt
Waarom is er dan geen massa-emigratie van spanje, italie, portugal en griekenland naar nederland,duitsland, zweden enz. ..
  maandag 25 februari 2013 @ 22:30:57 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123348663
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wordt deze schreeuw niet al beantwoord door Oost Europeanen die hier komen werken omdat iemand die teveel verwend is door de overheid niet bepaalde baantje wil doen?
Het probleem is dat de verschillende landen binnen de EU totaal verschillen als het om het levensonderhoud gaat. Als de Pool gaat merken dat hij met het hier verdiende loon in Polen niet meer kan doen dan wanneer hij in Polen zou blijven werken zie je de Pool ook niet meer. Voor de Pool en nog in grotere mate voor de Roemeen, Bulgaar die hier komt werken voor een grijpstuiver is dat een vermogen als hij terugkeert naar eigen land. Alleen degene die in eigen land totaal niets kan bereiken(nu moet ik oppassen want je hebt uitzonderingen) blijft in NL al is het maar om het mooie vangnet.
Maar voor een NLer met ons levensonderhoud kan hij gewoon niet concurreren met een Pool die hier in een camper leeft.

Je moet het zo zien dat een NLer een paar jaar in het Midden-Oosten gaat werken voor 60-80 dollar per uur netto wat daar niet al te hoog is. Hij leeft dan wel in een compound in de zandbak onder zware omstandigheden, maakt veel uren en klaagt niet zoals de Pool dat bij ons ook doet. Maar bij terugkeer en je hebt geen gekke dingen ondernomen heb je wat. Als hij datzelfde werk hier moet uitvoeren heeft hij het minimum. Die Sjeiks zijn niet achterlijk natuurlijk, want voor dat soort klussen halen ze daar hun neus op en eigenlijk kotsen ze je uit. Daarbij kom je de compound niet af voordat de klus af is. Maar goed voor dat loon heb je er dat wel voor over. Want bij terugkeer kun je zo een huis afbetalen.

Alles heeft er dus mee te maken of het zinvol is om je te laten afzeiken. Als het afzeiken geen zin heeft omdat je met dat loon alsnog je gezin niet kunt runnen dan blijf je dus thuis. Als je de shit in moet dan maar gelijk goed. Maar je af laten zeiken en er niets voor terug krijgen no way.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-02-2013 22:43:06 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_123927362
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Waarom is er dan geen massa-emigratie van spanje, italie, portugal en griekenland naar nederland,duitsland, zweden enz. ..
Dat vindt wel degelijk plaats:

German immigration jumps to highest levels in 16 years

quote:
However, countries facing the sharpest economic crisis showed a particular spike in numbers moving to Germany.

Some 24,000 Greeks moved to Germany in 2011, a 90% increase on 2010, while around 21,000 Spaniards arrived, a 52% rise.

"Immigration rose especially from those countries hit hard by the crisis, notably Greece and Spain", the federal statistics office said.
In Duitsland is er werk:

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_123927548
quote:
Migranten bestormen Spaanse enclave in Marokko

Ruim honderdvijftig migranten uit landen bezuiden de Sahara hebben maandag een hek met prikkeldraad bestormd bij Melilla, in een poging de Spaanse enclave in Marokko binnen te komen. Een tiental mensen raakte gewond. Dat hebben de Spaanse autoriteiten bekendgemaakt.

Zo'n vijftig migranten slaagden erin over het zes meter hoge hek te klimmen. De meesten werden echter door de politie teruggestuurd. Agenten zijn in Melilla op zoek naar een paar migranten die wisten te ontkomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_124953318

De mensen in Egypte worden steeds armer en wanhopiger. Om een lening van het IMF te krijgen worden de brandstof subsidies drastisch verlaagd. Hoe lang zal het nog duren voordat er weer massale geweldadige rellen uitbreken?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_129289185
quote:
Legerleider Egypte vraagt om steun middels betogingen

De Egyptische machthebber generaal Abdel Fattah al-Sisi wil dat er vrijdag op grote schaal wordt betoogd tegen geweld en dat de strijdkrachten daarmee ''een mandaat krijgen om geweld en terrorisme'' te bestrijden.

Al-Sisi zei dat in een toespraak op een militaire academie. Achterdochtige luisteraars, inclusief de aanhangers van de afgezette president Mohamed Mursi, vrezen dat de generaal steun zoekt om met een soort noodtoestand te regeren.

De generaal greep 3 juli de macht na massale betogingen in het land tegen het falende beleid van Mursi. Mursi, die uit de Moslimbroederschap komt, werd vorig jaar democratisch tot president gekozen.

De broederschap, die decennia is vervolgd en vaak ondergronds oppositie voerde, was plotseling de grootste regeringspartij, maar leek de enorme problemen niet aan te kunnen en werd tegengewerkt door magistraten en militairen.

Staatsgreep

Mursi verdween met de staatsgreep buiten beeld en zijn aanhangers eisen vrijwel dagelijks in betogingen de terugkeer van president Mursi. In de afgelopen twee dagen alleen al vielen in de hoofdstad Caïro veertien doden en negentig gewonden.

Volgens de broederschap hebben militairen betogers aangevallen. De meeste slachtoffers vielen op of rond het plein Nahdet Misr (Egyptische Renaissance) in het met Caïro 'versmolten' Gizeh. Daar is het grootste verzamelpunt van de broederschap.
Egypte lijkt af te glijden naar een burgeroorlog. De extremisten zullen aanslagen plegen en zo economisch herstel wat de progresieven zich wensen onmogelijk maken. Hierna zullen vele wanhopigen het land ontvluchten en in europa asiel zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-07-2013 13:52:09 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_129289729
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
Laten we wel wezen, veel ouderen geven natuurlijk ook veel geld uit aan hun eigen kinderen omdat ze van gekkigheid ook niet meer weten wat ze ermee moeten. Dus via-via komt dat geld wel weer in de economie maar dan via 40-50 jarigen.
Waar heb jij die "wijsheid" vandaan. De meeste ouderen moeten leven van AOW met al dan niet een klein pensioentje ("onze" regering graait volop mee door de belasting verhoging). Als ze al geld zouden hebben, dan komt dat door een spaarzaam leven (op het gierige af).

Het is idd gekkigheid als ze hun geld aan kinderen zoals jij zouden geven, want die draaien het er in de kortste tijd doorheen (misschien even goed voor de economie van het buitenland)
De mentaliteit van de post baby boomers is gebaseerd op een verwende jeugd, alles kon en moet kunnen, mogelijk gemaakt door de baby boomers (dat kun je hen wel verwijten)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129289893
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Alleen zeer drastische maatregelen kunnen voorkomen dat Europa wordt overspoeld door een tsunamie van kansloze gelukszoekers. In Australie hebben ze dat begrepen: Studiereisje voor het Europarlement en de Commissie ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:03:42 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129290126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
nee
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:05:24 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129290219
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee
Waarom gaan kansarmen dan naar Europa en kansrijken naar Australie, Noord Amerika?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129290263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:58 schreef Oud_student het volgende:
Alleen zeer drastische maatregelen kunnen voorkomen dat Europa wordt overspoeld door een tsunamie van kansloze gelukszoekers. In Australie hebben ze dat begrepen: Studiereisje voor het Europarlement en de Commissie ?
Australie is natuurlijk makkelijker af te sluiten dan Europa. Europa heeft last van poreuze grenzen tussen Turkije en Griekenland, Gibraltar en het Middelandse zeegebied (met name Lampedusa en Malta). Europa is dus veel makkelijker te bereiken en lastiger te "verdedigen".
pi_129290418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Australie is natuurlijk makkelijker af te sluiten dan Europa. Europa heeft last van poreuze grenzen tussen Turkije en Griekenland, Gibraltar en het Middelandse zeegebied (met name Lampedusa en Malta). Europa is dus veel makkelijker te bereiken en lastiger te "verdedigen".
Deze eilanden bouw je dan om tot detentie centra en laat Amesty Int. er een reportage over maken hoe slecht de situatie in deze kampen is, en je zult zien hoe dramatisch de omzetten van de mensenhandelaren zullen dalen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:10:15 #71
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129290435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom gaan kansarmen dan naar Europa en kansrijken naar Australie, Noord Amerika?
Ik zou het aantal kansarmen dat in Noord-Amerika of Australie aankomt niet te eten willen geven. Het is niet voor niets dat Australie er nu voor kiest om alle vluchtelingen (politiek of economisch maakt geen verschil) die per boot aankomen meteen de toegang te weigeren en te deporteren naar Papua Nieuiw Guinea. En als je toch al kansarm bent, is de kans op een vliegticket ook meteen kleiner
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:12:32 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129290535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Deze eilanden bouw je dan om tot detentie centra en laat Amesty Int. er een reportage over maken hoe slecht de situatie in deze kampen is, en je zult zien hoe dramatisch de omzetten van de mensenhandelaren zullen dalen.
tja. En ondertussen laat je mensen creperen onder onmenselijke omstandigheden?

Die kansarmen komen niet voor hun lol naar welvarende gebieden. Ze zoeken mogelijkheden om in leven te blijven en hun familie een toekomst te bieden. Grenzen dichtgooien is een utopie. Zelfs in de koude oorlog kwamen mensen over de grens.
beter zou zijn om heldere richtlijnen te hebben en mensen binnen pakweg 4-5 maanden uitsluitsel te geven.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_129290557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:09 schreef Oud_student het volgende:
Deze eilanden bouw je dan om tot detentie centra en laat Amesty Int. er een reportage over maken hoe slecht de situatie in deze kampen is, en je zult zien hoe dramatisch de omzetten van de mensenhandelaren zullen dalen.
Malta is een land. En hoewel ik het mbt Lampedusa geen slecht idee vind hebben de oorsprokelijke bewoners natuurlijk ook rechten: ik weet niet hoe die hier tov staan.

Ik denk gewoon dat het een onoplosbaar probleem is. Mensen uit die landen zijn wanhopig. En ze zullen nog veel wanhopiger worden omdat die bevolking zo ontzettend hard toeneemt in landen als Egypte en Nigeria. Intussen zijn bijna al die vluchtelingen jonge mannen zonder opleiding. Dat gaat, los van werk, natuurlijk demografisch problemen opleveren in Europa als die geen partners kunnen vinden.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:13:17 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129290571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik zou het aantal kansarmen dat in Noord-Amerika of Australie aankomt niet te eten willen geven. Het is niet voor niets dat Australie er nu voor kiest om alle vluchtelingen (politiek of economisch maakt geen verschil) die per boot aankomen meteen de toegang te weigeren en te deporteren naar Papua Nieuiw Guinea. En als je toch al kansarm bent, is de kans op een vliegticket ook meteen kleiner
Maar waarom gaan kansrijken dan naar Noord Amerika en Australië?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129290638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:12 schreef teamlead het volgende:
tja. En ondertussen laat je mensen creperen onder onmenselijke omstandigheden?

Die kansarmen komen niet voor hun lol naar welvarende gebieden. Ze zoeken mogelijkheden om in leven te blijven en hun familie een toekomst te bieden. Grenzen dichtgooien is een utopie. Zelfs in de koude oorlog kwamen mensen over de grens.
beter zou zijn om heldere richtlijnen te hebben en mensen binnen pakweg 4-5 maanden uitsluitsel te geven.
Grenzen openhouden is ook een utopie.

Laat deze bevolkingsprojectie mbt Nigeria eens tot je door dingen.



Of deze mbt Egypte.



Die landen hebben (als dat nu al niet zo is) overschotten van tientallen miljoenen mensen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:15:56 #76
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129290671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar waarom gaan kansrijken dan naar Noord Amerika en Australië?
omdat het kan? Net zo goed als er zat kansrijke europeanen die kant op gaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:17:29 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129290737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Grenzen openhouden is ook een utopie.

Laat deze bevolkingsprojectie mbt Nigeria eens tot je door dingen.

[ afbeelding ]
eh.. ja dus?
Of deze mbt Egypte.

[ afbeelding ]

Die landen hebben (als dat nu al niet zo is) overschotten van tientallen miljoenen mensen.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_129290839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

tja. En ondertussen laat je mensen creperen onder onmenselijke omstandigheden?
Nee de keuze die ze hebben is vrijwillig terug gaan.
quote:
Die kansarmen komen niet voor hun lol naar welvarende gebieden. Ze zoeken mogelijkheden om in leven te blijven en hun familie een toekomst te bieden. Grenzen dichtgooien is een utopie. Zelfs in de koude oorlog kwamen mensen over de grens.
beter zou zijn om heldere richtlijnen te hebben en mensen binnen pakweg 4-5 maanden uitsluitsel te geven.
Dat is leuk voor bureaucraten en goede doelen organisaties die er een goede boterham mee verdienen.
De richtlijn lijkt me duidelijk: voegt de persoon in kwestie iets toe voor de economie van het immigatieland? Ja, dan tijdelijke vergunning en garantiestellingen (zie Australie) Nee, dan terug.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:23:07 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129291030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

omdat het kan? Net zo goed als er zat kansrijke europeanen die kant op gaan
Precies, europa bied geen toekomst voor kansrijken zoals Noord Amerika of Australie dat doet.
Succes wordt bestraft in Europa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:24:30 #80
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129291104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee de keuze die ze hebben is vrijwillig terug gaan.

[..]
klopt. Terug naar een land waar ze verhongeren, geen uitzicht is op een functionerende economie, islamitische fundamentalisten kinderen doodschieten als ze naar school willen en meer van dat fijns. Dat is nauwelijks een keuze te noemen.
quote:
Dat is leuk voor bureaucraten en goede doelen organisaties die er een goede boterham mee verdienen.
De richtlijn lijkt me duidelijk: voegt de persoon in kwestie iets toe voor de economie van het immigatieland? Ja, dan tijdelijke vergunning en garantiestellingen (zie Australie) Nee, dan terug.
lijkt me een prima richtlijn, maar dan wel graag op zo'n manier dat mensen niet eerst 10 - 15 jaar in een azc moeten zitten, niets mogen doen en dan pas uitgezet worden... Oh, en graag voor heel europa dezelfde richtlijn, anders schiet je er nog geen zak mee op
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:24:54 #81
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_129291123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, europa bied geen toekomst voor kansrijken zoals Noord Amerika of Australie dat doet.
Succes wordt bestraft in Europa
oh, helemaal eens :Y.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_129291166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:17 schreef teamlead het volgende:
eh.. ja dus?
Het is een probleem dat Europa niet kan oplossen. Dat bedoel ik.

In de komende 40 jaar wordt verwacht dat alleen Nigeria al met 250 miljoen mensen groeit. Het zou al een mirakel zijn als Nigeria stabiel blijft als land. Hetzelfde voor Egypte trouwens. Deze aantallen kan Europa nevernooit niet opvangen. En die 250M is ALLEEN nog maar Nigeria.
pi_130647634
pi_130667784
Ik denk dat er genoeg werk is voor de Roemenen en Bulgaren, we hebben nl. een paar 100 duizend Polen hier werken. Roemenen en Bulgaren kunnen deze banen tegen een lager tarief overnemen en de banen van Nederlanders natuurlijk
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:05:48 #85
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130667929
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:13 schreef Digi2 het volgende:

De mensen in Egypte worden steeds armer en wanhopiger. Om een lening van het IMF te krijgen worden de brandstof subsidies drastisch verlaagd. Hoe lang zal het nog duren voordat er weer massale geweldadige rellen uitbreken?
Wel mooi dat je gelijk had. Natuurlijk gingen de rellen ook om wie er aan de macht was maar ik kan me goed voorstellen dat mensen veel makkelijker de straat op gaan nu het er zo slecht gaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:12:34 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130668074
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel mooi dat je gelijk had. Natuurlijk gingen de rellen ook om wie er aan de macht was maar ik kan me goed voorstellen dat mensen veel makkelijker de straat op gaan nu het er zo slecht gaat.
Wordt een keer tijd dat deze mensen zich gaan realiseren dat
1. Hun probleem is
2. Het pas gaat worden als ze gaan samenwerken
3. Hun succes afhankelijk is van hun economie en die is vooral toerisme

Lopen gillen dat het de schuld is van het buitenland, israel, etc en de boel kapot maken gaat niet werken.

Wat wij moeten doen is vooral niet ingrijpen en ze dit besef zelf laten krijgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131313769
Honderden afrikanen proberen de spaanse enclaves Melilla en Ceuta te bestormen.
http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video1336970.html
quote:
Hunderte stürmen spanische Exklaven

Auch ein sechs Meter hoher, gut gesicherter High-tech-Zaun kann die Verzweifelten nicht aufhalten: Hunderte Flüchtlinge aus Afrika haben zum Teil mit Gewalt versucht, von Marokko aus die spanischen Exklaven Melilla und Ceuta zu erreichen. In Ceuta schafften es mindestens 80 Afrikaner schwimmend an den Strand, während rund 50 von ihnen durch marokkanische Grenzbeamten gestoppt wurden. Etwa 300 Menschen hätten in Melilla einen Teil des sechs Meter hohen Grenzzauns eingerissen, teilten spanische Regierungsvertreter mit. Etwa hundert der Flüchtlinge schafften es auf spanisches Gebiet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2013 @ 14:34:24 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131313818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
Nee, ze willen gewoon een legale baan. Levert meer op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131337327
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, ze willen gewoon een legale baan. Levert meer op.
Goed antwoord.
Als ik het goed begrijp is het beeld van het westen dat het geld hier op straat ligt. En dat migranten naar hun thuisbasis het beeld ophouden dat ze een goede baan hebben en goed geld verdienen.
Een bericht dat ze mislukt zijn en hun hand moeten/kunnen ophouden is niet goed voor hun ego.

Het misverstand is dan, dat er hier genoeg banen/werk voor ongeschoolden zijn/is.

Het is nu wel voor het eerst dat ik mij dat realiseer. Dank je daarvoor.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131338020
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
Nee.
Of denk jij dat kansarmen ook maar enig idee hebben van het aanvragen van een sociale uitkering in Nederland? Of België of wat voor Europees land dan ook.
Ze denken dat je hier met simpele arbeid goed geld kunt verdienen. Ze willen werken voor hun geld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131871212
quote:
Berging Lampedusa weer uitgesteld

NOS Teletekst 128

Italiaanse reddingswerkers kunnen ook
vandaag niet zoeken naar slachtoffers
van de scheepsramp,eerder deze week bij
Lampedusa.Net als gisteren is het
slecht weer in het gebied.

De 20 meter lange boot die volgepakt
was met vluchtelingen zonk donderdag in
de buurt van het Italiaanse eilandje,
dat zo'n 100 kilometer uit de kust van
Tunesië ligt.

Van de circa 500 vluchtelingen uit
Eritrea hebben 155 de ramp overleefd.
Tot nu toe zijn 111 lichamen geborgen.
Meer dan 200 mensen worden nog vermist.
Vermoedelijk liggen hun lichamen in het
wrak,op de bodem van de zee.
Ik vraag me af of Italie dat eilandje niet beter kan wegbaggeren. gezien alle ellende die het opleverd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_131871343
quote:
"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."
Einstein.

Die begreep het tenminste.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_131872022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Italie dat eilandje niet beter kan wegbaggeren. gezien alle ellende die het opleverd.
Dan wordt het volgende eilandje de nieuwe ellende maker. We zouden wel serieus werk moeten maken van het oppakken van de organisatoren van deze smokkel trips.
pi_131873317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed antwoord.
Als ik het goed begrijp is het beeld van het westen dat het geld hier op straat ligt. En dat migranten naar hun thuisbasis het beeld ophouden dat ze een goede baan hebben en goed geld verdienen.
Een bericht dat ze mislukt zijn en hun hand moeten/kunnen ophouden is niet goed voor hun ego.

Het misverstand is dan, dat er hier genoeg banen/werk voor ongeschoolden zijn/is.

Het is nu wel voor het eerst dat ik mij dat realiseer. Dank je daarvoor.
Serieus werk maken van reële voorlichting hierover is misschien zo'n gek idee nog niet.......naast natuurlijk het oprollen van smokkelroutes en het stevig aanpakken (wat mij betreft met grof geweld afmaken) van mensenhandelaars.
pi_131874552
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef arjan1212 het volgende:
nee.. ik zit naar tegenlicht te kijken , een afrikaan die in china woont zei dat
Dat is dus een Afrikaan die of genoeg geld heeft (via corruptie of van ons ontwikkelingsgeld) of bereid is nog harder te werken dan de gemiddelde Chinees. Hoeveel van die laatste categorie zouden er zijn? :)

Hier in Europa en met name Nederland krijgen we Afrikanen die menen overal recht op te hebben, immers hun voorvaderen hebben zo geleden als slaven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_131875184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is dus een Afrikaan die of genoeg geld heeft (via corruptie of van ons ontwikkelingsgeld) of bereid is nog harder te werken dan de gemiddelde Chinees. Hoeveel van die laatste categorie zouden er zijn? :)

Hier in Europa en met name Nederland krijgen we Afrikanen die menen overal recht op te hebben, immers hun voorvaderen hebben zo geleden als slaven.
Dat kan je alleen oplossen door de sociale zekerheid af te schaffen en de belasting te verlagen, net zoals in Amerika/australie/canada

Daar pak je dan wel alle mensen met de laagste inkomens mee

Andere optie is een soort extreem rechtse politiestaat, dat lijkt me nog erger.
pi_131888511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is dus een Afrikaan die of genoeg geld heeft (via corruptie of van ons ontwikkelingsgeld) of bereid is nog harder te werken dan de gemiddelde Chinees. Hoeveel van die laatste categorie zouden er zijn? :)

Hier in Europa en met name Nederland krijgen we Afrikanen die menen overal recht op te hebben, immers hun voorvaderen hebben zo geleden als slaven.
Die laatste zin is onzin. Dubbel onzin.
1) Het zijn niet de voorvaderen van de Afrikanen die hebben geleden als slaven. De slaven zijn juist uit Afrika vervoerd naar Amerika. Het zou juist heel goed kunnen dat de voorvaderen van de huidige Afrikanen hun buren als slaven hebben laten afvoeren.
2) De Afrikanen die nu naar Europa komen willen best werken om geld te verdienen, en als ze de kans krijgen, doen ze dat ook. Zwart weliswaar, maar toch.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132147826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is dus een Afrikaan die of genoeg geld heeft (via corruptie of van ons ontwikkelingsgeld) of bereid is nog harder te werken dan de gemiddelde Chinees. Hoeveel van die laatste categorie zouden er zijn? :)

Hier in Europa en met name Nederland krijgen we Afrikanen die menen overal recht op te hebben, immers hun voorvaderen hebben zo geleden als slaven.
nee.. afrikanen zijn nooit slaven geweest... je vergist je met Surinamers en Antillianen ofzo
pi_132147839
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 08:04 schreef arjan1112 het volgende:
nee.. afrikanen zijn nooit slaven geweest... je vergist je met Surinamers en Antillianen ofzo
Hoe denk jij dat de negers in Suriname zijn gekomen? :)
(hint: ze zijn niet zwemmend gekomen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132147844
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 08:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat de negers in Suriname zijn gekomen? :)
(hint: ze zijn niet zwemmend gekomen)
dat zeg ik toch.. Afrika..
pi_132147857
Het blijft voor mij een raadsel waarom we niet de immigratiepolitiek van Australie/Canada overnemen.

Iedereen is het we toch over eena dat het enorm veel voordelen heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door kossikvassik op 14-10-2013 08:20:45 ]
pi_132148718
Simpel: de EU.

De meeste migratie komt niet vanuit Afrika maar vanuit Oost-Europa. Canada is geen lid van de EU dus het hoeft niet verplicht immigranten op te nemen maar selecteert het type immigrant aan de poort.
pi_132149571
Er zijn wel programma's voor hoger opgeleide of vermogende mensen van buiten de eu
pi_132149583
Australie heeft echt van die beroepenlijsten

mja
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:13:16 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132150411
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:29 schreef arjan1112 het volgende:
Australie heeft echt van die beroepenlijsten

mja
Cherrypicking. Geef ze eens ongelijk. Immigrant heeft dan de grootste kans op een baan en een succesvolle opbouw van het leven in het nieuwe land. Baan --> economisch succesvol --> geen uitkering en geen rotzooitrapper.

Zouden we hier ook moeten doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132150471
Waarom ? Hier heb je zuid en oost Europa al.. verder laten ze alleen wat specialisten en echt rijke mensen toe

Als je met zo een lijst systeem gaat werken , dan zet je de grenzen open voor de hele wereld
pi_132151555
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:34 schreef Zienswijze het volgende:
Simpel: de EU.

De meeste migratie komt niet vanuit Afrika maar vanuit Oost-Europa. Canada is geen lid van de EU dus het hoeft niet verplicht immigranten op te nemen maar selecteert het type immigrant aan de poort.
Ja maar we tellen mensen uit de EU even niet als inmigranten. De oost-Europese landen hebben zelf een krimpende bevolking en staan cultureel niet ver af van Nederland, uitzonderin is dan Roemenie en Bulgarije.
pi_132163221
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Ja maar we tellen mensen uit de EU even niet als inmigranten. De oost-Europese landen hebben zelf een krimpende bevolking en staan cultureel niet ver af van Nederland, uitzonderin is dan Roemenie en Bulgarije.
Oost-Europeanen zijn wel gewoon immigranten.

Daarnaast is de migratie vanuit de niet-EU heel laag dus van een grote volksverhuizing vanuit de niet-EU is geen sprake.
pi_132169994
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oost-Europeanen zijn wel gewoon immigranten.
Kom op, wees eens een beetje ruimdenkend. Vroeger werd het woord 'allochtoon' al gebruikt voor bijvoorbeeld een Gelderlander die in Zeeland ging wonen maar die bekrompenheid hebben we ook overwonnen.

En ik vind dat je zeker ook naar culturele aspecten moet kijken. Allochtonen niet als mens maar puur als 'human capital'-grondstof zien vind ik een beetje raar. De hele EU-uitbreiding in 2004 komt natuurlijk ook in de eerste plaats voort uit het idee dat wat cultureel, historisch en geografisch bij elkaar hoort nu ook weer echt bij elkaar is gevoegd.
pi_132215959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet zo dat juist kansarmen proberen in europa te komen vanwege het ruimhartige sociale vangnet?
Ongelooflijke onzin! Kwalijke bangmakerij!
Degenen die de moed hebben om de gevaarlijke reis naar Europa te ondernemen, zijn de ondernemende mensen. De kansarmen hebben daar helemaal het initiatief en de mogelijkheid niet voor. Degenen die naar Europa willen komen proberen juist hun kansen te grijpen en te maken.
Verder denken kennelijk veel Afrikanen dat er in Europa makkelijk geld te verdienen valt. Maar dat Afrikanen hier komen om te profiteren van de sociale voorzieningen is onzin: het zijn geen luie Afrikanen die hier proberen te komen, want een poging hier te komen kost veel energie. Als je zo lui bent om te profiteren van de sociale voorzieningen, ben je al helemaal te lui om naar Europa te reizen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132216028
pi_132219650
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Kom op, wees eens een beetje ruimdenkend. Vroeger werd het woord 'allochtoon' al gebruikt voor bijvoorbeeld een Gelderlander die in Zeeland ging wonen maar die bekrompenheid hebben we ook overwonnen.

En ik vind dat je zeker ook naar culturele aspecten moet kijken. Allochtonen niet als mens maar puur als 'human capital'-grondstof zien vind ik een beetje raar. De hele EU-uitbreiding in 2004 komt natuurlijk ook in de eerste plaats voort uit het idee dat wat cultureel, historisch en geografisch bij elkaar hoort nu ook weer echt bij elkaar is gevoegd.
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_132220970
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Precies wat er staat. Maar ik wil het wel parafraseren: grenzen zijn deels willekeurig en het is een beetje gek om een Nederlander als mens te zien en een Belg of Duitser als een grondstof die alleen een economische waarde vertegenwoordigt.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:59:04 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_132222977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ongelooflijke onzin! Kwalijke bangmakerij!
Degenen die de moed hebben om de gevaarlijke reis naar Europa te ondernemen, zijn de ondernemende mensen. De kansarmen hebben daar helemaal het initiatief en de mogelijkheid niet voor. Degenen die naar Europa willen komen proberen juist hun kansen te grijpen en te maken.
Verder denken kennelijk veel Afrikanen dat er in Europa makkelijk geld te verdienen valt. Maar dat Afrikanen hier komen om te profiteren van de sociale voorzieningen is onzin: het zijn geen luie Afrikanen die hier proberen te komen, want een poging hier te komen kost veel energie. Als je zo lui bent om te profiteren van de sociale voorzieningen, ben je al helemaal te lui om naar Europa te reizen.
Somaliërs zijn de meest aartsluie mensen op deze planeet. Die voeren werkelijk niks uit.
pi_132223025
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Somaliërs zijn de meest aartsluie mensen op deze planeet. Die voeren werkelijk niks uit.
Hoe zijn ze dan ooit in Nederland aan gekomen?
pi_132224045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:00 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoe zijn ze dan ooit in Nederland aan gekomen?
Bij sommige vraag je je dat wel af.

Ik heb twee Somalische huisgenoten gehad. De ene deed volgens mij al veel te lang over z'n mbo-opleiding, kreeg altijd incassobrieven, en toen hij desondanks Nederlanderschap mocht aanvragen kon hij de benodigde papieren niet vinden. :') De andere studeerde economie en bedrijfskunde en was hartstikke gemotiveerd, zeker niet lui.
pi_132224131
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies wat er staat. Maar ik wil het wel parafraseren: grenzen zijn deels willekeurig en het is een beetje gek om een Nederlander als mens te zien en een Belg of Duitser als een grondstof die alleen een economische waarde vertegenwoordigt.
Ik heb de officiele definitie van een immigrant of een allochtoon ook niet bedacht :)

Punt is wel dat we middels migratie de winsten van Nederland BV moeten optimaliseren. We moeten o.a. de stijgende zorgkosten financieren. Dat helpt niet als we onopgeleide migranten binnen halen. Haal migranten binnen die waarde toevoegen, geen open grenzen, geen migranten die bijna niets toevoegen.

Oftewel, net zoals Canada het doet bijvoorbeeld.

En werkloze Belgen of Duitsers die hier bijstand aanvragen hebben hier ook niets te zoeken :)
pi_132224588
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb de officiele definitie van een immigrant of een allochtoon ook niet bedacht :)
Het blijft een beetje een willekeurige definitie. 300 jaar geleden was Nederland een soort confederatie en gold je al als allochtoon als je uit een andere provincie kan.

En nu hebben we naast het onderscheid tussen Nederlander en buitenlander ook het onderscheid tussen EU/EER-burger en niet-EU/EER-burger. Omdat "we" vinden dat we in Europa ook een beetje bij elkaar horen, en niet alleen om economische maar ook om culturele en historische redenen.
quote:
Punt is wel dat we middels migratie de winsten van Nederland BV moeten optimaliseren. We moeten o.a. de stijgende zorgkosten financieren. Dat helpt niet als we onopgeleide migranten binnen halen.
Nee, we moeten de stijgende zorgkosten niet financieren, we moeten een rem zetten op de stijgende zorgkosten. En dat staat verder los van immigratie.
quote:
Haal migranten binnen die waarde toevoegen, geen open grenzen, geen migranten die bijna niets toevoegen.

Oftewel, net zoals Canada het doet bijvoorbeeld.

En werkloze Belgen of Duitsers die hier bijstand aanvragen hebben ook niets te zoeken :)
Prima regeling voor niet-EU/EER-burgers. En voor zover ik weet gaat het in de praktijk ook zo.

Binnen Europa vind ik dat het wat minder streng moet zijn en dat het genoeg moet zijn als je met eigen inkomen op eigen benen kan staan. Om redenen die losstaan van de economie, want er is meer in het leven. En wederom, zo zijn de regels nu ook al, als Nederland ze tenminste ook streng genoeg handhaaft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 13:50:47 ]
pi_132227138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Het blijft een beetje een willekeurige definitie. 300 jaar geleden was Nederland een soort confederatie en gold je al als allochtoon als je uit een andere provincie kan.

En nu hebben we naast het onderscheid tussen Nederlander en buitenlander ook het onderscheid tussen EU/EER-burger en niet-EU/EER-burger. Omdat "we" vinden dat we in Europa ook een beetje bij elkaar horen, en niet alleen om economische maar ook om culturele en historische redenen.

[..]

Nee, we moeten de stijgende zorgkosten niet financieren, we moeten een rem zetten op de stijgende zorgkosten. En dat staat verder los van immigratie.

[..]

Prima regeling voor niet-EU/EER-burgers. En voor zover ik weet gaat het in de praktijk ook zo.

Binnen Europa vind ik dat het wat minder streng moet zijn en dat het genoeg moet zijn als je met eigen inkomen op eigen benen kan staan. Om redenen die losstaan van de economie, want er is meer in het leven. En wederom, zo zijn de regels nu ook al, als Nederland ze tenminste ook streng genoeg handhaaft.
Nee dat vind ik niet. We kunnen niet nog meer mensen gebruiken die aanspraak op bijstand en toeslagen maken zonder een tegenprestatie te geven. Daarom dus geen werkloze Duitsers, Italianen, Bulgaren, Roemenen of wie dan ook binnen laten. Net zoals het buitenland niet op werkloze Nederlanders zit te wachten.

Hoe wou jij dat -werkloze migranten - financieren dan?

Als je zegt dat alleen EU-burgers met voldoende inkomen welkom zijn, dan ben je dus tegen het EU-concept. Immers, het EU-concept beveelt dat we iedere EU-burger moeten toelaten.
pi_132227279
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet. We kunnen niet nog meer mensen gebruiken die aanspraak op bijstand en toeslagen maken zonder een tegenprestatie te geven. Daarom dus geen werkloze Duitsers, Italianen, Bulgaren, Roemenen of wie dan ook binnen laten. Net zoals het buitenland niet op werkloze Nederlanders zit te wachten.

Hoe wou jij dat -werkloze migranten - financieren dan?
Dat wil ik toch ook niet? Ik vind alleen dat binnen de EU de regels wat minder streng moeten zijn. Dat niet alleen kernfysici maar ook burgerflippers in een ander EU-land moeten mogen werken en wel zonder bureaucratie.

(Landen als Canada kom je in principe alleen maar in als jouw beroep op de lijst van 'high skilled professions' staat en als de werkgever kan aantonen dat 'ie absoluut geen binnenlander kan vinden die geschikt is voor de baan.)
pi_132227313
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je zegt dat alleen EU-burgers met voldoende inkomen welkom zijn, dan ben je dus tegen het EU-concept. Immers, het EU-concept beveelt dat we iedere EU-burger moeten toelaten.
Nee, dat zegt het EU-concept niet. In de EU-regels staat hartstikke duidelijk dat het vrij verkeer alleen geldt voor mensen die financieel op eigen benen kunnen staan.
pi_132249379
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Somaliërs zijn de meest aartsluie mensen op deze planeet. Die voeren werkelijk niks uit.
Mwa, de vrouwen zijn ijveriger dan de mannen, naar mijn ervaring.
Hangt misschien ook van de stam af. Er zijn herders- en boerenstammen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132249937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:06 schreef Igen het volgende:

(Landen als Canada kom je in principe alleen maar in als jouw beroep op de lijst van 'high skilled professions' staat en als de werkgever kan aantonen dat 'ie absoluut geen binnenlander kan vinden die geschikt is voor de baan.)

Precies
hoe Europa zou moeten werken. Maar die zelfdestructieve sukkels laten profiteurs het continent naar de klote helpen... :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132249945
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 04:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]


Precies
hoe Europa zou moeten werken. Maar die zelfdestructieve sukkels laten profiteurs het continent naar de klote helpen... :r
Nogmaals Europa is juist NOG strenger dan Canada , Amerika en Australie

De enige mensen die wij toelaten zijn asielzoekers en dat doen ze in die 3 landen ook + banenlijsten enz. wat Europa niet doet

Europa zit verder potdicht
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:40:51 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135182731
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me op zich inderdaad slimmer, ja. Maar voordat we dat bereiken, moet in Nederland een grote cultuurverandering plaatsvinden. Want opzettelijk falen (van hoog tot laag) wordt nu onvoldoende bestraft. Mensen die falen, of die vertikken om werk uit te voeren, worden nog veel te veel in de watten gelegd.
Vooral falende politici en CEO's die bestraft worden met bonussen, wachtgeldregelingen en gouden handdrukken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:46:54 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135182933
Ergens blijf ik het een beetje genant vinden dat niemand het een probleem vindt dat west-Europa al een jaar of 7 heel Bulgarije en Roemenie leegvist aan hoger opgeleid personeel waardoor er in die landen inmiddels een tekort aan zo ongeveer alles is maar dat er nu wel gezeikt wordt wanneer de kansarme bevolking door hun toedoen ook naar west-europa wil gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135183010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:46 schreef Dven het volgende:
Ergens blijf ik het een beetje genant vinden dat niemand het een probleem vindt dat west-Europa al een jaar of 7 heel Bulgarije en Roemenie leegvist aan hoger opgeleid personeel waardoor er in die landen inmiddels een tekort aan zo ongeveer alles is maar dat er nu wel gezeikt wordt wanneer de kansarme bevolking door hun toedoen ook naar west-europa wil gaan.
Dan moeten jullie maar dokters enz ophalen in India
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:53:57 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135183153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:49 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dan moeten jullie maar dokters enz ophalen in India
Er zijn hier al te veel mensen met een achtergrond uit die regio. ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135183202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn hier al te veel mensen met een achtergrond uit die regio. ;)
Zijn er al veel sigeuners vertrokken sinds 1 jan ?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:57:11 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135183272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:55 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Zijn er al veel sigeuners vertrokken sinds 1 jan ?
Ziet het zwart van de zigeuners wanneer je uit het raam kijkt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135183346
Nee
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:01:25 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135183421
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:59 schreef arjan1112 het volgende:
Nee
Kan wel. Paard en wagen gaan niet zo snel natuurlijk. Geef het nog een paar weken
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138716207
quote:
Italië redt vierduizend bootvluchtelingen

De problemen van Italië met de vluchtelingenstroom uit Afrika worden steeds groter.

Binnen 48 uur hebben marine en koopvaardijschepen maar liefst vierduizend bootvluchtelingen gered van deels niet zeewaardige vaartuigen.

Dit heeft minister van Binnenlandse Zaken Angelino Alfano woensdag gezegd. Op een van de schepen werd een dode aangetroffen.

Volgens hem staan in Libië driehonderdduizend tot zeshonderdduizend vluchtelingen klaar om de oversteek te maken. Alfano eist meer hulp van de Europese Unie om het probleem aan te pakken.

''Je kunt niet zeggen: we hebben 80 miljoen euro aan Frontex gegeven; daarmee is het probleem opgelost'', aldus Alfano. Frontex is het EU-agentschap dat zich bezighoudt met de bewaking van de buitengrenzen van de EU.

De mensensmokkelaars die de gevaarlijke boottochten organiseren, noemde Alfano ''handelaren van de dood''. Vorig jaar kwamen bij het zinken van alleen al één boot uit de kust van het Italiaanse eiland Lampedusa meer dan 360 bootvluchtelingen om het leven.

De afgelopen twee dagen waren onder de duizenden geredde vluchtelingen weer veel vrouwen en kinderen zonder zwemvesten op gammele bootjes. Sinds het begin van het jaar heeft Italië al meer dan 15.000 bootvluchtelingen opgenomen, aldus persbureau ANSA.
Bijna wekelijks zijn er berichten over bootvluchtelingen of bestormingen van de enclaves ceuta en mellia.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_138716211
Die gasten in Afrika hebben wel het hele jaar mooi weer.
pi_138716216
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
'een ingedutte zelfvoldane nostalgische maatschappij' zo word er over west-europa gesproken whaha
_O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138716955
egypte, india en afrika hebben op het moment extreme bevolkingsexplosies gepaard met voedselcrises. in het midden oosten en noord afrika is er ook veel gaande. uiteraard komen deze mensen naar europa en dat is goed want wij hebben te maken met vergrijzing en zeer lage geboortecijfers (en dit gaat in de komende tijd nog erger worden). alhoewel er hier ook veel jeugdwerkloosheid is vooral in zuid europa...

persoonlijk ben ik ook niet van plan om ooit kinderen te hebben en al mijn andere vrienden ook niet dus wij helpen ook niet echt mee haha maar het leven is gwn veel te hectisch nu
  donderdag 10 april 2014 @ 09:32:35 #138
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138717851
Canada lijkt me wel wat.
pi_138718010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 06:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Bijna wekelijks zijn er berichten over bootvluchtelingen of bestormingen van de enclaves ceuta en mellia.
Kan je nagaan, heb je het ZO kut, ga je Italie proberen...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 10 april 2014 @ 10:02:25 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138718441
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan je nagaan, heb je het ZO kut, ga je Italie proberen...
Italië is dan ook een prachtig land, wellicht zijn deze immigranten cultuurliefhebbers. In dat geval is de keuze voor Italië natuurlijk logisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 10 april 2014 @ 10:35:06 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_138719226
In plaats van dat arme mensen hun complete spaargeld aan mensenhandelaren geven om de overkant te bereiken, kunnen we niet zorgen dat ze dat geld in europa steken, bijvoorbeeld door gewoon een betaalde veerdienst te maken :D.

Nee, dat is niet echt haalbaar, maar mensen zullen hoe dan ook blijven komen. En naarmate de techniek vordert wordt dat alleen maar makkelijker. Er komt een dag dat iedereen zich gewoon vrij over de planeet kan bewegen.

Dit gaat alleen maar veel extremer worden in de toekomst. Tenzij Afrika op eigen benen kan gaan staan. Grote delen groeien al enorm hard, maar dat zijn denk ik niet de plekken waar deze mensen vandaan komen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 10 april 2014 @ 10:53:42 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138719708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 08:35 schreef .Masturbatron. het volgende:
egypte, india en afrika hebben op het moment extreme bevolkingsexplosies gepaard met voedselcrises. in het midden oosten en noord afrika is er ook veel gaande. uiteraard komen deze mensen naar europa en dat is goed want wij hebben te maken met vergrijzing en zeer lage geboortecijfers (en dit gaat in de komende tijd nog erger worden). alhoewel er hier ook veel jeugdwerkloosheid is vooral in zuid europa...

persoonlijk ben ik ook niet van plan om ooit kinderen te hebben en al mijn andere vrienden ook niet dus wij helpen ook niet echt mee haha maar het leven is gwn veel te hectisch nu
Ja nog meer kansarmen naar Europa halen. Dat werkte in het verleden ook zo goed namelijk :')
  donderdag 10 april 2014 @ 11:21:33 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_138720432
Ik verwacht niet dat de immigratiestromen nog stoppen. Effectief gezien plegen de Europeanen demografische zelfmoord en het is ijdele hoop te verwachten dat het huidige maatschappelijke bestel (rechtstaat, sociale vangnet, sociale cohesie) de 21-ste eeuw zal overleven. Als je dat niet inziet ben je blind.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_138720758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:21 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht niet dat de immigratiestromen nog stoppen. Effectief gezien plegen de Europeanen demografische zelfmoord en het is ijdele hoop te verwachten dat het huidige maatschappelijke bestel (rechtstaat, sociale vangnet, sociale cohesie) de 21-ste eeuw zal overleven. Als je dat niet inziet ben je blind.
Waarom zo negatief ?

Het is niet zo dat de grenzen voor Afrikanen wagenwijd open staan

immigratie van buiten de EU is minimaal

alleen wat studenten expats ondernemers en dergelijke

als je geen EU paspoort hebt kom je er gewoon niet in , alleen als asielzoeker misschien
pi_138720811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:21 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht niet dat de immigratiestromen nog stoppen. Effectief gezien plegen de Europeanen demografische zelfmoord en het is ijdele hoop te verwachten dat het huidige maatschappelijke bestel (rechtstaat, sociale vangnet, sociale cohesie) de 21-ste eeuw zal overleven. Als je dat niet inziet ben je blind.
Hoppa! Over honderd jaar zijn er geen blanken meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 april 2014 @ 11:41:20 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138721079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:31 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom zo negatief ?

Het is niet zo dat de grenzen voor Afrikanen wagenwijd open staan

immigratie van buiten de EU is minimaal

alleen wat studenten expats ondernemers en dergelijke

als je geen EU paspoort hebt kom je er gewoon niet in , alleen als asielzoeker misschien
Groei is ook van binnenuit mogelijk. Immigranten krijgen meer kinderen dan autochtonen. Volgens mij zou Nederland zonder immigranten zelfs een negatieve bevolkingsgroei hebben.
pi_138721136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Groei is ook van binnenuit mogelijk. Immigranten krijgen meer kinderen dan autochtonen. Volgens mij zou Nederland zonder immigranten zelfs een negatieve bevolkingsgroei hebben.
De geboortecijfers onder immigranten zijn juist aan het normaliseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138721286
Toch was in 1987? 6,5% van de bevolking 'allochtoon' ( westers niet westers e.d )

en vandaag 20%

Dit neemt nog wel toe tot 40% misschien ?

Als de grenzen wel openstonden zou dat misschien 70% zijn in 2040 tot 2060

Ooit op de basisschool een boek over de toekomst gelezen waarin werd voorspelt dat in het jaar 2100 80-90% van de bevolking uit halfbloedjes zou bestaan
pi_138721400
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoppa! Over honderd jaar zijn er geen blanken meer.
Mja in 1900 waren er 400 miljoen blanken, die zijn er nu nog steeds, alleen was dat toen 30% van de wereldbevolking en nu nog maar 6-7 % ofzo?

Dat neemt nog wel verder af naar 1-3% denk ik
Je moet als volk/land 2,2 kinderen per echtpaar produceren om de bevolking op peil te houden
Bij autochtonen in Nederland is dit momenteel 1,8 ... ok de meeste gezinnen hebben wel 3 , 4 kinderen, maar er zijn gewoon teveel mensen die geen kinderen hebben zeg maar.

Verder vind ik het wel vreemd dat de Marokkaanse vrouw die in Nederland woont meer kinderen krijgt, dan de Marokkaanse vrouw die in Marokko woont.

Niet over bronnen gaan zeiken, want dit komt gewoon bij het CBS enz vandaan.
pi_138721533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:52 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Mja in 1900 waren er 400 miljoen blanken, die zijn er nu nog steeds, alleen was dat toen 30% van de wereldbevolking en nu nog maar 6-7 % ofzo?

Dat neemt nog wel verder af naar 1-3% denk ik
Je moet als volk/land 2,2 kinderen per echtpaar produceren om de bevolking op peil te houden
Bij autochtonen in Nederland is dit momenteel 1,8 ... ok de meeste gezinnen hebben wel 3 , 4 kinderen, maar er zijn gewoon teveel mensen die geen kinderen hebben zeg maar.

Verder vind ik het wel vreemd dat de Marokkaanse vrouw die in Nederland woont meer kinderen krijgt, dan de Marokkaanse vrouw die in Marokko woont.

Niet over bronnen gaan zeiken, want dit komt gewoon bij het CBS enz vandaan.
Moet mij dit iets kunnen schelen, Arjan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138721545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet mij dit iets kunnen schelen, Arjan?
Jij zegt, de blanken gaan eraan, dat verhaal was mijn reactie, veel plezier ermee ofzo
pi_138728388
er is dus niet echt sprake van een "white genocide" (god ik haat die youtube WN spammers) want de blanke bevolking neemt gwn toe (in ieder geval wel in amerika volgens de census prognose) maar de niet-blanken hebben gwn ontzettend veel kinderen en daardoor neemt het percentage blanken in de wereld af - is logisch

overigens zijn blanken elkaars grootste vijand, niet de "joden" of de "negers". na al dat moorden in de 20e eeuw is het een wonder dat er nog uberhaupt blanken zijn!
pi_138728607
Tsja wat is blank? 100 jaar geleden werden Italianen,Spanjaarden, Grieken, Finnen en zelfs Ieren vaak niet als blank gezien.
  donderdag 10 april 2014 @ 15:22:37 #154
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138728711
Ze zijn welkom man de wereld is toch al naar de kloten.

Het is wachten op Jezus vzmh.
  donderdag 10 april 2014 @ 15:50:30 #155
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138729804
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:32 schreef Twiitch het volgende:
Canada lijkt me wel wat.
Wat is je vak gebied? :)
  donderdag 10 april 2014 @ 15:52:17 #156
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138729871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:22 schreef Iniesta8 het volgende:
Ze zijn welkom man de wereld is toch al naar de kloten.

Het is wachten op Jezus vzmh.
Kan je lang wachten want die zit hier al.
  donderdag 10 april 2014 @ 15:54:40 #157
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138729939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kan je lang wachten want die zit hier al.
Haha denk ook nog wel dat et ff duurt.
Maar zou het graag mee willen maken.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:20:26 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138730719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is je vak gebied? :)
Watermanagement.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:22:04 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138730770
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Watermanagement.
Denk niet dat je enige kans maakt.
pi_138730804
.

[ Bericht 34% gewijzigd door .Masturbatron. op 10-04-2014 16:23:35 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 16:22:48 #161
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138730805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Denk niet dat je enige kans maakt.
Dan ga ik naar de VS.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:23:30 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138730830
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dan ga ik naar de VS.
Zou daar niet willen wonen ondanks dat het veel goedkoper is dan Canada.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:25:34 #163
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138730893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zou daar niet willen wonen ondanks dat het veel goedkoper is dan Canada.
Dat ligt dan aan jou. Ik vind het een geweldig land.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:27:45 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138730976
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou. Ik vind het een geweldig land.
Criminaliteit is enorm, armoede is enorm, sociale voorzieningen zijn slecht, over scholing maar te zwijgen.
Nee dank U. :)
  donderdag 10 april 2014 @ 16:28:08 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138730987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Criminaliteit is enorm, armoede is enorm, sociale voorzieningen zijn slecht, over scholing maar te zwijgen.
Nee dank U. :)
Het ligt er maar net aan waar je bent hé.
  donderdag 10 april 2014 @ 16:29:54 #166
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138731046
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je bent hé.
Inderdaad. maar als je meer de rust en stilte wenst op te zoeken dan kom je in dorpen terecht waar het hillbilly gehalte enorm is.
Sommige mensen maakt het niets uit, ik kan er niet tegen.
pi_148293335
NWS / Steeds vaker grote schepen vol migranten

Het gaat nu letterlijk met scheepsladingen tegelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148293464
Het wordt dus zo langzamerhand tijd om een enorme muur om Europa heen te bouwen.
pi_148293952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Criminaliteit is enorm, armoede is enorm, sociale voorzieningen zijn slecht, over scholing maar te zwijgen.
Nee dank U. :)
Als je hoogopgeleid bent met daarbij een goed inkomen heb je daar geen last van.

Maar persoonlijk zou ik voor Australië kiezen, fantastisch land (ben er al eens geweest).
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:21:44 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153804003
quote:
Waarom de Duitse deelstaat Beieren de grenzen sluit

De Duitse deelstaat Beieren gaat intensieve grenscontrole weer permanent invoeren. Daarmee gaat de deelstaat zeer waarschijnlijk in tegen het Schengenverdrag dat vrij verkeer van personen beoogt.

Voor de G7-top in het Beierse Elmau voerde de deelstaat controles aan de grens met Oostenrijk weer tijdelijk in. De intensieve politie-inzet leverde opvallend resultaten op: er werden 350 gezochte criminelen gepakt, 8.600 personen zonder geldige verblijfspapieren aangehouden en bij 430 personen werd de toegang tot Duitsland ontzegd.

De Beierse minister van Binnenlandse Zaken Joachim Herrmann (CSU) is zo geschrokken van die cijfers dat hij heeft besloten de controles permanent te intensiveren.
(let op: topic-kick)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_153806266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

(let op: topic-kick)
Maar goed dan controleert beieren wel maar rijdt men vanaf oostenrijk om via tjechie en komt men alsnog in het europese achterland. :D
pi_153806870
De huidige immigratiegolf zie ik op termijn tot ernstige conflicten leiden. Zelfs kleinere culturele en ideologische verschillen leiden op termijn soms al tot ernstige conflicten, zie de burgeroorlog in Ukraine.

F&L / IS, Extremisme en kansarme gefrustreerde jeugd
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153807875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:12 schreef Digi2 het volgende:
De huidige immigratiegolf zie ik op termijn tot ernstige conflicten leiden. Zelfs kleinere culturele en ideologische verschillen leiden op termijn soms al tot ernstige conflicten, zie de burgeroorlog in Ukraine.

F&L / IS, Extremisme en kansarme gefrustreerde jeugd
In de oekraine komt de burgeroorlog natuurlijk niet door een kleine verschillen maar eerder door inmenging van rusland in het ophitsen en militair steunen en trainen van de partijen die een afsplitsing wil om weer zogenaamd weer bij rusland te horen. Dat toevalliger wijze een goed verbindingen met de zwarte zee en rusland hiermee veilig gesteld wordt is maar een bijkomstigheid. ;)

Zolang de extremisten geen macht krijgen en niet door grootmachten gesteund worden zie ik niet zo snel burgeroorlogen uitbreken.
pi_153808246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de oekraine komt de burgeroorlog natuurlijk niet door een kleine verschillen maar eerder door inmenging van rusland in het ophitsen en militair steunen en trainen van de partijen die een afsplitsing wil om weer zogenaamd weer bij rusland te horen. Dat toevalliger wijze een goed verbindingen met de zwarte zee en rusland hiermee veilig gesteld wordt is maar een bijkomstigheid. ;)

Zolang de extremisten geen macht krijgen en niet door grootmachten gesteund worden zie ik niet zo snel burgeroorlogen uitbreken.
Het zijn volgens mij culturele of ideologische verschillen die de grootmachten gebruiken en uitvergroten om de boel op te hitsen. Het zijn niet altijd grootmachten SA heeft door het subsidieren van hun streng religieuze opvattingen uiteindelijk IS gesponserd. Het is een voorbeeld van onbedoelde neveneffecten die als een boemerang werken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153808426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij culturele of ideologische verschillen die de grootmachten gebruiken en uitvergroten om de boel op te hitsen. Het zijn niet altijd grootmachten SA heeft door het subsidieren van hun streng religieuze opvattingen uiteindelijk IS gesponserd. Het is een voorbeeld van onbedoelde neveneffecten die als een boemerang werken.
SA is nog veel erger daar had de VS moeten invallen om financieringen van al qaida en de strenge madras scholen stil te leggen dan waren we heden ten dage al een stuk verder gevorderd met het bestrijden van deze extremistische stroming die aan de IS ten grondslag licht.
pi_153812126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

SA is nog veel erger daar had de VS moeten invallen om financieringen van al qaida en de strenge madras scholen stil te leggen dan waren we heden ten dage al een stuk verder gevorderd met het bestrijden van deze extremistische stroming die aan de IS ten grondslag licht.
Ik denk dat het binnenvallen van een land waar de meeste heiligdommen van moslims staan een erg goed idee is. Overigens heeft TS het grandioos mis. Er is in Noord-Afrika geen bevolkingsexplosie - al jaren niet. Laat staan dat de meeste immigranten uit Noord-Afrika zouden komen, want ook dat is volstrekte larie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_153812560
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Overigens heeft TS het grandioos mis. Er is in Noord-Afrika geen bevolkingsexplosie - al jaren niet. Laat staan dat de meeste immigranten uit Noord-Afrika zouden komen, want ook dat is volstrekte larie.
Ik heb niet beweert dat er in geheel Noord-Afrika een bevolkingsexplosie is maar dat er landen in Noord en Centraal -Afrika zijn waar dat het geval is. En ook niet dat de meeste immigranten uit Noord-Afrika komen. Alhoewel ze dat nu letterlijk begrepen wel zijn als bootvluchtelingen maar de meeste van hen komen uiteindelijk uit landen in Centraal Afrika en gebruiken Noord-Afrika als springplank.

quote:
Demographics_of_Egypt

Egypt has is unemployment driven by a demographic youth bulge: with the number of new people entering the job force at about 4% a year, unemployment in Egypt is almost 10 times as high for college graduates as it is for people who have gone through elementary school, particularly educated urban youth, who comprised most of the people that were seen out in the streets during the Egyptian Revolution of 2011. An estimated 75% of Egyptians are under the age of 25 with just 3% over the age of 65, making it one of the most youthful populations in the world.[2][3]


[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 24-06-2015 20:37:46 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153823474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik heb niet beweert dat er in geheel Noord-Afrika een bevolkingsexplosie is maar dat er landen in Noord en Centraal -Afrika zijn waar dat het geval is. En ook niet dat de meeste immigranten uit Noord-Afrika komen. Alhoewel ze dat nu letterlijk begrepen wel zijn als bootvluchtelingen maar de meeste van hen komen uiteindelijk uit landen in Centraal Afrika en gebruiken Noord-Afrika als springplank.

[..]

[ afbeelding ]
Er staat letterlijk met name in het Midden Oosten en Noord-Afrika in je OP. Centraal Afrika komt nu ineens om de hoek kijken. Als we kijken naar het aantal immigranten dan is hetgeen er uit Noord-Afrika komt nihil. Dat migranten uit andere landen Noord-Afrika als springplank gebruiken, maakt nog niet dat die migranten ineens uit Noord-Afrika komen. Het zijn gewoon transitlanden. De grote volksverhuizing die nu gaande is, wordt ook geenszins veroorzaakt door een vermeende bevolkingsexplosie, maar door politieke en religieuze conflicten die uitmonden in oorlogen - en derhalve vluchtelingen veroorzaken.

De mythe dat de bevolkingsgroei in landen binnen Noord Afrika en het Midden-Oosten te maken hebben met een explosieve bevolkingsgroei 'omdat ze zouden neuken als konijnen' (welbekende uitspraken) kan ook direct tegen de vlakte. De laatste jaren is de groei dus met name ontstaan vanwege immigratie vanuit sub-sahara Afrika of vanuit oorlogsgebieden.

Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:00:39 #179
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_153823489
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat het binnenvallen van een land waar de meeste heiligdommen van moslims staan een erg goed idee is. Overigens heeft TS het grandioos mis. Er is in Noord-Afrika geen bevolkingsexplosie - al jaren niet. Laat staan dat de meeste immigranten uit Noord-Afrika zouden komen, want ook dat is volstrekte larie.
Egypte wel en dat is toch echt Noord-Afrika.
pi_153823501
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Egypte wel en dat is toch echt Noord-Afrika.
Nee, Egypte ligt in Noord-Afrika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_153823698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 07:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er staat letterlijk met name in het Midden Oosten en Noord-Afrika in je OP. Centraal Afrika komt nu ineens om de hoek kijken. Als we kijken naar het aantal immigranten dan is hetgeen er uit Noord-Afrika komt nihil. Dat migranten uit andere landen Noord-Afrika als springplank gebruiken, maakt nog niet dat die migranten ineens uit Noord-Afrika komen. Het zijn gewoon transitlanden. De grote volksverhuizing die nu gaande is, wordt ook geenszins veroorzaakt door een vermeende bevolkingsexplosie, maar door politieke en religieuze conflicten die uitmonden in oorlogen - en derhalve vluchtelingen veroorzaken.

De mythe dat de bevolkingsgroei in landen binnen Noord Afrika en het Midden-Oosten te maken hebben met een explosieve bevolkingsgroei 'omdat ze zouden neuken als konijnen' (welbekende uitspraken) kan ook direct tegen de vlakte. De laatste jaren is de groei dus met name ontstaan vanwege immigratie vanuit sub-sahara Afrika of vanuit oorlogsgebieden.

[ afbeelding ]
Centraal is een synoniem voor midden, het heeft dezelfde betekenis. Dat in een aantal van de landen op jouw kaart nu minder kinderen geboren worden zegt niets over een bevolkingsexplosie die heeft plaatsgevonden. Waarvan ik nu juist beweer dat die op langere termijn tot problemen leidt, babies voeren geen oorlog. Bovendien acht ik het zeer waarschijnlijk dat polarisatie langs ideologische en religieuze lijnen juist mede een gevolg is van overbevolking.

quote:
Syria Population 1960-2015 | Data | Chart | Calendar | Forecast | News
The total population in Syria was last recorded at 22.9 million people in 2013 from 4.6 million in 1960, changing 400 percent during the last 50 years. Population in Syria averaged 11.90 Million from 1960 until 2013, reaching an all time high of 22.85 Million in 2013 and a record low of 4.57 Million in 1960.
syria population
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153823733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Centraal is een synoniem voor midden, het heeft dezelfde betekenis. Dat in een aantal van de landen op jouw kaart nu minder kinderen geboren worden zegt niets over een bevolkingsexplosie die heeft plaatsgevonden. Waarvan ik nu juist beweer dat die op langere termijn tot problemen leidt, babies voeren geen oorlog. Bovendien acht ik het zeer waarschijnlijk dat polarisatie langs ideologische en religieuze lijnen juist mede een gevolg is van overbevolking.

[..]

[ afbeelding ]
Wat heeft Centraal Afrika met het Midden-Oosten te maken. Dat Centraal synoniem is voor midden hoef je mij niet uit te leggen. Het gaat erom dat je vermeende bevolkingsexplosie beperkt is tot een aantal landen binnen een specifieke regio. Niet in de gehele regio zelf, zoals je in je OP doet voorkomen. Los daarvan geeft het aantal babies toch wel goed aan wáár die bevolkingsgroei dan daadwerkelijk vandaan komt. Is dat omdat die landen relatief veel te maken hebben met vluchtelingen? Immers de bevolkingsgroei is dan niet veroorzaakt door het land zelf, maar dan spelen er duidelijk externe zaken een rol. Een belangrijke nuance die je volledig achterwege laat. Om nog maar te zwijgen over de volksverhuizing waar je het over hebt: Hoeveel Egyptenaren hebben wij hier?
Allah Al Watan Al Malik
pi_153824174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je vermeende bevolkingsexplosie beperkt is tot een aantal landen binnen een specifieke regio. Niet in de gehele regio zelf, zoals je in je OP doet voorkomen.
De verwoording die ik heb gebruikt kan mijnsinziens niet tot de conclusie leiden dat het om de gehele regios zelf gaat.
quote:
Digi2:
In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het midden oosten en Noord afrika
quote:
Los daarvan geeft het aantal babies toch wel goed aan wáár die bevolkingsgroei dan daadwerkelijk vandaan komt. Is dat omdat die landen relatief veel te maken hebben met vluchtelingen? Immers de bevolkingsgroei is dan niet veroorzaakt door het land zelf, maar dan spelen er duidelijk externe zaken een rol. Een belangrijke nuance die je volledig achterwege laat. Om nog maar te zwijgen over de volksverhuizing waar je het over hebt: Hoeveel Egyptenaren hebben wij hier?
De nuance dat externe factoren zoals het opvangen van vluchtelingen en hoe (on)verstandig dat kan zijn vanwege de mogelijke destabiliserende gevolgen op langere termijn is nu juist waar het om gaat in dit topic.
Er zijn nog niet veel egyptenaren gevlucht richting europa wat niet wegneemt dat de vrees groot is wat er kan gebeuren als ook dat land verder destabiliseert en in een burgeroorlog verzeild raakt. Al Sisi wordt dan ook ondanks de mensenrechtenschendingen met alle egars ontvangen door europese landen zoals Duitsland. Of het verstandig is zo'n land van wapens te voorzien vanuit het westen waag ik echter te betwijfelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-06-2015 09:25:43 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153825464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:29 schreef Digi2 het volgende:
Centraal is een synoniem voor midden, het heeft dezelfde betekenis. Dat in een aantal van de landen op jouw kaart nu minder kinderen geboren worden zegt niets over een bevolkingsexplosie die heeft plaatsgevonden.
Sterker nog, ook al krijgen ze nu veel minder kinderen, de bevolking zal door blijven groeien omdat ze recent nog hele hoge geboortecijfers hadden.

Als een groot deel van de bevolking jong is (e.g. Midden Oosten, Sub Saharan Africa) zal zelfs met een normale/heel lage vruchtbaarheid de bevolking blijven groeien voor een paar decennia. Dit is iets waar o.a. Bangladesh mee te maken heeft nu.
pi_153826523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:09 schreef Digi2 het volgende:
De verwoording die ik heb gebruikt kan mijnsinziens niet tot de conclusie leiden dat het om de gehele regios zelf gaat.
Niet zozeer de conclusie, doch het betreft wel een hele duidelijke suggestie. Je had ook gewoon de specifieke landen bij de naam kunnen nomen. Luxemburg of een land als Ierland kent bijvoorbeeld ook een relatief hoge bevolkingsgroei. Dan praten we ook niet over Europa als regio. Los van het voorgaande is het ook onzin dat het om 'armere landen' zou gaan. Libanon kent, door de conflicten in buurlanden, een enorme bevolkingsgroei bijvoorbeeld. In Turkije zal dit niet anders zijn. De groei in die landen is inherent aan de opname van vluchtelingen. Wat weer meteen mijn punt is.

quote:
De nuance dat externe factoren zoals het opvangen van vluchtelingen en hoe (on)verstandig dat kan zijn vanwege de mogelijke destabiliserende gevolgen op langere termijn is nu juist waar het om gaat in dit topic.
Nee, dit topic gaat over de angst dat door de explosieve bevolkingsgroei (wat op zichzelf al slechts in beperkte mate waar is) op zichzelf al mensen zich genoodzaakt voelen om en masse deze kant op te komen. Althans dat is de suggestie die er wederom dik bovenop ligt. De vraag is nu, wat wil je zeggen, wat wil je eraan doen etc. Nu lijkt het topic voornamelijk gericht op doemdenken, bangmakerij en weinig constructief. Voornamelijk omdat de feiten erop wijzen dat met name toevlucht in landen in de buurt wordt gezocht. Economische vluchtelingen zijn het niet.

quote:
Er zijn nog niet veel egyptenaren gevlucht richting europa wat niet wegneemt dat de vrees groot is wat er kan gebeuren als ook dat land verder destabiliseert en in een burgeroorlog verzeild raakt.
Dat heeft alleen bar weinig met een vermeende bevolkingsexplosie te maken. Alswel de drang van de bevolking om een minder corrupte / militair ingerichte staat.

quote:
Al Sisi wordt dan ook ondanks de mensenrechtenschendingen met alle egars ontvangen door europese landen zoals Duitsland. Of het verstandig is zo'n land van wapens te voorzien vanuit het westen waag ik echter te betwijfelen.
Dat klopt, dat heeft echter wederom weinig te maken met een angst voor toestroom van vluchtelingen vanuit Egypte. Wel met allerlei andere economische en politieke belangen. Het zal Duitsland een anus roesten waar de Egyptische bevolking mee te maken krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 25-06-2015 11:39:50 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_154214440
quote:
'Geweldsuitsbarsting Burundi ophanden'

"Mensenlevens en regionale stabiliteit staan op het spel", zegt mensenrechtenchef van de VN al-Hussein naar aanleiding van de situatie in Burundi. Volgens al-Hussein is een geweldsuitbarsting in het Afrikaanse land ophanden.

De situatie in het land is explosief omdat de zittende president Nkurunziza een derde termijn wil. Hij kondigde dat in april aan en sindsdien is het onrustig in het land.

Tegenstanders van Nkurunziza protesteren tegen de derde termijn omdat volgens de grondwet maar twee termijnen mogelijk zijn. De president vindt dat hij wel nog een keer mee mag doen met de verkiezingen, omdat hij de eerste keer niet gekozen werd, maar benoemd door het parlement.
Jongerenbeweging

Volgens de VN zijn er de afgelopen maanden tientallen mensen vermoord, vooral demonstranten en mensenrechtenactivisten. Al-Hussein wil dat de jongerenbeweging van de partij van de president (CNDD-FFD) onmiddellijk wordt ontwapend. De jongerenbeweging is volgens de mensenrechten-chef de "grootste bedreiging".

CNDD-FFD won eerder deze week de parlementsverkiezingen met grote overmacht. Oppositiepartijen boycotten de verkiezingen. Op 15 juli zijn de presidentsverkiezingen.
Een echt kruitvat demografisch bezien imo.

Demographics of Burundi


Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_154756684
quote:
'Aarde telt 11,2 miljard mensen in 2100'

In 2050 wonen er 9,7 miljard mensen op aarde en in 2100 zal dat aantal zijn gegroeid naar 11,2 miljard, voorspelt de VN in een nieuw rapport. De cijfers zijn hoger dan eerdere ramingen.

De bevolkingsgroei zal vooral plaatsvinden in Afrika, waar de levensverwachting de komende tijd spectaculair zal toenemen. Meer dan de helft van de groei wordt daarom op dat continent verwacht. In tien landen zal het inwonertal meer dan vervijfvoudigd worden.

Volgens het rapport, World Population Prospects, zal India in 2022 China voorbijstreven als het land met de meeste inwoners. Dat is zes jaar eerder dan eerder werd verwacht. Nigeria zal in de loop van de eeuw de VS passeren voor de derde plek en telt rond 2050 zo'n 400 miljoen inwoners.

Uitdagingen
Volgens de VN betekent het rapport dat Afrikaanse landen het moeilijker dreigen te krijgen. Ze moeten de beperkte middelen inzetten voor meer mensen. Onderwijs, voedselvoorziening en gezondheidszorg komen daardoor verder onder druk te staan.

In Europa ontstaan juist problemen doordat de inwoneraantallen teruglopen. Eenderde van de bevolking is in 2050 boven de 60. Wereldwijd zal het aantal mensen boven de 80, nu zo'n 125 miljoen, meer dan verdrievoudigen.

Nu wonen er naar schatting 7,3 miljard mensen op de aarde. China en India zijn de enige landen met een bevolkingsaantal boven 1 miljard. Dat zal naar verwachting ook in de komende eeuw zo blijven.
Afrika kan deze bevolkings-explosie helemaal niet aan en de focus van continu oorlog die tot nu tot bij het palestijnse conflict lag verschuift naar Afrika. De autochtone bevolking van europa krimpt, dat zal ruimschoots gecompenseerd worden door immigranten/vluchtelingen vanuit Afrika en delen van het M.O.
Dit gaat een groot beslag leggen op sociale stelsels in europa. Frontpage: Bijstandsuitkering voor 7 van de 10 Somaliërs

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 30-07-2015 09:07:52 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_157281513
quote:
Tagesschau: Rekordzahl fluechtlinge im Oktober

Die Zahl der Flüchtlinge, die übers Mittelmeer nach Europa kommen, hat im Oktober einen neuen Höchststand erreicht. Nach Angaben des UNHCR waren es im vergangenen Monat 220.000 Asylsuchende, mehr als im ganzen Jahr 2014 zusammen.

Immer mehr Menschen versuchen, übers Mittelmeer nach Europa zu kommen. Im Oktober waren es so viele wie im ganzen Jahr 2014 zusammen, so das Flüchtlingshilfswerk der Vereinten Nationen UNHCR. "Dies ist die höchste Zahl, die in einem Monat erreicht wurde," so UNHCR Sprecher Adrian Edwards.

Die Helfer sind aufgrund dieser Situation im Dauereinsatz und kommen an die Grenzen des Machbaren. Die griechische Küstenwache rettete von Freitag bis heute morgen 1431 Menschen aus der Ägäis. Die Retter liefen vor Lesbos, Samos, Farmakonisi, Kalymnos, Kalolimnos, Symi und Rhodos zu 39 Einsätzen aus.
......
De volksverhuizing is een feit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:04:26 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157284912
Was onze overheid maar zo goed in voorspellen :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157284923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:04 schreef Perrin het volgende:
Was onze overheid maar zo goed in voorspellen :'(
Hangt daar vanaf wat je doet?
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:09:36 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157284930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:07 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Hangt daar vanaf wat je doet?
Ik snap je niet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:34:56 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157285023
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De volksverhuizing is een feit.
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157285029
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik snap je niet?
Wat hebben de meeste politici gedaan voordat ze in de 2e kamer kwamen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2015 07:36:32 ]
pi_157285041
Die dikke zeug is ook weer verplaatst om alles recht te lullen.
pi_157285046
Wilders heeft nog geen dag in bedrijfsleven gewerkt ooit.
pi_157285051
Zo'n geperoxide figuur met grote bek, moeten ze daar niet.
pi_157285063
De minister president is een lachertje.
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:41:38 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157285070
Beetje gefrustreerd PP_sound?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_157285082
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:41 schreef kanovinnie het volgende:
Beetje gefrustreerd PP_sound?
Waarover?
pi_157285090
Ik heb geen last en ben blij.
pi_157285093
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De volksverhuizing is een feit.
Vanwege een piek in het aantal vluchtelingen? Nogal een mager verhaaltje dan...
pi_157285101
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vanwege een piek in het aantal vluchtelingen? Nogal een mager verhaaltje dan...
Op zich zijn goede werkkrachten altijd welkom.
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:48:15 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157285109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:46 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Op zich zijn goede werkkrachten altijd welkom.
Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157285112
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?
Dat gaat voorlopig niet gebeuren dus die blijven.
pi_157285122
De 2e generatie wil weer terug, een keer wanneer het uitkomt.
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:54:56 #206
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157285139
Dat de huidige problematiek een aanzuigende werking heeft staat natuurlijk buiten kijf. Als ik de media mag geloven trekken er nu ook massaal Irakezen en Afghanen richting Turkije. Sowieso een hoop Arabieren die de stap wagen, zelfs filmpjes voorbij zien komen van Marokkanen die nu doen alsof ze Syriërs zijn. Of ze een kans maken op een verblijfsvergunning maakt natuurlijk vrij weinig uit, zodra ze binnen zijn, wat nooit zo gemakkelijk ging als nu, duikt zo iemand gewoon de illegaliteit in.
pi_157285153
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:54 schreef Twiitch het volgende:
Dat de huidige problematiek een aanzuigende werking heeft staat natuurlijk buiten kijf. Als ik de media mag geloven trekken er nu ook massaal Irakezen en Afghanen richting Turkije. Sowieso een hoop Arabieren die de stap wagen, zelfs filmpjes voorbij zien komen van Marokkanen die nu doen alsof ze Syriërs zijn.
Tsja en nu moeten stelletje ambtenaren gaan uitmaken wat echt is en niet, daar zijn ze erg goed in.
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:59:38 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157285162
ik dacht, hey een verfrissende discussie, niet tegen elkaar inhakken en elkaar voor wat dan ook uitmaken...

is het een topic uit 2012, hoe anders is dat nu
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157285179
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:59 schreef Re het volgende:
ik dacht, hey een verfrissende discussie, niet tegen elkaar inhakken en elkaar voor wat dan ook uitmaken...

is het een topic uit 2012, hoe anders is dat nu
Vluchtelingen bestaan helaas al lang.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:03:56 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157285186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:02 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Vluchtelingen bestaan helaas al lang.
jawel, dat hoort bij de mensheid, ging mij voornamelijk over de manier van discussie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157285195
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:03 schreef Re het volgende:

[..]

jawel, dat hoort bij de mensheid, ging mij voornamelijk over de manier van discussie
Ok, het is een lastig onderwerp.
pi_157285198
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?
Die kunnen en willen niet werken?

Waarom zijn jullie dan zo bang dat ze je banen in gaan pikken?
pi_157285210
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:54 schreef Twiitch het volgende:
Dat de huidige problematiek een aanzuigende werking heeft staat natuurlijk buiten kijf. Als ik de media mag geloven trekken er nu ook massaal Irakezen en Afghanen richting Turkije. Sowieso een hoop Arabieren die de stap wagen, zelfs filmpjes voorbij zien komen van Marokkanen die nu doen alsof ze Syriërs zijn. Of ze een kans maken op een verblijfsvergunning maakt natuurlijk vrij weinig uit, zodra ze binnen zijn, wat nooit zo gemakkelijk ging als nu, duikt zo iemand gewoon de illegaliteit in.
Beetje onzin natuurlijk, een Marokkaan kon normaal gesproken prima op een toeristenvisum Europa in komen. En dan ga je gewoon met de veerboot in plaats van een gammele rubberboot.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:08:30 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157285219
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die kunnen en willen niet werken?

Waarom zijn jullie dan zo bang dat ze je banen in gaan pikken?
Spreek je me nu al aan in koninklijk meervoud? Of ben je weer mensen over één kam aan het scheren? Overigens heb ik al een baan, en gelukkig een erg leuke.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:08:47 #215
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157285222
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beetje onzin natuurlijk, een Marokkaan kon normaal gesproken prima op een toeristenvisum Europa in komen. En dan ga je gewoon met de veerboot in plaats van een gammele rubberboot.
Dan weten ze wie je bent, dat je binnen bent en hoelang je mag blijven, dat is nu niet het geval hé. Ik zal kijken of ik het artikel kan vinden. Ging trouwens niet specifiek over Marokkanen, ook Egyptenaren, Algerijnen etc. werden genoemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 03-11-2015 08:14:16 ]
pi_157285263
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Spreek je me nu al aan in koninklijk meervoud? Of ben je weer mensen over één kam aan het scheren? Overigens heb ik al een baan, en gelukkig een erg leuke.
Ik heb het over de groep boze, gefrustreerde en teleurgestelde mensen. Je werpt je vakkundig op als vertegenwoordiger van die groep, vandaar ;).


Oh en wie heeft er eigenlijk ooit beweerd dat alle vluchtelingen weer terug zouden keren nadat het weer veilig is?
pi_157285266
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dan weten ze wie je bent, dat je binnen bent en hoelang je mag blijven, dat is nu niet het geval hé. Ik zal kijken of ik het artikel kan vinden. Ging trouwens niet specifiek over Marokkanen, ook Egyptenaren, Algerijnen etc. werden genoemd.
Als je toch de illegaliteit in duikt maakt dat niet uit natuurlijk ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2015 08:16:12 ]
pi_157285276
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:59 schreef Re het volgende:
ik dacht, hey een verfrissende discussie, niet tegen elkaar inhakken en elkaar voor wat dan ook uitmaken...

is het een topic uit 2012, hoe anders is dat nu
Ja, toen ging het er een stuk beschaafder aan toe hier. Nunspeet de onderbuik vrij baan helaas...
pi_157285313
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, toen ging het er een stuk beschaafder aan toe hier. Nunspeet de onderbuik vrij baan helaas...
Vergeet Putten niet.
pi_157285351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:22 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Vergeet Putten niet.
Klote autocorrect :+. Helaas heeft moet dat zijn.
pi_157397055
Eerder in dit topic haalde ik Burundi aan als mogelijk volgend land dat ten gevolge van overbevolking cq demografie op instorten staat. Dit lijkt nu te worden bewaarheid.

Inwoners Burundi vluchten voor oplaaiend geweld
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_157397203
We staan pas aan het begin van het absorberen in europa ten gevolge van de enorme bevolkings expulsie die vanuit africa plaatsheeft.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_157477567
quote:
NOS: Afrikaan die asiel wil in Nederland vrijwel altijd uit Eritrea

Ruim zestig regeringsleiders uit Afrika en de Europese Unie praten vandaag en morgen in Malta over een gezamenlijke aanpak van de instroom van vluchtelingen vanuit Afrika. Nederland is bij deze migranten niet erg populair, blijkt onder meer uit cijfers van de IND, de Immigratie- en Naturalisatiedienst.

....

Alleen het aantal asielzoekers uit Eritrea is sterk gestegen in de afgelopen drie jaar: van 851 in 2013 naar 5.848 in 2015, met nog drie maanden te gaan.

Niet populair

"De meeste Afrikanen willen naar Frankrijk", zegt Afrika-correspondent Koert Lindijer. "Sudanezen en Somaliërs willen naar Engeland, maar vrijwel geen enkele Afrikaan wil naar Nederland, tenzij hij er al familie of kennissen heeft wonen. Nederland is niet zo'n populair land om naartoe te gaan omdat je er moeilijk werk krijgt. Veel Afrikanen willen tijdelijk werken in Europa en doen dat in Zuid-Europa. Ze plukken tomaten of druiven en sturen het geld terug naar hun geboortedorp."

Dat gebeurt veelal illegaal, deze migranten vragen helemaal geen asiel aan, zegt Lindijer. "In Afrika is migratie al zou oud als de weg naar Rome. Door de enorme bevolkingsgroei reizen er veel mensen rond, op zoek naar een beter bestaan. De laatste jaren zie je dat deze mensen meer naar Europa trekken. Maar wat voor Afrika al decennia een bekend fenomeen is, daar is Europa nog niet aan gewend."
De enorme bevolkingsgroei stopt voorlopig niet evenals het grote aantal het kinderen dat zodra ze volwassen worden op zoek gaan naar bestaansmiddelen. Ook binnen de europese politiek begint het te dagen dat dit uiteindelijk de EU bedreigt. Landen zijn niet van zins het geboorteoverschot van africa op te blijven vangen. Zelfs Duitsland komt terug op Merkels ¨Wir schaffen das¨. Gezinshereniging wordt moeilijker gemaakt en Dublin geldt weer volgens minister de Maizière.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_157479954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik open dit topic omdat ik een grote volksverhuizing voel aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het midden oosten en Noord afrika. Door de crisis zullen er steeds meer conflicten uitbreken en mensen een beter bestaan zoeken. Europa is het eenvoudigst te bereiken zowel geografisch als politiek qua toelating en sociaal stelsel.

Bijv in Egypte denken de fundas dat geloof in Allah zorgt voor brood op de plank. De egyptenaren die wat beter ontwikkeld zijn zie ik dan ook hun land gaan ontvluchten. Trouwens ook de fundas als het brood toch op blijkt te raken.

Weer minister Egypte opgestapt
Je had gelijk.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:58:11 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157480161
Digi2 is een visionair gebleken.

Dit i.t.t. Rutte c.s.
pi_157587945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Digi2 is een visionair gebleken.

Dit i.t.t. Rutte c.s.
Digi2 moet zich dan maar kandidaat stellen voor het premierschap :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 16 november 2015 @ 07:26:38 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157592556
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.

http://m.telegraaf.nl/art(...)an-ooit-in-een-maand
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 16 november 2015 @ 07:42:59 #228
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_157592616
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.

http://m.telegraaf.nl/art(...)an-ooit-in-een-maand
Hoe ging het liedje ook alweer?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_157592655
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.

http://m.telegraaf.nl/art(...)an-ooit-in-een-maand
Tja, als je gaat zeggen dat vluchtelingen nog steeds voorrang krijgen op een huis, dat familie in Nederland snel mag overkomen, dat Nederland trots is uitgekozen te worden door asielzoekers etc etc dan wil het wel.

Nergens mag familie zo snel nareizen als in Nederland! We bouwen er gewoon elk jaar een stad ter grootte van Utrecht bij, geen probleem. 8)7
pi_157593292
quote:
9s.gif Op maandag 16 november 2015 07:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe ging het liedje ook alweer?
Heen en weer. van drs. P

Mensen de boot is vol
Blijf aan de wal, meneer
Je ziet toch dat de boot vol is
Toe nou mensen,kom toch niet in deze volle boot
Ga nou weg mensen
Dat loopt nog verkeerd af
Wees nou verstandig mensen

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 16 november 2015 @ 21:53:55 #232
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157610808
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.

http://m.telegraaf.nl/art(...)an-ooit-in-een-maand
Elke week worden het er weer meer. Dit zijn schrikbarende aantallen. Die linkse mensen doen net alsof het hierbij blijft maar met elke dag die voorbij gaat worden het er meer. Waar ligt de grens? Want er is nog geen partij die met harde cijfers komt. Oke de PVV.
Fade to Black
pi_157682649
Moscow and Cairo signed an agreement on Thursday for Russia to build a nuclear power plant

Heel verstandig zo´n kerncentrale bouwen in een land wat een demografische tijdbom is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_157736887
Een grote volksverhuizing lijkt mij ook wel waarschijnlijk. Het verrotte broeikaseffect verandert welke grond voor landbouw en bewoning geschikt is. Zolang we de effecten daarvan niet indammen is het waarschijnlijk dat heel veel mensen van de kuststreken veel meer landinwaarts gaan wonen en dat door verwoestijning heel veel meer mensen een zich een nomadische levensstijl moeten gaan aanmeten of gewoon moeten opkassen.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:46:02 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157871404
Er zijn echt geen meerdere miljoenen migranten per jaar voor nodig om over een volksverhuizing te spreken. De volksverhuizingen in het verleden gingen ook allemaal heel geleidelijk.
Een paar honderdduizend per jaar, en dat jaar-in, jaar-uit, is genoeg om een grote demografische omwenteling te bewerkstellingen binnen de levenstijd van een mens.
In de toekomst zal men deze tijd echt wel duiden als de tijd van de Grote Volksverhuizing van de Derde Wereld naar het Westen (als er dan nog geduid wordt)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158456412
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:25 schreef Digi2 het volgende:
We staan pas aan het begin van het absorberen in europa ten gevolge van de enorme bevolkings expulsie die vanuit africa plaatsheeft.

[ afbeelding ]
Ziet er erg logisch uit, die grafiek. In 2200 zouden er in Afrika dan pakweg 7 miljard mensen wonen en in Europa nog maar 500 miljoen.
Volgens mij kan dat niet. Dan wordt de aarde zo zwaar, dat de wrijving met de aardas te groot wordt en dan vliegen we in brand.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_158456489
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 21:53 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Elke week worden het er weer meer. Dit zijn schrikbarende aantallen. Die linkse mensen doen net alsof het hierbij blijft maar met elke dag die voorbij gaat worden het er meer. Waar ligt de grens? Want er is nog geen partij die met harde cijfers komt. Oke de PVV.
De PVV komt alleen maar met leugens, bangmakerij en andere onzin.
Voor cijfers moet je trouwens meestal niet bij politieke partijen zijn en ook niet bij de belanghebbende organen of bedrijven, maar bij het CBS.
Inmiddels luwt de toestroom al weer een beetje.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_158456592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:46 schreef LXIV het volgende:
Er zijn echt geen meerdere miljoenen migranten per jaar voor nodig om over een volksverhuizing te spreken. De volksverhuizingen in het verleden gingen ook allemaal heel geleidelijk.
Een paar honderdduizend per jaar, en dat jaar-in, jaar-uit, is genoeg om een grote demografische omwenteling te bewerkstellingen binnen de levenstijd van een mens.
In de toekomst zal men deze tijd echt wel duiden als de tijd van de Grote Volksverhuizing van de Derde Wereld naar het Westen (als er dan nog geduid wordt)
Een paar honderdduizend per jaar halen we in Nederland bij lange na niet.
Verder zou je gelijk kunnen hebben: we leven sowieso in interessante tijden waarvan we de duiding pas ver na ons eigen leven kunnen verwachten.
Maar bekeken vanuit ons standpunt heeft de geschiedenis geleid tot ons huidige luizenleventje, dus tot nu toe hebben we alle reden om dankbaar te zijn aan al onze voorouders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_158456834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:31 schreef Digi2 het volgende:
Moscow and Cairo signed an agreement on Thursday for Russia to build a nuclear power plant

Heel verstandig zo´n kerncentrale bouwen in een land wat een demografische tijdbom is.
En er komen er nu ook 2 in Iran.

Kerncentrales of eigenlijk witwasmachines.

1. Putin biedt aan een kerncentrale te bouwen en Russische bedrijven krijgen bouwvergunning

2. Bouw blijkt veel duurder dan gedacht (geld verdwijnt door corruptie in de zakken van Putin en zijn maatjes)

3. Staat heeft dat geld niet

4. Staat kan geld lenen van Rusland of Russische banken

5. Staat is afhankelijk van Russische kennis en grondstoffen om centrale draaiende te houden en heeft een fikse lening uitstaan

Zijn ze ook in Wit Rusland aan het doen.
  woensdag 23 december 2015 @ 00:24:27 #240
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158457004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De PVV komt alleen maar met leugens, bangmakerij en andere onzin.
Voor cijfers moet je trouwens meestal niet bij politieke partijen zijn en ook niet bij de belanghebbende organen of bedrijven, maar bij het CBS.
Inmiddels luwt de toestroom al weer een beetje.
Dat komt met name doordat de winter er aan zit te komen en dat er een paar landen zijn die actie hebben ondernomen door hekken te plaatsen. Vanaf volgend voorjaar zal het nog veel gekker worden, ik houd mijn hart vast. Dergelijke grote immigratiestromen zijn onverantwoordelijk, we gaan ten onder aan ons eigen goede gedrag. Het is absolute noodzaak om juist nu te investeren in zware grensbewaking. Want nu mensen zien hoe makkelijk ze hier binnen kunnen komen zullen velen meer de gok wagen.
Fade to Black
pi_158457769
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:24 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dat komt met name doordat de winter er aan zit te komen en dat er een paar landen zijn die actie hebben ondernomen door hekken te plaatsen. Vanaf volgend voorjaar zal het nog veel gekker worden, ik houd mijn hart vast. Dergelijke grote immigratiestromen zijn onverantwoordelijk, we gaan ten onder aan ons eigen goede gedrag. Het is absolute noodzaak om juist nu te investeren in zware grensbewaking. Want nu mensen zien hoe makkelijk ze hier binnen kunnen komen zullen velen meer de gok wagen.
Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.
De winter zou een factor kunnen zijn, maar er zijn blijkbaar nog veel meer factoren, want de toestroom van afgelopen jaar was niet vertoond sinds de jaren '90.
Wat je bedoelt met ons eigen goede gedrag, begrijp ik niet. Het is niet bepaald ons goede gedrag dat de vluchtelingen aantrekt. Meer het slechte gedrag van ons of anderen dat ze hierheen duwt.

Ga maar eens bij jezelf na wat jou er toe zou kunnen bewegen om ver weg te gaan naar heel erg vreemde landen, zoals Korea of China of zo. Het is ook niet bepaald makkelijk of veilig om naar Europa te komen als vluchteling. Je moet wel heel wanhopig zijn om die risico's te nemen. Volle etalages zijn echt niet genoeg als lokmiddel. Bombardementen zijn veel effectiever als jaagmiddel.

Het bouwen van muren heeft maar een heel beperkt effect, zoals de geschiedenis ons leert. Zelfs de Chinezen lukte het uiteindelijk niet om de noorderlingen buiten te houden. En van het Ijzeren Gordijn hadden de bouwers meer last dan de benadeelden. Maginot Linie, Atlantik Wall.
Australië laat rustig mensen verzuipen (terwijl ze nota bene zelf allemaal uitschot en import zijn!!) en je zou mitrailleurs in plaats van prikkeldraad aan de grenzen kunnen installeren. Maar zelfs dat zal uiteindelijk niet helpen. Net zo min als de Rijn bij Lobith afdammen of de Maas bij Maastricht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_158457862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:18 schreef Nintex het volgende:

[..]

En er komen er nu ook 2 in Iran.

Kerncentrales of eigenlijk witwasmachines.

1. Putin biedt aan een kerncentrale te bouwen en Russische bedrijven krijgen bouwvergunning

2. Bouw blijkt veel duurder dan gedacht (geld verdwijnt door corruptie in de zakken van Putin en zijn maatjes)

3. Staat heeft dat geld niet

4. Staat kan geld lenen van Rusland of Russische banken

5. Staat is afhankelijk van Russische kennis en grondstoffen om centrale draaiende te houden en heeft een fikse lening uitstaan

Zijn ze ook in Wit Rusland aan het doen.
Dat heeft Iran helemaal niet nodig: het heeft zelf al lang kerncentrales en ook uraniummijnen en -verrijking.
Overigens is het kernsplijtingscircus beslist niet vrij van CO2-uitstoot en wel een uitstekend middel om geld wit of zwart te wassen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 23 december 2015 @ 01:07:42 #243
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158458196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.
De winter zou een factor kunnen zijn, maar er zijn blijkbaar nog veel meer factoren, want de toestroom van afgelopen jaar was niet vertoond sinds de jaren '90.
Wat je bedoelt met ons eigen goede gedrag, begrijp ik niet. Het is niet bepaald ons goede gedrag dat de vluchtelingen aantrekt. Meer het slechte gedrag van ons of anderen dat ze hierheen duwt.

Ga maar eens bij jezelf na wat jou er toe zou kunnen bewegen om ver weg te gaan naar heel erg vreemde landen, zoals Korea of China of zo. Het is ook niet bepaald makkelijk of veilig om naar Europa te komen als vluchteling. Je moet wel heel wanhopig zijn om die risico's te nemen. Volle etalages zijn echt niet genoeg als lokmiddel. Bombardementen zijn veel effectiever als jaagmiddel.

Het bouwen van muren heeft maar een heel beperkt effect, zoals de geschiedenis ons leert. Zelfs de Chinezen lukte het uiteindelijk niet om de noorderlingen buiten te houden. En van het Ijzeren Gordijn hadden de bouwers meer last dan de benadeelden. Maginot Linie, Atlantik Wall.
Australië laat rustig mensen verzuipen (terwijl ze nota bene zelf allemaal uitschot en import zijn!!) en je zou mitrailleurs in plaats van prikkeldraad aan de grenzen kunnen installeren. Maar zelfs dat zal uiteindelijk niet helpen. Net zo min als de Rijn bij Lobith afdammen of de Maas bij Maastricht.
De grensbewaking van Amerika is anders zeer effectief. Er komen er nog velen illegaal binnen maar je wilt niet weten wat er binnen zou komen wanneer men geen grensbewaking zou hebben. Selectie aan de poort en slechts tijdelijk opvang bieden dat is waar we heen moeten. Want zoals het nu gaat is het gekkenwerk, de open houding van de EU zorgt enkel voor een aanzuigende werking van allerlei mensen. Je hoort Merkel en co al praten over dat we de stroom moet indammen. Maar niemand durft keihard actie te ondernemen (zeggen wat er echt moet gebeuren). En dat is wat ik bedoel met ons 'goede gedrag'. Ik maak me serieus zorgen over de toekomst van Europa als dit zo door gaat. En het kromme is dat ik er helemaal niets aan kan doen. De politiek kijkt gewoon niet naar de gevolgen die dit alles met zich mee gaat brengen.
Fade to Black
pi_158458303
Enorme bevolkingsexplosie in Noord-Afrika? Oké, man. Het valt behoorlijk mee op Egypte (83 miljoen) na met het aantal inwoners: Marokko (32 miljoen), Algerije (35 miljoen), Tunesië (11 miljoen) en Libië (6 miljoen). Damn, daar gaat het hoofd van tollen.
pi_158458708
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
Een grote volksverhuizing lijkt mij ook wel waarschijnlijk. Het verrotte broeikaseffect verandert welke grond voor landbouw en bewoning geschikt is. Zolang we de effecten daarvan niet indammen is het waarschijnlijk dat heel veel mensen van de kuststreken veel meer landinwaarts gaan wonen en dat door verwoestijning heel veel meer mensen een zich een nomadische levensstijl moeten gaan aanmeten of gewoon moeten opkassen.
Voornamelijk de VS, China, India en EU zijn enorme vervuilers. Als die echt wat willen doen dan kunnen ze het broeikaseffect op wereldschaal aanzienlijk laten dalen. Als ik een voorzichtige schatting moet maken dan zijn die 4 zeker verantwoordelijk voor 75/80% van alle uitstoot. Afrika stelt op schaal van broeikas echt heel weinig voor omdat het een economische dwerg is.
pi_158459305
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
Is al jaren bekend. Europa, met zijn vergrijzingsproblematiek, zal de komende decennia steeds meer afhankelijk worden van gebieden met een relatief jonge beroepsbevolking, zoals Noord-Afrika. Of we daar bij mee moeten zijn, is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.
Die vergrijzing is dankzij robotisering en andere technische noviteiten geen probleem. Grenzen dicht!
pi_158459326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:11 schreef George_Zina het volgende:
Enorme bevolkingsexplosie in Noord-Afrika? Oké, man. Het valt behoorlijk mee op Egypte (83 miljoen) na met het aantal inwoners: Marokko (32 miljoen), Algerije (35 miljoen), Tunesië (11 miljoen) en Libië (6 miljoen). Damn, daar gaat het hoofd van tollen.
Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht

[ Bericht 9% gewijzigd door JanKorteachternaam op 23-12-2015 02:05:08 ]
pi_158460085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.
Die vergrijzing is dankzij robotisering en andere technische noviteiten geen probleem. Grenzen dicht!
We hebben genoeg werklozen dus die immigranten kunnen rustig achteraan sluiten in de rij.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_158460352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.
Die vergrijzing is dankzij robotisering en andere technische noviteiten geen probleem. Grenzen dicht!
Je reageert op een post van mij van drie jaar geleden.... Maar je hebt gelijk: er is inmiddels meer bekend over het fabeltje dat de komst van migranten nodig is om de vergrijzing hier op te vangen.
pi_158460506
Dit gaat toch uiteindelijk invloed hebben het dagelijks leven van Jan en alleman. Niet morgen wellicht, kunnen jaren overheen gaan. Maar waarom zijn zoveel mensen dan nog zo kalm? Ik bedoel niet dat ze over de straten moeten rennen of van alles van de daken moeten bazuinen, maar ik zie zoveel mensen die geen moment stil lijken te staan bij wat er gaande is en enkel blij zijn met het feit dat ze naar hun werk kunnen en in het weekend hun welverdiende centen uitgeven aan weet ik wat allemaal. Worden deze mensen pas wakker als hun routine van opstaan, werken, eten, zappen, slapen wordt doorbroken? Of ben ik irreëel en is hun kalmte gegrond?
  woensdag 23 december 2015 @ 04:48:33 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_158460522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht

Je kan mensen ook gewoon onderwijzen over seks en dergelijke, voordat je begint over sterillisatie.

Dat werd hier 70 jaar geleden toch ook niet geroepen toen veel gezinnen enorm veel kinderen kregen? Mijn overgrootoma kwam ook uit een gezin van 12.

Er is een reden dat mensen daar veel kinderen krijgen.

1) het helpt met overleven op je oude dag, de kinderen kunnen voor je zorgen. En er gaan er vast ook een paar vroeg dood.

2) mensen weten soms serieus niet hoe kinderen 'ontstaan'. Als je ze hierover inlicht kan het al helpen.

3) Religie. OA de paus heeft lange tijd lopen verkondigen dat condooms slecht zijn. (Volgens mij is dat nu met de nieuwste paus wat minder, maar vooral omdat het verspreiding van aids tegen gaat.)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_158460535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.
De winter zou een factor kunnen zijn, maar er zijn blijkbaar nog veel meer factoren, want de toestroom van afgelopen jaar was niet vertoond sinds de jaren '90.

Volgens mij zijn er 3 redenen.
1. Internet en daarmee het gemak en de snelheid waarmee je informatie kan verkrijgen.
Voor de meeste Nederlanders was het 25 jaar geleden ook eng om op vakantie te gaan naar een ander continent. Het is eng als je niet weet wat je kan verwachten. Vluchtelingen kunnen nu van alles opzoeken: De route, bij wie je moet zijn om de zee over te steken, wat je daarna moet doen, hoeveel het kost, ze kunnen makkelijk contact opnemen met familieleden en kennissen die hier al zijn en hun advies vragen, welk land de meeste voordelen heeft enz.

2 en 3. Eerst de annexatie van de Middellandse Zee door de EU als een "verantwoordelijkheids-zone" dit jaar. Er wordt nu actief naar vluchtelingen op bootjes gezocht om ze te helpen. Daarna de reactie van Europa: We moeten ze allemaal helpen, "Wir schaffen das".

Dit maakt het allemaal veel makkelijker om de grote stap te maken en het geeft veel vertrouwen. Dit gaat niet meer weg. Er zal vanaf nu jaar in jaar uit een grote stroom vluchtelingen hierheen komen.
pi_158460551
En daarom heeft het ook zo weinig zin om de oorlog in Syrië te willen stoppen of om een deal met Turkije te maken. Je moet gewoon de deur op slot doen: grensbewaking, geen verblijfsvergunning meer geven, ze als illegalen behandelen, patrouilleren op de zee, niet om de bootjes hierheen te slepen maar om ze terug te slepen anders blijven we in lengte van dagen tientallen miljoenen, honderden miljoenen vluchtelingen opvangen.
pi_158460555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
En daarom heeft het ook zo weinig zin om de oorlog in Syrië te willen stoppen of om een deal met Turkije te maken. Je moet gewoon de deur op slot doen: grensbewaking, geen verblijfsvergunning meer geven, ze als illegalen behandelen, patrouilleren op de zee, niet om de bootjes hierheen te slepen maar om ze terug te slepen anders blijven we in lengte van dagen tientallen miljoenen, honderden miljoenen vluchtelingen opvangen.
Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.
pi_158460560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:03 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.
Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.
pi_158460562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.
Alle Surinamers hierheen en daar ligt prachtig land.
pi_158460565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:07 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Alle Surinamers hierheen en daar ligt prachtig land.
Hm Suriname, we spreken de taal, het is groot, tropisch klimaat. Dat kan best wel wat worden.
pi_158460569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hm Suriname, we spreken de taal, het is groot, tropisch klimaat. Dat kan best wel wat worden.
Plek genoeg daar.
pi_158466758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je reageert op een post van mij van drie jaar geleden.... Maar je hebt gelijk: er is inmiddels meer bekend over het fabeltje dat de komst van migranten nodig is om de vergrijzing hier op te vangen.
_O- Dan is dit blijkbaar een oud topic dat omhoog is gekickt.
pi_158466788
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2015 04:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je kan mensen ook gewoon onderwijzen over seks en dergelijke, voordat je begint over sterillisatie.
...
Als dat werkt, dan ben ik het helemaal met je eens. Veel eenvoudiger: Geen moeilijkheden over ethiek en goedkoper.

Maar dan de grote hamvraag: Waarom gebeurt dit niet? Waarom is er geen enkele hulporganisatie die dit doet? Waarom geen Serious Request "Let's make small families!"?
pi_158467664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als dat werkt, dan ben ik het helemaal met je eens. Veel eenvoudiger: Geen moeilijkheden over ethiek en goedkoper.

Maar dan de grote hamvraag: Waarom gebeurt dit niet? Waarom is er geen enkele hulporganisatie die dit doet? Waarom geen Serious Request "Let's make small families!"?
Omdat jij een xenofoob bent en de meeste mensen die geld geven aan hulporganisaties dat dan weer niet zijn. Alle vrouwenemancipatiecampagnes hebben (verbeterde)toegang tot anticonceptiemiddelen als een belangrijk speerpunt.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158521967
De bestorming van europa wordt een steeds wanhopiger en geweldadiger. Ik vrees dat we komende jaren een continuering van onderstaande incidenten te verduren krijgen.

NWS / Afrikaanse migranten bestormen Spaanse enclave Ceuta

NWS / CNV: mijd 'oorlogszone' Calais
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_158522052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:56 schreef Digi2 het volgende:
De bestorming van europa wordt een steeds wanhopiger en geweldadiger. Ik vrees dat we komende jaren een continuering van onderstaande incidenten te verduren krijgen.

NWS / Afrikaanse migranten bestormen Spaanse enclave Ceuta

NWS / CNV: mijd 'oorlogszone' Calais
Dan word het wellicht tijd om de grenzen eens met geweld te verdedigen. Als hele groepen Afrikanen zich met geweld toegang proberen te verschaffen, dan is dat gewoon een daad van agressie, een oorlogsverklaring, en dat kan maar op een manier beantwoord worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_158522319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:01 schreef Hathor het volgende:

Dan word het wellicht tijd om de grenzen eens met geweld te verdedigen. Als hele groepen Afrikanen zich met geweld toegang proberen te verschaffen, dan is dat gewoon een daad van agressie, een oorlogsverklaring, en dat kan maar op een manier beantwoord worden.
Politici, die verantwoordelijk zijn nemen nooit maatregelen of alleen schijnmaatregelen, omdat zij hopen dat het probleem vanzelf weggaat. Of ze hopen iig dat het niet tijdens hun regeerperiode gaat escaleren, daarna zien zij wel verder: het bekende pappen en nathouden.
Als er 10 of 20 jaar geleden enkele simpele maatregelen zouden zijn genomen en wetgeving was gemaakt, dan waren de problemen voorkomen.
In plaats daarvan neemt men geen maatregelen totdat het politieke klimaat geheel omslaat en er mensen aan de macht komen die met geweld het puin gaan ruimen, die dan vervolgens als fascisten worden betiteld. Maar wie z'n schuld is dat echt ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158539499
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:03 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.
En waar wil je heen dan, Australië en Nieuw-Zeeland laten alleen mensen toe met een beroep waar in hun land tekort aan is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_158539513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.
Die landen nemen echt geen grote horden op hoor, die hebben een beleid.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_158539558
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 december 2015 13:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die landen nemen echt geen grote horden op hoor, die hebben een beleid.
De mensen die Nederland verlaten zijn vaak hoogopgeleid, spreken Engels en voegen ook daadwerkelijk wat toe. De ontwikkelde wereld verwelkomt ze met open armen. Wat we importeren balanceert dan net op het randje van achterlijkheid.

Er is een enorme braindrain gaande.
pi_158540343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht

Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?
pi_158540440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 13:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

De mensen die Nederland verlaten zijn vaak hoogopgeleid, spreken Engels en voegen ook daadwerkelijk wat toe. De ontwikkelde wereld verwelkomt ze met open armen. Wat we importeren balanceert dan net op het randje van achterlijkheid.

Er is een enorme braindrain gaande.
Gelukkig trekken onze opleidingsindustrie genoeg mensen aan die zich hoog opleiden, Engels (leren) spreken en "wat" toe voegen. Zelfs volgens jouw selecte definitie van toevoegen.
pi_158540476
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:15 schreef idefixide het volgende:

[..]

Gelukkig trekken onze opleidingsindustrie genoeg mensen aan die zich hoog opleiden, Engels (leren) spreken en "wat" toe voegen. Zelfs volgens jouw selecte definitie van toevoegen.
Buitenlandse studenten vertrekken met de noorderzon zodra ze hun diploma hebben. Wie wil er nou in een land wonen met een communistisch belastingklimaat? Zeker als het niet je vaderland is.
pi_158540486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht

Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...
pi_158540669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten vertrekken met de noorderzon zodra ze hun diploma hebben. Wie wil er nou in een land wonen met een communistisch belastingklimaat? Zeker als het niet je vaderland is.
Al zou dat zo zijn. Die studenten leggen een flink bedrag neer voor die studie en blijven hier een paar jaar en zolang dat jaar in jaar uit het geval is voegt dat wel degelijk wat toe hier in Nederland. Daarnaast is er ook nog de bijdrage aan de wereldwijde "kenniseconomie". Prima "exportproduct" lijkt mij.
pi_158540684
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...
Het is genocide en met goede reden.
pi_158542034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:12 schreef idefixide het volgende:

[..]

Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?
Waar heb jij gelezen dat ik ze kinderen ontzeg. Maximaal 1 of 2. En niet 10. Is voor hun eigen bestwil als ze niet elk zoveel jaar hongersnood willen (de grond is nogal onvruchtbaar, dus kan weinig mensen voeden).
pi_158542044
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...
Dan moeten we eerst van die regel af.
Ik vind mensen 10 kinderen laten nemen en zo hun volk in een enorme ellende terecht laten komen net zo goed genocide.
pi_158542303
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:12 schreef idefixide het volgende:

[..]

Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?
Omdat het ook voor henzelf niet goed uitpakt. Met de meeste landen van Afrika gaat het economisch gezien eigenlijk uitstekend (de economie van Nigeria groeide in 2014 bijvoorbeeld met 7%, dat zijn cijfers waar Nederland jaloers op kan zijn) maar die groei is niet voldoende om ook voldoende mensen uit de armoede op te heffen omdat de bevolking simpelweg te hard groeit.
  zaterdag 26 december 2015 @ 15:55:14 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158542695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht

De praktijk wijst uit dat als landen rijker worden en gezonder dat het geboortcijfer vanzelf snel daalt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_158542705
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De praktijk wijst uit dat als landen rijker worden en gezonder dat het geboortcijfer vanzelf snel daalt.
Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.
  zaterdag 26 december 2015 @ 15:57:42 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158542747
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.
Dat slaat nergens op. Ik zeg niet dat het geboortecijfer recht evenredig is met het BBP. Ik zeg dat als arme landen rijker en beter worden de geboortes afnemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:00:17 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158542797
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.
Verbanden leggen is niet jouw sterkste punt he? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158542814
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Verbanden leggen is niet jouw sterkste punt he? :)
Ik laat met een voorbeeld zien dat armoede geen excuus is om je voort te planten als konijnen.
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:01:16 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158542821
Maar goed, wat voor intellegentie kan je verwachten van iemand die voor verplicht steriliseren is :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:01:47 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158542831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik laat met een voorbeeld zien dat armoede geen excuus is om je voort te planten als konijnen.
Papierversnipperaar heeft het je goed uitgelegd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:07:38 #284
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_158542947
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me op zich inderdaad slimmer, ja. Maar voordat we dat bereiken, moet in Nederland een grote cultuurverandering plaatsvinden. Want opzettelijk falen (van hoog tot laag) wordt nu onvoldoende bestraft. Mensen die falen, of die vertikken om werk uit te voeren, worden nog veel te veel in de watten gelegd.
laten we dan bij hoog beginnen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:09:33 #285
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_158542974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:01 schreef Dven het volgende:
Maar goed, wat voor intellegentie kan je verwachten van iemand die voor verplicht steriliseren is :')
Hoe zit het met jouw intellegentie?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 26 december 2015 @ 16:10:42 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158543005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:09 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Hoe zit het met jouw intellegentie?
Leuk, leuk, iemand op typefoutjes wijzen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158545276
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Ik zeg niet dat het geboortecijfer recht evenredig is met het BBP. Ik zeg dat als arme landen rijker en beter worden de geboortes afnemen.
Het heeft niet te maken met arm of rijk maar met kindsterfte. Als dat daalt daalt op den duur ook het geboortecijfer. Zo simpel is het. Dat rijkere landen meer geld aan gezondheidszorg voor kinderen kan besteden maakt het wel makkelijker voor rijkere landen om het geboortecijfer te doen dalen.

pi_158545851
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:54 schreef idefixide het volgende:

[..]

Het heeft niet te maken met arm of rijk maar met kindsterfte. Als dat daalt daalt op den duur ook het geboortecijfer. Zo simpel is het. Dat rijkere landen meer geld aan gezondheidszorg voor kinderen kan besteden maakt het wel makkelijker voor rijkere landen om het geboortecijfer te doen dalen.

Kindsterfte is inderdaad een belangrijke factor in het geboortecijfer. Maar het is uiteindelijk een combinatie van factoren die bepalen wat het geboortecijfer van een land is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:52:33 #289
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_158547313
Er is een Indiase deelstaat, https://en.wikipedia.org/wiki/Kerala, die hoog ingezet heeft op educatie voor vrouwen met name (hoogste van heel India) en die hebben nu ook het laagste geboortecijfer, en in het algemeen meeste welzijn. Wellicht is dat iets.

[ Bericht 11% gewijzigd door tfors op 26-12-2015 20:28:50 ]
pi_158564708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kindsterfte is inderdaad een belangrijke factor in het geboortecijfer. Maar het is uiteindelijk een combinatie van factoren die bepalen wat het geboortecijfer van een land is.
In ieder geval is de laatste prognose van de VN dat het geboortecijfer in Afrika minder snel afneemt en zal afnemen dan tot nu toe werd verwacht en dat de bevolking i.i.g. tot 2100 zal blijven groeien.

Wat dat betreft kunnen 'we' de borst dus wel nat maken.
pi_158564836
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:40 schreef Igen het volgende:

[..]

In ieder geval is de laatste prognose van de VN dat het geboortecijfer in Afrika minder snel afneemt en zal afnemen dan tot nu toe werd verwacht en dat de bevolking i.i.g. tot 2100 zal blijven groeien.

Wat dat betreft kunnen 'we' de borst dus wel nat maken.
Ik denk dat het zo toegankelijk mogelijk maken van anticonceptie en het verbeteren van de ouderdomsvoorzieningen (pensioen, verzorgingshuizen) in Afrika, de beste manier is om dit cijfer snel te laten dalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158793467
quote:
Meer migranten uit Marokko en Algerije naar Griekenland

Na de grote instroom van vluchtelingen uit landen als Syrië, ziet Griekenland ook steeds meer migranten uit Marokko en Algerije binnenkomen.

Dat heeft de Griekse onderminister voor Migratie Ioannis Mouzalas zaterdag gezegd tegen de krant Eleftheros Typos.

Net als veel andere vluchtelingen komen de Marokkanen en Algerijnen via Turkije Europa binnen. Dagelijks komen ondanks slecht weer nog altijd meer dan 4.000 vluchtelingen naar Griekenland.

Mouzalas wijst de kritiek af dat Griekenland zijn grenzen niet goed bewaakt. ''Landsgrenzen kun je uitstekend bewaken. Op zee, als een boot zinkt, is er geen andere keus dan de mensen te redden.''

In totaal kwamen volgens de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR vorig jaar ruim 850.000 mensen via de Egeïsche Zee naar Europa. Ruim een kwart van hen was minderjarig.
Het lijkt me dat deze vluchtelingen vooral om economische redenen richting noord-europa trekken. De VS heeft uiteindelijk besloten niet langer het bevolkingsoverschot van Zuid Amerika te absorberen. Europa zal ook tot harde keuzes gedwongen worden. Ik denk niet dat de sociaal stelsels in noord-europa houdbaar zijn in het kader van massa-immigratie. Prof. dr. Sinn van het IFO instituut heeft ook zo zijn bedenkingen en kan dat met feiten onderbouwen.

¨De politici hopen op een wonder, buiten alle economische wetmatigheden om¨ 56:00 min

Op 40:00 min begint de toelichting t.a.v. massa-immigratie:

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 3 januari 2016 @ 18:25:07 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158793493
Hopen op een wonder is geen nuchtere strategie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158806661
Een duitse econoom en socioloog legde al in 2006 de mechanismen bloot aan de hand van historisch onderzoek en demografie.


Prof. Gunnar Heinsohn: Eine düstere Prognose für Europas Zukunft. Okt 2015
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 3 januari 2016 @ 23:54:21 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158807399
Het is niet meer te stoppen. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat jezelf en je familie tenminste in de toekomst op een veilige plek het hoofd boven water kunnen houden. De beste methode hiervoor is gewoon het vergaren van een -voldoende groot- vermogen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158839569
quote:
Vluchtelingen dreigen nieuwe onderklasse te worden in Nederland

Vluchtelingen dreigen een nieuwe onderklasse te worden in de Nederlandse samenleving, daarbij spelen werkloosheid en criminaliteit een grote rol.

Onderzoekers van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC) van het ministerie van Justitie, het Sociaal en Cultureel Planbureau en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid waarschuwen daarvoor dinsdag in De Volkskrant.

De waarschuwing is gebaseerd op een studie naar de integratie van 33.000 asielmigranten die in de jaren tachtig en negentig naar Nederland kwamen en een verblijfsvergunning kregen. Veel van hen waren langdurig werkloos. Om zo'n zelfde situatie te voorkomen moet de overheid zich meer inspannen om de huidige asielmigranten aan werk te helpen.

Door een lange wachttijd op een status en woning loopt de groep al snel een achterstand op. Ook de tijd waarin zij in opvangcentra zetten heeft een negatieve uitwerking op de kans op werk.

Werk
Van de 33.000 asielmigranten in de studie had circa 25 procent vijf jaar na hun aankomst in Nederland een betaalde baan van meer dan dertig uur per week. Na vijftien jaar steeg dat aantal tot 'slechts' 35 procent, schrijft de krant
De gevolgen van de massa-immigratie zullen jarenlang merkbaar zijn en verergeren als het blijft doorgaan. Massa-immigratie in de huidige vorm en de sociale welvaartsstaat staan op gespannen voet met elkaar. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers van de sociale welvaartsstaat. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek speelt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2016 08:10:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159028264
NWS / Chef Zwitserse leger: 'Europa op de rand van een burgeroorlog'

Ondertussen broeit het nog steeds in Egypte.
quote:
Stevige meerderhrid voor Sisi

Vertaald vanuit het duits:
In het nieuwe huis van afgevaardigden domineren Sisi-getrouwen. Een noemenswaardige oppositie ontbreekt grotendeels. De moslimbroederschap is tot terroristische organisatie verklaart. Hun politieke arm, de partij voor vrijheid en gerechtigheid werd verboden. Veel krachten uit het seculiere, liberale of linkse spectrum hebben niet eens aan de parlementsverkiezingen deelgenomen.
Drie van de vier stemgerechtigden hebben geen stem uitgebracht. Naar de mening van waarnemers een signaal dat erop wijst dat grote delen van de bevolking, vooral bij jongeren afwijzing heerst.

Repressie zoals tijdens het Mubarak tijdperk
In een protestbrief beklagen ondertekenaars dat steeds meer regime-critici in het gevang belanden. Sisi laat de repressie van de gevallen president Hosni Mubarak weer opleven. Het regime zet hedentendage opnieuw in op ¨onderdrukking en het ontzeggen van vrijheden¨
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 11 januari 2016 @ 23:11:09 #298
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159029242
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:40 schreef Digi2 het volgende:
NWS / Chef Zwitserse leger: 'Europa op de rand van een burgeroorlog'

Ondertussen broeit het nog steeds in Egypte.

[..]

Het leger laat zich daar (hoop ik) geen 2e keer in de luren leggen door zogenaamde democratie.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 11 januari 2016 @ 23:31:24 #299
451005 Grems
Clown World
pi_159029983
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:54 schreef LXIV het volgende:
Het is niet meer te stoppen. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat jezelf en je familie tenminste in de toekomst op een veilige plek het hoofd boven water kunnen houden. De beste methode hiervoor is gewoon het vergaren van een -voldoende groot- vermogen.
Dwing je kinderen een fatsoenlijk vak te leren, alleen dan kunnen ze vluchten naar o.a. Australië, Nieuwe-Zeeland en Canada.

Linkse Interculturele Vrijetijdstudenten blijven achter om hun droom werkelijkheid te zien worden.
  maandag 11 januari 2016 @ 23:32:47 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159030031
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:31 schreef Grems het volgende:

[..]

Dwing je kinderen een fatsoenlijk vak te leren, alleen dan kunnen ze vluchten naar o.a. Australië, Nieuwe-Zeeland en Canada.

Linkse Interculturele Vrijetijdstudenten blijven achter om hun droom werkelijkheid te zien worden.
Helemaal waar. Boontje komt altijd om zijn loontje. Het waren ook vooral vrouwen en homo's die met hun welkomstbordjes bij het station stonden. Het zijn vooral Joden die pleiten voor meer multicul. Het waren vooral PvdA-stemmende arbeiders die hun wijken zagen veranderen in multiculturele ghetto's. Karma.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 11 januari 2016 @ 23:36:55 #301
451005 Grems
Clown World
pi_159030210
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Helemaal waar. Boontje komt altijd om zijn loontje. Het waren ook vooral vrouwen en homo's die met hun welkomstbordjes bij het station stonden. Het zijn vooral Joden die pleiten voor meer multicul. Het waren vooral PvdA-stemmende arbeiders die hun wijken zagen veranderen in multiculturele ghetto's. Karma.
Het is de enige optie, als mensen nu nog moeten beginnen met een groot genoeg vermogen opbouwen zijn ze te laat, de belastingen zullen ongekend stijgen. De autochtone bevolking moet natuurlijk wel bloeden voor de verwezenlijking van de multiculturele droom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')