abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158480379
CNV: mijd 'oorlogszone' Calais

Vrachtwagenchauffeurs kunnen het best de haven van de Franse stad Calais mijden, zegt vakcentrale CNV. Volgens CNV-bestuurder Van Rijssel is sprake van een oorlogszone.

"Wanhopige vluchtelingen gooien met stenen en stalen buizen. Sommigen springen zelfs tegen de vrachtwagen op en proberen met een hamer de ramen in te slaan", zei Van Rijssel op NPO Radio 1. "Alles wordt in het werk gesteld om de vrachtwagen tot stilstand te brengen, zodat de immigranten erop kunnen klimmen."

Eerder opperde Transport en Logistiek Nederland (TLN) het idee om het leger in te zetten bij Calais.

Andere route
De vakbond wijst erop dat werknemers recht hebben op een veilige werkplek. De vervoersbedrijven zouden als werkgevers daarvoor moeten zorgen door hun chauffeurs een alternatieve route naar Engeland te laten nemen, bijvoorbeeld via Hoek van Holland, Zeebrugge of IJmuiden.

CNV roept chauffeurs op zich te melden als hun werkgever hen dwingt om toch via Calais te rijden. De vakbond gaat in dat geval in gesprek met dat vervoersbedrijf.
http://nos.nl/artikel/2076957-cnv-mijd-oorlogszone-calais.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158480463
Toch treurig dat dit soort gebieden vandaag de dag bestaan in Europa, mensen zijn wanhopig en begrijp ze toch erg Goed dat ze de dingen doen die ze proberen te doen, er moet een simpele oplossing komen en dit soort kampen moeten simpelweg weggehaald worden, kan niet, punt zo.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:04:11 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158480483
VK moet eens invoeren dat je een BSN nodig hebt om aan een baan te komen. Tot op heden hebben ze dat niet en dat is ook de reden waarom al die kanslozen naar de VK willen en daar ook echt aan de bak kunnen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158480547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
VK moet eens invoeren dat je een BSN nodig hebt om aan een baan te komen. Tot op heden hebben ze dat niet en dat is ook de reden waarom al die kanslozen naar de VK willen en daar ook echt aan de bak kunnen.
Grootste gedeelte van deze Afrikanen komen uiteindelijk te werken in het illegale circuit. Die is in Engeland gigantisch
pi_158480614
Waarom dwingen werkgevers de chauffeurs hiertoe? Zelfs als het goedkoper is omdat het korter of sneller is kan ik me bijna niet voorstellen dat het onder de streep nog steeds beter uitvalt. De marges zijn maar dun en als ik de youtube filmpjes mag geloven is de schade aan de auto's niet gering.
pi_158480724
Dat er daar nog nooit een chauffeur gewoon een stuk of wat plat heeft gereden sta ik eigenlijk van te kijken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158480840
Voor de tienduizendste keer, het zijn geen vluchtelingen, het zijn daar stuk voor stuk illegale immigranten die geen schijn van kans op een verblijfsvergunning hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158480950
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:09 schreef Geralt het volgende:
Dat er daar nog nooit een chauffeur gewoon een stuk of wat plat heeft gereden sta ik eigenlijk van te kijken.
Omdat je dan gewoon een vuile moordenaar bent, kom op zeg, als we dan zo ontwikkeld zijn in vergelijking met de landen waar deze lui vandaan komen gedraag je dan ook zo.
pi_158480994
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:14 schreef Slaro het volgende:

[..]

Omdat je dan gewoon een vuile moordenaar bent, kom op zeg, als we dan zo ontwikkeld zijn in vergelijking met de landen waar deze lui vandaan komen gedraag je dan ook zo.
Leuk en aardig, maar sommige filmpjes die ik zie denk ik dat je als vrachtwagenchauffeur toch best wel 3 kleuren schijt als zo een stel ongelikte beren tekeer aan het gaan zijn.

:X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158481029
quote:
pi_158481056
Wat is pas écht treurig vind, is hoe Frankrijk deze situatie compleet uit de hand heeft laten lopen. Er heeft zich daar bij Calais een compleet dorp gevormd. De Franse overheid had moeten ingrijpen. Ze hadden de vluchtelingen moeten oppakken en moeten terugsturen naar het land van herkomst.
pi_158481192
quote:
_O- Dat is volgens mij toch een Poolse chauffeur? :D
  woensdag 23 december 2015 @ 22:20:33 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158481243
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:16 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is pas écht treurig vind, is hoe Frankrijk deze situatie compleet uit de hand heeft laten lopen. Er heeft zich daar bij Calais een compleet dorp gevormd. De Franse overheid had moeten ingrijpen. Ze hadden de vluchtelingen moeten oppakken en moeten terugsturen naar het land van herkomst.
Hollande stond wel heel mooi te blèren met z'n noodtoestand na de Parijs-aanslagen, maar het meest in het oog springende probleem laat hij lekker aanmodderen inderdaad.
pi_158481268
quote:
En het is al niet veel anders in de banlieus waar zich complete subculturen aan het vormen zijn die volledig buiten de Franse maatschappij staan en waar radicalisatie en criminaliteit welig tieren. Gedoemd om vroeg of laat volledig te escaleren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158481457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:19 schreef tukker321 het volgende:

[..]

_O- Dat is volgens mij toch een Poolse chauffeur? :D
Hongaars. Hier het hele filmpje met al zijn pogingen immigranten te raken EN 385 ondertitelde Hongaarse scheldwoorden.
pi_158481580
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar sommige filmpjes die ik zie denk ik dat je als vrachtwagenchauffeur toch best wel 3 kleuren schijt als zo een stel ongelikte beren tekeer aan het gaan zijn.

:X
Misschien maar moord is toch zelden de oplossing te noemen, kijk als een chauffeur echt bedreigd wordt en zijn enige redmiddel is om plankgas te geven oké, maar dat is ook niet gebeurd uiteindelijk hebben ook deze mensen de vrachtwagen en chauffeur nodig om weg te komen ;) ;).
pi_158481776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:07 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom dwingen werkgevers de chauffeurs hiertoe? Zelfs als het goedkoper is omdat het korter of sneller is kan ik me bijna niet voorstellen dat het onder de streep nog steeds beter uitvalt. De marges zijn maar dun en als ik de youtube filmpjes mag geloven is de schade aan de auto's niet gering.
Snap ik ook niet. Je kan de chauffeur ook via Hoek van Holland, Europoort en IJmuiden sturen. Al is het maar om de tunnel en Frankrijk te boycotten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_158481839
Calais toont de enorme incompetentie van politici in de EU aan. Immigranten weten dat en blijven komen.
pi_158481844
quote:
Gewonden door geweld zijn er aan beide zijden ook al genoeg gevallen. De benaming oorlogszone is geen verkeerde.
Deze chauffeur kan zijn hele lading van zo te zien wijn weggooien. Zulk soort taferelen gebeuren daar dagelijks honderden keren. Zodra er 1 illegaal in je truck klimt, moet je al je consumptiegoederen vernietigen. Chauffeurs kunnen dan nog weleens gewelddadig gaan worden.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:33:25 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158481867
quote:
En daar betaal je dan belasting aan, een overheid die liever lui en lamlendig is dan een gevaarlijke en wetteloze situatie aan te pakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158482314
Ik vraag me steeds af waarom de transporteurs niet gewoon a) de boel zeer goed op slot doen en/of b) bijv stroom op de deuren zetten.

Laat ze het maar voelen.
pi_158482479
De Franse regering moet dat kamp opbreken. :(
Ура для россии
pi_158482536
Net op het journaal ook. 'Wanhopige vluchtelingen' ... :')

Alsof een fucking illegale Afrikaan altijd een zielige goedzak is die nooit kwaad in de zin heeft. Dit tuig moeten ze een keer heel hard neerknuppelen. Het is een bezettingsmacht en de slappe regering kijkt de andere kant op.
pi_158482733
Jaaa, via Hoek van Holland. *O*
Is die ellende straks ook hier aan de gang.
pi_158482763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:49 schreef Confetti het volgende:
Net op het journaal ook. 'Wanhopige vluchtelingen' ... :')

Alsof een fucking illegale Afrikaan altijd een zielige goedzak is die nooit kwaad in de zin heeft. Dit tuig moeten ze een keer heel hard neerknuppelen. Het is een bezettingsmacht en de slappe regering kijkt de andere kant op.
Volgens mij kunnen ze zo'n vrachtwagenchauffeur nog vermoorden en dan wordt het nog geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')