abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:09:38 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148277536
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Correct. Het beste lijkt mij opvang in de regio, en daar mogen wij als Nederlandse belastingbetaler dan fors aan meebetalen vind ik. Turkije heeft het momenteel erg zwaar te verduren.

Als je kijkt hoeveel % van de asielzoekers, ik heb het specifiek over asielzoekers, niet over immigranten in het algemeen, na jaren in Nederland nog steeds aangewezen zijn op sociale voorzieningen denk ik dat je echt enorme bedragen kan besteden aan opvang in de regio en dan alsnog voordeliger uit zijn op de lange termijn.
Je moet wel beseffen dat nog niet eens 1% van de vluchtelingen naar europa komt. 99% van de vluchtelingen worden nog steeds in omringende landen opgevangen. Het gevaar is natuurlijk een domino effect.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148277563
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat nog niet eens 1% van de vluchtelingen naar europa komt. 99% van de vluchtelingen worden nog steeds in omringende landen opgevangen. Het gevaar is natuurlijk een domino effect.
Is het echt minder dan 1% Voor mijn gevoel is het meer. Of heb je het nu alleen over de Syriërs?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:14:55 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148277654
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is het echt minder dan 1% Voor mijn gevoel is het meer. Of heb je het nu alleen over de Syriërs?
Van Syriers sowieso lijkt me. Er zijn 3,2 miljoen vluchtelingen nu. En wij vangen er een paar honderd op. Ik weet niet hoe de rest van europa dat doet maar om meer dan 1% te bereiken zou europa dus meer dan 30000 vluchtelingen moeten opvangen. Spanje biedt bv maar 30(!) plekken aan.Ok, er zullen meer illegalen zijn dan officiele plekken natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148278503
Nog maar topje van de ijsberg.
pi_148278642
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Van Syriers sowieso lijkt me. Er zijn 3,2 miljoen vluchtelingen nu. En wij vangen er een paar honderd op. Ik weet niet hoe de rest van europa dat doet maar om meer dan 1% te bereiken zou europa dus meer dan 30000 vluchtelingen moeten opvangen. Spanje biedt bv maar 30(!) plekken aan.Ok, er zullen meer illegalen zijn dan officiele plekken natuurlijk.
Wij vangen ze ook daadwerkelijk op en geven ze onderdak en een bijstandsuitkering. In de omringende landen leven ze in een vluchtelingenkamp met alleen maar noodhulp van de VN. Ze hebben niet eens legaal verblijf in dat soort landen.

Dat mogen we niet vergeten. Wij investeren per asielzoeker vele malen meer dan die omringende landen.

Daarnaast hebben buurlanden altijd al een grotere morele verplichting om ze op te vangen. Zo zit de wereld in elkaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2015 13:49:10 ]
pi_148278981
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De enige manier om deze trend te stoppen is door vluchtelingen hier geen onderdak meer te geven. Nu vullen mensensmokkelaars hun zakken en wordt migreren beloond.
De idioten die dit zo organiseren. :')

quote:
Hè wat gek! We laten zeetaxi-bedrijf Frontex in samenwerking met de kustwacht allerhande schepen propvol migranten maar zonder bemanning hierheen halen en ze blijven maar komen! Hoe kan dat nou?
:') 8)7 |:(

Sleep die schepen gewoon terug naar de kust van Afrika en wens ze succes ermee. :W Laat desnoods foldertjes drukken over opvang/adressen aldaar en verspreid die.

quote:
"Als u nou nog eens duizenden euro's overhebt, gebruik deze dan om waar u nu bent een bestaan op te bouwen, eten/kleding te kopen, etc."
Grote borden op de stranden/bij havens:

quote:
Wordt u zonder visum op zee onderweg naar de EU aangetroffen, dan brengen wij u graag terug naar de kust waarvan u vetrokken bent en berekenen wij helaas alle voor u gemaakte kosten door.
In een stuk of wat talen met daaronder een voorbeeldberekening.
8)7 :r
Je suis Charlie Sheen
pi_148279033
Walgelijk dit. Door de EU gesubsididieerde mensenhandel/smokkel. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_148279050
quote:

[..]

Duitsland vangt er in ieder geval een veelvoud op van wat wij opvangen. Waar het hem vooral in zit is dat het systeem met asielzoekers niet werk zoals veel mensen zouden willen zien.

Namelijk een veilig oord bieden voor mensen die oorlog ontvluchten. Dit impliceert dat de opvang tijdelijk is, zodra de situatie in thuisland gestabiliseerd is zouden de vluchtelingen dan terug kunnen om hun land om te bouwen. Dat gebeurt echter niet.

Omdat die mensen, wat logisch is, vaak zeer lang op sociale voorzieningen aangewezen zijn, wordt dit onbetaalbaar. Bovendien is er dan minder ruimte voor nieuwe vluchtelingen uit brandhaarden.

Daarbij wordt 1 ding vaak vergeten. Door familiehereniging stijgt het aantal nog meer. Stel je voor dan 5000 asielzoekers een verblijfsvergunning toegewezen krijgen, hoeveel denk jij dat er dan uiteindelijk gemiddeld in Nederland bij gekomen zijn door die gezinshereniging?
pi_148279133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wij vangen ze ook daadwerkelijk op en geven ze onderdak en een bijstandsuitkering. In de omringende landen leven ze in een vluchtelingenkamp met alleen maar noodhulp van de VN. Ze hebben niet eens legaal verblijf in dat soort landen.

Dat mogen we niet vergeten. Wij investeren per asielzoeker vele malen meer dan die omringende landen.

Daarnaast hebben buurlanden altijd al een grotere morele verplichting om ze op te vangen. Zo zit de wereld in elkaar.
Asielzoekers die opgevangen worden in een asielzoekerscentrum krijgen geen bijstand en hebben geen verblijfsvergunning.
pi_148279173
quote:

[..]

Zeer verstandig van Spanje, misschien kunnen we er een voorbeeld aan nemen. Ik heb niets tegen tijdelijke opvang maar wat er nu allemaal binnenkomt zal natuurlijk nooit meer weggaan.

Dat heeft/neemt kinderen die lekker aarden en bouwen zo allerhande rechten op.

Daar gaan we nog lol aan beleven als die kinderen eenmaal een stageplek zoeken.. _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_148279337
Geenstijl heeft nog een mooi stuk over de moslimgemeenschap in Den Haag gepubliceerd, uit het boek "Strijdsters van Allah, radicale moslima's en het hofstadnetwerk" uit 2006 van Janny Groen en Annieke Kranenberg:

quote:
ONRUST EN ANGST IN HAAGSE MOSLIM GEMEENSCHAP
Om heel andere redenen groeit ook de onvrede bij de Marokkaanse gemeenschap in Den Haag. Talloze verhalen horen we over ontwrichte gezinnen, over vrouwen die door het handelen van Fawaz (AKA Sjeik Huppeldepup - red.) met een polygame driehoeksverhouding zijn opgezadeld. We horen dat zowel van organisaties als van bezorgde broers en zussen. We bellen maatschappelijk werkers van Marokkaanse afkomst, die de verhalen bevestigen. Maar vrijwel niemand durft 'on the record' met ons te praten. Angst heerst in de moslimgemeenschap. Niet eens zozeer voor de toorn van de imam zelf, maar voor zijn fanatieke aanhang. Ouders hebben het gevoel dat ze hun kinderen 'verliezen' aan As Soennah. Dat ze geen enkele greep hebben op het radicaliseringproces dat in de moskee in gang wordt gezet.

Hiek van Driel van de lokale SP maakt zich al heel lang zorgen over wat zich binnen de moskee afspeelt. De SP stelt in de raad geregeld vragen over As Soennah en heeft ook diverse malen, vergeefs, om sluiting verzocht. Van Driel zegt anonieme e-mails te krijgen van verontruste ouders en jongeren. 'Die vinden dat de overheid, zowel op gemeente- als op rijksniveau veel te weinig doet. Ik word op straat vertrouwelijk aangesproken met het verzoek om door te gaan. Ik ben ook met jongeren in gesprek geweest. Die maken zich zorgen over hun vrienden en/of broers, op wie As Soennah een grote aantrekkingskracht heeft. De jongeren zijn sowieso erg boos, omdat moskeeën subsidie krijgen voor jongerenwerk, terwijl de clubhuizen moeten bezuinigen.'Ze krijgt ook anonieme mailtjes vanuit de moslimgemeenschap. Ene N. geeft daarin aan hoe moeilijk het is om Fawaz en zijn As Soennah-broeders, die de grenzen van de Nederlandse wet opzoeken, te stoppen. N. reageert op een fragment van een preek van Fawaz dat door het NOS Journaal is uitgezonden en waarin de imam ronselpraktijken voor de jihad veroordeelt. Dit doet hij in de winter van 2005, na het bericht dat drie jongens die As Soennah bezochten, zijn vertrokken naar Tsjetsjenië of Afghanistan voor de jihad (zelf beweerden de jongens op vakantie te zijn toen ze werden aangehouden in Azerbeidzjan).

Zo krijgt 'de feitelijke boosdoener een sympathiek gezicht', schrijft N, die vervolgt (overgenomen met tik- en taalfouten): "Men gaat helemaal voorbij aan de geestelijke voorbereiding waarvoor Fawaz verantwoordelijk voor is. Naar mijn mening verdient Fawaz dezelfde aanpak van de media als radicale imams in Engeland en Frankrijk. Soortgelijke radicalen krijgen een offensief van de media, die hun gedachtegoed consequent en met grote regelmaat bloot stelt. Maar Nederlandse media neigt voorlopig naar naïviteit. Simpelweg omdat ze niet over voldoende instrumenten beschikken om mensen te doorgronden en het publiek daar goed over te informeren. En dat is nu juist de grootste uitdaging. Neem in ieder geval het volgende van mij aan: veel Marokkaanse mensen in Den Haag en omgeving zitten met hen handen in het haar en weten niet hoe hun kinderen kunnen beschermen tegen de invloeden van die moskee." Over dezelfde affaire schrijft N. later dat Fawaz "zeker zal gaan roepen dat deze jongens 'afgedwaald' zijn, omdat ze zonder 'zijn toestemming' op jihad zouden zijn gegaan. Maar zo werkt het niet, als je dag in dag uit zit te preken dat 'ongelovigen' vernietigd moeten worden. Ik zat nog laatste tijd te luisteren naar zijn preken op zijn webe site. Afschuwelijk! In feite zouden al deze preken (al-yaqeen.com) vertaald moeten worden om aan de publieke opinie duidelijk te maken wat daar in lahaay wordt gepreekt."
http://www.geenstijl.nl/m(...)kranenberg.html#more
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:13:44 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148279406
Wat een aannames :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148291909
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Aan boord zijn ongeveer 450 vluchtelingen.
Echt fantastisch
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_148291982
Ruilen voor PVV'ers. Dat soort tuig kunnen we missen als kiespijn. Gaat meteen het Nederlandse IQ-gemiddelde met sprongen vooruit.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:30:12 #40
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_148292542
Laat de Evertsen daar patrouilleren en alle verdachte schepen tot zinken brengen, probleem opgelost.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_148292720
Gewoon wat warmtescanners boven de havens pleuren. Hoe moeilijk kan het zijn..
pi_148293487
Je zou haast willen zeggen, "drie keer op de rotsen laten varen, dan leren ze het vanzelf wel af".

Maar dat zeg ik niet. :X
pi_148293770
Gewoon terugsturen net zoals Australië dat ook doet:

http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-terug.html

Maar helaas is het linkse Europa daar te soft voor.
pi_148293968
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gewoon terugsturen net zoals Australië dat ook doet:

http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-terug.html

Maar helaas is het linkse Europa daar te soft voor.
Helaas is er niemand aan boord die uberhaubt de boot kan besturen en dan nog, Turkije neemt zo;n boot ook niet meer terug. Dan moeten ze blijven varen op zee, tot de brandstof op is.
.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:02:23 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148294042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit. In Egypte groeit de bevolking met 4,000 per dag. In Nigeria met meer dan 10,000 per dag.

Veel van dit soort landen staan op instorten. De huidige aantallen asielzoekers stellen niets voor.
Hoe kunnen ze zo oerstom zijn om maar door te fokken terwijl er al geen werk is en de landen al op knappen staan.
pi_148294062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
Ruilen voor PVV'ers. Dat soort tuig kunnen we missen als kiespijn. Gaat meteen het Nederlandse IQ-gemiddelde met sprongen vooruit.
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:46 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je obsessie neemt ongezonde vormen aan.
Je suis Charlie Sheen
pi_148294182
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze zo oerstom zijn om maar door te fokken terwijl er al geen werk is en de landen al op knappen staan.
Aan vrouwelijke wellustigheid zal het er waarschijnlijk niet liggen:

http://www.huffingtonpost(...)--90-p_b_822283.html

:')
Je suis Charlie Sheen
pi_148294202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Helaas is er niemand aan boord die uberhaubt de boot kan besturen en dan nog, Turkije neemt zo;n boot ook niet meer terug. Dan moeten ze blijven varen op zee, tot de brandstof op is.
Dat zijn allemaal maar praktische probleempjes.

Boten kun je slepen en de inhoud kun je in noord-Afrika dumpen. Sowieso komen de meeste vanuit noord-Afrika begreep ik laatst uit het nieuws (diegene die in Lampedusa aanmeren).
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:09:01 #49
396550 Richestorags
pi_148294340
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:05 schreef NotYou het volgende:

[..]

Aan vrouwelijke wellustigheid zal het er waarschijnlijk niet liggen:

http://www.huffingtonpost(...)--90-p_b_822283.html

:')
Nog zo'n achterlijk fenomeen. Hoe kan je in godsnaam cultuurrelativist zijn bij het lezen over dergelijke stupiditeiten :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:10:24 #50
396550 Richestorags
pi_148294403
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal maar praktische probleempjes.

Boten kun je slepen en de inhoud kun je in noord-Afrika dumpen. Sowieso komen de meeste vanuit noord-Afrika begreep ik laatst uit het nieuws (diegene die in Lampedusa aanmeren).
Omdat ome Ghadaffi zonodig weg moest. Nou wat is het resultaat mooi: een land dicht bij Europa helemaal vol met moslimterrorisme en een vrijhaven voor mensensmokkelaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')