Op zich zijn goede werkkrachten altijd welkom.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanwege een piek in het aantal vluchtelingen? Nogal een mager verhaaltje dan...
Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:46 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Op zich zijn goede werkkrachten altijd welkom.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren dus die blijven.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?
Tsja en nu moeten stelletje ambtenaren gaan uitmaken wat echt is en niet, daar zijn ze erg goed in.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:54 schreef Twiitch het volgende:
Dat de huidige problematiek een aanzuigende werking heeft staat natuurlijk buiten kijf. Als ik de media mag geloven trekken er nu ook massaal Irakezen en Afghanen richting Turkije. Sowieso een hoop Arabieren die de stap wagen, zelfs filmpjes voorbij zien komen van Marokkanen die nu doen alsof ze Syriërs zijn.
Vluchtelingen bestaan helaas al lang.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:59 schreef Re het volgende:
ik dacht, hey een verfrissende discussie, niet tegen elkaar inhakken en elkaar voor wat dan ook uitmaken...
is het een topic uit 2012, hoe anders is dat nu
jawel, dat hoort bij de mensheid, ging mij voornamelijk over de manier van discussiequote:Op dinsdag 3 november 2015 08:02 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Vluchtelingen bestaan helaas al lang.
Ok, het is een lastig onderwerp.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:03 schreef Re het volgende:
[..]
jawel, dat hoort bij de mensheid, ging mij voornamelijk over de manier van discussie
Die kunnen en willen niet werken?quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het waren toch vluchtelingen? Die weer teruggaan zodra het weer rustig is in hun land?
Beetje onzin natuurlijk, een Marokkaan kon normaal gesproken prima op een toeristenvisum Europa in komen. En dan ga je gewoon met de veerboot in plaats van een gammele rubberboot.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:54 schreef Twiitch het volgende:
Dat de huidige problematiek een aanzuigende werking heeft staat natuurlijk buiten kijf. Als ik de media mag geloven trekken er nu ook massaal Irakezen en Afghanen richting Turkije. Sowieso een hoop Arabieren die de stap wagen, zelfs filmpjes voorbij zien komen van Marokkanen die nu doen alsof ze Syriërs zijn. Of ze een kans maken op een verblijfsvergunning maakt natuurlijk vrij weinig uit, zodra ze binnen zijn, wat nooit zo gemakkelijk ging als nu, duikt zo iemand gewoon de illegaliteit in.
Spreek je me nu al aan in koninklijk meervoud? Of ben je weer mensen over één kam aan het scheren? Overigens heb ik al een baan, en gelukkig een erg leuke.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die kunnen en willen niet werken?
Waarom zijn jullie dan zo bang dat ze je banen in gaan pikken?
Dan weten ze wie je bent, dat je binnen bent en hoelang je mag blijven, dat is nu niet het geval hé. Ik zal kijken of ik het artikel kan vinden. Ging trouwens niet specifiek over Marokkanen, ook Egyptenaren, Algerijnen etc. werden genoemd.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje onzin natuurlijk, een Marokkaan kon normaal gesproken prima op een toeristenvisum Europa in komen. En dan ga je gewoon met de veerboot in plaats van een gammele rubberboot.
Ik heb het over de groep boze, gefrustreerde en teleurgestelde mensen. Je werpt je vakkundig op als vertegenwoordiger van die groep, vandaarquote:Op dinsdag 3 november 2015 08:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spreek je me nu al aan in koninklijk meervoud? Of ben je weer mensen over één kam aan het scheren? Overigens heb ik al een baan, en gelukkig een erg leuke.
Als je toch de illegaliteit in duikt maakt dat niet uit natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2015 08:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan weten ze wie je bent, dat je binnen bent en hoelang je mag blijven, dat is nu niet het geval hé. Ik zal kijken of ik het artikel kan vinden. Ging trouwens niet specifiek over Marokkanen, ook Egyptenaren, Algerijnen etc. werden genoemd.
Ja, toen ging het er een stuk beschaafder aan toe hier. Nunspeet de onderbuik vrij baan helaas...quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:59 schreef Re het volgende:
ik dacht, hey een verfrissende discussie, niet tegen elkaar inhakken en elkaar voor wat dan ook uitmaken...
is het een topic uit 2012, hoe anders is dat nu
Vergeet Putten niet.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, toen ging het er een stuk beschaafder aan toe hier. Nunspeet de onderbuik vrij baan helaas...
De enorme bevolkingsgroei stopt voorlopig niet evenals het grote aantal het kinderen dat zodra ze volwassen worden op zoek gaan naar bestaansmiddelen. Ook binnen de europese politiek begint het te dagen dat dit uiteindelijk de EU bedreigt. Landen zijn niet van zins het geboorteoverschot van africa op te blijven vangen. Zelfs Duitsland komt terug op Merkels ¨Wir schaffen das¨. Gezinshereniging wordt moeilijker gemaakt en Dublin geldt weer volgens minister de Maizière.quote:NOS: Afrikaan die asiel wil in Nederland vrijwel altijd uit Eritrea
Ruim zestig regeringsleiders uit Afrika en de Europese Unie praten vandaag en morgen in Malta over een gezamenlijke aanpak van de instroom van vluchtelingen vanuit Afrika. Nederland is bij deze migranten niet erg populair, blijkt onder meer uit cijfers van de IND, de Immigratie- en Naturalisatiedienst.
....
Alleen het aantal asielzoekers uit Eritrea is sterk gestegen in de afgelopen drie jaar: van 851 in 2013 naar 5.848 in 2015, met nog drie maanden te gaan.
Niet populair
"De meeste Afrikanen willen naar Frankrijk", zegt Afrika-correspondent Koert Lindijer. "Sudanezen en Somaliërs willen naar Engeland, maar vrijwel geen enkele Afrikaan wil naar Nederland, tenzij hij er al familie of kennissen heeft wonen. Nederland is niet zo'n populair land om naartoe te gaan omdat je er moeilijk werk krijgt. Veel Afrikanen willen tijdelijk werken in Europa en doen dat in Zuid-Europa. Ze plukken tomaten of druiven en sturen het geld terug naar hun geboortedorp."
Dat gebeurt veelal illegaal, deze migranten vragen helemaal geen asiel aan, zegt Lindijer. "In Afrika is migratie al zou oud als de weg naar Rome. Door de enorme bevolkingsgroei reizen er veel mensen rond, op zoek naar een beter bestaan. De laatste jaren zie je dat deze mensen meer naar Europa trekken. Maar wat voor Afrika al decennia een bekend fenomeen is, daar is Europa nog niet aan gewend."
Je had gelijk.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik open dit topic omdat ik een grote volksverhuizing voel aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het midden oosten en Noord afrika. Door de crisis zullen er steeds meer conflicten uitbreken en mensen een beter bestaan zoeken. Europa is het eenvoudigst te bereiken zowel geografisch als politiek qua toelating en sociaal stelsel.
Bijv in Egypte denken de fundas dat geloof in Allah zorgt voor brood op de plank. De egyptenaren die wat beter ontwikkeld zijn zie ik dan ook hun land gaan ontvluchten. Trouwens ook de fundas als het brood toch op blijkt te raken.
Weer minister Egypte opgestapt
Digi2 moet zich dan maar kandidaat stellen voor het premierschapquote:Op woensdag 11 november 2015 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Digi2 is een visionair gebleken.
Dit i.t.t. Rutte c.s.
Hoe ging het liedje ook alweer?quote:Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.
http://m.telegraaf.nl/art(...)an-ooit-in-een-maand
Tja, als je gaat zeggen dat vluchtelingen nog steeds voorrang krijgen op een huis, dat familie in Nederland snel mag overkomen, dat Nederland trots is uitgekozen te worden door asielzoekers etc etc dan wil het wel.quote:Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
In oktober hebben asielzoekers en nareizende familieleden bijna 12.000 asielaanvragen gedaan. Dat is meer dan ooit in een maand. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In september kwam het aantal uit op 8400.
Heen en weer. van drs. Pquote:
Elke week worden het er weer meer. Dit zijn schrikbarende aantallen. Die linkse mensen doen net alsof het hierbij blijft maar met elke dag die voorbij gaat worden het er meer. Waar ligt de grens? Want er is nog geen partij die met harde cijfers komt. Oke de PVV.quote:Op maandag 16 november 2015 07:26 schreef Perrin het volgende:
Ziet er erg logisch uit, die grafiek. In 2200 zouden er in Afrika dan pakweg 7 miljard mensen wonen en in Europa nog maar 500 miljoen.quote:Op zondag 8 november 2015 11:25 schreef Digi2 het volgende:
We staan pas aan het begin van het absorberen in europa ten gevolge van de enorme bevolkings expulsie die vanuit africa plaatsheeft.
[ afbeelding ]
De PVV komt alleen maar met leugens, bangmakerij en andere onzin.quote:Op maandag 16 november 2015 21:53 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Elke week worden het er weer meer. Dit zijn schrikbarende aantallen. Die linkse mensen doen net alsof het hierbij blijft maar met elke dag die voorbij gaat worden het er meer. Waar ligt de grens? Want er is nog geen partij die met harde cijfers komt. Oke de PVV.
Een paar honderdduizend per jaar halen we in Nederland bij lange na niet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:46 schreef LXIV het volgende:
Er zijn echt geen meerdere miljoenen migranten per jaar voor nodig om over een volksverhuizing te spreken. De volksverhuizingen in het verleden gingen ook allemaal heel geleidelijk.
Een paar honderdduizend per jaar, en dat jaar-in, jaar-uit, is genoeg om een grote demografische omwenteling te bewerkstellingen binnen de levenstijd van een mens.
In de toekomst zal men deze tijd echt wel duiden als de tijd van de Grote Volksverhuizing van de Derde Wereld naar het Westen (als er dan nog geduid wordt)
En er komen er nu ook 2 in Iran.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:31 schreef Digi2 het volgende:
Moscow and Cairo signed an agreement on Thursday for Russia to build a nuclear power plant
Heel verstandig zo´n kerncentrale bouwen in een land wat een demografische tijdbom is.
Dat komt met name doordat de winter er aan zit te komen en dat er een paar landen zijn die actie hebben ondernomen door hekken te plaatsen. Vanaf volgend voorjaar zal het nog veel gekker worden, ik houd mijn hart vast. Dergelijke grote immigratiestromen zijn onverantwoordelijk, we gaan ten onder aan ons eigen goede gedrag. Het is absolute noodzaak om juist nu te investeren in zware grensbewaking. Want nu mensen zien hoe makkelijk ze hier binnen kunnen komen zullen velen meer de gok wagen.quote:Op woensdag 23 december 2015 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De PVV komt alleen maar met leugens, bangmakerij en andere onzin.
Voor cijfers moet je trouwens meestal niet bij politieke partijen zijn en ook niet bij de belanghebbende organen of bedrijven, maar bij het CBS.
Inmiddels luwt de toestroom al weer een beetje.
Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 00:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat komt met name doordat de winter er aan zit te komen en dat er een paar landen zijn die actie hebben ondernomen door hekken te plaatsen. Vanaf volgend voorjaar zal het nog veel gekker worden, ik houd mijn hart vast. Dergelijke grote immigratiestromen zijn onverantwoordelijk, we gaan ten onder aan ons eigen goede gedrag. Het is absolute noodzaak om juist nu te investeren in zware grensbewaking. Want nu mensen zien hoe makkelijk ze hier binnen kunnen komen zullen velen meer de gok wagen.
Dat heeft Iran helemaal niet nodig: het heeft zelf al lang kerncentrales en ook uraniummijnen en -verrijking.quote:Op woensdag 23 december 2015 00:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
En er komen er nu ook 2 in Iran.
Kerncentrales of eigenlijk witwasmachines.
1. Putin biedt aan een kerncentrale te bouwen en Russische bedrijven krijgen bouwvergunning
2. Bouw blijkt veel duurder dan gedacht (geld verdwijnt door corruptie in de zakken van Putin en zijn maatjes)
3. Staat heeft dat geld niet
4. Staat kan geld lenen van Rusland of Russische banken
5. Staat is afhankelijk van Russische kennis en grondstoffen om centrale draaiende te houden en heeft een fikse lening uitstaan
Zijn ze ook in Wit Rusland aan het doen.
De grensbewaking van Amerika is anders zeer effectief. Er komen er nog velen illegaal binnen maar je wilt niet weten wat er binnen zou komen wanneer men geen grensbewaking zou hebben. Selectie aan de poort en slechts tijdelijk opvang bieden dat is waar we heen moeten. Want zoals het nu gaat is het gekkenwerk, de open houding van de EU zorgt enkel voor een aanzuigende werking van allerlei mensen. Je hoort Merkel en co al praten over dat we de stroom moet indammen. Maar niemand durft keihard actie te ondernemen (zeggen wat er echt moet gebeuren). En dat is wat ik bedoel met ons 'goede gedrag'. Ik maak me serieus zorgen over de toekomst van Europa als dit zo door gaat. En het kromme is dat ik er helemaal niets aan kan doen. De politiek kijkt gewoon niet naar de gevolgen die dit alles met zich mee gaat brengen.quote:Op woensdag 23 december 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.
De winter zou een factor kunnen zijn, maar er zijn blijkbaar nog veel meer factoren, want de toestroom van afgelopen jaar was niet vertoond sinds de jaren '90.
Wat je bedoelt met ons eigen goede gedrag, begrijp ik niet. Het is niet bepaald ons goede gedrag dat de vluchtelingen aantrekt. Meer het slechte gedrag van ons of anderen dat ze hierheen duwt.
Ga maar eens bij jezelf na wat jou er toe zou kunnen bewegen om ver weg te gaan naar heel erg vreemde landen, zoals Korea of China of zo. Het is ook niet bepaald makkelijk of veilig om naar Europa te komen als vluchteling. Je moet wel heel wanhopig zijn om die risico's te nemen. Volle etalages zijn echt niet genoeg als lokmiddel. Bombardementen zijn veel effectiever als jaagmiddel.
Het bouwen van muren heeft maar een heel beperkt effect, zoals de geschiedenis ons leert. Zelfs de Chinezen lukte het uiteindelijk niet om de noorderlingen buiten te houden. En van het Ijzeren Gordijn hadden de bouwers meer last dan de benadeelden. Maginot Linie, Atlantik Wall.
Australië laat rustig mensen verzuipen (terwijl ze nota bene zelf allemaal uitschot en import zijn!!) en je zou mitrailleurs in plaats van prikkeldraad aan de grenzen kunnen installeren. Maar zelfs dat zal uiteindelijk niet helpen. Net zo min als de Rijn bij Lobith afdammen of de Maas bij Maastricht.
Voornamelijk de VS, China, India en EU zijn enorme vervuilers. Als die echt wat willen doen dan kunnen ze het broeikaseffect op wereldschaal aanzienlijk laten dalen. Als ik een voorzichtige schatting moet maken dan zijn die 4 zeker verantwoordelijk voor 75/80% van alle uitstoot. Afrika stelt op schaal van broeikas echt heel weinig voor omdat het een economische dwerg is.quote:Op zondag 22 november 2015 13:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
Een grote volksverhuizing lijkt mij ook wel waarschijnlijk. Het verrotte broeikaseffect verandert welke grond voor landbouw en bewoning geschikt is. Zolang we de effecten daarvan niet indammen is het waarschijnlijk dat heel veel mensen van de kuststreken veel meer landinwaarts gaan wonen en dat door verwoestijning heel veel meer mensen een zich een nomadische levensstijl moeten gaan aanmeten of gewoon moeten opkassen.
Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
Is al jaren bekend. Europa, met zijn vergrijzingsproblematiek, zal de komende decennia steeds meer afhankelijk worden van gebieden met een relatief jonge beroepsbevolking, zoals Noord-Afrika. Of we daar bij mee moeten zijn, is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:11 schreef George_Zina het volgende:
Enorme bevolkingsexplosie in Noord-Afrika? Oké, man. Het valt behoorlijk mee op Egypte (83 miljoen) na met het aantal inwoners: Marokko (32 miljoen), Algerije (35 miljoen), Tunesië (11 miljoen) en Libië (6 miljoen). Damn, daar gaat het hoofd van tollen.
We hebben genoeg werklozen dus die immigranten kunnen rustig achteraan sluiten in de rij.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.
Die vergrijzing is dankzij robotisering en andere technische noviteiten geen probleem. Grenzen dicht!
Je reageert op een post van mij van drie jaar geleden.... Maar je hebt gelijk: er is inmiddels meer bekend over het fabeltje dat de komst van migranten nodig is om de vergrijzing hier op te vangen.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Door demograven is allang aangetoond dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Je moet dan zo veel immigranten naar binnen halen dat je inwonertal verveelvoudigt.
Die vergrijzing is dankzij robotisering en andere technische noviteiten geen probleem. Grenzen dicht!
Je kan mensen ook gewoon onderwijzen over seks en dergelijke, voordat je begint over sterillisatie.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
http://www.biojournaal.nl(...)sneller-dan-verwacht
Volgens mij zijn er 3 redenen.quote:Op woensdag 23 december 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap je angst wel, maar je redenering niet.
De winter zou een factor kunnen zijn, maar er zijn blijkbaar nog veel meer factoren, want de toestroom van afgelopen jaar was niet vertoond sinds de jaren '90.
Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
En daarom heeft het ook zo weinig zin om de oorlog in Syrië te willen stoppen of om een deal met Turkije te maken. Je moet gewoon de deur op slot doen: grensbewaking, geen verblijfsvergunning meer geven, ze als illegalen behandelen, patrouilleren op de zee, niet om de bootjes hierheen te slepen maar om ze terug te slepen anders blijven we in lengte van dagen tientallen miljoenen, honderden miljoenen vluchtelingen opvangen.
Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:03 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.
Alle Surinamers hierheen en daar ligt prachtig land.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.
Hm Suriname, we spreken de taal, het is groot, tropisch klimaat. Dat kan best wel wat worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:07 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Alle Surinamers hierheen en daar ligt prachtig land.
Plek genoeg daar.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hm Suriname, we spreken de taal, het is groot, tropisch klimaat. Dat kan best wel wat worden.
quote:Op woensdag 23 december 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je reageert op een post van mij van drie jaar geleden.... Maar je hebt gelijk: er is inmiddels meer bekend over het fabeltje dat de komst van migranten nodig is om de vergrijzing hier op te vangen.
Als dat werkt, dan ben ik het helemaal met je eens. Veel eenvoudiger: Geen moeilijkheden over ethiek en goedkoper.quote:Op woensdag 23 december 2015 04:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan mensen ook gewoon onderwijzen over seks en dergelijke, voordat je begint over sterillisatie.
...
Omdat jij een xenofoob bent en de meeste mensen die geld geven aan hulporganisaties dat dan weer niet zijn. Alle vrouwenemancipatiecampagnes hebben (verbeterde)toegang tot anticonceptiemiddelen als een belangrijk speerpunt.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat werkt, dan ben ik het helemaal met je eens. Veel eenvoudiger: Geen moeilijkheden over ethiek en goedkoper.
Maar dan de grote hamvraag: Waarom gebeurt dit niet? Waarom is er geen enkele hulporganisatie die dit doet? Waarom geen Serious Request "Let's make small families!"?
Dan word het wellicht tijd om de grenzen eens met geweld te verdedigen. Als hele groepen Afrikanen zich met geweld toegang proberen te verschaffen, dan is dat gewoon een daad van agressie, een oorlogsverklaring, en dat kan maar op een manier beantwoord worden.quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:56 schreef Digi2 het volgende:
De bestorming van europa wordt een steeds wanhopiger en geweldadiger. Ik vrees dat we komende jaren een continuering van onderstaande incidenten te verduren krijgen.
NWS / Afrikaanse migranten bestormen Spaanse enclave Ceuta
NWS / CNV: mijd 'oorlogszone' Calais
Politici, die verantwoordelijk zijn nemen nooit maatregelen of alleen schijnmaatregelen, omdat zij hopen dat het probleem vanzelf weggaat. Of ze hopen iig dat het niet tijdens hun regeerperiode gaat escaleren, daarna zien zij wel verder: het bekende pappen en nathouden.quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:01 schreef Hathor het volgende:
Dan word het wellicht tijd om de grenzen eens met geweld te verdedigen. Als hele groepen Afrikanen zich met geweld toegang proberen te verschaffen, dan is dat gewoon een daad van agressie, een oorlogsverklaring, en dat kan maar op een manier beantwoord worden.
En waar wil je heen dan, Australië en Nieuw-Zeeland laten alleen mensen toe met een beroep waar in hun land tekort aan is.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:03 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Allemaal hierheen en dan zelf wegwezen, Holland gaat overstromen.
Die landen nemen echt geen grote horden op hoor, die hebben een beleid.quote:Op woensdag 23 december 2015 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is optie 2 en de meest waarschijnlijke. Grote kans dat er de komende jaren een volksverhuizing uit Nederland naar andere delen van de wereld op gang komt.
De mensen die Nederland verlaten zijn vaak hoogopgeleid, spreken Engels en voegen ook daadwerkelijk wat toe. De ontwikkelde wereld verwelkomt ze met open armen. Wat we importeren balanceert dan net op het randje van achterlijkheid.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:34 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Die landen nemen echt geen grote horden op hoor, die hebben een beleid.
Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?quote:Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zoek maar eens de bevolkingsontwikkeling van een paar willekeurige Afrikaanse landen op. Ethopië bijvoorbeeld. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande. Deze is alleen te stoppen met grootschalige sterilisatie van Afrikanen maar helaas is men daar in Europa te politiek correct voor.
Gelukkig trekken onze opleidingsindustrie genoeg mensen aan die zich hoog opleiden, Engels (leren) spreken en "wat" toe voegen. Zelfs volgens jouw selecte definitie van toevoegen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
De mensen die Nederland verlaten zijn vaak hoogopgeleid, spreken Engels en voegen ook daadwerkelijk wat toe. De ontwikkelde wereld verwelkomt ze met open armen. Wat we importeren balanceert dan net op het randje van achterlijkheid.
Er is een enorme braindrain gaande.
Buitenlandse studenten vertrekken met de noorderzon zodra ze hun diploma hebben. Wie wil er nou in een land wonen met een communistisch belastingklimaat? Zeker als het niet je vaderland is.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:15 schreef idefixide het volgende:
[..]
Gelukkig trekken onze opleidingsindustrie genoeg mensen aan die zich hoog opleiden, Engels (leren) spreken en "wat" toe voegen. Zelfs volgens jouw selecte definitie van toevoegen.
Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...quote:Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn. Die studenten leggen een flink bedrag neer voor die studie en blijven hier een paar jaar en zolang dat jaar in jaar uit het geval is voegt dat wel degelijk wat toe hier in Nederland. Daarnaast is er ook nog de bijdrage aan de wereldwijde "kenniseconomie". Prima "exportproduct" lijkt mij.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Buitenlandse studenten vertrekken met de noorderzon zodra ze hun diploma hebben. Wie wil er nou in een land wonen met een communistisch belastingklimaat? Zeker als het niet je vaderland is.
Het is genocide en met goede reden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...
Waar heb jij gelezen dat ik ze kinderen ontzeg. Maximaal 1 of 2. En niet 10. Is voor hun eigen bestwil als ze niet elk zoveel jaar hongersnood willen (de grond is nogal onvruchtbaar, dus kan weinig mensen voeden).quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:12 schreef idefixide het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?
Dan moeten we eerst van die regel af.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Men is daar in Europa zo terughoudend mee omdat een massaal sterilisatieprogramma juridisch gezien om genocide is...
Omdat het ook voor henzelf niet goed uitpakt. Met de meeste landen van Afrika gaat het economisch gezien eigenlijk uitstekend (de economie van Nigeria groeide in 2014 bijvoorbeeld met 7%, dat zijn cijfers waar Nederland jaloers op kan zijn) maar die groei is niet voldoende om ook voldoende mensen uit de armoede op te heffen omdat de bevolking simpelweg te hard groeit.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:12 schreef idefixide het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gestopt moeten worden? Waarom wil je de kinderen die nu leven in Ethiopië gedwongen een toekomst met kinderen ontzeggen? Omdat je denkt dat het jou beter uitkomt?
De praktijk wijst uit dat als landen rijker worden en gezonder dat het geboortcijfer vanzelf snel daalt.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De praktijk wijst uit dat als landen rijker worden en gezonder dat het geboortcijfer vanzelf snel daalt.
Dat slaat nergens op. Ik zeg niet dat het geboortecijfer recht evenredig is met het BBP. Ik zeg dat als arme landen rijker en beter worden de geboortes afnemen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.
Verbanden leggen is niet jouw sterkste punt he?quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Kijk naar Moldavië. Straatarm, en toch een laag geboortecijfer. Komt omdat Moldavië geen achterlijke cultuur heeft.
Ik laat met een voorbeeld zien dat armoede geen excuus is om je voort te planten als konijnen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 16:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Verbanden leggen is niet jouw sterkste punt he?
Papierversnipperaar heeft het je goed uitgelegd.quote:Op zaterdag 26 december 2015 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik laat met een voorbeeld zien dat armoede geen excuus is om je voort te planten als konijnen.
laten we dan bij hoog beginnen.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me op zich inderdaad slimmer, ja. Maar voordat we dat bereiken, moet in Nederland een grote cultuurverandering plaatsvinden. Want opzettelijk falen (van hoog tot laag) wordt nu onvoldoende bestraft. Mensen die falen, of die vertikken om werk uit te voeren, worden nog veel te veel in de watten gelegd.
Hoe zit het met jouw intellegentie?quote:Op zaterdag 26 december 2015 16:01 schreef Dven het volgende:
Maar goed, wat voor intellegentie kan je verwachten van iemand die voor verplicht steriliseren is
Leuk, leuk, iemand op typefoutjes wijzenquote:Op zaterdag 26 december 2015 16:09 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Hoe zit het met jouw intellegentie?
Het heeft niet te maken met arm of rijk maar met kindsterfte. Als dat daalt daalt op den duur ook het geboortecijfer. Zo simpel is het. Dat rijkere landen meer geld aan gezondheidszorg voor kinderen kan besteden maakt het wel makkelijker voor rijkere landen om het geboortecijfer te doen dalen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Ik zeg niet dat het geboortecijfer recht evenredig is met het BBP. Ik zeg dat als arme landen rijker en beter worden de geboortes afnemen.
Kindsterfte is inderdaad een belangrijke factor in het geboortecijfer. Maar het is uiteindelijk een combinatie van factoren die bepalen wat het geboortecijfer van een land is.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:54 schreef idefixide het volgende:
[..]
Het heeft niet te maken met arm of rijk maar met kindsterfte. Als dat daalt daalt op den duur ook het geboortecijfer. Zo simpel is het. Dat rijkere landen meer geld aan gezondheidszorg voor kinderen kan besteden maakt het wel makkelijker voor rijkere landen om het geboortecijfer te doen dalen.
In ieder geval is de laatste prognose van de VN dat het geboortecijfer in Afrika minder snel afneemt en zal afnemen dan tot nu toe werd verwacht en dat de bevolking i.i.g. tot 2100 zal blijven groeien.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kindsterfte is inderdaad een belangrijke factor in het geboortecijfer. Maar het is uiteindelijk een combinatie van factoren die bepalen wat het geboortecijfer van een land is.
Ik denk dat het zo toegankelijk mogelijk maken van anticonceptie en het verbeteren van de ouderdomsvoorzieningen (pensioen, verzorgingshuizen) in Afrika, de beste manier is om dit cijfer snel te laten dalen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval is de laatste prognose van de VN dat het geboortecijfer in Afrika minder snel afneemt en zal afnemen dan tot nu toe werd verwacht en dat de bevolking i.i.g. tot 2100 zal blijven groeien.
Wat dat betreft kunnen 'we' de borst dus wel nat maken.
Het lijkt me dat deze vluchtelingen vooral om economische redenen richting noord-europa trekken. De VS heeft uiteindelijk besloten niet langer het bevolkingsoverschot van Zuid Amerika te absorberen. Europa zal ook tot harde keuzes gedwongen worden. Ik denk niet dat de sociaal stelsels in noord-europa houdbaar zijn in het kader van massa-immigratie. Prof. dr. Sinn van het IFO instituut heeft ook zo zijn bedenkingen en kan dat met feiten onderbouwen.quote:Meer migranten uit Marokko en Algerije naar Griekenland
Na de grote instroom van vluchtelingen uit landen als Syrië, ziet Griekenland ook steeds meer migranten uit Marokko en Algerije binnenkomen.
Dat heeft de Griekse onderminister voor Migratie Ioannis Mouzalas zaterdag gezegd tegen de krant Eleftheros Typos.
Net als veel andere vluchtelingen komen de Marokkanen en Algerijnen via Turkije Europa binnen. Dagelijks komen ondanks slecht weer nog altijd meer dan 4.000 vluchtelingen naar Griekenland.
Mouzalas wijst de kritiek af dat Griekenland zijn grenzen niet goed bewaakt. ''Landsgrenzen kun je uitstekend bewaken. Op zee, als een boot zinkt, is er geen andere keus dan de mensen te redden.''
In totaal kwamen volgens de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR vorig jaar ruim 850.000 mensen via de Egeïsche Zee naar Europa. Ruim een kwart van hen was minderjarig.
De gevolgen van de massa-immigratie zullen jarenlang merkbaar zijn en verergeren als het blijft doorgaan. Massa-immigratie in de huidige vorm en de sociale welvaartsstaat staan op gespannen voet met elkaar. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers van de sociale welvaartsstaat. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek speelt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.quote:Vluchtelingen dreigen nieuwe onderklasse te worden in Nederland
Vluchtelingen dreigen een nieuwe onderklasse te worden in de Nederlandse samenleving, daarbij spelen werkloosheid en criminaliteit een grote rol.
Onderzoekers van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC) van het ministerie van Justitie, het Sociaal en Cultureel Planbureau en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid waarschuwen daarvoor dinsdag in De Volkskrant.
De waarschuwing is gebaseerd op een studie naar de integratie van 33.000 asielmigranten die in de jaren tachtig en negentig naar Nederland kwamen en een verblijfsvergunning kregen. Veel van hen waren langdurig werkloos. Om zo'n zelfde situatie te voorkomen moet de overheid zich meer inspannen om de huidige asielmigranten aan werk te helpen.
Door een lange wachttijd op een status en woning loopt de groep al snel een achterstand op. Ook de tijd waarin zij in opvangcentra zetten heeft een negatieve uitwerking op de kans op werk.
Werk
Van de 33.000 asielmigranten in de studie had circa 25 procent vijf jaar na hun aankomst in Nederland een betaalde baan van meer dan dertig uur per week. Na vijftien jaar steeg dat aantal tot 'slechts' 35 procent, schrijft de krant
quote:Stevige meerderhrid voor Sisi
Vertaald vanuit het duits:
In het nieuwe huis van afgevaardigden domineren Sisi-getrouwen. Een noemenswaardige oppositie ontbreekt grotendeels. De moslimbroederschap is tot terroristische organisatie verklaart. Hun politieke arm, de partij voor vrijheid en gerechtigheid werd verboden. Veel krachten uit het seculiere, liberale of linkse spectrum hebben niet eens aan de parlementsverkiezingen deelgenomen.
Drie van de vier stemgerechtigden hebben geen stem uitgebracht. Naar de mening van waarnemers een signaal dat erop wijst dat grote delen van de bevolking, vooral bij jongeren afwijzing heerst.
Repressie zoals tijdens het Mubarak tijdperk
In een protestbrief beklagen ondertekenaars dat steeds meer regime-critici in het gevang belanden. Sisi laat de repressie van de gevallen president Hosni Mubarak weer opleven. Het regime zet hedentendage opnieuw in op ¨onderdrukking en het ontzeggen van vrijheden¨
Het leger laat zich daar (hoop ik) geen 2e keer in de luren leggen door zogenaamde democratie.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:40 schreef Digi2 het volgende:
NWS / Chef Zwitserse leger: 'Europa op de rand van een burgeroorlog'
Ondertussen broeit het nog steeds in Egypte.
[..]
Dwing je kinderen een fatsoenlijk vak te leren, alleen dan kunnen ze vluchten naar o.a. Australië, Nieuwe-Zeeland en Canada.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:54 schreef LXIV het volgende:
Het is niet meer te stoppen. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat jezelf en je familie tenminste in de toekomst op een veilige plek het hoofd boven water kunnen houden. De beste methode hiervoor is gewoon het vergaren van een -voldoende groot- vermogen.
Helemaal waar. Boontje komt altijd om zijn loontje. Het waren ook vooral vrouwen en homo's die met hun welkomstbordjes bij het station stonden. Het zijn vooral Joden die pleiten voor meer multicul. Het waren vooral PvdA-stemmende arbeiders die hun wijken zagen veranderen in multiculturele ghetto's. Karma.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Dwing je kinderen een fatsoenlijk vak te leren, alleen dan kunnen ze vluchten naar o.a. Australië, Nieuwe-Zeeland en Canada.
Linkse Interculturele Vrijetijdstudenten blijven achter om hun droom werkelijkheid te zien worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |