abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120645800
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Alvast bedankt,
groetjes
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:57:22 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120645822
Nee, eigenlijk niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120645871
Nope. Maar jij bent dus duidelijk wel bang voor de hel _O-
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:07 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120645876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:57 schreef Id_do_her het volgende:
Nee, eigenlijk niet.
Er is niks, er was niks er komt niks.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120645881
Als ik daar bang voor zou zijn zou ik geen atheist zijn. Ben je zelf niet ontzettend bang dat je de verkeerde religie aanhangt en daarom naar de hel gaat?
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:14 #6
381517 Zapata
held op sokken
pi_120645884
Ben meer bang om dood te gaan. Lijkt me geweldig om te geloven in een leven na de dood PLUS eeuwig geluk in de hemel.
Maar ja, ik geloof ook niet meer in Sinterklaas helaas.
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:18 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120645891
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Nope. Maar jij bent dus duidelijk wel bang voor de hel _O-
ik denk eerder bang voor de dood
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120645896
Leuk, dat geloven uit angst :D
pi_120645961
Waarom zou ik als atheïst naar de hel gaan als die zou bestaan? Ik leef een beter leven dan vele christenen.
pi_120645991
Mocht god bestaan dan is hij een lul als hij mij naar de hel stuurt en dat zal ik hem dan ook vertellen ook. Tevens er zitten toch alleen maar losers in de hemel :')
pi_120646089
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom zou ik als atheïst naar de hel gaan als die zou bestaan? Ik leef een beter leven dan vele christenen.
omdat je niet gelooft.. :') ik snap die redenering ook niet, als je daarom maar moet branden dan is god een sadist.
pi_120646118
Als we bang zouden zijn dat er misschien toch een god bestaat dan zijn we geen atheïst. :')
pi_120646132
Troll
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:06:08 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120646200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:03 schreef Pakspul het volgende:

[..]

omdat je niet gelooft.. :') ik snap die redenering ook niet, als je daarom maar moet branden dan is god een sadist.
Raar eigenlijk dat slechte mensen naar de hel gestuurd zouden worden, misschien zoekt de duivel vriendjes of zo.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:09:13 #15
224960 highender
Travellin' Light
pi_120646317
De kans dat de wereld gisteren zou vergaan was 10^googol groter dan dat er een God is die ongelovigen naar de hel stuurt.
pi_120646400
Atheïsten geloven niet in de hel, dus hoezo zouden we daar bang voor zijn? :')
Al die gristenen die hun hele leven bang zijn voor de hel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120646718
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
pi_120646824
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Dat je niet in de hemel komt is tot daar aan toe, maar om dan gelijk maar het omgekeerde te doen en ze naar de hel te sturen is ronduit ziek.
pi_120646893
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:22:31 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120646930
Is TS niet bang dat hij naar de Hel gaat omdat de Joden gelijk hebben? Of de Moslims?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:23:03 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120646960
quote:
Er zijn genoeg mensen waarmee ik niet mee wil leven maar ik kan er prima vrienden mee zijn..
Een vriend die je straft omdat je niet met hem of haar wil leven is geen vriend.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:24:39 #22
45206 Pietverdriet
pi_120647034
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
pi_120647037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Nee, totaal niet.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:25:56 #24
45206 Pietverdriet
pi_120647085
quote:
Oordeel niet of jij zal beoordeeld worden.
Maar lekker ding is die god van jou, blinde volgzaamheid en als je dat niet brand je eeuwig in de hel.
Soort Hitler/Stalin/Mao
Totalitair figuurtje,

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 22-12-2012 21:30:57 ]
pi_120647109
quote:
We gaan niet naar iets wat niet bestaat gestuurd door iets wat niet bestaat, dat zou onmogelijk zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120647218
quote:
Als de keuze erg zwart/wit is dan wil ik uiteraard niet gaan lijden omdat ik niet in hem geloof.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
De bijbel is door mensen geschreven.
pi_120647435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
:D _O_
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:35:44 #28
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_120647556
Wat is die "hel" waar je het over hebt? Nooit van gehoord.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_120647766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Leuk, dat geloven uit angst :D
Voor zover ik weet is hel een middeleeuwse uitvinding om mensen bang te maken en God te aanvaarden. In Christelijke schrijfsels van voor de middeleeuwen zou een plek als de hel nooit voorkomen.

Correct me if I'm wrong. Tijdje geleden alweer dat ik mij verdiept heb in deze materie als atheïst zijnde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Is TS niet bang dat hij naar de Hel gaat omdat de Joden gelijk hebben? Of de Moslims?
Joodse geloof kent geen hel ;) Hoe dat met Islam zit weet ik niet. Ik word dus maar Joods... :P
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:44:31 #30
45206 Pietverdriet
pi_120647898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef Kremers het volgende:

.

[..]

Joodse geloof kent geen hel ;) Hoe dat met Islam zit weet ik niet. Ik word dus maar Joods... :P
Daar heb jij weer gelijk, de islam en het boedisme weer wel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hel_(mythologie)
pi_120650850
Nee, ik heb me tot nu "netjes"" gedragen in het leven. Ik neem aan dat als er straks wel wat blijkt te zijn dat God of hoe je het ook wil noemen daar eerder naar zal kijken dan of je wel in de bijbel geloofde en naar de kerk ging. Zoveel gelovigen die er een zootje van maken maar ondertussen wel keurig een kruisje slaan elke zondag.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120651104
quote:
“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”
Vind ik een mooie kijk op het geheel :) Van Marcus Aurelius.
pi_120652597
quote:
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Alvast bedankt,
groetjes
_O-

waarom dus? je denkt dat god van barbequen houdt?

Hmm wil je rare, medium of well done opgediend worden? :9
Firm but Friendly.
pi_120652753
quote:
Je bijbelkennis is ook al waardeloos, er staat niets over een leven na de dood in de bijbel.
Firm but Friendly.
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:27:17 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120652756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 22:55 schreef Kremers het volgende:

[..]

+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120652776
quote:
Het klinkt daar een stuk leuker dan boven, met rijstepap en harpjes moet ik zeggen :@

die mannen neem ik dan nog wel op de koop toe
pi_120652946
quote:

[..]

Hmm is de mogelijkheid dat God gewoon een SADIST is }) te vergezocht om te vermelden voor Marcus? Hell is a place on earth ... net als heaven ...
Firm but Friendly.
pi_120654346
Helemaal niet bang. :)
  zondag 23 december 2012 @ 00:15:27 #39
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120655083
Ben jij niet bang dat jij de verkeerde God aanbidt en dat jij naar de hel zal gaan?
pi_120655467
Hoe kun je als ongelovige ook bang zijn voor iets waarin je niet gelooft?
pi_120655523
quote:
Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 23 december 2012 @ 00:36:26 #42
224960 highender
Travellin' Light
pi_120656231
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:24 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.
Mwah, ik denk dat de verhoudingen toch geheel anders liggen, wellicht een keer twijfel over deïsme maar de stap van deïsme naar wat er in de Bijbel, Koran e.d. verkocht wordt is véél te groot. Omgekeerd is de twijfel vermoedelijk permanent latent aanwezig.
  zondag 23 december 2012 @ 08:51:42 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_120662315
Wat een rare vraag. Vind jij het niet zonde dat je je doen en laten laat bepalen door een sprookjesboek?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_120662342
quote:

[..]

+1

Daar kan ik me in vinden. Nuance, iets wat volgens mij ontbreekt bij de TS.
pi_120662401
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

+1

Daar kan ik me in vinden. Nuance, iets wat volgens mij ontbreekt bij de TS.
Mweh. Kinderlogica.
Wel leuk:

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2012 09:07:11 ]
  zondag 23 december 2012 @ 09:07:10 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_120662409
Als ik kijk hoe de wereld werkt en wat er gebeurd denk ik dat god zelf een plaats in de hel verdient. Maar los daarvan geloof ik er niet in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 23 december 2012 @ 09:17:13 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_120662470
En angst voor de dood heb ik niet. Het is een beetje raar bang te zijn voor het enige ding wat zeker is in het leven dood gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_120662682
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mweh. Kinderlogica.
Wel leuk:
Waarom kinderlogica?
pi_120662745
“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”

Live a good life.

Wat is een 'good' life ? Bestaat er een good life ? Het lijkt er op te duiden alsof er een universeel moraal is.

If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by.

Ook hier gaan ze er vanuit dat er absoluut goed en fout (leven) is. Waarop is dat gebasseerd ?

If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them.

Wat gebeurd er hier met de definitie van God ? Als hij almachtig is, dan zou ik juist zoveel mogelijk mijn best doen hem te plezieren. Juist als hij onrechtvaardig is en dat eist, bijvoorbeeld.

If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life

Nogmaals; wie bepaald wanneer je een nobel leven geleid hebt ?
  zondag 23 december 2012 @ 10:04:56 #50
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120662880
Angst voor wat? Het hiernamaals? In het hiernamaals geloven is een afwijking, net zo als geloof in het algemeen.

Dus nee ik ben juist blij om gezond en normaal te zijn _O_
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120663164
Ook een mogelijkheid is dat God gevoel voor humor heeft, iets dat in de abrahamistische, absolutistische godsdiensten totaal ontbreekt. En waarom zouden er niet meerdere kunnen zijn? En waarom zou een god statisch moeten zijn?

Zo zijn er vele mogelijkheden, als je maar 'out of the box' denkt.
Firm but Friendly.
  zondag 23 december 2012 @ 10:37:26 #52
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_120663247
quote:
Je beseft je dat atheïsten naast de hel ook niet in een hemel geloven?
pi_120663430
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 10:37 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Je beseft je dat atheïsten naast de hel ook niet in een hemel geloven?
Boeddhisten doen dat wel, alleen noemen zij het Samsara en Nirvana.
  zondag 23 december 2012 @ 10:53:01 #54
45206 Pietverdriet
pi_120663432
TS zit in een hoekje te huilen met haar bijbeltje in de hand?
pi_120663440
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:48 schreef LelijKnap het volgende:

Live a good life.

Wat is een 'good' life ? Bestaat er een good life ? Het lijkt er op te duiden alsof er een universeel moraal is.

If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by.

Ook hier gaan ze er vanuit dat er absoluut goed en fout (leven) is. Waarop is dat gebasseerd ?

If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them.

Wat gebeurd er hier met de definitie van God ? Als hij almachtig is, dan zou ik juist zoveel mogelijk mijn best doen hem te plezieren. Juist als hij onrechtvaardig is en dat eist, bijvoorbeeld.

If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life

Nogmaals; wie bepaald wanneer je een nobel leven geleid hebt ?
Dat bepaal je zelf toch? Heb ik geen sprookjesboek voor nodig :)
pi_120663505
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
TS zit in een hoekje te huilen met haar bijbeltje in de hand?
Het is zondagochtend, Piet, dus ik neem aan dat ze nog in de kerk is.

Of in haar bed, één van de twee.
pi_120665089
quote:
12s.gif Op zondag 23 december 2012 10:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Boeddhisten doen dat wel, alleen noemen zij het Samsara en Nirvana.
Zijn veel abstractere begrippen dan Hel en Hemel uiteraard.
pi_120665231
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Zijn veel abstractere begrippen dan Hel en Hemel uiteraard.
Minder juist.
  zondag 23 december 2012 @ 12:23:40 #59
45206 Pietverdriet
pi_120665273
Vind boedisme in ieder geval een stuk minder dogmatisch dan andere religies.
pi_120665823
Geloven in sprookjes :')
pi_120665850
quote:
12s.gif Op zondag 23 december 2012 12:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Minder juist.
Dat bedoel ik idd :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 december 2012 @ 12:46:32 #62
862 Arcee
Look closer
pi_120665981
quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120666197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 23:31 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Hmm is de mogelijkheid dat God gewoon een SADIST is }) te vergezocht om te vermelden voor Marcus? Hell is a place on earth ... net als heaven ...
Dat zou heel goed kunnen, maar dat rijmt niet met de (christelijke) gedachte dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Als God echt een egoïstische, moordlustige sadist is, waarom hebben wij dan de beschikking over compassie en empathie?

Er klopt echt helemaal niets van, daarom ben ik ook atheïst :) Heb overigens wel bijbelleer op de middelbare school gehad, maar nog nooit gedacht: Goh, dit is het woord van een hogere macht! Nee, gewoon een boek als alle andere boeken.
  zondag 23 december 2012 @ 15:22:20 #64
224960 highender
Travellin' Light
pi_120671669
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:53 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, maar dat rijmt niet met de (christelijke) gedachte dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Als God echt een egoïstische, moordlustige sadist is, waarom hebben wij dan de beschikking over compassie en empathie?

Er klopt echt helemaal niets van, daarom ben ik ook atheïst :) Heb overigens wel bijbelleer op de middelbare school gehad, maar nog nooit gedacht: Goh, dit is het woord van een hogere macht! Nee, gewoon een boek als alle andere boeken.
Compassie en empathie maken het bestaan van egoïsme en sadisme mogelijk, en vice versa. Het onderliggende systeem is 'van nature' egoïstisch en sadistisch (predator prey systeem), dus als het door een God is geschapen... God zou enkel geen sadist zijn als hij dit systeem tegen zijn wil in heeft gemaakt, dat kan echter niet want alles is 'Gods wil' :')
pi_120672021
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 15:22 schreef highender het volgende:

[..]

Compassie en empathie maken het bestaan van egoïsme en sadisme mogelijk, en vice versa. Het onderliggende systeem is 'van nature' egoïstisch en sadistisch (predator prey systeem), dus als het door een God is geschapen... God zou enkel geen sadist zijn als hij dit systeem tegen zijn wil in heeft gemaakt, dat kan echter niet want alles is 'Gods wil' :')
Zolang je een systeem menselijke kenmerken als egoistisch en sadistisch toekent, dan ga je er al vanuit dat er bewustzijn in het spel is, dat lijkt op dat van de mens.
  zondag 23 december 2012 @ 16:14:15 #66
224960 highender
Travellin' Light
pi_120673706
quote:
12s.gif Op zondag 23 december 2012 15:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Zolang je een systeem menselijke kenmerken als egoistisch en sadistisch toekent, dan ga je er al vanuit dat er bewustzijn in het spel is, dat lijkt op dat van de mens.
Dat klopt ja, "is 'van nature' egoïstisch en sadistisch" moet dan ook zijn "ervaar ik als egoïstisch en sadistisch".
pi_120674733
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 16:14 schreef highender het volgende:

[..]

Dat klopt ja, "is 'van nature' egoïstisch en sadistisch" moet dan ook zijn "ervaar ik als egoïstisch en sadistisch".
Dan volgt de vraag of die ervaring betekent dat het onderliggende systeem egoïstisch en sadistisch is, of dat die ervaring zo door jou gekleurd wordt.
Een vervuilde geest vervormt als een stoffige spiegel; een pure geest weerspiegelt glashelder wat is.

Een luipaard is niet sadistisch wanneer het een gnoe doodt... Het is slechts heel goed in een luipaard zijn. Het zijn de gedachten die het luipaard geen luipaard laat, maar er een moordenaar van maakt. ;)
  zondag 23 december 2012 @ 16:43:59 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120675002
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:17 schreef Megumi het volgende:
En angst voor de dood heb ik niet. Het is een beetje raar bang te zijn voor het enige ding wat zeker is in het leven dood gaan.
Dat zeg ik ook altijd: 'de enige zekerheid die je hebt als je geboren wordt, is dat je eens dood gaat.'
Qua bang zijn dat er evt. toch een god bestaat, en dat ik - omdat ik niet geloof - dan in de hel terecht zou komen, dat heb ik niet. Ik zou niet weten waarom wel.
(Un)masking for the greater good.
pi_120675808
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:17 schreef Megumi het volgende:
Verandering is ook zeker in het leven, maar daar is het merendeel van de mensen ook bang voor.

Waarom het in mijn ogen wel raar is om bang te zijn voor de dood, is dat je niet weet waar je bang voor bent. Je bent levend, dus je weet niet hoe je de dood ervaart. Wanneer je dood bent, ervaar je de dood niet, want je bent dood.

Wat je daadwerkelijk vreest is dat je het leven zoals je dat nu hebt, kwijtraakt. Oftewel, verandering. ;)

Wat ook is, is dat je het leven zoals je dat nu hebt, continu kwijtraakt. Elke seconde in je leven is een seconde van verandering. Je leven is dynamisch.

En je zou zelfs nog kunnen betwisten of zoiets als leven en, of de 'ik' en 'jij' wel bestaat, maar dan gaan we wel erg off-topic. ;)
  zondag 23 december 2012 @ 17:08:21 #70
224960 highender
Travellin' Light
pi_120676302
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 16:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan volgt de vraag of die ervaring betekent dat het onderliggende systeem egoïstisch en sadistisch is, of dat die ervaring zo door jou gekleurd wordt.
Een vervuilde geest vervormt als een stoffige spiegel; een pure geest weerspiegelt glashelder wat is.

Een luipaard is niet sadistisch wanneer het een gnoe doodt... Het is slechts heel goed in een luipaard zijn. Het zijn de gedachten die het luipaard geen luipaard laat, maar er een moordenaar van maakt. ;)
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, dat luipaard is niet sadistisch maar deelnemer in een sadistisch systeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 23-12-2012 17:16:57 (zo) ]
pi_120676763
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 17:08 schreef highender het volgende:

[..]

Ik denk dat we naast elkaar heen praten, dat luipaard is niet sadistisch maar deelnemer in een sadistisch systeem.
Wat ik bedoel is dat het luipaard doet als een luipaard en het systeem als het systeem. Het is niet sadistisch; het is. Mensen bedachten sadisme, mensen zien sadisme, mensen benoemen sadisme.
  zondag 23 december 2012 @ 17:25:20 #72
224960 highender
Travellin' Light
pi_120677214
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 17:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het luipaard doet als een luipaard en het systeem als het systeem. Het is niet sadistisch; het is. Mensen bedachten sadisme, mensen zien sadisme, mensen benoemen sadisme.
Mensen bedachten, zien en benoemen ook empathie en compassie, in die context 'is' er egoïsme en sadisme.
pi_120677273
Wie weet wat het luipaard denkt en voelt? Bij de sex gebruiken roofdieren ook vaak hun tanden, net als mensen, dat is toch ook nergens goed voor?
Firm but Friendly.
pi_120677290
quote:
Volgens mij gaat het niet om wat je gelooft, maar om wat je doet.
pi_120677324
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 17:25 schreef highender het volgende:

[..]

Mensen bedachten, zien en benoemen ook empathie en compassie, in die context 'is' er egoïsme en sadisme.
Dat is een dualistische waarheid die we zelf dicteren, of in dit geval jij, want ik denk niet dat die eigenschappen elkaars tegenhangers zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:26 schreef PontifexMaximus het volgende:
Wie weet wat het luipaard denkt en voelt? Bij de sex gebruiken roofdieren ook vaak hun tanden, net als mensen, dat is toch ook nergens goed voor?
Prikkels, letterlijk en figuurlijk. ;)
pi_120677765
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Ik ben weleens bang dat Zeus bestaat, en dat hij kwaad is op de mensheid. Ook ben ik bang voor Wodan, de god van de donder. Vooral als het tekeer gaat boven mij. Misschien gooit wodan weleens met zijn stokken.

Met andere woorden: Er waren vroeger zoveel goden, daar kunnen christenen ook enorm bang voor zijn als ze er uberhaupt over nadenken (de meeste christenen zijn zo hautain dat ze enkel en alleen aan hun god denken), stel je voor dat een christen toch de verkeerde god aanbidt. Dan gaan ze met de hemel in gedachten naar een hel (ligt eraan welke god waar is natuurlijk, en of die wel of niet een hel bedacht heeft). Lijkt mij ook niet leuk :D
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  zondag 23 december 2012 @ 17:40:12 #77
45206 Pietverdriet
pi_120677871
Natuurlijk zijn er meer goden. Ik ben zelf een regengod, altijd als ik ergens naartoe ga op vakantie regent het. Was 28 jaar geleden in de sahara, enorme regens, overstromingen, de woestijn bloeide.
Ik was twee weken op Fuerte Ventura, daar regent het nooit zeggen ze, gescheten! Twee weken regen!
pi_120678139
Hey pietverdriet ik heb net een klein onderonsje met Lucifer himself gehad, en hij heeft voor jou een hele speciale hel bedacht: een bureaustoel en een bureau met computer in een barbecue ter grootte van een huis opgestookt tot 37 graden, de computer wel met internetaansluiting, maar de enige site die er is is fok en de enige poster ben ik.
Firm but Friendly.
  zondag 23 december 2012 @ 17:47:42 #79
45206 Pietverdriet
pi_120678204
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:46 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hey pietverdriet ik heb net een klein onderonsje met Lucifer himself gehad, en hij heeft voor jou een hele speciale hel bedacht: een bureaustoel en een bureau met computer in een barbeque ter grootte van een huis opgestookt tot 37 graden, de computer wel met internetaansluiting, maar de enige site die er is is fok en de enige poster ben ik.
Ik weet het.
Maar je zit in 1 ding fout, het is jouw hel..
pi_120678248
Nee ik zit in Hell, opgestookt tot 43 graden.
Firm but Friendly.
  zondag 23 december 2012 @ 17:51:40 #81
45206 Pietverdriet
pi_120678374
Waarom kom je niet gezellig naar de beachclubhel? Pot glijmiddel mee..
pi_120678625
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Natuurlijk zijn er meer goden. Ik ben zelf een regengod, altijd als ik ergens naartoe ga op vakantie regent het. Was 28 jaar geleden in de sahara, enorme regens, overstromingen, de woestijn bloeide.
Ik was twee weken op Fuerte Ventura, daar regent het nooit zeggen ze, gescheten! Twee weken regen!
Karma.
pi_120678712
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom kom je niet gezellig naar de beachclubhel? Pot glijmiddel mee..
Van de zomer weer.
Firm but Friendly.
  zondag 23 december 2012 @ 18:20:05 #84
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_120679592
quote:
Ja en hoe zit het dan met al die indianen enzo die nog nooit in hun leven van god gehoord hebben?
Dan zou je alleen naar de hemel kunnen gaan als je geboren bent in een christelijk land in een christelijke omgeving, want anders is de kans dat je in god gaat geloven wel heel erg klein.
Jesus hates you.
  zondag 23 december 2012 @ 19:30:26 #85
224960 highender
Travellin' Light
pi_120682859
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 17:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is een dualistische waarheid die we zelf dicteren, of in dit geval jij, want ik denk niet dat die eigenschappen elkaars tegenhangers zijn.

Wie zou dat anders moeten dicteren? En praktiserend sadisme/egoïsme en compassie/empathie gaan nu eenmaal moeilijk samen, er zal een keuze gemaakt moeten worden.
pi_120683136
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 19:30 schreef highender het volgende:

[..]

Wie zou dat anders moeten dicteren?
Precies mijn punt. ;)

quote:
En praktiserend sadisme/egoïsme en compassie/empathie gaan nu eenmaal moeilijk samen, er zal een keuze gemaakt moeten worden.
Ik doelde op dat die begrippen niet elkaars tegengestelden zijn...
  zondag 23 december 2012 @ 19:37:38 #87
45206 Pietverdriet
pi_120683231
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:59 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Van de zomer weer.
Hier is het altijd zomer.
Ik ga zo even een tukkie doen in een hangmat
pi_120683452
Ahaha kyk al die atheisten hier die zich verzamelen en aangevalvoelen :p en ook weer de standaardbeschuldigingen gebruiken :D

Ga voor de veranderin er serieus op in
Zie!
pi_120683636
Kijk, ik leef een goed leven, voor zover ik dat kan beoordelen. Als ik dood ga en er bestaat toch een god, zal hij mij naar de hemel sturen. Als hij mij niet naar de hemel stuurt omdat ik niet precies volgens zijn regels geleefd heb, dan mag hij van mij de tering krijgen, want dan is het gewoon een sadist. Ik heb geen zin om sadisten te gehoorzamen.
  zondag 23 december 2012 @ 19:55:28 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_120684271
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 18:20 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ja en hoe zit het dan met al die indianen enzo die nog nooit in hun leven van god gehoord hebben?
Dan zou je alleen naar de hemel kunnen gaan als je geboren bent in een christelijk land in een christelijke omgeving, want anders is de kans dat je in god gaat geloven wel heel erg klein.
Mensen zonder weet van de bijbel gaan volgens mij niet naar de hel maar naar limbo oid.

Als niet religieuze ben ik overigens niet bang voor enige straf. Zolang God mij niet persoonlijk in licht over mijn rechten en plichten als onderdaan laat ik het lekker voor wat het is en gebruik ik mijn vrije wil die alleen maar vrij kan zijn als er geen onredelijke consequenties aan hangen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 23 december 2012 @ 19:57:39 #91
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120684400
:') tuurlijk niet. anders zou ik geen ahteist zijn.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_120684521
quote:
19s.gif Op zondag 23 december 2012 19:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
:') tuurlijk niet. anders zou ik geen ahteist zijn.
echt hè, alsof atheïsten geen gewone mensen zijn :')
pi_120684623
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Ben je niet bang dat de andere gelovigen het bij het rechte eind hebben?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120684644
en dat terwijl de wereld 2 dagen geleden is vergaan, so much voor modern
pi_120685530
Waarom zou ik naar de hel gaan als god bestond? Waarom ben ik slecht? En waarom zou ik als die kerel wel bestaat z'n 6000 jaar oude reet willen kussen?

Nee, geef mij dan maar het eeuwige vuur.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_120686190
Waarom denkt iedereen toch altijd dat God een man is? Stelletje seksisten...

"Ooohhhhhh, God is Almachtig, dus Het moet wel een man zijn!!@#$!"
pi_120686351
quote:
16s.gif Op zondag 23 december 2012 20:29 schreef Gray het volgende:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat God een man is? Stelletje seksisten...

"Ooohhhhhh, God is Almachtig, dus Het moet wel een man zijn!!@#$!"
Meer omdat ik als voorbeeld het christelijke geloof altijd neem en daar word god (altijd) afgebeeld als man. Vandaar. Persoonlijk denk ik dat het logischer zou zijn als een god onzijdig of "tweezijdig" is.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_120686503
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Meer omdat ik als voorbeeld het christelijke geloof altijd neem en daar word god (altijd) afgebeeld als man. Vandaar.
Begrijpelijk. :Y

quote:
Persoonlijk denk ik dat het logischer zou zijn als een god onzijdig of "tweezijdig" is.
Of allebei én geen van beiden tegelijk.
pi_120686556
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 20:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Begrijpelijk. :Y

[..]

Of allebei én geen van beiden tegelijk.
Of nog logischer, GOD bestaat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Demon_from_heaven op 23-12-2012 21:11:03 (gecorigeerd) ]
pi_120687422
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Of nog logischer, hij bestaat niet.
Het.
pi_120687886
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Werkt het niet zo dat ik dan alsnog kan bekeren, en al mijn zonden vergeven zijn? Althans... als de Xtelijke versie klopt natuurlijk.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_120689965
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:41 schreef johnson555 het volgende:
Ahaha kyk al die atheisten hier die zich verzamelen en aangevalvoelen :p en ook weer de standaardbeschuldigingen gebruiken :D

Ga voor de veranderin er serieus op in
Hoe kan je een god serieus nemen? Hij zou almachtig, alwetend en goed en genadig zijn, maar als ik TS en de bijbel mag geloven is hij ook een dictator die verheerlijkt wil worden, met een personencultus die Ceaușescu, Stalin, Hitler, Kim Jong-il en Mao overtreft.
Ik neem aan dat een gelovige dat verklaart met "gij zult geen valse goden dienen", daarom zijn die dictators slecht maar god niet...

En wat het hemel en hel gedoe betreft, daar zijn gelovigen wel erg selectief in. Als een kameel meer kans heeft door het oog van een naald te kruipen dan een rijke om in de hemel te komen, dan lijken al die gelovige amerikanen wel erg schijnheilig. En nee, het oog van de naald was geen kleine poort in de muur waar kamelen moeilijk door raakten, dat is een verzinsel uit de middeleeuwen.
pi_121151642
quote:

Welke God?

Ik denk maar zo: er zijn zo veel Goden dat er altijd wel eentje te vinden is waar ik NIET in de Hel terecht zal komen.

Geen enkele Godsdienst zegt dat er maar een beperkt aantal keuzes zijn. Ja, allemaal zeggen ze dat je hun Godsdienst mag aanhangen, maar dat je het voor eeuwig verpest als je dan van geloof verandert.

Well, als atheist hang ik geen enkele Godsdienst aan. Dus heb ik het bij nog geen enkele Godsdienst verpest.

Volgens mij sta ik er dus beter voor dan iemand die wel een Godsdienst aanhangt.
pi_121155137
Ik wil niet disrespectvol zijn, maar god gaat tegen de wetten van de natuur, en daarom twijfel ik er niet aan dat god niet bestaat. Ik ben niet bang dat ik naar '' de hel'' ga.

Mijn defenitie van hel,
De hel is verzonnen door de kerk om mensen bang te maken, en om deze mensen geld te laten betalen om hun zonden af te lossen <- werd vroeger veel gedaan toen er nog veel mensen in geloofden
pi_121155988
Bij een aantal godsdiensten lijkt het trouwens wel mee te vallen. Las dat de getuigen van Jehova ervan uitgaan dat slechts 144000 personen naar de hemel gaan, de rest blijft leven of wordt terug tot leven gewekt om op de aarde verder te leven; zij die tijdens armagedon vernietigd worden blijven gewoon dood.
Dacht dat de Joden niet in een hel geloofden, maar blijkbaar zijn er verschillende meningen over Gehinnom.
Katholieke kerk lijkt rond 1990 afgestapt te zijn van de hel als eeuwige marteling. Wat is de meest verspreide opinie in de Nederlandse kerken btw?
In Islam zijn er zeven lagen, hoe sterker je geloof, hoe hoger je beland, of iets dergelijks?
Hindoeïsme: reïncarnatie en karma, je oogst wat je zaait...
Een tabel of spreadsheet met alle religies en stromingen zou handig zijn. :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:15:08 #106
224960 highender
Travellin' Light
pi_121161096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef meth1745 het volgende:
Bij een aantal godsdiensten lijkt het trouwens wel mee te vallen. Las dat de getuigen van Jehova ervan uitgaan dat slechts 144000 personen naar de hemel gaan, de rest blijft leven of wordt terug tot leven gewekt om op de aarde verder te leven; zij die tijdens armagedon vernietigd worden blijven gewoon dood.
Dacht dat de Joden niet in een hel geloofden, maar blijkbaar zijn er verschillende meningen over Gehinnom.
Katholieke kerk lijkt rond 1990 afgestapt te zijn van de hel als eeuwige marteling. Wat is de meest verspreide opinie in de Nederlandse kerken btw?
In Islam zijn er zeven lagen, hoe sterker je geloof, hoe hoger je beland, of iets dergelijks?
Of iets als http://www.stemwijzer.nl
  zondag 6 januari 2013 @ 19:50:15 #107
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_121238485
we cant feed the poor but we can fund a war
  zondag 6 januari 2013 @ 20:17:53 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121240139
Als je niet gelooft in God, dan geloof je dus ook niet in het bestaan van de hel, aangezien het idee van de hel aan het geloof is verbonden in deze.
Kortom: nee, het lijkt me niet dat ongelovigen angstig hoeven te zijn: die hel bestaat voor hen immers niet.
pi_121243958
Ik heb alleen de angst dat ik met alzheimer in een verzorgingstehuis wegkwijn voor ik potgrond wordt voor nieuw leven, dus eigenlijk wil ik ver voor die tijd al de pijp uit.. maar voor de rest heb ik niet echt angst.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:54:42 #110
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_121269969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef meth1745 het volgende:
Zoiets?

http://www.religionfacts.com/big_religion_chart.htm

Verder heb ik geen behoefte aan een leven na de dood, noch ben ik er bang voor. Waarom niet? Even wat favoriete quotes:

"I do not fear death, in view of the fact that I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

"Heaven is supposed to be a place of eternal bliss. Bullshit, you'll get used to it and then you'll be fucking bored!'" - Jim Jeffries

"It will happen to all of us, that at some point you get tapped on the shoulder and told, not just that "The party is over", but slightly worse: "The party is going on - but you have to leave - it's going on without you". That's the reflection that I think most upsets people about their demise. All right, then, because it might make us feel better, let's pretend the opposite. Instead, you'll get tapped on the shoulder and told, "Great news! This party is going on forever and you can't leave. You've got to stay; the boss says so. And he also insists that you have a good time." - Christopher Hitchens

Nog even eentje over hemel vs hel:

“If I had to sit in Heaven forever, knowing that there are these people, millions and millions- probably billions of people, suffering these eternal horrible torments and there was nothing I could ever do for them, that, to me, would be Hell.” - Richard Carrier
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_121434785
Het hele geloof (elke religie) is door de eeuwen heen aangepast aan de behoefte van de machthebbers. Willen we dat het volk doen wat we zeggen, maak ze bang (hel). Bevalt de aanwezigheid van Maria Magdalena niet, maak er een prostituee van. Wil je in de hemel komen, betaal vooral veel geld aan de kerk. Etc, etc...
Wat dacht je van alle eigen interpretaties, en zo ook gepredikt. Waarschijnlijk zijn hierdoor dus veel gewone goede adviezen veranderd in geboden, op straffe van de hel.
De bijbel is door de eeuwen heen zo veranderd. Ik geloof niet dat er nog veel van het oorspronkelijke over is gebleven. Laat staan dat ie heilig is. In ieder geval, voor mij niet.

Dus bang zijn dat je naar de hel gaat? Waarom? Omdat iemand dat ooit eens gezegd heeft, lang geleden?
Naar mijn mening, volg je eigen goede bedoelingen maar, daar zit God, niet in een boekje.

Nog een leuk nieuwtje, Eva zou niet de eerste vrouw van Adam zijn geweest. Dat was Lilith. :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:53:51 #112
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_121456958
SPOILER: Geloof in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121468514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:53 schreef DemonRage het volgende:
SPOILER: Geloof in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dafuq... Ze gelooft in Jezus :')
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:39:20 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121472098
Als iemand rust vindt in een geloof, lijkt me dat prima.
Maar soms heb ik het idee dat het gebruikt wordt om je achter te verschuilen. En dat vind ik dan weer jammer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:17:17 #115
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_121473318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:39 schreef Natalie het volgende:
Als iemand rust vindt in een geloof, lijkt me dat prima.
Maar soms heb ik het idee dat het gebruikt wordt om je achter te verschuilen. En dat vind ik dan weer jammer.
Dit inderdaad.

En het moet ook maar eens afgelopen zijn elkaar te straffen om iets wat volgens het geloof niet mag, maar ethisch gewoon kan. Opdringen van geloof ben ik wel fel tegen. Ik ben ook tegen het overbrengen van geloof op kinderen door ouders, zodat culturen die toch vaak onderhevig zijn aan het geloof meer naar elkaar toe kunnen groeien.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:53:01 #116
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121474188
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

En het moet ook maar eens afgelopen zijn elkaar te straffen om iets wat volgens het geloof niet mag, maar ethisch gewoon kan. Opdringen van geloof ben ik wel fel tegen. Ik ben ook tegen het overbrengen van geloof op kinderen door ouders, zodat culturen die toch vaak onderhevig zijn aan het geloof meer naar elkaar toe kunnen groeien.
Indoctrinatie.
Ja, weet je, je kan ouders niet verbieden hun geloof over te brengen op hun kinderen. Ineens de bijbel niet meer lezen voor 't eten of naar de kerk gaan omdat je nageslacht krijgt, terwijl je dit normaal wel altijd deed?

Mijn ouders hebben me naar een Christelijke school gestuurd omdat ze wilden dat ik iets van zou weten (en omdat die lekker dichtbij was ;)). Kon ik m'n eigen keuze maken, en weet ik ook waar ik 't over heb. Dat vind ik wel een goede insteek.
pi_121475033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Indoctrinatie.
Ja, weet je, je kan ouders niet verbieden hun geloof over te brengen op hun kinderen. Ineens de bijbel niet meer lezen voor 't eten of naar de kerk gaan omdat je nageslacht krijgt, terwijl je dit normaal wel altijd deed?

Mijn ouders hebben me naar een Christelijke school gestuurd omdat ze wilden dat ik iets van zou weten (en omdat die lekker dichtbij was ;)). Kon ik m'n eigen keuze maken, en weet ik ook waar ik 't over heb. Dat vind ik wel een goede insteek.
Dat lijkt me een prima keuze voor de opvoeding. Zelf ging ik naar een openbare basisschool waar ik bijbelles volgde, al was dat meer omdat ik alle extra rekenopgaven en andere opdrachten al had gedaan.

Ze moesten me bezig houden. :P
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:38:39 #118
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121486165
quote:
Maar dan is god toch een narcistische en sadistische Teringlijer?
pi_121495750
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is; Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een jaloerse God!

Typisch narcistje :9
Firm but Friendly.
pi_121503482
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar dan is god toch een narcistische en sadistische Teringlijer?
Amen.
pi_121503499
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:57 schreef Id_do_her het volgende:
Nee, eigenlijk niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_121518649
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Ben niet atheistisch, maar ook niet bang dat ik naar de hel ga omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen, ik geloof niet in de hel noch in de hemel.
Mocht ik het perongeluk toch fout hebben dan ga ik eerst een stevige discussie aan daarboven en daarna neem ik mijn straf gewoon, het is niet anders dan, zelfs dan vind ik nog dat ik gelijk had met mijn overtuiging ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_121519295
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben niet atheistisch, maar ook niet bang dat ik naar de hel ga omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen, ik geloof niet in de hel noch in de hemel.
Mocht ik het perongeluk toch fout hebben dan ga ik eerst een stevige discussie aan daarboven en daarna neem ik mijn straf gewoon, het is niet anders dan, zelfs dan vind ik nog dat ik gelijk had met mijn overtuiging ;)
Ik denk dat St. Pieter erg moe van je gaat worden. :D
pi_121519436
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat St. Pieter erg moe van je gaat worden. :D
Dan moeten ze daarboven maar zorgen dat het erg lang duurt voordat het zover is ;)
Heeft hij wat tijd om zich mentaal voor te bereiden, want ik kan erg langdradig zijn dan ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_121519453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ik ben ook tegen het geloof in het onderwijs.
pi_121519486
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan moeten ze daarboven maar zorgen dat het erg lang duurt voordat het zover is ;)
Heeft hij wat tijd om zich mentaal voor te bereiden, want ik kan erg langdradig zijn dan ;)
Of je verleidt hem :P *O*
pi_121519592
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of je verleidt hem :P *O*
Oe, een nieuwe zondeval, daar wordt het wel tijd voor, beetje opschudding daarboven ;)
pi_121519698
quote:
maar niet iedereen heeft toch kennis kunnen nemen van de bijbel? Dat zou dan erg oneerlijk zijn. Er zijn ook genoeg goede mensen die niet geloven (boedhisten, humanisten, ) en die wel handelen volgens de leer van Jezus en er zijn er zat die geloven en schijnheilig zijn..
pi_121519985
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:15 schreef PontifexMaximus het volgende:
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is; Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een jaloerse God!

Typisch narcistje :9
Zo klinkt het wel, he?
Ik heb altijd begrepen dat je geen afbeeldingen moet aanbidden omdat een afbeelding de schepper niet is.
Hoe dat zit met andere goden heb ik nooit begrepen. Lijkt wel een concurrentiebeding terwijl hijzelf stelt dat ie de enige is.
pi_121520047
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Oe, een nieuwe zondeval, daar wordt het wel tijd voor, beetje opschudding daarboven ;)
Yes! *)
  zondag 13 januari 2013 @ 20:43:18 #131
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121520058
Sowieso lijkt de hel me met al die atheïsten een stuk gezelliger.
pi_121520074
Het komt op mij over alsof het een lagere god of demi god is, jaloers, angstig zijn op slinkse wijze verworven status te verliezen e.d....
pi_121534155
LOL da's grappig, misschien moet God inderdaad door je verleid oftewel gecharmeerd worden.
Firm but Friendly.
  maandag 14 januari 2013 @ 09:08:32 #134
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121536393
Ik heb angst ja. Voor gelovigen omdat zij fucking achterlijk zijn en moorden in naam van hun waanideeën.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121538292
Het lijkt me vooral een strategie van de vertegenwoordigers van het desbetreffende geloof.
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef erodome het volgende:
Het komt op mij over alsof het een lagere god of demi god is, jaloers, angstig zijn op slinkse wijze verworven status te verliezen e.d....
pi_121538364
Het merendeel van de gelovigen doet gelukkig niks.. En deze toonzetting is ook een tikje hatelijk, trouwens.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb angst ja. Voor gelovigen omdat zij fucking achterlijk zijn en moorden in naam van hun waanideeën.
pi_121538410
quote:
Ah wat lief, naïeve Christenen (hihi pleonasme). O+

Ga jij je leven maar lekker in angst leven en je leven leiden (lijden) volgens de regels van gekken uit het verleden, ik ga het er lekker van nemen. :W

En als er wel een hel is dan ga ik zuipen, feesten en neuken in de hel samen met de duivel tot in de oneeuwigheid. Want als de duivel slecht is, waarom zou hij slechte mensen straffen ipv eren?
  maandag 14 januari 2013 @ 10:40:34 #138
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121538437
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het merendeel van de gelovigen doet gelukkig niks.. En deze toonzetting is ook een tikje hatelijk, trouwens.

[..]

Ja heel hatelijk. Maar dat is dus de reden dat ze er vrede mee hebben. Omdat ze zo gehersenspoeld zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121539993
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het lijkt me vooral een strategie van de vertegenwoordigers van het desbetreffende geloof.

[..]

Dat is waar, zeker als je het in de tijdsgeest zet, toendertijd was het met de oude geloven zo dat de wegen tot het goddelijke legio waren en het goddelijke in alles zat, dat kon natuurlijk niet als je een machtsbasis op aarde wil hebben onder het mom geloof, dan moet alles via jouw clubje gaan, enkel en alleen via jouw clubje.
pi_121540346
quote:
Leuk verhaal
Zo heb ik es gelezen dat we na de dood in een hogere dimensie terechtkomen, dimensies waar je gedachten werkelijkheid kunnen worden.
Dus diegenen die overtuigd zijn dat ze in een hel gaan terechtkomen zouden wel es waar voor hun geld kunnen krijgen :)
En jij ook met je strand ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_121540737
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:40 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ja heel hatelijk. Maar dat is dus de reden dat ze er vrede mee hebben. Omdat ze zo gehersenspoeld zijn.
Ik volg je even niet. Ik had het over jouw toon... Ik dacht aan de bekende uitspraak van Nietzsche: als je tegen monsters vecht, moet je oppassen er zelf niet een te worden.
pi_121586959
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
In de vraag zit je eigen aanname.

Het zou ongeveer 't zelfde zijn als een atheïst zou vragen of je niet bang bent om dood te gaan om vervolgens een zelfde tijd tegemoet te gaan als voor je geboorte (terug in het niets) en voedsel te worden voor nieuw leven. Nee, want jij gelooft in de hemel en de hel, dat is jouw comfort-zone want in jouw beleving doe je dingen goed en als je dingen fout doet vraag je om vergeving. Dus kom je automatisch in de hemel.

God, de duivel, de hel en de hemel bestaan niet in het denken van Atheisten, de angst om ergens wel of niet te komen is er dus ook niet. In jouw visie op de wereld is deze er wel, maar dat zegt meer over je eigen kader dan die van de ander. Ik ben overigens geen atheïst, maar ook geen Christen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 15-01-2013 12:11:53 ]
pi_121592947
Maar wat dan wel? :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_121593696
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Want god is toch diegene die iedereen vergeeft en ieders naam in de palm van zijn hand heeft staan. Behalve als je niet gelooft, dan sluit hij je buiten en ben je niks waard.

Ooit er over na gedacht dat het geloof in een god niet gelijk staat aan het binnenkomen van een eventuele hemel? Denk je niet dat de o-zo-genadige god mensen wel zou toelaten die goed geleefd hebben en niet geloven? Zou hij geen begrip kunnen tonen dat er in deze wereld zo weinig geloof in hem is?

Ik geloof overigens niet in een god.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:13:58 #146
45206 Pietverdriet
pi_121594144
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Leuk verhaal
Zo heb ik es gelezen dat we na de dood in een hogere dimensie terechtkomen, dimensies waar je gedachten werkelijkheid kunnen worden.
Dus diegenen die overtuigd zijn dat ze in een hel gaan terechtkomen zouden wel es waar voor hun geld kunnen krijgen :)
En jij ook met je strand ;)
Het completere verhaal

Veel mensen denken dat de hemel en de hel boven en onder zitten. Dit is een vergissing. Ze liggen naast elkaar. Toen ze er net waren konden de zielen dus vrij van de hemel naar de hel lopen en omgekeerd.
Dit stoorde god verschrikkelijk. Hij heeft toen een contract met satan afgesloten, god zou een groot hek neerzetten en satan zou het onderhouden. God had dat als jood natuurlijk slim onderhandeld. 1 keer de kosten van een hek is veel minder dan een eeuwigheid onderhoud.
De duistere kwam daar ook achter en hield op met het plegen van onderhoud. Het hek werd steeds slechter en er kwamen gaten in. Resultaat, als mensen in de hemel zin hadden is wilde feesten, drank en drugs, onbeschermde sex met iedereen en zijn geit, dan gingen ze naar de hel om daarna weer te chillen in de hemel. Andersom net zo.
God is daar zeer boos over geweest en heeft satan toen gebeld en verteld dat ie zich aan zijn contract moest houden.
Satan: Hallo?
God: Luister vriend, ik ben het, God, luister stuk gevallen engel, wij hebben een contract over het onderhoud van het hek tussen onze domeienen
Satan: Ja dahag, daar had je me een poets gebakken, daar doe ik niets aan.
God: Wat?? Mijverdomme, Als je daar niets aan doet, dan neem ik een advocaat in de arm en sleep ik je voor het Hemelse gerecht, en dan zullen we nog wel eens zien of contract contract is.
Satan: godje godje godje, waar ga JIJ een advocaat vandaan halen?

Dat hek is dus nog steeds kapot
pi_121594543
quote:
Ik zie dat juist andersom, jij leeft nu met die god van jou, mensen die er niet in geloven moeten dat na hun dood maar even inhalen ;)

For the record: IMHO is er na de dood idd helemaal niets, of om in bijbelse termen te blijven: "stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren".
Dit stof vormt in samenhang een bewustzijn, maar wanneer het uiteenvalt verdwijnt daarmee ook je bewustzijn (of zoals gelovigen dat al snel een "ziel" zullen noemen).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:33:00 #148
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121595015
Soms zou ik willen dat ik zou kunnen geloven, het is zo makkelijk leven. Alles is al voor je ingevuld.

Maar bij mij rijzen te veel vragen die gewoon niet kloppen. Ik ben ook niet bang, waarvoor? Hel bestaat niet in mijn ogen, het is immers nooit bewezen en het verhaal klinkt me middeleeuws en niet aannemelijk.

Ben je als christen niet bang dat je dood gaat en opeens blijkt alles 1 grote grap te zijn?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:20 #149
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121595128
quote:
Ja, ok. Hij creeert je en dan als je niet naar zijn zin leeft, hoeft ie je niet meer?

Waarom heeft ie je dan uberhaupt gemaakt, hij is alles wetend en weet het dus al op voorhand.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_121598891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar wat dan wel? :P
Geen idee.. ik eet van meerdere walletjes :P

Ik hou vooral van religie en stromingen met een progressief karakter en die dingen in balans proberen te trekken ipv eroverheen. Ik sluit het bestaan van een God niet uit.

Ik bewonder sommige geestelijke stromingen zoals het Soefisme, dat een soort pre-humanisme was en het Boeddhisme. Ik bewonder o.a. Rumi (die het voor elkaar kreeg moslims, joden en christenen te verbinden en te laten "vechten" (met woorden) wie 'm naar z'n graf mocht tillen), daarnaast heb ik veel met Yunus Emre en de 14e Dalai Lama. Maar ik bewonder ook Jezus en Mohammed als sleutelfiguren voor de tijd waarin ze leefden en om hun 'voor die tijd' vernieuwende 'progressieve' denkbeelden iets dat soms te weinig met de tijd is meegegaan helaas.

Als ik de Paus soms hoor dan lijkt 't alsof deze nog ergens in 1800-zoveel rondhuppelt, wat moet je daarmee? Als het Vaticaan pas begin jaren '90 accepteert dat de aarde om de zon draait is dat geen reden tot een debat of tot een feestje. De Dalai Lama kijkt erg naar de toekomst met goede statements, die zit ergens in 2050 en zo zou geloof 'in mijn beleving' meer met de toekomst bezig moeten zijn ipv met het verleden of het nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 15-01-2013 17:12:23 ]
pi_121599020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef Killaht het volgende:
Ben je als christen niet bang dat je dood gaat en opeens blijkt alles 1 grote grap te zijn?
Daar kom je dan nooit achter. Vind ik op zich wel geniaal.
pi_121604142
quote:
Soms zou ik willen dat ik zou kunnen geloven, het is zo makkelijk leven. Alles is al voor je ingevuld.

Ja echt? Kan me er weinig bij voorstellen. Ik neig meer naar de positie van de antitheist. Christoher Hitchens verwoordde dat mooi:

pi_121604606
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geen idee.. ik eet van meerdere walletjes :P

Ik hou vooral van religie en stromingen met een progressief karakter en die dingen in balans proberen te trekken ipv eroverheen. Ik sluit het bestaan van een God niet uit.

Ik bewonder sommige geestelijke stromingen zoals het Soefisme, dat een soort pre-humanisme was en het Boeddhisme. Ik bewonder o.a. Rumi (die het voor elkaar kreeg moslims, joden en christenen te verbinden en te laten "vechten" (met woorden) wie 'm naar z'n graf mocht tillen), daarnaast heb ik veel met Yunus Emre en de 14e Dalai Lama. Maar ik bewonder ook Jezus en Mohammed als sleutelfiguren voor de tijd waarin ze leefden en om hun 'voor die tijd' vernieuwende 'progressieve' denkbeelden iets dat soms te weinig met de tijd is meegegaan helaas.

Als ik de Paus soms hoor dan lijkt 't alsof deze nog ergens in 1800-zoveel rondhuppelt, wat moet je daarmee? Als het Vaticaan pas begin jaren '90 accepteert dat de aarde om de zon draait is dat geen reden tot een debat of tot een feestje. De Dalai Lama kijkt erg naar de toekomst met goede statements, die zit ergens in 2050 en zo zou geloof 'in mijn beleving' meer met de toekomst bezig moeten zijn ipv met het verleden of het nu.

Als ik het zo lees is het meer dat je het goede lijkt te willen halen uit bepaalde filosofieën en/of personen; nergens proef ik uit dat je ook werkelijk ergens in gelooft. Je spreekt over bewondering, maar geeft nergens echt aan waar je dan wel in gelooft.

Uiteindelijk draait het om het achterhalen van de waarheid in mijn ogen. Je kunt geloven dat een bepaalde religie of stroming je aantrekt om wat voor reden dan ook, maar dat maakt het niet per se waar. Ergens in geloven omdat het je goed laat voelen kan, gebeurt ook veel, maar lijkt mij nu niet echt bevredigend. Zoals Russel Bertrand al eens zei in een beroemd interview:

"Q: Do you think there’s a practical reason for having a religious belief, for many people?

Russell: Well, there can’t be a practical reason for believing what isn’t true. That’s quite... at least, I rule it out as impossible. Either the thing is true, or it isn’t. If it is true, you should believe it, and if it isn’t, you shouldn’t. And if you can’t find out whether it’s true or whether it isn’t, you should suspend judgment. But you can’t... it seems to me a fundamental dishonesty and a fundamental treachery to intellectual integrity to hold a belief because you think it’s useful, and not because you think it’s true."

Stiekem vermoed ik dat je gewoon een (agnositische) atheïst bent, al wil je misschien jezelf dat labeltje niet opplakken om wat voor reden dan ook. (Vergeet overigens niet dat atheïsme en spiritualisme elkaar niet per se hoeven uit te sluiten). Maar ben wel benieuwd of je het hier oneens mee bent, en waarom dan wel, en waar je dan wel in gelooft wat het plakkertje 'atheïsme' weerlegt... :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef HPLC het volgende:

[..]

Daar kom je dan nooit achter. Vind ik op zich wel geniaal.
Mwoh, valt wel mee of het geniaal is. Het is eigenlijk Pascal's Wager waar veel mis mee is. Wat als het nu wel waar was maar het blijkt dat een andere religie waar is? Het is meer dan de gok dat 'of het christendom is waar' of er is niks. Het is dan ook geen goed argument (en dus ook niet echt geniaal imo) om dan maar de gok op het christelijke geloof te nemen.

Los van het feit mbt Pascal's Wager, en mijn insziens het grootste manco daarmee, is dat je niet echt kunt kiezen om te geloven en zo de hemel in te komen. Je gelooft het nu eenmaal of niet. Het is niet echt een keuze.

Iemand kan tegen je zeggen: als je lang genoeg naar je muur kijkt, dan verandert ie van een witte naar een rode muur, helemaal vanzelf. En als je dat gelooft kom je in de hemel. Zo niet, dan ga je naar de hel. Je kunt dan om dat te verdienen niet ineens écht geloven dat dit waar is.

Maar dan kom je ook weer op het terrein van Daniël Dennett, 'belief in belief'. Maar nu dwaal ik wel erg af :+

[ Bericht 8% gewijzigd door LuNaTiC op 15-01-2013 19:16:56 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:09:31 #154
45206 Pietverdriet
pi_121604731
quote:

De zekerheid van vee of slaaf
pi_121607430
quote:
Ik geloof ook niet in de duivel waarom zou ik dan wel in zijn aanwezigheid komen?

Als gelovige moet je niet proberen mensen te overtuigen met het logica, dat punt faalt het christendom hard in namelijk.
pi_121607819
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Vast al gevraagd en beantwoord, maar ik ben lui :P

Ben jij als Christen niet bang dat de Hindoes/ oude Egyptenaren / oude Grieken / Wiccans/ aanhangers van Odin etc. etc. gelijk hadden, en dat je naar hun equivalent van de onderwereld zal gaan voor het aanbidden van een valse god?

Ongeacht het antwoord - een atheist hoeft maar in één god minder te geloven dan jij ;) En jij verwerpt er duizenden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')