cambriagmx | woensdag 26 december 2012 @ 20:24 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
RetepV | woensdag 26 december 2012 @ 20:53 |
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me. Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik. Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig. Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken. Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt. | |
Charizard | woensdag 26 december 2012 @ 20:59 |
Geen irritaties, jeuk of stoppels. | |
Bami-Powner | woensdag 26 december 2012 @ 21:02 |
tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijden | |
RetepV | woensdag 26 december 2012 @ 21:04 |
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar. Helaas dat Vadertje Wet wat weinig dienaars heeft. Ook zo jammer dat Vadertje Wet niet discrimineert, waardoor ik dan op zich wel weer blij ben dat er wat weinig dienaars zijn. ![]() | |
Bami-Powner | woensdag 26 december 2012 @ 21:05 |
![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 26 december 2012 @ 22:48 |
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen. | |
Viezze | woensdag 26 december 2012 @ 23:21 |
Man man, geef gewoon ff gas erbij of tik even de koppeling aan en zet twee seconden later je cc weer aan. Niet zo'n probleem toch? Ook niet met 90 pk ![]() | |
Descendent | donderdag 27 december 2012 @ 00:13 |
Of koop gewoon een auto met +200pk. Regen, tegemoetkomend xenon en duisternis zijn een irritante combi op de weg. ![]() (je ziet bijna geen %$#@ meer soms dan) | |
spoorrails | donderdag 27 december 2012 @ 00:19 |
dus moet tie zich maar voor jou gooien (op tijd) kan je daarna kankeren dat tie niet snel genoeg inhaalt? je kan ook 1 of 2 tikkies gas bijgeven en je bent hem zo voorbij, hoef je helemaal niemand klem te rijden. | |
cambriagmx | donderdag 27 december 2012 @ 00:24 |
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek. [ Bericht 0% gewijzigd door cambriagmx op 27-12-2012 00:31:26 (me....) ] | |
BlackLining | donderdag 27 december 2012 @ 00:43 |
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent. Ik heb er in de auto ook meer last van dan op de motor. Vreselijk. Schiet ook gewoon niet op. Ik geef toch godverdomme niet voor niks gas, ga dan ![]() | |
D0808 | donderdag 27 december 2012 @ 05:24 |
Je dode hoek zit naast je, jij beukt iemand dus gewoon van de weg? Nou ja, zal wel grootspraak zijn ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 december 2012 @ 05:28 |
Mijn auto is stuk zuiniger met 110 en wanneer ik vrachtwagen ga inhalen dat wachten die opgewonde standjes maar even want ik ga geen streep harder rijden. | |
Actaeon | donderdag 27 december 2012 @ 05:35 |
![]() | |
Ambrosius | donderdag 27 december 2012 @ 07:10 |
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger.. | |
#ANONIEM | donderdag 27 december 2012 @ 07:56 |
En fietsen is gratis. | |
RetepV | donderdag 27 december 2012 @ 11:01 |
Ik anticipeerde ook prima. Ik gaf gas en gooide hem er voor terwijl het nog net kon. Volgens mij had ik nog zeker 4 meter ruimte over. Met de motor op het circuit is het nog wel eens closer, in de centimeters. Ruimte zat dus. | |
RetepV | donderdag 27 december 2012 @ 11:02 |
Hij reed met cruise control, ik niet. ![]() Edit: Zou best een auto met 200+ pk willen hebben. Maar ik heb een motorfiets voor de weg en eentje voor het circuit. Nog een snelle auto erbij is een beetje zonde van het geld, ik gebruik hem amper. | |
Ridocar | donderdag 27 december 2012 @ 11:21 |
Ik rij privé in een hok van ruim 1400 kg @ 90pk. Zat vermogen om bij te benen met de rest. Met het werk heb ik 7800 kg @ 400pk, met een geladen oplegger is het 25ton. (voordat jullie erover beginnen: ja, 400 maar. Crisisvolvo. De meeste auto's hebben minimaal 430...) | |
YoshiBignose | donderdag 27 december 2012 @ 11:23 |
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdt ![]() "Do you ever notice that when you're driving, anyone going slower than you is an idiot and everyone driving faster than you is a maniac?" | |
RetepV | donderdag 27 december 2012 @ 11:40 |
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar. Een korte berekening leert me dat ik een motorblok met 733 pk in mijn auto moet lepelen om dezelfde acceleratie te kunnen hebben als met mijn motorfiets. ![]() Goed, een beetje moderne motor heeft 190 pk op 190 kilo, en voor een prima betaalbare prijs. Voor mijn auto moet ik dan ergens een motorblok van 1100 pk zien op te duikelen... ![]() Naja, ik begrijp wel dat trekkracht ook nog belangrijk is en dat je de motoren gewoon niet kunt vergelijken. | |
Ridocar | donderdag 27 december 2012 @ 11:46 |
Dat is wel erg amerikaans denken. Die yanks zitten iedere keer met hetzelfde dilemma. 'Kut, we hebben een racehok dat teveel weegt en er moet een automaat in. Eh...dan maar een grotere motor erin....' | |
Ridocar | maandag 31 december 2012 @ 04:12 |
Niet echt op de weg, maar kasthomo's op parkeerplaatsen die met remlichten proberen je aandacht te trekken als je alleen stopt om te pissen... | |
AdoraBelle | maandag 31 december 2012 @ 04:54 |
Gewoon even wat gas terugnemen of bijgeven. Bij voorkeur gas bij, dan ben je die persoon voorbij en heb je er ook geen last meer van. Door dat klemrijden krijg je dus dat mensen 'm voortaan op het laatste moment nog even ervoor gooien zodat jij moet remmen, óf dat ze na het inhalen links blijven hangen omdat ze bang zijn dat ze er anders niet tussen komen wanneer ze weer naar links moeten. | |
Descendent | maandag 31 december 2012 @ 15:04 |
Bij sommige mensen vraag ik me wel eens af wáár ze allemaal mee bezig zijn als ze autorijden/ verkeersdeelnemen. - Stond vandaag eentje 10 seconden te slapen bij t stoplicht; ik toeter ff, blijft stilstaan en vervolgens springt t licht weer op rood... (en nee, zn motor sloeg niet af.) - 2 mensen die vrolijk afremmen en stil gaan staan voor een groen stoplicht.... ![]() - Sjappie op een brommertje die vage toeren uithaalt ronduit gevaarlijk rijdt. En regelmatig mensen die geen lijn kunnen houden; dat ze binnen de BK half op t fietspad zitten of op de tegenovergestelde rijbaan, en op de snelweg dat ze 2 banen gebruiken... Etc. ![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 15:19 |
Nee, want ik heb geen cruise control ![]() | |
Nagelschaartje | maandag 31 december 2012 @ 16:31 |
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachten ![]() En waarschijnlijk vond ze mij een aso omdat ik toeterde ![]() En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald ![]() | |
Descendent | maandag 31 december 2012 @ 16:44 |
Klopt; generaliserend gezegd zijn bij debiel rijgedrag: Vrouwen op de weg vaak onbenullig. Mannen asociaal. | |
Spezza19 | maandag 31 december 2012 @ 16:52 |
Niet generaliserend maar tot nu toe gebaseerd op feiten; groot licht rijders zijn vrouw of bejaard.... ![]() | |
Descendent | maandag 31 december 2012 @ 16:54 |
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat.... ![]() | |
Spezza19 | maandag 31 december 2012 @ 16:56 |
Ja maar dat is expres. Ik heb het over dommies die het niet doorhebben ![]() | |
June. | maandag 31 december 2012 @ 18:31 |
Maar toch maken vrouwen minder brokken ![]() | |
Spezza19 | maandag 31 december 2012 @ 18:38 |
In aantallen misschien.... als je het procentueel gaat bekijken ligt dat wel even anders natuurlijk ![]() | |
JF_ | maandag 31 december 2012 @ 20:44 |
Irritatie van vandaag - je auto terugvinden zonder deurslot (maar nog wel afgesloten). En nu durf ik 'm niet meer voor de deur te laten staan omdat er een gerucht gaat dat bendes actief zijn die eerst het deurslot jatten, sleutel kopieren, en dan terugkomen om de auto te halen.... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 1 januari 2013 @ 11:33 |
Nieuwe sloten erin. Of zelf een startonderbreker maken. | |
GlenSpey | dinsdag 1 januari 2013 @ 15:13 |
Fietsers zonder licht. Van die kleremongolen die tegen willens en wetens gewoon met de lamp uit blijven rondfietsen. Maar wel voorrang verwachten op rotondes en dergelijken ![]() ![]() | |
Cybje | dinsdag 1 januari 2013 @ 18:07 |
Wat ook irritant is, als je buiten de bebouwde kom rijdt op een weg waar net aan 2 auto's naast elkaar passen (oftewel jij en tegenligger kunnen elkaar net passeren, of je kunt iemand net inhalen), dat iemand voor je dan veel te langzaam rijdt en constant het inhalen onmogelijk maakt door precies in het midden te gaan rijden. Vervelende is ook dat die twee vaak samen gaan. De mensen die gewoon een nette snelheid rijden, rijden vaak ook gewoon netjes aan de kant. Ik verwacht natuurlijk niet dat mensen altijd maar de maximumsnelheid rijden, want soms is dat al gevaarlijk op dat soort wegen. Maar absurd sloom hoeft ook weer niet. | |
RealBizkit666 | dinsdag 1 januari 2013 @ 18:09 |
Daarom een dashcam. ![]() | |
InFrA-WiZ | dinsdag 1 januari 2013 @ 20:03 |
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn. | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 20:06 |
True, maar het is blijkbaar nodig. | |
RealBizkit666 | dinsdag 1 januari 2013 @ 20:16 |
Wat jitz zegt. ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 1 januari 2013 @ 20:18 |
Ja die regelgeving is inderdaad erg krom. Binnenkort maar eens een dashcam aanschaffen. | |
Marco001 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:27 |
Goed, zit nu in mijn taxi op de taxiparkeerplek bij UMCG, voor mij een nieuwe e-klasse op geel kenteken, ding staat er al 30 minuten en ondertussen zijn er al heel wat taxi's geweest die daardoor niet konden parkeren.. Alleen maar omdat meneer te gierig/lui is om hem in de parkeergarage te zetten zoals het hoort.. | |
Spezza19 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:29 |
Als ie daar niet mag parkeren gewoon zorgen dat ie weggesleept wordt | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 11:34 |
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was. Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit. | |
Spezza19 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:35 |
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit | |
rival | woensdag 2 januari 2013 @ 11:38 |
ik ga die beelden echt niet opslaan, die kunnen ze tegen mij gebruiken ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 11:41 |
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit. | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 11:41 |
Dat is afhankelijk van het kaartje wat je erin stopt ![]() Dat heb je zelf in de hand natuurlijk ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:44 |
Ik neem alleen maar de laatste 30 minuten op. Alles ouder wordt weer overschreven. Wat heb je er aan om uren lang te bewaren? Je hebt het alleen nodig als je een ongluk maakt, en dan heb je genoeg aan de laatste paar minuten natuurlijk. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 11:45 |
720, zo uit mijn hoofd. Ik heb deze: http://www.easy-deals.nl/(...)oduct&product_id=360 en ook hier gekocht. Was echt prima, een dag later in huis. Filmpje wat op die site staat is niet met die camera opgenomen maar geeft m.i. prima aan waarom je een dashcam zou willen hebben. | |
Spezza19 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:46 |
Klopt, maar wil het ook voor andere dingen gebruiken. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 2 januari 2013 @ 11:54 |
Ok. Ik neem namelijk op in 1080p HD, en dan red ik geen 6 uur met 16 GB. ![]()
| |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 11:57 |
720 vind ik prima genoeg, je herkend de voertuigen en de omstandigheden uitstekend. En daar gaat het om denk ik, het gaat er niet om om beelden van tv kwaliteit te maken. Maar om te laten zien wat er gebeurde zodat een tegenpartij jou niet een oor kan aannaaien. | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 12:10 |
Ik heb hem ook besteld ![]() | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 12:19 |
Denk eraan dat er geen SD kaartje bij zit, en dat je op batterij max 2 uur kan opnemen. | |
Spezza19 | woensdag 2 januari 2013 @ 12:50 |
Zit er geen aanstekerplug bij? | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 13:03 |
Ja, hij zegt toch ook batterij? | |
RealBizkit666 | woensdag 2 januari 2013 @ 13:04 |
Lees de kenmerken eens. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 2 januari 2013 @ 13:25 |
60 euro voor een goede dashcam? | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 13:43 |
Gezien de recensies en beelden wel. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 2 januari 2013 @ 13:53 |
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker. | |
L0we | woensdag 2 januari 2013 @ 14:03 |
ik heb pas deze besteld: http://www.ebay.com/sch/i(...)7&_sacat=0&_from=R40 Levert ook prima beelden op: (wel ff de kwaliteit naar HD zetten) | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 14:08 |
Zal wel eens een video naar youtube uploaden als ik zover ben ![]() | |
Blester | woensdag 2 januari 2013 @ 14:12 |
Rijd ik net mooi 65-70 KM/U op een Max 50 KM weg (dubbele streep) en wat denk je: moet weer eens iemand inhalen ![]() | |
Marco001 | woensdag 2 januari 2013 @ 14:15 |
had ik vanochtend ook, maar.ik reed 110 op een rustige 80 weg.. (in het begin, op ten duur netjes naar 90 terug laten zakken.. ) | |
Blester | woensdag 2 januari 2013 @ 14:17 |
Maar dan gaan ze ook net in een scherpe bocht inhalen waarbij ze niet kunnen zien of er verkeer aankomt. Gaan ze verder rijden met +- 60 KM/U voor je waardoor je zelf nog in moet houden, denk ik altijd ' ![]() | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 14:32 |
Jazeker wel, en als die mee aan en uit gaat met je contact dan doet de camera dat ook. Ik heb hem al een aantal maanden ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 14:37 |
Je kan de camera ook makkelijk van de zuignap afkoppelen? Ik hou de camera niet in de auto als ik eruit ga maar heb geen zin elke keer die zuignap opnieuw te installeren eigenlijk. | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 14:40 |
Hij zit met een schroefdraad aan de zuignap vast. Op dat schroefdraad zit een wieltje zodat je de camera in elke positie op het schroefdraad kan vastzetten. Op de zuignap zit een hendel waarmee je hem in 1 beweging los of vastzet. Ik laat hem eigenlijk nooit aan de ruit hangen, maar berg hem op in het dashboardkastje. Omdat je de zuignap zo gemakkelijk los en vast zet kost dat vrij weinig tijd en moeite. Je stelt hem 1 keer, dat ie filmpt wat jij wilt dat hij filmt en als je hem daarna altijd op dezelfde plaats hangt hoef je hem nooit meer af te stellen. | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 14:44 |
Ben benieuwd ![]() | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 14:48 |
Ik gebruik hem alleen maar met de sigarettenplug. Die heb ik helemaal weggewerkt in het dashboard, A-stijl en hemel. Als je hem eerst inplugt in de camera en dan in de aansteker, dan gaat hij vanzelf aan. Als je hem uitplugt uit de aansteker dan gaat hij vanzelf uit. Als je aansteker schakelt met je contact dan hoef je er nooit meer aan te zitten, tenzij je hem niet aan je ruit wilt laten hangen op de parkeerplaats. Ik hang hem aan de ruit, stekkertje erin en dan de plug in de aansteker. En ik controleer nog eventjes of ie wel goed gericht staat, niet teveel naar links of recht zeg maar. En dan vergeet ik het hele apparaat. | |
Marco001 | woensdag 2 januari 2013 @ 15:11 |
Of vlak voor een bocht die ze dan met -30 nemen.. zo irritant... | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 15:23 |
Is het niet slecht voor zo'n apparaat om de stroom ineens af te sluiten? Of sluit hij dan zichzelf netjes af met de eigen batterij? Hoelang is dat snoer dan wat je erbij krijgt? aangezien je hem helemaal via de A stijl hebt weggewerkt..dat is nogal een omweg. | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 15:27 |
Hij sluit zichzelf netjes af, vergelijk het met een laptop. Het snoer is een meter of 3, echt lang zat in ieder geval. | |
OxygeneFRL | woensdag 2 januari 2013 @ 15:28 |
Ok interesant. Bedankt voor je info ![]() | |
jitzzzze | woensdag 2 januari 2013 @ 15:33 |
Nee, dat zal je zelf moeten fixen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:42 |
Wat is er toch met bluemotion rijders, vaak doen ze alsof ze op het circuit rijden terwij zo'n gebakje 0-100km/u in 15s doet. Zullen de beginnende leaserijders wel zijn ![]() | |
BlackLining | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:54 |
Ik merk toch ook wel dat ik hoe langzamer de auto is, steeds scherper ga rijden. Vooral omdat het anders helemaal niet meer opschiet. De Citroen C1 ( ![]() | |
Martijn93 | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:04 |
Dit inderdaad, thuis hebben we ook een opel corsa 1.4 van 2007 volgensmij, als ik er in rij loopt hij 7l op 100km gemiddeld, als m'n ouders er van te voren in hebben gereden staat hij meestal op 6,2l op 100km ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:36 |
Anders kom je helemaal nergens in zo'n slowmotion ![]() Zelf heb ik gelukkig wel een normale auto, die met een klein beetje moeite 1 op 17 rijd. En omdat die wel 'snel' is, hoef ik niet te trappen maar kan ik gewoon ontspannen rondrijden. | |
Martijn93 | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:42 |
Heb zelf geen eigen auto maar rijd als bijbaantje 2x in de week met een vw transporter 2,5l tdi dan merk je het verschil toch wel ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:45 |
En? De camera al binnen? ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:12 |
Die heb ik op me werk laten bezorgen maar ben al 2 dagen thuis door ziekte ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:22 |
Whehe. ![]() | |
lipjes | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:32 |
Het nieuwe jaar is nog geen week begonnen en het was nu al raak. Wegens prima te doen weer, gewoon met de motor. Op weg naar huis kom ik bij een setje stoplichten waar ik netjes voor sta te wachten voor rechtdoor, stonden nog een paar auto's voor me. Groen en we beginnen te rijden, auto voor me sorteert links voor (korte strook) en ik geef gas naar de 40-50. Ineens op de baan voor rechtsaf, een auto gooit er een auto zijn knipperlicht aan, en zwiept de auto recht voor mijn motor. Vol in de rem, dat zou ik niet meer gaan redden, dus uitwijken op een kruising. Werp de motor netjes naast de auto, geef een spuit gas bij om mijn eigen veilig te stellen, en rem weer af. Komt die muts me voorbij, chago naar mij kijken, met haar oordoppen in, dus hup ik er achteraan, was het zat. Dus zet de motor bij het volgende stoplicht naast dr neer, gebaar of ze haar raampje naar beneden wilt doen, begint ze kwade gebaren te maken dat ik asociaal inhaal, dus gebaar nog een keer voor het raampje. Gaat naar beneden, begint ze tegen mij te schreeuwen dat ik normaal moet rijden e.d. En toen had ik het gehad, heel dat kutwijf de huid volgescholden dat ze godverdomme eens een keer uit haar ogen moet kijken ![]() Maarja, het enige wat zij heeft doorgehad is dat ik er ineens langs kom natuurlijk, en dat is natuurlijk niet netjes.......... | |
gebrokenglas | zaterdag 5 januari 2013 @ 00:38 |
Ik heb ook een dashcam maar vergeet 'm steeds te monteren, cq. te lui om m te installeren. ![]() Stom eigenlijk want ligt altijd in het dashboardkastje, en is in nog geen halve minuut bevestigd... | |
lipjes | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:37 |
Bij mij gaat maandag gewoon weer de cam op de helm. | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:58 |
Lijkt me behoorlijk irritant dat ding aan je kop. Heb je daar geen last van qua rijwind enzo? Wel de beste manier om te filmen op de motor imho; je kunt je camera richten, en je neemt altijd op wat je ziet ![]() | |
Anne | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:08 |
Ga anders eens even verder in het centrale topic ![]() PTA / Camera in je auto (Dashcam) #4: Halve topic hier gaat over camera's ipv irritaties. Hoe irritant ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:06 |
Ja Anne ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:16 |
Gisteren een doos die nog geen 50 reed waar 70 mocht. Echt tergend langzaam. Kijkt duidelijk nooit op de borden... | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:05 |
Dat is juist handig om bepaalde acties te filmen. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:31 |
Het is wachten op het eerste filmpje ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:33 |
Ja precies, ik ga me ook ff inlezen in die dashcams. | |
Tijn | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:34 |
Dat heb ik bijna elke dag op de Kardinaal de Jonghweg in Utrecht ![]() Er is altijd wel iemand die niet doorheeft dat je er 70 mag en nog vaak op de linkerbaan ook ![]() | |
Turbomuis | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:53 |
Twee rijstroken per baan, geen huizen ernaast, alleen kantoorpanden. En toch mag je er maar 50. De meeste ,ensen rijden daar 70, omdat dit echt een 70weg is. Stukken minder voor je portemonnee dan andersom... (http://goo.gl/maps/eY9sP) | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:39 |
Mensen die geen werkende remlichten hebben. Levensgevaarlijk. Neem eens de moeite om te kijken of het barrel waar je in rijdt nog wel veilig is ofzo ![]() Mensen die op de linkerbaan bij het stoplicht vooraan gaan staan en dan teeergend langzaam of laat wegrijden. Ga weg, ga gewoon rechts staan. Mensen die als jij 125 rijdt op de snelweg, op de rechterbaan, kilometers lang met 121 in je linkerhoek/naast je blijven rijden op de linkerbaan. ![]() Uiteindelijk kwam het mens helemaal verkrampt het stuur vastklemmend met 135 ofzo voorbij ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:40 |
Dat is levensgevaarlijk ja. Zag laatst ook iemand waarbij de remlichten, inclusief derde remlicht, continue aan het branden waren. Ook gevaarlijk. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:41 |
Dat zie ik vaker voorbij komen, echt mega onhandig. | |
Viezze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:42 |
Defecte verlichting in het algemeen, mogen ze van mij best strenger op controleren. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:43 |
Die zag ik gister ook inderdaad. En soms gingen ze wel uit, maar dan remde de auto. | |
BlackLining | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:45 |
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:45 |
Daar zou ik dan nog wel aan willen toevoegen dat je als bestuurder wel een kans moet krijgen om het direct te fixen. En een al gemaakte afspraak met een garage zou ook moeten volstaan vind ik. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:46 |
Maar vanuit een andere auto is dat nog best een uitdaging ![]() | |
Viezze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:47 |
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:47 |
Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:49 |
Daar zit wat in, dat is een goede nuance die je aanbrengt. | |
Martijn93 | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:50 |
Ja, maar als er 2 voorlampen defect zijn of alle 3 de remlichten is het ook terecht dat diegene een boete krijgt. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:51 |
Misschien maar tijd voor een brief naar onze nationale crimefighter Fred. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:54 |
Ik vind het al terecht als maar één van je kentekenverlichtingslampjes niet werkt ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:56 |
Dat is onzin aangezien dat niet direct de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar kapotte remlichten en zulks is gevaarlijk. Moest laatst met een voertuig rijden met 1 kapotte koplamp (de rechter). Uit veiligheidsoverwegingen had ik de breedtestralers maar aangezet (was pikdonker en slecht verlicht) maar mijn medeweggebruikers konden dit niet echt waarderen. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:57 |
Het is ietwat overdreven, ik wilde slechts aangeven dat je verlichting gewoon in orde moet zijn. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een lampje stuk is. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:30 |
Vandaag geirriteerd aan mijn vriendin die reed. Ze moet echt beter opletten aangezien ze bijna iemand aanreed. Het lijkt wel of vrouwen in het algemeen minder opletten op het verkeer om zich heen. Om over anticipatie maar niet te spreken.. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:37 |
[/vooroodelen] | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:01 |
Zijn op waarheid gebaseerd. | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:08 |
Mensen die 70 rijden op de snelweg, zonder een vrachtwagen ervoor ![]() | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:26 |
Heb jij een vrachtwagen ervoor nodig om iemand zijn snelheid in te schatten? | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:34 |
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop. | |
Ron.Jeremy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45 |
Ligt toch meer aan jou dan aan de auto voor jou hoor, die stond immers niet stil, think about it ![]() | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:49 |
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk.... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:54 |
Dan rij je maar met gevarenlichten aan. Als je een auto hebt die niet harder dan 80 kan hoor je sowieso niet op de snelweg thuis. Als jij een probleem hebt en je niet normaal kan meedoen aan het verkeer zou je dat gewoon moeten aangeven. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:54 |
60 schat, 60 | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:56 |
Nee, ik vind dat dus gevaarlijk op een snelweg. Ik rij dagelijks snelweg en kom dat dus bijna nooit tegen. Dat maakt toch niet uit? Het is alsnog een verschil van 60 km/h, dat is bijna 17 meter per seconde.. Ik zie dus die auto, maar ik ga nog niet naar links als een auto op 34 meter afstand van mij is. Binnen 2 seconden zit ik er dus al achter, lekker dan, als er net andere auto's je aan het inhalen zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:01 |
80 rijden waar je 130 mag noem ik levensgevaarlijk. 60 op een normale 100 weg. Maarja invoegen met die snelheid is nog erger. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:02 |
Alle vrachtwaggels dan maar weg. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:02 |
Ja en met een vrachtwagen is dat een verschil van 50.... wat is je punt? Ooh.. die zijn herkenbaar aan hun uiterlijk natuurlijk. Met met andere woorden geef je dus toe dat je compleet incapabel bent om de snelheid van een voertuig in te schatten. Wie is er nou gevaarlijk? | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:08 |
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee. Maar goed, blijkbaar snap je simpele natuurkunde niet. Voordat je in de gaten hebt dat hij langzamer rijdt, zit je er al bijna achterop. Als je dan vervolgens niet naar links kunt moet je dus wel vol op de rem, omdat je een seconde later alweer 17 meter verder bent dan de auto voor je.. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:12 |
Jouw verwachtingspatroon is gewoon verkeerd. Dat soort dingen moet je dus WEL verwachten. Dan hou je A: niet voldoende afstand B: je reageert traag C: bent met van alles bezig behalve autorijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:14 |
Geen enkele rijdt 80 allemaal 100 en vaak zelfs harder. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:16 |
Tuurlijk ![]() | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:17 |
In een ideale wereld wel ja, maar zoiets komt gewoon niet vaak voor (ik kom het bijna nooit tegen althans). Dus als jij buiten hoefgetrappel hoort, denk jij ook meteen aan zebra's in plaats van paarden? Ik vind 34 meter meer dan voldoende en 2 seconden reactiesnelheid is normaal hoor. En nee, ik was niets anders aan het doen.. Dus jij hebt altijd standaard >34 meter afstand omdat je ALTIJD kan verwachten dat er iemand toevallig 70 rijdt op de snelweg? | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:27 |
Dus omdat jij het niet vaak tegenkomt (en dus kom je het wel eens tegen, huh ![]() Mja en dat is met 130 dus te weinig of moet ik je uit gaan leggen dat die 2 seconden reactietijd niet betekend dat je dan je snelheid al kwijt bent, dan heb je dus pas je rem ingetrapt rest nog de afstand die je nodig hebt om snelheid te verliezen en met jouw 34 meter heb je dat dus niet meer. | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:28 |
Bullshit; een vrachtwagen heeeft een geëikte teller met tachograaf, en rijdt hooguit 89.9km/u, als jouw teller dan 100 aangeeft, weet je meteen hoever jouw teller afwijkt. | |
jitzzzze | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:29 |
Huh? Met geijkte teller en begrenzer toch 100km/h rijden? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:31 |
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:33 |
Vol blijven houden, bullshitten is namelijk ook een vak. | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:33 |
Natuurlijk niet, ik had dus nog meer dan 34 meter afstand anders had ik dit nu niet getypt ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:34 |
Ben je nou leesblind? of ben je te lui om op te zoeken wat 'geëikt' betekent? | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:37 |
Uhm ja.. ik zie op afstand (68? probeer eens 300) al dat die auto een lagere snelheid dan mij rijdt en dus ga ik of rustig naar links of laat m'n gas los. Dat jij moet gaan remmen.. nou ja, daar hebben we het al over gehad. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:37 |
Ja want 3 auto's hebben allemaal foute tellers ![]() | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:38 |
Als het niet aan de tellers ligt dan ligt het aan jouw hersenen. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39 |
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 20:41:33 ] | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:44 |
Nou dat moet dan elke dag compleet feest zijn voor de KLPD ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:47 |
Die staan daar niet aangezien traject controle op 100km/pu. Wel een stuk eerder op de weg bijn delft noord/zuid | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:47 |
En hoe weet je dan dat ze harder rijden? door te kijken op de standaard naar boven afwijkende teller van de auto waar je in rijdt? Ik rijd al heel wat jaartjes in vrachtwagens en allerlei ander zwaar verkeer wat dient te voldoen aan de tachograafplicht, en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een vrachtwagen harder liep op de GPS als dat de teller aangaf. Ik heb welgeteld één keer meegamaakt dat een rijdend werktuig ( die hoeven geen begrenzer) wel heeelemaal 93 km per uur liep, omdat hij niet goed was afgesteld. Wat ik wél al 1000 keer heb meegemaakt, is dat mensen op internet lekker ongefundeerd uit hun nek zitten te typen, net als dat ze dat op verjaardagen en in de kroeg na biertje nummer 6 plegen te doen; daar is ook geen rede in te praten, ze hebben nou eenmaal altijd gelijk, en dat krijg je bij deze ook van mij, ook al is het astraal gepenis ![]() | |
BlackLining | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:49 |
Je bent je bewust van het feit dat een snelheidsmeter bij wet de snelheid iets te hoog moet aangeven? | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:50 |
Ik zag het dus niet zover van te voren. En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden. Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant. En nu achteraf is het makkelijk praten dat jij dat wel zou zien, maar elke situatie is anders. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:53 |
Je geeft dus toe dat je niet zat op te letten, waarom zit je dan zo te mauwen dat die ander gevaarlijk is? Nogmaals, JIJ bent degene die gevaarlijk bezig is. | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:56 |
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Ik zag het dus niet en vind het dus gevaarlijk en irritant. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topic ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:57 |
Gps en km teller. Als ik 105 rij en ik haal ze niet in, rijden ze, lijkt mij harder dan 90 wat jij aangeeft. Ik weet ook dat een kmteller te hoog staat afgesteld. Misschien zit er dan een verschil in het type voertuig. Ik bedoel dit soort: http://cache.duurzaamgepr(...)roengas_1_VfPD7p.jpg | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:58 |
7,5 tons vrachtwagen, rijdt gewoon met tacho en begrenzer ![]() | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:59 |
Ik hou er mee op want enige zelfreflectie is je volledig onbekend, het is altijd de schuld van iemand anders toch? We lezen het wel een keertje in het nieuws als je bovenop een voorligger bent geklapt. | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:04 |
Heb ik dat gezegd? Mijn punt is dat je het dus niet altijd ziet als iemand zo langzaam rijdt op de snelweg. Daarom vind ik het gevaarlijk. Dat jij zegt dat jij zoiets altijd ziet en jou nooit zal overkomen getuigt juist van weinig zelfreflectie ![]() En het is irritant als je dan vervolgens ook niet naar links kunt doordat ik werd klem gereden. Ik heb de situatie prima afgehandeld, iemand anders had misschien wel harder gereden of wel even iets anders gedaan. | |
D0808 | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:20 |
Zucht! En aan wie ligt dat dan?? JIJ ziet het dan toch niet, jezus.. iets met plaat en kop. Je werd niet klemgereden, je hebt jezelf klemgereden (maar dat zal ook wel niet zo zijn want alle andere mensen op de weg zijn er op uit om jou klem te rijden, toch?). Dat heb je niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:24 |
Ik maak volgende keer wel filmpje ![]() ![]() | |
June. | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:29 |
De auto die zo langzaam rijdt creëert een gevaarlijke situatie, ik niet. En ik had nog genoeg ruimte over om naar links te gaan of te remmen, dus ik heb het wel goed gehandeld. Naar links gaan kon niet, omdat iemand mij zo nodig erg langzaam moest inhalen. Die reed mij dus klem, ja. Maar goed, jij was er blijkbaar bij want je weet precies hoe het is gegaan niet? En hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen er maar op uit is om mij klem te rijden? ![]() Maar laten we er maar over ophouden, blijkbaar vind jij het prima verantwoord als iemand zo tergend langzaam rijd op een snelweg rijdt, ik dus niet. [ Bericht 4% gewijzigd door June. op 05-01-2013 21:40:18 ] | |
gebrokenglas | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:43 |
Mensen drukken dan snel hun deuren op slot, of je krijgt een middelvinger en een paar ziektes naar je hoofd geslingerd nog voordat je wat kunt zeggen, of ze doen net of ze niks zien. | |
von_Preussen | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:31 |
Sowieso hoort agressie niet thuis in het verkeer, als mensen ergens problemen mee hebben heb ik vaak een `let it go`-mentaliteit en maak mij er niet druk om. | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:44 |
Duur filmpje als oom agent het ziet ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:46 |
Tenzij hij het niet met een GSM filmt, natuurlijk.. | |
Spezza19 | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:53 |
Ik zie ook vaak genoeg vrachtwagens die flink harder rijden dan ze zouden mogen. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:08 |
Dashcam ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:16 |
Dan niet ![]()
| |
NoBody122 | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:17 |
90% van de vrachtwagens hangt hem gewoon lekker in de begrenzer, op de cruise control. Dat komt in de praktijk neer op 89-90 geijkte KM's in het uur. Aangezien vrachtwagens formeel nog steeds maar 80 KM/u mogen, rijdt 90% van de vrachtwagens dus te hard. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:19 |
Pleur hem wel voor mijn gps :p als het lukt xD | |
Sounddragon | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:45 |
Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdt ![]() Brandstofverbruik is heel erg spannend voor veelrijdende transportbedrijven; met 80 naar Italië kost een paar honderd euro minder aan brandstof als met 89, en dan hebben we het nog niet over bekeuringen die je kunt krijgen op basis van je digitale tacho. De meesten rijden 83 - 85, dan krijg je precies geen prent als je langs een trajectcontrole rijdt.. mensen met haast hou je altijd, dan ga je lekker 89 stampen, moet je vaak gaan zitten inhalen enzo, Beter hobbel je lekker op de CC in het rijtje mee, en er rijdt er altijd vooraan het rijtje vrachtwagens eentje die 84 rijdt, en dan rijdt de rest dus automatisch naar gelang het rijtje langer wordt minder hard .. | |
D0808 | zondag 6 januari 2013 @ 01:08 |
'tis goed meid, koop een wat dikkere plaat, hij kan tenslotte niet dik genoeg zijn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 05:41 |
Wat een non-argument is dat toch ook altijd, dat een verkeerssituatie onverwacht kan zijn. De hele basis van het deelnemen in het verkeer is dat je rekening moet houden met onverwachte situaties, dat heet anticiperen. Blijkbaar zat je dus niet op te letten want zo'n langzame auto had je al kilometers van te voren kunnen zien. | |
Ridocar | zondag 6 januari 2013 @ 06:33 |
Ja. Definieer dan eens opletten. Hoe ver kijk jij dan vooruit? Niets meer aan toe te voegen. [ Bericht 50% gewijzigd door Ridocar op 06-01-2013 07:14:13 ] | |
DrDarwin | zondag 6 januari 2013 @ 08:36 |
Als het goed is heb je twee ogen en daarmee stereoscopisch zicht, dat heb je om snelheid en afstand in te schatten, dat werkt over het algemeen prima. Overigens ben ik ooit midden in de nacht op de snelweg eens bijna op een mallotige inwoner van de Balkan gestuit die daar met ongeveer 40 km/u zonder verlichting voortploeterde. Aangezien ik zelf net ingehaald werd door een rits auto's was ik enorm blij dat de vluchtstrook compleet leeg was want met 100 km/u verschil op zo'n zelfmoordmobilist rijden zal geen pretje zijn. | |
June. | zondag 6 januari 2013 @ 09:21 |
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit. Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht. Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd. [ Bericht 7% gewijzigd door June. op 06-01-2013 09:40:40 ] | |
Ridocar | zondag 6 januari 2013 @ 09:54 |
70 rijden op een snelweg zonder reden is inderdaad vervelend maar verre van gevaarlijk. Zoals jij het beschrijft was die auto plotseling voor je. Kan ik alleen begrijpen als je niet ver genoeg vooruit hebt gekeken. | |
RealBizkit666 | zondag 6 januari 2013 @ 10:13 |
Als jij 130 rijdt en de ander 70, dan is dat een verschil van (ongeveer) 18 meter per seconde. Aangezien je eenvoudig 500 meter vooruit kunt kijken op een snelweg kun je altijd anticiperen daarop, echt altijd. ![]() | |
Spezza19 | zondag 6 januari 2013 @ 10:19 |
Ze zal wel hebben zitten whatsappen tijdens het rijden.... ![]() | |
Grijsbaard | zondag 6 januari 2013 @ 10:32 |
Ach ik whatsapp en bel ook tijdens het rijden en dan nog grijp ik op tijd in.. sowieso gewoon altijd voldoende afstand nemen. Dan zijn ruim 50% van alle gevaarlijke situaties verholpen. ![]() | |
OEM | zondag 6 januari 2013 @ 10:36 |
Niet anticiperen op wat er voor je gebeurt ... Niet anticiperen op wat er achter je gebeurt Als een zombie in je auto rondrijden is inderdaad gevaarlijk en irritant voor andere weggebruikers. | |
June. | zondag 6 januari 2013 @ 10:55 |
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen. | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 10:56 |
Los daarvan zijn er zat transportbedrjven die de begrenzer tegenwoordig op 85 laten afstellen. | |
Spezza19 | zondag 6 januari 2013 @ 10:56 |
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder. | |
June. | zondag 6 januari 2013 @ 11:08 |
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo. | |
Ridocar | zondag 6 januari 2013 @ 11:09 |
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen. Nogmaals, een foutje kan altijd, maar ga me niet vertellen dat je een auto die 70 rijdt op een snelweg over het hoofd ziet als je goed en ver vooruit hebt gekeken. | |
knep | zondag 6 januari 2013 @ 11:13 |
Gebrek aan verkeersinzicht kan ook een reden zijn ![]() | |
OEM | zondag 6 januari 2013 @ 11:14 |
Leg anders even uit waarom je niet kon anticiperen in dit geval? | |
June. | zondag 6 januari 2013 @ 11:15 |
![]() In dit geval zag ik dus echt niet dat hij zo langzaam reed. In elk geval niet op 300 meter afstand. Misschien had jij dat wel gezien, who knows, maar dat is een eindeloze discussie. | |
Spezza19 | zondag 6 januari 2013 @ 11:15 |
Ah, is inmiddels beantwoord | |
BlackLining | zondag 6 januari 2013 @ 11:27 |
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ![]() Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden. | |
Ridocar | zondag 6 januari 2013 @ 11:35 |
Kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk wel (heeft ook met mijn beroep van doen). In ieder geval kunnen dit soort situaties inderdaad voor avondvullende discussies op verjaardagsfeestjes zorgen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 11:42 |
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt. | |
RealBizkit666 | zondag 6 januari 2013 @ 11:43 |
Dit inderdaad. Daarnaast geven moderne auto's zelf aan of er een licht stuk is en ook nog welke dat stuk is. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 13:22 |
Nou,nog eentje dan: Fietsers die compleet zonder enige vorm van verlichting op een weg rijden die zelf ook amper verlicht is. Sterker nog, ook koptelefoon ophebben en naar hun mobiel staren onder het fietsen! (schijnbaar een nummer aan het uitzoeken of sms aan het lezen!) ![]() | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 14:43 |
Mijn auto geeft dat aan. Als er een lampje stuk is. En ik zie het natuurlijk ook in de reflecties in ruiten e.d. De auto in kwestie was een oude uitgewoonde Polo. Als je in zo'n ding rondrijdt, en dus geen BC hebt die dat soort dingen voor je signaleert, dien je daar maar zelf zorg voor te dragen. | |
gebrokenglas | zondag 6 januari 2013 @ 18:28 |
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 19:37 |
Ik zie elke keer dat ik rij wel tenminste 2 auto's waarvan 1 koplamp of achterlicht niet meer werkt. Nog een irritatie: 2 baans tunnel, linker rijbaan helemaal vrij op 1 auto na, die net onder de max rijdt en steevast naast een andere auto blijft rijden. Rechts was daarna helemaal vrij, maar nee hoor meneer is te aso of even een klein beetje gas te geven en gewoon opzij te gaan. Bah mensen die alleen aan zichzelf denken in het verkeer. | |
Turbomuis | zondag 6 januari 2013 @ 20:02 |
Ik wil linksaf slaan, van links komt een auto dus die laat ik voor. Ik neem de bocht en zit dus direct achter dat rode gebakje. Dat prompt remt, de auto in z'n achteruit gooit en achteruit in wil parkeren. Jammer dat ik er stond... na een toeter (foei Turbomuis! Magnie!) trok hij een gezicht van 'wat deed ik fout?' Dus ik vermoed dattie echt geen idee heeft waar bijvoorbeeld een knipperlicht of ff wachten tot iemand voorbij is voordat je achteruit gaat voor is... | |
Sweetpea8472 | maandag 7 januari 2013 @ 08:09 |
Er zaten natuurlijk vanmorgen weer twee shovels op de weg (kut dingen, zouden verboden moeten worden in de spits). Dus een kilometer of 10 30km/u rijden. Komt er een weg van rechts, waar een auto komt aan rijden. Ik neem gas terug, laat een gat vallen waar nog een vrachtwagen tussen kan, knipper eens met m'n groot licht, maar die slaper in die auto let niet op en geeft pas gas toen ik al tegenover hem stond... (ik hoefde hem niet voor te laten, hij zat achter haaietanden, maar het is wel zo vriendelijk aangezien de rij achter mij nog een kilometer of 8 door ging....) Sukkels... | |
Marco001 | maandag 7 januari 2013 @ 11:12 |
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden. Ohja, er werd laatst een voetganger boos op mij omdat ik s'nachts binnen de bebouwde kom groot licht aan had(kwam net uit de polder.) ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 11:28 |
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan. | |
RealBizkit666 | maandag 7 januari 2013 @ 11:38 |
Soms is 40 km/h zelfs gevaarlijk hard op een snelweg, het is puur afhankelijk van de situatie. ![]() Maar als alles gewoon rijdt, en iemand rijd 70 of 90, dan is daar helemaal niets gevaarlijks aan, je ziet al van ruime, hele ruime afstand dat iemand minder snel rijdt dan de rest. En dan maakt het niet uit wat voor een voertuig dat het is. Je hebt altijd genoeg tijd om daarop te anticiperen. | |
Tijn | maandag 7 januari 2013 @ 11:47 |
Het is een stuk gevaarlijker om niet op te letten dan onder de toegestane maximumsnelheid te rijden. Sowieso creëert iemand die gewoon netjes op de rechterbaan z'n eigen tempo rijdt helemaal geen situatie. Die persoon voert geen manoeuvre of niks uit, hij rijdt gewoon in z'n eigen baan rechtdoor. Je kunt de schuld nooit op iemand afschuiven die niks verkeerd doet. | |
BlackLining | maandag 7 januari 2013 @ 11:47 |
Ik geloof er zeker bij een automobilist vrij weinig van. | |
D0808 | maandag 7 januari 2013 @ 12:11 |
Mensen die niet om kunnen gaan met snelheidsverschillen zijn pas gevaarlijk. | |
Dientje12 | maandag 7 januari 2013 @ 12:17 |
Ja hoor de vakantie is over merk ik en er zijn weer nutteloze files in de ochtend en het is niet eens op de snelweg ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 12:36 |
Het was zo lekker rustig. Zal het vanmiddag wel weer merken. | |
Sweetpea8472 | maandag 7 januari 2013 @ 12:42 |
Achterlichten is wat lastiger, maar voorlampen check ik altijd zo... De achterlichten worden meestal 1x per week gecheckt, omdat we dan beide met de eigen auto weg gaan... | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 12:43 |
Met bepaalde auto's achter je kun je ook checken of je lampen en remlichten werken. | |
Sweetpea8472 | maandag 7 januari 2013 @ 12:56 |
We hebben deze auto nog niet zo lang, geen idee of hij het aangeeft of er een lamp kapot is of niet ![]() Als we de aanhanger achter de auto hangen, controleren we wel altijd voordat we gaan rijden of allen lampen het doen. | |
Marco001 | maandag 7 januari 2013 @ 12:58 |
wattan? BIj mij op het werk is het zelfs haast verplicht om van te voren de auto te controleren. | |
BlackLining | maandag 7 januari 2013 @ 13:13 |
Iedereen is dat verplicht ![]() Dat iets verplicht is wil niet zeggen dat je er vanuit mag gaan dat iedereen het doet. Als je iemand met kapotte verlichting ziet, zeker achter, gewoon even waarschuwen dus. Dat wordt doorgaans zeer op prijs gesteld. | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 13:15 |
Als ze het snappen. | |
BlackLining | maandag 7 januari 2013 @ 13:17 |
Nou is dat in een auto natuurlijk een ander verhaal. Ik rij motor, dan is het veel makkelijker even op het raampje te tikken. | |
Sweetpea8472 | maandag 7 januari 2013 @ 13:42 |
Heb ik ook wel eens gedaan. Kreeg ik als antwoord: ja, dat weet ik... ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 17:16 |
Heb jij de resolutie op VGA staan? Vind beeldkwaliteit wat tegen vallen | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 17:34 |
Nou mijn eerst video: | |
Descendent | maandag 7 januari 2013 @ 17:41 |
![]() ![]() Maar aardige kwaliteit beelden wel. Misschien ook maar es zo'n ding aanschaffen. | |
Dientje12 | maandag 7 januari 2013 @ 18:07 |
De afgelopen weken wel ja, heerlijk normaal richting me werk. | |
jitzzzze | maandag 7 januari 2013 @ 18:46 |
Geen idee, ik heb hem een keer ingesteld op het hoogste en er daarna nooit meer naar gekeken. Het apparaat is daarna nooit meer uit het voertuig geweest ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 18:51 |
En wat was in het toestel zelf de hoogste resolutie want ik kan kiezen uit VGA, IR en nog wat | |
jitzzzze | maandag 7 januari 2013 @ 18:52 |
Weet ik echt niet meer ![]() | |
Magic-IRC | maandag 7 januari 2013 @ 19:53 |
Aan de buschauffeur die vanmiddag de rotonde naderde waar ik al op reed. Het verkeer op de rotonde heeft voorrang en dat had u kunnen weten aangezien u haaientanden naderde. Gelieve de volgende keer dan ook te stoppen en mij niet te dwingen om mijn remmen te testen ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 20:11 |
Iemand reed na 7 uur (pikdonker) nog met de dagrijverlichting aan. Stond er naast bij het stoplicht dus deed het raam open en ging wild wijzen naar de lampen. Uiteraard snapte ze het niet. Levensgevaarlijk. | |
Dientje12 | maandag 7 januari 2013 @ 20:40 |
Een gebaar met je hand maken alsof je een mondje nadoet willen ze mischien wel begrijpen ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 20:45 |
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden. Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet... | |
Tijn | maandag 7 januari 2013 @ 20:48 |
Best ok beeld toch? | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 20:48 |
Kentekens slecht zichtbaar | |
Dientje12 | maandag 7 januari 2013 @ 20:58 |
Ja, daar heb je wel gelijk in. Keek dat wijf je nog lelijk aan of? | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 21:18 |
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen. | |
_VoiD_ | maandag 7 januari 2013 @ 21:24 |
dat deed ik ook altijd, net als mensen die stadslicht aanhebben, of helemaal geen licht. Ook mensen die niet geheel rechts houden er op attenderen door er vrij lomp omheen te rijden (of rechts er langs en dan even toeteren). Heeft allemaal 0,0 effect. Ik ben nog niemand tegengekomen die de boodschap begrijpt. | |
Okuliarnik | maandag 7 januari 2013 @ 21:31 |
Vanmiddag vanaf de A8 de A10-west op draaien, op de linkerbaan, dan komen er mensen vanaf de A10-noord links over een vrije korte invoegstrook. Ik hield keurig ruimte t.a.v. de auto voor mij en liet het gat geleidelijk groter worden omdat er auto's aankwamen. Echter, een opgefokt stuk petjesjugend in z'n afgetrapte fiat-barrel vond het nodig om met 65-70 vlak voor mij in te voegen met als gevolg dat ik vrij snel op z'n bumper zat. Kennelijk vond meneer het nodig om ook op z'n rem te trappen met als gevolg achter mij een harmonica-effect. Klein wonder dat dat goed ging want het was goed druk. Oja, meneer vond het ook nodig om later bij het passeren met z'n telefoon ( ![]() Moraal van dit verhaal: een invoegstrook is om snelheid te maken. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 7 januari 2013 @ 21:33 |
Dat is wel een kut punt. Snap niet dat ze het zo gemaakt hebben. Zelf kom ik daar bijna altijd vanaf de A10 noord aangereden. Standaard al op de rechterbaan zo al dat invoegend gepeupel inhalen. | |
daNpy | maandag 7 januari 2013 @ 21:36 |
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet. Daarom zien mensen die wel af en toe naar het dash kijken ook niet dat ze zonder licht rijden ![]() | |
Spezza19 | maandag 7 januari 2013 @ 21:47 |
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo.... ![]() Na tig jaren heb ik het maar opgegeven om die mensen op hun domheid te attenderen.... | |
Pizza_Boom | maandag 7 januari 2013 @ 22:02 |
Ligt er bij mij aan. In het donker op smalle weggetjes (die je hier hebt) staat de mistverlichting voor eigenlijk standaard aan. Valt mij in Oostenrijk ook altijd op, iedereen rijdt met mistvoorlicht aan, indien aanwezig, van de locals. Je weet dat veel DRL gewoon aan blijft, ook als ze op de plaats van het mistlicht zitten, wanneer normale verlichting ingeschakeld wordt? Is bovendien nog feller dan mistvoorlicht ook. Mijn irritatie van vandaag: Kijk, ik snap dat wanneer je met een paardentrailer rijdt, je her en der iets rustiger aan doet. Ook snap ik dat je met een paardentrailer geen 100 waar je 80 mag (vroeger 100) rijdt en dat je wat eerder begint met afremmen. Echter, je kan met diezelfde paardentrailer op diezelfde 80 weg wel prima 80 rijden en niet nipt 60 (op de teller). En als je nou niet harder kan, is het wellicht een idee om die Opel Combo van je, die maar 1000 kg mag trekken, niet voor een paardentrailer te zetten. | |
daNpy | maandag 7 januari 2013 @ 22:08 |
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 7 januari 2013 @ 22:13 |
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg. | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 22:13 |
Eerder nogal vaag en afvragend. | |
daNpy | maandag 7 januari 2013 @ 22:15 |
69-WG-HR, gevonden via Google Massa leeg voertuig 570 kg Laadvermogen 1.030 kg Toegestane maximum massa voertuig 1.600 kg Massa rijklaar N.v.t. ![]() Zolang je knol <430kg weegt en die combo idd maar 1000kg mag trekken mag het nog ![]() Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80. | |
Light | maandag 7 januari 2013 @ 22:21 |
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN. | |
daNpy | maandag 7 januari 2013 @ 22:23 |
Okay ik ging uit van de genoemde 1000kg ![]() Mag wel weinig trekken overigens voor een diesel. | |
dylanrr | maandag 7 januari 2013 @ 22:28 |
Waar je wel op moet letten is dat om het papieren gewicht gaat. De Combo mag dus 700kg geremd trekken. Paardentrailer heeft een TMM van 1600kg. Dus je moet sowieso E achter B hebben. En al mocht die Combo wel 1600kg trekken, dan moet je alsnog E achter B hebben, omdat de TMM van de trailer boven het gewicht van het trekkend voertuig ligt. Dus niet naar het ledig gewicht kijken, maar de TMM (ledig gewicht+laadvermogen). | |
Light | maandag 7 januari 2013 @ 22:28 |
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht. Als je er de juiste auto voor hebt staan, ja. | |
Light | maandag 7 januari 2013 @ 22:39 |
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken. | |
dylanrr | maandag 7 januari 2013 @ 22:44 |
Klopt, maar ik had het over de Combo. ![]() | |
Light | maandag 7 januari 2013 @ 22:48 |
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E. | |
dylanrr | maandag 7 januari 2013 @ 22:52 |
Klopt, boven de 700 kg houdt het voor dat geval al op. Maar ik heb het idee dat het punt nu wel duidelijk is over hoe het zit met gewichten en wat auto's mogen trekken. | |
Pizza_Boom | maandag 7 januari 2013 @ 23:04 |
80-VDK-3: 1000 kg, 1,3 CDI. Was een nieuwe versie Combo zo te zien. En dan te bedenken dat ik er 's avonds regelmatig 120 of harder gereden heb. | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 23:19 |
Ik wordt nog niet echt wijs uit de video instellingen. In het boekje staat keuze uit 1280x960/720x480 en 640x480 maar in de camera zelf kan ik kiezen uit VGA/D1 of SXGA. Heb ze alledrie geprobeer mar tussen VGA en SXGA zit bijna geen verschil. Ik neem aan dat die termen gelijk staan aan die resoluties en VGA het beste is. | |
OxygeneFRL | maandag 7 januari 2013 @ 23:25 |
O ik lees op wikipedia dat SXGA een resolutie heeft van 1280x1024. VGA is 640x480. Dan maar eens SXGA proberen | |
TC_Artemis | maandag 7 januari 2013 @ 23:37 |
Het was vandaag weer voorganger, ga toch vol op je rem dag. Eerst op de snelweg op een Drukke volle uitvoegstrook met een vrachtwagen achter me, gelukkig kijk ik veel in mn spiegels dus kon gelukkig de vluchtstrook opschieten. Ding stond een paar cm voor mijn voorganger stil. Later ook nog op een n-weg iemand voor me die niet normaal kon remmen. Voorgangers remden steeds netjes maar deze kerel lette constant niet op en trapte alleen maar vol op zijn rem op het laatste moment Tis zeker vakantie geweest. ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 8 januari 2013 @ 07:32 |
Vreemd. Vandaag gaf de cam aan dat de kaart vol was. Hij overschreef zichzelf gister gewoon. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 8 januari 2013 @ 07:53 |
In mijn auto staat hij standaard aan, maar als ik m'n verlichting niet aan doe, word ik 's nachts verblind. Want hij wordt gedimmed zodra de dimlichten aan gaan (wel lastig, als het 's morgens nog donker is en 's middags al weer licht...) | |
Luxuria | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:15 |
Ahhh wat kan ik er niet tegen als er onderweg naar mijn werk een auto op een 60-weg nog geen 50 rijdt ![]() Omg echt waar, je kunt daar zelfs met gemak 80 rijden, waarom ga je daar dan fucking net iets harder dan 40 rijden!! | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:21 |
Met rijbewijs B gaat het om wat op papier staat, met E gaat het om wat je daadwerkelijk laadt. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:30 |
Vanaf 13 Januari 2013 mag je aanhanger ook zwaarder zijn dan je voertuig maar moet het totale gewicht wel onder de 3500 kg blijven om met rijbewijs B te mogen blijven rijden. | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:39 |
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van? | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:43 |
Hier staan de veranderingen in. http://www.caravantrekker(...)ewijscategorieen.pdf Die PDF zal ook wel op de officiele site staan, daar zal ik hem wel even zoeken. ![]() Edit: Dit is de PDF op de site van de overheid zelf. Als je dan naar pagina 7 scrollt, zie je de regels met betrekking tot rijbewijs B. http://www.rijksoverheid.(...)js-september2012.pdf Oh, en het is 19 Januari 2013, niet de 13e. ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:13 |
Dus je mag met B aanhangers trekken die nu een TMM hebben die zwaarder is als het ledig gewicht van de auto, maar gelijk of minder dan de auto mag trekken, zolang je (op papier) niet over de 3500kg gaat. Voor E verandert er niets; je mag nog steeds een aanhanger met een TMM van 2 ton achter je auto hangen die maar 1400kg mag trekken, zolang je deze aanhanger met niet meer dan 700kg belaad. Alleen als je na 19 januari je E rijbewijs haalt mag je geen aanhangers trekken die een hogere TMM hebben dan 3500kg, mits de toegestane maximumlast • onder de koppeling van de oplegger of middenas-aanhangwagen niet meer bedraagt dan het verschil tussen de toegestane maximum massa van het trekkend voertuig en de massa in rijklare toestand van het trekkend voertuig en • de toegestane maximum aslast dan wel de som van de toegestane maximum aslasten van de oplegger of middenasaanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500kg. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:18 |
Die zin snap ik niet helemaal? Als je aanhanger ledig al 1000 kg weegt, dan mag je er toch geen 699 kg in gooien als je auto maar 1400 kg mag trekken? | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:20 |
Sorry daar moest nog bij dat de aanhanger zelf dan ook 700 zou wegen ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:20 |
Weegt de aanhanger 1000kg, zou je hem idd nog met max 400kg mogen beladen. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 8 januari 2013 @ 10:06 |
Een hele interessante: 3-wielers vallen niet meer onder B voor nieuwe rijbewijzen... | |
D0808 | dinsdag 8 januari 2013 @ 10:52 |
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:11 |
A tegenwoordig? | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:17 |
Als de nieuwe rijbewijs regeling in gaat, dan heeeft iedereen die vanaf dat moment het rijbewijs haalt inderdaad A nodig om een trike te mogen rijden. Iedereen die het rijbewijs daarvoor gehaald heeft, kan gewoon met B op een trike blijven rijden. ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:28 |
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden? | |
D0808 | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:35 |
![]() Nog maar eentje dan, je verdient hem => ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:38 |
Sowieso paarden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:43 |
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen. En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:49 |
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren? | |
BlackLining | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:18 |
Minder door de motorrijder zelf inderdaad, als het gaat over het verliezen van de controle over de fiets. Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren? Ik denk dat bijna iedereen wel eens vol in het anker heeft gemoeten voor een bejaarde op de snelweg. Een motorrijder zie je minder goed en de gevolgen van een eventuele kop-staart botsing zijn veel groter. | |
D0808 | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:44 |
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn ![]() Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan. Nu begin ik ook door te krijgen wie die personen op de weg zijn die maar continue op hun rem zitten te trappen. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:46 |
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon. | |
D0808 | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:47 |
7 personen | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:00 |
Jij snapt het niet helemaal zo te zien. | |
BlackLining | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:15 |
Ohja, want ik loop te klagen over mijn eigen 11 kW rijbewijs, wat ik niet eens heb ![]() Je kunt nou eenmaal niet ontkennen dat er heel veel mensen zijn die niet verwachten om met 130 op de snelweg een auto of motor tegen te komen die 90 rijdt. Kun je als motorrijder nog zo goed anticiperen als je wilt maar je hebt het vermogen niet om weg te komen voor zo iemand. Daarbij gaat het inderdaad om verwachting en niet noodzakelijk op goed anticiperen, anticiperen is namelijk het vooraf inzien en inspelen op wat andere weggebruikers gaan doen. Iets wat er trouwens bij je motorrijbewijs veel harder ingestampt wordt dan bij het autorijbewijs. En vanwege het ontbreken van raamstijlen en de hogere positie is dat als motorrijder nog makkelijker ook. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:32 |
Daarom moet je ook gewoon niet verwachten als je achter voor het stuur zit. Maar elke situatie die je tegenkomt apart beoordelen en niet op de automatische piloot. Door dat laatste gebeuren namelijk ongelukken. Zolang iets binnen de wet mag en kan, moet je het derhalve ook kunnen verwachten, daar horen automobilisten die 70 of 90 rijden op de snelweg ook bij. | |
Tijn | dinsdag 8 januari 2013 @ 14:02 |
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:25 |
Het maakt het paard echt niet uit hoor, of die auto 60, 80 of 90 rijdt. Je moet alleen veel rustiger optrekken en de bochten rustig doorgaan. Dus het is alleen vervelend om achter zo'n trailer te zitten als er veel bochten (of nog erger, rotondes!) zijn... | |
Yreal | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:31 |
Want remmen op de snelweg is inderdaad een goed alternatief op een dot gas om weg te komen | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:32 |
Slalom ![]() | |
Yreal | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:33 |
Nee joh, niemand gaat meer motorrijden op zijn 18de dus de slachtoffers onder de motorrijders van 18 zullen enorm dalen | |
BlackLining | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:45 |
Makkelijk he, niet lezen en gewoon wat roeptoeteren. | |
BlackLining | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:50 |
Mja, dat is dan weer waar. Als je een beetje opgevoerde brommer zou rijden zou je met zo'n motor zelfs inleveren op kW/kg verhouding ![]() | |
Yreal | dinsdag 8 januari 2013 @ 15:51 |
Als het nou nog gewoon 125cc was... en dan lekker zo'n oude aprilia rs125 2 takt ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:40 |
Je kan prima met een knol achter je wagen maximale snelheid rijden. Dat je wat rustiger aan doet her en der (bochten, drempels, remmen) snap ik. | |
Sweetpea8472 | woensdag 9 januari 2013 @ 07:43 |
Sommige mensen... Ik zat op de linkerbaan op de ring van Groningen, vanaf Noord richting het Julianaplein. Twee banen gaan af, waarbij de rechterbaan overgaat in een uitvoegstrook en de linkerbaan moet invoegen op de ring (http://goo.gl/maps/t0qpd) Ik zit daar meestal op de linkerbaan, omdat ik door moet op de ring. Ik rijd netjes 77 op de begrenzer (max is 70). Haalt een auto mij rechts in, maar remt af tot 50 (waar ik dus nog steeds 77 rijd) in de bocht naar rechts, dus ik rijd hem weer (hard) voorbij. Ik kom boven, kijk alvast naar links of er iets op de ring rijdt, gaat die sukkel op de rechterbaan ineens naar mijn baan (hij zit op dat moment echt naast mij, dus deuren naast elkaar....) | |
OxygeneFRL | woensdag 9 januari 2013 @ 07:50 |
Ik reed gister op de snelweg (120) en verder komt er een invoegstrook met daarop een vrachtwagen..ik werd op dat moment al heel langzaam ingehaald en kon niet naar links, de vrachtwagen gooit meteen zijn wagen naar links toen de blokjes begonnen...toen hij naast mij zat, zat hij al op mijn weghelft. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 januari 2013 @ 08:30 |
Als je nu gewoon op de rechter rijstrook had gereden, in plaats van al 400 meter van te voren "voorsorteren", dan was deze situatie al helemaal niet onstaan. Het is niet zo dat je precies op het puntstuk een strook moet opschuiven, die invoegstrook loopt lang genoeg door om later ook nog in te voegen. Blijf toch gewoon zo lang mogelijk rechts rijden, is dat nu echt zo moeilijk? Het is dan ook een mateloze irritatie als mensen extreem veel te vroeg al een rijstrook opschuiven omdat ze ooit ver in de toekomst nog eens een rijstrook moeten opschuiven. En als je er dan rechts langs gaan worden ze nog boos ook, terwijl ze zelf de oorzaak zijn dat het gebeurd. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 09-01-2013 08:37:33 ] | |
Luxuria | woensdag 9 januari 2013 @ 09:10 |
Ja hoor, vanmorgen zat hij weer voor me ![]() Gelukkig ging hij vandaag opeens bij de splitsing de andere kant op ![]() Zal mij wel vervelend hebben gevonden achter zich. | |
rival | woensdag 9 januari 2013 @ 09:12 |
![]() Je moet kijken. | |
rival | woensdag 9 januari 2013 @ 09:14 |
hoe kan je dat nou niet verwachten? je komt ze elke dag tegen. als je die niet verwacht dan snap je er gewoon helemaal niks van. en zoals ik al vaker zeg, je moet kijken. | |
ikbenik | woensdag 9 januari 2013 @ 09:14 |
Laatst ook bij Tiel, ik rij rustig zo'n 100/110km/u, komt er een oudere vrouw de snelweg op gereden. Ze geeft geen gas, kijkt niet wat er om haar heen gebeurd, gebruikt de invoegstrook niet en gooit met een sukkelgangetje van 50km/u haar auto voor die van mij. En ik kon zelf niet naar links, daar werd ik weer ingehaald. Gelukkig dat m'n remmen het goed doen! Toch heb ik daarna getwijfeld of ik een melding had moeten maken, nu ging het nog maar net goed maar een volgende keer zou zo'n persoon toch een aardig ongeval kunnen veroorzaken. | |
Luxuria | woensdag 9 januari 2013 @ 09:18 |
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat. | |
Luxuria | woensdag 9 januari 2013 @ 09:20 |
En toen? | |
ikbenik | woensdag 9 januari 2013 @ 09:21 |
Maar statistisch gezien rijden ze ook niet zoveel kilometers. Ik heb ze gekend, mensen die niet eens 1000 km in het jaar reden. Dan is de kans op een ongeval klein. | |
Luxuria | woensdag 9 januari 2013 @ 09:22 |
Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in. | |
Sweetpea8472 | woensdag 9 januari 2013 @ 09:29 |
Ik heb niet voorgesorteerd. Ik zit op de rechterbaan, die wordt automatisch linkerbaan, de "nieuwe" rechterbaan is de uitvoegstrook. En er reden auto's op de rechterbaan die langzamer reden dan ik. Hij zat achter mij, haalt mij als een gek in (rechts) en gaat dan in de ankers in die bocht (wat het gros doet, want bochten zijn eng). | |
OxygeneFRL | woensdag 9 januari 2013 @ 09:43 |
Toen scheelde het niet veel. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 januari 2013 @ 09:45 |
Je zat inderdaad op de rechterrijstrook, vervolgens komt er rechts van je een rijstrook bij zodat je voor jou 2 uitvoegstroken krijgt. Op het moment dat je het eerste puntstuk voorbij rijdt, zijn het geen uitvoegstroken meer, maar gewoon 2 rijstroken waar je gewoon rechts moet rijden (sowieso moest je op de uitvoegstroken al zo ver mogelijk rechts rijden). Vervolgens kom je weer bij een puntstuk en dan wordt de linkerrijstrook een invoegstrook en de rechter rijstrook wordt een weefstrook (in en uitvoeg). Jij blijft gewoon links plakken omdat je wilt invoegen (dus heel vroeg voorsorteren), maar dat kan ook gewoon als je op de rechter rijstrook blijft rijden, want het is een weefstrook uiteindelijk, het is niet zo dat je niet meer naar links mag als je op die strook rijdt. Dat mag pas als de pijlen er zijn, en dat duurt een tijdje voordat die er zijn... Dat die "nieuwe" rechterstrook over meer dan een kilometer een uitvoegstrook wordt wil niet zeggen dat je niet rechts moet rijden, kom op zeg. ![]() Met een gangetje van 70 km/h duurt het 52 seconden alvorens je die uitvoegstrook bereikt, met een gangtje van 77 km/h duurt dat 47 seconden. Dus het is niet zo dat je geen tijd hebt om naar rechts te gaan of zo. Edit: En als er auto's op de rechter rijstrook reden, hoe kan hij jou dan rechts inhalen? Hij wilde je blijbaar duidelijk maken dat je te lang links bleef plakken. Ik krijg het gevoel dat je verhaal niet de daadwerkelijk situatie beschrijft... [ Bericht 7% gewijzigd door RealBizkit666 op 09-01-2013 09:55:31 ] | |
Martijn93 | woensdag 9 januari 2013 @ 18:49 |
Als ik me ergens op irriteer op de weg ga ik altijd gokken wie/wat er achter het stuur zit. Helaas zijn het vaak bejaarde mensen en vrouwen ![]() |